(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 13 مهر 1392 - شماره 20608

حدیث دشت عشق
فولاد باخت، سپاهان متوقف شد، تراکتور پیروز
فرار پرسپولیس از شکست
اخبار کوتاه از فوتبال
بازی تدارکاتی ایران و آمریکا در پایان لیگ
ژاپن آخرین حریف برای فینالیست شدن تیم ملی والیبال در آسیا
دعوت از رئیس‎جمهور برای حضور در افتتاحیه جام جهانی کشتی پهلوانی
نوجوانان بسکتبالیست در آسیا ششم شدند
کی‌روش به ایران بازگشت
 تعداد مصدومان وزنه‌برداری به عدد 3 رسید
   


به یاد بسیجی شهید «مصطفی اقبالی»
متأسفم که به اندازه موهای بدنم جان نداشتم
من البنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتله و من قتله فعلی دیته و من علی دیته فانادیته.
«آن کس که مرا طلب کند می‌یابد، آنکس که مرا یافت می‌شناسد، آنکس که مرا شناخت دوستم می‌دارد، آن کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن کس که به او عشق ورزیدم می‌کشم او را، آن کس که من بکشم خونبهایش بر من واجب است، و آن‌کس که خونبهایش بر من واجب است پس من خودم خونبهایش هستم.زمان زمان حسین است و ایام ایام عاشورا و من به عنوان وظیفه‌ای که در درون خود احساس کردم و این کار را برخود و بر کارهای دیگر واجب‌تر و انسان‌سازتر دیدم دست به رفتن جبهه زدم و برای صدور انقلاب به کشورهای دیگر تا آنجا که بتوانم با جان خود در راه خدا خواهم کوشید و فقط متأسفم که چرا به اندازه موهای بدنم جان نداشتم تا همه را در راه خدا دهم و خدا شاید در این دنیا و دنیای آخرت از من راضی شود. و من موقعی از آنجا باز می‌گردم که یا پیروزی کربلا را با خود بیاورم یا پیروزی آخرت یعنی «شهادت». انشاءالله این جنگ به نفع ایران و اسلام به پایان می‌رسد و انقلاب اول به عراق و سپس به کشورهای دیگر صادر می‌شود. اما بعد این جنگ، جنگهای دیگری مانند جنگ با اسرائیل غاصب وجود دارد و این جنگ فقط آزمایشی است برای جنگ‌های بعدی و ما هم مقاومت می‌کنیم چون امامان فرموده‌اند اگر این جنگ 20 سال طول بکشد ما ایستاده‌ایم. ما هم باید به جبهه رویم تا به قول رهبرمان جزو شهدای راه امام حسین و جزو یاران امام حسین به شمار آئیم.
ان‌شاءالله
بسیجی شهید «مصطفی اقبالی»، سال 1346 در نظام‌آباد تهران متولد شد و در 1361/7/12، پس از 15 سال و 43 روز زندگی دنیوی، در عملیات مسلم‌ابن‌عقیل (در منطقه سومار) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
توقف تیم های پرسپولیس و سپاهان و شکست فولاد صدرنشین ، مهمترین اتفاقات هفته دوازدهم لیگ برتر بود.
روز دوم از هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید. دراصفهان سپاهان که در هفته قبل در دربی اصفهان موفق شده بود با یک گل ذوب آهن را شکست دهد در این هفته در خانه به دیدار مس کرمان ته جدولی رفت و در نهایت با تساوی بدون گل متوقف شد و با این تساوی موقتا به رده دوم جدول صعود کرد. مس کرمان نیز با این یک امتیاز همچنان با شش امتیاز در قعر جدول باقی ماند. در مسابقه دیگر تیم های داماش گیلان و استقلال خوزستان در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف هم رفتند و در پایان به تساوی بدون گل دست یافتند. همچنین تیم های گسترش فولاد تبریز و سایپا در ورزشگاه یادگار امام تبریز دیگر مسابقه این هفته را برگزار کردند که در این دیدار سایپا موفق شد با نتیجه بر 2 بر یک میزبان خود راشکست دهد. دو گل سایپا را در این دیدار سجاد شهباز زاده به ترتیب در دقایق 45 و 52 و تک گل گسترش فولاد را نریمان جهان در دقیقه72 به ثمر رساند.
فرار پرسپولیس از شکست
در آخرین دیدار دیروز پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف تیم صبا رفت که بازی با نتیجه مساوی یک - بک به پایان رسید. مرتضی کاشی در دقیقه 40 روی یک ضربه کاشته ارسالی با ضربه سر گل صبای قم را به ثمر رساند. سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 90 با یک شوت از داخل محوطه جریمه گل پرسپولیس را به ثمر رساند. در این دیدار سرخپوشان بازی را هجومی آغاز کردند و در 5 دقیقه اول مسابقه چند فرصت خوب گلزنی را ایجاد کردند. بعد از آن بازی کمی به تعادل کشیده شد و صبا نیز حملاتی را انجام داد. در نیمه اول درگیری لفظی محمد مایلی‌کهن و علی دایی در دقیقه 20 بود که باعث شد چند لحظه بازی متوقف شود. مایلی‌کهن در ابتدای فصل یکی از گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس بود که در نهایت علی دایی برای هدایت این تیم انتخاب شد. در نیمه دوم این پرسپولیس بود که حملات گسترده‌ای انجام داد اما نتوانست از فرصت‌های گلزنی که به دست آورد، استفاده کندتا در دقیقه 90 به گل رسید. در دقیقه 68 ضربه کاشته محمدرضا خلعتبری به تیرک دروازه صبای قم برخورد کرد و توپ به بیرون رفت.
شکست فولاد صدرنشین
اما در روز نخست این مسابقات(پنجشنبه هفته گذشته) شاگردان حسین فرکی عصر پنجشنبه درحالی در اهواز با 2 گل برابر نفت تهران شکست خوردند که این نتیجه‌ای ارزشمند برای شاگردان گل‌محمدی و سایر مدعیان قهرمانی در لیگ بود. در این بازی که با قضاوت شاهین حاج بابایی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، رسول نویدکیا (63) و کمال کامیابی‌نیا (87) گل‌های تیم نفت تهران را به ثمر رساندند تا نخستین شکست خانگی فصل جاری را به تیم صدرنشین خوزستانی تحمیل کنند. همچنین این برای نخستین بار بود که نفتی‌ها برابر فولاد در رقابت‌های لیگ برتر به پیروزی ‌رسیدند در 2 بازی دیگر روز نخست هفته دوازدهم تیم تراکتورسازی موفق شد در ورزشگاه تختی برابر راه‌آهن به پیروزی 2 بر یک دست یابد.در این مسابقه که در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد، سعید دقیقی (43) و فرشاد احمدزاده (45) برابر تراکتورسازی و مجتبی شیری (88) برای راه‌آهن گل زدند. علی کریمی بازیکن مصدوم تراکتورسازی و میلاد نوری بازیکن راه‌آهن با لباس شخصی و از روی سکوها رقابت تیم‎های خود را تماشا کردند. منصور ابراهیم زاده سرمربی راه آهن که عملکرد ضعیفی در این تیم داشته است در پایان این مسابقه یک بار دیگر حمایت مدیران این باشگاه را پشت سر خود شنید. در دیگر دیدار برگزار شده دو تیم فجرسپاسی شیراز و ذوب‌آهن اصفهان به تساوی بدون گل رضایت دادند.

 


واکنش دایی به اظهارات محمد مایلی کهن
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری نسبت به اظهارات محمد مایلی کهن واکنش نشان داد.علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی تیمش برابر صبای قم اظهار کرد: فوتبال روی بدش را به ما نشان داد. به هیچ عنوان مستحق مساوی نبودیم. بیشتر از انگشتان دستمان موقعیت داشتیم اما آنها را تبدیل به گل نکردیم. از بازیکنان تشکر می‌کنم. از نحوه‌ بازی آنها راضی هستم اما از نتیجه به هیچ عنوان. دوست نداشتیم سه امتیاز را از دست بدهیم. به هر حال خواست خدا بود. دایی درباره صحبت‌های مایلی‌کهن در نشست خبری پیش از بازی گفت: ما که نباید به ظاهر افراد نگاه کنیم، باطن افراد مشخص است. دو بار من ایشان را در دادگاه محکوم کردم. دفعه دوم در رسانه‌ها عنوان نکردم؛ چرا که او یک فرد فوتبالی است اما نمی‌دانم کی می‌خواهد دست از این کارها بردارد. زمانی که در سایپا بودم رابطه‌ام با او خوب بود. الان هم شاید حرف من و سردار را کسی بخواند اما هیچ‌کس به حرف‌های او توجه نمی‌کند. متاسفانه همیشه مسائلی که به او ربط نداشته درباره‌اش اظهارنظر می‌کند اما برای من مشخص نیست.
محمد مایلی کهن سرمربی صبای قم در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس گفته بود ماجرای داوری‌ که باشگاه پرسپولیس نسبت به آن واکنش نشان داده‌ است، یک مسئله دوسویه است و نمی‌تواند یک سویه باشد و برای من کاملا این مسئله روشن است و بیشتر از این هم در این باره چیزی نمی‌گویم. اگر ارتباطی بوده، دوسویه است. طبق صحبت‌های خود آقایان، خودشان گفته‌اند که (در اینجا حرفش را می‌خورد). چرا کسی جرات نمی‌کند به ما زنگ بزند؟ در هر حال به نظرم در این زمینه قهرمانی مظلوم واقع شده است.
تغییرات در هیات فوتبال فارس
آيت‌اللهي از رياست هيئت فوتبال استان فارس استعفا داده است و قرار است جايگزين او معرفي شود. او چند روز اخير در هيئت فوتبال اين استان حاضر شده و رفتنش را به ساير همکارانش اطلاع داده است، کاووس عباسي از گزينه‌هاي احتمالي جايگزيني او عنوان شده است.
معرفی غایبان به قوه قضائیه
رئيس کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سؤال که اگر کسي در جريان پرونده رشوه در فوتبال با کميسيون همکاري نکند چه برخوردي با وي خواهد شد، اظهار داشت: کساني که پس از دعوت کميسيون در جلسه حضور پيدا نکنند بر اساس قانون به قوه قضائيه معرفي خواهند شد و اين قوه هم به صورت فوق‌العاده به موضوع رسيدگي خواهد کرد.
امتیازهای لیگ ایران بیشتر از سال گذشته است
رئيس سازمان ليگ گفت که امتياز کشورمان براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا بيشتر از گذشته خواهد شد.
بازیکنان جدید در تراکتورسازی
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با اعلام اینکه روزهای خوبی در انتظار تیمش است از جذب چند بازیکن در نیم فصل خبر داد.
هشداری که کارساز نشد
زلاتکو کرانچار پس از تساوی تیمش برابر تیم فوتبال مس کرمان گفت: پیش‌بینی کرده بودیم که از لحظه اول این دیدار بازی سخت و پرفشاری در انتظار سپاهان باشد و از روز سه‌شنبه به بازیکنان هشدار دادیم که مس کرمان کنونی تیم دیگری است.
انتخاب مدیرفنی تیم های پایه پرسپولیس
مجتبی محرمی بازیکن دهه 60 و 70 پرسپولیس که این روزها در بیمارستان میمنت تهران بستری است و تحت مداوای پزشکان قرار دارد با تشخیص حمید استیلی رییس آکادمی باشگاه پرسپولیس بعد از مرخص شدن از بیمارستان، کارش را در تیم‌های پایه پرسپولیس به عنوان مدیرفنی شروع می‌کند.
مصدوميت زندي در کانون توجه رسانه‌هاي قطري
مصدوميت فريدون زندي همچنان مورد توجه رسانه‌هاي قطري قرار دارد. ميلان ماچالا سرمربي الاهلي قطر در نشست خبري پيش از بازي فردا با العربي گفت: تيم ما فريدون زندي را ندارد. او رهبر تيم درون زمين بود و غيبتش دشوار است اما ما سعي خواهيم کرد مقابل العربي بهترين نتيجه را کسب کنيم.
مهاجم داماش در مصر
کبه بازيکن فرانسوي بورکينافاسويي تبار به تيم الزمالک مصر پيوست . مسئولان باشگاه داماش در مورد دليل جدايي اين بازيکن اظهار داشتند: در قرارداد اين بازيکن با داماش گيلان بندي وجود داشت که در صورتي که يک باشگاه خارجي خواهان جذب او شد، کبه مي‌تواند از داماش جدا شود.
تجمع معترضان ميزباني قطر مقابل مقر فيفا
صدها عضو اتحاديه کارگري با تظاهرات در مقابل مقر فدراسيون بين المللي فوتبال(فيفا)، خواهان بازپس گيري ميزباني جام جهاني از قطر به دليل تضييع حقوق کارگران شاغل در پروژه هاي زيربنايي شدند.

 


تیم های فوتبال ایران و آمریکا در پایان دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به دیدار یکدیگر می روند.
علی کفاشیان در تازه ترین صحبت های خود از برگزاری دیدار تدارکاتی میان تیم های فوتبال ایران و آمریکا خبر داد. وی گفت: با توجه به قطعی شدن حضور آمریکا در جام جهانی بحثی هم در مورد انجام بازی رفت و برگشت میان دو کشور وجود دارد که احتمال آن بسیار زیاد است و ما مکاتبات خود را از هفته آینده برای این بازی آغاز خواهیم کرد. اما صحبت‌های علی کفاشیان در مورد دیدار تدارکاتی ایران و آمریکا در برخی رسانه‌های جهانی بازتاب داشت. خبرگزاری رسمی آلمان DPA این دیدار را به آب شدن یخ روابط سیاسی ایران و آمریکا ارتباط داد و به نقل از علی کفاشیان اعلام کرد: فدراسیون فوتبال ایران درخواست فدراسیون آمریکا برای بازی دوستانه را دریافت کرده است. این خبرگزاری آلمانی صحبت‌های کفاشیان درباره احتمال برگزاری تورنمنت 4 جانبه در آمریکا را نیز بازتاب داده و اعلام کرده هنوز زمان و مکان برگزاری این دیدار مشخص نشده است.DPA به سابقه دو بازی قبلی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه و دیدار دوستانه سال 2000 در کالیفرنیا اشاره کرده است. خبرگزاری ترند آذربایجان نیز با انعکاس صحبت‌های کفاشیان اعلام کرد که در صورت توافق بر روی جزئیات این دیدار برگزار خواهد شد. همچنین احتمال دارد این دیدار در قالب تورنمنتی 4 جانبه با حضور تیم‌های دیگری از اروپا و آمریکای جنوبی برگزار شود. خبرگزاری هابرلر ترکیه و صدای روسیه نیز از دیگر رسانه هایی هستند که این خبر را انعکاس داده‌اند.
بازی در پایان لیگ
روز گذشته دبیر فدراسیون فوتبال نیز به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاداتی از سوی طرفین برای برگزاری این مسابقه مطرح شده بود اما به دلیل این‌که تقویم مسابقات ما یا آنها اجازه نمی‌داد، در نتیجه این اتفاق نیفتاد. به هر صورت تیم ملی ایران برای کسب آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مسابقات جام جهانی 2014 یک سری بازی‌های تدارکاتی را در طول اردوهای بلندمدت پیش‌بینی کرده است. طبیعتا بازی با تیم آمریکا هم در همان اردوهای بلندمدت خواهد بود.البته در طول فصل امکان برگزاری اردوها بلندمدت نیست و تیم ملی از 20 فروردین 93 که مسابقات باشگاهی تمام می‌شود به اردوهای بلندمدت می‌رود تا برای جام جهانی آماده شود.

 


تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر لبنان حریف ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شد.
ملی پوشان والیبال ایران موفق شدند در سه ست پیاپی و با نتیجه‌های 25-19، 25-18 و 25-17 لبنان را شکست دهد و خود را به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برسانند.ایران با پیروزی در این دیدار، روز شنبه در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژاپن خواهد رفت.ترکیب تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، امیر غفور، عادل غلامی، ‌شهرام محمودی، ‌مهدی مهدوی،‌ رحمان داوودی، آرمین تشکری،‌ علیرضا مباشری و فرهاد ظریف تشکیل می‌داد.در این دیدار ولاسکو در ست پایانی بیشتر به بازیکنان ذخیره فرصت حضور در میدان را داد.
ژاپن تیم قدرتمند سابق نیست
خولیو لاسکو پس از پیروزی سه بر صفر تیم ملی ایران مقابل لبنان گفت: بازیکنان ما از آغاز مسابقه به بازی امروز مقابل ژاپن فکر می‌کردند و خود را مقابل لبنان از پیش برنده می‌دانستند. آنها تلاش کردند نمایش خوبی ارائه کنند اما می‌دانستند پیروز این مسابقه خواهند بود و به همین دلیل حفظ تمرکز بازیکنان در طول بازی برای ما سخت بود اما توانستیم این کار را انجام دهیم و لبنان را سه بر صفر شکست دهیم. او درباره دیدار مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد: ژاپن در حال حاضر شرایط خوب همیشگی خود را ندارد اما ژاپن، همیشه ژاپن است و سابقه‌ای طولانی در والیبال جهان و سبک خاص خود را دارد. مقابل این تیم باید بازی بهتری از قبل ارائه کنیم تا این تیم را شکست دهیم. تیم ملی والیبال ایران امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا از ساعت 15:30 به مصاف ژاپن می‌رود.

 


حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور و حجت الاسلام و‌المسلمین سید‌حسن خمینی برای حضور در افتتاحیه جام جهانی کشتی پهلوانی دعوت شدند.
برای نخستین بار که جام جهانی کشتی پهلوانی در ایران برگزار می‎شود از رئیس جمهور و همچنین سید‌حسن خمینی برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مسابقات دعوت به عمل آمده است.تاکنون بیش از 30 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‎اند.برای حضور در این مسابقات از تمام بزرگان کشتی جهان دعوت به‎ عمل آمده است. این مسابقات در سنگین وزن برگزار می‎شود و به نفر اول 15 هزار دلار، نایب‎قهرمان 10 هزار دلار و به نفرات سوم مشترک هر کدام 7.5 هزار دلار پرداخت می‌شود.

 


تیم بسکتبال نوجوانان ایران با قبول شکست برابر کره‌جنوبی در مکان ششمی رقابت‌های قهرمانی آسیا ایستاد.
تیم بسکتبال نوجوانان ایران با قبول شکست دوباره برابر کره‌جنوبی به مقام ششمی آسیا رسید. شاگردان علی توفیق برای کسب رده پنجم به مصاف کره جنوبی نایب قهرمان دو دوره گذشته رفتند که در پایان با نتیجه 66 بر 53 مغلوب شدند و در مکان ششمی آسیا قرار گرفتند.ایران در کوارتر نخست 18 بر 16 به پیروزی رسید اما در کوارتر دوم بازی را 22 بر 15 واگذار کرد. در کوارتر سوم نیز این کره‌ای‌ها بودند که 18 بر 13 برنده شدند و با برد 10 بر 7 کوارتر چهارم میزبان رقابت ها را مغلوب کردند تا در نهایت 66 بر 53 برنده شده و در مکان پنجم آسیا قرار بگیرند.

 


کارلوس کی‌روش بالاخره به ایران بازگشت.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که 17 شهریور به مرخصی رفته بود، صبح روز پنج‌شنبه گذشته با پروازی از امارات راهی ایران شد و ساعت 9:30 به تهران رسید.قرار بود مرخصی کی‌روش 10 روزه باشد اما این مرخصی 25 روز طول کشید. پیش از این فدراسیون فوتبال دو مرتبه بلیط بازگشت کی‌روش را در تاریخ‌های هماهنگ شده تهیه کرده بود اما سرمربی تیم درخواست تمدید مرخصی‌اش را داشت. ظاهرا عدم دریافت مطالباتش علت طول کشیدن مرخصی بوده و نهایتا پس از واریز پول در روز دوشنبه از طریق AFC به حساب کی‌روش، او روز پنج شنبه به ایران آمد.
آنتونی‌ سیموئز، دستیار کی‌روش هم سه‌شنبه به تهران رسید و دن‌گاسپار یکی دیگر از دستیاران سرمربی تیم ملی هم مدتی است در تهران حضور دارد. مطالبات دستیاران کی‌روش هم به حساب‌شان واریز شده است.

 

اینده‌ای در دسته‌ 85 کیلوگرم رقابت‌ها قهرمانی جهان ندارد.
دبیر فدراسیون وزنه برداری ایران درباره‌ آخرین وضعیت سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته‌ 85 کیلوگرم ایران اظهار کرد: سهراب مرادی پس از اردوی تیم ملی در ارس به جمع ملی‌پوشان اضافه شد اما مصدومیت او از ناحیه‌ پشت پا تشدید شد که سه چهار ماه نمی‌تواند تمرین کند. بنابراین ایران در وزن 85 کیلوگرم در مسابقات جهانی نماینده‌ای ندارد.
قاسمی با بیان این‌که نمی‌توانستیم برای مرادی جایگزینی داشته باشیم، تصریح کرد: لیست اولیه تیم ملی را برای فدراسیون جهانی (iwf) ارسال کرده بودیم و نام آنها در iwf ثبت شده بود و بر اساس آن لیست از سوی وادا از وزنه‌برداران تست دوپینگ گرفته شد. بنابراین دیگر نمی‌توان اسامی را تغییر داد.پیش از این رشید شریفی در دسته‌ فوق سنگین و حامد مجیدی در دسته‌ 105 کیلوگرم به دلیل آسیب‌دیدگی، مسابقات جهانی را از دست داده بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10