(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 17مهر 1392 - شماره 20612

حدیث دشت عشق
‌انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تا پایان آذر برگزار می شود
معرفی رئیس فدراسیون کشتی در اولویت وزارت ورزش
اخبار کوتاه از فوتبال
ایران بار دیگر بر بام دوچرخه‌سواری جاده آسیا ایستاد
نشست ورزشی‌ها با معاون رئیس جمهور
آمار عجیب اما واقعی که در مجلس اعلام شد
وجود ۶۸۶ پرونده فساد در فوتبال
اعزام 4 ملی‌پوش جودو با هزینه شخصی
هشدار به مربیان تیم ملی که قصد حضور در لیگ کشتی را دارند
تمایل رنگرز برای مدیریت امور فنی کشتی فرنگی
خوشحالی رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا از قهرمانی ایران
جلسه فوق العاده در شورای فنی کشتی فرنگی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسنعلی اقبالی»
در پیشانی‌اش شهادت نوشته شده بود
هفت سال داشت که انقلاب اسلامی پیروز شد. هفده سالش شده بود که عاشق معارف اهل بیت(ع) گردید و برای تبلیغ دین خدا به حوزه علمیه رفت. شش ماه بعد شور عاشقی خدا وجودش را فرا گرفت و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردید. سه ماه در کوهستان‌های غرب کشور آبدیده شده بود. محور بانه - ماهوت شاهد جانفشانی او شد و پس از دو سال رزمی بی‌امان و ادای تکلیف در همان محور بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت رسید.
شهید اقبالی جوانی پرجوش بود. شرکت در مجالس مذهبی، نمازهای جماعت، کلاس‌های قران و امور فرهنگی و کار کشاورزی او را جوانی پرتکاپو ساخته بود. حال و هوای شهادت و جبهه داشت. گاهی خودش می‌گفت: «ببینید در پیشانی من شهادت نوشته شده است»...
پنج روز قبل از شهادت، هنگامی که عازم جبهه بود کتاب‌‌هایش از جمله قرآن و نهج‌البلاغه را به مسجد محل اهدا نمود و... گویی خبرها داشت پنهانی!
طلبه بسیجی شهید «حسنعلی اقبالی» سال 1350 در فلاورجان متولد شد و در 6/4/1367 در محور بانه - ماهوت به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش از برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها تا پایان آذر خبر داد.
سید نصرالله سجادی در جمع روسای فدراسیون‌ها در مورد انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند ، گفت: حداکثر تا پایان آذرماه انتخابات این فدراسیون ها برگزار می شود. وی افزود: تا پایان سال هم 9 فدراسیون دیگر موعد برگزاری انتخابات دارند که به موقع تمام این انتخابات برگزار خواهد شد و همه روسای فدراسیون‌ها دقت کنند که انتخابات هیئت‌های استانی در موعد مقرر انجام شود.پس از این مصاحبه سجادی بود که پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد تاریخ و زمان برگزاری مجامع انتخاباتی برخی فدراسیون‌ها به این شرح است: *فدراسیون شنا ، شنبه 27 مهر*فدراسیون چوگان دوشنبه ، 29 مهر *موتور سواری و اتومبیل رانی ، شنبه 4 آبان * سوارکاری‌، دوشنبه ، 6 آبان.همچنین ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیونهای هنرهای رزمی و کونگفو ، ورزشهای سه‌گانه‌، کوهنوردی و صعودهای ورزشی ، بدنسازی و پرورش اندام ، قایقرانی ، ورزشهای نابینایان و کم بینایان ، پهلوانی و زورخانه ای نیز از روز شنبه 27 مهرماه در محل فدراسیونها انجام خواهد شد.
انتخابات فدراسيون كشتي اول آبان
البته دیروز خبر رسید یکی از فدراسیون‌هایی که برای برگزاری انتخابات رئیس آن در اولویت است فدراسیون کشتی است. ازاین رو وزارت ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فدراسیون کشتی در روز اول آبان ماه شد تا این فدراسیون خبرساز پس از ماه‌ها اداره شدن با سرپرست، رئیس جدید خود را بشناسد.در کنار نتایج قابل قبول کشتی‌گیران آزاد و فرنگی در میادین مختلف، نقاط تاریکی نیز در مدیریت خطیب به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان به کناره‌گیری محمد بنا از کشتی فرنگی، غیبت مدال آوران المپیک لندن در اردوها و مسابقات جهانی، حواشی، درگیری و اختلافات اخیر در کشتی، بلاتکلیفی تیم‌های نوجوانان و جوانان در مغولستان و بدهی چهار – پنج میلیاردی فدراسیون برای خرید تشک از یک شرکت داخلی اشاره کرد.وزارت ورزش دیروز طي ارسال نامه‌اي به فدراسيون كشتي از متوليان فدراسيون خواسته زمينه برگزاري مجمع عمومي اين فدراسيون مهيا شود تا اين مجمع در روز اول آبانماه برگزار و رئيس جديد فدراسيون كشتي انتخاب و مشخص شود، چرا که فدراسیون کشتی حدود دو سال است که با سرپرست اداره می‌شود.محمدرضا توپچی، دبیر فدراسیون کشتی با تأیید این خبر گفت: با توجه به نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کشتی ارسال شده است مجمع انتخاباتی این فدراسیون ساعت 9:30 صبح اول آبان ماه برگزار خواهد شد. ما هم درصددیم تا مقدمات کار را فراهم کنیم.به هر حال اگر زمان برگزاري مجمع فدراسيون كشتي قطعي شود، بايد منتظر ابطال ثبت نام‌هاي قبلي و آغاز ثبت نام جديد از سوي نامزدهاي احراز پست رياست باشيم، چرا كه مدت زيادي از آخرين دوره ثبت‌نام نامزدهاي قبلي مي گذرد.ضمن اينكه در دوره حضور محمد عباسي در راس امور وزارت ورزش در دولت قبلي، بسياري از چهره هاي نامدار و شناخته شده ورزش كشور ترجيح دادند براي ثبت نام اقدام نكنند و در واقع خانه نشيني را به همكاري با وزير وقت ترجيح دادند. حال با توجه به تغيير دولت ممكن است اين افراد نيز دوباره وارد گود شوند و تنور انتخابات مجمع فدراسيون كشتي را حسابي داغ كنند.

 


قهرمانی: من بی گناه هستم
محسن قهرمانی بعد از جنجال های گسترده هفته های گذشته حالا با محرومیتی مواجه شده است که می تواند به دوران حضور او در فوتبال پایان بدهد. او نمی خواهد دراین باره صحبت کند اما روز گذشته در گفت وگویی با یکی از خبرگزاری ها به گفتن این جمله که «من بی گناه هستم» اکتفا کرده است.
مهاجم سایپا در اردوی تیم ملی
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سجاد شهباز زاده بازیکن تیم سایپا البرز را به تیم ملی دعوت کرد.
جریمه میلیونی سرمربی پرسپولیس
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان را در هفته دهم لیگ برتر فوتبال اعلام کرد. بر این اساس علی دایی به خاطر اظهاراتش بعد از این مسابقه به مبلغ 70 میلیون ریال جریمه شد.
مرگ بازیکن جوان فوتبال کشورمان
محمد علی قمرزاده بازیکن تیم فوتبال نوجوانان احسان ری که از بازیکنان شناخته شده فوتبال پایه‌های تهران به حساب می آمد، ظهر دیروز دارفانی را وداع گفت. این بازیکن که ساکن شهرستان شهریار بود دوشنبه شب با موتورسیکلت یکی از دوستانش تصادف کرد. پس از این تصادف وی به بیمارستان انتقال داده شد که متاسفانه ظهر دیروز به دلیل خونریزی شدید، جان به جان آفرین تسلیم کرد.سرویس ورزشی کیهان این مصیبت را به جامعه فوتبال و خانواده محترم محمد علی قمرزاده تسلیت می گوید.
هشدار قلعه نویی به بازیکنان استقلال
سرمربی استقلال در خصوص اتفاقات اخیر این باشگاه و درگیری لفظی به وجود آمده میان امیر حسین صادقی با سیاوش اکبرپور و حنیف عمران زاده اظهار داشت:اول من مطالب را باید بخوانم. صادقی باید بداند درحد و اندازه‌های خودش صحبت کند. اکبرپور هم نباید پاسخ می داد. به هر حال صادقی باید پس از بازی تیم ملی بیاید توضیح بدهد. اینکه رفته به تیم ملی بخواهد به هم دسته اش تکه بیاندازد کار درستی نیست و همه بچه ها باید با هم یکدل باشند.
احساس غرور داوری
داوری دروازه‌بان ایرانی – آلمانی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید از آمدن به ایران احساس غرور می‌کند و تمام تلاش خود را برای کمک به تیم ملی به کار می‌بندد.
غیبت احتمالی حیدری
خسرو حیدری که اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد از دو روز دیگر تمرینات خود را آغاز می‌کند، اما برای جلوگیری از شدت گرفتن آسیب دیدگی‌اش به احتمال فراوان با تصمیم کادر فنی تیم ملی در دیدار سه شنبه هفته آینده برابر تیم ملی تایلند غایب خواهد بود.
نشستن باقری روی نیمکت پرسپولیس
یکی از دلایل غیبت باقری بر روی نیمکت پرسپولیس نداشتن کارت مربیگری بود. از همین رو باقری در یک دوره کلاس مربیگری در تهران شرکت کرد و به مدت چند روز از دایی مرخصی گرفته است. باقری پس از این کلاس با دریافت مدرک درجه 3 برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس مشکل خاصی ندارد. این کلاس ظرف سه الی چهار روز آینده به پایان خواهد رسید.
سفر دروازه بان پرسپولیس به روسیه
علیرضا حقیقی سفری به روبین‌کازان روسیه بنا بر دلایل نامشخصی داشته است. در خصوص سفر او بحث‌های زیادی می شود و مشخص نیست که آیا حقیقی اصلا قصد بازگشت به ایران را دارد یا خیر؟ قرار است تا 3 روز آینده تکلیف نهایی حقیقی مشخص شود.
سانحه رانندگی برای بازیکن فولاد
عباس محمدرضایی بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان که روز گذشته در حال بازگشت از مشهد به اهواز برای شرکت در تمرینات فولاد بود در مسیر دچار حادثه رانندگی شد.این بازیکن که به همراه همسر خود بود به بیمارستان رفت و زیر نظر پزشکان معاینات خود را انجام داد. مشکل محمدرضایی و همسرش چندان جدی نبوده و آنها از بیمارستان پس از معاینات مرخص شدند.
دایی: حکم صادر شده را قبول ندارم
علی دایی در اولین مصاحبه اش پس از احکام صادره کمیته اخلاق، نسبت به حکم اعتراض کرد و گفت: اصلا این حکم را قبول ندارم البته هنوز رای صادر نشده و باید منتظر رای نهایی باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و آن وقت از همه چیز مطمئن شویم.
رمزی و ونگر برنده جایزه ماه لیگ برتر
شروع موفق آرسنال در رقابتهای این فصل لیگ برتر باعث شد آرون رمزی و آرسن ونگر به ترتیب به عنوان برترین بازیکن و مربی ماه سپتامبر لیگ برتر انتخاب شوند.
توتی به تیم ملی ایتالیا برمی گردد؟
کاپیتان باشگاه رم ممکن است برای دیدارهای جام جهانی برزیل به تیم ملی ایتالیا دعوت شود.

 


با پایان تور چین پرونده رقابت‌های تورهای آسیایی جاده در فصل 2012-2013 بسته شد و کشور ایران با اقتدار کامل صدرنشین آسیا شد.
در آخرین رده‌بندی که روز 30 سپتامبر اعلام شد، کشور ایران با اقتدار کامل با کسب 1068 امتیاز مقتدرانه قهرمان تورهای آسیایی شد و مقام‌های دوم و سوم به ترتیب به کشورهای قزاقستان با 649 امتیاز و ژاپن با 593 امتیاز رسید. در رده‌بندی تیم‌های باشگاهی تیم پتروشیمی تبریز با کسب 813 امتیاز قهرمان شد و و تیم‌های نیپوده روسا از ژاپن با 609 امتیاز و تیم دوکلا پراها از جمهوری چک با 518 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. شایان ذکر است که این پنجمین قهرمانی پتروشیمی تبریز در این رده بندی از سال 2009 تاکنون است.

 


مشکلات مالی ورزش امروز در نشست مشترک مدیران وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی با محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بررسی خواهد شد.
در این نشست کمبود منابع مالی وزارت ورزش و جوانان، مسائل و مشکلات مالی که ورزش طی یکی، دو سال گذشته با آن روبرو بوده است، برنامه‌ریزی برای بودجه آینده ورزش از جمله موضوعات این نشست خواهد بود. این نشست عصر امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد. سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان دیروز در نشست با روسای فدراسیونهای ورزشی گفته بود،‌ بودجه وزارت ورزش و جوانان 7/0 درصد وزارت آموزش و پرورش است و اگر این عدد به 5/1 درصد ارتقاء یابد از نظام چانه‌زنی خارج می‌شویم، تاکید می‌کنم مشکلات مالی فعلی در شان نظام و ورزش کشور نیست.

 


در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که دوشنبه شب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از وجود ۶۸۶ پرونده فساد در فوتبال خبر داده شد.
در جلسه کمیسیون اصل 90 که با حضور جمعی از اهالی فوتبال و مسئولان مجلس شورای اسلامی برگزار شد از وجود 686 پرونده فساد در فوتبال تعداد 500 پرونده به دلیل نبود مدارک کافی و عدم وجود مدارک مستند، غیر قابل طرح اعلام شده است.همچنین از 186 پرونده باقی مانده 160 پرونده به قوه قضاییه ارسال شده که 108 حکم نیز صادر شده است.سایر پرونده ها نیز در حال بررسی است.البته در این جلسه برخی از اهالی فوتبال معتقد بودند که پرونده های فساد در فوتبال باید با تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال بررسی شود.
چرا کمیته‌ اخلاق تشکیل نمی‌شود؟!
کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه‌های پاس و استقلال درباره این جلسه که با حضور وی و برخی از کارشناسان فوتبال با نمایندگان کمیسیون اصل «90» مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه چهار ساعت طول کشید که خوشبختانه در آن نمایندگان شنونده بودند و کارشناسان فوتبال گوینده. این جلسه دو بحث را بررسی می‌کرد، نخست آن که اصل وجود فساد در فوتبال بررسی شود و دوم آن که راه‌های رسیدگی، جلوگیری و از بین بردن آنها شناسایی شود.
اولیایی افزود: فدراسیون فوتبال ما ضعف دارد. اگر فدراسیون فوتبال ایران کمیته‌ اخلاق مستقل داشته باشد آنقدر قدرت خواهد داشت که خودش مسایل را پیگیری کند. بعضی از اقدامات از نظر فوتبالی جرم است، ولی از نظر قوه‌قضاییه جرم نیست. ایراد اصلی آن جا است که کمیته‌ اخلاق در فدراسیون تشکیل نمی‌شود.وی در ادامه گفت: اگر کمیته‌ اخلاق تشکیل شود چون این کمیته‌ مستقل است، اگر کسی از مسئولان فدراسیون شکایت کند، قابل بررسی است. کمیته‌ اخلاق حتی می‌تواند رئیس فدراسیون را برکنار کند، چون نباید به هیچ فردی وابستگی داشته باشد. در حالی که اعضای کمیته‌ای که اکنون پرچم‌دار مبارزه با فساد است، همه اعضای اجرایی فدراسیون هستند، نمی‌شود که قوه مجریه در قوه قضاییه نفوذ داشته باشد.
اولیایی همچنین درباره نتیجه‌ جلسه کمیسیون اصل «90» مجلس شورای اسلامی گفت: جلساتی پیش‌تر برگزار شده و قرار است جلسات دیگری هم تشکیل شود. در جلسات بعدی قرار است از اهالی قلم و مطبوعات هم دعوت شود، چون نظرات آنها هم در این زمینه مهم است. در نهایت با بررسی تمام صحبت‌ها، کار گروه ویژه‌ای تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری می‌کند.
در جلسه دوشنبه شب کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی که با حضور اعضای این کمیسیون، زمانی مشاور رئیس جمهور و امیدوار رضایی مشاور ورزش کمیسیون اصل «90» برگزار شد، کاظم اولیایی و امیر عابدینی به نمایندگی از مدیران ورزش، امیر قلعه‌نویی، رسول کربکندی، حمید درخشان و سیامک رحیم پور به نمایندگی از مربیان، مهدی رحمتی و سیاوش اکبرپور به نمایندگی از بازیکنان و حبیب الله شیرازی، علی رجبلو و سید علی به نمایندگی از جامعه داوران حضور داشتند.

 


رئیس کمیته‌ کاتا جودو، گفت: کارهای اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ژاپن در حال انجام است و چهار نفر با هزینه‌ شخصی‌ به مسابقات اعزام می‌شوند.
داود میقاتی گفت: اعزام تیم ملی به ژاپن در حال انجام است. علی‌رغم تمام مشکلات مالی که وجود دارد فدراسیون جودو تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اعزام صورت گیرد. اگر تمام کارها درست پیش برود 24 مهر ماه به ژاپن می رویم. وی افزود: هر تیم می‌تواند 14 نفر را به مسابقات اعزام کند که فدراسیون جودو با توجه به شرایط مالی‌اش قصد داشت 10 نفر را در پنج فرم به ژاپن بفرستد. هزینه اعزام این 10 نفر با فدراسیون است. بعد از این شرایط ، برخی از ملی‌پوشان که موقعیت حضور در مسابقات را داشتند اعلام آمادگی کردند که با هزینه شخصی به ژاپن بیایند. ما هم موافقت کردیم این چهار نفر با هزینه شخصی، همراه تیم ملی به مسابقات اعزام شوند.

 


سرپرست تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید که اگر ثابت شود مربیان تیم ملی در لیگ فعالیت می‌کنند با آنها برخورد خواهد شد.
علی بیات درباره شائبه همکاری بعضی از مربیان تیم ملی با تیمهای لیگ برتر کشتی گفت: با آقای خادم در این مورد صحبت ‌کرده‌ایم. اگر قراردادی از مربیان و کشتی‌گیران تیم ملی در لیگ برتر ببینیم، حتما آنها را محروم خواهیم کرد. حرف‌هایی هم شنیده‌ایم که بعضی ها با برخی تیم‌ها به صورت پنهانی همکاری می‌کنند که اگر برایمان ثابت شود حتما برخورد می‌کنیم. مربیان تیم ملی باید به حرفی که زده‌اند تعهد داشته باشند و حضور پنهان‌شان در لیگ قطعا نمره منفی برایشان خواهد داشت. البته بعضی اوقات نمی‌توان با اتفاقات پشت پرده کاری کرد یا آنها را به اثبات رساند. بیات همچنین درباره دلیل اجازه نداشتن کشتی‌گیران تیم ملی برای حضور در لیگ، گفت: قصد شورای فنی این است که ملی‌پوشان دچار حاشیه و استرس نشوند و از نظر روحی و روانی به هم نریزند تا در مسابقات تیم ملی تمرکز داشته باشند. برای جبران خسارت مالی عدم حضورشان در لیگ هم به دنبال منابع مالی و اسپانسر هستیم که امیدواریم این مسئله حل شود.

 


نایب رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که هنوز پیشنهادی درباره قبول سمت مدیر امور فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی به او نشده است.
حسن رنگرز گفت: در خدمت کشتی فرنگی هستم و بدون نگاه به جایگاه و نام حاضرم در هر جایی به کشتی کمک کنم. اعضای شورای فنی همه اساتید من هستند و در مقاطع مختلف حق استادی بر گردن من دارند. قطعا اگر این دوستان تکلیف کنند در هر جایگاهی که باشم حاضرم خدمت کنم. البته هنوز درباره مدیریت امور فنی تیم‌های کشتی فرنگی به صورت رسمی با من صحبتی نشده، اما اگر اعضای شورای فنی تکلیف کنند من به حکم شاگردی چاره‌ای جز پذیرش ندارم. خودم هنوز هیچ ذهنیتی در این مورد ندارم، اگر به وجودم نیاز باشد حتما به کشتی فرنگی خدمت خواهم کرد.

 


رئیس فدراسیون والیبال در مراسم استقبال از ملی پوشان گفت: رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا از اینکه تیم ملی والیبال ایران باید به جام بین قاره‌ای والیبال برود خوشحال بود و به تیم ایران افتخار می‌کرد.
محمدرضا داورزنی در مراسم استقبال از تیم ملی والیبال در فرودگاه امام خمینی گفت: این قهرمانی را به مردم و رهبری تبریک می گویم. امیدوارم موفقیت های والیبال در مسابقات بین قاره ای هم ادامه داشته باشد. امروز ایران به عنوان نماینده قاره آسیا باید در مسابقات بین قاره ای شرکت کند و به مصاف تیم های مطرح جهان مثل برزیل و روسیه و .... برود. وی افزود: بن ناصر رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا هم از بازی ورزشکاران ایران راضی بود و با تیم ایران به عنوان نماینده والیبال آسیا افتخار می کرد. خوشحال بود که این تیم در مسابقات بین قاره ای شرکت می کند. به هر حال والیبال ایران ثابت کرده که فراتر از آسیاست و باید با حمایت های بیشتر زمینه موفقیت های بیشتر را فراهم کنیم. باور ما این است که والیبال ایران می تواند در جمع چهار تیم برتر جهان قرار بگیرد.

 


جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی عصر روز سه‌شنبه هفته آینده، 23 مهرماه در محل خانه کشتی تهران برگزار می‌شود. در این نشست در مورد مسائل مختلف مد نظر اعضاء و موارد مطرح شده در جلسه های قبل بحث، تبادل نظر و بعضاً تصمیم‌گیری می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10