(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 18 مهر 1392 - شماره 20613

سردار رادان:نگهبانان محله احساس امنیت را افزایش می‌دهند
رئیس‌جمهور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی: ما باید در همه جا خادم ملت باشیم نه قیم
وزارت بهداشت خبر داد
آخرین وضعیت وبا در کشور
واریز دیه‌ جان‌باختگان حادثه کارون 3به صندوق دادگستری خوزستان
مواد امتحانی و ضوابط کنکور 93 تغییر نمی‌کند
 حوادث کوتاه از کشور
انتخابات جدید در شورای شهر
نجات زائر ایرانی از مرگ حتمی
پدر علم تغذیه ایران درگذشت
شادی غیرمتعارف باعث مرگ یک جوان شد
ساجدی‌نیا خبر داد
حضور نامحسوس پلیس در ناصرخسرو
فهرست مواد غذایی مجاز و ممنوع در بوفه مدارس
4 زن خوشبخت در عربستان
سر درآوردن زیر دریایی وسط خیابان!
حریق مرگبار در کارخانه پوشاک
ریزش ساختمان 150 ساله
   


جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نقش ویژه موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در تامین امنیت گفت: نگهبانان محله باعث ارتقاء امنیت و افزایش احساس امنیت در میان مردم شده‌اند.
سردار احمدرضا رادان در دومین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی ادامه داد: امروز ما شاهدیم که در گوشه‌گوشه کشور نیاز مردم برای استفاده از موسسات در حال گسترش است و این نشان دهنده آن است که نیروهای حفاظتی و مراقبتی توانسته‌اند قدرت و توانمندی‌های خود را به مردم نشان دهند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تعداد کارکنان موسسات حفاظتی و مراقبتی تاکید کرد: امروز ما از 45 هزار نفر کارکنان این موسسات برای تامین امنیت بهره می‌بریم و جا دارد تعداد این موسسات و کارکنان آنها افزایش یابد.
رادان در ادامه افزود: امروز نیروها و کارکنان موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در بیش از 4 هزار نقطه از محلات، ادارات، شرکت‌ها و موسسات کشور حضور دارند و یاری‌دهنده پلیس در تامین امنیت این مکان‌ها هستند.
وی با اشاره به هدفمندتر شدن تعامل میان پلیس و این موسسات تاکید کرد: پلیس پیشگیری ناجا بایدتعامل هدفمندتر و برنامه‌ریزی‌تر شده در دستور کار خود با این موسسات قرار دهد و از حضور این موسسات در افزایش امنیت جامعه بهره گیرد.جانشین فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده آن است که امنیت و احساس امنیت پس از به کارگیری موسسات حفاظتی و مراقبتی افزایش یافته است.رادان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پلیس افتخاری اشاره کرد و گفت: پلیس افتخاری می‌تواند در کنار موسسات حفاظتی و مراقبتی به عنوان یکی دیگر از لایه‌های امنیت‌بخش در ارتقاء احساس امنیت جامعه موثر باشد.

 


رئیس‌جمهور گفت: پلیس نباید بار همه دستگاهها را به تنهایی به دوش بکشد، دولت مصمم است در این خصوص پیشقدم شود.
دکتر حسن روحانی دیروز در سی‌ودومین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی گفت: باحضور نیروی مقتدر و مومن ناجا در مرزهای زمینی و دریایی کشور و حتی ورودی‌های مرزهای هوایی و استقرارشان در سراسر کشور شاهد نظم و امنیت در کشور هستیم.
به گفته رئیس‌جمهور، نیروی انتظامی وظایف و مسئولیتهای متنوعی را برعهده دارد در عین حال به عنوان مظهر آرامش شناخته شده و پلیس جامعه محور است. پلیس وظیفه برقراری نظم و ترافیک در خیابان‌ها و جاده، تامین امنیت تفرجگاه‌ها و میادین عمومی و همه مراکز مهم سیاسی و اقتصادی دولت را برعهده دارد.
وی ادامه داد: اگرچه امنیت به عنوان اولین وظیفه حاکمیتی هر نظام است اما در نظام مردم سالارانه باید همه جا در کنار مردم باشیم و در این خصوص رسالت و مسئولیت سنگینی نیز بر دوش مردم است و امنیت برعهده مردم نیز است.
این مردم هستند که با ایمان، اعتقاد و حضور مومنانه در سراسر میهن امنیت ایجاد می‌کنند. پلیس باید در موضوع امنیت حامی مردم باشد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید شوراهای محلی در هر محله وظیفه امنیت را برعهده بگیرند و پلیس به عنوان حامی آنها در کار امنیت حضور داشته باشد، تا رسیدن به این نقطه راه طولانی در پیش نداریم.
روحانی با بیان اینکه اگرچه پلیس مظهر امنیت و زدودن تهدید برای جامعه است، تصریح کرد: پلیس باید مظهر اخلاق و ادب در جامعه باشد. دولت و پلیس معلم مردم نیستند و نباید مردم را دانش‌آموز بدانیم، هموطنان صاحبان اصلی این سرزمین هستند و دولت توان و قدرت خودش را از رای مردم به دست آورده است و پلیس هم اقتدارش در برقراری نظم و در صورت لزوم سلاح را به نمایندگی از مردم دارد. ما کارگزاران و خدمتگزاران ملت بزرگی هستیم.وی از پلیس خواست که حضورش را در جامعه کمتر محسوس کند و تاکید کرد‌پلیس باید تا آنجا که می‌تواند حضورش را در جامعه کمتر محسوس کند و به سمت تاثیرگذاری بیشتر با استفاده از تجهیزات به روز برود، این موضوع برای جامعه فرهنگ دوست ما نیز زیباتر است. امروز پلیس باید بتواند از کمیتها کاسته و کیفیت‌ها را افزایش دهد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه پلیس باید به سمت اقدامات پیشگیرانه برود گفت: قدم اولیه در جامعه باید برای پیشگیری باشد و پلیس باید کاری انجام دهد که محیط جامعه جرم‌زا نباشد. امروز پلیس باید بتواند به عنوان یک روانشناس و جامعه‌شناس خبره به جامعه بنگرد و همه تلاشش را برای پیشگیری به عنوان گام اول بردارد. البته اگر جرمی واقع شود پلیس باید ضمن مجهز بودن به همه فناوری‌ها مقتدرانه وارد شود.
به گفته روحانی باید میان متهم و مجرم فرق وجود داشته باشد و در برابر متهم یک نوع رفتار و در برابر مجرم به ویژه افرادی که مرتکب جرم مشهود می‌شوند به عنوان ضابط‌قانون رفتاری در عین اقتدار داشت، البته باید در هر دو صورت قانون مد نظر باشد. پلیس باید امروز محور و معیار قانون در جامعه باشد و مردم باید قانون‌مداری را در رفتار و اعمال پلیس به خوبی ببینند.رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بانوان عفیف جامعه باید از حضور پلیس احساس امنیت کنند افزود: امروز زنان در جامعه در مسیر عفت و پاکدامنی گام برمی‌دارند و اگر قرار است تذکری در خصوص مسایل حجاب داده شود باید در مدرسه، دانشگاه و حوزه‌های علمیه داده شود و آخرین مرحله تذکر پلیس است. پلیس نباید بار همه دستگاه‌ها را به تنهایی به دوش بکشد و دولت مصمم است در این خصوص پیشقدم شود. ضمن اینکه وزارت کشور نیز به عنوان مسئول گامهای بیشتری را در این باره برمی‌دارد. باید کاری کنیم که پلیس محبوبتر باشد و از این پس به پناه مستحکم‌تری برای مردم تبدیل شود.روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت وظیفه دارد به نیروی انتظامی کمک کند، ادامه داد: پلیس می‌تواند راه امنیت و آرامش را فراهم کند ما نیازمند محیطی آرام برای رونق کسب و کار هستیم. پلیس باید اولویتهای این حوزه را در نظر بگیرد و با جرایم سازمان یافته و سنگین برخورد کند.
وی با اعلام اینکه باید یادمان باشد مردم ولی‌نعمت ما هستند تصریح کرد: ما قیم مردم نیستیم و در همه جا باید خادم ملت بزرگ بوده و زمینه‌ای را فراهم کنیم که معیشت مردم بهبود یابد ضمن اینکه اخلاق باید در جامعه استقرار پیدا کند و این امر به جز ریشه‌کنی بیکاری میسر نیست.

 


معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.
دکتر محمود نبوی افزود: از تعداد214 نفر کل مبتلایان به بیماری وبا در کشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاکستانی و 38 نفر ایرانی است.
وی ادامه داد: تعداد مرگ‌ومیرها همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده‌اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده‌اند.
نبوی با تاکید بر این مطلب که اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است، افزود: بیماری وبا بیشتر از طریق کارگران افغانی و پاکستانی به کشور وارد شده است و ایرانی‌هایی که به بیماری وبا مبتلا شده‌اند بیشتر کسانی هستند که در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده‌اند و البته همگی آنها درمان شده‌اند.
وی گفت: اکثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است.

 


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: وزارت نیرو مبلغ دیه جان‌باختگان حادثه سقوط مینی‌بوس به دریاچه سد کارون 3 را به صندوق دادگستری خوزستان واریز کرده است.
علیرضا رضانیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به رقم دیه واریزی افزود: این رقم به صورت علی‌الحساب برای پرداخت به خانواده‌ها و بازماندگان 12 جان‌باخته این حادثه واریز شده و زمان پرداخت آن هنوز مشخص نیست.
وی ادامه داد: این مبلغ به شماره حسابی که از سوی دادگستری به وزارت نیرو اعلام شده بود، واریز شده است.
رضانیا گفت: لازم است که مراحل قانونی و قضایی این امر پیگیری و پس از مشخص شدن وراث جان‌باختگان، دیه افراد به بازماندگان آن‌ها پرداخت شود.
روز چهارشنبه نهم مرداد امسال، یک دستگاه مینی‌بوس از روی بارجی که در حال عبور از دریاچه سد کارون 3 در شهرستان ایذه بود، به داخل دریاچه سقوط کرد که در نتیجه آن 12 نفر از 17 سرنشین مینی‌بوس که از روستائیان منطقه بودند، غرق شدند.

 


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره کنکور سراسری سال 93، گفت: کنکور سراسری سال 93 بدون تغییر در ضوابط و محتوا همانند کنکور سال 92 برگزار خواهد شد و تأثیر سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبان 25 درصد خواهد بود.
ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با مهر درباره وظایف سازمان سنجش و وزارت علوم برای اجرایی کردن قانون سنجش و پذیرش دانشجو گفت: قانون سنجش و پذیرش دانشجو که به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ابلاغ شد، دو بحث اصلی در برگزاری آزمون سال 93 دارد که تأثیر سوابق تحصیلی برای سال آینده 25 درصد در نظر گرفته شده است. بحث مربوط به برگزاری آزمون سراسری سال آینده است که در بحث مواد امتحانی همانند کنکور سال جاری برگزار و هیچ تغییری ندارد.
وی با یادآوری اینکه تا 5 سال آینده 85 درصد ظرفیت‌های آموزش عالی با استفاده از سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند، ادامه داد: اعمال تأثیر سوابق تحصیلی از سال گذشته آغاز شده است و تقریباً می‌توان گفت 55 تا 60 درصد از پذیرش‌های بدون آزمون در حوزه سازمان سنجش و دانشگاه آزاد 90 درصد پذیرش‌های خود را به اعمال تأثیر سوابق تحصیلی یا بدون آزمون اختصاص داده است.
رئیس سازمان سنجش در ادامه با بیان اینکه تا 5 سال آینده پذیرش در دوره‌های روزانه و شبانه باید با شیوه تأثیر سوابق تحصیلی صورت گیرد، اضافه کرد: اعمال سهمیه‌ها، شیوه پذیرش دانشجو در نوبت‌های روزانه و شبانه و سایر موارد برای کنکور سال 93 همانند روال کنکور سال جاری است و تغییر در این روال صورت نگرفته است.
خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه‌ها هم در اجرایی کردن قانون سنجش و پذیرش دانشجو نقشی دارند یا نه، تأکید کرد: در قانون سنجش و پذیرش دانشجو،‌ دانشگاه‌ها فعلاً وظیفه مستقیمی ندارند و کل تصمیمات این قانون توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو عملی می‌شود. البته طی درازمدت اگر جداسازی سنجش و پذیرش اتفاق بیفتد دانشگاه‌ها می‌توانند حد نصاب نمره خود را به شورای سنجش پیشنهاد دهند. اما این امر حداقل طی دو یا سه سال آینده عملیاتی نمی‌شود.
معاون وزیر علوم همچنین خطاب به داوطلبان کنکور سال 93، گفت: مواد امتحانی و ضوابط آزمون سراسری تغییری نخواهد کرد، تنها تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در دستور کار قرار می‌گیرد که این شیوه در سالهای گذشته هم فعال بود.
خدایی درباره نخستین زمان برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو اظهار داشت: برای این شورا، ‌پیش‌نویس اولیه یا آیین‌نامه اجرایی تهیه شده و باید آن را به تصویب هیئت دولت برسانیم؛ فرایند برخی مکاتبات نیز باید صورت گیرد تا نخستین جلسه شورای سنجش و پذیرش در آبان ماه برگزار شود.

 


زمین‌لرزه در کهکیلویه و بویراحمد
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر سه‌شنبه شب حوالی «گراب سفلی» در استان کهکیلویه و بویراحمد را لرزاند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین‌لرزه در ساعت 23 و 7 دقیقه و 16ثانیه در موقعیت جغرافیایی 02/31 درجه شمالی و 10/51 درجه شرقی و در عمق 8 کیلومتری ثبت شده است. گزارشی از تلفات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
دستگیری کلاهبردار
اراک- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان شازند از دستگیری یک کلاهبردار یک میلیارد و 400 میلیون ریالی این شهرستان خبر داد.
احمدرضا چگنی اظهار داشت: این فرد که ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور است، چندین فقره کلاهبرداری از استان‌های مختلف داشته و در شهر مهاجران شازند مخفی شده بود که با اقدامات اطلاعاتی دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته به یک میلیارد و 400 میلیون ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کرده و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
حادثه ترافیکی در استان مرکزی
* رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشته و مجروح شدن 9 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در این استان خبر داد.
حسنی اظهار داشت: این حوادث در 24 ساعت گذشته در محورهای اراک- مرزیجران و آشتیان- مزرعه نو به وقوع پیوست.
وی تصریح کرد: حادثه محور اراک- مرزیجران بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان با یک دستگاه ال90 رخ داد که در این سانحه یکی از سرنشینان خودروی ال90 جان خود را از دست داد و سه سرنشین دیگر این خودرو مجروح شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی استان مرکزی ادامه داد: حادثه محور آشتیان- مزرعه 2 نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه سمند به وقوع پیوست که بر اثر آن یکی از سرنشینان کشته و 4 سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
برخورد کامیون با گوسفندان
شوش- ایرنا: برخورد یک دستگاه کامیون با گله گوسفند در محور ترانزیتی شوش- اهواز به تلف شدن 100 راس گوسفند انجامید.
این حادثه ساعت 11 و 25 دقیقه صبح روز سه‌شنبه در کیلومتر 25 جاده ترانزیتی شوش- اهواز، در محدوده روستای الجزایر بخش شاوور شوش رخ داد. در این حادثه یک دستگاه کامیون در مسیر حرکت خود، با گله گوسفند که در حال عبور از عرض جاده بود، برخورد کرد.
واژگونی خودرو
اصفهان- ایرنا: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: واژگونی یک وانت نیسان در محور آباده- حنا 25 مصدوم برجای گذاشت.
غفور راستین افزود: این افراد که از سیب‌چینی مناطق سمیرم باز می‌گشتند، در عقب وانت سوار شده بودند که دچار سانحه می‌شوند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: پس از اطلاع مرکز اورژانس از این حادثه دو خودرو از اورژانس، یک خودرو از هلال‌احمر و یک خودرو از درمانگاه حنا به این محل اعزام شدند و مجروحان را به مراکز درمانی منتقل کردند.
امحای مواد غذایی فاسد
همدان- فارس: از سوی شبکه بهداشت و درمان رزن 10 هزار و 221 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در شهر قروه در جزین از توابع شهرستان رزن معدوم شد.گفتنی است این میزان مواد غذایی به علت انقضای تاریخ مصرف و نداشتن مشخصات لازم توسط واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی کشف و ضبط و این میزان مواد غذایی با حضور رئیس مرکز بهداشت و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل دفن زباله شهر قروه در جزین معدوم شد.

 


محمد سالاری به اتفاق آراء، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران شد.
در اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، محمدمهدی تندگویان نیز به عنوان نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران انتخاب شد.
گفتنی است کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران دارای 3 عضو است که عبارتند از محمد سالاری، ‌مهدی چمران و محمدمهدی تندگویان.

 


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلا‌ل‌احمر از انجام یک مورد سی‌پی‌آر موفق که منجر به نجات جان یک زائر ایرانی در مکه مکرمه شد، خبر داد.
دکتر ریاض با اعلام این خبر گفت: در مکه مکرمه تیم پزشکی حاضر در اورژانس بیمارستان طی یک عملیات موفق cpr جان یک زائر ایرانی را از مرگ حتمی نجات دادند.
وی با اشاره به اینکه نورالله یاوری 85 ساله اعزامی از اصفهان بود گفت: به محض اطلاع ناراحتی قلبی یک زائر در هتل، یک دستگاه آمبولانس برای انتقال بیمار به بیمارستان اعزام شد که در حین انتقال علائم حیاتی و ضربان قلب بیمار از بین رفت که تیم امداد در همان زمان اقدام به ماساژ قلبی کردند.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران اظهار کرد: پس از ورود به بیمارستان برای بیمار که دچار ایست قلبی و تنفسی شده عملیات سی‌پی‌آر توسط تیم تخصصی درمانی شروع که با تمهیدات تیم پزشکی بیمار پس از 20 دقیقه به زندگی بازگشت.
وی با بیان اینکه حال بیمار رو به بهبود است افزود: این بیمار بلافاصله پس از احیاء در بخش مراقبت‌های ویژه در بخش آی‌سی‌یو بستری شد و تحت نظر پزشکان متخصص در حال درمان است.


 


پروفسور حبیب‌الله هدایت، پدر علم تغذیه ایران صبح دیروز در سن 93 سالگی درگذشت.
دکتر هدایت متولد 1299 در شهرستان شهرضا (اصفهان) بود و در رشته‌های دکترای پزشکی در شاخه تخصص زنان و بهداشت عمومی و صنعتی از فرانسه و علوم تغذیه از انگلستان تحصیل کرد.
او پس از بازگشت به ایران انستیتو علوم تغذیه، انجمن دیابت ایران، انستیتو بهداشت کار را تاسیس کرد.
پروفسور هدایت در طول عمر پربار خود به تالیف 6 عنوان کتاب و بیش از 30 جزوه دانشگاهی و ارائه ده‌ها گزارش و مقاله تحقیقاتی در زمینه صنعت غذا همت گمارد.
جشنواره صنایع غذایی دکتر هدایت نیز به افتخار ایشان هر ساله توسط انجمن علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش مراسم تشییع پروفسور هدایت ساعت 9 صبح روز جمعه 19 مهرماه از مقابل انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ایران برگزار می‌شود.

 


شامگاه روز سه‌شنبه یک کاروان عروسی دیگر دچار حادثه شد و این بار یکی از مشایعت‌کنندگان عروس و داماد به خاطر بی‌احتیاطی و شادی غیرمتعارف دچار سانحه شد و در دم جان باخت.
خودروی مزدا 320 با پنج تن سرنشین در میان کاروان عروسی در خیابان وحدت اسلامی در حال حرکت بود که دو تن از سرنشینان آن در حالی که به شادی غیرمتعارف مشغول بودند و سرهایشان را از پنجره خودرو بیرون برده بودند با بدنه خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان برخورد کردند.
بنابراین گزارش در این حادثه که باعث واژگونی خودرو مزاد 320 شد هر پنج سرنشین به شدت مجروح و روانه بیمارستان سینا شدند اما یکی از آنها به دلیل شدت جراحات و خونریزی در گذشت.
گفتنی است هفته گذشته نیز یک دستگاه تریلر حمل زباله با سقوط به روی یک کاروان عروسی باعث له‌شدن خودرو حامل عروس و داماد شد که در نتیجه داماد به خاطر جراحات شدید دچار مرگ مغزی شد.

 


رئیس پلیس تهران بزرگ از حضور نامحسوس مأموران پلیس آگاهی برای رصد منطقه ناصرخسرو خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا، ظهر دیروز با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا (197) در مورد مافیای بازار ناصر خسرو گفت: همکاران ما در طول امسال سه مرحله عملیات در محدوده ناصر خسرو انجام داده‌اند که یکی از این عملکردها در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی و دو عملیات دیگر نیز در حوزه دارو بود و افرادی نیز شناسایی و با آنان برخورد شد، اما به غیر از منطقه ناصر خسرو، دو نقطه دیگر نیز وجود داشت که همزمان عملیات‌هایی نیز در این مناطق انجام شد.
وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی به صورت نامحسوس محدوده ناصر خسرو را رصد می‌کنند، گفت: در صورت بروز تخلف، مأموران با این افراد برخورد و مردم نیز می‌توانند در صورت اطلاع، مراتب را با تماس به پلیس 110 به اطلاع پلیس برسانند.رئیس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه پلیس تهران ایجاد امنیت پایدار را به عنوان یک دستورالعمل در دست کار دارد، گفت: پلیس اجتماعی باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشد و بر همین اساس طرح‌های مختلفی از جمله طرح مکنا را به اجرا گذاشته‌ایم.

 


رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جدول فهرست مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه ها) مدارس را اعلام کرد.
«محسن فرهادی» در این رابطه افزود: طبق آخرین دستورالعمل، مواد خوراکی عرضه در مدارس باید دارای بسته‌بندی و پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشند.
وی خاطرنشان کرد: در بوفه‌های مدارس می‌توان خشکبار، خرما و انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی،‌توت خشک، انجیر خشک، کشمش، آجیل سویا و خرما (بسته‌بندی شده) و انواع میوه خشک را عرضه کرد.
رئيس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، شیر و فرآورده‌های آن انواع شیر، ماست، کشک، پنیر (پاستوریزه، استرلیزه بسته‌بندی شده) و نوشیدنی مانند آبمیوه‌های طبیعی و دوغ بدون گاز (پاستوریزه و استرلیزه)، ماءالشعیر و آب‌معدنی را از دیگر مواد خوراکی که می‌توان در بوفه‌های مدارس فروخت، برشمرد.
فرهادی ادامه داد: همچنین میوه‌هایی مانند سیب، نارنگی، پرتقال، موز شسته شده و ضدعفونی شده و وکیوم شده در بسته‌بندی یک نفره، بیسکویت، کیک و کلوچه مانند انواع بیسکویت، کیک و کلوچه ترجیحا از انواع غنی شده، سبوس‌دار و تهیه شده با روغن دارای اسید چرب با ترانس زیر 10 درصد و لقمه سالم مانند نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و خیار،‌ نان و پنیر و گوجه‌فرنگی، نان و کره و عسل، نان و تخم‌مرغ پخته (نان ترجیحا سبوس‌دار) را می‌توان در این بوفه‌ها عرضه کرد.
وی گفت: غذاهای پخته مانند انواع آش و سوپ، لوبیا، عدسی، حلیم، شله‌زرد، سمنو، فرنی و شیربرنج را دانش‌آموزان می‌توانند از بوفه‌های مدارس تهیه کنند اما نمک و روغن به کار رفته در این غذاها باید به اندازه مناسب باشد.
** جدول فهرست مواد غذایی که عرضه آن در پایگاه تغذیه سالم غیرمجاز است.
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت به مواد غذایی غیرمجاز در بوفه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: فروش انواع چیپس و پفک، یخمک، نوشابه‌های گازدار (به جز ماءالشعیر)، آدامس، سوسیس و کالباس، سالادالویه، انواع لواشک و آلو و آلوچه فاقد شرایط بهداشتی، آب‌نبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، آبمیوه‌هایی که از آب و قند اسانس میوه تهیه شده‌اند، فلافل و بستنی یخی در پایگاه‌های تغذیه مدارس ممنوع است.
وی یادآور شد چهار هزار و 200 تیم بازرسی در قالب اکیپ‌های سیار بر پایگاه‌های تغذیه مدارس نظارت می‌کنند.

 


چهار وکیل زن عربستانی برای اولین بار در این کشور می‌توانند پروانه وکالت دریافت کنند و برای دفاع از موکلان‌شان در دادگاه حاضر شوند.
بر اساس گزارش رسانه‌های عربستان، وزارت دادگستری این کشور قرار است پروانه وکالت این چهار وکیل زن را صادر کند.
پیش از این زنان عربستانی فارغ‌التحصیل از رشته حقوق تنها می‌توانستند به‌عنوان مشاور فعالیت کنند و وکیل به حساب نمی‌آمدند. همچنین حق تاسیس شرکت حقوقی را نداشتند.
زنان فارغ‌التحصیل رشته حقوق در عربستان همواره معتقد بودند که ندادن مجوز وکالت به آنان تبعیض جنسیتی آشکار است.

 


تصاویر سردرآوردن یک زیر دریایی وسط خیابانی در شهر میلان به سرعت در سایت‌های اینترنتی تکثیر شد.
اهالی شهر میلان بامداد سه‌شنبه پس از بیدار شدن با صحنه حیرت‌آوری مواجه شدند، یک زیر دریایی که ظاهراً راهش را در دریا گم کرده بود وسط خیابان این شهر به سطح زمین آمد. آنان که از دیدن این صحنه بسیار متعجب بودند، فکر می‌کردند خواب می‌بینند.
ماموران امداد به کمک ملوانان زیر دریایی که کاملاً گیج شده بودند، شتافتند. در عین حال اطراف محل حادثه منطقه‌ای حفاظتی ایجاد شد.
این حادثه ثابت کرد که مالکان اتومبیل در هر لحظه ممکن است دچار سانحه‌ای غیر مترقبه شوند چرا که با شکافته شدن آسفالت خیابان هنگام بیرون آمدن زیر دریایی تعدادی اتومبیل آسیب دید.
گروه11 یوروپ اسیستنس ایتالیا هم از این فرصت استفاده کردند و دست به کار شدند تا با یک تبلیغ گسترده مالکان اتومبیل‌ها را متقاعد به داشتن یک بیمه مطمئنی کنند.

 


آتش سوزی در یک کارگاه تولید پوشاک در بنگلادش 10 قربانی گرفت.
در جریان این آتش‌سوزی که روز سه‌شنبه در نزدیکی «داکا»، پایتخت بنگلادش اتفاق افتاد، 9 تن جان خود را از دست دادند.
همچنین رسانه‌های محلی از مجروح شدن حدود 50 نفر در این آتش‌سوزی خبر دادند. به گفته مقامات محلی، احتمال بالا رفتن شمار تلفات این حادثه وجود دارد.
علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌سوزی از قسمت بافندگی کارگاه شروع شده است.
یکی از مقامات محلی حاضر در محل گفت: نیروهای آتش نشان هنوز قادر به پیدا کردن اجساد حادثه نیستند. یکی از شاهدان این حادثه نیز گفت: شعله‌های آتش از یکی از دستگاه‌های بافندگی آغاز شد و پس از انفجار منبع اگزوز دستگاه، آتش به قسمت‌های دیگر کارخانه نیز گسترش یافت.
در گزارش مقامات بنگلادش آمده است: کمبود آب و فقدان ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نزدیکی محل حادثه، موجب شدت گرفتن و گسترش شعله‌های آتش شد.
به گزارش بی‌بی سی، استانداردهای ایمنی در کارخانه‌های بنگلادش به شدت ضعیف و غیرقابل اطمینان است. در ماه آوریل سال جاری (2013) نیز ریزش ساختمان یک کارخانه در منطقه‌ای در حومه داکا به کشته شدن بیش از 1100 تن منجر شد.
همچنین در حادثه دیگری که در منطقه «آشولیا» اتفاق افتاد، حدود 2500 نفر مجروح شدند.

 


ریزش یک ساختمان مسکونی با قدمت 150 سال در پایتخت هند به مجروح شدن دو نفر از سکنه آن منجر شد.
به گفته یکی از مقامات ارشد پلیس دهلی‌نو در حادثه ریزش این ساختمان قدیمی دست‌کم دو نفر مجروح شدند و احتمال دارد افراد بیشتری نیز زیر آوار محبوس شده باشند.
این مقام افزود: این ساختمان همچون بسته‌ای مقوایی فروکش کرد و دو مجروح این حادثه توسط نیروهای آتش‌نشان به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، ریزش ساختمان‌های هند به دلیل وجود ساختمان‌های غیراستاندارد معمول است. هفته گذشته نیز بر اثر ریزش ساختمانی با شرایط مشابه در بمبئی بیش از 61 تن جان خود را از دست دادند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10