(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 15 مهر 1392 - شماره 20610

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2
وزیر امور خارجه: به غربی‌ها بی‌اعتماد هستیم
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
جفری فلتمن:حل بحران سوریه بدون مشارکت ایران شکست می‌خورد
سجادی:هنوز مذاکرات جدی با روسیه در خصوص اس300 انجام نشده است
آیت‌الله کعبی :بدون استحکام ساخت درونی ، دیپلماسی خارجی جواب نمی‌دهد
میدل ایست آنلاین:اتهامات نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران احمقانه بود
نجات نفتکش ایرانی توسط ناو گروه دریایی ارتش در خلیج عدن
امیر عبداللهیان:حامیان تروریست‌های تکفیری امنیت منطقه‌ را به بازی گرفته‌اند
آغاز ثبت‌نام آزمون آیلتس دانشگاه آزاد
دوچرخه‌سواران کاشانی به حرم رضوی وارد شدند
احمد توکلی:مجلس با پیشنهاد حذف سه دهک از یارانه‌بگیران موافقت می‌کند
ثبت‌نام عمره دانشجویی از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود
90 درصد جمعیت ایران به پوکی استخوان مبتلا هستند
مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در مشهد و قم برگزار شد
نهم و دهم آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود
خرم‌آباد میزبان مسابقات کشتی پهلوانی جهان
امام جمعه بندرعباس:طرح الحاق بخشی از هرمزگان به استان فارس باید متوقف شود
معاون وزیر نیرو خبر داد
پیشنهاد افزایش 38 درصدی نرخ آب مصرفی
پرداخت هزینه درمان دانش‌آموز سرطانی توسط خیر نیکوکار
   


رهبر معظم انقلاب: امروز آمریکا تهدیدی برای صلح جهانی است. لذا شعار مرگ بر آمریکا دیگر امروز مخصوص ملت ما نیست... امروز در اکناف عالم شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند.

 


وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که نمی‌توان به کشورهایی که تاکنون برخورد مناسبی با ایران نداشته‌اند ‌اعتماد کرد، تاکید کرد: طرح قبلی که گروه 1+5 به ایران داده بود به تاریخ پیوسته است.
محمدجواد ظریف ‌شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح دستاوردهای دستگاه دیپلماسی در طی حضور دو هفته‌ای در نیویورک پرداخت و گفت: ما دیدگاه‌هایمان را بصورت کلی در نشست نیویورک مطرح کردیم و آن گفت‌وگوها را در ژنو ادامه می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه «غرب امروز در یک آزمون تاریخی قرار دارد»، تصریح کرد: نمی‌توان به کشورهایی که تاکنون برخورد مناسبی با ایران نداشته‌اند ‌اعتماد کرد اما این آمادگی را داریم که زمینه را برای آنها فراهم کنیم تا ‌اعتماد مردم ایران را به خود جلب کنند.
ظریف گفت: غرب باید با موضوع هسته‌ای ایران جدی برخورد کند که این نیازمند تغییر دیدگاه آنهاست. ‌اعتماد مردم ایران به غرب بصورت جدی از بین رفته است و گفت‌وگوهای ایران با آنها درباره موضوع هسته‌ای می‌تواند شروع خوبی باشد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه «راه حلی که حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد، راه حل نیست»، در برابر پرسش مجری برنامه درباره نشست گروه 1+5 با ایران در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد و مواضع وزیران خارجه آلمان، فرانسه و آمریکا پاسخ داد: البته مرسوم نیست حرف‌هایی که در جلسه دیپلماتیک زده شده است به بیرون منتقل شود و من نیز چون صاحب حرف‌هایم هستم بخشی از حرف‌های خود را بیان کردم.
وی افزود: ‌اعتمادسازی از این مسیر ایجاد می‌شود که بتوانیم به طور جدی مذاکره کنیم اما مبانی حسن نیت در مذاکرات را نیز فراموش نکنیم، ضمن اینکه نسبت به دیدگاه‌ها و نیات آنها ‌اعتماد نداریم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بی‌‌اعتماد هستیم و آنها باید هم در بحث عمومی و خصوصی ‌اعتماد مردم ایران را جلب کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: کشورهای غربی علیه ایران به کجا رسیده‌اند و از طریق فشار چگونه توانستند در برابر ایران بایستند، چرا که اگر فشار آنها موثر بود، تعداد سانتریفیوژهای ایران به 18 هزار عدد نمی‌رسید.
به گفته وی باید این بازی متوقف شود و بازی دیگری از سر گرفته شود. تنها راه حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران این است که این برنامه به رسمیت شناخته شود و غنی‌سازی ادامه یابد و اطمینان داده شود که برنامه ما صلح‌آمیز است و این یک بازی برد برد است.
ظریف در ادامه تاکید کرد: نباید اقداماتی انجام شود که ‌اعتماد مردم ایران را بیشتر خدشه‌دار کند، بلکه باید اقدامات عملی در مسیر ‌اعتمادسازی صورت بگیرد چون به خاطر دوران طولانی اقداماتی که ‌اعتماد را با مشکل اساسی مواجه کرده، نیاز است اقدامی از طرف آنها انجام شود. ما آماده‌ایم با چشمی باز همانطور که رهبری فرمودند با دقت و اصرار بر حقوق و منافع مردم ایران وارد مذاکره شویم و آنقدر به خود، توان کارشناسان و حقانیت خود باور و به توانمندی جمهوری اسلامی ‌اعتماد داریم که از مذاکره نمی‌ترسیم بلکه وارد مذاکره می‌شویم، گفت‌وگو و تلاش می‌کنیم به راه حلی برسیم که حقوق مردم برآورده شود.
مذاکره برای مذاکره ‌اعتمادسوز است
ظریف در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه «مذاکره برای مذاکره ‌اعتمادسوز است و از نظر ما مذاکره باید برای رسیدن به راه حل باشد»، افزود: به این نکته آگاهیم که به کشورهایی که تاکنون برخورد مناسبی با جمهوری اسلامی ایران نداشتند نمی‌توان ‌اعتماد کرد اما آمادگی داریم زمینه را برای آنها فراهم کنیم که ‌اعتماد مردم ایران را به خودشان جلب کنند.
وی شرایط کنونی را آزمونی تاریخی خواند و گفت: این آزمون نوع روابط ما را مشخص خواهد کرد و به این سوالات پاسخ می‌دهد که آیا این بی‌‌اعتمادی‌ها کاسته می‌شود و آیا امکان دارد که غرب نوع دیگری از رابطه را با مردم ایران داشته باشد؟ این آزمونی برای آنهاست. ما حتما اراده سیاسی داریم که چنین فرصتی را برای آنها فراهم کنیم و باید ببینیم به کجا می‌رسد.
ظریف با اشاره به اینکه «فشار، تهدید و تحریم کارآمد نیست»، افزود: آنها باید به این نتیجه برسند که این فشار نه تنها بر مردم بزرگ ایران بلکه بر هیچ کس کارآمدی ندارد.
وی با بیان اینکه «یک نکته قابل توجه این است که هراس‌انگاری و هراس‌افکنی نتانیاهو نخ‌نما شده است»، گفت: در مصاحبه خود با ای.بی.سی آمریکا نیز اشاره کردم که نتانیاهو از سال 91 میلادی یعنی از 22 سال پیش می‌گوید ایران شش ماه دیگر سلاح هسته‌ای دارد. باید یکی این را به مردم بگوید و با زبانی هم بگوید که مردم آمریکا بفهمند که یکی سر شما را کلاه می‌گذارد و 22 سال است سیاست‌های تجاوزکارانه نقض حقوق بشر و سرکوب مردم فلسطین را با دروغ می‌‌خواهند جبران کنند و باید جلوی آن را گرفت.
ظریف همچنین اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته‌ای برای دنیاست و لااقل 200 کلاهک هسته‌ای دارد و برنامه مخفی سلاح‌های هسته‌ای داشته است. چطور می‌توان به این رژیم اجازه داد که مدعی جهان عاری از سلاح هسته‌ای و برنامه هسته‌ای ایران باشد؟ اینها باید با لحن مناسب و استدلال خوب و منطق قوی که مشخصه بارز جامعه ایران است باید به دنیا نشان داده شود.
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با جان کری نیز گفت: آقای کری خواست ما را ببیند که ما در راهروی منتهی این اتاق به سالن شورای امنیت نشستیم و با هم صحبت کردیم و نخستین صحبتی که مطرح شد بی‌‌اعتمادی بود و اینکه بی‌‌اعتمادی ریشه‌داری وجود دارد و باید با این بی‌‌اعتمادی برخورد شود. جالب بود که آقای کری نیز این را پذیرفت و تنها درباره سال آن اختلاف نظر بود که وی تصور می‌کرد حدود 40 سال است که پس از بررسی‌‌هایش مشخص شد 34 سال از انقلاب می‌گذرد و این اختلاف نظر و بی‌‌اعتمادی به ویژه از سوی مردم ایران نسبت به آمریکا وجود دارد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «آیا ایران در نشست ژنو طرح جدیدی را ارائه خواهد کرد؟» نیز گفت: دیدگاه‌هایمان را در جلسه نیویورک مطرح کردیم و در ژنو ادامه می‌دهیم. طرح پیشین 1+5 به تاریخ پیوست و باید با دیدگاه جدیدی وارد بحث شوند. از نظر ما سطح مذاکرات در حد وزراست و اینکه در ژنو در چه سطحی شرکت کنند، ما مذاکرات را در همان سطح ادامه می‌دهیم.
ظریف در پایان با بیان اینکه «به لطف خدا شاهد اجلاس بسیار خوبی برای ایران و اجلاس بدی برای نتانیاهو بودیم»، گفت: نتانیاهو به جای اینکه بیاید درباره جنایاتش علیه مردم فلسطین پاسخگو باشد، تلاش داشت موضوع را به سمت ایران منحرف و علیه ایران فضاسازی کند اما امسال نتوانست و همه گفتند که نتانیاهو گرفتار شده است که چگونه با مشکلات خودش کنار بیاید.
وزیر امور خارجه همچنین در برنامه شب آفتابی شبکه 5 سیما گفت: پشت میز مذاکره راجع به اصل غنی‌سازی مذاکره نخواهیم کرد.

 


ویژگی هیأت امنای مساجد
قرآن کریم :
مساجد خدا را فقط کسی آباد می‌کند که:
- به خداوند و روز قیامت ایمان آورده
- و نماز را (با شرایط کامل) بر پا دارد
- و زکات (وجوهات واجب شرعی) را بپردازد
- و (در عرصه دفاع از حق و کوبیدن باطل) جز از خداوند از کسی نترسد (و شجاع باشد).
امید است که چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.
سوره توبه - آیه 18

 


مراسم نکوداشت روحانی مبارز برگزار می‌شود
مراسم نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی رهنما، مجاهدی که 60 سال از زندگی خود را صرف مبارزه برای آزادی فلسطین کرد، برگزار می‌شود.
زمان و مکان برگزاری این مراسم، امروز دوشنبه 15 مهر از ساعت 15 تا 17 در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین است.
گفتنی است، مرحوم رهنما سراسر زندگی خود را صرف آزادی محرومان و مستضعفان تحت ستم در منطقه غرب آسیا کرد. او از شخصیت‌های الگو در مبارزه چریکی با رژیم طاغوت و رژیم صهیونیستی بود.
این مراسم به همت برخی از تشکل‌ها و انجمن‌ها نظیر جمعیت دفاع از ملت فلسطین، سازمان بسیج مستضعفین، جبهه جهانی مستضعفین و... برگزار می‌شود.
«مفاتیح‌ الحیات»
به چاپ یکصد و سی و نهم رسید
کتاب «مفاتیح الحیات» اثر آیت‌الله جوادی آملی به چاپ یکصد و سی و نهم رسید.
این کتاب که به بررسی ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی می‌پردازد، از رکوردداران فروش در بازار نشر کشورمان بوده است.
چاپ یکصد و سی و هفت تا یکصد و سی و نه کتاب «مفاتیح الحیات» توسط مرکز بین‌المللی نشر اسراء به زودی منتشر و روانه بازار نشر می‌کند.
کاهش مجدد مراجعه‌کنندگان
به کتابخانه‌های انگلیس
آمار مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های بریتانیا باز هم کاهش یافت.
کارشناسان، عدم حمایت دولت را عامل این سقوط می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری کتاب به نقل از گاردین، آمار نشان می‌دهد که بیش از 63 درصد مردم در سال 2013 و 2012 از کتابخانه عمومی استفاده نکردند.
از سال 2005 که این آمارگیری شروع شده تاکنون شمار بازدیدکنندگان از کتابخانه‌ها، حداقل دوبار تا حد 25 درصد کاهش را نشان داده است. در همین حال شمار کتابخانه‌‌ها نیز از سال 2005 تا 2012 حدود 9 درصد کاهش یافت.
آلن گیبسونز، نویسنده کتاب کودک با تاکید بر کاهش کمک‌های دولتی، دلیل این عدم تمایل به استفاده از کتابخانه‌‌ها را ارایه نشدن خدمات درست از سوی دولت در این مراکز می‌داند و می‌گوید دولت مرکزی موجب این کاهش علاقه است.
اعتراض سینماگران
به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا
جمعی از سینماگران حاضر در جشنواره فیلم پوسان در اعتراض به ساخت پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جزیره جیجو واقع در کره‌جنوبی دست به اعتراض زده و ضمن انتشار بروشورهایی اعتراض خود را ابراز داشتند.
در یکی از صفحات این بروشور، عکسی از «الیور استون»، فیلمساز جنجال‌برانگیز آمریکا،به چاپ رسیده که در حال حمل یک بنر رنگین‌کمانی با شعار صلح است.
به گزارش فارس،«الیور استون»در جشنواره فیلم پوسان در اعتراض به ساخت پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کره‌گفت: این اقدام آمریکا که چیز تازه‌ای هم نیست، می‌تواند به یک فاجعه در منطقه بیانجامد.
استون، ضمن اعتراض به این مسئله گفت: از زمان جنگ جهانی دوم، آمریکا معاهده‌های نظامی بسیاری را امضاء کرده و پایگاه‌های نظامی زیادی را در سطح دریا در سراسر دنیا پایه گذاری کرده است.
وی افزود: بسیاری از پایگاه‌های نظامی دریایی ساخته شده در کشورهای کره‌و ژاپن است، جزیره جیجو کمتر از 500 کیلومتر از شانگهای چین فاصله دارد و اگر یک درگیری نظامی میان آمریکا و چین روی دهد، یک فاجعه در منطقه روی خواهد داد.
از ماه ژوئن محل ساخت، مسئله ساخت پایگاه نظامی آمریکا در ساحل جزیره جیجو باعث اعتراضات گسترده‌ای در میان مردم کره‌جنوبی و همچنین گروه‌های حقوق بشر سراسر دنیا شده است.
مرگ مشکوک
فیلمساز ایتالیایی
«کارلو لیتزانی»، فیلمساز ایتالیایی، از بالکن خانه‌اش در طبقه سوم یک ساختمان واقع در شهر رم سقوط کرد و در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
به گزارش فارس، سقوط «کارلو لیتزانی» از بالکن خانه‌اش در رم به گفته مقامات و رسانه‌های ایتالیایی که منجر به مرگ وی شد، مشکوک است ولی هنوز مشخص نیست که مرگ او خودکشی بوده یا نه؟ فیلمهای جنایی برجسته از قبیل خشونت چهارگانه (1968)، جو دیوانه (1974) یا کمدی روما بنه (1971) مهم‌ترین کارهای او در مقام کارگردان است.

 


یک دیپلمات ارشد سازمان ملل تاکید کرد: نمی‌توان بحران سوریه را بدون حضور ایران در گفت‌وگوهای پیش رو حل کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، جفری فلتمن، دیپلمات ارشد سازمان ملل گفت: برای من تصور این مسئله بسیار مشکل است که بتوانیم راه حلی در سوریه به دست آوریم بدون اینکه ایران در آن مشارکت نداشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت شرکت ایران در کنفرانس ژنو2 برای بحران سوریه ادامه داد: ایران باید در این کنفرانس شرکت کند.
جفری فلتمن با اشاره به سفر اخیرش به تهران و گفت‌وگو با مقامات ایرانی برای یافتن یک راهکار سیاسی در زودترین زمان ممکن درباره مسئله سوریه اظهار داشت: هرگونه اقدام نظامی در سوریه ویرانی‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت.
این دیپلمات ارشد سازمان ملل گفت: ایران علاقه‌مند است در یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه شرکت کند، گفت‌وگوهای انجام شده در این باره بسیار سودمند و سازنده و عمیق بود. ما زمان کافی برای گفت‌وگو درباره جزئیات این مسئله داشتیم. ایرانیان هر آنچه را که در میان عموم اعلام می‌کنند در مجالس خصوصی نیز آن را بیان می‌کنند و آن این است که نگرانی عمیقی در مورد تهدیدات تروریستی در سوریه وجود دارد و این خطری برای سوریه و کشورهای منطقه است.

 


سفیر کشورمان در مسکو تاکید کرد: ایران تاکنون مذاکرات جدی با روسیه در خصوص سیستم موشکی اس 300 انجام نداده است.
محمود رضا سجادی سفیر کشورمان در روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مسکو درباره روند مذاکرات مربوط به واردات سامانه «آنتی» به ایران به جای اس300 بیان کرد: این مسئله مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز مذاکرات جدی انجام نشده است.
بنابر گزارش روسیا الیوم، وی با اشاره به مسئله سوریه اظهار کرد که مواضع روسیه در قبال سوریه به نزدیکی (روابط) تهران- مسکو کمک کرد. همچنین مسئله سوریه نشان داد که روسیه و ایران در یک کشتی هستند.
سفیر کشورمان افزود: که ایران با حضور نیروهای بیگانه غربی در منطقه هم مرز با دریای خزر مخالف است.
وی با اشاره به مواضع نزدیک تهران و مسکو در قبال مسائل منطقه‌ای گفت: ما دریای خزر را دریای دوستی و صلح میان پنج کشور حوزه دریای خزر می‌دانیم. همچنین با استقرار نیروهای نظامی بیگانه در آسیای میانه مخالفیم.
سجادی در ادامه در خصوص نزدیکی روابط تهران- واشنگتن با بیان اینکه صحبت کردن در این باره زود است، گفت: هیچ نتیجه ملموسی وجود ندارد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا علیه ایران را می‌توان یک پرونده بسیار طولانی دانست، افزود: آمریکا باید گام‌های واقعی بردارد تا اعلام کند که قصد آسیب رساندن به ایران را ندارد. سفیر ایران در مسکو در خصوص سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ایران با بیان این‌که این سفر می‌تواند به توسعه روابط دو جانبه کمک کند، اظهار کرد: ما تفاهم خوبی با روسیه داریم و امیدواریم که این تفاهمات توسعه یافته و همکاری میان ما در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود داخلی موجب استحکام قدرت درونی می شود، تاکید کرد: از این طریق می توانیم دیپلماسی خارجی قوی نیز داشته باشیم.
آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ساخت قدرت درونی و نیز توجه به توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: همه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید با محوریت خلق حماسه اقتصادی و کاستن از مشکلات مردم و نیز اولویت دادن به پیشرفت علمی و اقتصادی که مورد تاکید رهبر انقلاب است، باشد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت به دولتمردان گفته بودند که اولویت اقتصادی و اولویت علمی باید در سرلوحه کارها قرار گیرد، ادامه داد: اولویت علمی و اقتصادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید با توجه به ساخت و تقویت قدرت درونی و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی توسط مسئولان انجام شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توجه و اولویت دادن به علم و فناوری باید با توجه به داخل و توجه به بنیه دینی، معرفتی، ایمانی، اخلاقی، تقوایی و پشتیبانی از تولید و طراحی اقتصاد مقاومتی انجام شود که این موثرترین راه برای مقابله با تحریم‌ها و تقویت و ساخت قدرت درونی است.
آیت‌الله کعبی تصریح کرد: اگر ما در داخل کشور از هر لحاظ مستحکم و قوی باشیم، می‌توانیم با اقتدار در عرصه دیپلماسی خارجی ظاهر شویم. باید از همه توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و این نگاه در جامعه گسترش یابد که توجه به بیرون از مرزها مشکلی از کشور حل نمی‌کند.
وی در ادامه به امکانات، منابع غنی و نیروی انسانی کارآمد برای ساختار مستحکم قدرت درونی اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود داخلی و بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص به استحکام قدرت درونی کمک کرده و از این طریق دیپلماسی خارجی قوی نیز داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی‌ها در داخل کشور نگاهشان این است که ریشه همه مشکلات داخلی از طریق خارج از مرزها و توجه به بیرون حل می‌شود در صورتی که این گونه نیست و باید برای حل مشکلات داخلی کشور بیش از پیش به ساخت قدرت درونی کشور کمک کنیم.
آیت‌الله کعبی اظهار داشت: برخی در داخل تصور می‌کنند که مشکلات داخلی که ریشه در رابطه ایران با کشورهای غربی و قدرتمند دارد، در صورتی که اگر استحکامات درونی و توجه به توانمندی‌های داخلی در جامعه و بین مسئولان گسترش یابد، مشکلات داخلی نیز حل می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی مانع از تحرکات دیپلماسی سیاسی معقول در چارچوب حفظ منافع ملت ایران نیست البته دولت تحرک دیپلماسی را آغاز کرده که رهبر معظم انقلاب نیز برای تحرک دیپلماسی در چارچوب حفظ منافع ملت، به دولت فرصت داده‌اند.
آیت‌الله کعبی در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها ۶۰ سال است که با ملت ما دشمنی کرده‌اند. آمریکا رژیمی مستکبر، جنگ‌طلب، ظالم و متعهد به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است و همواره بر خوی سلطه‌طلبی و استکباری خود تکیه دارد که این موضوع با اهداف ضد استکباری انقلاب اسلامی در تضاد است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مذاکراتی که با غربی‌ها انجام می‌شود باید همواره از موضع قدرت بوده و دیپلماسی به عنوان یک ابزار برای استیفای حقوق ملت باشد که تنها و بهترین راه آن توجه به داخل و ساخت قدرت درونی نظام است.
آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم که گشایش اقتصادی فقط از طریق دیپلماسی محقق می‌شود بلکه باید به ظرفیت‌های داخل توجه کرده و اقتصاد مقاومتی را نیز طراحی کنیم تا در عرصه مذاکره و دیپلماسی هم موفق باشیم.

 


میدل ایست آنلاین در گزارشی با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، اتهامات مطرح شده از سوی وی علیه ایران را احمقانه و بی‌نتیجه توصیف کرد.
این پایگاه اینترنتی در این گزارش نوشت: نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل با یک ایران هسته‌ای رو به رو است که قصد نابودی ما را دارد. این در حالی است که هیچ کسی جز نتانیاهو ایران را یک کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای نمی‌داند. ایران ذره‌ای اورانیوم با درجه غنی‌سازی که برای ساخت بمب هسته‌ای لازم است در اختیار ندارد. ایران سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد و یک کشور هسته‌ای نیست.
«باب دریفوس» می‌نویسد: نتانیاهو همچنین ایران را به سر دادن شعارهای تند مرگ بر یهودیان متهم کرد، اتهام دیگری که پوچ و بی‌اساس است و هرگز در طول دوره حکومت جمهوری اسلامی ایران رخ نداده است.
نتانیاهو در حالی این اتهام احمقانه را مطرح کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و دولتش به تازگی پیام تبریک به یهودیان جهان به مناسبت آغاز سال نو یهودی، ارسال کرد. روحانی اقدامات دیگری نیز انجام داده است تا نشان دهد ایران یهودیان را دشمن خود نمی‌داند. در این گزارش آمده است: نتانیاهو همچنین در سخنرانی خود که مملو از کنایه و استعاره بود، روحانی را فردی توصیف کرد که نمی‌تواند کیک زرد در اختیار داشته باشد و آن را بخورد. وی گفت: یک ایران هسته‌ای در خاورمیانه به منزله یک کره شمالی دیگر نخواهد بود. بلکه یک ایران هسته‌ای، معادل 50 کره شمالی خواهد بود.
«گری سیک»، مشاور بلندپایه سابق جیمی کارتر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کارشناس مسائل ایران در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: نتانیاهو با این سخنرانی هیچ کمکی به خود نکرد. وی افزود: وی به قدری می‌خواست همه چیز را تا حد ممکن منفی جلوه دهد که در واقع از اعتبار خود هم مایه گذاشت. وی با این سخنان اغراق‌آمیز به خودش لطمه زد.
بنابراین گزارش، معلوم نیست آیا لفاظی‌های شدید نتانیاهو هیچ تاثیری بر کنگره آمریکا یا کاخ سفید، یا حتی در خود اسرائیل خواهد داشت یا خیر. به هر حال سنای آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، مادام که مذاکرات ایران و آمریکا برگزار می‌شود مخالفت کرده است. این بدان معناست که نتانیاهو در این جبهه موفقیت چندانی نداشته است. در واقع باید گفت پیشرفت مذاکرات ایران و آمریکا به نفع خود اسرائیل است.
تریتا پارسی، رئیس شورای آمریکایی‌های ایرانی‌تبار مدعی شده است اگر آمریکا در بازگرداندن ایران به جامعه جهانی، پایان تحریم‌ها و فراهم کردن زمینه برای ایفای نقش سازنده ایران در منطقه موفق شود، اسرائیل هم ذی‌نفع خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادعا کرد: به همین دلیل است که دیپلماسی برای اسرائیل بهتر از سخنان تند نتانیاهو است. اگر روابط ایران و آمریکا بهبود یابد و اقدامات ملموس اولیه برای ایفای نقش ایران در ساختارهای اقتصادی و سیاسی منطقه صورت گیرد، به احتمال زیاد موضع ایران در قبال اسرائيل، در همان مسیری که اسرائیل می‌خواهد، تغییر خواهد کرد.

 


ناو گروه بیست وهفتم نیروی دریایی ارتش کشورمان، با موفقیت یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.
امیر دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی توسط ناو گروه بیست‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن خبر داد و گفت: یکشنبه شب نفتکش ایرانی مورد تعرض یک فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفته بود که با حضور به موقع ناو گروه بیست‌وهفتم این اقدام شوم دزدان دریایی ناکام ماند و موجب متواری شدن آنها شد.
وی افزود: در پی این ناکامی، دزدان دریایی بیکار ننشسته و با اضافه کردن تعداد نیروهای خود به هشت فروند قایق تندرو، صبح امروز بار دیگر به همان نفتکش ایرانی حمله‌ور شدند که پس از مواجهه با آتش پرحجم و سنگین ناو گروه بیست‌وهفتم، تیم اسکورت و تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش چند فروند از قایق‌های آنها دچار آسیب شده و مجبور به فرار شدند. معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه با تلاش ناو گروه بیست‌و هفتم این نیرو هیچ آسیبی متوجه نفتکش ایرانی نشد اظهار کرد: پس از متواری شدن دزدان دریایی، نفتکش ایرانی با اسکورت ناو گروه نیروی دریایی مسیر خود به سمت مقصد را در سلامت کامل ادامه داد.

 


معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با محکوم کردن انفجار تروریستی کاظمین تاکید کرد: برخی طرف‌ها از طریق حمایت و تجهیز تروریست‌های تکفیری امنیت منطقه را به بازی گرفته‌اند.
حسین امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امنیت مقوله‌ای تفکیک‌ناپذیر است و نمی‌توان با پرورش تکفیری‌ها در منطقه کشوری را ناامن کرد ولی منطقه را امن نگه داشت.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه تصریح کرد: رهبران منطقه و هیچ کشور مستقل و انسان آزاده‌ای نمی‌توانند نسبت به تداوم اقدامات تروریستی در سوریه، عراق و منطقه بی‌تفاوت باشند و بپذیرند که دشمنان امنیت و پیشرفت منطقه‌ استراتژیک خلیج‌فارس و غرب آسیا با اقدامات یک جانبه صرفا به خاطر منافع خود و با بهانه‌های واهی، ارزش‌ها، اصول اسلامی، قوانین و میثاق‌های شناخته شده را به راحتی زیر پا بگذارند.
همچنین، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع انفجار تروریستی در کاظمین که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران حرم امام جواد(ع) در شب شهادت این امام بزرگوار شد را به شدت محکوم کرد.
وی افزود: این اقدامات تروریستی در راستای تداوم توطئه دشمنان کشور و مردم عراق و با هدف خدشه به امنیت و بی ثبات کردن این کشور اسلامی صورت می‌گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران با آسیب‌دیدگان این حادثه را ابراز و از اقدامات دولت و مسئولان ذی‌ربط عراقی برای برخورد و ریشه‌کنی تروریسم حمایت کرد.

 


ثبت‌نام آزمون آیلتس در دو ماژول آکادمیک و جنرال آغاز شد و تا روز سه‌شنبه 16 مهرماه ادامه دارد.
داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه Ielts.iauset.com نسبت به ثبت‌نام آنلاین خود در آزمون آیلتس اقدام کنند. این آزمون در روز شنبه 18 آبان‌ ماه در تهران برگزار خواهد شد و نتایج آن روز شنبه دوم آذرماه از طریق سایتresults.ielts.org اعلام می‌شود. مصاحبه شفاهی این آزمون در فاصله زمانی یک هفته قبل تا یک هفته بعد از آزمون کتبی برگزار خواهد شد که از طریق ایمیل به ثبت‌نام‌شوندگان اعلام خواهد شد.

 


تیم دوچرخه‌سواری حرم تا حرم کاشان در شب شهادت امام جواد(ع) برای ادای تسلیت به پیشگاه ثامن‌الحجج(ع) وارد حرم رضوی شد.
سرپرست تیم دوچرخه‌سواری حرم تا حرم کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این تیم حرکت خود را از حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) همزمان با سالروز شهادت این امامزاده واجب‌التعظیم آغاز کرده و همزمان با شهادت امام جواد (ع) به حرم رضوی
رسیدند.
سجاد مظفری‌تبار افزود: رکابزنان کاشانی مسافت یک هزار و 300 کیلومتری بین حرم امامزاده غریب و امام غریب را با ذکر «یا رضا» به مدت 10 روز طی کردند.
وی با اشاره به عبور از شهرهای قم، تهران، دماوند، فیروزکوه، قائمشهر، ساری، گرگان، مینودشت، بجنورد، قوچان و چناران، همکاری و تعامل فرمانداران، پلیس راه و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های در مسیر عبور دوچرخه‌سواران کاشانی را قابل تقدیر خواند.
به گفته وی امیرحسین ایمان‌دوست، ابوالفضل صمیمیت، پژمان میرزایی، امیر بخیه‌کار، غلام همایونی، محسن خشنودی، اسماعیل برزی، عباسعلی منصوری و محسن زرکار اعضای کاروان دوچرخه‌سواری کاشان را تشکیل می‌دهند.
وی یادآور شد: رکابزنی بین مشهد اردهال و مشهدالرضا برای چهاردهمین سال متوالی با هدف ارتقای روحیه معنوی بین ورزشکاران کاشانی و ترویج فرهنگ ورزش در بین شهروندان برگزار شد.
دوچرخه‌سواران کاشانی شامگاه شنبه از باب‌الجواد(ع) حرم رضوی برای ادای تسلیت به پیشگاه امام رئوف وارد حرم شده و با حضور در جمع زائران رضوی به عزاداری و سینه‌زنی
پرداختند.

 


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان با پیشنهاد حذف سه دهک از یارانه‌بگیران موافقت می‌کنند.
به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز در پاسخ به سؤالی درباره جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه با محمدباقر نوبخت، گفت: من اطلاعی از آن جلسه ندارم.
وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی به معنی غیرسرانه و غیربرابر است اما کاری که ما امروز انجام می‌دهیم دارای بی‌عدالتی‌هایی است.
این نماینده مجلس روش فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را دارای دو بی‌عدالتی دانست و افزود: ما در این طرح به فقیر و غنی به صورت یکسان یارانه پرداخت می‌کنیم که این بی‌عدالتی است و بی‌عدالتی دیگر این است که چون منابع کافی نداریم بخشی از پولی که قرار است به مردم پرداخت شود، از طریق دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی تحمیل می‌شود.
توکلی ادامه داد: در این فرآیند بانک مرکزی باید اسکناس چاپ کند و در چنین شرایطی وقتی پول زیاد شد، نقدینگی افزایش یافته و تورم ایجاد می‌شود که این تورم به دهک‌های پایین فشار می‌آورد و فشارش به دهک‌های بالا کمتر از متوسط است.
این نماینده مردم در خانه ملت روند ذکر شده را باعث ایجاد اختلال در اقتصاد دانست و افزود: این روند تورم ایجاد می‌کند که باعث تشدید رکود می‌شود، در واقع در این فرآیند ما با دست خودمان در باتلاق رکود تورمی فرو می‌رویم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: می‌گویند شناسایی دهک‌ها مقدور نیست. البته دولت یازدهم این موضوع را بیان نکرده بلکه دولت قبلی اعلام کرده بود که شناسایی دهک‌ها مقدور نیست.
توکلی اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون مسلمانان به اهلش ذکات و خمس می‌دادند و می‌دهند لذا شناخت مستحق مقدور است که خداوند این احکام را در نظر گرفته است.
نماینده مردم در خانه ملت در همین زمینه گفت: امروز گردش مالی تمامی صاحبان حساب بانکی در بانک مرکزی موجود است، مودیان مالیاتی هم مشخص است به چه میزان مالیات پرداخت می‌کنند، مالکان خودروهای لوکس نیز مشخص هستند در نتیجه از این ملاک‌ها می‌توان برای شناسایی بهره برد.
توکلی در پاسخ به این سؤال که اکنون واکنش مجلس به پیشنهاد حذف سه دهک چه خواهد بود، گفت: به نظرم مجلس با این موضوع موافقت می‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها را حل می‌کند، اظهار داشت: این یکی از مشکلات است و مشکلات دیگری هم وجود دارد که بایستی حل شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سؤال که آیا با دولت جلسه‌ای درباره پیشنهاد حذف سه دهک برگزار خواهیم کرد، گفت: دولت پیش از این اعلام کرده که به انجام این اقدام تمایل دارد، اگر لازم باشد برای تعامل با دولت جلسه برگزار خواهیم کرد.
تشکیل 4 گروه هدفمندی یارانه‌ها در دولت
در همین حال معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: چهار گروه در دولت تشکیل شده که نقش آنها شناسایی دقیق خانوارها برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها است.
محمدباقر نوبخت که در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حضور داشت، افزود: به طور قطع در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تغییراتی خواهیم داشت اما نباید شتابزده عمل کنیم بلکه با جمع‌آوری اطلاعات کامل همه ابعاد و تاثیرات اجتماعی آن را با توجه به اینکه یارانه‌ها از نوزاد تازه متولد شده تا افراد کهنسال را در بر می‌گیرد، بررسی و سپس تصمیم‌گیری کنیم.
وی همچنین گفت: درباره افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی نیز کارگروه تلفیقی پیگیر جمع‌آوری اطلاعات و تاثیرات اقتصادی حاصل از این افزایش است.
سخنگوی دولت افزود: هم‌اکنون آمارهای بانک مرکزی از تورم بیش از 40 درصدی حکایت دارد، بنابراین می‌طلبد در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی دقت‌نظر را بالا و نگاه‌ها را عمیق کنیم.

 


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان اینکه اعزام دانشجویان به سرزمین وحی از اواخر امسال آغاز می‌شود گفت: ثبت‌نام عمره دانشجویی از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد فقیهی در حاشیه همایش دانشجویان عمره‌گزار خراسان جنوبی اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال، 15 هزار و 500 دانشجو به خانه خدا و 5 هزار و 600 دانشجو نیز به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

 


رئیس قطب صنایع غذایی گفت: بیش از 90 درصد از جمعیت کشور به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدهادی رضوی ظهر دیروز در سومین جلسه شورای عالی قشر بسیج کارگری استان کرمان اظهار داشت: سرانه مصرف شیر و مشتقات آن در کشور بسیار پایین بوده و دلیل اصلی گسترش بیماری پوکی استخوان نیز همین امر است.
وی گفت: ترویج فرهنگ مصرف شیر نیازمند همدلی مسئولان در انتخاب بهترین راهکار برای شناساندن مزایای شیر و مشتقات آن به مردم است.
وی مردم را از مصرف شیرهای فله‌ای منع کرد و ادامه داد: مبنای اصلی آلودگی شیر در دامداری‌ها است و در زمان انتقال شیر به فروشگاه‌ها، شیر حمل شده به انواع میکروب‌ها آلوده می‌شود.
رئیس قطب صنایع غذایی با بیان اینکه استفاده از مواد نگهدارنده در صنایع شیر ایران منع قانونی دارد، گفت: در هیچ یک از شیرهای تولیدی صنایع شیر کشور از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود.

 


مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرم امام رضا(ع) و بارگاه حضرت معصومه(س) با حضور آیات عظام و زائران و مجاوران این دو حرم برگزار شد.
در مراسم حرم منور رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، مداحان در رثای شهادت مظلومانه جواد‌الائمه(ع)، مرثیه‌سرایی کردند و هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، شهادت این امام همام را به پدر بزرگوار آن حضرت، امام هشتم(ع) تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا در این مراسم عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تسلیت شهادت امام نهم شیعیان جهان گفت: امام جواد(ع) در زمان طفولیت به امامت رسیدند و در شرایط سختی رهبر امت اسلامی را بر عهده گرفتند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی افزود: در دوران امامت حضرت جواد(ع) شیعه در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله از حیات سیاسی- فکری خود و در ضعیف‌ترین موقعیت به سر می‌برد.
وی گفت: در چنین وضعیتی شیعه با رهبری حضرت امام محمد تقی، جواد‌الائمه(ع) توانست تمامی تهدیدها و خطرات سهمگین موجود را پشت سر بگذارد و با جلوه‌ای بیشتر و همت بلندتری مسیر خود را ادامه دهد.
همچنین در آئین شهادت امام جواد(ع) که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: امام جواد(ع) در دوران امامت خود، جامعه بزرگ اسلامی را که در آن علما و مفسران بزرگ حضور داشتند، رهبری معنوی و سیاسی کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری افزود: ایشان در زمان امامت خود با قدرت تمام، کلیه وظایفی را که بر دوش امام رضا(ع) بود، عهده‌دار شدند و به گونه‌ای صحیح جامعه شیعه را مدیریت و رهبری کردند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
مسابقات کشتی پهلوانی جهان نهم و دهم آبان‌ماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
استاندار لرستان در جلسه بررسی نحوه برپایی مسابقات کشتی پهلوانی جهان، افزود: تلاش می‌شود این مسابقات به بهترین وجه ممکن در لرستان برگزار شود.
هوشنگ بازوند خاطرنشان ساخت: استان لرستان با ظرفیت‌های فراوان، میزبان شایسته‌ای برای برپایی این مسابقات است.
در این نشست رضا محمدی اصل مدیرکل سازمان ورزش و جوانان لرستان گفت: مسابقات پهلوانی برای نخستین بار است که با میزبانی ایران در لرستان برگزار می‌شود که برگزاری آن حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد که توسط نایب رئیس ورزش پهلوانی جهان تامین شده است.
در این مراسم نایب رئیس ورزش‌های پهلوانی جهان گفت: تعداد 91 کشور برای شرکت در این مسابقات دعوت شده‌اند که تاکنون بیش از 30 کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
دولتشاهی گفت: در این مسابقات 100 ورزشکار از کشورمان به عنوان سفیران ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی شرکت می‌کنند و برای مراسم افتتاحیه از رئیس‌جمهوری نیز دعوت شده است.

 


امام جمعه بندرعباس گفت: طرح الحاق بخشی از هرمزگان به استان فارس‌باید متوقف شود.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌های مطرح شده درخصوص الحاق بخشی از استان هرمزگان به استان فارس، افزود: هیچگاه با این طرح موافق نبوده و نیستم و بارها در خطبه‌های خود در نماز جمعه بندرعباس به این مسئله اشاره کرده و خواستار توقف این طرح شدم.
وی با بیان اینکه کشور ایران از 31 استان تشکیل شده نه 31 کشور، اظهار کرد: مردم ایران در تمامی شهرها و استان‌ها با یکدیگر متحد هستند و مطرح کردن چنین بحث‌هایی میان مردم دعوا و اختلاف ایجاد می‌کند و من به عنوان امام جمعه بندرعباس به نمایندگی از مردم اعلام می‌کنم که مردم با این طرح به شدت مخالفند.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متأسفانه با توجیه سرمایه‌گذاری بیشتر برخی افراد می‌خواهند بخش‌هایی از استان هرمزگان را جدا کرده و به استان فارس ملحق کنند، درحالی که تاکنون در هرمزگان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی بدون هیچ‌گونه محدودیتی صورت گرفته و این کار کاملاً غیرمنطقی است و مسائل بدی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.
نعیم‌آبادی اضافه کرد: اینکه برای سرمایه‌گذاری و یا استفاده از سایر ظرفیت‌ها بتوانیم مبادلات و رایزنی داشته باشیم مناسب است همانطور که درحال حاضر برخی سرمایه‌گذاران هرمزگانی در شهر شیراز اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما اینکه بخواهیم به این بهانه بخشی از استان هرمزگان را جدا و به استان دیگری دهیم امری نادرست بوده و انجام آن شدنی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر اسبق کشور در دولت دهم و پیگیری این طرح اضافه کرد: وزیر کشور نتوانست به سؤالات من درخصوص جداسازی بخش‌هایی از هرمزگان پاسخ قانع‌کننده بدهد و او هرچه گفت من توانستم دلیلی برای درست نبودن انجام این کار بیاورم و این مسئله نشان‌دهنده این است که این اقدام کاملاً غیرمنطقی است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان بیان کرد: به هیچ وجه نباید در چنین مسائلی از رهبر معظم انقلاب هزینه شود و چنین موضوعاتی را قویاً تکذیب می‌کنم.
طی هفته‌های گذشته بحث‌هایی درخصوص طرح جداسازی شهرستان پارسیان از استان هرمزگان و الحاق این شهرستان به استان فارس مطرح شد که این طرح به شدت با واکنش و مخالفت نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

 


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: افزایش 38 درصدی نرخ آب آشامیدنی به شورای عالی آب و اقتصاد پیشنهاد شده اما هنوز مصوب نشده است.
به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از علیرضا دائمی در نشست شورای آب و برق این استان اعلام کرد: این در حالی است که افزایش قیمت برق در شورای عالی آب و اقتصاد به تصویب رسیده است.
وی بدون اشاره به میزان افزایش تعرفه برق افزود: سیاست این وزارتخانه در مورد بهبود وضعیت تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی جدی است.
دائمی اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی روستایی، می‌کوشیم هزینه مستقل و بیشتری را اختصاص دهیم، به گونه‌ای که اگر دولت این هزینه را در اختیار ما قرار ندهد، از اموال وزارت نیرو استفاده خواهیم کرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، افزود: لزوم استفاده از آب‌های نامتعارف و همچنین استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها از دیگر اولویت‌های مهم وزارت نیرو است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر هم در این نشست گفت: تامین منابع مالی چهار سد در این استان از طریق فاینانس داخلی و خارجی انجام شده است.
شاهپور رجایی افزود: با توجه به تامین این اعتبار، سدهای دالکی، دشت پلنگ، باغان و باهوش در استان بوشهر در سال جاری آماده اجرا هستند.

 


مدیر آموزش‌وپرورش رامسر گفت: خیر مدرسه‌ساز تمام هزینه درمانی دانش‌آموز سرطانی رامسر را تقبل کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، محمدرسول حیدرپور افزود: این دانش‌آموز با استعداد هم‌اکنون در یک مدرسه دخترانه رامسر مشغول تحصیل
است.
پدر دانش‌آموز با اشاره به اینکه روند درمان فرزندش رو به بهبودی است تصریح کرد: از پیگیری‌های آموزش‌وپرورش و کمک این خیر که زندگی را به خانواده برگرداند تشکر می‌کنم. این فرد خیر که خواست نامش فاش نشود ساخت یک باب مدرسه به ارزش حدود 8میلیارد ریال در رامسر را به عهده
دارد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10