(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 17مهر 1392 - شماره 20612

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب
فانی: آسیب‌های اجتماعی از معضلات اصلی مدارس است
هوای پایتخت در شرایط ناسالم
فراخوان مشمولان دیپلم و زیردیپلم
تاکید فرمانده ناجا بر برخورد با سارقان خرد
یارانه‌ها منبع تامین معاش اکثر زنان سرپرست خانوار است
حوادث کوتاه از کشور
19 جاعل حرفه‌ای دستگیر شدند
در اتفاقی نادر و عجیب در خوی
گرگ‌های گرسنه هندوانه‌های رسیده را دریدند
در شورای شهر عنوان شد
برنامه‌های شهرداری بر اساس برنامه‌های دولت و مجلس است
امروز، پردیسان کانون رقابت بادبادک‌ها می‌شود
آخر غیرت!
نبش قبر علما در حلب
بازگشت از آن دنیا
آزادی حجاب اسلامی در دوایر دولتی ترکیه
ازدواج فرزند‌خوانده با سرپرست مشروط می‌شود
   


سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از معضلات اصلی این وزارتخانه را بحث آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های دانش‌آموزی دانست.
دکتر علی‌اصغر فانی در گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان‌ها تاکید کرد: در حال حاضر مشکلاتی از نظر آسیب‌های اجتماعی در مدارس وجود دارد که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود.
وی با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید و دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: مباحث شناسایی و پیشگیری و درمان سه نکته‌ای است که باید به طور جدی آن را دنبال کنیم.
فانی افزود: خوشبختانه در هفته جاری و جلسه‌ای که به همین منظور در دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شد امیدواریم آموزش و پرورش با حضور فعال در این کمیته بتواند در برخورد با آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.
وی توسعه جشنواره‌های ورزشی را باعث افزایش انگیزه، تندرستی و سلامت در دانش‌آموزان دانست و افزود: باید این گونه جشنواره‌ها را در سطح منطقه، استان و کشور تقویت کنیم و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت نیز بودجه‌های لازم را پیش‌بینی کند.

 


مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به قرارگیری شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم»، از تعطیلی موقت کارخانه‌های آسفالت و معادن استان خبر داد.
دکتر محمد هادی حیدرزاده دیروز با اشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران گفت: آخرین ارقام نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون به 140 PSI و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون به 120 PSI رسیده است و بر این اساس شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که منشأ این آلودگی، ذرات معلق «محلی» است تصریح کرد: بر این اساس طی بخشنامه‌ای به ادارات محیط زیست شهرستان‌های شهریار، قدس و پاکدشت اعلام شد که از فعالیت واحدهای تولید آسفالت و معادن تا پایان روز چهارشنبه جلوگیری کنند.
مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به این تصمیمات یاد شده در راستای پیشگیری از قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط اضطرار اتخاذ شده است، افزود: در عین حال طی نامه‌های جداگانه‌ای به آموزش و پرورش استان تهران، وزارت ورزش و شهرداری تهران خواسته‌ایم که زنگ ورزش مدارس به جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و ورزش‌های صبحگاهی نیز به جهت حفظ سلامت شهروندان در پارک‌ها طی روز چهارشنبه برگزار نشود.
هوا 5 درجه سرد می‌شود
سازمان هواشناسی از کاهش 5 درجه‌ای دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده و ریزش برف در ارتفاعات البرز خبر داد.
بنابر گزارش رسیده بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه سرد بارشی روی سواحل دریای خزر تا اواخر وقت چهارشنبه در این مناطق استقرار خواهد داشت.
لذا در این مدت در سواحل دریای خزر، استان اردبیل و با شدت کمتری برای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
همچنین در دو روز آینده دمای هوا در نوار شمالی و با میزان کمتری در دیگر نقاط نیمه شمالی کشور کاهش خواهد یافت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس نیز مواج است.امروز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر است.
بیشینه دما با 5 درجه کاهش نسبت به دیروز برابر 25 درجه سانتیگراد و کمینه دما با یک درجه کاهش نسبت به امروز معادل 15 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

 


سازمان وظیفه عمومی مشمولان دیپلم و زیردیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم مهرماه سال جاری را برای اعزام به خدمت فراخواند.
این سازمان ضمن فراخوان مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان مهرماه 1374 برای انجام خدمت دوره ضرورت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان دیپلم و زیردیپلم سال‌های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم مهر دریافت کرده‌اند، باید درساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
مشمولان ساکن تهران
مشمولان دیپلم زیردیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ‌ آماده به خدمت به تاریخ مهرماه هستند باید راس ساعت 6 صبح روز شنبه بیستم مهر به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن استان‌ها
مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر هستند راس ساعت 7 صبح شنبه بیستم مهرماه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
گفتنی است، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و براساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.

 


رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به تمهیدات پلیس برای برخورد با سارقان خرد گفت: برخورد با جرایم و سرقت‌های خرد از جمله مسائلی بوده که فرمانده ناجا در سال جاری تاکیدات بسیاری بر آن داشته است.
سردار تقی‌مهری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، پیرامون تمهیدات پلیس برای برخورد با سرقت‌های خرد، جیب‌بری و کیف‌قاپی خصوصا در خطوط مترو و بی‌آرتی اظهار داشت: پلیس مترو از جمله اقدامات پلیس برای حفظ امنیت بیشتر و برخورد با سرقت‌های خرد، جیب‌بری و کیف‌قاپی در خطوط مترو بوده و کلانتری‌ها نیز برای مقابله با چنین جرایمی برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند.
رئیس پلیس پیشگیری ادامه داد: همچنین برخورد با جرایم و سرقت‌های خرد از جمله مسائلی بوده که فرمانده ناجا در سال جاری تاکیدات بسیاری بر آن داشته است و در چند هفته گذشته نیز شاهد اقدامات ویژه پلیس تهران بزرگ در برخورد با مجرمان و سارقان خرد بودیم.این مقام انتظامی تاکید کرد: وظیفه پلیس برقراری امنیت و برخورد با متخلفین، مجرمان و سارقان است و همانطور که پیش از این نیز اشاره کرده‌ایم لازم است مردم در برخورد با این متخلفان مراتب را به سامانه 110 گزارش دهند.
وی در ادامه افزود: هموطنان می‌توانند در مکان‌هایی که پلیس در قالب گشت‌های پیاده، موتوری، خودرویی و یا ایستگاه‌های پلیس حضور فیزیکی دارد گزارشات خود به نیروهای پلیس را ارائه دهند و نیروهای پلیس نیز موظف به برخورد با مجرمین و بررسی گزارش شهروندان هستند.
رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات کارکنان پلیس در عدم پیگیری گزارشات خود می‌توانند با شماره تلفن 197 تماس گرفته و شکایت خود را نسبت به نیروهای خاطی پلیس گزارش دهند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
یارانه‌ها منبع تامین معاش 63 درصد از زنان سرپرست خانوار در کشور است.
مشاور سرپرست کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) کشور در جلسه کارگروه تخصصی بانوان لرستان افزود: در کشور یک میلیون و 580 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند.
آذر اسماعیلی گفت: از این افراد حدود یک میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) کشور هستند و مابقی توسط سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها حمایت می‌شوند.
وی گفت: در کشور دستگاهی برای شناسایی و تعیین آمار دقیق از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و یک میلیون و 580 هزار نفر مذکور خود معرف هستند و نظام شناسایی زنان سرپرست خانوار در کشور ضعیف است.
مشاور کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) با بیان این مطلب که کشور برای حل معضل زنان سرپرست خانوار نیازمند وزارت زنان و امور خانواده است، از تدوین و اجرای طرح صله رحم در کشور به منظور کاستن از مشکلات زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، زنان سرپرست خانوار توسط اقوام متمول تحت پوشش قرار خواهند گرفت که دستورالعمل آن نیز به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی گفت: ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار با اولویت زنان زیر 20 سال سن از دیگر طرح‌های در دست اجرا جهت حمایت از این قشر است.
خانم اسماعیلی گفت: طرح توانمندسازی و رفع انزوا و افسردگی زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های در دست اجراست که با مشارکت بانک‌ها، سازمان ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط به اجرا درآمده است.

 


اتوبوس پاهای زن را قطع کرد
ظهر دوشنبه یک دستگاه اتوبوس بین شهری با عبور از روی پای یک زن 42 ساله در محدوده ترمینال جنوب موجب قطع دو پای این شهروند تهرانی شد.
تکنسین‌های اورژانس تهران با انجام اقدامات پزشکی لازم و حیاتی برای حفظ جان مجروح و انجام مراقبت‌های ویژه از اندامهای قطع شده، سریعا مصدوم را به داخل آمبولانس انتقال داده و به دلیل شرایط وخیم حال مصدوم و نیاز به مرکز مجهز درمانی جهت ادامه درمان این نوع آسیب، در حین حرکت از مرکز هدایت آمبولانس‌ها درخواست امداد هوایی نموده و پس از هماهنگی به سمت اتوبان آزادگان تقاطع خیابان شهید رجایی رفته و مکان را با کمک عوامل انتظامی و راهور جهت فرود بالگرد مهیا نمودند.
بالگرد در محل فرود آمده و با تحویل گرفتن مصدوم از همکاران به سمت بیمارستان امام‌خمینی(ره) پرواز کرده و دقایقی بعد با نشستن در محل فرود بالگرد مصدوم را تحویل عوامل اورژانس بیمارستان نمودند.
مرگ زن عابر در اتوبان بابایی
سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از برخورد مرگبار یک دستگاه سواری 206 با زنی میانسال خبر داد.
پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که یک دستگاه پژو 206 SD هنگام حرکت در مسیر تندرو، با زنی که در خیابان بوده، برخورد کرده است.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت تصادف به حدی بود که خودروی سواری کاملا روی این زن قرار گرفته بود، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان با تجهیزات خود، اقدام به جابجایی خودرو و خروج این زن از زیر 206 کردند.
محکومیت قاچاقچی موز
همدان- فارس: فردی که اقدام به قاچاق مقدار 3 هزار و 205 کیلوگرم موز خارجی به وسیله یک دستگاه خودرو کامیون بنز کرده بود هنگام عبور از ایست و بازرسی شهید زارعی همدان توسط مأموران انتظامی دستگیر و علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 191 میلیون و 516 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
حمل پرنده قاچاق
مشهد- فارس: یک نفر قاچاقچی پرندگان حین حمل غیرمجاز 35 قطعه طوطی سبز از زاهدان به سمت مشهد مقدس توسط مأموران نیروی انتظامی در ایست و بازرسی شهید شیردل کامه شناسایی و دستگیر شد.
سارقان پروازی به دام افتادند
فارس- مشهد: سارقان پروازی که در چند استان کشور سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند و به هزار و 19 فقره سرقت اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر افزود: 3 نفر از سارقان پروازی که در استان‌هایی همچون گیلان و همدان نیز سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند. کریمی با بیان اینکه طی اجرای 2 طرح، 190 نفر از معتادان و سارقان دستگیر شدند، افزود: در طرح دیگری که توسط پلیس بانوان برای جلوگیری از دزدی در اتوبوس‌ها انجام شد، 12 نفر از سارقان که از استان‌های دیگر نیز بودند دستگیر شدند. این مسئول ادامه داد: همچنین روز دوشنبه یک خودروی 405 سرقتی توسط نوت‌بوک پلیس شناسایی شد که در این راستا 7 نفر دستگیر و به 50 مورد سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند. همچنین یکی از اوباش و اراذل معروف دستگیر شد.
سقوط از نخل
برازجان- خبرنگار کیهان: مرد 32 ساله‌ای به هویت «ع.الف» اهل و ساکن شهر سعدآباد از توابع برازجان هنگامی که مشغول چیدن خرما بود، از بالای نخل سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

 


19 جاعل حرفه‌ای که در قالب یک شبکه سازمان‌یافته اقدام به خرید و فروش اموال اعم از خودرو و منزل می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.
بنابر گزارش پلیس آگاهی این افراد شبکه‌ای از گروه جاعلان، سارقان و کلاهبرداران هستند که با ایجاد یک باند اقدام به سرقت می‌کردند. با شناسایی یکی از اعضای باند ماموران طی یک عملیات همزمان در چهار شهرستان اطراف تهران موفق به دستگیری 19 تن از سارقان شدند.
کارآگاهان در بررسی کارگاه جعل اسناد این افراد و همچنین بررسی اسناد و مدارک مکشوفه و اطلاعات رایانه و فلش مموری این جاعلان دریافتند که این افراد نه تنها در جعل اسناد و مدارک خودرو فعالیت می‌کنند بلکه با جعل مدارک هویتی نسبت به افتتاح حساب بانکی و همچنین جعل اسناد و مدارک زمین و منازلی که مالکان آنها حضور ندارند، می‌کنند که در حال حاضر ابعاد مختلف فعالیت این شبکه جاعلان در حال بررسی است.
بررسی‌های پلیس آگاهی نشان داد که این افراد اقدام به خرید و فروش 17 دستگاه خودروی خارجی از جمله گروه خودروهای فرانسوی و کره‌ای داخل کشور می‌کنند. سرکرده‌های اصلی این باند نیز دارای سوابق کیفری مرتبط با این جرم هستند و نحوه آشنایی این افراد نیز به سوابق زندان آنان باز می‌گشت.
پلیس آگاهی به مردم توصیه کرد در صورت درج‌ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار دقت لازم را در هنگام خرید و فروش داشته باشند و تا زمانی که تاییدیه اصالت چک را از بانک دریافت نکرده‌اند وسایل را به خریدار تحویل ندهند.
گفتنی است در میان اعضای این باند 19 نفره یک زن نیز حضور داشت که این زن در هنگام انتقال سند و فریب فروشندگان زن به کار گرفته می‌شد.

 


به گفته اهالی روستای مراکان شهرستان خوی گرگ‌ها‌ی گرسنه شبانه به مزارع هندوانه این روستا حمله کرده و به محصولات کشاورزی آسیب می‌رسانند.
به گزارش ایرنا از این روستا و به گفته اهالی، گرگ‌های گرسنه در حمله به مزارع هندوانه مستقیما به سراغ هندوانه‌های رسیده می‌روند.
کشاورزان روستای مراکان، با اتفاقات پیش آمده از دست گرگ‌ها شاکی هستند و می‌گویند: این گرگ‌ها میلی به گوشتخواری ندارند و شکمشان را با محصولات گیاهی کشاورزان سیر می‌کنند.
بر اساس گفته‌های کشاورزان، گرگ‌ها مدتی است که به مزارع هندوانه هجوم آورده‌اند، آنها به یک هندوانه گاز می‌زنند و سراغ هندوانه دیگری می‌روند، به همین خاطر آسیب زیادی به مزارع کشاورزیمان وارد کرده‌اند.
حسین بابازاده یکی از اهالی روستای مراکان گفت: این حیوانات درست می‌روند سراغ هندوانه‌هایی که رسیده‌اند و کاری به نارس‌ها ندارند.وی می‌گوید: نه تنها گرگ‌ها بلکه گرازها هم به مزارعمان هجوم می‌آورند و به محصولاتمان آسیب می‌رسانند. اهالی روستای مراکان بر این باورند که گرگ‌ها در صورت پیدا نکردن غذا هر چیزی می‌خورند، آن هم زمانی که ریسک شکار برای تامین غذا بالا باشد گرگ‌ها از هر خوراکی‌ای، حتی نان خشک، میوه و سبزیجات برای تغذیه استفاده می‌کنند.وی اضافه کرد: این اولین باری نیست که گرگ‌ها به مزارع این روستا حمله‌ور می‌شوند، در سال‌های گذشته هم از این اتفاق‌ها رخ داده اما این بار هجوم گرگ‌ها کل محصول را از بین برده است.
کشاورزان مراکانی که از دست گرگ‌ها به ستوه آمده‌اند به اداره حفاظت محیط زیست خوی پناه آورده‌اند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خوی در این رابطه گفت: کشاورزان مراکانی یک پرونده شکایت عجیب داشتند، پرونده‌ای که متهم آن گرگ‌هایی هستند که جرمشان خوردن هندوانه بود.
جعفر محمدپور افزود: در شهرستان خوی، هجوم گرگ‌ها زیاد گزارش شده اما این بار ادعای عجیب و غریب کشاورزان، حسابی متعجبمان کرده است.

 


شهردار تهران در یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح دیروز با حضور 28 عضو برگزار شد، گفت: تمام برنامه‌های شهرداری براساس برنامه‌های دولت و مجلس خواهد بود.
محمدباقر قالیباف خاطر نشان کرد: شهرداری در حال حاضر از یک سازمان صرفا خدماتی به یک سازمان خدماتی و اجتماعی تغییر پیدا کرده است و اقدامات خوبی را انجام داده است.
وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های دقیق و مدون می‌توانیم شهرداری را به یک دولت محلی برسانیم و این در حالی است که تمامی کارهای شهرداری براساس قانون اساسی و سند چشم‌انداز است.
قالیباف افزود: تمام برنامه‌های شهرداری براساس برنامه‌های دولت و مجلس خواهد بود و اگر در این راستا حرکت کنیم می‌توانیم حرکت‌های بزرگی را در سطح شهر انجام دهیم.
شهردار تهران افزود: برنامه راهبردی شهرداری تهران کاملا روشن است و ما اهداف خود را براساس چشم‌انداز 20 ساله و اسناد بالادستی ترسیم کرده‌ایم و تمامی راه‌ها مشخص است.
قالیباف تصریح کرد: من وظیفه دارم که براساس برنامه راهبردی شهرداری تهران که در آینده به تصویب اعضاء شورای شهر می‌رسد حرکت کنم و باید به موضوعات مهمی چون موضوعات فرهنگی، اقتصادی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه شود.
واکنش شورای‌شهر
به نشست خیابان‌ ایران‌زمین
شورای شهر تهران دیروز واکنش‌ها و اظهارنظرهایی را در مورد نشست خیابان در ایران‌زمین داشت، به گونه‌ای که عضو کمیسیون نظارت شورای شهر از دادستان تهران خواست تا به عنوان مدعی‌العموم در این موضوع ورود پیدا کند.
اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در تذکری، گفت: از شهرداری تهران و سایر ارگان‌های مسئول در شهر تهران می‌خواهیم تا با اتخاذ تدابیر موثر و اقدامات موثر نسبت به حفظ جان مردم در برابر انواع حوادث از سیل، حریق و سایر اتفاقات و خطرات گرفته تا دیوار شکسته‌ها در کوچه‌ها، معابر و اماکن عمومی و حتی چاله‌ها و چاه‌ها در خیابان‌ها داشته باشند و ایمن سازی در سطح معابر و شهر تهران صورت گیرد تا مردم با اطمینان خاطر در این شهر زندگی کنند.
دوستی گفت:از مسئولان می‌خواهیم تا نسبت به پر کردن و پوشاندن چاله‌ها و چاه‌ها و ایمن‌سازی بالکن‌ها و دیواره‌های شهر که موجبات افتادن و خطرات مختلف را برای مردم فراهم می‌کند، اقدام کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: از شهرداری تهران و سایر مسئولان مرتبط می‌خواهیم تا به داد ساکنان محله مربوطه در خیابان ایران زمین برسند، چرا که آنها در حال حاضر در شرایط خوبی نیستند.
سلطانی‌فر، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز خطاب به قالیباف، شهردار تهران که در جلسه نیز حضور داشت، گفت: باید مشخص شود که ابعاد و عمق گودبرداری صورت گرفته متناسب با پروانه بوده است یا نه؟ اگر متناسب بوده، چرا در زمینه مقاوم‌سازی دیواره‌ها با استفاده از تدابیر لازم، این اقدامات صورت نگرفته است؟ اقدامات نظارتی شهرداری منطقه در مورد این پروژه چگونه بوده است؟ همچنین چرا به شکوائیه‌ها و اعتراضات اهالی آن محل به مالک و عوامل اجرایی توجهی نشده است؟
معصومه‌آباد نیز در ادامه جلسه شورای شهر به طرح حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و گفت:اخیرا مجلس شورای اسلامی طرحی را مورد بررسی قرار داده که براساس آن قصد دارد رابطه عالی فرزندخواندگی را به رابطه زناشویی تبدیل کند اما بنده نمی‌دانم با این طرح قرار است مشکل پدرخوانده‌ها و مادرخوانده‌ها حل شود و یا فرزندخوانده‌ها.
وی افزود:چندی پیش یکی از روزنامه‌ها خبری درج کرده بود مبنی بر اینکه در هر 4 دقیقه یک طلاق رخ می‌دهد. بنابراین در این راستا از مجلس می‌خواهم به جای اینکه تدبیری درباره وضعیت رابطه فرزندخوانده‌ها با والدین‌شان بیندیشد اقداماتی برای ازدواج آسان جوانان انجام دهند.

 


همزمان با هفته کودک و با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و برخی تشکل‌های زیست‌محیطی،‌ جشن بادبادک‌ها امروز چهارشنبه در پارک طبیعت پردیسان برگزار می‌شود.
این جشن در راستای تحقق اهداف مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و با مشارکت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد با عنوان «کودک، شادی و طبیعت»از ساعت 15 برگزار می‌شود.

 


زن عربستانی در صفحه تویتر خود نوشت که غیرت شوهرش زمانی به جوش آمد که عکس او را هنگام بوسیدن اسب روی صفحه تویتر مشاهده کرد و بلافاصله او را طلاق داد.
این زن عربستانی در صفحه شخصی خود نوشت از جدا شدن با مرد زندگی‌اش به هیچ وجه پشیمان نیست زیرا به گفته وی شوهرش آنقدر سطح فکری‌ پایینی دارد که فرقی بین اسب و انسان قائل نیست.
روزنامه عرب زبان «الونام» نوشت: زن مطلقه عربستانی افزود: من به گذاشتن عکس بوسیدن اسب در صفحه شخصی‌ام افتخار می‌کنم، زیرا این عکس نشان‌دهنده علاقه‌مندی‌ام به اسب‌های اصیل عربی است.
وزارت دادگستری عربستان در آخرین آمار خود میانگین طلاق را 21 درصد اعلام کرده است.در هر ماه یک هزار مورد طلاق، در هر روز 69 مورد و در هر ساعت 3 مورد طلاق در عربستان ثبت می‌شود.
گزارش دیگری حاکی از آن است که میانگین طلاق در عربستان 35 درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

 


عناصر وابسته به القاعده در اقدامی توهین‌آمیز، قبر «شیخ عجان‌الحدید» را در شهر «الباب» در شمال غربی سوریه شکافتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، این اقدام اهانت‌آمیز از سوی عناصر گروه موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) صورت گرفته است.
شیخ عجان الحدید از مشهورترین علمای شهر حلب، و مورد احترام همه طوایف و احزاب این شهر بود.
عناصر مسلح وابسته به القاعده پیش از این نیز در چندین منطقه سوریه دست به تخریب اماکن زیارتی و قبور زده‌اند. یکی از این قبور مربوط به «حجر‌ بن عدی» در منطقه «عدرا» در ریف دمشق بود.

 


نجات پیدا کردن از یک حادثه بسیار مرگبار را می‌توان شانس و حکمت الهی بیان کرد زیرا شانس زنده ماندن در برخی از حوادث صفر است. در طول تاریخ افرادی بوده‌اند که با وجود حوادث وحشتناک و مرگباری که برایشان رخ داده است باز هم زنده مانده‌اند. «وسنا ولویک» مهماندار جایگزینی بود که برای یکی از مسافرت‌ها به سمت دانمارک انتخاب شد. این مهماندار صربستانی در طول پرواز در حال کمک کردن به مسافرین بود که ناگهان هواپیما منفجر شده و همه از آن به بیرون پرت شدند. این مهماندار نیز در حال سقوط بود که با کمال خوش شانسی به نقطه‌ای نه چندان سخت برخورد کرد و زنده ماند.
این خانم بیش از 6 ماه در بیمارستان بود و عمل‌های جراحی بسیاری برای زنده ماندنش انجام شد.
او حالا به خاطر سقوط از ارتفاع 10 کیلومتری و زنده ماندن بدون داشتن چتر رکورددار گینس شده است.

 


بانوان محجبه کارمند دولت در ترکیه از روز سه‌شنبه می‌توانند با استفاده از پوشش اسلامی در محل کار خود حاضر شوند.
با انتشار بسته اصلاحات دمکراتیک دولت آنکارا در روزنامه رسمی ترکیه، مفاد این بسته از جمله لغو ممنوعیت حجاب بانوان محجبه در محل‌های کار دولتی، اجرایی شد.
بسته اصلاحات دمکراتیک دولت ترکیه هفته گذشته توسط رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر این کشور ارائه شد و شامل 20 ماده از جمله آزادی حجاب اسلامی برای کارمندان دولت، امکان آموزش به زبان مادری، اصلاح نظام انتخاباتی و توسعه حقوق و آزادی‌های فردی و حذف سوگند صبحگاهی دانش‌آموزان دبستانی است.
آزادی حجاب در دوایر دولتی در واقع آخرین حلقه از رفع محدودیت‌ها برای استفاده از پوشش اسلامی در جامعه ترکیه بود. در 11 سال گذشته به مرور موانع بر سر راه تحصیل دختران محجبه در دانشگاه‌های ترکیه برداشته شده، ولی استخدام بانوان محجبه در دوایر دولتی همچنان به صورت پابرجا باقی مانده بود.
نیروهای مسلح و انتظامی و قوه قضایی ترکیه از این قاعده مستثنی اعلام شده‌اند.
وزیر دادگستری ترکیه اخیرا اعلام کرد: مقررات مربوط به اشتغال بانوان محجبه و استفاده از پوشش اسلامی در سه نهاد حکومتی با قوانین و مقررات داخلی آنها مشخص خواهد شد.
لباس فرم ویژه‌ای که پرسنل ارتش و نیروی انتظامی و قضات و دادستان‌ها در هنگام انجام وظیفه به تن می‌کنند، توجیه ایجاد محدودیت حضور بانوان محجبه در سه نهاد حکومتی اعلام شده است.

 


مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در مورد مزایای لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که پس از تایید نهایی شورای نگهبان به صورت قانون درخواهد آمد، اظهار کرد: ممنوعیت ازدواج سرپرست با فرزند‌خوانده چه در زمان حضانت و چه پس از آن و مشروط شدن این موضوع به اخذ نظر موافق دادگاه صالح پس از نظر مشورتی سازمان بهزیستی از مهم‌ترین مزایای این لایحه است.
حمیدرضا الوند در مورد دیگر مزایای لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خاطرنشان کرد: گسترش دامنه شمول سرپرستی و قانونی نمودن سرپرستی دائم (فرزند خواندگی) و موقت (امین موقت) و افزایش سن سرپرستی از 12 به 16 سال و نیز گسترش دامنه خانواده‌های فرزندپذیر (زوجین بودن فرزند، زوجین دارای یک فرزند و زنان مجرد) از جمله مزایای لایحه سرپرستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن جایگزین‌های ارث برای فرزند خوانده نظیر تملیک بخشی از اموال و حقوق به فرزند، برخورداری از حق مستمری پدرخوانده برای کودک، برخورداری کودک از مزایای مستمری بازماندگان و بیمه نمودن سرپرست به نفع کودک در شرکت‌های بیمه و تکالیف سرپرست نسبت به فرزندخوانده مطابق تکالیف والدین نسبت به اولاد در قانون مدنی از دیگر مزایای لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که پس از تصویب نهایی به صورت قانونی لازم‌الاجرا است.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، مکلف شدن سرپرست به پرداخت تمامی هزینه‌های فرزندخوانده نظیر نگهداری، تربیت و تحصیل، برخورداری مادرخوانده از مرخصی دوره مراقبت برای کودکان زیر سه سال معادل مرخصی دوره زایمان و برخورداری فرزندخوانده از مجموعه مزایای بیمه و بیمه‌های تکمیلی وفق مقررات قانونی را از دیگر مزایای این لایحه دانست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10