(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 22 مهر 1392 - شماره 20616

حدیث دشت عشق
جابجایی زمان نقل و انتقالات و زیانی که باشگاه‌ها متحمل می‌شوند
محرومیت تیم‌های لیگ برتری از جذب بازیکن خارجی!
اخبار کوتاه از فوتبال
دفاع رئیس فدراسیون هندبال از داوران
دلیل کناره‌گیری رئیس سازمان لیگ برتر کشتی
روایت رئیس کمیته ملی المپیک از چگونگی برکناری دایی از تیم ملی
اتفاقات عجیبی که در ورزشگاه حافظیه رخ داد
حمایت برزگر از مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد
زمان آغاز لیگ کاراته
تشریح آخرین برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک
   


به یاد طلبه شهید محمدعلی قیصری
سرود آزادی در والفجر4
مدرسه علمیه ذوالفقار اصفهان، جایگاه طلاب مجاهد و شهیدی است که به فرمان نایب‌امام‌زمان(عج) حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و در وادی شهادت، سرود آزادی خواندند. یکی از این سرو قامتان سرافراز، ‌شهید محمدعلی قیصری بود. در حال خواندن سیوطی بود که خبر شهادت برادرش آرام و قرار را از او ربود. در خود مسئولیتی عجیب احساس کرد و راه جهاد و شهادت را برگزید.
در خرداد 61 به همراه پسرعموی خود از طرف بسیج مبارکه، عازم جبهه‌های نور شد و در عملیات محرم پس از رزمی بی‌امان مجروح گشت. او پس از مداوا و بهبود به تحصیلات حوزوی خود تا مقطع مغنی ادامه داد. پس از اعزامی مجدد در ماه محرم، در تپه‌های هفت توانا در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.
جنازه مطهرش 37 روز در منطقه عملیاتی ماند و آنگاه پیکرش به پشت جبهه منتقل گردید و در کنار برادر شهیدش آرمید.
نوجوانی وجوش وجبهه و جنگ مدتی همدم تفنگم کرد
با نوای رحیل قافله‌ها همدم بچه‌های جنگم کرد
طلبه شهید «محمدعلی قیصری» سال 1345 در حسن‌آباد جرقویه (اصفهان) متولد شد و در سال 1362 در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

 


لغو اردوی تیم ملی فوتبال علاوه بر این که برنامه مسابقات لیگ برتر را دستخوش تغییر کرد، مشکل دیگری نیز آفرید که تبعاتش کم‌کم در حال آشکار شدن است. اگر سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال هر چه زودتر کاری نکند ممکن است نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر عملا تعطیل شود.
پیش از شروع فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال، سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال که آن روزها با نام سازمان لیگ برتر فوتبال شناخته می‌شد، برنامه کامل فصل را با جزئیات ارائه کرد،‌ اما لغو شدن دو اردوی تیم ملی فوتبال کافی بود که همه چیز به هم بریزد. اولین اتفاقی که روی داد، تغییر تقویم لیگ برتر فوتبال بود. این مساله کادر فنی بسیاری از تیم‌ها را خوشحال کرد، چون به این ترتیب می‌توانستند چند هفته‌ بیشتر تیم‌شان را در اختیار بگیرند و کاری کنند که بازیکنانشان هماهنگ‌تر شوند، اما اگر سازمان لیگ هر‌چه زودتر کاری نکند، همان‌ها به بزرگ‌ترین شاکی سازمان لیگ تبدیل می‌شوند چون ممکن است نتوانند در فصل نقل و انتقالات نیم فصل ، بازیکن خارجی جذب کنند.
داستان از این قرار است که طبق قانون جدید فیفا درباره نقل و انتقالات فدراسیون‌ها باید پیش از شروع فصل تاریخ نقل و انتقالات پیش فصل و میان فصل را اعلام کنند تا فیفا سیستم‌ «TMS» را برای انجام نقل و انتقالات برای آن کشور فعال کند. با توجه به برنامه طراحی شده لیگ فوتبال ایران، تاریخ نقل و انتقالات نیم فصل ایران از 6/1/2014 تا 1/2/2014 یعنی شانزدهم دی ماه تا 12 بهمن ماه 1392 تعیین و به فیفا اعلام شد.تغییر برنامه لیگ به دلیل لغو اردوی تیم ملی باعث شد که نیم‌فصل فوتبال ایران هم جلو بیفتد.17 آبان ماه 92، هفته‌ 15 لیگ برتر انجام می‌شود و تیم ملی برای دیدار برگشت با تایلند و لبنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا اردوی دیگر را تشکیل می‌دهد. دیدار ایران و لبنان بیست و هشتم آبان تمام می‌شود و طبق قاعده نیم فصل دوم لیگ برتر باید از اوایل آذر ماه 92 آغاز شود، به این ترتیب نیم فصل لیگ برتر در حالی فرا می‌رسد که تیم‌ها نمی‌توانند در نقل و انتقالات بین‌المللی شرکت کنند و بازیکن خارجی جذب کنند، در حالی که خیلی از تیم‌ها روی جذب بازیکنان خارجی در نیم فصل حساب کرده‌اند.
به عبارت ساده‌تر در زمانی که پنجره نقل و انتقالات بین‌المللی برای ایران باز می‌شود – 6/1/2014 تا 1/2/2014 – هیچ تیمی حاضر نمی‌شود به بازیکنش رضایت نامه بدهد که به ایران بیاید، مگر این که باشگاه‌ها پیش‌تر به توافقی با یکدیگر رسیده باشند. اصولا باشگاه‌های خارجی در کوران مسابقات و در حالی که نیم فصل دوم لیگ‌های ‌شان شروع شده است رضایت نامه بازیکنان‌شان را برای آمدن به ایران صادر نمی‌کنند، مگر این که واقعا بازیکن مازادی باشد که بخواهند آن را به پول تبدیل کنند!
سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل کاری کند تا دیر نشده جلوی متضرر شدن تیم‌ها را بگیرد. ارسال درخواست به فیفا شاید اولین قدمی باشد که سازمان لیگ می‌تواند انجام دهد.

 


19 آبان‌ شروع اردوی بعدی تیم ملی
دبیرکل فدراسیون فوتبال زمان بعدی اردوی تیم ملی را نهم نوامبر (19 آبان‌ماه) عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای آن اردو خبر داد. نبی گفت: با یکی از این کمپ‌های برزیل به صورت قطعی قرارداد بسته‌ایم و دو تای دیگر را بنا به پیشنهاد کی‌روش در صورت تایید مدنظر قرار می‌دهیم تا از دیگر تیم‌ها عقب نیفتیم و اگر امکان مناسب پیش آمد، با آنها نیز قرارداد ببندیم.وی ادامه داد: این اردو اولین اردوی تیم ملی پس از صعود به جام جهانی است. متاسفانه دو اردوی تیم ملی به هر دلیلی که بود برپا نشد.
کی‌روش دوباره از ایران می رود
کارلوس کی‌روش برای دیدن محل تمرین تیم ملی در برزیل و هماهنگی‌های لازم برای اسکان ملی پوشان در جام جهانی روز چهارشنبه ایران را به مقصد برزیل ترک می کند. او پس از بازی با تایلند راهی این کشور می شود تا به فاصله تقریبا 8 ماه مانده تا جام جهانی همه چیز را زیر نظر داشته باشد.
بررسی پرونده «غش کردن داور» ادامه دارد
در حالی که پس از دیدار پرسپولیس با سپاهان و صحبت‌های علی دایی مبنی بر «غش کردن محسن قهرمانی به سمت سپاهان» چند هفته‌ای گذشته است، بررسی‌های ادعای سرمربی پرسپولیس از سرگرفته شده و مدارکی هم در این زمینه جمع آوری شده است. با این حال دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای در فوتبال تاکید دارد که هنوز پای سپاهان به این ماجرا باز نشده اما بررسی‌ها ادامه دارد.
دخالتی در کار کمیسیون نداشته باشید
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران خواست در کار این کمیسیون دخالت نکند . پورمختار در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت: عده‌ای به ما گفته‌اند که چرا آقای علیپور در جلسه کمیسیون اصل 90 حضور یافته است، زیرا معتقد بودند وی مسئله‌دار است. وی با بیان اینکه این کمیسیون به اظهارات ذکر شده توجهی ندارد، تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 به وظیفه خود بر اساس قانون عمل می‌کند و بهتر است افرادی مانند آقای علیپور در کار کمیسیون دخالت نکنند.
واکنش دایی به صحبت های علی آبادی
علی دایی در واکنش به صحبت‌های علی آبادی که گفته دایی به خواست رئیس جمهور وقت از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد، اظهار داشت: حالا بعد از چند سال، گذشت زمان همه چیز را نشان داد. البته شاید قسمت و صلاح من این بوده و خدا می‌خواسته که از تیم ملی بیرون بیایم. حالا معلوم می‌شود که چه کسی در تلویزیون حرف راست زد و چه کسانی به مردم دروغ گفتند. تمام برنامه‌های زنده موجود است که علی دایی حقایق را اعلام کرد اما همان زمان آنقدر خرده گرفتند و فدراسیون جلسه تشکیل داد اما در نهایت مشخص شد که همه این کارها «کشک» بوده است.
درآمدزایی با فروش کمپ و ساخت ورزشگاه
علی فتح الله زاده به اندیشه درآمدزایی برای استقلال از طریق فروش کمپ باشگاه است. او که یک دهه قبل با فروش ساختمان باشگاه در خیابان لارستان‌، زمین پر داستان این کمپ را خریده بود ، درتازه ترین صحبت های خود گفته تمایل دارد کمپ فعلی باشگاه را بفروشد و با سودش برای تیم ورزشگاه بسازد.
بازدید نمایندگان آسیا از باشگاه فولاد
نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز و باشگاه فولاد خوزستان بازدید کرد.
مخالفت سپاهان با درخواست ذوب آهن
باشگاه ذوب‌آهن با ارسال نامه‌ای به باشگاه سپاهان رسما خواهان به خدمت گرفتن آرش افشین و یعقوب کریمی، دو بازیکن این تیم شد اما سپاهان با درخواست ذوبی ها مخالفت کرد.
تمرینات تراکتورسازی بدون تماشاگر شد
هواداران تیم تراکتورسازی تا بعد از بازی با فولادخوزستان نمی‌توانند در تمرین این تیم شرکت کنند.
بازگشت ساموئل
جی لوید ساموئل که در چند روز گذشته به کشور خود سفر کرده بود و به دلیل مسائل مالی در تمرینات روزهای گذشته استقلال شرکت نکرده بود سرانجام دیروز در محل تمرین آبی پوشان حضور پیدا کرد.
تمایل کریمی به همگروه شدن با برزیل، اسپانیا یا آرژانتین
یعقوب کریمی هافبک ملی پوش فوتبال کشورمان گفت: خیلی از بازیکنان دوست دارند در جام جهانی از گروه خودمان صعود کنیم و من هم چنین آرزویی دارم ولی به هر حال بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ دنیا هم برای ایران مهم است. امیدوارم با برزیل، اسپانیا یا آرژانتین همگروه شویم.

 


رئیس فدراسیون هندبال با تکذیب حاشیه‌های مطرح شده درباره رشوه‌گیری داوران اعلام کرد: در فدراسیون همه چیز شفاف است.
جلال کوزه گری گفت: در روزهای گذشته مصاحبه‌های زیادی علیه داوری‌های هندبال مطرح شد و بدون پایه و اساس به این قشر زحمتکش تهمت زدند. البته ما در کمیته داوران و کمیته انضباطی موارد تخلف را پی‌گیری می‌کنیم اما نباید به دلیل برخی اتفاق‌ها و اشتباه‌های سهوی، کل هندبال را زیر سوال ببریم. من این موضوع را در کمیته انضباطی و از سوی مراجع قضایی پی‌گیری می‌کنم. حالا جالب است که هر اتفاقی هم که می‌افتد و در یک مسابقه تیمی می‌برد یا شکست می‌خورد سریعا مصاحبه می‌کنند و می‌گویند رئیس فدراسیون باید برکنار شود. سوال من این است که نتیجه‌ یک بازی چه ربطی به رئیس فدراسیون دارد؟ و چرا برخی از افرادی که خود را بزرگ این رشته می‌دانند این‌گونه بحث‌ها را مطرح می‌کنند؟ رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرسش دیگری درباره پرداخت یک میلیون تومان از سوی باشگاه ثامن‌الحجج به داوران نیز خاطرنشان کرد: در سمیناری که ماه‌ها قبل برای داوران ترتیب داده شده بود موسسه‌ ثامن‌الحجج به عنوان اسپانسر برای تمام اعضای حاضر یک دفترچه حساب به ارزش یک میلیون تومان باز کرد و این موضوع هم به صورت رسمی اعلام شد. تعجب می‌کنم که چرا حالا برخی این موضوع را دستمایه می‌کنند و مدعی می‌شوند که داوران هندبال رشوه گرفته‌اند. اگر کسی بخواهد رشوه بدهد در خفا و به یکی دو داوری که برایش تاثیرگذار هستند رشوه می‌دهد، نه این‌که چند ماه قبل به اعضای یک سمینار داوری هدیه دهد و آن را هم به صورت رسمی اعلام کند. واقعا جای تاسف دارد که برخی همه چیز را زیر سوال می‌برند.

 


رئیس سازمان لیگ کشتی از سمت خود استعفا کرد.
محمد ابراهیم امامی ، رئیس سازمان لیگ کشتی در آخرین روزهای کار فدراسیون خطیب به دلیل بروز برخی مشکلات از سمت خود استعفا کرد. این کناره‌گیری در حالی رخ داده که امامی به رای کمیته‌ انضباطی در مورد کشتی‌گیر تبعه افغانستان که در لیگ دسته یک شرکت می‌کرد، اعتراض داشته است. خود امامی ساعاتی پس از رسانه ای شدن موضوع استعفایش گفت: سازمان لیگ باید استقلال کامل داشته باشد، اما متاسفانه این موضوع وجود ندارد و من احساس کردم که بهتر است پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر کشتی استعفا دهم. اگر قرار است سازمان لیگی وجود داشته باشد باید با یک ساختار جدید، استقلال کامل ، شماره حساب مستقل و درآمدهایی که به حساب سازمان لیگ بیاید باشد. ما در حال حاضر تنها با دو نفر سازمان لیگ را اداره می‌کنیم ، در حالی که باید این ساختار عوض شود. امامی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر استعفایتان قبول نشود، چه می‌کنید؟ اظهار کرد: امیدوارم استعفایم را بپذیرند و بلافاصله کسی را جایگزین من کنند. اگر قرار است استعفای من قبول نشود باید ساختار سازمانی سازمان لیگ تغییر کند و استقلال این سازمان حفظ شود.

 


رئیس کمیته ملی المپیک در تازه ترین صحبت‌هایش به چگونگی برکناری علی دایی از تیم ملی اشاره کرد.
محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک که برای چهار سال هم رئیس سازمان تربیت بدنی بود، روز گذشته در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم ، نکاتی جالب را درباره 8 سال مدیریت ورزشی‌اش گفته که گزیده ای از آن در ادامه می آید:
* احمدی‌نژاد باتوجه به شناختی که من از فوتبال داشتم، اعتقاد داشت اگر به فدراسیون بروم، فوتبال خیلی می‌تواند موفق باشد. شاید 15 روز خدمت ایشان در خصوص این موضوع صحبت کردم و گفتم من رئیس سازمان تربیت بدنی هستم و صلاح نیست رئیس یک فدراسیون هم باشم اما ایشان برای این کار مصر بود. برخلاف میل باطنی و به عنوان آخرین نفر برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نام نویسی کردم.
* آوردن دایی دستور رئیس جمهور سابق نبود. روی چند گزینه کار شد. دایی، قطبی، قلعه‌نویی و چند گزینه دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند که در نهایت دایی به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد. احمدی‌نژاد در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی نظری نداشت و صحبتی با من نکرد اما در برکناری او پس از اینکه آن باخت‌ها پیش آمد، نظر رئیس جمهور وقت این بود که دایی دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. نظر احمدی‌نژاد برکناری دایی بود.
* نمی‌دانم عباسی وزیر سابق ورزش چقدر به حرف حمید سجادی گوش می‌داد. در این مورد صحبتی با سجادی نداشتم اما می‌دانستم عباسی از اینکه سجادی به او تحمیل شده، دلخور است.
* به صالحی امیری گفتم اگر شما تایید نکنید و نخواهید که بنده در کمیته ملی المپیک باشم، قطعاً کاندیدا نخواهم شد، هرچند مطمئن باشم با برگزاری انتخابات رای خواهم آورد. قرار نیست 4 سال با یکدیگر تنش داشته باشیم. به همین دلیل گفتم در صورت عدم تایید شما نامزد نخواهم شد.اما اگر صالحی امیری تشخیص دهد که من می‌توانم کمک ایشان باشم، حتما کمک خواهم کرد.

 


در حالی که قرار بود زمین چمن ورزشگاه حافظیه برای برگزاری سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آماده شود، نه تنها اتفاق مثبتی پیرامون این زمین رخ نداد بلکه در تازه‌ترین اتفاق مسئولان زمین بدون هماهنگی‌های لازم روی زمین چمن پلاستیک کشیدند تا زمانی که ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید می‌آیند وضعیت نامناسب زمین را مشاهده نکنند!
چندی پیش بود که استاندار فارس دستور بازسازی ورزشگاه مسن حافظیه بخصوص زمین چمن آن را داد. زمین چمنی که باید اصلاح می‌شد و ورزشگاهی که رو به کهنگی و فرسودگی می‌رفت و نیازمند نوسازی بود. در نهایت این اتفاق افتاد و در لیگ امسال زمین چمن ورزشگاه برای بازیهای لیگ برتر کشور آماده شد اما کمتر از چهار هفته که از لیگ گذشت، ناگهان زمین چمن رو به تحلیل رفت تا جایی که حتی در برخی از نقاط به خاک رسید. چند هفته‌ای پس از آن اتفاق، اکنون شاهدیم که زمین چمن ورزشگاه در قسمت‌های مختلفی به رنگ سیاه درآمده است. در این خصوص خبرگزاری مهر موضوع را از شرکت پیمانکاری این زمین چمن جویا شد که مسئولان شرکت اعلام کردند که اداره کل ورزش و جوانان استان بدون اطلاع و هماهنگی با این شرکت اقدام به پهن کردن نایلونی روی زمین چمن کرده اند و این اقدام باعث سیاه شدن زمین شده است. پهن کردن نایلون نیز در زمان بازدید مسئولان AFC از زمین چمن صورت گرفته تا قسمت‌های مشکل دار چمن پوشیده باشد اما چمن به نایلون چسبیده و به خاطر گرمای هوا چمن سوخته و سیاه شده است

 


سرمربی اسبق تیم ملی کشتی به حمایت از رسول خادم پرداخت.
منصور برزگر روز گذشته در مصاحبه ای به برگزاري مجمع فدراسيون و احتمال جدايي رسول خادم از سيستم مديريت كشتي اشاره كرد و گفت: اولا برگزاری مجمع در روز اول آبان‌ماه بهترین تصمیم بود، اما بايد توجه داشت رسول در یکسال گذشته در سخت ترین شرایط ممکن ، تيم هاي ملي کشتی را مديريت كرد. وی گفت: هرکس رئیس فدراسیون کشتی شود باید رسول خادم در سمت خود به عنوان مدیر تیمهای ملی باقی بماند، زیرا وی برای کشتی یک برنامه استراتژیک و نظام مند دارد و اگر بگذارند وی چند سال ديگر هم کار کند، کشتی ایران می تواند از این نهال جوان، سالهای سال منتفع شود.از سويي ديگر فراهم کردن زمینه کناره گیری رسول خادم نيز بزرگترین اشتباه رئیس آینده است كه نبايد مرتكب آن شود.

 



سازمان لیگ فدراسیون کاراته زمان برگزاری هفته اول لیگ برتر مردان و زنان را 9 و 10 آبان ماه اعلام کرد.
طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ قرار است، لیگ برتر بانوان 9 آبان و لیگ آقایان نیز 10 آبان شروع شود. تاکنون 9 تیم برای حضور در لیگ برتر بانوان و 13 تیم برای شرکت در لیگ آقایان ثبت نام کرده اند.زمان ثبت‌نام در لیگ آقایان به پایان رسیده است اما تیم‌ها برای شرکت در لیگ برتر بانوان تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا حضور خود را به سازمان لیگ اعلام کنند. جلسه ای در روزهای پایانی مهرماه بین سرپرستان و مربیان تیم‌های لیگ برتری با مسئولان سازمان لیگ برگزار خواهد شد تا ضمن انجام مراسم قرعه‌کشی، تیم‌ها نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود روند برگزاری لیگ ارائه کنند.

 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ابراز امیدواری کرد کاروان غدیر در بازیهای پاراآسیایی جوانان که به میزبانی مالزی برگزار خواهد شد جایگاه دومی خود در بازیهای پیشین را حفظ کند.
امیر ماندگار فرد در نشست خبری خود اظهار داشت: پس از بازیهای پارالمپیک 2012 لندن به این باور رسیدیم که باید همت‌مان را در خصوص پارالمپیک بیشتر کنیم. در این خصوص با توجه به سه رویدادی که پیش رویمان بود ستادی تشکیل شد. بازی‌های پاراآسیایی جوانان 2013، پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی 2014 و پارالمپیک ریو 2016 بازی هایی است که ورزشکاران معلول ما در سالهای آتی در آنها حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: هدف ما در رقابتهای پاراآسیایی جوانان حفظ جایگاه دومی بازی‌های 2009 ژاپن است. تلاش می کنیم تا در این رقابت‌ها دست کم مقام قبلی خود را حفظ کنیم ضمن اینکه نگاهی داریم به افزایش مدالهای طلا نسبت به گذشته. ماندگار فرد خاطرنشان کرد: سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2014 از سوم تا 8 آبان در 14 رشته ورزشی در مالزی برگزار خواهد شد و ایران با نام کاروان غدیر در این بازیها شرکت خواهد کرد. ما در 9 رشته ورزشی در بازی‌های پاراآسیایی 2014 شرکت خواهیم کرد. بسکتبال با ویلچر 10 ورزشکار، دو و میدانی 19 ورزشکار، شنا 7 ورزشکار، والیبال نشسته 10 ورزشکار، تنیس روی میز 6 ورزشکار، بوچیا 4 ورزشکار، وزنه برداری 5 ورزشکار، گلبال پسران 6 ورزشکار، گلبال دختران 6 ورزشکار و جودو یک ورزشکار در وزن 60 کیلوگرم شرکت کنندگان ما در این رده از رقابت‌ها خواهند بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10