(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 17مهر 1392 - شماره 20612

پس از 10 سال
مجوز شهرک صنعتی سیمین دشت کرج صادر شد
از سوی نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس مطرح شد
طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه غیرکارشناسی است
جمع‌آوری وسایل گرمایشی غیراستاندارد از سطح مدارس اردبیل
ایران در کیهان
کشتارگاهی که بیماری‌زاست(یادداشت خبرنگار)
برگزاری دوره تربیت مربی قرآن مجید ویژه خواهران در طبس
تولید 12 هزار تن گردو در چهارمحال و بختیاری
افزایش سرقت در استان یزد
رشد 85 درصدی بازدیدکنندگان از موزه‌های گیلان
برگزاری جشنواره شعر ارادت در اراک
نخستین فرش دستبافت بیضی‌شکل در کرج بافته شد
کشت پاییزه 437 هزار هکتار زمین در آذربایجان شرقی
بهره‌مندی اردبیل از آب سالم بالاتر از میانگین کشوری است
کمبود زمین صنعتی، مهم ترین مشکل شهرک‌های صنعتی مازندران است
افتتاح چند پروژه درمانی در اصفهان
آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای پارس‌آباد مغان
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:وضعیت خوبی از نظر جذب گردشگر خارجی نداریم
450 کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی در حال ساخت است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد
کمک 170 میلیارد ریالی خیران برای احداث کتابخانه در زنجان
   


کرج- خبرنگار کیهان:
استاندار البرز از صدور مجوز شهرک صنعتی سیمین دشت توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پس از 10 سال خبر داد.
اصغر عربیان در تشریح این خبر گفت: با صدور مجوز شهرک صنعتی سیمین دشت صاحبان صنایع این شهرک پس از گذشت 10 سال به مهم ترین مطالبه خود دست خواهند یافت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تماس استعلامات مورد نیاز برای صدور مجوز شهرک اخذ شده و مجوز آن صادر شده است.
استاندار البرز تصریح کرد: مهم ترین گفتمان دولت، گفتمان خدمتگزاری است که در سایه همراهی و تعامل مسئولان و صاحبان صنایع استان در عرصه صنعت به منصه ظهور می‌رسد.

 


پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان:
انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مغان را با خطر کم‌آبی مواجه می‌سازد.
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان با اعلام مطلب بالا افزود: طرح انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه غیرکارشناسی است و تحقق این امر کاهش حجم آب کانال‌های منطقه را به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب برومند گفت: خسارت بر بودجه کشور و متضرر شدن مناطق پایین دست رودخانه از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح خواهد بود.
وی افزود: اگر بیش از حد مجاز، و سهم استان‌ها از آب ارس برداشت شود، بسیاری از مناطق روستاها و شهرها به طور جدی با مشکل کمبود آب روبه رو خواهند شد.
برومند گفت:‌ دریاچه ارومیه نه‌تنها برای آذربایجان غربی بلکه برای مردم استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و کشورهای مجاور اهمیت بسیار دارد و رسانه‌های بیگانه با سو‌‌ءاستفاده از وضع موجود، سخنان و نظرات ما را تحریف و اختلاف بین اقوام را القاء می‌کنند که هوشیاری مردم و مسئولان توطئه‌های آنان را خنثی کرده است.

 


اردبیل- خبرنگارکیهان:
مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل از جمع‌آوری وسایل گرمایشی غیراستاندارد در سطح این استان خبر داد.
احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: براساس اقدامات به عمل آمده در هیچ یک از مدارس نواحی و مناطق استان وسایل گرمایشی غیراستاندارد وجود ندارد.
وی افزود: برای تأمین رفاه دانش‌آموزان، استفاده از سیستم‌های استاندارد و حرارت مرکزی از جمله پکیج و شوفاژ مناسب است که برای تحقق آن نیاز به اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با ادارات مربوط تلاش شده است تا مدارس در ارتباط با قطعی آب و برق و گاز با مشکلی مواجه نشوند.
وی در پایان گفت: باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان برای ایجاد محیطی گرم، آرام و راحت برای دانش‌آموزان تمامی مناطق استان در فصول سرما برنامه‌ریزی شده است.

 


بناب- خبرنگارکیهان: مدیر آموزش‌وپرورش بناب گفت: کار ساماندهی یک هزار و 800نفر از فرهنگیان بناب به پایان رسیده و از اول مهر با حضور در مدارس منطقه از 22 هزار دانش‌آموز استقبال می‌کنند. یعقوب جلیل‌آذری افزود: وجود تمام مدارس در این منطقه پتانسیل تحت پوشش قرار دادن تمام دانش‌آموزان را دارد.
گنبد کاووس- خبرنگارکیهان: مدیر آموزش‌وپرورش گنبدکاووس گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، 55هزار و 283 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان گنبدکاووس به مدرسه رفتند.
نبی‌الله آخوندی افزود: این تعداد دانش‌آموز که اطلاعات آنان در سیستم رایانه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش ثبت شد اول مهرماه، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
اراک- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از بهره‌برداری گازرسانی به 4 روستای شهرستان محلات خبر داد. محسن کهوند گفت: برای اجرای این طرح به 4 روستای امیرآباد، بنریجان، کوه سفید و سعادت‌آباد، 18میلیارد و 341میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز این استان هزینه شده است.
جاسک- خبرنگارکیهان: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه مدارس در محل پارک دولت جاسک افتتاح شد. در این مراسم فرماندار جاسک گفت: در این نمایشگاه 86 غرفه در قالب لوازم‌التحریر، پوشاک مدارس، لوازم خانگی، خرازی و مواد غذایی عرضه می‌شود. سالاری‌میر افزود: کلیه اجناس این فروشگاه با تخفیف 10 تا 30درصدی به مشتریان عرضه می‌شود.
بندرعباس- خبرنگارکیهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان از اعطای مجوز ورود قرآن از طریق گمرک پارسیان توسط اداره ارشاد اسلامی پارسیان خبر داد.
محمود اسدی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان با ورود 300جلد قرآن مجید از طریق گمرک شیو شهرستان پارسیان موافقت کرد.
وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان ضمن بازبینی و کنترل این تعداد قرآن، با ورود آن به داخل کشور موافقت کرد.
رشت- خبرنگارکیهان: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: تکلیف مالکیت 70هکتار از اراضی محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی تعیین شده است. سعید رحیمی تصریح کرد: پس از مذاکرات متعدد با شرکت معین کوثر و شرکاء که مالکیت 140 هکتار از اراضی فنس‌کشی شده گمرکی فاز تجارت را در اختیار دارد، این شرکت پذیرفت که 70هکتار از این اراضی را به پایین‌تر از قیمت برآوردی کارشناسان رسمی دادگستری در 3 قسط به سازمان منطقه آزاد انزلی واگذار کند.
مشهد- خبرنگارکیهان: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از رشد 173درصدی اسکان در کمپ‌های شهرداری طی شهریور ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.
خلیل کاظمی افزود: بیش از 222هزار نفر طی این مدت در 9 نقطه درنظر گرفته شده توسط شهرداری اسکان داده شدند.
قزوین- خبرنگار کیهان: مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید از پروژه جاده قزوین، الموت به تنکابن اظهار داشت: این راه از بزرگ ترین راه‌های استان است که با شتاب قابل قبولی در حال اجراست و در مسیری صعب‌العبور قرار است ارتفاعات دو هزار و سه هزار استان مازندران را شکافته و ارتباط دو استان مهم را برقرار کند.
محمدنادر محمدزاده افزود: طول این محور 148 کیلومتر است که 62 کیلومتر آن تا سه راهی شهرک در محور الموت با سه پیمانکار در حال اجراست که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 52 کیلومتر بعد از این محور هم به پیمانکار قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده که در حال اجراست.
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 29کلاس درس مدارس استثنایی استان خوزستان هوشمندسازی و در سال تحصیلی جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
علی مبینی افزود: در این مرحله از هوشمندسازی، 29 کلاس درس در مناطق مختلف استان و از محل اعتبارات وزارتی و 5 کلاس توسط شرکت پتروشیمی شهرستان ماهشهر به وسایلی چون برد هوشمند، پروژکتور و کامپیوتر تجهیز شدند.
کرج- خبرنگار کیهان: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است، بنابراین باید تلاش کنیم حماسه اقتصادی نیز همانند حماسه سیاسی که محقق شد در همه حوزه‌های اقتصادی کشاورزی و صنعت تحقق پیدا کند.
محمدجواد کولیوند اظهار داشت: در این میان دستگاه‌ها باید تا حد امکان از تحمیل هزینه به دولت خودداری کنند و تا جایی که امکان دارد در مسیر درآمدزایی باشند.
اراک- خبرنگار کیهان: عملیات گازرسانی به 7 روستا از توابع شهرستان خمین آغاز شد. برای گازرسانی به روستاهای کمانکش، امام‌زاده عبدالله، دره، مهدی‌آباد، برفیان، مزرعه قاسم ویلولی 11 میلیارد ریال اعتبار از محل داخلی شرکت گاز استان مرکزی پیش‌بینی شده است.
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: صادرات صنایع دستی اصفهان در نیمه نخست امسال افزون بر 5 میلیون دلار ارزآوری داشته است.
اسداله احمدی ونهری تصریح کرد: نیمه نخست امسال حدود 96 تن و 500 کیلوگرم صنایع دستی از گمرک استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.
وی افزود: فرش دستباف، پارچه قلمکاری، مصنوعات خاتم، قلمزنی و انواع گلیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است.
پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان: حسن روحانی مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان با اعلام اینکه پارس‌آباد 100 درصد بذر سورگوم مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، افزود: در سال زراعی جاری 420 هکتار از اراضی زراعی آبی منطقه به کشت این محصول اختصاص یافته است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال 1700 تن از این محصول تولید شود.

 



کشتارگاه نقش جهان خمینی‌شهر جزو کانون‌های ایجادکننده آلودگی و بیماری‌های دامی است.
این کشتارگاه که فاقد پروانه بهره‌برداری است دارای نواقص و مشکلات عدیده‌ای است که به علت عدم نظارت کافی می‌تواند بیماری‌های مختلفی را از دام به انسان سرایت دهد.
طبق اسناد و عکس‌های موجود این کشتارگاه در یک سوله محقر فعالیت می‌کند که میدان سنتی عرضه دام در مجاورت آن موجب شده است تا حجم کشتارگاه تا چندین برابر ظرفیت خود در روز را به همراه داشته و اعتراضات مردمی را به دنبال داشته باشد.
مهم ترین مشکل اساسی این کشتارگاه عدم نصب پیش سردکن است که لاشه‌ها به طور مستقیم بارگیری و به دست مصرف‌کننده می‌رسد و می‌تواند از 1800 نوع بیماری دامی 850 بیماری را به انسان انتقال دهد.
نبود تصفیه‌خانه خون و فاضلاب موجب شده تا سرباره‌های لاشه‌های دامی در باغات اطراف ریخته شود که این امر سبب سلب آسایش دیگران شده است.
وجود و نزدیکی این کشتارگاه به محل سکونت مردم، تهدیدی بزرگ برای سلامت مردم محسوب می‌شود که نگرانی‌های آنان را به همراه دارد.
آنچه تاکنون موجب فعالیت این کشتارگاه غیربهداشتی شده است حفظ منافع و اصرار برخی از افراد پشت پرده است.
اصفهان- خبرنگار کیهان

 


طبس- خبرنگار کیهان:
نخستین دوره تربیت مربی تخصصی تجوید، صوت و لحن ویژه خواهران و با همکاری آستان قدس رضوی در آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.
در این دوره آموزشی 18 نفر از خواهران در 24 جلسه روش‌های نوین تدریس قرآن مجید در بخش‌های تجوید و صوت و لحن را آموزش دیدند.
در پایان دانش‌آموختگان این دوره با شرکت در آزمون کتبی و شفاهی که توسط اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی برگزار شد گواهینامه تدریس تخصصی قرآن کریم دریافت کردند.
از فارغ‌التحصیلان این دوره‌های آموزشی قرآن مجید در رشته‌های تجوید، صوت و لحن در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده خواهد شد.

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری از آغاز برداشت گردو در این استان خبر داد.
حمیدرضا منصوری، کل سطح زیر کشت گردو را 12هزار هکتار عنوان کرد، که از این میزان 8هزار و 500هکتار بارور و 3هزار و 500هکتار نهال می‌باشند.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 12هزار و 750تن گردو در استان برداشت شود.
منصوری افزود: 40درصد از این محصول به استان‌های همجوار صادر می‌شود و برداشت تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سرقت در استان یزد افزایش یافته به نحوی که بعد از موادمخدر بیشترین زندانیان استان را سارقان تشکیل می‌دهند.
غلامحسین حیدری افزود: این امر به هیچ‌وجه برای استانی که به دارالعباده معروف است، شایسته نیست و لازم است مسئولان امر در این زمینه تدابیر اساسی و جدی اتخاذ کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه بخشی از کار دستگاه قضا در این زمینه را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در کنار این اقدامات، در صورت دستگیری سارق و صدور حکم باید رأی صادره اجرایی و بدون هیچ ملاحظه‌ای اعمال شود.
حیدری تأکید کرد: دستگاه قضایی استان یزد علاوه بر صدور احکام قاطع قضایی از امتیازات سایر زندانیان نظیر مرخصی برای سارقان جلوگیری کرده و تلاش می‌کند تا امنیت نسبی جامعه حفظ شود.
وی با اشاره به لزوم آسیب شناسی سرقت در جامعه خاطرنشان کرد: علل زیادی در امر ازدیاد سرقت در جامعه نقش دارد که افزایش فقر در جامعه یکی از دلایل آن است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رشد 85 درصدی آمار بازدیدکنندگان موزه‌های استان در تابستان سال جاری خبر داد.
فردین پورهادی اظهار داشت: تابستان امسال 173 هزار نفر از 10 موزه گیلان دیدن کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 85 درصد رشد داشته است.
وی علت افزایش بازدیدکنندگان این موزه‌ها را افزایش ورود مسافر به استان عنوان کرد و افزود: موزه میراث روستایی و موزه نظامی انزلی در بین موزه‌های گیلان بیشترین بازدیدکننده‌ها را داشتند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
نخستین جشنواره شعر ارادت با حضور جمعی از شاعران استان مرکزی، در اراک برگزار شد.
از 200 اثر ارسالی به دبیرخانه از 72 شاعر، استان مرکزی، 8 اثر در بخش امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) و چهار اثر هم در بخش ویژه حضرت محمد عابد(ع) برگزیده شدند.
در مراسم اختتامیه این جشنواره که در آستان مقدس امام‌زاده محمد عابد(ع) در «مشهد میقان» از توابع اراک برگزار شد، به شاعران برگزیده تندیس یادبود جشنواره اهدا شد.

 


کرج - خبرنگار کیهان:
نخستین فرش دستبافت بیضی‌شکل در کشور در شهرستان کرج بافته شد.
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستبافت کرج که خود نیز در بافت این فرش مشارکت داشته است، گفت: 10 نفر از بهترین بافندگان کرجی برای نخستین بار موفق به بافت فرش دستبافت بیضی‌شکل با مساحت 35 متر مربع به مدت یک سال شدند.
فرج‌الله صمدی افزود: این فرش با طرح و نقشه خیابانی و گل ابریشم بافته شده و بافندگان این فرش در 2 شیفت کاری فعالیت داشتند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
با آغاز فصل پاییز 437 هزار هکتار از زمین‌های زراعی آذربایجان شرقی، زیر کشت پاییزه برده می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: 340 هزار هکتار از این اراضی به روش دیم و 97 هزار هکتار نیز به صورت آبی، کشت خواهند شد.
ایوب ایرانی فام مهم‌ترین مشکل کشاورزان برای کشت پاییزی استان را فقدان نقدینگی اعلام کرد و افزود: کود شیمیایی ازته با قیمت 350 هزار ریال و برابر سهمیه اختصاصی به شهرستانها، بین کشاورزان توزیع، و نبود نقدینگی کشاورزان برای خرید کود، رفع می‌شود.

 


کوثر- خبرنگار کیهان:
بهره‌مندی روستاهای استان اردبیل از آب‌آشامیدنی سالم و بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اعلام مطلب بالا افزود: براساس برنامه پنجم توسعه شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی باید به 92درصد برسد که رسیدن به این هدف نیاز به برنامه‌ریزی مناسب دارد.
پرویز عباسی با اشاره به افزایش اعتبارات آبرسانی روستایی استان در سال جاری افزود: تکمیل و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح روستاهای استان از اولویت برنامه‌های این شرکت است.

 


ساری- خبرنگار کیهان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: کمبود زمین صنعتی مهم ترین چالش و مشکل شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که در آینده نه چندان دور، استان با مشکل زمین صنعتی روبه رو خواهد شد.
عباسعلی وفایی‌نژاد افزود: با توجه به کمبود اعتبارات در خرید زمین ووجود زمین‌های کشاورزی در مازندران، استفاده از زمین‌های ملی در توسعه شهرک‌های صنعتی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رشد و ترقی صنعت محسوب شود.
وی اظهار داشت: 38 هکتار زمین به منظور استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در استان به وسعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزوده شده است.
وی تصریح کرد: مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و 869 هکتار بوده که با افزایش 38 هکتاری زمین صنعتی، به یک هزار و 907 هکتار افزایش داشته است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
طی مراسمی، چندین پروژه بهداشتی درمانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد.
در این مراسم ابتدا مرکز آموزشی درمانی فارابی، اورژانس رفع آلودگی هسته‌ای افتتاح شد.
این مرکز با مساحتی حدود 2هزار و 633 مترمربع و اعتباری بالغ بر 4میلیارد و 600 میلیون تومان ساخته شده است. همچنین مرکز مذکور با دو کریدور شیمیایی و هسته‌ای به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان طراحی شده است که دارای چهار وان برای استرلیزه کردن، فضای تریاژ، دو بخش احیا، راهرو آلوده، راهرو تمیزکردن و شست وشوی چشم است.
در ادامه این بازدید، اورژانس روانپزشکی این مرکز نیز با 250 مترمربع مساحت و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بازسازی و 800 میلیون ریال نیز برای تجهیزات از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.
اورژانس روانپزشکی با 14 تخت فعال و یک تخت ایزوله در مجموع با 15 تخت فعال آمادگی پذیرش بیماران اورژانس روانپزشکی را دارد.در ادامه، استخر سرپوشیده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مساحتی حدود 5600 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر68میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه افتتاح شد.
بیمارستان شهدای دهاقان نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که با حضور استاندار اصفهان و مسئولان شهرستانی افتتاح شد. این مرکز با 17000 مترمربع مساحت و با حدود 3میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
این پروژه در ابتدا یک مرکز درمان بستر بود که با پیگیری‌های انجام شده مجوز بیمارستان 32 تختخوابی را به خود تعلق داد.

 


پارس‌آباد مغان- خبرنگار کیهان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان از آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.
در سال زراعی جاری حدود یک هزار و 600 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه ارس موسوم به شامات به زراعت شلتوک اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود حدود 8 هزار تن شلتوک از اراضی زیر کشت برداشت شود.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود 4 هزار تن برنج سفید استحصال و به بازار مصرف عرضه شود.
در پایان گفت: برنج مغان با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و استفاده حداقلی از کود از پاک‌ترین، سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های کشور و دنیا بوده و عطر، طعم و شهرت و جایگاه خاصی دارد.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اعلام کرد: 97/5 درصد گردشگران خارجی با دید منفی وارد ایران می‌شوند.
علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اثر تبلیغات منفی دشمنان در دیگر کشورها علیه ایران، بیشتر گردشگران خارجی با دیدگاه منفی به کشورمان می‌آیند.
وی ادامه داد: همین عامل باعث شده تا وضعیت خوبی از نظر ورود گردشگر در سطح کل کشور نداشته باشیم که همدان نیز از این وضعیت مستثنی نیست اما با این وجود، جزو 10 استان کشور از لحاظ دیدار گردشگردان خارجی محسوب می‌شویم.
این مسئول تبلیغات گسترده را عامل موثر بر افزایش گردشگر خارجی دانست و یادآور شد: طبق برنامه چشم‌انداز کشور، در افق 1404، باید یک و نیم درصد بازار جهانی توریسم را در دست بگیریم و سهم استان همدان از این بازار، جذب 300 هزار نفر گردشگر با 300 میلیون دلار عایدات در سال است که برای رسیدن به آن تلاش بسیار لازم است.

 


بجنورد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی گفت: 450 کیلومتر راه روستایی در حال احداث در برنامه‌ای دو ساله به بهره‌برداری می‌رسند.
علی‌اصغر بدیعی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها شاخص راه روستایی خراسان شمالی به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون شاخص برخورداری خراسان شمالی از راه روستایی 40درصد است در حالی که میانگین کشوری آن 65درصد است.
بدیعی با بیان اینکه در سال 1393 بیشتر پروژه‌های راه روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها وضعیت خراسان شمالی در برخورداری از راه روستایی با 15درصد افزایش به 60درصد خواهد رسید.
وی اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی را در اجرای این پروژه‌ها مهم دانست و ادامه داد: در حال حاضر 60درصد اعتبارات این پروژه‌ها پرداخت شده و 40درصد، باقی مانده است که در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبارات سال92، عملیات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: خیران کتابخانه‌ساز 170 میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه در این استان کمک کردند.
«محمد ربیع احمدخانی» در نخستین جشنواره کشوری خیران کتابخانه‌ساز زنجان با بیان اینکه حوزه خیران کتابخانه‌ساز این استان 400 درصد رشد داشته است، افزود: خیران فعالیت‌های خوبی در حوزه ساخت کتابخانه‌های عمومی دارند.
وی با بیان اینکه زنجان برای رسیدن به سند چشم‌انداز 1404 در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هنوز فاصله بسیاری دارد، گفت: با توجه به این چشم‌انداز برای هر 100 نفر باید 8 متر کتابخانه وجود داشته باشد که هم‌اکنون در استان به ازای هر 100 نفر 3 متر فضا وجود دارد.
«احمدخانی» با اشاره به اینکه باید تعداد کتابخانه‌های استان به 107 باب افزایش یابد، تصریح کرد: این موضوع محقق نمی‌شود مگر اینکه خیران نهاد کتابخانه‌های استان زنجان را در این امر مهم یاری کنند.
وی در ادامه افزود: جلب همیاری و کمک‌های خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی از اصلی‌ترین اهداف این جشنواره است.
«احمدخانی» در پایان این مراسم میزان کمک‌های خیران کتابخانه‌ساز را 170 میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی، تعهد و همچنین احداث ساختمان اعلام کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10