(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 16 مهر 1392 - شماره 20611

حدیث دشت عشق
داورزنی: این موفقیت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت
درخواست ایران برای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال
اخبار کوتاه از فوتبال
پیشنهاد اغواکننده‌ای که قهرمان جهان نپذیرفت
اتفاقات عجیب در تیم‌های ملی کشتی فرنگی
احتمال دیدار رئیس فیفا با رئیس جمهور
لغو نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک
تاکید افشارزاده بر بازگشت مدال آوران المپیک
انتخابات کمیته ملی المپیک و دلیل تغییر موضع IOC
حضور تیم ملی کاراته ایران در مسابقات جایزه بزرگ قطر
مشحون مقصر ناکامی تیم بسکتبال نوجوانان
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «مهدی اکرمی»
چرا روزه‌ام را خراب کردید
شهیدی از تبار پاکان و وارستگان حجره‌نشین مدرسه حضرت آیت‌الله گلپایگانی که علم و عمل را با خون پاکش به هم آمیخت و مجنون‌وار در مجنون‌ترین جزیره دنیا نام و نشان در بی‌نشانی یافت. نه سال کنعان دل از فقدانش محزون بود و در سرزمین غربت، میهمان جزایر مجنون و پس از نه سال یک پلاک و چند تکه استخوان از قامت رعنای او بر شانه‌های لرزان مردم گلپایگان تشییع شد.مهدی سه سال و نیم در محضر استادان حوزه، زانوی معرفت بر زمین نهاد و از شاگردان ممتاز مدرسه به شمار می‌رفت.در لحظه اعزام، سن کمش به او اجازه حضور در جبهه را نمی‌داد. ولی به هر صورت رضایت‌نامه‌اش را گرفت. ماه رمضان بود کاروان رزمندگان که به خوانسار رسید، ظرفیت تکمیل بود و چند نفری از کاروان خارج می‌شدند و مهدی یکی از آنان بود. وقتی به خانه برگشت، به شدت ناراحت بود و فکر می‌کرد، کسی توصیه کرده است او برگردد. بغضش ترکید و با گریه گفت: شما که می‌خواستید مرا به جبهه نفرستید چرا روزه‌ام را خراب کردید.طلبه بسیجی شهید «مهدی اکرمی»، سال 1347 در گلپایگان متولد شد و در 21/12/1363 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 


رئیس فدراسیون والیبال با ابراز خرسندی از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی ایران در هفدمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و تداوم موفقیت‌های این رشته در سال‌های اخیر گفت: در مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون جهانی داشتیم، درخواست میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را ارائه کردیم که با موافقت ابتدایی آنها نیز همراه بود.
محمدرضا داورزنی ضمن بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به میزبانی مرحله لیگ جهانی، نیازمند حمایت‌های ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان هستیم چرا که میزبانی این رویداد بزرگ کاری سخت و سنگین خواهد بود و قطعا بدون کمک و حمایت مسئولان اجرایی نخواهد شد.
وی با تاکید بر این که والیبال ایران به یکی از قطب‌های والیبال دنیا تبدیل شده، خاطرنشان کرد: قهرمانی مقتدرانه تیم ملی در آسیا نشان داد، والیبال در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با پشتوانه سازی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، قطعا والیبال به روند خوبی که در پیش گرفته ادامه خواهد داد و در سال‌های آینده نیز این موفقیتها ادامه پیدا می‌کند.
رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا برای تیم ملی بزرگسالان نیز پشتوانه سازی صورت گرفته، یادآور شد: این اتفاق چند سالی است در والیبال ایران رخ می‌دهد اما این که روز یکشنبه تیم والیبال زیر 23 سال ایران در نخستین دیدار خود برابر استرالیا به پیروزی قاطعی دست پیدا کرد و این نشان می‌دهد ما برای والیبال پشتوانه‎‌های بسیار خوبی داریم. در سایر رده‌ها نیز تیم‌های قدرتمند و مدعی داریم که در آسیا و حتی جهان حرف‌هایی برای گفتن دارند.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های آینده فدراسیون والیبال تاکید کرد: پس از پایان رقابتهای زیر 23 سال جهان لیگ برتر را آغاز خواهیم کرد و بعد از آن با تعطیلی دو هفته‌ای این لیگ تیم ملی به مسابقات قاره‌ای جهان در ژاپن اعزام خواهد شد و سپس ادامه رقابتهای لیگ برتر را خواهیم داشت. ضمن اینکه تیم کاله ایران نیز به نمایندگی از آسیا از جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا خواهد کرد.
محمدرضا داورزنی با اشاره به اینکه این فدراسیون سال پرترافیکی را پیش رو خواهد داشت، یادآور شد: ما برای سال 93 باید دو تیم ملی قدرتمند برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی داشته باشیم که به خاطر همزمانی این دو رویداد باید دو تیم قدرتمند را آماده کنیم. ضمن اینکه مسابقات لیگ جهانی از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران برای دومین سال در این رویداد حضور پیدا می‌کند.
وی اظهار امیدواری کرد والیبالیست‌های ایران بتوانند با برنامه‌هایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، موفقیتها در سطح قاره و آسیا را ادامه دهند.
رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: خولیو ولاسکو یک انتخاب خوب برای تیم ملی والیبال ایران بود که امیدواریم بتوانیم همکاریمان را با وی به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم. او برای استراحتی چند روزه به کشورش خواهد رفت و پس از آن به ایران برمی گردد تا اردوی تیم ملی را آغاز کند.
ولاسکو: ایران باید به داشتن چنین بازیکنانی افتخار کند
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: امسال برای نخستین بار در لیگ جهانی شرکت کرده بودیم و حضور در این مسابقات تجربه خوبی برای بازیکنان ما بود که از آن در این دوره از رقابت‌ها استفاده کردند. خولیو ولاسکو پس از کسب مقام قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: در مسابقه نهایی هر چیزی که از بازیکنان خواسته بودم انجام دادند و به خوبی کره‌جنوبی را شکست دادند. همیشه می‌گویم که ایران باید به داشتن چنین بازیکنانی افتخار کند.

 


محرومیت قهرمانی و مربی پرسپولیس
پس از اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان و شکایت باشگاه پرسپولیس از محسن قهرمانی، ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال دیروز تشکیل جلسه داد و در نهایت تصمیم گرفت تا این داور را تا اطلاع ثانوی از قضاوت در میادین محروم کند. به غیر از قهرمانی، ایلدروم و کرمانشاهی دو دستیار این داور در بازی پرسپولیس و سپاهان، همچنین علی مولایی بدنساز باشگاه پرسپولیس به همراه علی حاتم از نزدیکان دایی به همراه مدیرعامل باشگاه نفتون تا اطلاع ثانوی از حضور در ورزش محروم شدند.
حضور اهالی فوتبال در مجلس
جلسه کمیسیون اصل 90 با موضوع تبانی در فوتبال با حضور اعضای کمیسیون و تعدادی از اهالی فوتبال تشکیل شد. در این جلسه چهره‌های فوتبالی مانند عابدینی، اولیایی، شیرازی، رحیم پور، درخشان، کربکندی، قلعه‌نویی و سید مهدی رحمتی حضور دارند. از برخی داوران مانند تورج حق‌وردی نیز دعوت شده بود که در جلسه حاضر نشدند.
داوران فوتبال پاک هستند
دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفت: انصافاً‌ داوران ما پاک هستند و ما مسائل ناپاکی هم که مطرح می‌شود را بررسی می‌کنیم.
زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال
علی کفاشیان که دیروز در اردوی تیم ملی فوتبال حضور یافته بود در مورد اینکه مجمع فدراسیون تا چه زمانی برگزار می‌شود گفت: طبق برنامه این مجمع روز ششم آبان برگزار خواهد شد و در آن در خصوص تعیین نایب رئیس دوم رای‌گیری خواهد شد.
توصیه مسن‌ترین مربی لیگ به دایی و مایلی‌کهن
یاوری مسن‌ترین سرمربی لیگ برترمی‌گوید به عنوان یک مربی از دعوای رسانه‌ای علی دایی و محمد مایلی کهن ناراحت شده است. او از دو طرف خواست خودخواهی وخود محوری را کنار بگذارند تا به اصالت و رسالت خود لطمه نزنند.
حقیقی و غریبی در پرسپولیس می مانند
سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مسئله که آیا به میلاد غریبی و رضا حقیقی برای جدایی از این تیم رضایت‌نامه خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: اصلا و ابدا چنین مسئله‌ای صحت ندارد.
انتخاب سرپرست جدید هیات فوتبال فارس
پس از استعفای سیدهادی آیت‌اللهی از ریاست هیات فوتبال استان فارس، با حکم علی کفاشیان، کاووس عباسی سرپرست این هیات شد.سیدهادی آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال به مدت 15 سال رئیس هیات فوتبال استان فارس بود که هفته پیش بصورت رسمی از سمتش در این هیات استعفا کرد.
آغاز مسابقات فوتبال مقدماتی قهرمانی آسیا
مرحله انتخابی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه D از امروز درحالی در کرمان آغاز می‌شود که تیم‌های ایران، عربستان، تاجیکستان و لبنان برای کسب سهمیه حضور در مرحله نهایی این مسابقات که سال آینده در میانمار برگزار می‌شود، به مصاف همدیگر می‌روند.
هافبک سابق پیکان در تمرین استقلال
داود حقی هافبک سابق تیم پیکان از دیروز در تمرینات استقلال شرکت کرد. این بازیکن طبق خواسته امیر قلعه نویی در تمرین آبی پوشان شرکت کرده و در صورت تایید سرمربی آبی پوشان با این تیم قرارداد امضا می کند.
دایی از مایلی‌کهن شکایت کرد
وکیل علی دایی به دلیل مصاحبه‌های اخیر محمد مایلی‌کهن علیه علی دایی صبح دیروز با حضور در دادگاه فرهنگ و رسانه پرونده شکایت خود را تشکیل داد و رسیدگی به آن را آغاز کرد.
بازگشت جباری به ایران
در حالی که هنوز یک هفته از حضور مجتبی جباری در تیم فوتبال الاهلی قطر نمی‌گذرد این بازیکن ایرانی پس از برگزاری جلسه با«میلان ماچالا» و موافقت سرمربی الاهلی برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال به ایران بر می‌گردد.
مسی و نیمار در جام ملت‌های اروپا!
مشاوران اتحادیه فوتبال اروپا با ارائه برنامه‌ای برای جام‌ ملت‌های اروپا قصد دارند شکل این مسابقات را با تغییرات اساسی روبه‌رو کنند.روزنامه «ایندیپندنت» این تصمیم عجیب را نتیجه اختلافات بین میشل پلاتینی و سپ بلاتر می‌داند. مشاور میشل پلاتینی در گفت‌وگو با این روزنامه انگلیسی عنوان کرد: فیفا در حال حاضر کم شدن تیم‌های اروپایی در جام‌جهانی را مد نظر قرار داده است و به همین خاطر تلاش شده تا با این برنامه، تیم‌های بزرگ فوتبال جهان نظیر برزیل و آرژانتین بتوانند در جام ملت‌های اروپا بازی کنند.از 32 تیم حاضر در جام‌جهانی 2014 برزیل، 13 تیم از قاره اروپا خواهند بود.

 


رئیس هیئت کشتی لرستان می‎گوید حدود یک سال پیش طالب نعمت‎پور از یک کشور خارجی پیشنهاد داشت و حتی یک هفته در آنجا تمرین کرد.
عزیزپور گفت: بعد از المپیک 2012 لندن، آذربایجانی‎ها به طالب پیشنهاد دادند که با قراردادی 150 هزار دلاری و حقوق ماهیانه 5 هزار دلار برای آن کشور کشتی بگیرد که طالب هم حدود یک هفته با آنها تمرین کرد. اما درنهایت طالب قید پول را زد و آن زمان به من گفت: هر قدر با خودم کلنجار رفتم این پیشنهاد را قبول کنم، نتوانستم و دوست دارم اگر افتخاری کسب می‎کنم برای کشور عزیزم باشد و هموطنانم خوشحال شوند.

 


در شرایطی که سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی از توافق با حسن رنگرز برای قبول سمت مدیریت امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی خبر داد، بعضی از اعضای شورای فنی این خبر را تکذیب کردند.
بهرام مشتاقی گفت: در جلسه‌ روز یکشنبه شورای فنی کشتی فرنگی من پیشنهاد دادم که مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی تغییر کند و حسن رنگرز را برای این سمت پیشنهاد کردم. با رنگرز هم صحبت کردیم، او قول مساعد داده که به کشتی فرنگی کمک کند و به احتمال قوی در یکی دو روز آینده او با حفظ سمت نایب رئیسی فدراسیون، مدیر امور فنی تیم‌های کشتی فرنگی خواهد شد.وی درباره‌ علی اشکانی که اکنون سمت مدیر امور فنی تیم‌های کشتی فرنگی را به عهده دارد، گفت: اشکانی جوان و فعال است و می‌تواند در مربیگری کمک زیادی کند. برای سمت مدیریت به شخصی نیاز داریم که تجربه‌ بیشتری داشته باشد.
در حالی که سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی می ‌گوید شورای فنی قصد دارد رنگرز را به جای اشکانی مدیر امور فنی تیمهای ملی فرنگی کند، دیگر اعضای شورای فنی کشتی فرنگی این موضوع را رد کردند.
پس از اظهارات رحیم علی‌آبادی، احد پازاج هم گفت: در جلسه شورای فنی به هیچ عنوان صحبتی در مورد تغییر مدیر امور فنی تیمهای ملی صورت نگرفت و حتی بحث تعیین تکلیف کادر فنی تیمهای ملی نیز خارج از صورت جلسه بود که مقرر گردید در این مورد در نشست بعدی تصمیم گیری شود.رحیم علی‌آبادی دیگرعضو شورای فنی کشتی فرنگی هم دیروز اظهار کرد: در جلسه‌ شورای فنی، تنها درباره‌ برنامه‌های تیم‌های کشتی فرنگی، بزرگسالان، جوانان و نوجوانان صحبت کردیم.
علی اشکانی هم برنامه‌های خود را داد ولی درباره‌ کنار رفتن او صحبتی انجام نشد.به نظر می‌رسد مشتاقی بیشتر منویات خود را به عنوان نظر شورای فنی مطرح کرده چرا که این شورا تصمیمی بر برکناری اشکانی ندارد.

 


رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال ۱۵ آبان به ایران خواهد آمد و به احتمال فراوان با رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار خواهد داشت.
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال که قرار است در روز 17 آبان در فینال جام جهانی نوجوانان در امارات حضور داشته باشد، روز 15 آبان حدود ساعت 2 یا 3 بعد از ظهر به ایران می‌آید و در ساعت 17 همان روز کنگره علم فوتبال با حضور ایشان برگزار می‌شود.وی افزود: همچنین فردای آن روز بلاتر و هیئت همراه ایشان احتمالا دیداری با ریاست محترم جمهور خواهند داشت.کفاشیان ادامه داد: همچنین فستیوالی از نونهالان در سراسر کشور برگزار می‌شود که اختتامیه آن در آکادمی فوتبال است و قرار است بلاتر بازدیدی نیز از این فستیوال داشته باشد، امیدواریم که حضور ایشان مثمر ثمر برای فوتبال باشد و برنامه داریم که در این مدت از ایشان امکاناتی را نیز بگیریم.
صدای پای فرگوسن هم می‌آید
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مکاتباتی که با مسئولان فدراسیون ایران داشته برنامه‌های خود برای ورود به ایران را اعلام کرده است. قرار است به افتخار حضور بلاتر در ایران فدراسیون فوتبال ضیافت میهمانی در یکی از رستوران‌های تهران برگزار کند. همچنین بلاتر قرار است در مراسم اختتامیه فستیوال نونهالان کشور حضور پیدا کند و مدال قهرمانی را به گردن تیم قهرمان بیندازد.طبق خواسته رئیس فیفا قرار است طرح مدال‌های قهرمانی برای وی ارسال شود و در صورت تایید این مدال ها تهیه شود.گفتنی است که فدراسیون فوتبال برای برگزاری این فستیوال به غیر از دعوت از رئیس فیفا، AFC و هیئت همراه آنها قصد دارد از فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای و سابق منچستریونایتد هم برای حضور در این مراسم دعوت کند.ظاهرا مقدمات حضور وی در این مراسم در حال فراهم شدن است.

 


نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک لغو شد.
نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پس از چند هفته‌ تاخیر، قرار بود صبح امروز برگزار شود که لغو شد. در حالی که قرار بود این نشست با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار و تاریخ مجمع انتخاباتی کمیته‌ المپیک تعیین شود، حضور صالحی امیری به دلیل مشغله کاری منتفی شد و نشست هیات اجرایی نیز برگزار نمی‌شود.

 


دبیر کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد تا بازی های آسیایی اینچئون زمان زیادی باقی نمانده و نباید بیش از این زمان را از دست داد.
بعد از بازی‌های المپیک بیشتر مدال آوران به حال خودشان رها شدند و حتی در مسابقات رسمی و اردوهای تیم ملی نیز حضور پیدا نکردند. این اتفاق تلخ ناراحتی اهالی ورزش را به دنبال داشت. بهرام افشارزاده در این باره می گوید: واقعا باید سرمایه‌ها حفظ شوند. حداقل برای بازی‌های اینچئون زمان نداریم و بیش از این نمی‌توان فرصت را از دست داد. باید آنها هر چه سریعتر در تیم های ملی حاضر شوند.

 


چندی پیش کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) اجازه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را برای ایران صادر کرد، اما سوال اینجاست که چطور IOC به یکباره از مواضع خود کوتاه آمد و این مجوز را صادر کرد؟!
چندی پیش IOC به نامه کمیته ملی المپیک ایران در زمینه صدور مجوز برگزاری انتخابات پاسخ مثبت داد،‌ آن هم در شرایطی که حدود یک سال بر روی شروطی چون بازگشت روسای برکنار شده و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها اصرار داشت. البته اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک هم یکی از شروط کمیته‌ بین‌المللی المپیک بود که سرانجام سی‌ام مرداد تایید شد. در این میان نکته قابل تامل این است که چرا با اینکه دو شرط IOC (بازگرداندن روسای برکنار شده فدراسیون‌ها و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها) انجام نشده، اما اجازه برگزاری انتخابات کمیته‌ و به تبع آن فدراسیون‌های ورزشی صادر شده است؟ مگر وضع کنونی ورزش با چند ماه پیش تفاوتی کرده که شاهد تغییر موضع مجامع جهانی در قبال ورزش ایران هستیم؟ مطرح شدن این پرسش و بی پاسخ ماندن آن از سوی مسئولان ورزش این شائبه را بوجود می‌آورد که احتمالا تا چند ماه قبل علاوه بر خارجی‌ها، برخی مسئولان ورزشی ایران نیز تمایلی برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک نداشتند.

 


تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ قطر شرکت می‌کند.
با دعوت «خالد العطیه» رئیس فدراسیون کاراته قطر، تیم ملی کاراته ایران در دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ قطر شرکت می کند.برای این مسابقات که در دو بخش کاتای انفرادی و کومیته تیمی و انفرادی برگزار می شود، جایزه 30 هزار یورویی در نظر گرفته شده است که به نفرات اول تا سوم به ترتیب جوایز 1500 ، 700 و 500 یورو تعلق خواهد گرفت.مسابقات جایزه بزرگ قطر 3 و 4 آبان ماه برگزار می شود و تیم ملی ایران یکم آبان ماه راهی دوحه محل برگزاری رقابتها خواهد شد.اسامی نفرات اعزامی تیم ملی کاراته ایران به این مسابقات به‌زودی اعلام خواهد شد.

 


رئیس فدراسیون بسکتبال خود را مقصر اصلی ناکامی نوجوانان در قهرمانی آسیا معرفی کرد و گفت که فدراسیون سرویس لازم را برای موفقیت به این تیم نداد.
محمود مشحون گفت: نباید از حق بگذریم چرا که واقعا به آنها توجه نشد. فدراسیون در کوران رقابت‌های حساس بود. جام ملت‌ها،‌ جام باشگاه‌های آسیا، جام‌جهانی و پیش از آنها برنامه اردوی تیم ملی باعث شد تا این نوجوانان فضای خوب برای این کار نداشته باشند. آنها نتوانستند به خوبی از سالن آزادی بهره ببرند. به‌هیچ وجه تدارکاتی نداشتیم و بزرگ‌ترین اردوی آنها حضور در استان کرمانشاه بود.

 


*با اعلام فدراسیون تنیس روی میز نوشاد و نیما عالمیان همراه با حمیدرضا طاهرخانی و سروش امیری‌نیا ترکیب تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در مسابقات آلمان و لهستان را تشکیل می دهند.
* سازمان ليگ فدراسيون اعلام كرد ميزباني فينال رقابتهاي ليگ دسته يك كشتي آزاد به استان مازندران داده شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10