(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 20 مهر 1392 - شماره 20614

حدیث دشت عشق
هیچ‌کس، حتی کی‌روش حق ندارد با اعتبار فوتبال ایران بازی کند
تیم ملی جای تسویه‌حساب نیست!
اخبار کوتاه از فوتبال
وقتی غیبت وزنه برداری قهرمانی را از ایران می‌گیرد!
دورخیز فدراسیون بسکتبال برای کسب میزبانی جام ملت‌های 2015
قهرمان سابق جودوی ایران در آغوش خاک آرام گرفت
گودرزی، گادیسوف و آکگول برای بابلی‌ها کشتی می‌گیرند
تجلیل از تیم ملی والیبال در آکادمی ملی المپیک
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «جعفر اکبری»
او جنوب را انتخاب کرد!
همه از پاکدامنی و سخاوت و شجاعت و صبرش می‌گفتند و از همه مهمتر از صداقت و درستکاریش! شغل‌های زیادی را آزموده بود: طلبگی، کشاورزی، رشته مکانیک در دوره دیپلم، تخریب‌چی، خدمه توپ ضدهوایی چهار لول، و از همه مهمتر عاشقی!فعالیت‌های جعفر در دوره انقلاب اسلامی، گرم کردن تنور راهپیمایی بود و مبارزه با رژیم پهلوی. جنگ هم که پیش آمد حوزه را رها کرد و به فرمان رهبر و مقتدایش گردن نهاد. در اکثر عملیات‌های رزمندگان اسلام حاضر می‌شد. یک‌بار هم به شدت از ناحیه کمر مجروح گردید و از گازهای شیمیایی آزار می‌دید. پزشکان به او سفارش کردند برای استفاده از هوایی بهتر به شمال برود اما او نه شمال که راه جنوب را برگزید... و چه انتخابی! عملیات والفجر 8 شد. عاشقانه در جهت جهاد و مبارزه شتافت تا تیر مستقیم صدامیان کافر سینه او را شکافت.طلبه بسیجی شهید «جعفر اکبری»، سال 1343 در فرتخون فلاورجان متولد شد و در 22/2/1365 در فاو به شهادت رسید.

 


تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه هفته جاری در سومین بازی خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آزادی تیم ملی تایلند را به مصاف خود فرامی‌خواند.
دیدار تیم تایلند بهانه و دلیلی شد که سرانجام تیم ملی فوتبال ایران بعد از بیش از سه ماه دوباره شکل بگیرد. تمرینات و فعالیت خود را شروع و عینیت پیدا کند که این با توجه به در پیش بودن مسابقات مهمی چون جام جهانی خود به خود مایه خوشحالی و رفع بسیاری از نگرانی‌هاست. امیدواریم شروع جدید حرکت تیم ملی براساس برنامه‌ای منظم، هماهنگ و حساب شده تا شروع مسابقات جهانی برزیل ادامه داشته باشد و دوباره شاهد وقفه و فاصله‌های طولانی میان مراحل مختلف حرکت تیم ملی نباشیم. به علاوه نحوه عملکرد و رفتار متولیان تیم ملی به ویژه کادر فنی و بالاخص سرمربی تیم ملی طی این فاصله در رفع نگرانی‌ها و اطمینان بخشیدن به احساسات و ذهنیات اهالی فوتبال می‌تواند نقش مهم و مضاعفی داشته باشد. یکی از نکات و نشانه‌های این عملکرد که می‌تواند در انتقال این احساس و باور به ذهن مخاطبان و علاقه‌مندان مؤثر باشد این است که کادر فنی و سرمربی تیم ملی در عملکرد و رفتار خود درباره تیم ملی جز به انجام «وظیفه‌ای» که برعهده دارد به چیز دیگری فکر نمی‌کند و هیچ چیز دیگر یا جریان و فرد یا افراد دیگر نمی‌توانند او را تحت تأثیر یا تابع نظرات خویش نمایند و آنها برای انجام «وظیفه»، با دقت به کار خود مشغولند و نشانه و دلیل آن‌هم «لیستی» است که از طریق آن «بهترین‌های فوتبال ایران» که عمدتا در «لیگ» یا هر جای دیگر جهان هستند به اردوی تیم ملی فراخوانده می‌شوند.
متأسفانه این اتفاق درباره بازی پیش‌رو و لیست اخیر رخ نداد و لیست اعلام شده از سوی کادر فنی تیم ملی که البته امضای شخص سرمربی تیم ملی زیرپای آن است، در میان اهالی و محافل فوتبال حرف و حدیث‌های بسیاری در پی داشت و البته این حرف و حدیث‌ها همه با اذعان به این اصل مهم و غیرقابل انکار بود که در دعوت و انتخاب بازیکنان نظر و سلیقه سرمربی یک ملاک مهم و امری تعیین‌کننده است چون در نهایت اوست که باید پاسخگوی عملکرد و نتایج تیم تحت نظر باشد. با این همه این تنها ملاک نیست و «لیگ» و واقعیت‌های لیگ که هر هفته ده‌ها و بلکه صدها هزار چشم آن را تعقیب می‌کنند، ریز و درشت آن را زیر نظر گرفته، ضعف و قوت‌های آن را رصد می‌کنند، ستاره‌ها و پدیده‌های آن را شناسایی می‌کنند و... یک ملاک بزرگ دیگر و غیرقابل انکار است که به نظر می‌رسد از سوی کادر فنی و شخص سرمربی تیم ملی تقریبا به‌طور کامل نادیده گرفته شده و ایشان و همکارانش براساس شناخت و ارزیابی‌های قبلی لیست اخیر را اعلام کرده است. بیرون ماندن جمعی از بهترین‌های لیگ سیزدهم و وجود برخی از نام‌ها که یا اصلا در لیگ بازی نکرده یا در تیم‌های خود نمایش ضعیف داشته و بیرون خط مانده‌اند، لیست اخیر را به شدت با شبهه روبه‌رو کرده و زیر سؤال برده تا آنجا که یکی از چهره‌های نامدار فوتبال ایران به درستی انتخاب اخیر را «توهین به لیگ» خواند. چالش‌ها و بگومگوهایی که یکی، دو ماه پیش بر سر برنامه‌ریزی لیگ و تیم ملی میان سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی اتفاق افتاد و در نهایت به توافقی ختم نشد و در عوض به سفر تقریبا یکماهه کی‌روش- که برخی از آن تلقی قهر کردند- به کشورش منجر شد، عدم حضور ایشان در ایران آن هم در اوج برگزاری لیگ یا حضور با اکراه ایشان که بیش از هر جا در صحنه چرت زدن وی هنگام حضور در ورزشگاه و برگزاری یکی از مسابقات لیگ، دیده شد و... ناخودآگاه این شبهه را در ذهن مخاطب القاء می‌کند که گویا سرمربی تیم ملی حالا که می‌بیند برنامه‌ریزان لیگ در اجرای برنامه‌های خود مصرند و پا می‌فشارند، تصمیم به تقابل با لیگ و نادیده گرفتن آن گرفته است! لازم به تکرار نیست که سندی که می‌تواند این ظن و شبهه را تقویت و به یقین تبدیل کند همین لیست اخیر اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی است که حتی یک بازیکن از تیم صدرنشین، یک پدیده از میان پدیده‌های لیگ و... در آن دیده نمی‌شود، که این درست برخلاف اظهارات اطمینان‌بخش و همیشگی سرمربی پرتغالی هم هست که تیم ملی جای «بهترین‌ها»ست اعم از هر سن و سال و هر رنگ و نشانی که می‌خواهد داشته باشد.
حرف آخر این که امیدواریم در روزها و مراحل آینده نحوه عملکرد و رفتار سرمربی و کادر فنی تیم ملی، اهالی فوتبال را مجاب کند و سؤالات و شبهات را پاسخگو باشد. تیم ملی فوتبال ایران در مقطع و شرایط حساسی قرار دارد، روزهای مهم و حیثیتی را در پیش دارد، اصلا جای آن نیست که قربانی لج و لجبازی و خاصه خرجی و باندبازی و منافع این و آن شود. تیم ملی ایران برای خود در فوتبال آسیا و جهان اسم و جایگاه و آبرویی دارد، کسی، هیچ‌کس حتی سرمربی تیم ملی، حق بازی با این حیثیت و جایگاه را ندارد و همگان به‌ویژه سرمربی تیم ملی باید با تمام وجود، با سعه‌صدر، با عدالت و بزرگ‌منشی، تنها و تنها به وظیفه‌ای که در قبال این تیم و حفظ جایگاه آن و شاد کردن دل مردم دارند فکر و عمل کنند. از طرفی این یک اصل است که سرمربی باید در امور مربوط به خود و حوزه وظایف خود، مستقل عمل کند، اما این استقلال فقط به معنای این نیست که ایشان مثلا به توصیه مسئولان ورزش و فوتبال یا تذکرات کارشناسانه کارشناسان- به اسم مستقل بودن- توجه نکند، اما گوش و هوش و اختیار و... خود را در اختیار بعضی عناصر و افراد مجهول‌الهویه عوضی آمده و به‌ویژه رخنه کرده در برخی رسانه‌ها بگذارد و... استقلال مورد بحث را مخدوش سازد. درباره این نکته آخر به همین مختصر بسنده می‌کنیم تا به آقای کی‌روش عرض کرده باشیم، حواسمان هست، حواسش باشد! مسائل تیم ملی را خیلی‌ها- از جمله ما- با چشمان باز و بیدار دنبال می‌کنند و هدفی جز حمایت و تقویت تیم ملی ندارند، تا در برابر هر‌حرکت و اقدامی از سوی هر کسی که موجب تضعیف تیم ملی شود و قرار باشد آن را، وسیله و «بازیچه»ای برای تسویه حساب‌ها و لجبازی‌ها و جلب منفعت‌ها و... قرار دهد مسلما ساکت نخواهند نشست و مسائل را با مردم و مسئولان بدون تعارف در میان خواهند گذاشت.

 


ادعای تازه کی‌روش در خصوص لیست تیم ملی
کی روش سرمربی تیم ملی درباره دعوت از بازیکنان و معیار این دعوت گفت:معیارها همان معیارهایی است که در ابتدای حضورم در ایران در نظر گرفته بودم همکارانم تک تک بازی ها را مورد بررسی قرار می دهند و پس از بررسی‌ها بازیکنان را دعوت می کنیم. حالا که کی روش این صحبت ها را مطرح می‌کند باید از وی پرسید که این چه معیاری است که از تیم صدرنشین حتی یک بازیکن به تیم ملی دعوت نمی شود اما نام بازیکنی در لیست جدید دیده می‌شود که در لیگ حتی یک بازی هم انجام نداده است؟!
وجود فساد در فوتبال قطعی شده است
پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که پنجشنبه شب در برنامه «دیروز، امروز، فردا»شبکه سوم حضور یافته بود درباره بحث فساد در فوتبال گفت: متاسفانه در فوتبال فساد وجود دارد و این مساله برای ما مسلم و قطعی شده است. مجموعه کسانی که به مجلس آمدند و صحبت کردند بدون استثناء این موضوع را تایید کردند. ما این موضوع را از نظر عمقی زیاد نمی بینیم اما سطح گستردگی آن 30-40 درصد است.
رونمایی از ابومسلم در لیگ دسته اول
هفته چهارم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ایران با شکست سنگین نساجی مازندران صدرنشین گروه الف و همچنین شکست ابومسلم در اولین دیدار خود پس از حل مشکلات مدیریتی این تیم همراه بود. نتایج کامل دیدارهای دیروز به این شرح است: * گل گهرسیرجان 4 - نساجی مازندران صفر *گهر دورود صفر - نیروی زمینی تهران یک *فولاد یزد یک - شهرداری بندرعباس یک *نفت آبادان صفر - سیاه جامگان صفر*شهرداری یاسوج 2- گیتی پسند اصفهان2 *ابومسلم یک - ایران جوان بوشهر2 *سایپای شمال 4 - البدر بندر کنگ یک *پارسه تهران یک - مس رفسنجان یک*آلومینیوم هرمزگان یک - پیکان یک*پاس صفر - یزد لوله صفر *نفت مسجد سلیمان یک - راهیان کرمانشاه یک.
خوشحالی قوچان نژاد از حضور در تیم ملی
قوچان نژاد مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت از این‌که بار دیگر می‌تواند برای تیم ملی بازی کند خوشحال است.
حریفان ایران در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی در امارات با حضور نمایندگان تیم‌های روسیه، برزیل، سوئیس، مکزیک، ایران، ایتالیا، مراکش و امارات برگزار شد که به این ترتیب تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با تیم‌های روسیه، برزیل و ایتالیا همگروه شد.
استقلال – تراکتورسازی 17 آبان برگزار می‌شود
ماجدی سرپرست استقلال در خصوص اینکه پیش از این اعلام شده بود استقلال در تاریخ 17 آبان باید در لیگ به مصاف تراکتورسازی برود اما در برنامه جدید، دیدار با کاسپین قزوین در جام حذفی، در این تاریخ برگزار می شود اظهار داشت: طبق اعلام سازمان لیگ به باشگاه استقلال، ما در تاریخ 17 آبان باید به مصاف تراکتورسازی برویم.
نمایندگان آسیا امروز در بندرعباس
نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز برای بازدید از ورزشگاه خلیج فارس و باشگاه آلومینیوم هرمزگان به بندرعباس می‌روند.
تمایل داوری برای بازی در بایرن
داوری دروازه‌بان ایرانی برانشوایگ آلمان گفت: اگر روزی به من پیشنهاد شود و فرصت پیش بیاید خوشحال می شوم در بایرن مونیخ بازی کنم.
بیش از 6 میلیون تقاضا برای خرید بلیت‌های جام جهانی
فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد، با پایان مرحله اول فروش اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل 6 میلیون و 164 هزارو 682 قطعه بلیت برای تماشای این رقابت‌ها تقاضا شده است.
حمایت زیدان از ریبری
اسطوره فوتبال فرانسه معتقد است، فرانک ریبری باید به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود. او همچنین ابراز امیدواری کرد گرت بیل به زودی ارزش‌های خود را به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن جهان نشان دهد.
پله با شکایت نوه‌هایش در دادگاه
پله با شکایت دو نوه دختری‌اش باید چندی دیگر در دادگاه حاضر شود. دو فرزند 13 و 15 ساله ساندرا رجینا دختر پله که در سال 2006 درگذشت از پدر‌بزرگ خود به دلیل بی‌توجهی و تامین نکردن مالی شکایت کردند.
بازی حساس جوانان ایران - عربستان
تیم‌ فوتبال جوانان کشورمان در دومین دیدارش در مرحله انتخابی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا روز پنج‌شنبه هفته گذشته برابر لبنان به پیروزی 6 بر یک دست یافت تا با 6 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم عربستان، به صدرجدول گروه چهارم باز‌گردد. آخرین بازی ایران که امروز مقابل عربستان برگزار خواهد شد برای تعیین تیم صدرنشین از اهمیت بالایی برخوردار است.ایران در صورت تساوی در این مسابقه به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی می‌شود.

 


دبیر کل کمیته ملی المپیک از شرکت نکردن وزنه برداری ایران در بازیهای کشورهای اسلامی گلایه کرد.
بهرام افشارزاده در خصوص دوم شدن ایران در بازیهای کشورهای اسلامی گفت: همه از ما می پرسند چرا وزنه برداری ایران در این مسابقات شرکت نکرد. اگر تیم وزنه برداری ایران در این مسابقات شرکت می کرد، مدالهای طلای این رشته به جای اندونزی به ایران می رسید و حالا ایران قهرمان بازیهای کشورهای اسلامی بود اما متاسفانه فدراسیون وزنه برداری این کار را نکرد. وی ادامه داد: باید در کنار تیم ملی پشتوانه‌های دیگری هم داشته باشیم و فقط به یک تعداد محدود از ورزشکاران اکتفا نکنیم اما وزنه برداری نه در بازیهای کشورهای اسلامی شرکت کرد و نه در بازیهای نانجینگ. افشارزاده همچنین به المپیکی‌های کنار مانده از وزنه برداری اشاره کرد و گفت: رضازاده باید هر چه زودتر این موضع را مدیریت کند. حیف است این قهرمانان کنار هستند. اینها جوان هستند. زمانی هم برای بازیهای آسیایی نداریم. کمتر از 10 ماه وقت است و اسامی را هم باید زودتر بدهیم. افشارزاده در پایان خواستار اختصاص بودجه مناسب به کمیته المپیک شد و هشدار داد: بودجه فعلی کفاف کار را نمی دهد. اگر بودجه ای که درخواست کرده‌ایم تخصیص داده نشود، نتایج گوانگجو در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون تکرار نخواهد شد و همچنین نمی‌توانیم در المپیک بعدی نتایج لندن را تکرار کنیم.

 


فدراسیون بسکتبال ایران به دنبال گرفتن میزبانی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 است که برای سهمیه المپیک سی و یکم در برزیل برگزار می‌شود.
فدراسیون بسکتبال ایران بعد از میزبانی مناسب در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برای کسب میزبانی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 که برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل است اقدام کرد. فدراسیون بسکتبال هم اکنون آمادگی خود را برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام کرده و قصد دارد با استفاده از پتانسیل سالن 12 هزار نفری آزادی این بازی ها را برگزار کند. طبق گفته مسئولان فدراسیون بسکتبال، کره جنوبی اصلی‌ترین حریف ایران در گرفتن میزبانی مسابقات است. با توجه به برنامه‌های فدراسیون جهانی بسکتبال قاره آسیا تنها یک سهمیه دارد و تنها قهرمان آسیا به المپیک می‌رسد و دو تیم دیگر باید در رقابت‌های بین قاره ای رقابت کنند و سهمیه بگیرند.در صورت گرفتن میزبانی می‌توان ایران را که مدافع عنوان قهرمانی آسیا را نیز یدک می‌کشد به عنوان شانس نخست کسب سهمیه المپیک دانست.

 


پیکر عضو پیشین تیم ملی جودوی ایران که چندین عنوان آسیایی و مقام هفتمی المپیک را در کارنامه اش داشت، دیروز در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
کاظم ساریخانی روز پنجشنبه 18 مهرماه براثر ضایعه مغزی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری و در سن 35 سالگی دیده از جهان فروبست. مراسم خاکسپاری وی ظهر جمعه با حضور مسئولان و اهالی جودو در شهرری آغاز شد و با آرام گرفتن پیکر وی در قطعه نام آوران بهشت زهرا به پایان رسید.
محمدعلی رستگار و آرش میراسماعیلی رئیس و نایب رئیس فدراسیون جودو، علیرضا امینی رئیس پیشین فدراسیون جودو، برخی مسئولان ورزش شهرری، مسعود حاجی آخوند‌زاده، مسعود خسروی‌نژاد،‌ مربیان تیم ملی، خسرو دلیر، مربی سابق تیم ملی، برخی مربیان تیم ملی، جواد محجوب، محمدرضا رودکی، حامد ملک‌محمدی، امیر قمی و جمعی از پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند. کاظم ساریخانی که چندین سال عضو تیم ملی جودوی ایران بود و عنوان هفتم المپیک 2000 سیدنی را نیز در کارنامه داشت، پنج سال پیش برای هدایت تیم ملی عربستان راهی این کشور شد اما به دلیل حاشیه‌هایی که برای وی به‌وجود آوردند نتوانست به کارش در این کشور ادامه دهد.مرحوم ساریخانی در بازگشت به ایران پرده از رازی برداشت که زندگی او را خیلی زود به پایان رساند. او عنوان کرد در این کشور برخی با ایجاد درگیری ساختگی آمپولی به او زدند که منجر به آسیب شدید روحی‌اش شد و در بازگشت کارش را به تیمارستان کشاند.
بعد از آن ماجرا ساریخانی از سوی مسئولان هم مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گرفت و نتوانست بازگشتی به جودو داشته باشد. او در این سالها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و بالاخره روز پنجشنبه 18 مهر در سن 35 سالگی بر اثر عارضه مغزی جان به جان آفرین تقدیم کرد.«کاظم ساریخانی» جودو کار 35 ساله ایران سابقه سه دوره قهرمانی آسیا، مدال برنز بازی‌های آسیایی و چندین مدال دیگر را در کارنامه دارد.
سرویس ورزشی کیهان این ضایعه را به جامعه ورزش و خانواده ساریخانی تسلیت می‌گوید.

 


سه کشتی گیر سرشناس نماینده بابل را در لیگ برتر کشتی آزاد همراهی می کنند.
تیم «خونه به خونه» بابل نایب قهرمان فصل قبل لیگ برتر کشتی آزاد امسال با ترکیبی جدید وارد لیگ می شود. هدایت این تیم به رضا یزدانی قهرمان وزن 96 کیلوگرم جهان سپرده شده و این کشتی گیر امسال از بیرون تشک لیگ را پی‌گیری می کند. اما پنجشنبه مراسم معارفه کشتی گیران این تیم با حضور چهره‌هایی همچون امامعلی حبیبی و فرشاد پیوس برگزار شد و کشتی گیران با دوبنده های تیم خونه به خونه عکس گرفتند. صادق گودرزی دارنده چهار مدال جهان و المپیک شاخص‌ترین چهره ای است که خونه به خونه را در لیگ برتر همراهی خواهد کرد. همچنین حسن زاده مدیر عامل این باشگاه از توافق با عبدالسلام گادیسوف کشتی گیر 96 کیلوگرم روسیه و طاها آکگول ملی‌پوش 120 کیلویی ترکیه خبر داد. حسن رحیمی (96 کیلوگرم)، میثم مصطفی جوکار، حامد طالبی زرین کمر، سید ساجد جلالی، حسن طهماسبی و عباس دباغی از دیگر کشتی گیران شاخص این تیم در لیگ برتر هستند.

 


اعضای تیم ملی والیبال ایران که در رقابت های قهرمانی آسیا موفق به کسب مقام نخست شده بودند طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این مراسم چهره هایی مانند محمدحسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد علی آبادی، محمدرضا داورزنی، اعضای تیم ملی والیبال و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند. محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک هم در این مراسم اظهار داشت: والیبالیست‌های ایران عملکرد خوبی داشته و دل مردم را شاد کردند که وظیفه خود دانستیم از آنها تقدیر و تشکر کنیم.البته این مراسم مشکلاتی هم داشت؛ در گام نخست مراسم که قرار بود ساعت 19 آغاز شود با یک ساعت تاخیر و از ساعت 20 آغاز شد. با توجه به اینکه مراسم تجلیل در فضای باز برگزار می شد، وسایل گرمایشی هم به تعداد در نظر گرفته نشده بود و همین امر ناراحتی بسیار از میهمانان را به همراه داشت. همچنین کمبود صندلی برای افراد حاضر در مراسم موجب شد تا برخی ها به صورت ایستاده این برنامه را دنبال کنند. طولانی شدن مدت برنامه موجب شد تا برخی از ملی پوشان تیم والیبال بلافاصله پس از تجلیل، بدون صرف شام محل را ترک کنند.

 


معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: حضور نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان تولید مواد مخدر صنعتی را گسترش داده و این جنایتی بزرگ علیه بشریت است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه برگزاری آیین جمعه نشلجی‌های مشهد اردهال کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تسلط نیروهای نظامی غربی در این کشور تولید مواد مخدر صنعتی با حمایت آنها تولید می‌شود و این مهم خطر بزرگی است که جهان را نیز تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز مواد مخدر صنعتی یکی از خطراتی است که جوانان جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ بدون کوچکترین اهمالی با شدت برخورد می‌کند.
وی درباره افرادی که به هر علت مرتکب جرم شده‌اند، خاطرنشان کرد: هر زمانی که این افراد از خطای انجام شده به صورت واقعی اظهار ندامت کنند، تصمیم قوه قضائیه در مورد آنها تاثیرگذار خواهد بود.
رئیسی همچنین گفت: براساس برنامه توسعه پنجم امسال یک هزار نفر در دستگاه قضایی کشور جذب می‌شوند که تاکنون 600 نفر از این تعداد مشغول به کار شده‌اند.
به گفته وی براساس این مصوبه تا پنج سال آینده، هر سال 800 قاضی جذب دستگاه قضایی کشور می‌شوند.
معاون اول رئیس قوه قضائیه به منظور سخنرانی و شرکت در آیین عزاداری جمعه نشلجی‌ها به شهرستان کاشان سفر کرده بود.
مراسم عزاداری هفتمین روز سالروز شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) و شهدای دره اوقان (ازناوه) مصادف با سومین جمعه مهرماه، معروف به جمعه نشلجی‌ها هر سال با شکوه و عظمت در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.
روستای نشلج در 42 کیلومتری جنوب غربی کاشان و در پنج کیلومتری شهادتگاه امامزاده سلطانعلی(ع) است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10