(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 14 مهر 1392 - شماره 20609

حوادث کوتاه از کشور
بیمه‌ها قیمت‌های جدید دارو را پذیرفتند
فرمانده ناجا: ذره‌ای در مسیر برقراری نظم و امنیت مردم کوتاه نمی‌آییم
سارقان مسلح طلافروشی شهر گهرو دستگیر شدند
سردار رادان: تولید ارابه‌های مرگ تا کی ادامه خواهد داشت؟
کشف محموله 3 میلیارد تومانی کالای قاچاق در کوهبنان
رونمایی از داروهای نانوفناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران
افزایش 12درصدی تصادفات درون شهری
ناکامی قاچاقچیان در خروج 87 تن گوشت مرغ به عراق
هوای تهران در شرایط ناسالم
اعدام 5 قاچاقچی مواد مخدر در یزد
سازمان بهشت‌زهرا(س) اعلام کرد
ایست قلبی بیشترین دلیل مرگ تهرانی‌ها
قاتلان یک خانواده بابلی اعدام شدند
توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها
مراجعه 290 هزار نفر به پزشکی قانونی
جویندگان طلا بزرگراه‌ها را بستند
حمله سارقان مسلح به جواهرفروشی
تیر‌اندازی به 3 نمازگزار
سلطان مخدر گواتمالا در دام پلیس
پیش‌بینی طوفان و تندباد برای آسیا
   


آتش‌سوزی در چشمه‌علی
بروجن- خبرگزاری مهر: مراتع منطقه چشمه‌علی در بخش گندمان شهرستان بروجن دچار حریق شد. در اثر این حادثه به پوشش گیاهی این منطقه آسیب رسید و آتش گونه‌های گیاهی ارزشمند را طعمه خود کرد. هنوز میزان خسارت وارده ناشی از آتش‌سوزی اعلام نشده است.
مهار آتش‌سوزی در پاسارگاد
شیراز- واحد مرکزی خبر: آتش‌سوزی در تنگه زیره پاسارگاد مهار شد. فرماندار پاسارگاد گفت: در این آتش‌سوزی 40 هکتار از باغ‌های بنه طعمه حریق شد. وصالی افزود: علت این آتش‌سوزی سهل‌انگاری بهره‌برداران بوده است که در این ایام برای چیدن بنه به مراتع و ارتفاعات می‌آیند. وی گفت: این آتش‌سوزی شنبه شب پس از 4 ساعت با تلاش نیروهای محلی و محیط زیست خاموش شد.
قاتل فراری در دام پلیس
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی میبد از دستگیری یک قاتل فراری و همدست وی پس از 6 سال در این شهرستان خبر داد. پس از شناسایی یکی از متهمان، ماموران پلیس آگاهی با مراقبت‌های محسوس و نامحسوس طی یک عملیات غافلگیرانه قاتل را به دام انداخته، و با اعترافات وی همدستش را نیز دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی یزد دادند.
انهدام باند قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از جداسازی پلیس 110 با واحد پیشگیری گشت‌ها در اصفهان خبر داد و گفت در شرایطی که کود شیمیایی کشاورزان افزون بر 100 درصد افزایش قیمت پیدا کرده 818 تن کود در انباری احتکار شده بود که توسط ماموران پلیس کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری یک باند مخوف 13 نفره سرقت محموله در مسیر ترانزیت کرج، اصفهان و یاسوج گفت: در یک عملیات پلیس این باند شناسایی و دستگیر و محموله‌های سرقتی کشف شد.
شناسایی انبار کالای قاچاق
اراک- فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف و شناسایی چند انبار کالای قاچاق در اراک خبر داد و اظهار داشت: کالاهای قاچاق کشف شده در این انبارها شامل پنج هزار و 6 دستگاه انواع ماشین لباسشویی و 684 دستگاه اجاق گاز بوده است.
ایرج کاکاوند افزود: این کالاها از طریق پنج کامیون کشنده از جنوب کشور بارگیری و در این انبارها نگهداری می‌شد.
در این ارتباط 5 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
کشف مواد مخدر صنعتی
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: مقدار 7 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در شهرستان لنجان استان اصفهان کشف شد. ماموران انتظامی این مقدار مواد را در بازرسی از یک سواری پژو پارس کشف کردند. 2 سرنشین این خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
قتل خواهران به دست دایی
بوشهر- خبرنگار کیهان: 2 خواهر 12 و 16 ساله در روستای ده‌قائد شهرستان دشتستان به دست دایی خود و با همدستی پدرشان به قتل رسیدند. انگیزه قتل جلوگیری از ازدواج خواهر بزرگتر عنوان شده است. قاتل پس از حادثه متواری و مخفی شد اما با تلاش تیم‌های تخصصی پلیس پس از 6 روز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
انهدام باند سرقت
* اعضای باند 5 نفره که در قالب مسافرکش اقدام به سرقت از زنان در شهرستان بوشهر می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. این باند در دشتستان، اهرم، کنگان و دیر نیز سابقه سرقت از زنان در قالب مسافرکش را دارد. بخشی از طلاجات مسروقه نزد سارقان کشف شده و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.
بازداشت داماد قاتل
سنندج- فارس: جانشین فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری قاتلی بعد از 14 سال خبر داد و گفت: این فرد در سال 79 اقدام به قتل پدرزن خود کرده و به یکی از استان‌های شمال غرب کشور متواری شده بود که خوشبختانه با بررسی و پیگیری‌های انجام شده 2 روز پیش دستگیر شد.
واژگونی خودرو وانت
جیرفت- فارس: ظهر دیروز یک دستگاه خودرو وانت در جاده روستایی پشت دوساری شهرستان عنبرآباد واژگون شد و یک دختر 10 ساله که سرنشین این خودرو بود، جان باخت.
علت این حادثه سرعت غیرمجاز و عدم کنترل خودرو توسط راننده اعلام شده است.
تصادف منجر به فوت
نایین- فارس: در اثر سرنگونی یک دستگاه خودرو پراید در محور داران- تیران یک کودک 4 ساله در محل حادثه درگذشت و 3 تن دیگر به شدت مجروح شدند که پس از حضور کارشناسان اورژانس و دریافت خدمات اولیه درمانی، به بیمارستان منتقل شدند.
مبارزه با مواد مخدر
سیرجان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از کشف بیش از 500 کیلوگرم مواد مخدر در محور سیرجان بافت در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: در این ارتباط 4 تن قاچاقچی دستگیر شدند.

 


رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مشکلاتی که برای اصلاح قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در هفته گذشته بود کاملا برطرف شد، 136 قلم دارو به قیمت پارسال برگشت و در مورد بقیه داروها نیز بیمه‌ها تمام قیمت‌گذاریهای جدید را پذیرفتند و سطح پوشش را بالا بردند.
رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس توضیح داد: از روز شنبه همه بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌هایی که داروهای آنها را توزیع می‌کنند، ببینند که قیمت این داروها به قیمت سال گذشته برگشته است.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اضافه کرد: فهرست داروهای حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج اکنون مورد تایید همه بیمه‌های پایه کشور قرار گرفته است و در سامانه بیمه‌ها اعمال شده است. این داروها البته فقط در داروخانه‌های اصلی و منتخب این بیماران توزیع می‌شود. در داروخانه‌های معمولی توزیع نمی‌شود و همه این مراکز مشغول توزیع این داروها با قیمت پارسال هستند.
وی گفت: تا پایان هفته گذشته همه مشکلات توزیع این داروها حل شد و روال عادی پیدا کرد و هرگونه خللی هم اگر از این به بعد باشد با هماهنگی و همکاری نزدیک وزارت بهداشت و بیمه‌ها حل می‌شود.
دیناروند افزود: برای بیماران خاص و صعب‌العلاج حمایت وزارت بهداشت و بیمه‌ها از این فراتر است و با استفاده از اعتبار حمایتی وزارت بهداشت قیمت این داروها به قیمت سال قبل برگشت. به طوری که اگر مثلا قیمت یک دارو پارسال با پوشش 70 درصدی بیمه 10 هزار تومان بود امسال بیمه‌ها پوشش خود را از قیمت این دارو به 85 تا 90 درصد افزایش دادند تا قیمت آن دارو برای بیمار خاص و صعب‌العلاج همان 10 هزار تومان پارسال ثابت بماند.
وی گفت: حدود 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله داروهای گران قیمت بیماران مبتلا به سرطان، ام‌اس و داروهای اصلی بیماران خاص شامل هموفیلی‌ها، تالاسمی‌ها و کلیوی‌ها مشمول این حمایت شده‌اند.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: حدود همین تعداد دارو و شیرخشک نیز مشمول یارانه دارویی کشور هستند که با افزایش 2 برابری یارانه دارو، اجازه ندادیم قیمت این اقلام برای بیماران و نیازمندان آنها افزایش یابد.
وی گفت: علاوه بر این اقدامات بیمه‌ها نیز ورود 20 قلم داروی دیگر را به فهرست پوشش بیمه‌ای پذیرفتند، البته به روز کردن فهرست داروهای تحت پوشش بیمه از اختیارات این سازمانهاست اما وزارت بهداشت در به روزرسانی این فهرستها در بیمه‌ها مشارکت دارد.

 


همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه مشترک گفت امروز دغدغه مردم؛ سارقان خرد، مواد فروشان، معتادان و نزاع و شرارت در برخی نقاط کشور است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمدی‌مقدم به شرایط امنیت کشورهای پیرامون که مردم آنها برای زنده ماندن خود و اعضای خانواده‌شان از وجود تروریست‌ها تلاش می‌کنند، اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل نسبت به این وقایع است.
سردار احمدی‌‌مقدم با اشاره به اقدامات موثر ناجا در خصوص مواد مخدر از افزایش 20 درصدی کشفیات مواد افیونی طی این مدت خبر داد و گفت: سخت‌گیری‌ها و اقدامات پلیس در موضوع مواد مخدر موجب شده تا قیمت آن شش برابر افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به این شرایط معتادان نیز به سمت درمان گرایش پیدا کنند.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: جرائم خشن مانند سرقت، قتل، آدم‌ربایی، شرارت طی چند سال اخیر نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه شبکه‌های تروریستی امروز جهانی شده‌اند گفت: در دنیا امروز با توجه به وجود بسترهای ارتباطی، مجرمان توان بیشتری پیدا کرده‌اند به‌گونه‌ای که شبکه‌های تروریستی، مواد مخدر و تهاجم فرهنگی از طریق ابزار رسانه‌ها و... امنیت و هویت جوامع را هدف گرفته‌اند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه بسیاری از مجرمان و طراحان جرم به دانش روز دنیا دسترسی دارند و این موضوع کار را پیچیده‌تر کرده است، گفت: افغانستان کانون تولید مواد مخدر است و امروزه شاهد آن هستیم که بعضا برخی تحصیل‌کردگان به کمک قاچاقچیان آمده و به تولید مواد مخدر صنعتی در شهرهای داخلی اقدام می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه دشمن تلاش دارد از راه فساد اخلاقی و مواد مخدر، جامعه را به تباهی بکشاند گفت: امروز مواد مخدر و فساد اخلاقی پایه همه جرایم است. به‌گونه‌ای که نمی‌توان بین معتاد و سارق فاصله زیادی قائل شد و حتی بخشی از اوباش‌گری افراد و زورگیری آنان برای تامین پول در راستای خوشگذرانی است.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هرچند فشار دشمن و مشکلات بودجه گاه اخلال ایجاد می‌کند اما در اراده ما تاثیری نداشته و امسال نیروی انتظامی ذره‌ای در مسیر برقراری نظم و امنیت مردم کوتاه نیامده است.وی همچنین در رابطه با اخبار منتشر شده درباره قتل یک عضو سپاه پاسداران در شهرستان کرج اظهار داشت: قتل یکی از برادران سپاه در شهرستان کرج را تایید می‌کنیم اما هنوز در مورد علت و انگیزه آن هیچ سرنخی به دست نیامده است. پلیس آگاهی در حال رسیدگی به این پرونده است. ضمن این که موضوع را به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ارجاع داده‌ایم تا آنها هم در خصوص انگیزه و شناسایی قاتلان تحقیقات را دنبال کنند. فعلا در این باره نمی‌توانم بیشتر اظهار نظر کنم.

 


سارقان مسلح که 3 کیلو و 500 گرم طلا را از یک مغازه طلافروشی در شهر گهرو به سرقت برده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا از شهرکرد، فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری شنبه در حاشیه نشست خبری هفته نیروی انتظامی با خبرنگاران استان، گفت: سه سارق، خرداد ماه سال جاری مغازه طلافروشی را با استفاده از یک دستگاه خودرو سرقتی و دو قبضه سلاح کلاشینکف در شهر گهرو از توابع شهرستان کیار سرقت کردند.
سرتیپ اسرافیل جعفری اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی چهار‌محال‌وبختیاری با تشکیل پرونده، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت را در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: ماموران پلیس با انجام تحقیقات و کار پلیسی و اطلاعاتی و سه مرحله عملیات در شهرهای استان‌‌های چهارمحال‌وبختیاری، تهران و اصفهان، مخفیگاه این سارقان را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.
شهر گهرو در فاصله هشت کیلومتری شلمزار مرکز شهرستان کیار و 48 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 


جانشین فرمانده انتظامی کشور در دومین جشنواره رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک گفت: اگر روند افزایشی تلفات رانندگی متوقف نمی‌شد، اکنون سالانه 48 هزار کشته در حوادث رانندگی داشتیم.
سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه کاهش تعداد تلفات از 28 هزار نفر به 19 هزار نفر جای افتخار دارد، تاکید کرد: اما اینکه ما اکنون 19 هزار نفر سالانه در حوادث رانندگی کشته می‌دهیم، جای هیچ‌گونه افتخاری ندارد.
جانشین فرمانده ناجا ضمن تشکر از دولت وقت و مجلس برای اصلاح قوانین گفت، متاسفانه قوانین ما در گذشته بازدارنده نبوده است به طوری که راننده متخلف عملا به افسر اجرایی رانندگی می‌گفت «مشقت را زودتر بنویس، کار دارم می‌خواهم بروم».
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: تا چه زمانی باید این ارابه‌های مرگ را تولید کنیم. قیمت جان انسان مگر چقدر است که این همه با آن شوخی می‌کنیم. 40 نفر در یک حادثه رانندگی کشته می‌شوند و چندروز طول می‌کشد که هویت کشته‌شدگان را شناسایی کنیم. بعد از آن تا یک مقدار اطلاع‌رسانی می‌شود از چند جا تماس می‌گیرند که چرا این اطلاع‌رسانی انجام شد.
رادان ادامه داد: گویا ما باید از طرف 40 کشته این حادثه از تولیدکنندگان و کسانی که خاطرشان مکدر شده عذرخواهی کنیم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشکر به ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع اظهار داشت: چرا بخش‌های مسئول نباید میزان قصور خود را شجاعانه بپذیرند. سازندگان خودروهای خارجی هم وقتی متوجه نقصی در تولیداتشان می‌شوند عذرخواهی می‌‌کنند. هزینه زحمتی که به مالکان وارد شده را می‌پردازند و از آنها عذرخواهی می‌‌کنند و با این کار اعتبار خود را بالا می‌برند اما در کشور ما این‌گونه نیست. وی ادامه داد: امروز اگر بتوانیم با جهادی دیگر سلح تلفات را پایین بیاوریم در کنار اجر اخروی آن توانسته‌ایم شأن مردم و کشور را بالا ببریم. یکی از خطوط اعتبار جهانی وضعیت انضباط اجتماعی است که یکی از پارامترهای آن که مهمترین آنها هم است وضعیت رانندگی است.
رادان در پایان گفت: مردم ما سزاوار مطرح شدن در سطوح بالاتر هستند و باید جهاد دیگری را در این زمینه آغاز کنیم.

 


رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: محموله بزرگ قاچاق لوازم الکترونیکی به ارزش 3 میلیارد تومان در شهرستان کوهبنان کشف شد.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی با اشاره به پدیده شوم قاچاق و تبعات منفی آن تصریح کرد: از کشف و ضبط محموله بزرگ لوازم الکترونیکی شامل 550 عدد تبلت و 5 هزار انواع گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان توسط نیروهای انتظامی شهرستان کوهبنان خبر داد و بیان داشت: این محموله به صورت جاسازی شده از مسیر کوهبنان به شهرستان‌های شمالی کشور قاچاق می‌شد.
وی ادامه داد: پس از شناسایی و ضبط این محموله بزرگ قاچاق ماموران انتظامی و اطلاعاتی در تلاش هستند تا عوامل اصلی، مالکان و رابطان این محموله را شناسایی، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دهند.

 


دو داروی نانوفناوری با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و معاون علمی رئیس جمهور در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد.
ششمین جشنواره نانوفناوری صبح دیروز با حضور نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، سلطانخواه معاون علمی رئیس جمهور و متخصصان حوزه نانوی کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.
براساس این گزارش،‌ در مراسم افتتاح این جشنواره از دو داروی نانو فناوری نیز رونمایی شد.ژل‌آمفو تیریسین بی نانو لیپوزومال مؤثر در درمان سالک و بیماری‌های قارچی و موضعی و همچنین ژل هاوی نانو میسل‌های پورکومین مؤثر در بیماری‌های التهابی و تومار رونمایی شد.شایان ذکر است،‌این دارو نمی‌تواند مانع از تشکیل لخته در عروق شود و پایین آوردنده کلسترول است.

 


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از افزایش 12درصدی تصادفات درونشهری در سه ماهه دوم امسال و قرار گرفتن حوادث رانندگی در رأس حوادث تهران خبر داد.
«سیدجعفر ملکی» اظهار کرد: در تابستان امسال 5455 مورد حریق رخ داد که در مقایسه با سال گذشته که 6297 مورد بود حوادث حریق 17/17درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در حوادث حریق امسال دو نفر جان خود را از دست دادند درحالی که سال گذشته در این مدت زمانی مشخص آمار فوتی‌ها سه نفر بود ادامه داد: در حریق‌های سه ماهه تابستان 117نفر مصدوم و مجروح شدند درحالی که در سال گذشته این تعداد 112نفر بودند. همچنین نجات یافته‌های امسال از حوادث حریق توسط آتش‌نشانان 318نفر اعلام شده است درحالی که در سال گذشته 176نفر بوده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه بیشترین نوع حریق در سه ماهه تابستان امسال به معابر و گذرگاه‌ها اختصاص داشته است، گفت: در مجموع شاهد کاهش 26 درصدی حوادث حریق به نسبت سال گذشته بودیم اما متأسفانه حریق منازل مسکونی 1/14درصد افزایش داشته است.
وی درباره حوادث کلی نیز گفت: در سه ماهه تابستان امسال 2529 مورد حادثه رخ داد که در مقایسه با سال گذشته که 2629 مورد حادثه رخ داده است شاهد کاهش 3/8درصدی هستیم.
ملکی با بیان اینکه متأسفانه در این حوادث 59 نفر زن و مرد جان خود را از دست داده‌اند گفت: در سال گذشته این تعداد 51نفر بود.
به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی 611نفر در حوادث امسال توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند درحالی که در سال گذشته این تعداد 497 نفر بود. بدین ترتیب نجات یافتگان حوادث در سال جاری 23درصد افزایش یافته است.ملکی با بیان اینکه بیشترین نوع حوادث در سه ماهه تابستان امسال به حوادث تصادفات درون شهری با افزایش 12درصدی اختصاص یافته است تصریح کرد: در مجموع به 6352 نفر خدمات ایمنی ارائه شد که در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است.
وی در پایان گفت: امسال 1092نفر دچار حوادث شده‌اند درحالی که سال گذشته 898تن دچار حوادث شده بودند.

 


مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصر شیرین از کشف و ضبط یک محموله 87 تنی گوشت مرغ غیرمجاز در مرز پرویزخان توسط پرسنل هنگ مرزی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار رسول پرندین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله توسط قاچاقچیان در چهار دستگاه کامیون یخچال‌دار، جاسازی شده بود که عاملان آن قصد خروج آن را با جعل اسناد و به صورت رسمی از مرز پرویزخان به عراق داشتند.

 


سخنگوی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران از ادامه روند شرایط ناسالم در شهر تهران خبر داد.
بنابر اظهارات بسطامی، شاخص کیفیت هوای تهران صبح دیروز بر روی 126 بود که نسبت به روز گذشته (168) 42 عدد کاهش یافته و همچنان از حد استاندارد (100) بالاتر است که با توجه به شاخص هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است.وی ادامه داد: آلاینده شاخص ذرات معلق 2/5 میکرون اعلام شده است.بنا به پیش‌بینی سازمان هواشناسی همین روند همچنان ادامه دارد.

 


پنج نفر به اتهام حمل هروئین و مرفین در زندان مرکزی یزد به دار مجازات آویخته شدند.
به گزارش فارس از دادگستری استان یزد، م-خ به اتهام حمل 66 کیلو و 750 گرم مرفین، ن-م به اتهام مشارکت در حمل 20 کیلو مرفین و م-ش به اتهام مشارکت در حمل 20 کیلوگرم مرفین دستگیر و همگی از طرف دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خاتم به اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه‌های متعارف زندگی محکوم شده بودند.
همچنین م-م و م-الف به اتهام مشارکت در حمل 118 کیلوگرم هروئین فشرده و 258 کیلوگرم تریاک دستگیر و از طرف دادگاه انقلاب اسلامی این شهرستان به اعدام محکوم شده بودند.
لازم به ذکر است که تقاضای تخفیف مجازات این پنج نفر برای 2 مرتبه از سوی کمیسیون عفو قوه قضائیه رد شد و در نهایت با تأیید حکم اعدام آنها از سوی دادستانی کل کشور صبح روز 11 مهرماه جاری در زندان مرکزی یزد اعدام شدند.

 


بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان بهشت‌زهرا(س) ایست قلبی، بیشترین دلیل مرگ تهرانی‌ها در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.
در شش ماهه نخست امسال 2 هزار و 950 نفر به دلیل ایست قلبی در تهران فوت کرده‌اند که این میزان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 61/14 درصد رشد داشته است. ایست قلبی در سال 91 نیز اولین دلیل فوت در تهران بوده است.
تعداد متوفیات شهر تهران در شش ماهه نخست سال جاری 25 هزار و 194 نفر بوده که این تعداد در مقایسه با همین زمان در سال 86/2 درصد رشد داشته است. 81/57 درصد فوت شدگان شش ماهه نخست امسال مرد، 72/38 درصد زن و بقیه نوزاد بوده‌اند.
همچنین از مجموع کل فوت‌شدگان در شش ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 564 نفر مرد و 9 هزار و 754 نفر زن بوده‌اند. میزان فوت مردان تهرانی نسبت به همین زمان در سال گذشته 89/4 درصد و میزان فوت زنان 89/2 درصد افزایش یافته است.
بر اساس این آمار، تعداد نوزادان فوت شده تهران در شش ماهه نخست امسال 876 نفر اعلام شده که این میزان در مقایسه با همین زمان در سال گذشته با 34/22 درصد کاهش روبرو بوده است. بیشترین دلیل فوت نوزادان در زمان مورد اشاره هم در سال جاری و هم سال گذشته ایست قلبی اعلام شده است. در شش ماهه نخست امسال 46 نوزاد و در شش ماهه نخست سال گذشته 41 نوزاد به دلیل ایست قلبی در تهران فوت شده‌اند.
همچنین بیشترین فوت‌شدگان به دلیل ایست قلبی را مردان ساکن تهران به تعداد 1650 نفر در شش ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند. این میزان نسبت به سال گذشته 69/16 درصد رشد داشته است.
میزان فوت زنان تهرانی به دلیل ایست قلبی نیز نسبت به سال گذشته 06/12 درصد رشد داشته است.
کمترین تعداد متوفیات در این بازه زمانی در سال جاری متعلق به منطقه 22 با تعداد 121 نفر و بیشترین نیز متعلق به منطقه 2 با تعداد 1181 نفر است. سال گذشته نیز همین مناطق کمترین و بیشترین متوفیات تهران را به خود اختصاص داده بودند.

 


بابل - خبرنگار کیهان:
دو نفر که اعضای یک خانواده را در بابل به قتل رسانده بودند صبح جمعه در این شهر به دار مجازات آویخته شدند.
دو کارگر ساختمانی در سال 89 به بهانه گرفتن ابزارآلات ساختمانی وارد خانه توکل (برنج فروش) شدند و او را به همراه همسر و دو فرزندش به قتل رساندند و از محل حادثه متواری شدند. این قاتلان با تلاش ماموران نیروی انتظامی دستگیر و به جنایت خود اعتراف کردند.
دادگاه با رسیدگی به پرونده قتل خانواده توکل، قاتلان را به قصاص نفس محکوم کرد. این حکم پس از تائید مراجع قضایی ساعت 6 و 45 دقیقه صبح جمعه در شهرک فرهنگیان بابل به اجرا درآمد و قاتلان به دار مجازات آویخته شدند.

 


مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های سراسر کشور خبر داد.
دکتر سعدالله پرویزی از توزیع واکسن آنفلوآنزا از چهارشنبه هفته گذشته خبر داد وگفت: البته این واکسن جزو داروهای اساسی نیست و در ردیف اقلام دارویی لوکس قرار می‌گیرد که افراد سالم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری اقدام به تزریق آن می‌کنند.
چندی پیش عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های پر خطر از جمله افراد بالای 50 سال و کودکان زیر پنج سال در مهر ماه هر سال تاکید و عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا به‌گونه‌ای است که حتما باید زنجیره سرد در آن رعایت شده و در یخچال نگهداری شود و حتی پس از خریداری از داروخانه نیز در کنار یخ گذاشته و به مطب پزشک برسانند.
این متخصص کودکان افزود: در واقع به دلیل حساسیت واکسن آنفلوآنزا و طریقه نگهداری و حمل آن، مناسب است که واکسن‌ها در اختیار پزشکان قرار بگیرد و بیماران از داروخانه‌ اقدام به خرید آن نکنند تا تاثیرات واکسن از بین نرود.

 


در پنج ماهه نخست امسال آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی 101 درصد کاهش یافت و از 293 هزار و 523 مورد در مدت مشابه سال قبل به 290 هزار و 303 مراجعه در پنج ماهه امسال رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در پنج ماهه امسال 203 هزار و 756 نفر مرد و 86 هزار و 547 نفر زن بودند. بر اساس آمارهای موجود تعداد مراجعین زن مربوط به نزاع در پنج ماهه نخست سال قبل 85 هزار و 513 نفر و تعداد مراجعین مرد 208 هزار و 10 نفر بوده است.
در این مدت استان‌های تهران با 48 هزار و 85 نفر بیشترین مراجعین نزاع را داشته است و پس از آن استان‌های خراسان رضوی با 27 هزار و 40 مورد و اصفهان با 21 هزار و 526 مورد در رتبه‌های بعدی مراجعین نزاع قرار دارند.

 


در پی اقدام دولت پرو برای جلوگیری از عملیات غیرقانونی جویندگان طلا در منطقه‌ای در مرز برزیل، معدنچیان جاده‌ها و بزرگراه‌های کلیدی را مسدود کردند.
معدنچیان خشمگین با بستن پل‌ها و جاده‌ها دسترسی به منطقه توریستی آمازون را متوقف کردند. بسیاری از خانواده‌های فقیر پرو به جنگل آمازون مهاجرت کرده‌اند تا با یافتن طلا به زندگی خود رونق دهند.
اما دولت آنها را به آلوده کردن رودخانه‌ها و تبدیل جنگل به بیابان متهم کرده است.
به گفته «جورج مرینو» وزیر انرژی پرو بسیاری از مقامات و نهادهای دولتی حامی این طرح هستند و با مافیاهایی که جنگل‌ها را تخریب می‌کنند، مبارزه می‌کنند.

 


15 سارق مسلح با حمله به یک جواهرفروشی در پاریس بیش از یک میلیون دلار جواهر را به سرقت بردند.
بنا بر اعلام پلیس پاریس، دو نفر از این سارقان دستگیر شدند اما از دیگر سارقان و ساعت‌های بسیار لوکس و گرانقیمتی که به سرقت رفته، خبری نیست.
پلیس پاریس اعلام کرد: ابتدا دو نفر از سارقان به قصد خرید جواهر، وارد جواهرفروشی شدند و سپس نفر سوم نیز با یک اسلحه به آنان پیوست.
پس از آن، هفت یا هشت مرد در حالی که نقاب بر چهره داشتند و مسلح بودند با استفاده از تبر و راکت بیسبال، اقدام به شکستن ویترین جواهرفروشی و سرقت از آن کردند.
طبق بررسی‌های اولیه، ارزش ساعت‌های قیمتی سرقت شده بیش از یک میلیون و 300 هزار دلار برآورد شده است.
شاهدان گفتند: سرقت در کمتر از سه دقیقه اتفاق افتاد و یکی از سارقان مدت زمان عملیات را با سرعت کنترل می‌کرد.
طبق گزارش مجله اکسپرس، دو نفر از این سارقان که 17 و 24 ساله هستند به دست نیروهای پلیس افتادند که ملیت آنان و دیگر سارقان اروپای شرقی بوده است.
به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، این عملیات از جمله سرقت‌های نادری بوده که 15 دزد پس از سرقت، بدون وسیله نقلیه و با پای پیاده از محل سرقت متواری شده‌اند.

 


در تیراندازی نزدیک مسجدی در حومه پاریس، سه نمازگزار زخمی شدند.
این حادثه در نزدیکی مسجدی در منطقه «ویلیه لو بل» در حومه پاریس روی داد و طی آن افراد ناشناس به طرف سه فردی که ظاهرا اعضای یک خانواده بودند و پس از نماز از مسجد خارج شده بودند تا سوار خودروی خود شوند، تیراندازی کردند. به گفته مقامات قضایی، این تیراندازی که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته ظاهرا تسویه‌حساب شخصی بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس پاریس هم اعلام کرد در این تیراندازی چهار گلوله شلیک شده و مسجد هدف افراد مهاجم نبوده است.
این سه نفر که یک پدر و دو پسرش بودند بر اثر شلیک گلوله به شدت مجروح شدند. به گفته پلیس، وضعیت جسمی یک نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

 


پلیس مکزیک از دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر گواتمالا و متهم به طراحی نقشه قتل هشت افسر پلیس خبر داد.
بنا بر اعلام پلیس مکزیک، «ادواردو ویلاتورو کانو» که تحت تعقیب پلیس گواتمالا بود در ایالت «چیاپاس» دستگیر و به گواتمالا منتقل شد.
کانو و 36 نفر دیگر متهم به حمله به یک پایگاه پلیس در شمال غرب گواتمالا هستند.
بنا بر اعلام پلیس گواتمالا، در سیزدهم ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) یک گروه از مردان مسلح با ورود به ساختمان پایگاه پلیس، اقدام به تیراندازی و کشتن افسران پلیس شیفت شب در این پایگاه کردند. در این حادثه هشت افسر پلیس در دم جان باختند.
بنا بر این گزارش، آمریکای مرکزی مسیر انتقال کوکائین تولید شده در کلمبیا و قاچاق به مکزیک و آمریکا است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین طبق گزارش دفتر مبارزه با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل، گواتمالا بالاترین آمار آدم‌کشی را در جهان دارد.

 


آژانس مترولوژی (سنجش هوا) ژاپن برای جنوب شرق آسیا از جمله ژاپن، تایوان و چین پیش‌بینی طوفان و تندباد کرد.
به گزارش پرس‌تی‌وی، آژانس مترولوژی (سنجش هوا) ژاپن پیش‌بینی کرد که تندباد «فیتو» کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله ژاپن، تایوان و چین را درنوردد.
بر اساس این پیش‌بینی، این طوفان با باران‌های سیل‌آسا و وزش بادهای شدید همراه خواهد بود.
تندباد فیتو یکی از انواع طوفان‌های گرمسیری است که در سال 2007 به عنوان نهمین طوفان این منطقه نامگذاری شد.
آژانس مترولوژی ژاپن با توضیح این که این طوفان از حدود 200 کیلومتری «ناها» مرکز استان «اوکیناوا» در ژاپن به آرامی در حال حرکت است، نسبت به وقوع بادهای شدید و گردباد هشدار داد.
بر اساس این گزارش، خطوط هواپیمایی ژاپن، «آل نیپون ایرویز» (بزرگترین خط هوایی ژاپن) و پیچ ایرویز تمامی پروازهای خود از «ناها» مرکز استان «اوکیناوا» در این کشور را به علت این طوفان لغو کرده‌اند.
همچنین در تایوان، دفتر مرکز آب و هوای این کشور و در چین مرکز ملی مترولوژی این کشور اعلام هشدار کرده‌اند.
در ماه سپتامبر بیش از 24 نفر بر اثر شدیدترین طوفان جهان به نام «یوساگی» در جنوب چین جان خود را از دست دادند.
یوساگی سبب قطع برق حدود 170 هزار خانوار در استان ساحلی فوجیان چین شد.
این طوفان 3400 نفر در جنوب تایوان را مجبور به ترک منازل خود کرد.
در ماه آگوست نیز پس از این که ناحیه جنوب شرق چین با بدترین سیل در چند دهه اخیر روبرو شد، بیش از 80 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 100 نفر ناپدید شدند.
برآورد شده است که این سیل بیش از یک میلیارد و 600 هزار دلار خسارت در بر داشته است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10