(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 15 مهر 1392 - شماره 20610

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آیت‌الله هاشمی شاهرودی: نهادهای نظارتی نیازمند سیستم‌های نوین بازرسی هستند
در صحن علنی قرائت شد
تذکر 14 نماینده به وزیر ارشاد برای اعمال قانون درباره کتاب هاشمی رفسنجانی
درمکتب امام
بازپرس پرونده مهدی هاشمی تعیین شد
خارج از دستور
سردار نقدی:شبکه خودفروخته فتنه 88 فعال شده‌اند
اظهارات سراج در مورد برگزاری غیابی دادگاه خاوری و هیئت منصفه مطبوعات
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خبر داد
بررسی اقدامات نابجای نیویورک با حضور ظریف
صدور کیفرخواست متهم به قتل ستار بهشتی
سفیر ایران در دمشق:ایستادگی ملت سوریه باعث شکست تهدید نظامی جنگ افروزان شد
جمع‌آوری هزار صفحه سند در رابطه با تحقیق از وزارت نفت
2 نانو داروی ایرانی رونمایی شد
انتصاب 4 استاندار در جلسه هیئت دولت
جمع‌آوری 28 میلیارد تومان در مرحله اول جشن عاطفه‌ها
مادر شهیدان ظهوری درگذشت
   


آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: نهادهای نظارتی باید خود را به سیستم‌های نوین بازرسی مجهز کنند تا کمترین هزینه را برای کشور در برداشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با «فرزادنیا» بازرس کل استان قم با تصریح این نکته که هدف از بازرسی‌ها، جلوگیری از ضرر و زیان به دولت، نهادهای دولتی و عمومی و حتی بخش خصوصی است افزود: از امروز سایر نهادهای نظارتی هم باید خود را به سیستم‌های نوین بازرسی مجهز کنند تا کمترین هزینه را برای کشور در برداشته باشد.
آیت‌الله شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش، موضوعات بازرسی را نیز مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اگرچه رسیدگی به تخلفات دستگاه‌ها وظیفه مهم سازمان بازرسی است اما عدم توجه ادارات و سازمان‌ها به وظایف خود و فرصت‌سوزی‌هایی که در کشور انجام می‌شود هم باید مدنظر این سازمان قرار گیرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ضررهای ناشی از فرصت‌سوزی‌ها را در کشور بسیار کلان و غیرقابل جبران برشمرد و گفت: توجه به این مسائل موجب جلوگیری از وقوع جرم در دستگاه‌ها خواهد شد.

 


۱4 نماینده مجلس در صحن علنی خانه ملت در خصوص لزوم اعمال رعایت قانون به طور مساوی از جمله برای هاشمی رفسنجانی در مورد ممیزی کتاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند.
در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان، علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به انفجار روز شنبه در کاظمین گفت: انفجار در میان عزاداران امام جواد(ع) بار دیگر خطر جریان‌های تکفیری و تروریستی را برای منطقه و مسلمانان نشان داد.
وی درادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب ملاحظاتی را درباره دیپلماسی کشور و نحوه تعامل با آمریکا مطرح کردند که ضروری است در ادامه مسیر بدان توجه تام شود و در چارچوب مدنظر معظم‌له گام‌های بعدی برداشته شود.
نمایندگان مجلس در ابتدای دستور کار خود کلیات طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی و تصویب کردند.
وکلای ملت در جلسه علنی روز گذشته خود کلیات این طرح را با ۱۶۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.
بر اساس این مصوبه مجلس، دانشجویان رشته‌های ستاره‌دار ورودی سال ۱۳۸۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۹ مهر ۱۳۹۱ می‌شوند.
بر اساس مصوبه مجلس در قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف شده بود که ظرف ۲ سال فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت معلم را از طریق آزمون ورودی استخدام کند.
نمایندگان در ادامه نشست علنی روز یکشنبه، سخنرانی ناطقان میان‌دستور را استماع کردند؛ بر این اساس محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، لاله افتخاری نماینده مردم تهران، حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و سید سعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس سخنرانی کردند.
کوثری: هاشمی رفسنجانی خودش مهدی را به قوه قضائیه معرفی کند
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه گفت: بنده از ریاست محترم قوه قضائیه سوال می‌کنم که چرا اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی را درباره مهدی هاشمی عملی نمی‌کنید و از آقای هاشمی رفسنجانی درخواست دارم که مانند سال ۶۸ که بنده را به خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود، به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرد در مورد مهدی هاشمی نیز اینگونه رفتار کند و خودتان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کنید.
تذکر14 نماینده به وزیر ارشاد درباره کتاب هاشمی‌رفسنجانی
در ادامه جلسه علنی خانه ملت، ضرغام صادقی عضو هیئت رییسه تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد. 
در یکی از تذکرات کتبی، ۱4 نماینده به وزیر ارشاد در خصوص لزوم اعمال رعایت قانون به طور مساوی برای همه، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی در مورد ممیزی کتاب تذکر دادند.
این نمایندگان در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اعمال و رعایت قانون به طور مساوی برای همه در مورد سانسور کتاب تاکید کردند و با اشاره مستقیم به شخص آقای هاشمی رفسنجانی خواهان رعایت ممیزی کتاب وی شدند.
گفتنی است،کتاب اخیر هاشمی رفسنجانی که “صراحت نامه” نام دارد قبلا در نمایشگاه کتاب تهران هم با حاشیه‌هایی رو به رو شده بود و توزیع آن در نمایشگاه متوقف شده بود.
وزارت ارشاد دولت دهم در توضیحاتی در خصوص حاشیه‌های مربوط به کتاب اخیر هاشمی اعلام کرده بود که مسئله این کتاب نداشتن مجوز از وزارت ارشاد نیست بلکه مسئله این است این کتاب تاییداتی را که لازم بوده است از نهادهای مختلف دریافت کند، دریافت نکرده است.
همچنین علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان اعلام کرد که تقاضای استرداد لایحه انتقال موردی محکومان به حبس از سوی دولت به دست ما رسیده که اعلام وصول می‌شود. نمایندگان مجلس همچنین طرح استفساریه تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند و کلیات و جزئیات این طرح را به تصویب رساندند. وکلای ملت با تصویب جزئیات این طرح مقرر کردند: با اینکه حقوق و حق بیمه سنوات ارفاقی بازنشستگان پیش از موعد مذکور به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، مستمری بازنشستگان مذکور (موضوع ذیل ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی) براساس میانگین بیمه‌پردازی دو سال آخر (سال ۲۹ و ۳۰) محاسبه می‌گردد.
جلسه علنی روز گذشته پارلمان به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد پیش از اذان ظهر به پایان رسید و وی زمان بعدی جلسه علنی را سه‌شنبه ۱۶ مهرماه اعلام کرد.

 


قدر ملت را بدانید!
به:
- مجلس
- و دولت
- و دست‌اندرکاران توصیه می‌نمایم که قدر این ملت را بدانید.
و در خدمتگزاری به آنان، خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیاء نعم همه هستند و جمهوری اسلامی ره‌آورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقاء آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید.
آئین انقلاب اسلامی - ص 462

 


قاضی محمد منصوری بازپرس پیشین شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه عهده‌دار انجام تحقیقات پرونده مهدی هاشمی و رفع نواقص سنگین این پرونده شد.
مهدی هاشمی دوم مهرماه 1391 به ایران بازگشت و یک روز پس از ورودش به کشور به دادسرای امنیت رفت تا پاسخگوی اتهامات مالی و امنیتی خود باشد .
وی پس از حدود سه ماه بازداشت موقت در زندان اوین در 27 آذر 91 با تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد.
کمتر از یک ماه بعد یعنی در 20 دی ماه 1391 عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مهدی هاشمی خبر داد و گفت که این کیفرخواست مشتمل بر 125 صفحه با 12 عنوان اتهامی است.
پس از تعیین قاضی ناصر سراج برای رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، با تعیین وقت قبلی قرار بود اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی، 15 اردیبهشت 92 در دادگاه انقلاب برگزار شود، ولی به دلیل موافقت دادگاه با استمهال مهدی هاشمی و همچنین وجود نقص در کیفرخواست این پرونده به دادسرا بازگشت.
ناصر سراج چندی بعد درباره وضعیت رسیدگی به این پرونده در جمع خبرنگاران گفت که پرونده مهدی هاشمی ایرادات سنگینی دارد و ارسال آن از دادسرا به دادگاه زمان زیادی می‌برد.
در همین رابطه، محمود علیزاده‌ وکیل خانواده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد قاضی محمد منصوری، بازپرس پیشین دادسرای فرهنگ و رسانه به عنوان بازپرس پرونده مهدی هاشمی تعیین شده است.
منصوری در فروردین 92 به عنوان سرپرست دادسرای ویژه زمین‌خواری منصوب شد و اکنون با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضاییه بازپرس پرونده مهدی هاشمی شده است تا نواقص پرونده این متهم را بر طرف کند.

 


معرفی وزرای پیشنهادی دولت
بعد از تعطیلات مجلس
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از احتمال معرفی سه ‌وزیر پیشنهادی بعد از تعطیلات نمایندگان به مجلس خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد در خصوص اینکه چه کسانی قرار است به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شوند، گفت: ما رایزنی خاصی در این باره انجام نداده‌ایم و بر همین اساس اطلاعی از اینکه چه کسی به عنوان وزیر معرفی خواهد شد نداریم.
وی با بیان اینکه مجلس انتظار دارد دولت محترم شرایط مجلس و جامعه را در نظر بگیرد، اظهار داشت: مجلس بنای تعامل با دولت را برای حل مشکلات دارد اما این تعامل باید دوطرفه باشد.
نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره زمان معرفی سه وزیر پیشنهادی باقیمانده برای وزارتخانه‌‌های، علوم، ورزش و آموزش ‌و پرورش، تصریح کرد: احتمالاً بعد از تعطیلات، سه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شوند.
پایان مراحل تهیه گزارش از حادثه تصادف اتوبان تهران- قم
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد گزارش حادثه تصادف اتوبان تهران- قم هفته آینده نهایی شده و به رئیس مجلس تقدیم می‌شود.
سید مهدی هاشمی با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون برای مشخص شدن علت و یا علل حادثه خونین در اتوبان تهران - قم، گفت: از زمان وقوع این حادثه و با توجه به تأکیدات مکرر رئیس مجلس برای بررسی علل و عوامل وقوع این حادثه، کمیسیون عمران مجلس آن را پیگیری کرده و تاکنون چندین جلسه با شرکت خودروساز، مسئولین وزارت صنعت و پلیس راهور ناجا داشته است.
وی در گفت و گو با تسنیم ادامه داد: گزارش این حادثه در کمیسیون عمران در حال نهایی شدن است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این هفته جلسه‌ای با مسئولان وزارت راه‌ پیرامون نتایج این گزارش خواهیم داشت.

 


رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد شبکه خودفروخته‌ای که فتنه 88 را راه انداخت از سازمان سیا ماموریت جدیدی برای ایجاد دودستگی بین ملت و «مصر»ی کردن ایران دریافت کرده است.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش سراسری سازمان بسیج مساجد و محلات استان‌های کشور که در سالن رضویه ستاد بسیج برگزار شد، گفت: امروز یکی از حساس‌ترین مقاطع انقلاب را سپری می‌کنیم و باید در اوج هوشیاری حرکت انقلاب را دنبال کنیم و مهمترین مسئله در این شرایط توجه به حفظ وحدت است.
نقدی ایجاد شکاف بین ملت ایران را سناریوی مشترک آمریکا و اسرائیل و اصلی‌ترین هدف آنها از حرکت‌های اخیر دانست و اظهار داشت: ملت ایران با استمرار مقاومت جانانه خود در مقابل تهدیدها و تحریم های دشمن خم به ابرو نیاوردند و دشمنان را به کلی از نتیجه گیری مایوس کردند لذا آنها به رویکرد مزوّرانه‌تری روی آورده‌اند.
وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با بازی‌های سیاسی بین ملت ایران دودستگی ایجاد کنند، تصریح کرد: اخیرا همان شبکه خود فروخته‌ای که فتنه سال 88 را راه انداخت از سوی سازمان سیا فعال شده است و دستور جدید سازمان سیا به این گروه این است که با دودستگی میان مردم و ایجاد شکاف اجتماعی صحنه سیاسی ایران را به شرایطی شبیه مصر سوق دهند و به قول خودشان ایران را مصریزه کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین این سناریوپردازی‌ها را حاکی از عمق جهل و عدم شناخت آنان از مردم ایران عنوان و بیان کرد: تشابه ایران و این انقلاب عظیم و عمیق با انقلاب تازه و نوپای مصر ناشی‌گری این جریانات برانداز را نشان می‌دهد لکن باید هوشیار بود.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: فتنه‌گران ماموریت گرفته‌اند با دامن زدن به اختلافات داخلی، موضع ایران را در مذاکرات هسته ای ضعیف کنند و نگذارند ایران از شرایط ضعیف و در حال فروپاشی آمریکا و شرایط در هم ریخته اروپا استفاده کند و دست بالاتری را در مذاکرات داشته باشد.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در ادامه خاطرنشان کرد: همان جریاناتی که در سال‌های اخیر از سازمان سیا ماموریت داشتند با نامه‌پراکنی‌ها به سران آمریکا تشدید تحریم‌ها علیه ایران را درخواست کنند؛ این بار دستور دارند ماموریت خود را تحت پوشش مخالفت با تحریم‌ها دنبال کنند.
وی همچنین درباره ماموریت جدید این شبکه فتنه‌گر، اظهار داشت: اینها ماموریت دارند ارتباط با سازمان سیا را تحت عنوان ارتباط با موسسات مردم نهاد آمریکایی عادی سازی کنند و در ارتباط با موسسات پوششی وابسته به سازمان سیا که در قالب‌هایی همچون حقوق بشر فعالیت می‌کنند، اقدامات فتنه‌گرانه و براندازانه خود را توسعه دهند.
نقدی با بیان اینکه امام خامنه‌ای عزیز در سخنرانی کوتاه روز شنبه خود دو بار بر ضرورت وحدت و اتحاد ملی تاکید فرمودند، ادامه داد: همه باید پاسدار وحدت باشیم و ملت ایران در تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها و موفقیت‌های انقلاب با هم بوده‌اند و امروز همه باید با هم باشیم و از دامن زدن به اختلافات بپرهیزیم.
به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین از دولت و جناح های سیاسی خواست در اقدامات خود اجماع ملی را مد نظر قرار دهند و از اقدامات وحدت‌شکن و خارج از حدود جداً بپرهیزند.

 


نماینده رئیس قوه قضاییه در هیئت نظارت بر مطبوعات از تعیین اعضای هیئت منصفه مطبوعات در نیمه دوم مهر ماه خبر داد.
ناصر سراج با اشاره به برگزاری دادگاه محمودرضا خاوری به صورت غیابی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از این چنین اقدامی صورت نگرفته‌ است، گفت: نمی‌توان در این راستا هیچ اقدامی را انجام نداد و بلافاصله دادگاه را به صورت غیابی برگزار کرد و حکم صادر کنیم.
وی در گفت و گو با ایسنا در مورد انتخاب اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات برای دو سال آینده نیز اظهار داشت: نیمه دوم مهرماه اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات تعیین می‌شوند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره برگزاری همایش آمبودزمان در دهه دوم مهرماه در تهران، خاطرنشان کرد: 35 هیئت از کشورهای خارجی برای حضور در همایش مبارزه با فساد حضور خواهند یافت.
سراج در پایان بر اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد.

 


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست این کمیسیون با وزیر امور خارجه کشورمان را تشریح کرد.
 سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست این کمیسیون گفت: این کمیسیون عصر یکشنبه میزبان ظریف
بود.
  وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق روال گذشته بعد از سفرهای مسئولان دیپلماسی، دستاوردها و نتیجه سفرها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.
  نقوی‌حسینی تصریح کرد: سفر نیویورک یک سفر مهم بود چرا که حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن مطرح و پیامدهای آن قابل توجه بود، به همین جهت آقای ظریف به جلسه این کمیسیون دعوت شد.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه در این نشست گزارش مبسوطی از وقایع این سفر، گفت وگوها و مذاکراتی که انجام شده بود مطرح کردند و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردند، اینکه هر چند ایشان در مجموع تحرک دیپلماسی کشور را تایید کردند اما آن اقدامات نابجایی که ایشان مورد خطاب قرار دادند چه اقداماتی بود.
  وی افزود: ظریف اشاره کرد ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفت‌وگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولاً به گفت‌وگوی اوباما با دكتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر
می‌دانند
 نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پس از گزارش وزير امور خارجه نمایندگان سوالات خود را از وی مطرح کردند و وزیر خارجه کشورمان پاسخ آنها را
داد.

 


کیفر خواست متهم پرونده ستار بهشتی با اتهام قتل شبه‌عمد صادر شد و قرار است اولین جلسه محاکمه روز 5 آبان برگزار شود.
گیتی پورفاضل و کیل خانواده ستار بهشتی اظهار داشت: کیفرخواست پرونده بدون رفع اختلافات موجود بین بنده و بازپرس و همچنین بازپرس پرونده و دادستان صادر شد.
وی به تسنیم گفت: در این کیفرخواست همچنان اتهام متهم پرونده، قتل شبه‌عمد شناخته شده و طبق زمان اعلام شده، اولین جلسه محاکمه این متهم در تاریخ 5 آبان ماه در شعبه 1057 مجتمع قضایی قدس برگزار می‌شود.
وکیل خانواده ستار بهشتی افزود: فعلا نظر بازپرس و دادستان بر قتل شبه‌عمد است ولی دادگاه باید تعیین کند که این قتل عمد بوده یا شبه‌عمد.

 


سفیر کشورمان در دمشق تأکید کرد: ایستادگی محور مقاومت و پایمردی ملت سوریه باعث شکست تهدیدهای نظامی آمریکا و غرب علیه این کشور شد.
محمدرضا رئوف شیبانی در دومین نشست جبهه ملی تغییر و آزادی سوریه در محل هتل داما رز دمشق گفت: نتیجه ایستادگی ملت سوریه در دفاع از میهن منجر به عقب‌نشینی جنگ‌افروزان از تهدید و اقدام نظامی و پذیرش راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران بود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز بحران بر اهمیت راه حل سیاسی و گفت‌وگو میان همه گروه‌های سیاسی داخل کشور بدون دخالت کشورهای بیگانه تأکید داشته و دکتر روحانی نیز بر این دیدگاه پافشاری دارد.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی همواره برای برداشتن گام‌های عملی به منظور انجام مذاکره و گفت‌وگوهای سیاسی اعلام آمادگی کرده و حاضر است در این راستا شرایط لازم را برای رفع بحران فراهم کند.
سفیر ایران در سوریه اظهار داشت: جامعه بین‌المللی باید رویکردی مسئولانه در قبال حوادث سوریه و جنایت‌های گروه‌های افراطی و تکفیری داشته باشد و قاطعانه با این موضوع اسف‌بار و غیرانسانی برخورد کند.
وی تأکید کرد: سوریه امروز به کانون اصلی تروریست‌ها تبدیل شده و کشورهایی که از این گروه‌های مسلح تکفیری انواع حمایت‌ها را به عمل می‌آورند باید بدانند سرانجام روزی خواهد آمد که خطر تروریست‌های افراطی دامن خود آنها را بگیرد.
رئوف شیبانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد بوده که ملت سوریه شایسته دموکراسی و آزادی است و همان گونه که همه انسان‌های عاقل و آزاده از کشتار، خونریزی و نابودی نفرت دارند، مردم این کشور نیز هیچ نسبتی با تروریست‌ها و اقدام‌های ضد بشری گروه‌های افراطی در سوریه ندارند.
وی توضیح داد: جنگ سوریه نبرد بین یک طایفه با طایفه دیگر و نظام و مردم این کشور نیست؛ بلکه جنگ علیه تروریسم است،‌ تروریستی که دست پرورده بیرون از مرزهای این کشور است و تاکنون ده‌ها هزار نفر در نتیجه آن کشته، زخمی و آواره شده‌اند.
گفتنی است، در این نشست جبهه ملی تغییر و آزادی سوریه، نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی داخلی به همراه شمار دیگری از شخصیت‌های حزبی و قومی این کشور حضور داشتند.

 


عضو کمیسیون انرژی مجلس از جمع‌آوری بیش از هزار صفحه سند در جریان اقدام برای تحقیق و تفحص از وزارت نفت خبر داد.
امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس با اشاره به جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی خانه ملت، گفت: در این جلسه آقای عراقی مدیرعامل شرکت گاز کشور درباره فروش گاز به عمان توضیحاتی ارائه کرد.
عضو کمیسیون انرژی همچنین اعلام کرد که در این جلسه کمیسیون جزئیات و کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 92 تصویب شد.
سلطانی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون نماینده بانک ملی حضور پیدا کرد و اعلام کرد که پولی که آقای زنجانی ادعا کرده است به حساب ریخته در حساب نبوده است؛ البته آقای بابک زنجانی در جلسات قبلی کمیسیون اعلام کرده بود که پول را به حساب ریخته است.
وی در گفت و گو با فارس افزود: به دلیل وجود ابهام در این خصوص باید جلسه‌ دیگری با حضور نمایندگان بانک ملی و مسکن و همچنین مسئولان وزارت نفت و بابک زنجانی برگزار کنیم.
عضو کمیسیون انرژی در پایان اعلام کرد که در رابطه با تحقیق و تفحص از وزارت نفت بیش از هزار صفحه سند جمع‌آوری شده است.

 


پژوهشگران کشور موفق به تولید دو نوع دارو برای درمان تومورهای سرطانی و درمان بیماری سالک شدند.
داروی «سینا آمفولیش» از جمله داروهای تولید شده در شرکت دانش بنیان اکسیر نانو سینا است که برای درمان سالک و بیماری‌های قارچی موضعی کاربرد دارد.
این شرکت همچنین داروی سینا کورکومین را نیز تولید کرده که نوعی سافت ژل نانو مسیل‌های کورکومین است.
کورکومین جزو فعال گیاه زردچوبه است و مهمترین اثرات بیولوژیکی آن اثرات ضدالتهابی، ضد توموری و آنتی‌اکسیدان آن است. این دارو مانع تشکیل سلول‌های سرطانی و مهاجم و از بین برنده مقاومت سلول‌های سرطانی به داروهای شیمی درمانی است. از این دارو همچنین در درمان زخم، دیابت، آلزایمر، پارکینسون، بیماری‌های قلبی و عروقی، میکروبی و آرتریت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو همچنین مانع از تشکیل لخته در عروق می‌شود و موجب کاهش کلسترول و بهبود عملکرد کبد خواهد شد.
این 2 دارو در ششمین نمایشگاه فناوری‌های نانو عرضه شده است که مراحل اخذ مجوز آنها از وزارت بهداشت در حال طی کردن است و با دریافت این مجوزها برای مصرف به بازار ارائه خواهد شد.

 


سخنگوی وزارت کشور از انتصاب چهار استاندار در جلسه روز گذشته هیئت دولت خبر داد .
حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: وکیلی استاندار سمنان، مقیمی استاندار استان مرکزی، محمدرضا مروارید استاندار ایلام و حسن صادقلو استاندار گلستان در جلسه روز یکشنبه هیئت وزیران منصوب شدند.
قائم‌مقام وزارت کشور درباره سوابق استانداران جدید تصریح کرد: مقیمی استاندار جدید استان مرکزی سابقه 2 دوره استانداری و یک دوره معاون عمرانی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد.وی همچنین برای یک مدت سرپرست شهرداری تهران را برعهده داشته است.
امیری درباره سوابق مروارید، استاندار جدید ایلام نیز اظهارداشت: وی سابقه کار در وزارت کشور، معاونت استانداری و همچنین معاونت وزارت راه را در کارنامه خود داشته است.
وی به سوابق صادقلو استاندار گلستان اشاره کرد و گفت:‌ صادقلو نماینده مجلس و چند دوره معاون وزیر آموزش و پرورش بوده است.
سخنگوی وزارت کشور در گفت وگو با فارس به سوابق وکیلی استاندار جدید سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: سابقه کار در وزارت کشور، معاون شهردار چند کلانشهر و معاونت وزارت کار از سوابق وی به شمار می‌رود.

 


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار داشت:‌ در حال حاضر 28 میلیارد تومان در سطح کشور جمع‌آوری شده است ضمن اینکه توزیع کمک‌ها شروع شده است.
سعید ستاری با اشاره به اینکه امسال نیز استقبال خوبی از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سطح کشور شد، اظهار داشت:‌ بیش از 130 هزار پایگاه و مدرسه آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را داشتند.
وی تصریح کرد: هدفگذاری کمیته امداد برای جشن عاطفه‌های امسال مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه به نظر می‌رسد به این رقم دست پیدا کنیم.
ستاری بیان داشت: آمار اولیه کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها حدود 28 میلیارد تومان است که از این رقم 8 میلیارد تومان در مدارس و 20 میلیارد تومان در پایگاه‌های کمیته امداد و بسیج جمع‌آوری شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ادامه داد: از روز گذشته توزیع کمک‌های مردمی در مناطق محروم آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته ادامه داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه کمک‌های اهدا شده از سوی خیرین و نیکوکاران به صورت نقدی است که توزیع آن نیز آسان‌تر خواهد بود ضمن اینکه مجموعه امداد برنامه‌ریزی کرده است که بیشتر کمک‌ها را در مناطق محروم توزیع
کند.

 


مادر شهیدان حجت‌الله و هادی ظهوری در چالوس دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، زهرا محرر پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش به دیدار آنان شتافت، استاندار مازندران با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت این بانوی مومنه گفت: بی‌تردید مادری که برای رضای خدای متعال از عزیزترین سرمایه‌های زندگی خویش گذشت تا ارواح قدسی عزیزان او حافظ و پاسدار میهن اسلامی باشد، از جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در رضوان الهی برخوردار خواهد بود.
قرار است بعدازظهر امروز مراسم بزرگداشت این مادر گرانقدر در مسجد جامع چالوس برگزار شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10