(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 13 مهر 1392 - شماره 20608

حوادث کوتاه از کشور
به مناسبت هفته ناجا اجرا می‌شود
ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده در 11 ستاد راهور
80 توزیع‌کننده غیرقانونی دارو در دام پلیس آگاهی تهران
دستگیری سارقان روی دیوار
نشست 40 متری یک خیابان در شهرک قدس
تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه مجاز است
معاون جدید در مراسم معارفه: مشکل محیط‌زیست در بی‌برنامگی است من با برنامه آمده‌ام
رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری: 7 هزار لوح هخامنشی در آمریکا وجود دارد
از امروز صورت می‌گیرد
آغاز اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به مشهد شهدا در جنوب و غرب کشور
جمع‌آوری کمک 8 میلیاردی مردم از مدارس کشور
سقوط یک فروند هواپیمای تفریحی در رامسر
انتصاب در وزارت بهداشت
سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی احداث می‌شود
از ماه آینده اجرا می‌شود
طرح سنجش سطح توانمندسازی معلولان و سالمندان
قاچاق شاخ رکورد زد!
سقوط مرگبار هواپیما در نیجریه
فاجعه در سواحل ایتالیا
   


بی‌احتیاطی منجر به فوت
قم - فارس: واژگونی خودروی سواری پژو در آزادراه قم - کاشان یک کشته و 3 مجروح بر جای گذاشت.
بر اثر این حادثه کودک 6 ساله‌ای جان خود را از دست داد و 3 نفر دیگر که در بین آنها خانمی باردار وجود داشت، مجروح شدند.
پس از اعلام وقوع این سانحه، 2 دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و با اقدامات درمانی مقدماتی مجروحان حادثه به مراکز درمانی قم انتقال داده شدند.
شکار مار سمی در خانه
بابل - فارس: در پی تماس یکی از شهروندان با سازمان آتش‌نشانی بابل مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در منزل مسکونی واقع در میدان قاضی‌کتی، بلافاصله ماموران ایستگاه دو آتش‌نشانی بابل به محل حادثه اعزام شدند.
این مار سمی که زیر پله منزل مسکونی مخفی شده بود توسط ماموران آتش‌نشانی به دام انداخته شد و برای شناسایی نوع و نژاد، به اداره محیط زیست بابل انتقال یافت.
برخورد با قاچاق احشام
قشم - فارس: تعداد 259 راس احشام قاچاق طی 2 روز گذشته توسط ماموران گشت دریایی قشم کشف و در این ارتباط 8 فروند قایق توقیف شد و 11 نفر قاچاقچی دستگیر شدند ارزش تقریبی احشام مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.
محکومیت شکارچی
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: شکارچی متخلف یک راس کل را در منطقه حفاظت‌ شده سفیدکوه خرم‌آباد شکار کرد که ماموران یگان سیار این اداره کل پس از تحقیق محلی موفق به شناسایی وی شدند.
ماموران محیط زیست با حکم قضایی وارد منزل شکارچی متخلف شده و لاشه گوشت و تاکسی‌درمی کل شکار شده را کشف کردند. فرد متخلف به زندان و شلاق محکوم شد.
کامیون حادثه‌ساز شد
اصفهان - ایرنا: کامیون حامل آهن که از اصفهان به طرف نایین در حرکت بود، وارد میدان ورودی طالقانی این شهر شد.
در این حادثه راننده خودرو به نام سبحان تاجیک 35 ساله مجروح شد و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان حبیبیان نایین انتقال یافت.
سرنشین دیگر کامیون که مرد 52 ساله‌ای به نام محمد کفاش است، بر اثر جراحات وارده در دم جان باخت. کارشناسان، دلیل وقوع این حادثه را بروز نقص فنی در سیستم ترمز و عدم کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.
تصادف در آزادراه قم - کاشان
قم - ایرنا: یک دستگاه تریلر بر اثر ترکیدگی لاستیک جلو در کیلومتر 20 اتوبان قم - کاشان منحرف شد و با 3 دستگاه پژوی سواری برخورد کرد.
بر اثر این حادثه، یکی از خوردوهای سواری پژو دچار حریق شد.
مجروحان حادثه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند.
حادثه منجر به مرگ
تبریز - ایرنا: یک دستگاه تانکر حامل گازوئیل با 4 دستگاه خودروسواری در کیلومتر 7 جاده جلفا مرند برخورد کرد که در پی این سانحه تانکر و یک دستگاه خودرو سواری پراید آتش گرفت.
در این سانحه 3 نفر در اثر آتش‌سوزی و یک نفر در اثر تصادف جان خود را از دست دادند و 8 تن نیز مصدوم شده به وسیله آمبولانس‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی منطقه به بیمارستان‌ ساجدی هادی‌شهر انتقال داده شدند. علت حادثه اعلام نشده است.
تلفات تب کریمه
خرم‌آباد - فارس: مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: بیماری تب کریمه کنگو جان یک لرستانی را گرفت.
جواد گودرزی افزود: طی هفته گذشته 2 نفر در لرستان به این بیماری مشکوک بودند که یکی از آنها مثبت بوده و فوت کرده، اما مورد دوم خوشبختانه منفی بوده است.

 


رئیس پلیس تهران بزرگ از تمهیدات ویژه این پلیس برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده در پارکینگ‌های تهران در هفته ناجا خبر داد.
سردار حسین رحیمی درخصوص ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده گفت: از روز شنبه 13 مهر ماه براساس تمهیدات ویژه هفته ناجا شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به این ستادها با توجه به جرایم ارتکابی از این تمهیدات بهره‌مند شوند و وسایل نقلیه خود را ترخیص کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح این تمهیدات افزود: در هفته نیروی انتظامی ستادهای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌ مساعدت‌هایی را در پرداخت جرایم، عوارض شهرداری، بیمه شخص ثالث و دیگر مراحل ترخیص وسایل نقلیه با همشهریان خواهند داشت.
وی همچنین از ادامه داشتن بخشودگی جرایم 2 برابر شده به مدت 6 ماه از ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
رحیمی در پایان افزود: تمهیدات ویژه پلیس راهور در هفته ناجا در حوزه ستادهای ترخیص بوده و روند تعویض و تمدید گواهینامه‌ها به همان منوال گذشته خواهد بود و در دفاتر پلیس + 10 انجام می‌شود.

 


سرهنگ محمدیان گفت: عده‌ای داروهایی را که باید در شبکه دارویی توزیع شود، با زدوبندهایی که معمولا با داروخانه‌ها، افراد و شرکت‌های توزیع‌ دارند، دریافت کرده با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح علت استقرار مجدد نیروهای پلیس در اطراف برخی داروخانه‌های تهران از جمله داروخانه 13 آبان اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس آگاهی، هم مبارزه با قاچاق کالا است و هم مقابله با توزیع خارج از شبکه کالاها که در همین زمینه اقداماتی در زمینه برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان خارج از شبکه که بعضا با زدوبند با برخی افراد، شرکت‌های توزیع‌ و داروخانه‌ها اقدام به این کار می‌کردند.وی با اشاره به سوءاستفاده این افراد از بیمارانی که نیازمند دارو بوده و این داروها را با قیمت گزاف به آن می‌فروختند، ادامه داد: پلیس آگاهی تهران بزرگ طی یک عملیات سراسری که حدود 20 روز پیش و در 5 نقطه تهران اجرا شد، حدود 70 نفر از این سودجویان را دستگیر کرد که برای عده‌ای از آنها پرونده قضایی تشکیل شد و عده‌ای هم که تخلفشان سنگین نبود، با اخذ تعهد آزاد شدند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: کنترل این‌گونه مراکز توسط پلیس، همیشگی است و محدود به زمان خاصی نیست و ماموران پلیس آگاهی همه روزه این مراکز را رصد می‌کنند تا چنانچه این افراد متخلف باز هم در حاشیه داروخانه‌ها جمع شده‌ باشند با آنها برخورد کنند که در روزهای اخیر هم بیش از 10 نفر از فروشندگان غیرقانونی دارو در اطراف داروخانه‌ها دستگیر شدند.
محمدیان با بیان «این برخوردهای موردی، جدای از بحث مبارزه عمده با قاچاق است که به صورت کلان وارد می‌شود که گزارش آن را جداگانه در اختیار مردم قرار می‌دهیم»، درباره برخورد با داروخانه‌ها و شرکت‌‌های متخلف زمینه توزیع خارج از شبکه دارو گفت: درخصوص ردیابی داروها و اینکه از کجا تهیه شده و فرد توزیع‌کننده، دارو را از کجا و چه کسی تهیه کرده، اقداماتی را انجام می‌دهیم اما تخلفات شرکت‌ها و داروخانه‌ها را به رده‌های مربوطه و سازمان‌های مسئول مانند وزارت بهداشت گزارش می‌کنیم تا خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.

 


دزدانی که با بالا رفتن از دیوار ساختمان‌ها اقدام به سرقت منازل می‌کردند، توسط پلیس تهران دستگیر شدند.
در پی چندین مورد سرقت منازل در شهرک راه‌آهن، کلانتری آن منطقه موظف شد تا عاملان سرقت را شناسایی و دستگیر کند.
پلیس در بررسی‌های اولیه دریافت که این افراد، سارقان باتجربه و حرفه‌ای هستند چرا که بعد از سرقت هیچ گونه سرنخی از خود بر جای نگذاشته بودند و حتی در یکی از خانه‌ها را هم باز نکرده بودند.
ماموران تجسس کلانتری 141 شهرک راه‌آهن پس از چندین روز فعالیت فشرده موفق شدند از سرقت بعدی دزدان مطلع شوند. لذا گشت‌های نامحسوس کلانتری در محل مستقر شده و جهت دستگیری این دزدان حرفه‌ای در کمین نشستند.
چند ساعت از نیمه‌های شب سپری شده بود که ماموران بر روی دیوار متوجه دو جوان شدند که با چابکی در حال بالا رفتن از ساختمان بودند. لذا سریعا جهت دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
در این خصوص یکی از متهمان با مشاهده ماموران وارد یکی از منازل شد و دیگر متهم نیز با پریدن میان کوچه اقدام به فرار کرد.
ماموران به دو گروه تقسیم شده و گروه اول وارد خانه شدند و بعد از چند دقیقه تعقیب و گریز متهم را دستگیر کردند، ولی گروه دوم به محض ورود به کوچه متهم را نیافتند.
پلیس که دست از تلاش برنمی‌داشت به تجسس تمامی نقاط کوچه و خیابان‌های اطراف پرداختند و در همین حین با حرکت یک ون که در کناری پارک شده بود، سارق که زیر خودرو پنهان شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 


به دنبال نشست زمین در محل اجرای پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین به مالکیت یک سرمایه‌دار معروف قسمتی از پروژه تخریب و باعث وحشت اهالی و بروز خسارت‌های جدی خانه‌های مسکونی اطراف این پروژه شد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران زمان وقوع این حادثه را ساعت 5/28 دقیقه بامداد پنج‌شنبه اعلام کرد و گفت: عملیات گودبرداری به عمق تقریبی 40 متر در حال اجرا بود که ناگهان ترکیدگی لوله آب سبب شسته شدن خاک و نشست زمین در خیابان گلستان شده است.
وی تأکید کرد: به علت همین نشست گودالی به عمق 40 متر و به قطر حدود 12 متر در آن ایجاد شده است و اگر چه هیچ موردی مصدوم یا فوت نشده است اما امکان خطر برای کلیه خانه‌های اطراف ملک پنج هزار متری مزبور وجود دارد و باید کلیه ساکنین آن هرچه زوتر منزل خود را تخلیه کنند.
این پروژه که توسط شرکت «ستسا» از زیر مجموعه‌های هلدینگ سورینت که پنج ماه پیش نیز به دلیل نشست زمین‌های اطراف و وارد آمدن خسارت به خانه‌های مجاور خبرساز شده بود متعلق به فردی به نام بابک زنجانی است.
به گزارش فارس این حادثه منجر به قطع آب، برق و گاز ساکنان این منطقه شده و روال عادی زندگی را برای آن‌ها مختل کرده است به طوری که ساکنان منطقه خواستار رسیدگی فوری و جدی مسئولان به این موضوع هستند. به گفته اهالی مجوز گودبرداری صرفاً برای 15 متر بوده اما کارفرما بدون توجه به این بحران اقدام به گودبرداری تا 40 متر کرده است. این در حالی است که کارفرمای این پروژه که متعلق به بابک زنجانی است ضمن رد این نگرانی اهالی تأکید کرده بود: ایجاد چند ترک سطحی در حیاط برخی از منازل از نظر علمی ارتباط مستقیم با اجرای پروژه گودبرداری ندارد. گفتنی است، اگرچه ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران به رغم هشدارهای جدی اهالی از پنج ماه پیش امروز با وقوع این حادثه با حضور در موقعیت پروژه را تا رفع مشکلات بوجود آمده متوقف کرده است اما شورای فعلی تهران و دیگر مسئولان شهری باید این را در نظر داشته باشند که در سال‌های اخیر گودبرداری غیر اصولی جان و مال بسیاری از شهروندان را به خطر انداخته است و کمتر روزی است که خبری از قربانیان حادثه گودبرداری‌های غیر اصولی در رسانه‌ها منتشر نشود تا آنجا که شورای شهر تهران سوم طی جلساتی فشرده لایحه ضوابط گودبرداری را مصوب کرد. اما متأسفانه همچنان شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که برخی همچون این پروژه 5 ماهی می‌شد که اهالی محل نسبت به وقوع چنین حادثه‌ای به نهاد‌های مرتبط هشدارهای لازم را داده بودند.

 


یک متخصص آسم و آلرژی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای تمام افراد سالم جامعه در صورت تمایل مجاز است.
دکتر نجم‌الدین کلانتری افزود: علاوه بر افراد سالم، افرادی که بیماری‌های خاصی همچون ضعف سیستم ایمنی دارند (افراد در خطر) باید این واکسن را تزریق کنند.
وی به ایرنا گفت: افراد در خطر شامل افراد مسن بالای 55 سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، روماتیسمی، مبتلایان به آسم، بیمارانی که داروهای کورتن‌دار مصرف می‌کنند و مبتلایان به ایدز و سرطان که به ضعف سیستم ایمنی مبتلا هستند، می‌بایست این واکسن را تزریق کنند.
کلانتری ادامه داد: کودکانی که در مهدکودک‌ها نگهداری می‌شوند و یا کودکان دبستانی به دلیل این‌که در محیط‌های عمومی هستند و درصد احتمال ابتلای آنها به آنفلوآنزا بیشتر است، بهتر است که از این واکسن استفاده کنند.
کلانتری در مورد زمان مناسب برای تزریق این واکسن گفت: بهترین زمان برای تزریق این واکسن اواسط شهریور ماه و پیش از شروع فصل سرما است چرا که این واکسن دو هفته زمان لازم دارد تا اثر پیشگیری در بدن داشته باشد.
وی یادآور شد: بسیاری از افراد سرماخوردگی را با آنفلوآنزا اشتباه می‌گیرند و خودسرانه شروع به مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند، در واقع علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشابه است؛ آبریزش بینی، بدن درد، کوفتگی و تب در هر دو این بیماری‌ها وجود دارد با این تفاوت که در آنفلوآنزا تب شدیدتر است.
کلانتری تاکید کرد: افراد با مشاهده این علایم باید به پزشک مراجعه کنند تا بیماری آنها به طور دقیق تشخیص داده و درمان شود.

 


معاون جدید محیط‌زیست انسانی محیط‌زیست با تاکید بر اینکه اگر مشکلی در ارتباط با آلودگی هوا، ریزگردها و تغییرات آب و هوا وجود دارد، با برنامه مشخص قابل حل است، گفت: بسیاری از مشکلات فعلی محیط‌زیست کشور ناشی از عدم وجود برنامه بوده است.
سعید متصدی زرندی در مراسم معارفه خود که دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست نیز حضور داشت با تاکید بر این مطلب که وی با برنامه آمده است گفت یکی از فعالیت‌هایش در این بخش برنامه‌ریزی و التزام به آن خواهد بود.
در این مراسم علی‌محمد شاعری معاون سابق محیط‌زیست در سخنرانی تودیع خود به دفاع عملکردش در طول چند سال مسئولیتش پرداخت و گفت: مهمترین چالش پیش‌روی کشور محیط‌زیست است و اگر توسعه منطبق بر استاندارد باشد نه تنها مخرب محیط‌زیست نیست بلکه ارتقا دهنده شاخص‌های محیط‌زیست است.وی تاکید کرد: در حال حاضر 50 درصد خودروها در کشور با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند و همچنین قوانین مربوط به خاک، مقابله با ریزگردها و کاهش زمان معاینه فنی خودرو در مراحل نهایی تصویب است. این در حالی است که دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست در این مراسم گفت: محیط‌زیست نمی‌تواند توسعه را متوقف کند بلکه می‌تواند توسعه را مدیریت کند.وی تاکید کرد: نباید امضای سازمان حفاظت محیط‌زیست پای پروژه‌هایی باشد که مخرب محیط‌زیست است.

 


معاون رئيس‌جمهوری و رئيس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور گفت: با بررسی انجام شده حدود شش تا هفت هزار لوح هخامنشی سالم در مرکز شهرشناسی شیکاگو آمریکا وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز جمعه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: الواح هخامنشی که در گذشته از کاوش‌های متعدد به دست آمده بود، به دلیل اینکه در ایران امکان خواندن خطوط روی آن وجود نداشت، به مرکز شهرشناسی شیکاگو منتقل شده، اما پس از آن دادگاه آمریکا حکم ممنوع بودن خروج این الواح از آمریکا را صادر کرده است.
به گفته وی، در آن زمان بیش از 30 هزار لوح به دست آمده بود که اکنون بخشی از آنها شکسته و باید توسط متخصصین کنار هم قرار گرفته و با مواد مخصوص چسبانده شود.
وی تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته درصدد رفع توقیف این اموال ایرانی در آمریکا هستیم که البته این مسئله نیاز به زمان دارد.
نجفی درباره ارائه تسهیلات دولت به گردشگران خارجی نیز گفت: پیش از این برای صدور ویزا، بسیاری از گردشگران با مشکلاتی مواجه بودند که از آن جمله دیر صادر شدن ویزا بود و این کار تمام برنامه‌ریزی سفر آنان را به هم می‌ریخت که درصدد رفع این مشکل هستیم.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: همچنین با توجه به اینکه گروهی از گردشگران با تورهای مختلف به ایران سفر می‌کنند، نشست‌های متعددی با مسئولان تورگردی برگزار شده است تا مشکلات آنان را هم برطرف کنیم.
به گفته نجفی، باید برای گردشگران خارجی شرایطی فراهم کنیم تا از حداقل امکانات موجود، استفاده مطلوبی ببرند.
وی اظهار کرد: باید شرایط رفت و آمد، استراحت و پذیرایی و سایر موارد را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن برای آنان فراهم کنیم.
نجفی یادآور شد: جلسات مشترکی در این زمینه با وزارت امور خارجه داشته‌ایم و یک کمیته مشترک با این وزارتخانه تشکیل شده است تا به طور جدی این موارد را بررسی و موانع را برطرف کند.
نجفی درباره حمایت از بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های گردشگری گفت: ما وظیفه داریم، امکانات اولیه و زیربنائي را برای سرمایه‌گذاران فراهم و حتی در جهت اخذ تسهیلات، شرایط مناسبی را برای آنان با بانک‌ها ایجاد کنیم.

 


کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور از امروز سفرهای دوره‌ای خود را به مشهد شهدا در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور آغاز می‌کنند.
محمدابراهیم محمدی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از امروز شنبه 13 مهر گفت: برای نخستین بار دانش‌آموزان علاوه بر مناطق عملیاتی جنوب از غرب کشور نیز بازدید خواهند کرد.
نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی امروز با بدرقه دکتر علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حرم مطهر امام‌خمینی(ره) راهی مناطق عملیاتی می‌شوند.مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشنامه تامین امنیت دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور را به تمام کشور ارسال کرده‌ایم، گفت: امسال از ظرفیت حمل و نقل ریلی بیشتر از اتوبوس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.
محمدی افزود: در بخشنامه‌ای که برای تامین امنیت اردوهای راهیان نور ارسال کرده‌ایم تاکید شده است، اتوبوس‌های مورد استفاده نباید قدیمی باشد و در شب نیز حرکت نخواهند داشت و پلیس راه نیز وضعیت اتوبوس‌ها را به لحاظ فنی و وضعیت لاستیک‌ها چک خواهد کرد.وی با اشاره به حضور پلیس نامحسوس در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی گفت: این افراد با حضور در داخل اتوبوس‌ها تخلفات و سرعت غیرمجاز راننده‌ها را گزارش خواهند داد و توسط پلیس راه با راننده متخلف برخورد خواهد شد.محمدی همچنین تاکید کرد: هیچ اجبار و الزامی برای حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور وجود ندارد و این اردو مختص دانش‌آموزان دبیرستانی است که آنها در صورت علاقه‌مندی می‌توانند در آن حضور یابند.

 


معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گفت: بر اساس آمارهای اولیه 8 میلیارد تومان به عنوان کمک‌های مردمی از سطح مدارس جمع‌آوری شده است.
سعید ستاری افزود: این رقم بعد از جمع‌آوری تفکیک و شمارش شد و میان دانش‌آموزان نیازمند دارای اولویت از روز شنبه توزیع می‌شود.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: در دومین روز از برگزاری جشن عاطفه‌ها پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهرهای مختلف برپا گردید و 20 هزار پایگاه کمیته امداد در مساجد، معابر و میادین شهرها کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند.
وی ادامه داد: دیروز نیز در سومین روز برگزاری جشن عاطفه‌ها در مسیرهای راهپیمایی خانوادگی با مشارکت فدراسیون‌های ورزش‌های استان‌ها، پایگاه‌های کمیته امداد را بپا کردیم.

 


یک فروند هواپیمای سبک تفریحی در حین پرواز خاموش شد و در فرودگاه رامسر سقوط کرد.
دو سرنشین این هواپیمای سبک تفریحی که در محوطه فرودگاه رامسر سقوط کرد سالم هستند.
به گزارش فارس این هواپیما که برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شد پس از برخاستن و قبل از فرود بر سقف یکی از منازل واقع در محوطه فرودگاه رامسر سقوط کرد.
موتور هواپیما در حین پرواز چند بار خاموش شد و خلبان پس از اطلاع پس از چندین‌بار استارت کردن مجبور به باز کردن چتر نجات هواپیما شده، که پس از باز شدن، چتر بر سیم‌های برق‌گیر کرده و بر سقف یکی از منازل سقوط کرد.

 


در حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید حسن امامی رضوی به سمت قائم‌مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها منصوب شد.
ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرپرستی مرکز تحقیقات ترمیم ضایعات مغزی و نخاعی، معاونت سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ریاست پژوهشکده مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله سوابق اجرایی امامی رضوی گزارش شده است.

 


معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی عمومی در شهر تهران در چند سال اخیر افزایش یافته و راه‌اندازی آنها در مراکز عمومی شهر همچون میادین میوه و تره‌بار نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهندس مجتبی عبدالهی افزود: میادین میوه و تره‌بار از جمله مکان‌هایی است که نیاز به سرویس‌های بهداشتی دارد و شهروندان نیز درخواست‌هایی در این خصوص داشته‌اند از اینرو افزایش آن در دستور کار قرار دارد.
وی درباره سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر گفت: طی چند سال اخیر در مجموع 2800 چشمه سرویس بهداشتی عمومی در تهران احداث شده است. تا پیش از این دوره مدیریت شهری تهران دارای 2200 چشمه سرویس بهداشتی عمومی بود که این تعداد نیز بازسازی شدند و هم‌‌اکنون 5 هزار چشمه سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر قرار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به 2800 چشمه احداث شده گفت: در تمامی مناطق تهران 1800 چشمه سرویس بهداشتی با طراحی و رنگ‌آمیزی خاص و یکد‌ست در نمای ساختمانی احداث شده است همچنین 250 دستگاه 4 چشمه پرتابل با سازه استیل نیز در سطح شهر قرار داده شده که در مجموع یک هزار چشمه را شامل می‌شود. سرویس‌های بهداشتی پرتابل همچنین مجهز به سرویس بهداشتی ویژه معلولان و سالمندان و محل تعویض کودکان هستند.
عبداللهی با تاکید بر اینکه افزایش سرویس‌های بهداشتی عمومی شرایط بهتری را نسبت به گذشته ایجاد کرده افزود: نگهداری سرویس‌ها به عهده پیمانکاران است و اداره کل خدمات شهری بر آن نظارت می‌کند همچنین وسایل و امکانات سرویس‌های بهداشتی نیز به صور مرتب کنترل می‌شود.

 


طرح سنجش سطح توانمندسازی معلولان و سالمندان از ابتدای ماه آینده اجرا می‌شود.
کیوان دواتگران، مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور در این زمینه اظهار کرد: در طرح کمیته‌های پزشکی، شدت و نوع معلولیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در واقع خدماتی که قرار است به معلولان داده شود بر اساس این کمیته توانبخشی ارائه می‌شود.

 


کارشناسان حیات وحش هشدار دادند: شمار کرگدن‌هایی که به دست قاچاقچیان کشته شدند رکورد سالانه شکار کرگدن‌ها را در آفریقای جنوبی شکست.
افزایش بی‌سابقه شکار کرگدن‌ها در این کشور نگرانی‌ها را نسبت به کاهش جمعیت این جانور در کشوری که تقریباً زیستگاه اصلی کرگدن‌های تمام آفریقا است، افزایش داده است.
تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی 704 رأس کرگدن توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی کشته شده‌اند که این آمار رکورد سال 2012 میلادی را که 668 رأس اعلام شده بود را پشت سر گذاشت.
در صورتی که این روند ادامه یابد در سال 2014 میلادی، بیش از 1000 کرگدن توسط شکارچیان کشته می‌شوند.
اداره امور محیط زیست آفریقای جنوبی اعلام کرد که ‌این کشتارها جمعیت کرگدن‌ها را به شدت کاهش داده به طوری که طی یک دهه، نسل کرگدن‌های وحشی را منقرض خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مهمترین تهدیدی که جمعیت 22 هزار رأسی کرگدن‌های آفریقا را تهدید می‌کند، شکارچیانی هستند که سعی دارند از شاخ‌های با ارزش این حیوانات در بازار سیاه درآمد کسب کنند. این شاخ‌ها حتی گرانتر از طلا، خرید و فروش می‌شوند.بسیاری از این شکارچیان غیرمجاز از کشور همسایه آفریقا یعنی موزامبیک به این کشور می‌آیند و شاخ‌های کرگدن‌ها را به شکل‌های غیرقانونی می‌فروشند که مسئولیت اصلی آنها تأمین بازار رو به رشد شاخ کرگدن در جنوب شرق آسیا است. چرا که کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا از شاخ کرگدن‌ها برای درمان سرطان و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.
بیشتر این شکارها در پارک ملی «کروگر» که در مرز موزامبیک قرار دارد، رخ می‌دهند.

 


در پی سقوط یک فروند هواپیمای چارتر در حومه شهر «لاگوس» پایتخت نیجریه دست کم 16 تن جان باختند.
این هواپیما در نزدیکی منبع سوخت هواپیماها به زمین خورد و دچار انفجار و حریق شد. 6 تن از نجات یافتگان این سانحه به بیمارستان اعزام شدند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است.
بدنبال این حادثه آمارهای متفاوتی از کشته شدگان و نجات یافتگان گزارش می‌شود بطوری که اداره هواپیمایی این کشور شمار کشته شدگان را 14 تن و نجات یافتگان را 6 تن اعلام کرده است.
بنابر اعلام این اداره شمار سرنشینان این هواپیما 20 تن شامل 13 تن مسافر و هفت خدمه بود. از سوی دیگر بخشدار لاگوس شمار کشته شدگان را 13 تن و نجات یافتگان را نیز هفت نفراعلام کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هواپیما اندکی پس از اوج گرفتن سقوط کرد. نوک هواپیما به کلی نابود شده که نشان می‌دهد هواپیما با این قسمت به زمین اصابت کرده است.
گفتنی است، این هواپیما حامل عزاداران و پیکر «اولاسگان آگاگو» فرماندار سابق ایالت «اوندو» بود. مقامات نیجریه اعلام کردند تابوت آگاگو همراه با جعبه سیاه هواپیما اطراف لاشه هواپیما پیدا شدند.

 


آتش‌سوزی در یک قایق ماهیگیری که در حال انتقال مهاجران آفریقایی به ایتالیا بود، سبب مرگ 114 نفر و مفقود شدن 200 تن دیگر شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، این قایق ماهیگیری که در حال انتقال نزدیک به 500 مهاجر آفریقایی به ایتالیا بود،‌دچار حریق شد و در نتیجه این آتش‌سوزی حداقل 114 نفر کشته شدند.
بنابه گزارش‌های رسیده، بیش از 100 زن و کودک سوار کشتی بودند. دلیل این آتش‌سوزی، اقدام یکی از مسافرین در روشن کردن آتش برای جلب نظر سایر کشتی‌ها و قایق‌های حاضر در نزدیکی سواحل ایتالیا بوده است.
شدت این فاجعه به حدی است که از سرنوشت 200 نفر از مسافرین این قایق هنوز اطلاعی در دست نیست.
در همین رابطه «پیدرو بارتولو» رئیس مراکز بهداشتی لامپدوسا اعلام کرد که آنها نیازی به آمبولانس ندارند و باید برای آنها تابوت ارسال شود.
لامپدوسا در سواحل ایتالیا به دلیل نزدیک بودن به تونس، همواره یکی از مسیرهای اصلی انتقال مهاجران آفریقایی به ایتالیا و سپس دیگر کشورهای اروپایی بوده است.
این حادثه یکی از مرگبارترین حوادثی بوده که در سواحل ایتالیا برای مهاجران آفریقایی رخ داده است.
گفتنی است، این دومین حادثه دریایی طی هفته گذشته در این منطقه است. دوشنبه قبل نیز واژگونی یک قایق در همین منطقه منجر به مرگ 13 مهاجر شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10