(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27 مهر 1392 - شماره 20619

کارناوال سلامت به مناطق محروم می‌رود
وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی شد
همکاری ناجا و قوه قضائیه برای استانداردسازی بازداشتگاه‌ها
رویدادهای خارجی
هیولا در سواحل کالیفرنیا
خدمات رایگان آسایشگاه کهریزک به سالمندان در منزل
به علت نبود دستگاه پت‌اسکن
بیماران ایرانی به ترکیه اعزام می‌شوند
فوت 3 زائر پس از حاجی شدن
برای استقبال بیشتر اولیا
فانی: باید مدل جدیدی از مدارس غیردولتی ارائه شود
معافیت پزشکی برای مشمولان پزشک
حوادث کوتاه از کشور
نسخه فلوشیپ‌های درد مورد قبول بیمه‌ها نیست
 برای آگاهی‌بخشی اولیا
آموزش و پرورش به سراغ پدرها در محیط کار می‌رود
زمین‌خواران فارس جنگل‌های دشت ارژن را آتش زدند
سقوط مرگبار هواپیمای مسافربری
تجارت با کیف‌های دزدی!
104 کشته در تعطیلات ترکیه
حکم اعدام برای حاجی عراقی
   


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اعزام 731 کاروان سلامت به مناطق محروم خبر داد.
فرح‌ناز رافع در تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم، گفت: در شش ماهه نخست امسال 731 کاروان سلامت به مناطق محروم اعزام شدند که این افراد نسبت به ویزیت رایگان 372 هزار و 500 نیازمند اقدام کردند.
وی با بیان اینکه طرح ملی کاروان‌های سلامت با مشارکت پزشکان و پرستاران داوطلب این سازمان اجرایی می‌شود، گفت: 11 هزار و 54 پزشک و پیراپزشک در اجرای طرح ملی کاروان‌های سلامت به این سازمان کمک می‌کنند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اعضای کاروان‌های سلامت علاوه بر ویزیت نیازمندان، نسبت به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان، دستمال، مواد ضدعفونی‌کننده و... اقدام می‌کنند، گفت: بر اساس میزان محرومیت شهرهای اعزامی، پزشکان نسبت به ارائه قطره یا قرص‌ آهن و همچنین هدیه‌های بهداشتی به زنان اقدام می‌کنند.
رافع با بیان اینکه این طرح پیش‌تر در مناطق محروم استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی اجرایی شد، گفت: مناطق خاص از جمله بشاگرد سیستان و بلوچستان و مناطق زلزله‌زده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارند.

 


وزیر کشور گفت: فرمانده معظم کل قوا حکم جانشینی خودشان در نیروی انتظامی را به بنده دادند که به نحو احسن منویات ایشان را پیگیری می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه محمدعلی نجفی استاندار جدید گیلان در جمع خبرنگاران افزود: تغییر استانداران فرآیندی دارد که به مرور طی می‌شود. وی با اشاره به تغییر 16 استاندار تاکنون بر تغییر سایر استانداران تاکید کرد و گفت: استانداران باید قانون‌گرا باشند. وی تقویت احزاب و گروه‌های سیاسی را از اهداف مهم وزارت کشور دانست.
رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به این‌که قطع یارانه ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: قطع یارانه ها در گروه‌های بالای درآمدی بستگی به مصوبه مجلس دارد و در این راستا یک یا دو و یا سه دهک مطرح است که احتمالاً برای بودجه سال 93 اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود 30 درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.
رحمانی‌فضلی، وجود برخی ناهنجاری‌ها مانند مواد مخدر را از مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی نامید و تصریح کرد: این امر در شأن جمهوری اسلامی نیست اما با افزایش معتاد و مواد مخدر مواجه هستیم و باید این معضل را با کمک مردم برطرف کنیم.
وی ناهنجاری طلاق، عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات حوزه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های طلاق، عفاف و حجاب با دستور بخشنامه برطرف نمی‌شود و قانون حجاب و عفاف 23 دستگاه را مکلف کرده و باید مردم ضامن قانون باشند.

 


فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل کارگروه مشترک میان ناجا و قوه قضائیه خبر داد و گفت: این کارگروه وظیفه تدوین برنامه 2 ساله برای استاندارد شدن بازداشتگاه‌ها را برعهده خواهد داشت.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با فارس در مورد جلسه چند روز گذشته خود با رئیس دستگاه قضا گفت: من به دعوت مسئولان قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی شرکت کردم.
وی ادامه داد: این جلسه برای رسیدگی به وضعیت بازداشتگاه‌ها ترتیب داده شده بود و در آن آمارها و گزارش‌هایی از میزان وضعیت و کیفیت بازداشتگاه‌های ناجا ارائه کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: همچنین گزارش هیئت‌هایی که از سوی دستگاه قضا برای بازدید به بازداشتگاه‌ها رفته بودند، ارائه شد که حاکی از بهبود وضعیت بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی بود.
وی تاکید کرد: درست است که گزارش‌ها حکایت از بهبود وضعیت بازداشتگاه‌ها دارد اما به نظر می‌آید که اقدامات تکمیلی در مورد آنها باید انجام شود.
احمدی‌مقدم یادآور شد: در نهایت مقرر شد گروهی مشترک از دادستانی کل کشور، جانشینی فرمانده نیروی انتظامی و سایر نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برای رسیدگی به وضعیت بازداشتگاه‌ها و تدوین برنامه 2 ساله برای رسیدن به استانداردها تشکیل شود.

 


یک مدرس غواصی در یک مرکز آموزشی در جنوب کالیفرنیا جسد یک «پارو ماهی» عظیم‌الجثه 5/5متری را در عمق پنج متری سواحل جزیره «کاتالینا» کشف کرد.
به گزارش ایسنا، «جازمین سانتانا» مدرس غواصی در حال شنا در اعماق سواحل «کاتالینا» بود که متوجه یک پاروماهی نقره‌ای رنگ در کف شن‌ها شد که معمولا در آب‌های عمیق‌تر زندگی می‌کند.
«سانتانا» سپس این «پارو ماهی» عظیم‌الجثه را به ساحل آورد و پس از عکسبرداری آن را داخل یخ قرارداد تا روز بعد در معرض دید دانش‌آموزانش قرار دهد. کودکانی که به این انستیتو آموزشی آمده بودند، پس از مشاهده این جانور به شدت شگفت‌زده شدند.
به گزارش لایوساینس، «جف چیس» مدیر «انستیتو تحقیقاتی-آموزشی دریایی جزیره کاتالینا» گفت: پاروماهی‌ها به ندرت در نزدیکی سواحل مشاهده می‌شوند و فقط در مواردی به ساحل می‌آیند که مریض بوده یا در حال مردن باشند.
وی افزود: این جانور احتمالا به مرگ طبیعی مرده است.
چیس گفت: در این انستیتو تاکنون هیچ‌کس نمونه مشابه این پاروماهی را مشاهده نکرده است.
وی افزود: این جانور معمولا در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند و می‌تواند تا 15 متر رشد کند که این ابعاد آنها را به درازترین ماهی استخوانی در جهان تبدیل کرده است.

 


مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گفت: خانواده‌ها می‌توانند با تماس با شماره 88310688 با ارائه آدرس به تیم پزشکی کهریزک از خدمات رایگان به سالمندان استفاده کنند.
محمدرضا صوفی‌نژاد در این زمینه اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده بنا داریم سطح خدمات به سالمندان را در سطح شهر تهران افزایش دهیم.
وی در ادامه در خصوص یکی از برنامه‌های آسایشگاه کهریزک برای ارائه خدمات به سالمندان تهرانی اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بنا داریم خدمات روزانه در منزل را به سالمندان در بخش‌های مختلف از جمله کار درمانی، توانبخشی داشته باشیم.
صوفی‌نژاد گفت: خانواده‌ها می‌توانند از طریق شماره تلفن 88310668 با آسایشگاه کهریزک تماس گرفته و با معرفی و دادن آدرس از خدمات در منزل استفاده کنند.
مدیرعامل آسایشگاه کهریزک تاکید کرد: خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای را بابت خدمات در منزل به آسایشگاه کهریزک پرداخت نمی‌کنند.وی در ادامه در خصوص یکی دیگر از برنامه‌های آسایشگاه کهریزک گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه راه‌اندازی مراکز نگهداری روزانه سالمندان است که این طرح به صورت پایلوت در منطقه 22 اجرا خواهد شد.

 


کمبود دستگاه پت‌اسکن در کشور باعث شده برخی از بیماران برای انجام کارهای تشخیصی با قبول هزینه بسیار سنگین به کشور همسایه ترکیه بروند.
دکتر بهزاد رحمانی، رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در حاشیه هشتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، در گفت‌وگو با مهر به روش جدید تشخیصی «پت‌اسکن» برای سرطانها اشاره کرد و گفت: این دستگاه جدید حتی یک سلول سرطانی را هم تشخیص می‌دهد، البته در حال حاضر بسیار گران قیمت است و تنها بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی این دستگاه را خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد لازم است سرمایه‌گذاری بیشتری برای ورود دستگاههای پت‌اسکن به کشور انجام شود.
به گفته وی هزینه خرید دستگاه پت اسکن رقمی بالغ بر 10 میلیون دلار است که بخش خصوصی قادر به تأمین آن نیست و تنها بخش دولتی است که باید این دستگاهها را تهیه کند.
رحمانی، کارکرد مهم دستگاه پت‌اسکن را ارزیابی فعالیت سلولهای سرطانی عنوان کرد و افزود: این دستگاه بسیار سریعتر از سایر روشهای تصویربرداری چون ام‌آرآی قادر به شناسایی سلولهای سرطانی، آبسه‌ها و برخی عفونتهاست و می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد.
وی اضافه کرد: تاکنون بیماران ما برای تشخیص بیماری خود با کمک این روش به تشخیص پزشک خود به ترکیه سفر می‌کردند. هزینه انجام پت‌اسکن در این کشور 5000 دلار است، اما به تازگی یکی از بیمارانم را برای انجام پت‌اسکن به بیمارستان مسیح دانشوری معرفی کردم و هزینه‌اش برای وی حدود 5 میلیون تومان تمام شد که در مقایسه با هزینه انجام عمل در خارج از کشور بسیار مناسب‌تر است، اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند.رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه پت‌اسکن زنده و فعال بودن سرطان را به خوبی نشان می‌دهد، گفت: فرض کنید بیماری درمان شده باشد، اما پس از دو تا سه سال توده‌ای در بدنش ظاهر شود، اگر پزشک بخواهد مطمئن شود که سرطان دوباره به بدن بیمارش بازگشته است یا خیر از این روش استفاده می‌کند.

 


مصطفی نادری از فوت سه حاجی در هنگام خواب پس از پایان یافتن اعمال حج خبر داد.
رئیس بیمارستان ایرانی مستقر در مکه در ادامه با اشاره به خستگی‌ها و فشارهای ناشی از اعمال حج به برخی از زائران بیان داشت: متاسفانه از شب جمعه تا امروز سه زائر که دو آقا و یک خانم بودند بر اثر خستگی و فشار ناشی از اعمال در هنگام خواب فوت کردند.
وی افزود: همسفران این زائران در کاروان‌‌ها پس از دیدار کردن از آنها متوجه عدم حیات آن‌ها می‌شوند که مداخله سریع پزشکان نتوانست آنها را به زندگی بازگرداند.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر ارايه مدل جدیدی از مدارس غیردولتی برای استقبال بیشتر اولیا خبر داد.
دکتر علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره پر کردن ظرفیت‌های خالی مدارس غیردولتی افزود: مشکلی که در مدارس وجود دارد، این است که مدارس صددرصد دولتی یا غیردولتی هستند بر این اساس یکی از بحث‌هایی که در کمیته توسعه مشارکت این وزارتخانه مطرح است، توسعه مدارس غیردولتی و تکمیل ظرفیت این آموزشگاه‌ها است.
وی افزود: در این کمیته باید این مسئله بررسی شود که آیا می‌توانیم مدارسی داشته باشیم که 20 درصد آن دولتی و 80 درصد غیردولتی باشد.
فانی با بیان اینکه باید مدل جدیدی از این مدارس تعریف شود، گفت: چنانچه مدلی از این مدارس ارایه شود، خواهید دید که مدارس غیردولتی ضمن توسعه، مورد استقبال هم قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته توسعه مشارکت‌ها در وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت در آموزش و پرورش شامل مشارکت معلمان در امور مدرسه، دانش‌آموزان و اولیا در اداره مدرسه و مردم در امور آموزش و پرورش می‌شود.
فانی اضافه کرد: مدارس غیردولتی بسیاری داریم که دارای ظرفیت خالی هستند که همان‌طور که گزارش شده تا 400 هزار ظرفیت خالی در این مدارس وجود دارد، بر این اساس یکی از برنامه‌های ما این است تا این ظرفیت خالی را خریداری کنیم به این شکل که دانش‌آموز را به این مدارس معرفی کرده و مدارس غیردولتی آن‌ها را پذیرش کنند.
فانی با بیان اینکه این موضوع در کمیته توسعه مشارکت مردم بررسی می‌شود، گفت: این کمیته راه‌های توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را ارایه می‌کند که جمع‌بندی نهایی این کمیته قبل از 100 روز انجام می‌شود.
هم‌اکنون تنها 8/5 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

 


سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد با بیان اینکه نحوه بهره‌مندی از معافیت‌ها تنها برای مشمولان پزشک آن هم در مواردی جزئی متفاوت است، گفت: به طور کلی تمامی مشمولان با هر مدرک تحصیلی از بی‌سواد تا دکتری می‌توانند از معافیت‌های مربوط به موارد خاص و معافیت‌های ایثارگران استفاده کنند.
وی افزود: درباره مشمولان گروه پزشکی معافیت‌های پزشکی به طور کامل شامل‌شان نمی‌شود و تنها در صورتی که به هیچ وجه قادر به طبابت نباشند، می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.
معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا به ایسنا گفت: به عنوان مثال ممکن است دیگر مشمولان دارای بیماری خاصی باشند که بتوانند از سربازی معاف شوند، اما برای مشمولان گروه پزشکی داشتن آن بیماری سبب معافیت نشده و از آنان با توجه به تخصصی که دارند،‌ استفاده می‌شود.واعظی‌نژاد تأکید کرد: تنها آن دسته از مشمولان گروه پزشکی می‌توانند از معافیت‌های پزشکی بهره‌مند شوند که تحت هیچ شرایطی قادر به طبابت نباشند و در صورت دارا بودن سایر بیماری‌ها با توجه به مشکلی که دارند، با آنان همکاری می‌شود که کارهای متناسب با توانایی‌شان انجام دهند.وی درباره طول مدت خدمت‌سربازی این افراد نیز گفت: مشمولان گروه پزشکی نیز همچون دیگر افراد در حال حاضر 21 ماه باید خدمت کنند.

 


زمین‌لرزه در گیلانغرب
گیلانغرب - ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2/4 درجه ریشتر شامگاه پنجشنبه شهر گیلانغرب واقع در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش موسسه لرزه‌نگاری ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت 20 و 31 دقیقه و 57 ثانیه (پنجشنبه) به وقوع پیوست و برخی از اهالی شهر آن را احساس کردند.
گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
کاروان قاچاق سوخت
شیراز - فارس: فرمانده انتظامی لارستان گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تردد کاروانی از قاچاقچیان سوخت از جاده لار - بندرعباس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ حسین خلیفه افزود: بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام شده و 6 کامیون تانکردار را شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: پس از بازرسی از کامیون‌ها 180 هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل کشف و راننده آنها دستگیر شد. تحقیقات پلیس در این مورد ادامه دارد.
گازوئیل قاچاق در شیراز
شیراز - فارس: رئیس کلانتری قدمگاه شیراز اظهار داشت: ماموران کلانتری مطلع شدند یک تانکر اقدام به حمل گازوئیل قاچاق می‌کند و هم‌اکنون در یکی از بولوارهای شهر در حال حرکت است.
سروان اسماعیل دهقان‌پور افزود: بلافاصله ماموران برای صحت و سقم موضوع به آدرس اعلامی عزیمت کرده و این خودرو را رؤیت کردند.
وی ادامه داد: پس از متوقف کردن خودرو و در بازرسی از آن 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده این خودرو دستگیر شد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
مرگ بر اثر برق‌گرفتگی
دشتستان - فارس: رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی شهرستان دشتستان از مرگ جوان 23 ساله‌ بر اثر برق‌گرفتگی در بوشکان دشتستان خبر داد.
محمدعلی دهقان افزود: این جوان که برای وصل جریان برق منزل خود به بالای تیر برق رفته بود، در اثر برق‌گرفتگی به پایین پرت شد و در مسیر انتقال به بیمارستان درگذشت.
ماکسیما آهن‌پاره شد
بجنورد - فارس: سرعت بالای خودروی ماکسیما در محور «جاجرم» به «سنخواست» در غرب خراسان شمالی موجب شد تا این خودرو واژگون شود، اما 2 سرنشین خودرو از این حادثه جان سالم به در بردند.این سانحه رانندگی عصر دیروز روی داد که زن و شوهر به مدد کیسه هوا صدمه جدی ندیدند و با حضور نیروهای اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند.
ریزش ساختمان
اهواز - فارس: ساعت 15 دیروز در خیابان وهابی، نبش خیابان نهم کیانپارس بر اثر گودبرداری غیراصولی یک ساختمان، 5 باب مغازه دچار سستی پی شد و فرو ریخت.
مغازه‌‌های مجاور از صبح دیروز به دلیل جلوگیری از حادثه تخلیه شده بودند و به همین د لیل این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.
مقابله با سوداگران مرگ
عنبرآباد - سرویس شهرستان‌ها: در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و با پیگیری‌های اطلاعاتی و فنی پلیس این شهرستان و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان یک باند حمل و توزیع مواد مخدر شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه منهدم شد.
در این عملیات مقدار 500 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و 2 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
مرگ در چاه 120 متری
شرق استان تهران - فارس: مردی که برای برطرف کردن مشکل لوله‌کشی منزل مسکونی خود، درون چاه آب منزلش رفته بود، با وجود عملیات 4 ساعته نیروهای هلال‌‌احمر شهرستان دماوند ‌درون چاه به دلیل خفگی جان خود را از دست داد.
مواد مخدر در آمبولانس
همدان - ایرنا: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در بازرسی از یک دستگاه آمبولانس 254 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ حاجی محمد مهدیان‌‌نسب افزود: یک دستگاه آمبولانس حامل مواد مخدر که از استان‌‌های جنوب شرق کشور به سمت همدان در حال حرکت بود صبح روز پنج‌شنبه در ورودی شهر همدان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر متوقف شد.
وی اضافه کرد: عوامل حاضر در این خودرو اقدام به جاسازی مواد مخدر در قسمت زیر، کنار و تخت حمل مصدوم آمبولانس کرده بودند که با هوشیاری پلیس این مواد کشف شد.
برخورد با قاچاق سیگار
جهرم - فارس: فرمانده انتظامی جهرم استان فارس از کشف 417 هزار و 600 نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه جهرم - شیراز هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو سواری پژو مظنون شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود: در بازرسی از این خودرو 417 هزار و 600 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف و راننده خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

 


رئیس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران از عدم قبول نسخه‌های متخصصین بیهوشی و فلوشیپ‌های درد توسط بیمه‌ها خبر داد.
دکتر فرناد ایمانی به چالش‌های عمده پیش‌روی درمان «درد» در کشور اشاره و عنوان کرد: ابلاغ نکردن تعرفه‌های متخصصان بیهوشی و فلوشیپ‌های درد است. آن‌ها اقداماتی را براساس آخرین متدلوژی‌های دنیا انجام می‌دهند اما بیمه‌ها آن خدمات را پوشش نمی‌دهند.
وی افزود: متأسفانه وقتی یک اقدام درمانی انجام می‌شود، اگر بیمه‌ها بدانند مربوط به فلان بیماری است، آن را پرداخت می‌کنند، اما اگر بدانند مربوط به فلوشیپ درد است بلافاصله آن را کنسل می‌کنند. به هیچ وجه مناسب نیست که حق انسانی و اخلاقی بیمار صرفاً به علت یک قانون در یک سازمان و به علت عدم پوشش خدمات درمانی برای برخی گروه‌ها لغو و زیرپا گذاشته شود.ایمانی با اشاره به ارسال تعرفه‌های درد توسط این انجمن به مراجع ذیربط، گفت: تعرفه‌های حوزه درد در کتاب کالیفرنیا نیز درج شده است، ‌امیدواریم وزارتخانه این تعرفه‌ها را ابلاغ کند و بیمه‌ها هم یک همراهی داشته باشند تا بیماران تحت پوشش آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگین درمان نشوند.وی به نسخه‌های فلوشیپ‌های درد اشاره کرد و گفت: متخصصین بیهوشی و فوق تخصص‌های درد نسخه‌هایی را می‌نویسند مثل ام.آر.آی و برخی داروها، ‌اما متأسفانه بیمه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند و به گونه‌ای با پزشک برخورد می‌کنند که از پزشک عمومی هم پایین‌تر می‌آیند و این اتفاق بسیار زجرآور است.رئیس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران درباره اینکه مردم هنوز این رشته و متخصصان آن را به خوبی نمی‌شناسند، عنوان کرد: چندین سال است که حرکت‌های خوبی به منظور اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شده است، ولی لازم است افراد مختلف در جامعه متوجه حقوق خود بشوند و بدانند برای هر مشکلی باید نزد کدام مرجع درمان بروند.

 


رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با اشاره به حضور پررنگ مادران در انجمن اولیا و مربیان، گفت: در نظر داریم با تصویب طرحی، از امسال برای پدرها نیز در محیط کار دوره آموزش خانواده برگزار کنیم.
فرشته حشمتیان، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: در حال حاضر 96 هزار انجمن اولیا و مربیان فعال در سطح مدارس کشور داریم.وی با اشاره به حضور بیشتر مادرها نسبت به پدرها در انجمن اولیا و مربیان مدارس گفت: پدران محور اقتصادی خانواده هستند؛ به همین دلیل مقرر شد تا آموزش خانواده را به محل کار پدرها ببریم.

 


جنگل‌های دشت ارژن در شهرستان کازرون در آتش سوخت و پیشروی آتش جان گوزنهای زرد ایرانی را در نزدیکی این محل تهدید می‌کند.
به گزارش مهر، ‌آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده ارژن در استان فارس به مساحت 59 هزار و 784 هکتار ظهر روز جمعه آغاز شده و میزان این آتش‌سوزی به قدری گسترده است که جان گوزنهای زرد ایرانی را نیز تهدید می‌کند.دبیر مؤسسه 13 فروردین در خصوص آتش‌سوزی این منطقه تصریح کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی در نواحی مختلف جنگل از جمله غرب، جنوب و شرق در حال گسترش است و مهار آن نیز با مشکلاتی روبه روست.

 


مقامات لائوس از کشف جسد 17 تن از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده در رودخانه «مکونگ» خبر دادند.
این هواپیما که حامل 49 مسافر و خدمه بود روز چهارشنبه به دلیل شرایط نامناسب جوی سقوط کرد.مقامات لائوس با اعلام اینکه تمامی سرنشینان این هواپیما در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کردند: نیروهای امداد در حال جستجو در تمامی بخش‌های رودخانه برای یافتن اجساد حادثه‌دیدگان هستند.
نیروهای امداد نیز اظهار داشتند: جمع‌آوری لاشه این هواپیما به دلیل شرایط نامساعد جوی کار بسیار دشواری است.

 


یک زن انگلیسی که طی سه سال صدها کیف مارک‌دار و گران‌قیمت را از فروشگاه‌های مشهور دزدیده بود، سرانجام دستگیر و به زندان فرستاده شد.
به گزارش ایرنا «جین راند» 48 ساله ساکن شهر سویندون در غرب انگلیس طی سال‌های 2009 تا 2012 میلادی 905 کیف مارک‌دار و طراحی شده توسط شرکت‌ها و طراحان مشهور را با مهارت سرقت کرده بود.
وی که زنی خانه‌دار است و دو بچه دارد با سفر به شهرهای مختلف انگلیس، کیف‌های مارک‌دار را سرقت می‌کرد و سپس آنها را از طریق سایت eBay به فروش می‌رساند.
وی از طریق فروش کیف‌های دزدی بیش از 88هزار پوند به دست آورده بود ولی پلیس می‌گوید ارزش واقعی کیف‌های فروخته شده توسط این زن، بیش از دو برابر این رقم بوده است.
پلیس پس از دستگیری «جین راند» در یکی از فروشگاه‌های جنوب ولز، کیف‌های گران قیمتی را با مارک‌های طراحان مشهور نظیر دیور، گوچی، پرادا، لوییس ویتون، مالبری، بوربری و... از خانه وی کشف و ضبط کرد.
قاضی دادگاه نیوپورت انگلیس روز جمعه و در پایان محاکمه این سارق حرفه‌ای، وی را به 18 ماه زندان محکوم کرد.

 


در حالی که هفت روز از تعطیلات 9 روزه عیدسعید قربان در ترکیه سپری شده است، آمار تصادفات رانندگی در این کشور حکایت از تبدیل شدن این عید به مراسم سوگواری برای خانواده‌های 104 نفر از قربانیان تصادفات رانندگی را دارد.
به گزارش ایرنا، به رغم هشدارها و تدابیر جدی اداره راهنمایی و رانندگی ترکیه در شهرها، جاده‌ها و بزرگراه‌ها، در هفت روزی که از تعطیلات عیدقربان می‌گذرد، شمار تلفات سوانح رانندگی در سطح این کشور به 104 نفر و شمار زخمی‌ها به 535 نفر رسیده است.
این در حالی است که روزهای شنبه و یکشنبه نیز که به عنوان تعطیلات آخر هفته در ترکیه محسوب می‌شود به تعطیلات رسمی عیدقربان در این کشور اضافه شده و در دو روز دیگر از تعطیلات این عید در ترکیه باقی است.
تعطیلات عیدقربان در ترکیه به طور رسمی چهار و نیم روز است. امسال که روز عیدقربان مصادف با روز سه‌شنبه بود روز دوشنبه روز عرفه اعلام شد که بعدازظهر آن روز به طور رسمی دوایر دولتی تعطیل شد.بدین ترتیب تعطیلات عیدسعید قربان در ترکیه امسال به 9 روز افزایش یافت.
مردم ترکیه با استفاده از این تعطیلات طولانی مدت به مسافرت رفتند که تصادفات رانندگی در جاده‌ها را نیز در پی داشت.

 


صدور حکم اعدام برای یک حاجی عراقی که در قبرستان بقیع از سوی نظامیان سعودی دستگیر شد، واکنش پارلمان عراق را در پی داشت.
این حاجی که «سلام کاظم» نام دارد، در حالی که در کنار قبرستان بقیع برای اهل بیت (ع) گریه می‌کرد، با واکنش نیروهای امنیتی سعودی مواجه شد که در نهایت وی را بازداشت کرده و به زندان انداختند.
بنابه گزارش شبکه‌های اجتماعی دادگاه سعودی نیز پس از محاکمه وی حکم اعدام و قطع سر وی را صادر کرد که قرار است پس از پایان مراسم حج اجرا شود.
به گزارش پایگاه خبری براثا، کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق نیز با انتقاد شدید از این حکم آن را نشانه عملکرد خصمانه علیه شیعیان در عربستان دانست.
«سامی العسکری» عضو این کمیسیون گفت؛ حاجی عراقی که مسئولان سعودی حکم جدا کردن سرش را صادر کرده‌اند یک شهروند عراقی و زائر است و حتی اگر فحاشی هم کرده باشد نظام سعودی اجازه صدور حکم اعدام علیه وی را ندارد.
وی افزود: سعودی‌ها علیه شیعیان لبنانی، ایرانی، عراقی و حتی شیعیان القطیف رویکرد خصمانه‌ای دارند و کشورهای غربی که از دموکراسی دم می‌زنند انتقاد نمی‌کنند و واکنش مناسبی در قبال اقدامات سرکوبگرانه آل‌سعود انجام نمی‌دهند.
العسکری از دولت و وزارت خارجه عراق خواست برای نجات این شهروند عراقی اقدامی فوری انجام دهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10