(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 20 مهر 1392 - شماره 20614

چهارمحال و بختیاری در انتظار استانداری بومی (یادداشت خبرنگار)
ممنوعیت واگذاری، فروش زمین و انعقاد قرارداد در کیش
با سرمایه یک شرکت اروپایی کارخانه خودروسازی در گیلان احداث می‌شود
از سوی پزشک پیشکسوت اردبیلی صورت گرفت
وقف ساختمان برای احداث درمانگاه مؤسسه خیریه ریحانه
تکمیل بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم نیازمند 200 میلیارد ریال است
بدون کمک خارجی دستگاه حفاری تی‌بی‌ام مترو تبریز راه‌اندازی شد
موفقیت دانش‌آموزان کرجی در المپیاد کشوری طرح دادرس
بهره‌برداری از طرح انتقال آب چشمه گرگر در اردبیل
درخشش دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد علمی کشور
تولید فرآورده بیولوژیک در مؤسسه رازی افزایش یافت
منطقه فن بازار در اراک گشایش یافت
در استان چهار محال و بختیاری اهدای اعضای مرگ مغزی به بیماران زندگی دوباره بخشید
سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان مرکزی: فروش داروهای نیروزا ممنوع است
تصویب پیشنهاد اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی ایران
دانش‌آموزان گنبدی 292 میلیون ریال به مدرسه‌سازی کمک کردند
فرماندار همدان: شوراهای اسلامی شهر از قانون فروشی پرهیز کنند
مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم معرفی شد
جشن ازدواج 73 زوج جوان کمیته امداد در طبس برگزار شد
نیروگاه برق‌آبی سد سفیدرود پروانه تولید گرفت
یک بام و دو هوای شهرداری لواسان
شورای اقامه نماز یزد تصویب کرد
لزوم توقف اتوبوس‌های برون‌شهری برای اقامه نماز اول وقت
برپایی جشن سبز در 7 شهر استان مرکزی
23 زندانی دیه در آذربایجان شرقی آزاد شدند
   


با تشکیل دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران و معرفی و آغاز به کار وزیر کشور در این دولت، بحث انتخاب استانداران جدید در سراسر کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری در محافل و مجالس استان مطرح شد. عده‌ای از همدیگر می‌پرسند چه کسی استاندار استان می‌شود؟ آیا استاندار بومی است یا غیر بومی؟
نکته مهم و حائز اهمیت این است که فردی که به عنوان استاندار انتخاب و مشغول به کار شد باید بتواند وظایف و اختیارات محوله را به نحو احسن و شایسته انجام دهد و موجب تحول و دگرگونی در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی و... استان شود و همچنین با تدبیر و درایت خود و سایر همکارانی که تعیین خواهد کرد مشکلات و نابسامانی‌های مردم را مرتفع کند.
برای تحقق این مهم، استان به استانداری متعهد، متفکر، برنامه‌ریز و توانمند در اداره امور اجرایی نیازمند است.
دیگر زمان آزمون و خطا وجود ندارد، نمی‌توان افرادی ضعیف، ناکارآمد و بدون تخصص را در سمت مهم و حساسی چون استاندار و دیگر دستگاه‌های اجرایی قرار داد.
متاسفانه برخی از عقب‌ماندگی‌ها و بروز مسائل، مشکلات و کمبودها در استان چهارمحال و بختیاری ناشی از به‌کارگیری مدیرانی ضعیف و ناکارآمد بوده است و امروز زمانی است که باید افرادی کاربلد و توانا وارد عرصه‌های امور اجرایی شوند که بتوانند تحول‌گرا، موثر و سازنده برای استان باشند.
وقتی استان چهارمحال و بختیاری خود افرادی تحصیل‌کرده دانشگاهی، دلسوز، کاردان و کاربلد دارد بایستی وزارت کشور یکی از آنان را برای پست استانداری، انتخاب و به هیئت وزیران معرفی کند.
ویژگی استاندار بومی این است که با فرهنگ و آداب و رسوم، دردها و رنج‌ها و مشکلات و خواسته‌های مردم و همچنین توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان آگاهی کامل دارد و می‌تواند با مشارکت و همکاری مردم و مسئولان منشا خدمات فراوانی شود.
باید گفت که جمعی از صاحب‌نظران سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نخبگان و همچنین مردم استان خواستار تعیین استانداری بومی هستند و تحقق این مورد را در راستای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها و رشد و پیشرفت پایدار استان می‌دانند.
نکته مهم و قابل توجه اینکه رئیس‌جمهوری در جریان تبلیغات انتخاباتی خود که به شهرکرد سفر کرده بود در جمع تعداد زیادی از مردم این شهر و در بین سخنانش قول داده بود که اگر رئیس‌جمهور شود، استاندار بومی برای استان چهارمحال و بختیاری تعیین کند و گفته بود استاندار بومی به استعدادها و توانمندی‌ها و مسائل و معضلات استان اشراف کامل و اساسی دارد و بهتر می‌تواند با تعامل و همکاری مسئولان و مردم سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در استان برای اجرای طرح‌ها و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اجرا کند.
شهرکرد- ملک محمد زمانی دهکردی

 


کیش- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با صدور بخشنامه‌ای فروش و واگذاری زمین و انعقاد هرگونه قراردادی توسط ادارات و شرکت‌های تابعه این سازمان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.
علی‌اصغر موشان با هدف ساماندهی، بررسی و رسیدگی به پرونده‌های بدون دستور در مدیریت سابق سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین بازنگری در مصوبات قبلی و تدوین اصول و قوانین جدید برای مصوبات آینده این بخشنامه را صادر کرده است.
شرکت های سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، شرکت هواپیمایی کیش ایر، بندر و فرودگاه، گمرک سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی، گردشگری، شهرسازی، اداره حقوقی، بازرسی، حمل و نقل، ورزش و آموزش و اداره حراست و سهام 49 درصد از سهام شرکت آب و برق از جمله شرکت‌ها و ادارات زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد کیش هستند که این بخشنامه به آنان ابلاغ شده است.

 


رشت-خبرنگار کیهان:
با سرمایه‌گذاری یک شرکت اروپایی، کارخانه خودروسازی در استان گیلان ساخته می‌شود.
استاندار گیلان با اعلام این خبر و با اشاره به اهمیت اجرای طرح خودروسازی در استان اظهار داشت: در نشستی که با شرکت سرمایه‌گذار معتبر اروپایی داشتیم هماهنگی‌های لازم برای ساخت کارخانه تولید خودرو در گیلان صورت پذیرفت و امیدواریم این پروژه هر چه سریع تر به بهره‌برداری برسد تا این استان نیز در ردیف سازندگان خودرو قرار گیرد.
کیهان هاشم‌نیا با بیان اینکه تمامی سرمایه‌گذاری اجرای این طرح متعلق به بخش خصوصی خواهد بود گفت: شرکت ایرانی و شرکت اروپایی تفاهم کردند تا کارخانه خودروسازی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه در استان گیلان احداث کنند.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این شرکت اروپایی متعهد شده است تا ظرف 3 سال تمامی فازهای کارخانه خودروسازی گیلان را به بهره‌برداری رساند.
برپایه همین گزارش خودروهای ساخته شده کارخانه خودروسازی گیلان مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا خواهد بود.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
پزشک پیشکسوت اردبیل یک باب ساختمان برای احداث درمانگاه مؤسسه خیریه ریحانه وقف کرد.
دکتر عبدالرحیم جلائی پزشک پیشکسوت اردبیل با 60 سال خدمت‌رسانی به مردم و طبقه محروم اردبیل در راستای کمک به درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج یک باب ساختمان برای احداث درمانگاه وقف کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم کلنگ‌زنی این درمانگاه گفت: فرهنگ نقطه قوت کشور ما محسوب می‌شود و وقف حرکت زیبایی است که ریشه در فرهنگ ما دارد و با ترویج وقف می‌توانیم برای شناسایی هرچه بیشتر فرهنگ غنی خود اقدام کنیم.
وی افزود: خداوند می‌فرماید «رحم کنید تا بر شما رحم کنم و افراد بر این اساس در زمینه‌های مختلف از جمله وقف به دنبال حمایت و دستگیری از نیازمندان جامعه هستند.»

 


قشم- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور تکمیل بیمارستان پیامبر اعظم قشم 200 میلیارد ریال نیاز است.
دکتر شهریار مشیری به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از مراحل پایانی ساخت بیمارستان 120 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) جزیره قشم دیدن کردند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم پروژه ملی بیمارستان 120 تختخوابی پیامبر اعظم شهر قشم که 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
مشیری افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی و سی‌تی‌اسکن و ام‌آر ای است و سازمان منطقه آزاد قشم تمامی تجهیزات پزشکی این بیمارستان را خریداری کرده است.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
با راه‌اندازی دستگاه حفاری تی‌بی‌ام به دست متخصصان ایرانی، عملیات حفاری تونل خط دوم تبریز در 32متری زمین، آغاز شد.
فرمانده قرارگاه قرب قائم در این مراسم گفت: راه‌اندازی این دستگاه، توان فنی متخصصان ایرانی را نشان می‌دهد که بدون کمک خارجی موفق به این امر شدند.
سرتیپ عدل هاشمی افزود: قالب‌سازی و طراحی قطعات تونل خط دوم به دست متخصصان داخلی بومی بوده که همزمان با اجرای عملیات حفاری، این قطعات در دیواره تونل نصب می‌شوند.
جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این‌باره اظهار داشت: خط دوم مترو تبریز مدرن‌ترین خط مترو خواهد بود و قرارگاه خاتم‌الانبیا این پروژه عظیم را با قدرت و سرعت تمام،‌ اجرا می‌کند.
براساس اظهارات مدیرعامل مترو تبریز مجموع اعتبارات برای اجرای کامل خط دوم مترو 30هزار میلیارد ریال است.
این گزارش حاکی است برای این خط 5هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 380 میلیون یورو اعتبار ارزی در نظر گرفته شده است.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
تیم دانش‌آموزی کرج مقام دوم کشوری در المپیاد طرح دادرس «هلال احمر» را به دست آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با بیان این خبر گفت: دانش‌آموزان این ناحیه با حضور در این المپیاد که به میزبانی استان گیلان برگزار شد توانستند رتبه دوم کشوری در رشته چادرزنی را از آن خود کنند.
احمدعلی قنبرهراتی افزود: در این دوره از مسابقه‌ها 812 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تحصیلی در قالب 58 تیم در مهارت‌های امدادی شامل اسکان اضطراری، حمل اضطراری، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل‌بندی و حراست و امنیت با هم رقابت کردند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
پروژه انتقال آب از چشمه گرگر واقع در دامنه سبلان به شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر به اتمام رسید.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی اردبیل در جریان بازدید از شهرک تخصصی آب با اعلام مطلب بالا افزود: این خط انتقال به طول 9 کیلومتر از چشمه گرگر تا شهرک صنعتی با دو خط لوله پلی‌اتیلن به قطر 180 میلی‌متر و با نصب شیر‌آلات فشارشکن در مسیر صعب‌العبور کوهستانی اجرا شده است.
محمد ملاطفی گفت:‌ شبکه داخلی توزیع آب شهرک نیر به طول 4/5 کیلومتر اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی افزود: شهرک تخصصی آب سبلان در 15 کیلومتری شهر نیر و در وسعت 53 هکتار برای بسته‌بندی آب معدنی اجرا شده و میزان آب تخصیص یافته به آن 35 لیتر در ثانیه است.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد علمی کشور 8 مدال کسب کردند.
محمدعلی امیری گفت: دانش‌آموزان مازندرانی در رشته‌های ادبیات، زیست، فیزیک، کامپیوتر و اختر فیزیک در مرحله کشوری برای استان مازندران افتخار‌آفرینی کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: فروزان مهرپویان با کسب مدال طلا، هنگامه باقریان لمراسکی، مبین عصری و حسین یوسفی مقدم با کسب مدال نقره و غلامحسین لهراسبی، مهران شاکری نوا، علیرضا ارجمند و مریم هوشیاری مدال برنز در رشته‌های ادبیات، زیست، فیزیک، کامپیوتر و اختر فیزیک در مرحله کشوری کسب کردند.
گفتنی است در مسابقات امسال المپیادهای عملی حدود 9هزار نفر از مازندران در مرحله اول شرکت کردند که از این تعداد 454 نفر به مرحله دوم و 8نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
رئیس مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی از افزایش تولید یک میلیارد دز فرآورده بیولوژیک در این مؤسسه در سال جاری خبر داد.
هادی فامیل قدکچی گفت: برنامه امسال مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی افزایش تولید یک میلیارد دز فرآورده بیولوژیک در این مؤسسه است.
وی با بیان اینکه سالانه 3میلیارد و 500 میلیون دز انواع فرآورده‌های بیولوژیک در مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی تولید می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر 95درصد واکسن‌های دامی و 60درصد واکسن‌های طیور در این مؤسسه تولید می‌شود. رئیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در پایان تصریح کرد: از دو سال قبل خط تولید واکسن ماهی در این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
«فن‌بازار» منطقه‌ای استان مرکزی، در اراک گشایش یافت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: فن بازارها با هدف عرضه وتقاضای دانش فنی و محصولات دانش بنیان و حمایت فن‌بازار ملی ایران به سرپرستی پارک فناوری پردیس استان مرکزی، راه‌اندازی شد.
حامد یحیی اظهار داشت: ایجاد فن بازارهای منطقه‌ای، که محل عرضه و تقاضای فناوری است، موجب برطرف شدن مهم ترین نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی به زنجیره تامین فناوری‌های نوین در کشور می‌شود.
وی گفت: گشایش این فن‌بازارهای منطقه‌ای در توسعه و تعامل و تبادل فناوری میان صنایع، دانشگاه‌ها و نخبگان علمی حائز اهمیت است.

 


شهرکرد - خبرنگار کیهان:
برای اولین بار اعضای بدن یک بیمار تصادفی مرگ مغزی شده در شهرستان سامان به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.
مسئول تیم هماهنگ‌کننده پیوند اعضای چهارمحال‌و بختیاری گفت: ابراهیم اکبری 53 ساله از اهالی روستای جعفرآباد از توابع شهرستان سامان در تاریخ ششم مهرماه جاری به دنبال حادثه تصادف با موتورسیکلت دچار عارضه مغزی شد.
زهرا سیاح افزود: بیمار به مدت 3 روز در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد تحت مراقبت ویژه بود که متاسفانه به علت شدت جراحات وارده مرگ مغزی وی توسط پزشکان تیم پیوند تایید شد.
وی تصریح کرد: به دنبال اعلام رضایت خانواده بیمار کبد، کلیه‌ها، پانکراس، و بخشی از عروق وی برای پیوند به بیماران نیازمند پیوند جداسازی و به استان‌های اصفهان و فارس منتقل شد.

 


اراک- خبرنگارکیهان:
فروش مکمل و داروهای انرژی‌زا در باشگاه‌ها و فروشگاه‌های ورزشی ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.
سرپرست هیئت پزشکی و ورزشی استان مرکزی، با بیان این مطلب افزود: متاسفانه استفاده از داروهای نیروزا و دوپینگ در ورزش افزایش یافته و درآمد بالایی هم برای فروشندگان دارد.
عباس محمدی با اشاره به اینکه استفاده مکمل‌ها، انواع قرص‌ها و کرم‌های لاغری توسط ورزشکاران اخیرا در باشگاه‌های بانوان نیز افزایش یافته است گفت: در این ارتباط و با هدف آشنایی مربیان و ورزشکاران با ضرر و زیان استفاده از اینگونه داروها، و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همایشی با حضور مسئول کمیته آموزش مبارزه با دوپینگ کشور در اراک برگزار شد.

 


اصفهان- خبرنگارکیهان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی اصفهان برای ثبت سفارش کالا در بانک مرکزی ایران تصویب شده است.
«خسرو کسائیان» در نشستی با خبرنگاران افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی راه‌حل‌های استانی و کشوری از سوی کارشناسان مطرح شده که بخشی از این راه‌حل‌ها مورد تأیید مقامات اتاق ایران و در نهایت نشست با وزراء قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی استان 24 مصوبه استانی و 30 مصوبه ملی تهیه شده است، گفت: این مصوبات برای حمایت و جذب سرمایه‌گذاری استان است که تشکیل شورای حل اختلاف از مهمترین مصوبات اتاق بوده است.
وی همچنین گفت: اتاق اصفهان سال گذشته و امسال به‌طور پیاپی رتبه نخست پژوهش ازنظر کیفی و کمی در میان اتاق‌های کشور و ارگان‌های مرتبط با فعالیت های اقتصادی کسب کرده است که روابط عمومی این اتاق نیز رتبه اول کشور را حایز شده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
دانش‌آموزان گنبدکاووس سال تحصیلی گذشته مبلغ 292 میلیون ریال به امر مدرسه‌سازی اهداء کردند.
بی‌الله آخوندی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: آموزش و پرورش با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان از چند سال پیش و در قالب توزیع قلک‌های خیرین جوان مدرسه‌ساز بین دانش‌آموزان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های آنان کرد.
وی با بیان اینکه از محل کمک‌های خیرین جوان فضاهای آموزشی با نام دانش‌آموزان احداث می‌شود، افزود: هم‌اکنون دو باب مدرسه 3 کلاسه در مناطق روستایی در حال ساخت است که یک واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.
آخوندی همچنین از کمک نقدی ماهانه 30 میلیون ریالی فرهنگیان این شهرستان به امر مدرسه‌سازی خبر داده و تصریح کرد: فرهنگیان گنبدی هر ماه بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص می‌دهند که از محل کمک‌های آنان نیز تاکنون دو باب مدرسه 3 و 5 کلاسه در حال ساخت است که یک باب آن به بهره‌برداری رسیده است.

 


همدان- خبرنگارکیهان:
فرماندار همدان گفت: شوراهای اسلامی شهر باید خود عامل به قانون بوده و از قانون فروشی پرهیز کنند.
حسن قهرمانی‌مطلق در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان همدان، افزود: اعضای شوراها بهتر است تا با روحیه بسیجی به مردم خدمت کنند و ارتباط دائمی با شهروندان داشته باشند.
وی ادامه داد: داشتن نیت خالصانه برای خدمت، مبارزه با فساد و رشوه‌خواری، تسهیل کارهای مردم و استفاده از تخصص و روش‌های علمی در اداره امور شهر نیز مدنظر شوراها باشد.
وی تأکید کرد: عملکرد شهرداران مانند درختی، ریشه در شورای شهر دارد و ارتباط بین این دو نباید هیچ‌گاه قطع شود.

 


قشم - خبرنگار کیهان:
طی مراسمی با حضور قائم‌مقام شورای مناطق آزاد کشور مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم معرفی شد.
در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و محلی در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، محمد معزالدین قائم‌مقام شورای مناطق آزاد کشور گفت: باید تلاش کنیم از سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه منطقه آزاد قشم استفاده کنیم. وی تصریح کرد: قشم باید به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود.
در پایان این مراسم شهریار مشیری به عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معرفی شد.

 


طبس- خبرنگارکیهان:
جشن ازدواج 73 زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در آستان حرم حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم طبس برگزار شد.
در آستانه ولادت باسعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) جشن ازودج 73 زوج جوانان تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی طبس در جوار بارگاه حضرت حسین بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) در سالن همایش‌های میقات‌الرضا انجام شد.
این مراسم با موضوع «همسفران» در محل تالار مجموعه فرهنگی میقات‌الرضا(ع) با حضور امام جمعه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولین فرهنگی و خیرین برگزار شد. در این مراسم مدیر کمیته امداد طبس ضمن خیرمقدم، از خیرینی که در این امر خداپسندانه مساعدت کرده بودند تقدیر کرد.
احمد رفیعی افزود: اهداء جهیزیه به 73 زوج یتیم تحت پوشش این نهاد به مبلغ 179میلیون تومان که سرانه هر نفر یتیم 2میلیون و پانصدهزار تومان است. در پایان این مراسم از سوی آستان مقدس حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم تندیس حرم امام‌رضا(ع) و کتاب سبک زندگی به تمامی زوج‌های این مراسم اهدا شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
نیروگاه سد سفیدرود نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور است که پروانه مجوز دائمی تولید گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان این مطلب اظهار داشت: این نیروگاه برق‌آبی که در منجیل قرار دارد در میان 92 نیروگاه فعال کشور به عنوان 6 نیروگاه برتر انتخاب و پروانه مجوز دائمی تولید گرفت.
وی درباره علت انتخاب این نیروگاه برای دریافت پروانه مجوز دائمی گفت: تعمیرات اساسی همه واحدها، نوسازی قطعات، تعمیرات و نگهداری به هنگام تجهیزات و اجرای استاندارد ایزو 9002 از علل انتخاب این نیروگاه برای دریافت پروانه مجوز دائمی بود.
بر پایه این گزارش، نیروگاه برق‌آبی سد سفیدرود 5 توربین تولید برق دارد و میزان تولید سالانه آن حدود 299 هزار مگاوات است.

 


در منطقه لواسان کوچک منطقه سیدپیاز نبش کوچه گل‌آذین و گل یخ ساختمانی است که با ارتفاع بلندش ضمن مزاحمت برای مردم و نقض قانون در ساخت و تراکم و عدم گزارش به شهرداری نظام مهندسی و خدمات شهرداری را زیر سؤال برده و با توجه به مراجعات مکرر همسایگان و عدم پاسخ از جانب پلیس ساختمان و بازرس شهرداری لواسان که متولی محسوب می‌شود، مالک متمول همچنان بر میزان تخلفات و طبقات می‌افزاید و پول را بهترین وسیله برای رسیدن به مقصودش می‌داند. اگر چه همکاری شورای شهر لواسان مزید امتنان است، اما سرعت‌گیرها مانعی برای این افراد نمی‌شود.
می‌دانیم هستند آنان که با ایمانشان راه امید را برایمان بازگذاشته‌اند.
شهردار محترم، متولیان اجرایی شهرداری لواسان چشم انتظار عمل به وعده شفاهی‌تان هستیم. همان طور که اخیرا شاهد هستیم نیمه شبها زمان تمرد از قانون و افزودن بر میزان بی‌قانونی‌هاست.
یکی از ساکنین کوچه‌های گل‌آذین و گل‌یخ

 


یزد- خبرنگار کیهان:
با مصوبه شورای اقامه نماز استان یزد، توقف اتوبوس‌های برون‌شهری جهت اقامه نماز اول وقت اجباری شد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد از ابلاغ مصوبه توقف اتوبوس‌های برون‌شهری جهت اقامه نماز اول وقت به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی حبیبیان خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت نماز و به خصوص نماز اول وقت این مصوبه در شورای ستاد اقامه نماز استان تصویب و جهت اجرا به کلیه شرکت‌های مسافربری برون شهری ابلاغ شده است.
به گفته وی: در همین راستا و با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و جهت آگاهی‌سازی به مسافران در هنگام صدور بلیط پیام توقف جهت نماز اول وقت بر روی بلیط‌ها درج خواهد شد.
حبیبیان با بیان اینکه تمامی رانندگان شرکت‌های مسافربری برون‌شهری ملزم به رعایت این مصوبه هستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده و یا گزارش هرگونه تخلف در این زمینه موضوع در کمیسیون رسیدگی به تخلف شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
به مناسبت بهره‌مندی 100درصدی ساکنان 7شهر استان مرکزی از نعمت گاز طبیعی، در این شهرها جشن سبز برپا شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: اراک، آشتیان، کمیجان، خمین، دلیجان، محلات و خنداب شهرهایی هستند که گازرسانی به این مناطق پایان یافته است و ساکنان آنها به طور 100درصد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
محسن کهوند افزود:بیش از 90درصد خانواده‌های سایر شهرستان‌های استان نیز به غیر از تفرش تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 413 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد، 361 روستا بدون سکنه هستند و حدود 225 روستا بین 1 تا 20 خانوار دارند.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 705 روستا به طور کامل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و 100روستا نیز کار گازرسانی آنها در دست اقدام است. همچنین دوهزار و 800خانوار در استان وجود دارد که به علت کمی خانوار و یا صعب‌العبور بودن منطقه امکان گازرسانی به آنها وجود ندارد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
با پرداخت 17 میلیارد و 885 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه آذربایجان شرقی 23 زندانی جرایم غیرعمدی آزاد شدند.
حجت‌الاسلام «حمزه علی محرمی» مدیرعامل ستاد دیه استان گفت: این افراد به طور متوسط 8 ماه در زندان‌های جلفا، تبریز، اهر، مرند، هشترود و میانه زندانی بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه علی محرمی علت زندانی شدن افراد فوق را دیه تصادفات منجر به فوت و یا جرح اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته 402 زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی از زندان‌های استان آزاد شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10