(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 13 مهر 1392 - شماره 20608

عضویت قطار شهری مشهد در کمپین جهانی حمل و نقل عمومی
تفاهمنامه احداث متروی هشتگرد به قزوین امضا شد
معاون استاندار خبر داد
تقویت زیرساخت‌های صادراتی استان مرکزی با تسهیلات بلاعوض
احداث چند پل برای جلوگیری از آسیب به تالاب هورالعظیم
استاندار گیلان: دستفروشان رشت باید ساماندهی شوند
اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی استخدام می‌شوند
هشدار نماینده مردم کرج در مجلس به بیمه ایران
برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی در استان مرکزی
راهیابی نوجوان کلاله ای به جشنواره کشوری کتابخوانان برتر
توسط انجمن حمایت از زندانیان شهرستان
8 زندانی جرایم غیرعمد در مراغه آزاد شدند
خسارت خشکسالی به 2میلیون اصله درخت در اصفهان
فرماندار بناب: از قطعی گاز و برق مدارس به خاطر بدهی پرهیز شود
تحویل 277 کلاس درس جدید به آموزش و پرورش گلستان
جمع‌آوری 4هزار سند مربوط به دفاع مقدس در البرز
با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار
محوطه بقعه شیخ جبرائیل اردبیل بازسازی می‌شود
مدیرعامل شرکت برق همدان:میزان مصرف برق در استان همدان به قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها رسید
راه‌اندازی موزه اسناد تاریخی در آران و بیدگل
ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران درچه افتتاح شد
دانشجویان جهادگر گلستانی برای خادم نابینای مسجد خانه ساختند
   


مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از عضویت این شرکت درکمپین جهانی حمل و نقل عمومی UITP خبر داد.
ابوالفضل میرزایی با اشاره به اینکه شرکت قطار شهری مشهد، تنها نماینده ایران در این کمپین بین‌المللی است، از کسب جایزه ویژه کیفیت برتر خدمات مسافری از سوی قطار شهری مشهد، خبر داد و تصریح کرد: این جایزه از سوی اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی به شرکت قطار شهری مشهد داده شد.
وی افزود: خط 2 قطار شهری مشهد 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از 12/5 کیلومتر تونل مورد نیاز این خط، 6کیلومتر احداث شده است.

 


قزوین- خبرنگار کیهان:
با حضور استاندار قزوین و سرمایه‌گذاری بخش دولتی چین، تفاهمنامه احداث متروی هشتگرد- قزوین به امضا رسید.
در این تفاهمنامه احداث متروی هشتگرد در استان البرز به استان قزوین به طول 74 کیلومتر به امضاء رسید. در مسیر این پروژه 7 ایستگاه در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، با احداث متروی هشتگرد- قزوین می‌توان هر ساعت 3 هزار و 500 مسافر را در این مسیر جابه جا کرد.
سرعت اولیه این مترو 80 کیلومتر در ساعت است ولی زیرساخت آن به گونه‌ای تعبیه شده که سرعت آن تا 240 کیلومتر در ساعت قابل افزایش است.
مقرر شد، تیم کارشناسی و فنی چین ظرف یک ماه آینده به منظور بررسی وضعیت این پروژه به استان قزوین سفر کنند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
طرح‌های تقویت زیرساخت‌های صادراتی استان مرکزی، با راهبری استانداری مشمول استفاده از تسهیلات بلاعوض می‌شوند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، با اعلام این خبر افزود: طرح‌های زیرساختی صادرات به استثنای پروژه‌های مصوب سفرهای استانی دولت در بخش‌های سردخانه، انبارهای مکانیزه، مراکز صادراتی، بسته‌بندی، مراکز خدمات صادرات، آزمایشگاه‌های استاندارد و کنترل کیفیت و سالن‌های ملاقات تجار مشمول این تسهیلات هستند.
علی اصغری تصریح کرد: این تسهیلات با موافقت استانداری‌ها و دبیرخانه توسعه صادرات استان با ارائه فرم شناسنامه پروژه پرداخت می‌شود.
وی افزود: طرح‌های مشمول می‌توانند از این تسهیلات به میزان دو میلیارد و 500 تا 5 میلیارد ریال بهره‌مند شوند.
این مسئول یادآور شد: طرح‌های متقاضیان بایدمشکلات و محدودیت‌های حقوقی نداشته باشد و موجب رشد کمی و کیفی صادرات غیرنفتی استان را فراهم کنند.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به منظور کاهش آسیب به تالاب هورالعظیم در اثر استخراج نفت، پل‌های متعددی برای برقراری تبادل آبی بین قسمت‌های مختلف تالاب احداث می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه تالاب هورالعظیم تاثیر مثبتی بر کاهش پدیده گرد و غبار، ارتقاء سطح معیشت و اقتصاد منطقه، گردشگری، شیلات، دامداری، تنوع زیستی، مهاجرت پرندگان به این تالاب و بسیاری موارد دیگر دارد گفت: به منظور کاهش آسیب به تالاب و استخراج نفت در این حوزه تمهیدات لازم در نظر گرفته شده که از آن جمله با احداث پل‌های متعدد، تبادل آبی بین قسمت‌های مختلف تالاب برقرار می‌شود.
احمدرضا لاهیجان‌زاده از جانمایی و آماده شدن مکانی در خارج از محدوده تالاب برای دفن گل حفاری به روش مدرن خبر داد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
پراکندگی فروشندگان متفرقه در نقاط مختلف، شهر رشت را به یک بازار بزرگ بی‌نظم تبدیل کرده است.
استاندار گیلان در جلسه ساماندهی دستفروشان رشت با بیان این مطلب افزود: دستفروشان موجب سد معبر در بسیاری از معابر و پیاده‌روهای شهر شده‌اند، از این رو باید ضوابط مربوط به ساماندهی دستفروشان تدوین و نیروی انسانی اجرای این طرح نیز باید مشخص شود.
«کیهان هاشم‌نیا» گفت: شهرداری رشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت باید ساز و کارها و ضوابط اجرایی بازارچه‌هایی که دستفروشان در آن ساماندهی می‌شوند، آماده و بر اجرای آن نظارت کنند.
وی کنترل تورم و توسعه مشاغل خانگی، آزادسازی معابر شهری، زیباسازی سیمای شهر را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: دستفروشان سطح شهر رشت باید جمع‌آوری شوند و به بازارچه‌هایی که در نقاط پرتردد شهر ایجاد می‌شوند انتقال یابند.
استاندار گیلان ادامه داد: این طرح باید در یک بازه زمانی مشخص در تمام شهر ایجاد شود و مکان‌های ساماندهی دستفروشان به طور ثابت مشخص شود و پس از اجرای آن نیز دیگر اجازه سدمعبر و دستفروشی به کسی داده نشود.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی در دستگاه‌های اجرایی استخدام می‌شوند.
مدیرکل دفتر آموزش سازمان محیط‌زیست کشور در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استانهای زاگرس‌نشین در خرم‌آباد با بیان این مطلب که سازمان محیط‌زیست کشور در حال برون‌سپاری وظایف خویش به سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی است، گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها تکلیف قانونی دارند اعضای تشکل‌های زیست‌محیطی را در حوزه کاری خود به کار گیرند.
احمد قیومی تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی که دارای بدنه و پیکره کارشناسی باشند بعد از تأیید سازمان به دستگاه‌های مربوطه معرفی و به کارگیری می‌شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 428 تشکل مردمی زیست‌محیطی در کشور ثبت شده‌اند که پژوهشگران، محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها جذب آنها شده که به عنوان یک پتانسیل می‌توانند مجری برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور باشند.
هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استانهای زاگرس‌نشین با حضور استانهای همدان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، مرکزی، اصفهان، خوزستان و لرستان در خرم‌آباد تشکیل شد.

 


کرج- خبرنگارکیهان:
نماینده مردم کرج، آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی به شرکت بیمه ایران هشدار داد.
محمدجواد کولیوند با اشاره به معلق شدن قرارداد درمان بیمه ایران استان البرز با برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: اگر مشکل بیمه‌گذاران شرکت بیمه ایران برطرف نشود علیه این شرکت اعلام جرم خواهم کرد. وی افزود: باتوجه به اینکه در آینده نه چندان دور ممکن است پرداخت بخشی از یارانه‌ها به سمت بیمه‌های درمان مردم برود، اگر رفتار شرکت‌های بیمه بویژه بیمه‌های دولتی مثل بیمه ایران به این منوال باشد که با بهانه‌های مختلف از اجرای قراردادشان سر باز بزنند، کشور دچار مشکل خواهد شد.
کولیوند با تأکید بر نظارت دقیق در قراردادهای بیمه و لزوم ورود سازمان بازرسی کل کشور به صنعت بیمه دولتی، از دانشگاه علوم پزشکی البرز انتقاد کرد که چرا در این فقره نظارت نشده است.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به اینکه شرکت‌های بیمه، حق بیمه را بطور منظم از مردم زحمت‌کش اخذ می‌کنند باید طبق قراردادی که دارند به‌طور منظم نیز به آنها خدمت ارائه دهند و اگر هم اعتراضی به تعرفه‌ها دارند نباید خدمت‌رسانی را به مردم قطع کنند و مشکل بر سر مردم خالی شود بلکه باید با همان تعرفه قبلی کار را ادامه دهند و اعتراضشان را از طریق مسئولان پیگیری کنند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی، با رویکرد تجربه‌های خلاق در اراک برگزار شد.
آثار راه یافته به جشنواره شامل 59 اثر منتخب از 26 هنرمند است. این آثار از بین 88 اثر رسیده به دبیرخانه از 52 هنرمند، در چهار بخش کاریکاتور، نقاشی، پوستر و تصویرسازی انتخاب شدند که در قالب نمایشگاه در فرهنگسرای آینه اداره کل فرهنگ مهر ارشاد اسلامی استان مرکزی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
با کسب رتبه اول مطالعه کتاب در استان گلستان یک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله به جشنواره کشوری این رشته راه یافت.
زینب سنچولی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله گفت: نیما جوان مهر عضو 14ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله با مطالعه 565 جلد کتاب در یک سال، عنوان کتابخوان برتر استان گلستان را به خود اختصاص داد.
وی افزود: این نوجوان در جشنواره تقدیر از کتابخوانان برتر کشور که در آبان‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نیما جوان‌مهر به همراه 3 نوجوان دیگر عضو کانون کلاله بنام‌های طاها ارجونی، علی عباس‌زاده و محمدصادق پور پنجکه در سومین جشنواره کشوری کتاب سازی رضوی که 20 شهریور جاری در زاهدان برگزار شده بود، رتبه اول کشوری را کسب کرده بود.
سنچولی با بیان اینکه در جشنواره مذکور 1936 اثر از سراسر کشور شرکت کرده بودند، تصریح کرد: نوجوانان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله، 6میلیون ریال جایزه نقدی، تندیس و لوح‌های یادبود خود را از سومین جشنواره کتابسازی رضوی دریافت کردند.


 


مراغه- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه از آزادی 8 زندانی جرایم مالی از سوی این انجمن خبر داد.
سیدعلاء‌الدین نقیبی افزود: این زندانیان از اهالی شهرهای مراغه، بناب، عجب‌شیر و ملکان هستند که در زندان مراغه به سر می‌بردند و از محل کمک‌های خیران این شهرستان آزاد شدند.
وی اظهار کرد جرایم این زندانیان 500میلیون ریال بود که حدود 262میلیون ریال از محل کمک‌های خیران پرداخت و بقیه نیز از سوی شاکیان گذشت شده است.
نقیبی اضافه کرد: خیران این شهرستان با همکاری اداره زندان مراغه هزینه آزادی 17 زندانی غیرعمد شهرستان‌های بناب، مراغه و عجب‌شیر و ملکان را نیز تأمین و زمینه آزادی آنان را فراهم کرده‌اند.


 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: خشکسالی، کمر افزون بر 2میلیون اصله درخت باغ‌های اصفهان را خم کرد.
محمدمهدی اسماعیلی خشکسالی هفت ساله اصفهان را پدیده نادر در این استان یاد کرد و با بیان اینکه اکنون حجم آب سد زاینده‌رود از خط قرمز عبور کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر میزان آب موجود در پشت سد زاینده‌رود به کمتر از 200 میلیون مترمکعب رسیده است و این واقعه تلخ و ناگوار برای استان به شمار می‌آید به طوری که تنگناهای آبی این استان را شدیدا تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه افزون بر 2میلیون اصله درخت در باغات اصفهان به دلیل خشکسالی، خشک شده‌اند شرایط را بسیار سخت و دشوار خواند و در عین حال تصریح کرد: مدیریت استان اصفهان طی این مدت به خوبی آب را مدیریت کرد تا در بخش‌های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی خللی وارد نشود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال با 6 دوره آبرسانی به باغ‌های غرب اصفهان، شاهد خشک شدن حتی یک درخت نبودیم به گرمای بالای 40 درجه اصفهان اشاره کرد و افزود: دمای اصفهان 20 روز از تابستان بالای 40 درجه بود که با این وجود در هیچ بخشی اجازه ندادیم مشکلی به وجود آید.

 


بناب- خبرنگار کیهان:
فرماندار بناب در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی شهرستان گفت: وظیفه ما مسئولان تأمین امنیت و آسایش دانش‌آموزان است.
سعید برقی در این جلسه که به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل یافته بود؛ با انتقاد از نحوه جذب و گزینش مربیان مهدکودک گفت: تربیت‌کودکان در صلاحیت اداره بهزیستی نیست!
وی مسئولان آموزش و پرورش را موظف کرد در زمینه ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزان پیشقدم باشند؛ زیرا بیشتر مشکلات اجتماعی در مسیرخانه تا مدرسه برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.
برقی از نیروی انتظامی نیز خواست ضمن نظارت و کنترل دقیق سرویس‌های دانش‌آموزی بدون مجوز، با موتورسواران مزاحم در مقابل مدارس نیز برخورد جدی کنند. وی همچنین از ادارات خدمات‌رسان از جمله گاز و برق خواست تا در آستانه بازگشایی مدارس از هرگونه قطع گاز و برق در مدارس منطقه به دلیل بدهی خودداری کنند.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان از تحویل 277 کلاس درس به آموزش و پرورش این استان، همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
عماد مخدومی در مراسم افتتاح یک واحد آموزشی 5 کلاسه خیرساز در روستای آرتق مختوم بخش مرکزی گنبد کاووس گفت: این تعداد کلاس درس با سرایداری و سرویس‌های بهداشتی آن مجموعا 54 هزار و 500مترمربع زیربنا دارند. وی تصریح کرد: برای عملیات اجرایی و تجهیز این تعداد کلاس درس که 4 پروژه بزرگ آموزشی شبانه‌روزی نیز شامل آن می‌شود، مجموعا مبلغ 300 میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شده است.
مخدومی همچنین از آغاز ساخت 75پروژه آموزشی و ورزشی دیگر توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان خبر داده و افزود: این پروژه‌ها به تدریج طی چند سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
در مراسم بهره‌برداری از این واحد آموزشی که باحضور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان و مسئولان گنبد کاووس برگزار شد از زحمات خیر مدرسه‌ساز مولام مختومی سازنده این واحد آموزشی تجلیل شد. این خیر گنبدی برای عملیات احداث این واحد آموزشی پنج کلاسه با زیربنای 300مترمربع یک میلیارد ریال هزینه کرده است.

 


سرویس شهرستان‌ها
بیش از چهار هزار سند مکتوب و صوتی و تصویری دوران دفاع مقدس در استان البرز جمع‌آوری شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز مسئول مرکز اسناد این اداره کل با اعلام این خبر افزود:
اسناد جمع‌آوری شده پس از بررسی ارزشیابی و اولویت‌بندی، اسکن و سپس با کاربرگ‌نویسی (خلاصه‌نویسی) وارد نرم‌افزار ماوا می‌شود و در فایل‌های رایانه‌ای برای دسترسی موضوعی ضبط و آرشیو می‌شود. رضا طاهری گفت: از کلیه دستگاه‌های اجرایی، رزمندگان، ایثارگران و خانواده معظم شهدای استان البرز درخواست می‌کنیم اگر سندی از دوران دفاع مقدس و پشتیبانی جنگ دارند آن را در اختیار مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
استاندار اردبیل از اختصاص یک میلیارد ریال برای بازسازی محوطه بقعه شیخ جبرائیل خبر داد.
اکبر نیکزاد در جریان بازدید از بقعه شیخ جبرائیل واقع در کلخوران اردبیل گفت: برای سنگ فرش کردن محوطه این بنای تاریخی یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باید برای جذب آن اقدام کند.
وی گفت: بقعه شیخ جبرائيل از جمله اسناد قدمت مدنیت در شهر تاریخی اردبیل است و صیانت از این گونه بناها به عنوان شناسنامه فرهنگی استان لازم و ضروری است.
استاندار اردبیل در پایان گفت: امید است با تسریع در اجرا و زیباسازی محوطه بقعه شیخ جبرائیل گامی در راستای حفاظت از این مجموعه نفیس برداشته شود.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت برق همدان اعلام کرد: سالانه 8درصد به مصرف انرژی در کشور افزوده شده است.
رضا تیموری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان افزود: طی 31 سال گذشته هر سال میزان مصرف برق به طور متوسط در سطح کشور 8 درصد و در استان همدان 6درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: البته پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، تا سال 91، با کاهش میزان مصرف برق نسبت به سال‌های قبل در استان مواجه شدیم به طوری که میزان متوسط افزایش مصرف به 3/7 درصد رسیده بود اما امسال بار دیگر این میزان رشد داشته و به قبل از هدفمندی یارانه‌ها رسیده است.
تیموری از تلاش برای کاهش تلفات انرژی خبر داد و اظهار داشت: هدر رفت برق در سطح استان از 22/5 درصد در سال 86 به 16درصد در سال 91 کاهش یافته است.
وی اعلام کرد: این میزان کاهش تلفات طی 5 سال گذشته، باعث شده تا از هدر رفت 205 میلیون کیلو وات ساعت انرژی به ارزش 148 میلیارد ریال جلوگیری شود.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از شناسایی و کشف 5هزار شیء منقول شامل اسناد و نسخ خطی قدیمی در این شهرستان خبر داد.
عباس متولی با اشاره به آغاز مرحله اسناد شناسایی شده اظهار داشت: به زودی با راه‌اندازی موزه اسناد و نسخ خطی در این شهرستان، این اشیاء به نمایش گذاشته می‌شود.
وی همچنین از اهدای 500 نسخه خطی توسط یک شخص به اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل افزود: این اشیاء دارای ارزش بالایی هستند و پس از مرمت و نظر کارشناسی، بخشی از آنها به ثبت ملی می‌رسد.
وی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان را در حوزه آثار گردشگری از جمله تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 300 اثر تاریخی در آران و بیدگل شناسایی شده که از این بین 148 اثر به ثبت ملی رسیده است.

 


درچه- خبرنگارکیهان:
ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران درچه با حضور حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه کشور افتتاح شد.
حوزه علمیه خواهران درچه در سه طبقه و در مساحت 3هزار مترمربع و زیربنای 2هزار و 350مترمربع با صرف یک میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.
برای تکمیل این ساختمان به 300میلیون تومان دیگر نیاز است. در حوزه علمیه خواهران درچه هم‌اکنون 1‍30 طلبه به تحصیل مشغول هستند. 1650مترمربع از زمین این حوزه توسط مرحوم آیت‌الله سیدنقی درچه و بقیه توسط امام جمعه و رئیس حوزه علمیه این شهر اهدا شده است. در این مرکز سطح یک و دو تدریس می‌شود.

 


گرگان- خبرنگارکیهان:
دانشجویان جهادگر گلستانی در یک حرکت جهادی برای خادم و موذن نابینای مسجد روستای سیجان خانه‌ای ایمن بنا کردند.
دانشجویان جهادگر بسیجی در تداوم رسالت شهدا هر ساله در تابستان به مناطق محروم سفر کرده و با توجه به تخصص و استعدادهای خود اقدام به کارهای عمرانی در مناطق محروم می‌کنند.
تیمور سیجانی خادم و موذن مسجد روستای سیجان گفت: در زمستان سال 90 سقف خانه‌ام ریزش کرد به طوریکه از آن به بعد با مشقت و سختی زندگی می‌کردم اما با برکت حضور دانشجویان بسیجی در سال 91کلنگ ساخت منزل ما زده شد. وی افزود: تصویر ذهنی من از این دانشجویان تداعی کننده دوران دفاع مقدس و شهدا آن زمان است.
لازم به ذکر است تیمور سیجانی نابینا و دارای همسر کر و لال و همچنین دو فرزند است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10