(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 16 مهر 1392 - شماره 20611

پنجمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه برگزار می‌شود
احمدی مقدم: پلیس ایران با کانادا توافقنامه قانون استرداد مجرم را دارد
پلیس فتا اعلام کرد
شناسایی 300 سایت شرط‌بندی
سردار رادان: یگان ویژه قدرتمند و فوق‌العاده اجتماعی است
حوادث کوتاه از کشور
همیاران پلیس آمار تصادفات را 17درصد کاهش دادند
کمیته امداد خبر داد
اهدای جهیزیه به 1 میلیون و 650 هزار زوج
جاسازی 5 تن مواد مخدر در تانکر گاز
رهایی محکوم به قصاص پس از 14 سال
تهران در ازدواج از آخر اول است!
عروسک‌های جاندار!
سنگسار زن پاکستانی به بهانه موبایل
خاخام جنجالی مرد
«فیتو» به چین رسید
   


رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از 22 تا 26 مهرماه گفت: این نمایشگاه با شرکت بیش از 200 تولیدکننده داخلی از 10 صبح تا 21 پذیرای شهروندان خواهد بود.
علی‌محمد مختاری در نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی گفت: با توجه به استقبال خوب مردم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و حضور سه میلیون نفر در پنج روز و همچنین دستور شهردار تهران برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، سازمان پارک‌ها برگزاری این نمایشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران حدود 400 تولیدکننده داخلی تقاضا دادند که با توجه به گنجایش محل برگزاری نمایشگاه در بوستان گفت‌وگو تنها از 200 تولیدکننده دعوت شد.
وی با بیان اینکه در کشور حدود 10 هزار تولیدکننده گل و گیاه وجود دارد، افزود: این تعداد تولیدکننده می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال در بخش صادرات نیز برای کشور مفید باشد. مختاری با بیان اینکه ایران با وجود تنوع گونه‌ها می‌تواند حرف اول را در دنیا بزند گفت: البته در زمینه حمل و نقل و بسته‌بندی باید کار جدی صورت بگیرد تا در زمینه عرضه گل و گیاه حضور جهانی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 میلیون دلار صادرات به کشورهای مشترک‌المنافع و آسیایی داریم ولی باید در این زمینه بیشتر کار کنیم تا حضور به موقع در بازارهای جهانی داشته باشیم.
مختاری با اشاره به یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه اظهار داشت: در این دوره با توجه به وجود تحریم‌ها بیش از 40 کشور خارجی در نمایشگاه شرکت کردند که این نشان از وجود تنوع گونه‌های گیاهی در کشورمان است.
وی افزود: تاکنون بیش از 40 هزار هکتار در پیرامون کمربند سبز تهران فضای سبز ایجاد شده است که امسال هم دو هزار هکتار دیگر در دست احداث داریم.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث 123 پارک محله‌ای و فرامحله‌ای، گفت: بیش از 50 درصد مراحل عمرانی و احداث این پارک‌ها به پایان رسیده است و در حال حاضر 2075 پارک محله‌ای و فرامحله‌ای در شهر تهران وجود دارد.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس ایران با کانادا توافقنامه قانون استرداد مجرم را دارد اما دولت کانادا در قضیه خاوری شانه خالی می‌کند.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه دیدار مردمی در سامانه 197 در جمع خبرنگاران در مورد اعلام چراغ قرمز پلیس اینترپل به کانادا جهت استرداد خاوری گفت: پلیس اینترپل هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تنها به عنوان بستری است برای همکاری پلیس‌ها در دنیا.احمدی‌مقدم ادامه داد: این پلیس‌های دو کشور هستند که باید برای همکاری با یکدیگر به تفاهم برسند.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع خاوری نیز ما قانون استرداد مجرمین با کانادا را داریم اما دولت این کشور با ما همکاری نمی‌کند و از زیر این کار شانه خالی می‌کنند آنها ابتدا گفتند که خاوری در کانادا نیست اما ما با سند به آنها ثابت کردیم که خاوری در کانادا است. سپس گفتند ما از او آدرسی نداریم که ما آدرس خاوری را در اختیار آنها قرار دادیم.وی اعلام آمادگی کرد تا با همکاری پلیس کانادا بتواند این موضوع را به عنوان پرونده مشترک به سرانجام برسانند.
احمدی مقدم همچنین در مورد لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ارائه مشاوره در زمینه‌های پلیسی به مردم گفت: هم‌اکنون سامانه‌های مختلفی از جمله 197، 110 و 120 راهور را داریم که علاوه بر انجام وظایف خود به مردم نیز مشاوره ارائه می‌کنند. این سامانه‌ها در کنار وب سایت‌های مختلف نیروی انتظامی می‌توانند نیاز مردم را برطرف کنند.

 


رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پلیس با سایت‌های شرط‌بندی و قمار، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی برخورد قاطع می‌کند، از شناسایی بیش از 300 سایت شرط‌بندی و قماربازی توسط این پلیس خبر داد.
سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا ناجا گفت: این سایت‌ها در ابتدا قربانیان خود را با ترفند درخواست واریز مبلغی طعمه قرار می‌دهند و سپس به آنها اجازه پیش‌بینی نتایج را می‌دهند.
وی افزود: در این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت سایت، افرادی به عنوان برنده اعلام می‌شوند که در اکثر موارد این افراد مدیر سایت با اسامی جعلی یا دوستان و آشنایان او هستند.
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه پلیس با سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی برخورد قاطع می‌کند از شناسایی بیش از 300 سایت شرط‌بندی و قماربازی، خبر داد.
رئیس پلیس فتا تصریح کرد: متاسفانه سایت‌های شرط‌بندی با توجه به اینکه در فضای سایبر زمینه فعالیت بیشتری دارند، در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند.
وی ادامه داد: این سایت‌ها معمولا از کاربران خود کلاهبرداری می‌کنند یا حداقل آنها را وارد جرم قماربازی می‌کنند، مدیران برخی از این سایت‌ها پس از اینکه افراد برای دریافت کد کاربری مبالغی را پرداخت کردند با بستن سایت و برداشت پول اقدام به کلاهبرداری می‌کنند یا وضعیت را به گونه‌ای رقم می‌زنند که افراد مرتبط با خودشان در قرعه‌کشی‌ها و شرط‌بندی‌ها برنده شوند.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه، شرط‌بندی از طریق ایجاد حساب کاربری را نیز براساس ماده‌های 929، 932 و 934 قانون مجازات اسلامی (مصوب اول اردیبهشت 92) از مصادیق قمار عنوان کرد و به شهروندان توصیه کرد: به سایت‌های شرط‌بندی و قمار به ویژه سایت‌های فعال در زمینه فوتبال اعتماد نکنید؛ زیرا فعالیت این سایت‌ها عمدتا‌ به عنوان مصادیق قمار شناخته شده و قصدشان کلاهبرداری است.
سردار هادیانفر ضمن اشاره به اینکه گردانندگان این سایت‌ها طبق قانون مرتکب جرم شده‌اند و پلیس با آنها برخورد می‌کند از شهروندان خواست تا اگر با چنین سایت‌هایی روبرو شدند یا تبلیغ آن را به صورت پیامک دریافت کردند به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما، مراجعه کرده و موضوع را با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در میان بگذارند و ضمن همکاری با پلیس زمینه ارتکاب جرم را از مجرمان در فضای مجازی بگیرند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ادامه داد: پلیس فتا براساس ماده 52 قانون جرایم رایانه‌ای می‌تواند با استفاده از سایر قوانین با قمار‌خانه‌های اینترنتی برخورد کند و دست پلیس در این رابطه باز است و امکان رسیدگی وجود دارد.

 


جانشین فرمانده ناجا گفت: یگان‌های ویژه گرچه در سختی‌ها قدرتمند ظاهر می‌شود اما نیرویی فوق‌العاده اجتماعی است.
سردار «احمدرضا رادان» روز دوشنبه در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا اظهار داشت: فعالیت‌های یگان‌های ویژه در فتنه و بحران‌های گذشته از ذهن قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق مردم و مردم متدین و حزب‌اللهی ایران فراموش نمی‌شود.
وی ادامه داد: پرسنل پلیس ویژه ایران نیرویی قوی، عزیز، مقتدر و باهوش نظام اسلامی هستند، در مقابل حریف ایستاده‌اند و آهنگ حمایت ولایت از آنان در تاریخ انقلاب به یادگار مانده این در حالی است که برخی تصور می‌کردند با هجمه به انقلاب روزگاری را در منسب‌های جعلی قرار می‌گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رادان با اشاره به اینکه پرسنل یگان ویژه وفاداران به امام و ولی امر خود هستند، تصریح کرد به نمایندگی از فرمانده نیروی انتظامی اعلام می‌کنم که پرسنل یگان امداد و ویژه ناجا ستودنی، قابل اعتماد و افتخار هستند؛ پلیس ویژه همواره دژی مستحکم در برابر نافرمانی‌ها، کج‌ خلقی‌ها و کج‌روی‌ها است.
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز یگان‌های ویژه با سرپنجه تدبیر، نیرویی کارآمد، مقتدر، قوی، باهوش و توانمند به لحاظ علمی و مهارت‌های اجتماعی است گفت: گرچه این یگان در سختی‌ها قدرتمند ظاهر می‌شود اما نیرویی فوق‌العاده اجتماعی است و به خوبی می‌تواند تمیز دهد که در عرصه میدان با هرکس در شأن خودش رفتار کند.
وی افزود: این یگان با قانون‌شکنان و هنجارگریزان سخت و با مردم بسیار رئوف، مهربان، همراه، همکار و همقدم است.
رادان با اشاره به اینکه یگان ویژه از تجهیزات به روز استفاده می‌کند، گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که اکثر تجهیزات این یگان و پلیس به دست مخترعین کشور و همکاران در نیروی انتظامی طراحی، آزمایش و در نهایت به تولید انبوه رسیده است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از فتنه 88، در یگان‌های ویژه به لحاظ بهره‌مندی از تجهیزات، نیازهایی احساس شد که بر اساس آن، فاصله میان پلیس و مردم حفظ و از مخترعان کشور استفاده شد.جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یگان ویژه به درستی از امکانات خود استفاده می‌کند، اظهار داشت: در بعد ساختاری و سازمانی امروز این یگان از تاکتیک‌های هوشمندانه‌ای بهره گرفته که قادر است ظرف 48 ساعت، عده و امکانات خود را به سه برابر افزایش دهد.
وی افزود: این توان با آموزش‌های ارائه شده، تجهیزات کامل و ساختار و سازمانی مناسب امکان‌پذیر است، این اقدامی بود که تحت پوشش قرارگاه ظفر انجام شد تا بتوانند توان خود را با استفاده از سایر توانمندی‌های خود به سه برابر افزایش دهد، در این راستا ارتباط با نخبگان، اساتید، سازمان‌های تحقیقاتی و تعامل با مردم از اصول پلیس ویژه است.رادان در ادامه به فعالیت‌های پلیس افتخاری در یگان‌های ویژه اشاره کرد و گفت: این پلیس یکی از کار ویژه‌هایی بود که ساختارمند و سازمان یافته شکل گرفت و هدف از راه‌اندازی آن استفاده از توان مردم برای همکاری در جهت حفظ امنیت بود؛ در حال حاضر به دنبال خیل عظیمی از این داوطلبان برای حضور در پلیس افتخاری هستیم.

 


نجات شاهین از چنگ شکارچیان
بوشهر- ایرنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: 3 پرنده شکاری از خانواده شاهین‌سانان که از سوی قاچاقچیان پرندگان شکاری از استان‌های همجوار وارد شهرستان عسلویه در جنوب این استان شده بود، کشف شد. متهمان توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و با همکاری پرسنل یگان حفاظت پارک ملی دریایی نای‌بند دستگیر، و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شکارچیان متخلف در دام پلیس
بوکان- خبرنگار کیهان: مأموران یگان حفاظت شهرستان‌های شاهین‌دژ و بوکان طی دو اقدام جداگانه موفق به دستگیری 6 نفر متخلف شدند. از متهمان 6 قبضه سلاح شکاری، 19 قطعه کبک، تعدادی لاشه پرنده، یک سر خرگوش و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
گفتنی است شکارچیان متخلف در ارتفاعات روستای «قزلقیه» شاهین دژ و ارتفاعات منطقه «قالوی» (ما بین حوزه شهرستانهای مهاباد، سردشت و بوکان) به دام افتادند.
برخورد با قاچاقچیان مواد سوختی
بوشهر- خبرنگار کیهان: جانشین دریابانی استان بوشهر از کشف محموله بزرگ قاچاق سوخت به میزان 30 هزار لیتر در بندر باستانی، ساحلی بوشهر خبر داد و افزود: مأموران دریابانی قاچاق سوخت در پایگاههای تابعه گناوه و بوشهر موفق شدند دو فروند شناور حامل سوخت قاچاق را در همان مبدأ خروجی شناسایی و توقیف کنند.
وی ارزش این محموله سوختی را بالغ بر 900 میلیون ریال اعلام کرد.
کشف پرنده شکاری
تایباد- خبرنگار کیهان: مأموران هنگ مرزی تایباد موفق به کشف و ضبط 2 بهله پرنده شکاری از نوع بالابان در محل پاسگاه 17 شهریور شدند. یک شهروند افغان در محل مذکور قصد فروش این پرندگان را داشت. پرنده شکاری بالابانی در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست (I.U.C.N) قرار دارد.
مبارزه با مواد مخدر
یزد- ایرنا: پرسنل مبارزه با مواد مخدر بافق در یک عملیات پلیسی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) حین کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، مقدار 283 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را در محور بافق- نوق کشف و ضبط کردند.
فرمانده نیروی انتظامی بافق با بیان اینکه کشف و ضبط این مقدار حشیش در بافق بی‌سابقه است، گفت: در این ارتباط یک دستگاه خودرو سواری توقیف و ضبط شده است.
صالحی از متواری شدن متهم با استفاده از تاریکی شب خبرداد و افزود: پرسنل این نیرو برای دستگیری وی در تلاش هستند.
آتش‌سوزی عمدی در انبار
فیروزکوه- فارس:مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه از اطفای حریق در انباری در روستای پیرده این شهرستان خبر داد.
در این حادثه افراد ناشناس یک انبار حاوی لوازم و وسایل یدکی موتورسیکلت را در روستای پیرده از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه آتش زدند.
مأموران آتش‌نشانی با مهار آتش، مانع از سرایت حریق به تانکرهای سوخت موجود در داخل انبار و گسترش آن به منازل اطراف شدند.
توقیف محموله قیر
دهدشت- فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه از کشف محموله بزرگ عرضه خارج از شبکه قیر در دهدشت خبر داد و گفت: ارزش این محموله 16 میلیارد و 650 میلیون ریال برآورد شده است.
افشین ادامه داد: با توجه به احراز تخلف برای شرکت مذکور پرونده تخلفاتی صادر و به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع داده شد.
وی از پرونده مذکور به عنوان بزرگ‌ترین پرونده تخلف در عرضه خارج از شبکه مکشوفه دهدشت نام برد و افزود: پرونده برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 


جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از نقش همیاران پلیس در کاهش 17درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌های دانش‌آموزان خبر داد.
سردار امیری در مراسم جشن مهر و دانش که در دبستان ندای اسلام برگزار شد، اظهار داشت: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را یکی از نمادهای نظم اجتماعی برشمرد و با اشاره به عدم رعایت قانون از سوی برخی رانندگان و عابران پیاده گفت: این امر موجب می‌شود جامعه به حیات خود ادامه نداده و زندگی افراد آسیب‌پذیرتر شود.
وی هدف از همکاری دانش‌آموزان به عنوان همیاران با پلیس را برگرفته از نقش آموزشی آنان در جامعه عنوان کرد و گفت: طبق تحقیق انجام شده از سوی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان «تاثیر تذکر همیار پلیس به افراد جامعه»، تذکر همیاران پلیس موجب کاهش 17درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌های دانش‌آموزان شده است.
برکاتی آمار مرگ و میر کودکان در سال 57 را در گروه سنی زیر 5 سال 140 مورد به ازای هر هزار تولد زنده عنوان کرد و افزود: در همان سال ما 110 مورد مرگ به ازای هر هزار تولد زنده در کودک زیر یک سال داشتیم.وی 40 هزار مرگ را در ابتدای دهه 60 بر اثر اسهال و مشکلات تنفسی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در انتهای سال 91 تعداد مرگ کودکان زیر 5 سال درکشور به 18 در هزار تولد رسیده که این آمار در کودکان زیر یک سال به 16 در هر هزار تولد زنده است و این آمار سازمان بهداشت جهانی است.وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشورهای در حال توسعه با توجه به سرعت کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال ایران در رده چهارم قرار گرفته است.در همین حال مدیرکل پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم جشن مهر و دانش که در دبستان «ندای اسلام» برگزار شد با اشاره به جمعیت 10 میلیونی همیاران پلیس در کشور گفت: 54 درصد همیاران پلیس دانش‌آموزان دختر هستند. وی خواستار معرفی همیار پلیس در سطوح بین‌المللی و ساخت انیمیشن در این رابطه شد.

 


مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از اهدای کمک هزینه جهیزیه به بیش از یک میلیون و 650 هزار نوعروس تحت حمایت این نهاد طی 30 سال گذشته تاکنون از طریق اعطای وام قرض‌الحسنه و یا کمک‌های بلاعوض خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، رضا نوروزی جعفری با اشاره به 15 مهر مصادف با اول ذی‌الحجه به عنوان روز ازدواج، گفت: در راستای کمک به ازدواج نیازمندان به ویژه جوانان و از محل اعتبارات دولتی و درآمدهای مردمی مطابق با الزامات بودجه سالیانه براساس سرانه مصوب، اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد صورت می‌گیرد.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 71 هزار نفر از نوعروسان تحت حمایت از کمک هزینه جهیزیه این نهاد بهره‌مند شده‌اند.
مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی و افزایش تعداد درخواست‌ها در زمینه کمک هزینه ازدواج در سالهای اخیر، اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی از جمله؛ زکات، صدقات، خیرات، کمک‌های حامیان طرح اکرام و... در دستور کار این نهاد قرار گرفته است و براساس سیاست‌های جدید مقرر شده تا به منظور هم‌افزایی اعتبارات و افزایش اثربخشی این خدمت، وام قرض‌الحسنه نیز در صورت داشتن شرایط به متقاضیان پرداخت شود.

 


فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این نیرو، پنج تن تریاک از یک دستگاه تریلر حامل گاز که در مخزن این خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.
سرتیپ دوم سیروس سجادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ماموران 20 روز پیش،‌ از فعالیت یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در این استان مطلع شدند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات کسب شده، قاچاقچیان در یک دستگاه تریلر 500 کیسه 10 کیلویی تریاک جاسازی کرده بودند.سجادیان افزود: ماموران این نیرو، خودرو حامل این محموله را که از یکی از استان‌های شرقی کشور بارگیری شده بود در مسیر مرودشت - سعادت‌شهر استان فارس توقیف کردند.
وی گفت: راننده این تانکر که قصد داشت محموله تریاک قاچاق را به تهران منتقل کند، دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ماموران پلیس مواد مخدر فارس موفق به کشف 24 تن مواد مخدر شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیانگر 47 درصد افزایش است.

 


رئیس دادگستری شهرستان رودبار گفت: با وساطت اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 14 سال حبس از قصاص نجات یافت.
غلامرضا ابراهیمی اظهار داشت: با وساطت اعضای شورای حل اختلاف شماره دو، زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل 14 سال حبس از قصاص نفس رهایی یافت.
وی افزود: قاتل در 1379 طی یک سرقت مسلحانه اقدام به قتل دو نفر کرده بود که همین امر سبب ایجاد دشمنی میان دو طایفه گرگیچ و بامری شده بود که مذاکرات فشرده به مدت چهار ماه با سفر به شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کهنوج و بخش مرکزی رودبار انجام شد.

 


مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ضمن ابراز رضایت نسبی از مقوله ازدواج در ایران به نسبت جمعیت تأکید کرد: پایتخت در این زمینه در رتبه آخر قرار دارد.
علی اکبر محزون در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: بر اساس گزارش‌هایی که از سوی سازمان‌های مختلف بین‌المللی در خصوص ثبت ازدواج و طلاق منتشر شده است، نرخ ازدواج در کشور ما به ازای هر هزار نفر در جمعیت نسبت به سایر کشورهای منطقه بهتر است.
وی افزود: میانگین سن ازدواج در کشور برای آقایان 27/4 سال و برای خانم‌ها 22/1 سال است و این آمارها در نقاط شهری و روستایی کشور متفاوت است.
محزون یادآور شد: نرخ ازدواج در کشور 10/9 در هزار است که به طور متوسط به ازای هر هزار نفر 11 نفر ازدواج می‌کنند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: رتبه کشور ما در کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه در خصوص نرخ ازدواج در رتبه دوم و بعد از کشور تاجیکستان قرار دارد.وی افزود: نرخ ازدواج در کشورهای توسعه‌یافته زیر 10 است و البته بستگی به نحوه ثبت ازدواج در کشورهای توسعه یافته نیز دارد.
وی افزود: میانگین سن ازدواج در نقاط شهری کمتر از میانگین روستایی است و در نقاط روستایی به دلیل حفظ آداب و سنت‌هایی که همیشه به استحکام خانواده و میانگین سن ازدواج کمک کرده است ازدواج‌هایی با سن مناسب‌تر انجام می‌شود.
محزون خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در نقاط شهری برای آقایان 27/7 سال و در روستاها 26/2 سال است.
وی افزود: میانگین ازدواج برای خانمها در نقاط شهری 23/3 سال و در نقاط روستایی 21/5 سال است.

 


یک موسسه عروسک‌سازی به نام «بیو جنریکا» در استرالیا به کمک مهندسی ژنتیک عروسک‌های جاندار تولید کرده است.
به گزارش شبکه العالم؛ این عروسک طوری طراحی شده که امکان انجام حرکات محدودی همانند یک نوزاد را دارد به‌‌گونه‌ای که غذای مختصری می‌خورد و جای خود را کثیف هم می‌کند.عروسک‌های موسوم به «ژن‌ پت» با20 سانتیمتر قد و 7 سانتیمتر قطر از ترکیب دی‌‌ان‌ای‌های خرگوش، فسفر ستاره دریایی، شامپانزه، عنکبوت و خوک خلق شده‌اند. این عروسک‌های زنده پس از خروج از جعبه با یک شوک الکتریکی طی 20 دقیقه بیدار شده، چشم‌هایشان را باز می‌کنند و جالب‌تر اینکه صاحب خود را می‌شناسند!
گفته می‌شود این عروسک‌ها با توجه به دمای محیط و میزان رسیدگی از یک تا سه سال عمر می‌کنند.
ضربان قلب عروسک‌های زنده بر روی صفحه LED قابل رویت است و بر روی جعبه این عروسک نوار شاخصی وجود دارد که نشان‌دهنده وضعیت آن است. زمانی که این عروسک‌ها بر روی قفسه‌های فروشگاه قرار دارند در خواب زمستانی به سر می‌برند. در هر جعبه از این نوع عروسک‌ها یک بسته ویژه از مواد غذایی و خواب نیز قرار داده شده است.

 


یک زن در یکی از روستاهای پاکستان به دلیل همراه داشتن گوشی موبایل، سنگسار شد.
به گزارش روزنامه کویتی الوطن، این زن که مادر دو فرزند بود به بهانه داشتن موبایل و «خروج از قوانین اسلامی»، سنگسار شده است.
اعضای قبیله این زن معتقدند که همراه داشتن گوشی موبایل برای زن، خیانت بزرگ به شمار می‌آید و خیانتکار هم مستحق مرگ است.
این سنگسار در 11 سپتامبر گذشته عملی شد. این زن با حکم قاضی مستقر در این روستا به سنگسار محکوم شده بود.
منابع آگاه گفته‌اند به خانواده این زن اجازه داده نشد در تشییع جنازه او شرکت کنند.
در این منطقه از پاکستان، تفسیرهای افراطی و اشتباهی از شریعت و مقررات اسلامی وجود دارد به همین دلیل قتل بسیاری از زنان با بهانه‌های مختلف رو به افزایش است.
مجازات سنگسار هم‌‌اکنون به عنوان یک مجازات قانونی حداقل در 15 کشور جهان اجرا می‌شود.
آمارهای جدید نشان می‌هد اجرای این مجازات در سه کشور افغانستان، پاکستان و عراق بیشتر است.

 


رسانه‌های اسرائيلی در خبری فوری از مرگ «عوادیا یوسف» خاخام نژادپرست و جنجالی صهیونیست‌ها خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائيلی از مرگ «عوادیا یوسف»‌ خاخام عالی‌رتبه صهیونیست و رهبر معنوی حزب ارتودوکس «شاس» اسرائیل (اصلی‌‌ترین شاخه سیاسی هاردیم‌های اسرائیل) در 93 سالگی خبر دادند.
وی از حدود یک ماه قبل در بیمارستان «هداش» منطقه «عین کرم»‌ بستری بود و دیروز بعد از وخیم شدن اوضاع جسمانی‌اش، جان داد.
«عوادیا یوسف» که بین سال‌های 1973 تا 1983 مقام خاخام ارشدی سفاردی‌های اسرائيل (عموما نژاد شرقی) را نیز برعهده داشت، بیش از هر چیز به دلیل اظهارات جنجالی و به شدت نژادپرستانه‌اش مشهور شده است.
یوسف در سال 2001 نابودی اعراب را خواستار شد و گفته بود باید آنها را با موشک از روی زمین محو کرد. وی پیشتر هم اعراب را «مار» توصیف کرده بود.
او در سال 2010 در مصاحبه‌ای که در روزنامه «جروزالم‌پست» به چاپ رسید، غیریهودیان را «نوکر» اسرائیلی‌ها توصیف کرد و گفت این موجودات تنها برای خدمت به اسرائیلی‌ها به دنیا آمده‌اند.
وی در سال 2012 نیز در مراسم دعای روز شنبه، نابودی ایرانی‌‌ها را خواستار شد و از پیروانش خواست برای نابودی دشمنان پارسی دعا کنند!

 


توفان قدرتمند استوایی «فیتو» که اخطارهای مربوط به آن منجر به تخلیه صدها هزار نفر از ساکنان منطقه شده به سواحل شرق چین رسیده است.
این توفان با بادهایی با سرعت 151 کیلومتر در ساعت اوایل دیروز به استان «فوجیان» رسید که موجب بارندگی شدید و قطع برق شد.
گزارش‌ها حاکیست تعدادی از خانه‌ها در استان «شی‌جیانگ» در مجاورت فوجیان تخریب و دو نفر از کارمندان یک بندر نیز مفقود شدند.
خبرگزاری شینهوا گزارش داد در فوجیان 177 هزار نفر و در «ژجیان»‌نیز 574 هزار نفر پیش از رسیدن طوفان، خانه‌هایشان را تخلیه کردند.
این توفان باعث تعلیق حرکت قطارهای سریع‌السیر و معمولی در چندین شهر این منطقه شد. همچنین ده‌ها پرواز به فرودگاه «ونژو» در استان ژجیان به تعویق افتاد.
بنابه این گزارش، طوفان اکنون در حال حرکت به سمت نواحی شمال غربی است و انتظار می‌رود از شدت آن کاسته شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10