(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 20 مهر 1392 - شماره 20614

برای تامین امنیت بیشتر صورت می‌گیرد
سفر دانش‌آموزان راهیان‌ نور با قطار
تجدید میثاق فرماندهان ناجا با آرمان‌های امام راحل
جریمه 2 میلیاردتومانی برای یک شرکت لبنی گرانفروش
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اعلام کرد
آلودگی هوا عامل موج جدید سرطان
واژگونی خودرو در محور طرود- شاهرود 4 کشته بر جای گذاشت
سرپرست کمیته امداد خبر داد
ایجاد 200 هزار فرصت شغلی در روستاها
جاسازی 34کیلوگرم هروئین در کپسول‌های اکسیژن
حوادث کوتاه از کشور
آبگرفتگی شهرهای شمالی کشور را فرا گرفت
فانی: معلمین ممنوع التدریس خودشان را معرفی کنند
تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی سلامت مرغ‌های مصرفی
گرگ گرسنه 8 اشتهاردی را زخمی کرد
هشدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست: نگهداری هرگونه پرنده شکاری بدون مجوزممنوع است
کشف محموله بزرگ شیشه در راه استرالیا
مرغ 15 میلیونی
شورش در پرجمعیت‌ترین زندان برزیل
امان از درد بی‌پولی!
ازدواج یک عربستانی با دختربچه 12ساله!
   


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از سفر دانش‌آموزان به جبهه‌های حق علیه باطل به وسیله قطار خبر داد.
سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با مهر گفت: دانش‌آموزان از امروز در گروه‌های از قبل تعیین شده در قالب اردوهای راهیان نور عازم جبهه‌های جنوب و غرب کشور می‌شوند.
وی تاکید کرد: برای حفظ حداکثری امنیت جانی دانش‌آموزان مقرر شده که از قطار برای این سفرها استفاده شود.
یزدی‌خواه گفت: اولین گروه از دانش‌آموزان که امروز عازم این سفر معنوی می‌شوند متعلق به دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگر می‌باشند.

 


فرماندهان نیروی انتظامی صبح دیروز به مناسبت پایان هفته ناجا با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های ایشان و انقلاب تجدید میثاق کردند.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، تصریح کرد: نیروی انتظامی افتخار می‌کند که مأمور برقراری عدل و قسط در جامعه، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان و محرومان است.
وی گفت: اگر پلیسی تنها به ارزش‌های مادی توجه کند در مواجهه با تخلفات و جرائم نمی‌تواند دوام آورد و تقوا پیشه کند، از این رو هنگام مأموریت‌ها، دچار تخطی شده که در نهایت باید هزینه‌هایی چون اخراج را بپردازد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اساس ما قانون و شرع است، گفت: پلیس هنگام اجرای مأموریت‌هایش باید براساس قانون عمل کند، اگر کسی با روش غیراخلاقی از متهمی اعتراف بگیرد، اقدام او خلاف شرع است.
به گفته سردار احمدی‌مقدم قانون و شرع، رابطه نیروی انتظامی با مردم را مشخص می‌کند.
وی با اشاره به شعار هفته ناجا مبنی بر «اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانونمداری و روز آمدی» گفت: چنین پلیسی باید به ابزار دانش، فنون و تجهیزات روز مجهز و در شناسایی و خنثی کردن تهدیدات روز، آماده باشد.
احمدی‌مقدم، قانونمداری و مردم‌داری را مهم‌ترین روز‌آمدی دانست و افزود: نیروی انسانی در ناجا مهم‌ترین سرمایه اصلی سازمان است که سرمایه اجتماعی منبعث از آن است.
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین و رعایت شرع، تصریح کرد: اینکه با روشی غیرقانونی تلاش شود تا زودتر از متهم اعتراف گرفته و به نتیجه مطلوب رسیده شود خلاف قانون است.
سردار احمدی‌مقدم قانون و شرع را معیار رابطه کاری پلیس با مردم دانست و افزود: مردم‌داری، کارآمدی و روز‌آمدی از شعارهای ناجا بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در مقابل تهدیدات به روز بودو از قبل آنها را شناسایی کرد، گفت: البته در این موضوع نیز مسئله مهم مردم‌داری و قانون‌مداری است.
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به پیامی که با واسطه از جانب رهبر معظم انقلاب به وی رسیده بود، اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند که در برخورد با اراذل و اوباش نباید از حدود عبور کرد و نکند در روز قیامت طوری شود که من و شما بایستیم و مورد مواخذه قرار بگیریم و آن افراد از مقابلمان رد شوند.
به گفته وی، ماموران پلیس باید مامورانی آگاه به حقوق شرعی، قانون و وظایف خود باشند.
فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنانش خطاب به بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: مطمئن باشید که ناجا راه و خط شما را که از دیرباز آغاز شده و پس از عبور از عاشورا به انقلاب رسید ادامه خواهد داد و دچار غفلت‌هایی که در طول 14 قرن جامعه اسلامی با آن روبرو بود، نخواهد شد.

 


معاون تعزیرات حکومتی تهران از جریمه نقدی 2 میلیارد و 300 میلیون تومانی یک شرکت لبنیاتی متخلف به دلیل گرانفروشی خبر داد.
بزرگمهر صادقی نیچ‌کوهی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر افزود: این قلم تخلف توسط بازرسین سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشف شد و سپس در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به مستندات موجود در پرونده و استماع دفاعیات متخلفین و احراز تخلف، شرکت به 3/2 میلیارد تومان جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

 


عضو فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه هم‌اکنون فقط دو پالایشگاه به طور کامل بنزین یورو 4 تولید می‌کند، گفت: موج جدید سرطان و بسیاری از مرگ و میرها در کشور ناشی از آلودگی هوا است.
کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر ضرورت کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: موج جدید سرطان در کشور ناشی از آلودگی هوا است، ضمن آنکه آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا نیز بسیار قابل توجه است.
وی افزود: اهمیت پرداختن بر کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که در مواردی گاها مشاهده می‌شود که به دلیل افزایش آلایندگی‌های هوا شاهد تعطیلی مدارس و ادارات می‌شویم.
پیرموذن با اشاره به جلسه فراکسیون محیط زیست خانه ملت با وزیر نفت، ابراز داشت، در این جلسه فراکسیون محیط زیست به جد پیگیر احداث کامل پالایشگاه‌های تولید سوخت یورو 4 بوده است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون از 6 پالایشگاه تولید بنزین فقط دو پالایشگاه تولید سوخت یورو 4 را در برنامه خود قرار داده‌اند.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس متذکر شد: لازم است که تولید بنزین فاقد بنزن تسریع یابد چرا که این امر با سلامتی شهروندان در ارتباط است.

 


جانشین پلیس راه استان سمنان از وقوع حادثه واژگونی خودرو در محور فرعی طرود- شاهرود و کشته شدن چهار نفر بر اثر آن خبر داد.
سرهنگ حسن خسروجردی دیروز به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه پنجشنبه شب در کیلومتر 120محور فرعی طرود- شاهرود رخ داد و بر اثر آن چهار نفر از سرنشینان در دم فوت و دو نفر مجروح شدند.وی علت وقوع این سانحه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو به دلیل سرعت بالا عنوان کرد.مجروحان این سانحه به بیمارستان شاهرود منتقل شدند.

 


سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با اشاره به اینکه در برخی مواقع بانک‌های عامل، وام اشتغال مددجویان را به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: در صورت تامین اعتبار امسال 200 هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی ایجاد می‌شود.
حسین انواری با اشاره به اینکه مجموعه امداد در طول سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به اشتغال مددجویان داشته است، گفت: سالانه بیش از 300 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد برای مددجویان فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 500 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد برای مددجویان و همچنین نیازمندان ایجاد خواهد شد که از این تعداد 300 هزار فرصت شغلی خاص مددجویان تحت پوشش و 200 هزار فرصت شغلی مربوط به روستاییان است.
سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی با تاکید بر اینکه سقف وام‌های اشتغال امسال از 15 به 20 میلیون افزایش یافته است، گفت: البته این رقم هنوز پرداخت نشده است که مجموعه امداد به دنبال رایزنی با بانک‌های عامل برای پرداخت به موقع این مبلغ است.

 


در عملیات تعقیب و گریز ماموران نیروی انتظامی شهرستان بافت، یک خودرو حامل کپسول‌های اکسیژن متوقف و پس از بازرسی آن 34 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.
فرماندهی انتظامی شهرستان بافت دیروز به خبرنگار ایرنا در بافت گفت: قاچاقچیان از استان سیستان و بلوچستان، محموله را بارگیری و قصد داشتند به استان فارس منتقل کنند که با هوشیاری ماموران انتظامی بافت ناکام ماندند و محموله متوقف شد.سرهنگ علی محمدی افزود: این محموله به طور حرفه‌ای و در درون کپسو‌ل‌های اکسيژن جاسازی شده بود و با جوش آهن و رنگ‌آمیزی پلمپ شده بودند.
وی بیان کرد: قاچاقچیان پس از دستگیری به ماموران نیروی انتظامی و کلانتری نیز پیشنهاد رشوه به مبلغ 30 میلیون ریال دادند که ماموران نیروی انتظامی از گرفتن رشوه امتناع و قاچاقچیان و محموله را تحویل ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان دادند.سرهنگ محمدی افزود: در این رابطه یک خودرو و دو سرنشین آن تحویل مقامات قضایی شدند.

 


دستگیری فروشنده کلاهبردار
شیراز- فارس: رئیس پلیس فتای فارس از کشف پرونده‌ای خبر داد که در آن یک فروشنده مواد غذایی با استفاده از تلفن بانک و دستگاه کارت‌خوان، از مشتریان خود کلاهبرداری می‌کرد.
سرهنگ سید موسی حسینی با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری این فروشنده 25 ساله به 2 میلیون رسیده است اضافه کرد: تاکنون 5 مورد کلاهبرداری از مشتریان این فروشنده کشف شده و تحقیقات برای دیگر برداشت‌های غیرمجاز احتمالی از این فرد ادامه دارد.
واژگونی خودرو
قم- فارس: دیروز یک دستگاه مینی‌بوس در محور قم- سلفچگان واژگون شد که در اثر این حادثه 14 نفر از سرنشینان این خودرو مصدوم شدند.
با توجه به مجروح شدن 14 نفر از سرنشینان مینی‌بوس 5 دستگاه آمبولانس به محل سانحه اعزام و نسبت به انتقال مجروحان به مراکز درمانی قم اقدام شد.
کشف سوخت قاچاق
ارومیه- فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی دیروز در ارومیه اظهار داشت: مأموران مرزی هنگ پیرانشهر بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در گمرک تمرچین این شهرستان توانستند 9 هزار و 900 لیتر سوخت قاچاق مازاد در باک‌های خودروهای خروجی از کشور را شناسایی و ضبط کنند.
شهرام عباسی تصریح کرد: در این زمینه 6 دستگاه خودرو سواری و سنگین توقیف و ضمن گزارش به اداره کل پایانه‌های آذربایجان غربی با تکمیل پرونده به مقام قضایی ارسال شده است.
حریق در منزل مسکونی
مشکین شهر- فارس: مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان مشکین‌شهر در اردبیل اظهار داشت: در اثر اتصال در سیستم سیم‌کشی برق منزل مسکونی در مشکین‌شهر یک باب منزل مسکونی طعمه حریق شد.
غلامحسین دادوند یادآور شد: به دنبال تماس با سامانه 125 مبنی بر آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان سعیدی بلافاصله مأموران آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.
این آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی و به دلیل اتصال در سیستم سیم‌کشی برق ایجاد شده بود که با تلاش به موقع آتش‌نشانان، حریق به سرعت مهار شده و از سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور جلوگیری شد.
خوشبختانه این حادثه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشت.
مبارزه با قاچاق سیگار
سنندج-ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: در بازرسی از 2 دستگاه کامیون، بیش از یک میلیون و 117 هزار نخ سیگار قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.
سرهنگ جعفر آژنگ افزود: سیگارهای مکشوفه در 2 دستگاه کامیون بارگیری شده بود که با اشراف اطلاعاتی مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و طی 2 عملیات جداگانه، در ورودی شهر سنندج متوقف شد.
وی گفت: در بازرسی انجام شده از کامیون‌ها در مجموع 55 هزار و 890 پاکت معادل یک میلیون و 117 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.
وی افزود: با پیگیری مأموران و با اطلاعات به دست آمده از 2 راننده دستگیر شده، مالک اصلی 2 محموله نیز در سنندج شناسایی و دستگیر شد.

 


بارش شدید باران در اواخر هفته گذشته سبب آبگرفتگی معابر عمومی در برخی شهرهای شمالی کشور شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، بارش باران در برخی شهرها و روستاهای استان‌های مازندران و گیلان سبب جاری شدن روان آب‌ها و طغیان برخی رودخانه‌های محلی شد. به گونه‌ای که زندگی مردم را مختل کرد.
بارش شدید باران در شهرهای رامسر، نور، نوشهر، عباس‌آباد و آستانه اشرفیه باعث شد تا روان آب‌ها در سطح شهر جاری شود و آمد و شد شهروندان را مختل، حجم راه‌بندان را در این شهرها افزایش و مشکلاتی را برای ساکنان این شهرها فراهم کند.
بارش شدید باران راه ارتباطی 3 روستا در آستانه اشرفیه را قطع کرد و طغیان رودخانه‌های محلی در این منطقه بعضی از محورهای مواصلاتی را به زیر آب برد. همچنین جاری شدن سیلاب در برخی مناطق روستایی سبب شد آب وارد خانه‌های مردم شود.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش از آن دسته از معلمانی که ممنوع‌التدریس هستند خواست که برای پی‌گیری وضعیتشان به آموزش و پرورش مراجعه کنند.
دکتر علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با فارس ضمن بی‌اطلاعی از میزان معلم ممنوع‌التدریس در آموزش و پرورش گفت: دادگاه تخلفات اداری آموزش و پرورش ماموریت پیدا کرده است تا پرونده‌ها را بررسی کند البته فرهنگیانی که دارای چنین مشکلی هستند به آموزش و پرورش مراجعه کنند تا این موارد را پی‌گیری کنیم.
فانی در پاسخ به این پرسش که ممنوع التدریس شدن معلمان یاد شده از سوی کدام ارگان است، گفت: از سوی نهادهای مختلف است اما به موارد مربوط به دادگاه تخلفات اداری آموزش و پرورش زودتر رسیدگی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: فرهنگیان ممنوع التدریس به آموزش و پرورش مراجعه کنند و ما نیز به کارشان سریعا رسیدگی می‌کنیم.

 


رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی سلامت مرغ‌های مصرفی مردم تهران خبر داد.
احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه اخیر برخی اعضای شورای شهر با مسئولان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی درباره مرغ‌های آلوده به سرب، اظهار داشت: در جلسه مذکور مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا صحت و سقم گزارش ارائه شده درباره مرغ‌های آلوده به سرب را مورد بررسی قرار دهد.
وی با بیان اینکه با تشکیل این کارگروه به اطلاعات مشترکی دست خواهیم یافت، ادامه داد: درباره سبزیجات، میوه جات و کالاهای مصرفی خوراکی که سازمان میادین درباره آن گزارشی ارائه کرد نیز بررسی‌های لازم انجام می‌شود.
گفتنی است حسین صفایی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه پایش محصولات میوه و تره بار پرداخت و اظهار داشت: برخلاف تصور عمومی، وجود هورمون در مرغ‌های مورد بررسی که از 10 استان وارد تهران می‌شوند، صفر درصد بود اما دارای 47 درصد سرب و 17 درصد کادمیوم هستند.
وی همچنین گفت: در این پایش که از 2/5 سال پیش اجرای آن آغاز شد، میوه و تره بار بررسی شده در پاییز سال 91 تنها 1/4 درصد بالاتر از حد مجاز آغشته به سم بودند. اما این در حالی است که همین محصولات در تابستان سال 91، به میزان 41 درصد آغشته به فلزات سنگین بودند که سرب در ردیف اول این فلزات قرار دارد.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری به پایش سبزیجات وارد شده به تهران نیز اشاره کرد و گفت: پیاز، آلوده ترین محصول از نظر نیترات است.
اظهارات مدیر عامل سازمان میادین درباره آلودگی مرغ‌ها از سوی مسئولان وزارت بهداشت تکذیب شد و تعدادی از اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر برای دریافت اطلاعات درست وارد موضوع شدند.
رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورا هفته گذشته از تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور برخی اعضای شورا با دیناوند معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئيس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.

 


نایب رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد از توابع استان البرز گفت: گرگ گرسنه‌ای طی چهارشنبه شب و پنجشنبه 8 تن از اهالی اشتهارد را زخمی کرد.
حمیدرضا آقاسی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ورود این گرگ ساعت 22 چهارشنبه شب گذشته به محدوده شهر اشتهارد گزارش شد، افزود: در پی اعلام خبر زخمی شدن یک فرد تیم‌های انتظامی و امدادی وارد عمل شدند.
وی گفت: این حیوان وحشی با پرسه زدن در نقاط مختلف شهر اشتهارد تا صبح پنجشنبه در مجموع 8 نفر را زخمی کرد که در نهایت با شلیک ماموران انتظامی از پای درآمد.
آقاسی افزود: تمام مصدومان این حادثه پس از درمان اولیه در اشتهارد برای تزریق واکسن ضد هاری به تهران انتقال یافتند که حال همه آنان رضایت‌بخش است.
وی گفت: لاشه این گرگ برای بررسی در زمینه ابتلا به بیماری هاری به مرکز دامپزشکی اشتهارد انتقال یافته است.

 


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف 2 بهله پرنده شکاری در منزل یکی از شهروندان تهرانی خبر داد.
اسماعیل میران‌زاده دیروز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در پی گزارشات مردمی در خصوص نگهداری تعدادی پرنده شکاری درخانه یک متخلف محیط‌زیست ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران وارد عمل شدند.
وی تاکید کرد: در بازرسی از خانه این متخلف 2 بهله پرنده شکاری شامل دلیجه و سارگپه را کشف و به اداره کل محیط زیست استان تهران منتقل کردند.
وی با اشاره به این که فرد متخلف به دلیل نگهداری این پرندگان شکاری 40 میلیون ریال جریمه شد، افزود در عین حال موضوع طی صورتجلسه‌ای به همراه پرونده متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان تهران به شهروندان هشدار داد: برابر قانون نگهداری هرگونه حیوان وحشی و پرنده شکاری و حمایت شده بدون مجوز سازمان حفاظت محیط‌ زیست ممنوع است و متخلفان ضمن جریمه نقدی براساس قانون به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

 


پلیس استرالیا از کشف محموله بزرگ شیشه در میان تایرهای یک دستگاه کامیون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارزش این محموله «متامفتامین» به 189 میلیون دلار می‌رسد.پلیس استرالیا اذعان کرد که سه نفر که در بارگیری این محموله نقش داشتند دستگیر شده‌اند و انتظار می‌رود به اشد مجازات و حبس ابد محکوم شوند.
به گفته فرمانده پلیس فدرال استرالیا کشف و ضبط به موقع این محموله 200 کیلوگرمی باعث شد از پخش گسترده آن در شهرهای کوچک و بزرگ استرالیا جلوگیری شود.
وی تاکید کرد به دلیل تعهد پلیس برای مقابله با چنین جرایمی، عملیات مقابله با سندیکای قاچاق مواد با جدیت ادامه خواهد یافت.
متامفتامین یا شیشه یک ماده محرک بسیار اعتیادآور است که روی سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز و نخاع اثر می‌گذارد.

 


در مسابقه «مرغ‌های زیبا» که در شهر ریاض برگزار شد، یک مرغ به قیمت 16 هزار ریال عربستان (حدود 15 میلیون تومان) به فروش رسید.
به گزارش العالم، در این مزایده که در نوع خود اولین بود، انواع نادری از مرغ‌ها به نمایش گذاشته شد که در نهایت یک قطعه مرغ به قیمت 16 هزار ریال عربستان (نزدیک به 15 میلیون تومان) به فروش رفت.
در این مزایده، معاملات قابل توجهی با مبالغ 7500 ریال تا 16500 ریال عربستان انجام شد و مجموع مبالغ به بیش از 92 هزار ریال رسید.
در اولین مسابقه «مرغ‌های زیبا»، تعدادی از افرادی که در زمینه پرورش این نوع مرغ‌ها فعالیت دارند، شرکت داشتند.
روزنامه «الاقتصادیه» چاپ عربستان ضمن نقل این خبر، به نقل از «متعب العثمان» مسئول برگزاری این مسابقه نوشت: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی، گرد هم آوردن افرادی است که به پرورش انواع مرغ‌ها و پرندگان کمیاب مشغول هستند.

 


کشف تونل فرار در یکی از زندان‌های پرجمعیت برزیل که به شورش منجر شد، حداقل 10 کشته و بیش از 30 زخمی برجاگذاشت.
به گزارش «آسوشیتدپرس»، مقامات برزیلی از شورش در یکی از شلوغ‌ترین زندان‌های واقع در شمال شرقی این کشور که به مرگ حداقل 10 زندانی و زخمی شدن بیش از 30 نفر دیگر منجر شده است، خبر داده‌اند.
بر اساس این خبر، گفته می‌شود که شورش در زندان «Pedrinhas» واقع در «سائو لوئیس»، چهارشنبه شب گذشته بعد از آن آغاز شد که گاردهای زندان تونلی را کشف کردند که قرار بود توسط 60 زندانی برای فرار مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، زندانیان به منظور جلوگیری از ورود گاردها به زندان، تشک‌های خود را به آتش کشیدند.

 


یک مرد چینی پای خود را به دلیل نداشتن پول برای عمل جراحی با اره و چاقو قطع کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه تلگراف، «ژنگ یانلیانگ» از استان «هه فی» با استفاده از یک اره و یک چاقو پای آسیب‌دیده خود را که نیاز به عمل جراحی داشت قطع کرد.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، آقای ژنگ کشاورز و کارگر یک کارخانه بود که از ژانویه 2012 دچار پادرد و آمبولی (گرفتگی) شریانی بوده است و باید در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت.وی چندین بار به بیمارستان مراجعه کرد اما به دلیل نداشتن پول کافی مجبور به ترک بیمارستان شد.

 


یک مرد عربستانی مخفیانه با یک دانش‌آموز 12 ساله کلاس چهارم ابتدایی ازدواج کرده است.
به گزارش العالم، به دنبال افشای ازدواج یک مرد عربستانی با یک دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی، رئیس دادگاهی در این کشور مرد مذکور را به همراه پدر دانش‌آموز برای ارائه توضیح درباره چگونگی این ازدواج و هویت جاری کننده عقد احضار کرد.
پایگاه «الخبر پرس» به نقل از منابع عربستانی نوشت: این دانش‌آموز که مادرش تبعه یمن است، هنوز تابعیت عربستانی دریافت نکرده و پدرش از گرفتن شناسنامه برای وی خودداری کرده است.
از سوی دیگر به دنبال انتشار سرگذشت این دانش‌آموز در روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری، پدرش از فرستادن وی به مدرسه جلوگیری کرده است.
«ابراهیم الحکمی» وکیل عربستانی در این باره گفت: این ازدواج از دو نظر خلاف قانون است. از یک سو زوجه، کم سن است و کمتر از 12 سال دارد. و از سوی دیگر صیغه عقد توسط فردی جاری شده که دادگاه به وی حق اجرای این صیغه را نداده است.
این وکیل عربستانی افزود: از نظر قانونی پدر این کودک، به علت موافقت با این ازدواج و جاری کردن صیغه عقد برای فرزند 12 ساله‌اش، محکوم به تعزیر خواهد شد. همچنین زوج و عاقد نیز به علت این اقدام به تعزیر محکوم می‌شوند.
گفتنی است، هنوز تعداد بسیاری از زنان عربستانی در این کشور از داشتن شناسنامه و حتی کارت شناسایی محرومند و در صورت نیاز، هویت آنان با حضور قیم آنان ثابت می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10