(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 18 مهر 1392 - شماره 20613

حدیث دشت عشق
نقش مدیر فنی تیم ملی کشتی و مشاور ارشد سرپرست وزارتخانه در این ماجرا چیست؟
انتقادات بی‌سابقه کشتی‌گیران از وزارت ورزش و جوانان
اخبار کوتاه از فوتبال
والیبال ایران بهترین تیم آسیا و دوازدهم جهان
ادامه سیاسی‌کاری فدراسیون‌ فوتبال کشورهای عربی
انتقادات تازه سلیمی از فدراسیون وزنه برداری
بدعت تازه در وزارت ورزش و جوانان
خواندنی از ورزش ایران
محرومیت 2 ساله ملی‌پوش دوومیدانی ایران
نایب رئیس سابق فدراسیون والیبال درگذشت
   


به یاد شهیدان «قربان قره‌داغی» و «مالک ‌اوز مچلوئی»
همه می‌میرند اما شهادت زیباتر است
تاریخ هیچ‌گاه خاطره سرو قامتان شهید را بدست فراموشی نخواهد سپرد، زیرا که محو یاد این آلاله‌ها از دست دادن هویت شکل گرفته در اعصار مقاومت تاریخی ملتی را رقم می‌زند که شناسنامه عزت و ایستادگی و شرف غیور مردان بی‌باک و مردان مردیست که از سریر ارض به سمت سماء اوج گرفتند و چراغ هدایتی شدند برای جویندگان حقیقت، (و با النجم هم یهتدون)‌ با این ستارگان می‌شود راه را پیدا کرد همانها که از شهد شهادت بوجد آمدند و پیامبران عصر ما لقب گرفتند و بسان خضر سیراب آب بقاء شدند و جاودانگی را با رنگ عشق و خون به تصویر کشیدند (حنیألکم) گوارایتان باد بهشت و نحن انشاءالله بکم لاحقون...
بخشی از وصیتنامه شهید «قربان قره‌داغی»:
... امام را دعا کنید و اگر روزی به محضرش شرفیاب شدید به نیابت من دست او را ببوسید، بدانید امام‌خمینی تنها رهبری است که می‌تواند ملل اسلامی را از چنگال اهریمن صفتان شرق و غرب رهایی بخشد چرا منافقان و کوردلان به چنین شخصیتی که چون خورشید در اعماق قلوب مستضعفین و خداجویان می‌درخشد نمی‌پیوندند و از دستوراتش سرپیچی می‌کنند؟...
بخشی از وصیتنامه شهید «مالک اوز مچلوئی»:
اگر یک روزی به مرقد با صفای امام‌حسین(ع) رسیدید سلام ما را برسانید و بگوئید کسی هم بود که می‌خواست بیاید و حرم شش گوشه و باصفای شما را زیارت کند ولی نتوانست ... (جان دادند و کربلا ندیدند) این را می‌دانم که اگر بعد از عملیات سالم و سرخورده برگردم باید بنشینم در گوشه‌ای و فقط گریه کنم و غم دوری وصال، سختی لحظات و بغض گلویم را روز افزون می‌کند، آری همه خواهیم رفت، اما شهادت زیباتر است.
محمود قره‌داغی

 


سرویس ورزشی-
مربیان و کشتی گیران تیم ملی روز گذشته انتقادات تندی را متوجه وزارت ورزش کردند و در اعتراض به آنچه که تبعیض نامیده می شود، عنوان داشتند با این شرایط در مسابقات پیش رو به روی تشک نمی روند.
پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات آسیایی، صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در مراسم استقبال از این تیم در فرودگاه امام خمینی (ره) حاضر شد و ضمن تشکر از اعضای تیم ملی والیبال، بابت کسب این موفقیت به فدراسیون، مربیان و بازیکنان تیم تبریک گفت. در حالی که این اقدام از دیدگاه جامعه ورزش پسندیده بود، روز گذشته اهالی کشتی همین موضوع را بهانه و انتقادات تندی را متوجه سرپرست وزارت ورزش و جوانان کردند تا جایی که برخی از آنها اعلام نمودند که دیگر در مسابقات بین المللی شرکت نمی کنند، زیرا سرپرست وزارت ورزش اهمیتی برای کشتی قائل نیست.
نخستین اعتراض از جانب سه آزاد کار ایران در مسابقات کشتی جهانی مجارستان شنیده شد؛ آنها در گفت و گو با خبرگزاری فارس اعلام کردند با توجه به بی اعتنایی های صورت گرفته ، شاید در مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو شرکت نکنند. احسان لشگری، دارنده مدال برنز جهان در این باره گفت: تمام کشتی‌گیران همدل شده‌اند که نه در مسابقات جهانی و نه در بازی‌های آسیایی به خاطر بی‌احترامی به کشتی شرکت نکنند؛ چنین برخوردی را نمی‌پذیریم. اگر جوایز بچه‌ها را ندهند خیلی از قهرمانان بزرگ کشتی دیگر برای ایران روی تشک نمی‌روند. حسن رحیمی، دارنده مدال طلای جهان نیز گفت: با این شرایط، کشتی گرفتن دیگر فایده‌ای ندارد و باید از همین حالا به دنبال حرفه و شغلی باشیم تا حداقل آینده‌مان تأمین باشد. من هم در کنار سایر ملی‌پوشان در صورت تداوم همین روند در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت نخواهم کرد. مسعود اسماعیل‌پور نیز که موفق به کسب مدال برنز جهان شده بود، تصریح کرد: این برخوردها در شأن خانواده کشتی و کشتی‌گیران نیست و در صورت تداوم این روند فکر دیگری خواهیم کرد و در مسابقات پیش رو روی تشک نخواهیم رفت. عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و اگر امروز به ما توجهی نشود، آینده‌ای در انتظار ما نخواهد بود.
پای مربی تیم ملی هم به میان آمد
بعد از اعتراض این سه کشتی نوبت به علیرضا رضایی مربی تیم ملی کشتی رسید. وی در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: من از آقای صالحی امیری تعجب می‌کنم. کار والیبالیست‌ها با ارزش بوده که قهرمان آسیا شدند، اما کشتی هم قهرمان جهان شد و هر قهرمانی جایگاه خودش را دارد. برای کشتی گفتند که احساسی تصمیم نمی‌گیریم، اما به استقبال تیم والیبال رفتند. کشتی با آن شرایط سخت و بدون امکانات قهرمان شد، اگر ما در همان زمان اردو را رها می‌کردیم شاید شرایط فرق می‌کرد. انگار دفعه بعد باید در مریخ قهرمان شویم تا به ما هم توجه کنند. وی خاطرنشان کرد: بچه‌ها واقعا ناراحت هستند و دلشان شکسته است. ما بعد از 48 سال خارج از خانه قهرمان جهان شدیم، اما در این مدت کمترین توجه و احترام به ما گذاشته شد.
تهدیدها عملی می‌شود
پایان بخش ماجرای دیروز، مصاحبه غلام محمدی بود، مربی ارشد تیم ملی کشتی در گفت و گویی تاکید کرد: تقریبا بعد از نیم قرن در خارج از ایران قهرمان شدیم.این اتفاق اصلا با هیچ چیز قابل قیاس نیست.ما پرچمدار ورزش هستیم. در المپیک 50 درصد از مدال های طلا برای ماست و 75 درصد از کل مدال ها را هم بچه‌های ما می‌گیرند.چه کار باید می‌کردیم که نکردیم؟اصلا بچه ها دیگر با چه انگیزه ای باید مسابقه بدهند؟آنها بارها کار خودشان،افتخارآفرینی هایشان و پرچم بالابردن هایشان را انجام داده اند اما آینده چه می‌شود؟چه کسی مسئول این است که به آنها انگیزه بدهد؟بچه‌های ما مثل همیشه مظلوم واقع شدند.باور کنید این تبعیض‌ها مردم را هم ناراحت می کند.این اصلا جنبه خوبی ندارد که ما مدام خودمان بیایم و از این حرف ها بزنیم.دیگر داریم اذیت می شویم.برخوردها اصلا خوب نیست. از غلام محمدی پرسیدیم که آیا واقعا تهدید بچه ها به عدم حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی جدی است که او گفت:شک نداشته باشید.کشتی بگیرند که چه شود؟اصلا برای چه باید کشتی بگیرند؟متاسفانه از همان روز اول چانه کشتی را کوچک گرفتند.اما باید بگویم که این بار فرق می کند و ملی پوشان روی حرف هایی که زده اند پایبند هستند. این بار اگر سکوت کنیم به خودمان و به کشتی خیانت کرده‌ایم.
نقش رسول خادم چیست؟
اما نکته مهم ماجرا جایی است که بدانیم رسول خادم مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد، مشاور عالی سرپرست وزارت ورزش و جوانان است. او در حال حاضر سکوت کرده اما بعید است که اعتراض اخیر کشتی گیران و مربیان تیم ملی بدون هماهنگی با او باشد. با چنین شرایطی باید منتظر روزهای آینده نشست و دید که واکنش صالحی امیری و همکارانش چه خواهد بود، آنها امتیازاتی را برای کشتی‌گیران در نظر می‌گیرند یا بی تفاوت از کنار این انتقادات عبور می‌کنند؟!

 


شکست پرسپولیس برابر ذوب آهن
تیم فوتبال پرسپولیس عصر دیروز در یک بازی دوستانه در ورزشگاه درفشی‌فر مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت و در پایان با نتیجه 3 بر2 از این تیم شکست خورد.
این فرد چرا دستگیر نمی شود؟
محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید یکی از مافیای فوتبال برایش 14 بار حکم جلب صادر شده اما هنوز دستگیر نشده است. او معتقد است پای نیروهای امنیتی به پرونده تبانی در فوتبال باز نشود، بهتر است.
ابومسلم تا شنبه وقت دارد
تاج رئیس سازمان لیگ درباره مشکلات مالکیت تیم ابومسلم، نیز گفت: مشکل این تیم باید توسط مسئولان استانی حل و فصل شود و امیدوارم که خرد جمعی در مشهد وجود داشته باشد و دور هم جمع شوند تا مشکلات این تیم را به صورت ریشه‌ای حل کنند. اگر مشکلات این تیم تا شنبه حل نشود، دیگر نمی‌شود کاری کرد و هیچ راهی برای آنان متصور نیست و از حضور تیم ابومسلم پس از هفته‌ چهارم لیگ دسته یک کشور که شنبه انجام می‌شود جلوگیری به عمل می‌آوریم.
جریمه مالی برای مایلی کهن و دایی
کمیته انضباطی اعلام کرد: محمد مایلی کهن و علی دایی سرمربیان تیم‌های صبای قم و پرسپولیس به دلیل رفتار غیرورزشی و غیرحرفه ای در جریان مسابقه و بعد از آن مرتکب تخلفاتی شدند، به تذکر و پرداخت مبلغ 30‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می گردند.
خبری از ساموئل نیست
تمرین دیروز استقلال در حالی برگزار شد که تنها 15 بازیکن در آن حاضر بودند و همچنان خبری از ساموئل در تمرینات این تیم نبود. جی‌لوید ساموئل هم که قرار بود نهایتا تا دوشنبه خود را به کادرفنی استقلال معرفی کند وضعیت مبهمی دارد و مشخص نیست چه زمانی به آبی‌ها می‌پیوندد.
قاضی به پیشنهاد سئول فکر نمی کند
قاضی مهاجم استقلال می‌گوید پیشنهاد غیررسمی از اف.سی سئول دریافت کرده اما تا پایان فصل با آبی‌پوشان قرارداد دارد و می‌خواهد بهترین بازی‌های خود را برای این تیم انجام دهد.
دایی: شاید متخلفان در فدراسیون هم باشند
سرمربی پرسپولیس با بیان این که در هر قشری افراد متخلف هم وجود دارند، گفت: ممکن است در فدراسیون فوتبال هم افرادی باشند که تخلف کنند و از موقعیت خود سوء استفاده نمایند.
بازگشت دو لژیونر فوتبال کشورمان
اشکان دژاگه و مجتبي جباري سه شنبه شب وارد تهران شدند و به جمع ملي پوشان ملحق گردیدند تا تمرينات خود را زير نظر کادر فني آغاز کنند. تيم ملي دیروز تمرين نداشت.
پیشنهاد آمریکایی ها به عنایتی جدی است
رضا عنایتی درخصوص بحث حضورش در تیم آمریکایی اظهارداشت: پیشنهاد تیم آمریکایی کاملا جدی است. من نه قصد بازار گرمی داشتم و نه می‌خواستم برای خودم سوژه درست کنم. این پیشنهاد از طرف داریوش یزدانی به من رسید و من هم گفتم باید آن را کامل بررسی کنم.
توافقی که باید میان سرمربیان حاصل شود
علی کفاشیان می‌گوید پس از ارائه پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکا به ایران برای انجام بازی دوستانه، اکنون سرمربیان دو تیم باید برای تعیین جزئیات این بازی گفت و گو کنند.
لیگ انگلیس، سخت‌ترین لیگ دنیاست
اوزیل هافبک آلمانی آرسنال می‌گوید لیگ برتر انگلیس سخت‌ترین لیگی است که در آن به میدان رفته است.
دنیس برکمپ در آرزوی بازگشت به آرسنال
برکمپ مهاجم هلندی پیشین تیم فوتبال آرسنال ابراز امیدواری کرده روزی در کسوت مربی به آرسنال بازگردد.

 


تیم ملی والیبال ایران پس از قهرمانی در آسیا در جدول رده‌بندی بهترین تیم‌های جهان در مکان دوازدهم و نخست آسیا ایستاد.
تیم ملی والیبال ایران که هفته‌ گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در دوبی با اقتدار به مقام قهرمانی رسید، در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال با 68 امتیاز در مکان دوازدهم جهان و نخست آسیا قرار گرفت. عنوانی که پیش از این به طور مشترک در اختیار ایران و استرالیا قرار داشت. با پایان رقابت‌های قهرمانی در قاره‌های مختلف ، امتیازهای مربوط به مسابقات سال 2011 حذف و امتیازهای سال 2013 اضافه شد که با توجه به قهرمانی ایران در هر دو دوره رقابت‌ها تغییری در امتیاز ایران به وجود نیامد. اما استرالیا که در رده بندی قبل با امتیاز مشابه ایران در رده دوازدهم ایستاده بود به دلیل عملکرد ضعیف در این دوره از رقابت‌های آسیا دو پله سقوط داشت تا ایران به تنهایی عنوان بهترین تیم آسیا را در اختیار داشته باشد. در آخرین رده بندی اعلام شده در سه تیم نخست تغییری به وجود نیامده و تیم‌های برزیل ، روسیه و ایتالیا هم چنان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در بین تیم‌های آسیایی نیز پس از ایران و استرالیا ، ژاپن و چین با قرار گرفتن در رده‌های هفدهم و هجدهم تیم‌های سوم و چهارم قاره کهن هستند.

 


فدراسیون‌های کشورهای عربی در نشست منامه از اقدام فیفا در تغییر نام خلیج «ع ر ب ی» به «خلیج عمان» راضی به نظر می‌رسند. با این حال تاکید کردند که می خواهند بار دیگر نام خلیج «ع ر ب ی» را به سایت رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برگردانند!
نشست عمومی روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی در منامه پایتخت بحرین برای انتخاب میزبان بیست و دومین دوره جام کشورهای عربی برگزار شد و در نهایت جده عربستان به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شد. علاوه بر انتخاب میزبان رقابت های کشورهای عربی، یکی از موضوعات اساسی که در نشست روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی بررسی شد، تغییر نام خلیج «ع ر ب ی» به خلیج فارس و در ادامه به خلیج عمان بود. یوسف سرکال، رئیس فدراسیون فوتبال امارات که کشورش علاقه زیادی به جعل تاریخ دارد و هم چنان با وجود دلایل و مستندات تاریخی زیاد پافشاری می‌کند که «خلیج فارس» باید خلیج «ع ر ب ی» باشد، بعد از نشست منامه، گفت: امارات اصرار دارد که لفظ خلیج با همان پسوند صحیح خود یعنی خلیج «ع ر ب ی» به کار رود! روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی به این نتیجه‌ رسیده‌اند که باید در این زمینه بر مواضع خود پافشاری کنند، اما آنها به نام خلیج عمان هم اکتفا می‌کنند، چرا که این نام از نام‌های بسیار قدیمی «خلیج» است. رئیس فدراسیون فوتبال امارات، افزود: موضع گیری فیفا مثبت است. همین که آنها به شکایت امارات، عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ داده‌اند، برای ما کافی است. امیدوارم این موضع گیری ادامه یابد. با این حال ما اصرار داریم که برای سومین بار نام خلیج تغییر یافته شود و این بار به همان نام اصلی خلیج «ع ر ب ی» تغییر داده شود! بدون شک پا فشاری کشورهای عربی و کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر زیادی در این پروسه خواهند داشت.
با چنین رویکردی از سوی فدراسیون های عربی انتظار می رود که کفاشیان و همکارانش که معمولا در تصمیم‌گیری‌هایشان منفعل عمل می کند، کمی جدی‌تر موضوع را پیگیری کند تا کشورهای حوزه خلیج فارس به خود اجازه ندهند این چنین آشکار دست به جعل تاریخ بزنند. در ضمن این نکته را هم نباید از یاد برد که یوسف سرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات همان فردی است که در انتخابات اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت ایران را به دنبال داشت اما با این همه رقابت را به حریف خود واگذار کرد!

 


دارنده مدال طلای المپیک لندن بازهم انتقاداتی را متوجه فدراسیون وزنه برداری کرد.
بهداد سلیمی در تازه‌ترین صحبت های خود اظهار داشت: مشکل باید حل شود. اگر این اتفاق نیفتد، خبرهای خیلی بدی را از وزنه‌برداری می‌شنوید. ما خوشبین هستیم که با حضور صالحی‌امیری در وزارت ورزش و جوانان اتفاق خوبی در ورزش بیفتد و از مدال‌آوران المپیک حمایت بیشتری صورت بگیرد. وی درادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه برای اعتراض های اخیر وزنه برداران دلیل وجود دارد، به خبرگزاری ایسنا گفت: دلیل‌های من از نظر خودمان و بسیاری از اهالی وزنه‌برداری قانع‌کننده است. حداقل انتظاری که داریم این است که به ما احترام بگذارند. نزدیک 15 ماه است که از بازی‌های المپیک لندن بازگشته‌ایم. فدراسیون جایزه المپیک را نداده است. بهداد سلیمی طلا گرفته آن‌وقت فرد دیگری را برای نشان درجه سه لیاقت به ریاست جمهوری معرفی می کنند. همه حقوق‌ها و مزایا برای همین فرد بود. متاسفانه هیچ قدم مثبتی برای وزنه‌برداران برداشته نشد. بعد مالی قضیه در درجه دوم و سوم اهمیت است. مهم‌تر این است که رفتارهای بسیار زشتی با ما شد. رضازاده قول داد که جریان بی‌احترامی صورت گرفته در بیمارستان را پیگیری کند. اکنون دو هفته از آن ماجرا می‌گذرد. برای فدراسیون کاری نداشت که به هیات خرم آباد بگوید که مربی خرم‌آبادی برای همیشه از سالن‌های وزنه‌برداری محروم شود. می‌خواهم بدانم رضازاده چه پیگیری کرده است که هیچ‌کس چیزی از آن نمی‌داند. چرا هیچ اتفاقی نیفتاده است؟
هر چند بهداد سلیمی در تازه ترین صحبت های خود بازهم گلایه هایی را نسبت به فدراسیون وزنه برداری مطرح کرده اما خبرهای دریافتی کیهان حکایت از آن دارد که فارغ از کسب هرگونه نتیجه ای در مسابقات جهانی وزنه برداری، وزنه برداران معترض به اردوی تیم ملی فراخوانده می شوند و بزودی آنها در کنار سایر ملی پوشان به تمرین خواهند پرداخت.

 


نشست سرپرست وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی هر ماه برگزار خواهد شد.
از این پس در هفته‌ دوم هر ماه نشست مشترک مدیران وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی در این وزارتخانه برگزار خواهد شد.عصر دوشنبه دومین نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با سید رضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه با موضوع «معارفه مدیران جدید این وزارتخانه» برگزار شد. قرار است از این پس در هفته‌ دوم هر ماه جلسات منظم سرپرست وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی برای بررسی برنامه‌ها و مسائل و مشکلات آنها در این وزارتخانه تشکیل شود.

 


* جدیدترین رده بندی امتیازآورترین جودوکاران جهان بعد از مسابقات جایزه بزرگ های قزاقستان و ازبکستان اعلام شد که امیر قاسمی نژاد 16 پله صعود داشت.
* تیم بسکتبال ذوب‌آهن پس از یک فصل دوری از لیگ برتر دوباره بازگشت و فرزاد کوهیان هم هدایت این تیم را برعهده گرفت.
* مسئولان سازمان لیگ فدراسیون تکواندو برای سومین بار زمان آغاز رقابت‌های لیگ برتر را تغییر داد‌ه‌اند و گویا قرار است این مسابقات از ششم آبان آغاز شود.

 


ملی‌پوش دوومیدانی ایران دو سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد.
ابراهیم رحیمیان که در رقابت‌های پیاده‌روی قهرمانی جهان در روسیه تست دوپینگش مثبت اعلام شد، از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دو سال محروم شد. او در این رقابت‌ها در رده 52 جهان قرار گرفته بود.ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) پس از بررسی پرونده ابراهیم رحیمیان، این رای را اعلام کرد.این ملی‌پوش که در بازی‌های المپیک لندن نیز حضور داشت، تا یکشنبه آینده فرصت دارد به رای صادر شده اعتراض کند.در صورت عدم اعتراض رحیمیان، این حکم قطعی خواهد بود.

 


محمد بلالی نایب رئیس سابق فدراسیون والیبال که بیش از یک دهه این سمت را برعهده داشت به دلیل بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد.
مراسم تشییع محمد بلالی امروز ساعت 9 صبح با حضور اهالی ورزش از مقابل منزل این مرحوم انجام می‌شود. سرویس ورزشی کیهان این مصیبت را به جامعه ورزش و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10