(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27 مهر 1392 - شماره 20619

برگزیدگان جشنواره اخلاق و آداب رضوی در اراک معرفی شدند
معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد
اجرای عملیات آبخیزداری در 500 هزار هکتار از منابع طبیعی کشور
ایران در کیهان
برپایی نمایشگاه نقاشی دختر 8 ساله در تبریز
با حضور معاون وزیر نیرو
آب سد شهدای محرم دهلران به اراضی کشاورزی رسید
استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قزوین
 همایش شعر و موسیقی محلی کشور در زرندیه
با حضور خدام حرم مطهر رضوی
پرچم حرم امام‌رضا(ع) در گلزار شهدای آق‌قلا به اهتزاز درآمد
همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی صورت گرفت
بهره‌برداری از 27 باب مدرسه خیرساز در اردبیل
 جشن ازدواج 50 زوج دانشجو در گنبدکاووس
رهاسازی بیش از 74 میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های مازندران
اجرای طرح آبیاری تحت فشار در باغ‌های پسته دامغان
اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مراغه
ثبت‌خانه تاریخی آیت‌الله فقیه خراسانی در فهرست آثار ملی
بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح خواجه رشید در همدان
کاهش زمان صدور مجوزهای هنری در البرز
سرانه مطالعه گلستانیها نسبت به میانگین کشوری 2دقیقه بیشتر است
سازمان منطقه آزاد قشم شنبه‌ها را تعطیل اعلام کرد
انتصابات جدید در شهرستان‌ها
فصل صید میگو در آبهای هرمزگان آغاز شد
برگزاری نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در قائمشهر
کاهش 50 درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان البرز
معاون دامپزشکی کشور: غرامت مرغداران پرداخت می‌شود
   


اراک- خبرنگار کیهان:
ششمین جشنواره سراسری اخلاق و آداب رضوی در اراک برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: از مجموع 180 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 8 مقاله به عنوان مقالات برتر برای قرائت برگزیده شد.
مصطفی مشایخی افزود: از میان 80 مقاله، نویسندگان 3مقاله به عنوان نویسندگان برتر شناخته شدند.
وی ادامه داد: زهرا قاسم‌نژاد از استان فارس شهر شیراز با موضوع «تأکید بر حفظ کیان خانواده و پرهیز از طلاق در آموزه‌های امام رضا(ع) رتبه اول را کسب کرد. محمدعلی کلهر از استان قم با موضوع «سبک زندگی اقتصادی امام رضا(ع) با تأکید بر رویکرد تلاش و کار از منظر رضوی» رتبه دوم را بدست آورد.
علی حیاتی از استان زنجان با موضوع «بررسی تأثیر آموزه‌های تربیتی مبتنی بر فرهنگ رضوی بر سلامت روانی خانواده» مقام سوم را به خود اختصاص داد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
در صورت اختصاص کامل اعتبارات مورد نظر، عملیات آبخیزداری در 500 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی، انجام خواهد شد.
معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال 13 پروژه آبخیزداری در کشور اجرایی می‌شود و برای اجرای طرح‌های مورد نظر یک هزار و 240 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
پرویز گرشاسبی تصریح کرد: اجرای عملیات آبخیزداری برای حفظ منابع آبی و خاکی کشور، بسیار مهم است و باید پیش برده شود.
وی در جریان بازدید از پروژه‌های آبخیزداری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح‌ها در کشور، تمرکز برای نجات دریاچه ارومیه می‌باشد و طرح ملی دریاچه در آذربایجان‌غربی و شرقی و کردستان در حال اجراست.
گرشاسبی خواستار حضور و مشارکت قوی و مستمر مردم در امر نجات دریاچه ارومیه شد و بر ضرورت اصلاح نگاه مدیران تاکید کرد و گفت: لازم است فرآیند مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران در این راستا افزایش یابد.

 


سمنان- خبرنگار کیهان: منوچهر فصلی‌خانی مدیر کل دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان موفق استان سمنان 6 رتبه برتر جشنواره نانو، 3 رتبه در جشنواره اطلاعات و ارتباطات و کسب رتبه‌های بالا در کنکور سراسری را کسب کردند.
اراک- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته نیروی انتظامی 10 تیم پزشکی به روستاهای محروم استان مرکزی اعزام شدند. معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: این تیمهای پزشکی متشکل از 24 پزشک، پرستار و بهیار بودند.
وی افزود: بیماران این روستاها به صورت کاملا رایگان معاینه و داروهای مورد نیاز به آنان تحویل شد.
* چهارمین نمایشگاه سیار موزه علوم فناوری جمهوری اسلامی ایران با عنوان دست‌آوردهای دانشمندان اسلام و ایران در دبیرستان شهید بهشتی محلات برپا شد. این موزه در دو حوزه بازسازی تاریخ کهن، اختراعات و اکتشافات دانشمندان ایرانی و توضیح شفاهی و نمادین پیرامون پایه‌های علوم روز فعالیت می‌کند.
همدان- خبرنگار کیهان: مراسم گرامیداشت 85 شهید صنعت گاز کشور در محل باغ موزه دفاع همدان برگزار شد.
در این مراسم که برای نخستین‌بار به یاد شهدای صنعت گاز کشور برپا شده بود، حمید فیاض مدیر منطقه ده عملیات انتقال گاز کشور با یادآوری مقاومت‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع‌مقدس، اظهار داشت: جبهه‌های دفاع‌مقدس ما، تبلور ایمان و معنویت رزمندگان غیور کشورمان بود به طوری‌که جنگ را به یک حماسه مقدس تبدیل کرد.
مدیر منطقه هفت شرکت عملیات انتقال گاز ایران افزود: اکنون لازم است تا نقش رزمندگان اسلام به عنوان اسطوره‌های ایثار و مقاومت، برای همگان و به‌خصوص نسل جوان تبیین شود و این موضوع به صورت ویژه مورد توجه همگان قرار بگیرد.
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته ناجا 25هزار و 200 سی‌سی خون توسط 56 نفر از پرسنل پایور و وظیفه انتظامی و هنگ مرزی اترک گنبدکاووس اهداء شد.
سرگرد فریدون جهانتیغ معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گنبد کاووس گفت: با هماهنگی‌های انجام شده یک تیم خون‌گیری از پایگاه انتقال خون گنبدکاووس در محل ستاد انتظامی حاضر و نسبت به خون‌گیری از پرسنل اقدام کرد.
کرج- خبرنگار کیهان: 70 بنای غیرمجاز در روستای محمودآباد کرج با حکم قضایی تخریب شد. فرماندار کرج گفت: بخشی از بناهای تخریب شده در داخل بافت روستا و بخشی که تصرف اراضی منابع طبیعی بود که با هماهنگی نیروی انتظامی مراحل قضایی آن طی و اجرا شد.
* 4 کتابخانه عمومی آسارا کرج با دریافت مودم به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند. بخشدار آسارا گفت: تجهیز کتابخانه‌های عمومی به اینترنت در احیاء و ایجاد انگیزه و گرایش به کتابخوانی تأثیر به‌سزایی دارد موجب دسترسی کاربران به اطلاعات روز می‌شود. محسن محمدی افزود: در همین راستا کتابخانه‌های ولایت‌رود، آیگان، سیجان و کندر به اینترنت متصل شدند.
زرین شهر- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر از تحویل تمامی مسکن‌های مهر به متقاضیان تا سال 93 خبر داد.
حسن حجتی افزود: شهر فولادشهر در سال 47 برای اسکان کارکنان ذوب‌آهن ساخته شد و در حال حاضر 350 هزار نفر جمعیت برای این شهر در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت عمران فولاد شهر تصریح کرد: سهمیه این شهر در مسکن مهر 30 هزار واحد است که حدود 30 هزار و 98 واحد ساخته شده است که از این تعداد 4 هزار و 184 واحد به بهره‌برداری رسیده است و 4 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری داریم.
رشت- خبرنگار کیهان: قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان از ساخت شهرک غدیر در این استان خبر داد. عبدالله بابایی‌پور افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر در 19 کشور جهان نمایندگی دارد و دارای برنامه‌های فرهنگی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.
کیش- خبرنگار کیهان: در شش ماهه نخست امسال صیادان جزیره کیش بیش از 8/5 تن انواع ماهی را در سواحل اطراف جزیره کیش- هندورابی- فارور کوچک صید کردند.
جزیره کیش دارای 380 نفر صیاد است که از طریق ماهیگیری با استفاده از 60 فروند قایق صیادی و 20 فروند لنج صیادی امرار معاش می‌کنند.
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از اجرای طرح بزرگ خانواده ایمن در 37 محله شهر اصفهان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایمن‌سازی خانواده‌ها در برابر حوادث جبران‌ناپذیری نظیر گازگرفتگی در مهرماه برگزار شد.
«مهدی بقایی» افزود: متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از شهروندان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهند، از این رو کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان آتش‌نشانی اصفهان اقدام به تولید مستندی با عنوان «مرگ خاموش» کردند که در قالب طرح بزرگ «خانواده ایمن» در میان بیش از 60 هزار خانوار اصفهانی توزیع شد.
بادرود- خبرنگار کیهان: نماینده مردم قمصر و کاشان در مجلس شورای اسلامی در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی شهرستان نطنز گفت: با توجه به اهمیت جغرافیایی شهرستان نطنز و نزدیکی به اتوبان تهران- اصفهان، وجود فرماندهی نیروی انتظامی مستقل در بادرود ضروری است.
محمد فیروزی افزود: با پیگیری‌‌های انجام شده در آینده نزدیک فرماندهی نیروی انتظامی بادرود، از نطنز مستقل خواهد شد و همچنین بنا به درخواست مردم و شورای اسلامی شهر خالدآباد، ایستگاه انتظامی در این شهر راه‌اندازی می‌شود تا امنیت و آرامش بیشتری برای مردم این منطقه فراهم شود.
اهواز- خبرنگار کیهان: 110 بسته موادغذایی به ارزش 220 میلیون ریال در بین خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت روستایی و عشایری منطقه سردشت شهرستان دزفول توزیع شد. سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه سردشت با اعلام این خبر گفت: بنیاد علوی اقدام به ارسال مواد خوراکی برای توزیع در بین خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت روستایی و عشایری که مادران آنها باردار می‌باشند، کرده است. حسین عیسوند حاتمی افزود: این خانواده‌ها توسط مراکز و خانه‌های بهداشت اداره آموزش و پرورش منطقه سردشت شناسایی و بسته‌های موادغذایی در بین آنها توزیع شد.
این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، روغن، انواع کنسرو، مرغ و عسل انواع حبوبات و تن ماهی است.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
نمایشگاه نقاشی «چیستا شاهرخی» دختر نقاش 8/5 ساله با نزدیک به 100 اثر نقاشی، درمجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز، دایر شد.
در این نمایشگاه که تا 18 مهرماه جاری برپا بود 90 تابلو نقاشی در سبک‌های مختلفی مانند کولاژ و سایه در معرض نمایش عموم قرار داده شد.
وی با استفاده از مدادرنگی، آبرنگ، پاستیل و گواش، نقاشی‌های زیبایی خلق کرده است.
چیستا شاهرخی دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی است و تاکنون چندصد اثر نقاشی، خلق کرده است.

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
با حضور معاون وزیر نیرو 4هزار هکتار از اراضی کشاورزی پتک دیناروند زیر پوشش شبکه آبیاری سد شهدای محرم قرار گرفت.
در این مراسم معاون وزیر نیرو گفت: سد شهدای محرم با تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی زمینه آبیاری 11هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را فراهم می‌کند.
ستار محمودی افزود: با رهاسازی دو مترمکعب آب از سد شهدای محرم زمینه آبیاری بخشی از اراضی کشاورزی منطقه پتک دیناروند و موسیان تأمین شد.
وی به ذخیره‌سازی مناسب آب در پشت سد شهدای محرم دهلران اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از شبکه و سد انحرافی این سد زمینه رونق و افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی دهلران فراهم می‌شود.
فرماندار دهلران نیز گفت: تأمین آب اراضی کشاورزی و بخش صنعت از اهداف ایجاد این سد است.
بهزاد علیزاده بر تخصیص آب از سد شهدای محرم بمنظور تأمین آب آشامیدنی شهر دهلران تأکید کرد و افزود: با توجه به کیفیت آب این سد و فاصله آن تا شهر دهلران و نصب تصفیه‌خانه زمینه تأمین آب آشامیدنی از این سد فراهم می‌شود.

 


قزوین- خبرنگارکیهان:
تاکنون 10 شرکت خارجی با سرمایه‌گذاری 828میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی زمینه اشتغال 611 نفر را فراهم کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: باتوجه به موقعیت صنعتی استان و زیرساختهای تأمین شده درحال حاضر شاهد حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای آلمان، اسپانیا، کانادا، هندوستان، اردن، کره‌جنوبی، ایتالیا، پاکستان، ترکیه و لهستان در شهرک‌های صنعتی قزوین هستیم.
عبدالقهار ناصحی بیان کرد: درحال حاضر 11 واحد تولیدی با 828میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های خارجی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین به بهره‌برداری رسیده که با فعالیت آنها زمینه اشتغال 611 نفر به‌طور مستقیم فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در ادامه از رشد سرمایه‌گذاری در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 61 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که نسبت به پارسال 3 و نیم درصد افزایش داشته است.

 


زرندیه- خبرنگار کیهان:
سومین همایش شعر و موسیقی استان‌های مختلف کشور با حضور جمعی از مسئولان در شهر خشکرود زرندیه برگزار شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: این همایش برای دومین سال متوالی در نیمه مهرماه در شهر خشکرود زرندیه برگزار شد و در آن گروه‌های موسیقی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قم، تهران، البرز، زنجان، مرکزی و فارس در این همایش حضور داشتند.
احمد جوانمرد هدف از برگزاری این همایش را حفظ و اعتلای هنر سنتی، پاسداری از فرهنگ بومی و تعامل هنرمندان با یکدیگر عنوان کرد.

 


آق‌قلا- خبرنگارکیهان:
خدام حرم مطهر امام‌رضا(ع) همزمان با دهه کرامت و در راستای برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید وارد شهرستان آق‌قلا شدند.
مراسم استقبال از خادمین حرم مطهر و پرچم متبرک حضرت امام‌رضا(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آق‌قلا و مسئولان شهرستان از ورودی شهرستان تا مزار شهدای گمنام برگزار شد. اهتزاز پرچم رضوی در مزار شهدا، اجرای مولودی، برگزاری جشن زیر سایه خورشید رژه موتوری استقبال از خادمان حرم مطهر حضرت امام‌رضا(ع) از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
فرمانده ناحیه سپاه شهرستان آق‌قلا در حاشیه این مراسم با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت در شهرستان‌ آق‌قلا گفت: برای اولین بار است که این افتخار نصیب مردم شهیدپرور آق‌قلا می‌شود که همانند مهر ماه سال پیش که افتخار میزبانی شهدای گمنام را داشتند امسال نیز با شور و شوق خاصی میزبان خادمین حضرت ثامن‌الحجج امام رضا در شهرستان آق‌قلا باشند. سرهنگ مهاجر افزود: حضور خادمان حرم رضوی(ع) و نام ائمه معصومین برکات و خیرات زیادی با خود دارد و ما با متوسل شدن به ائمه اطهار، روح و روان خود را جلا می‌دهیم. در این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آق‌قلا نیز به ابعاد حضور کاروان خادمان رضوی اشاره و افزود: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید علاوه بر شهرستان آق‌قلا در شهرستان‌های گرگان، گنبد، رامیان و دیگر شهرهای استان گلستان برگزار می‌شود که حرکتی ارزشمند است. حجت‌الاسلام نیشابوری تصریح کرد: خدام آستان قدس رضوی واسطه شده‌اند تا فرصت بزرگی را برای مردم شهرستان و استان فراهم نمایند تا ارادت ورزی خود را به اهل بیت علیهم‌السلام را بیش از پیش ثابت کنند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
همزمان با آغاز سال تحصیلی 27 باب مدرسه که توسط خیران مدرسه‌ساز در سطح استان اردبیل احداث شده بود مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان در مراسم کلنگ‌زنی یک پروژه مدرسه سازی در روستای انزاب با اعلام مطلب بالا گفت: این پروژه‌ها شامل14 هزار و 371 مترمربع زیربناست که توسط خیران احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
سجاد قرآن نویس افزود: از آغاز فعالیت خیران مدرسه‌ساز در سطح استان تاکنون 344 پروژه با 1406 کلاس درس احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. مدرسه 6 کلاسه انزاب با 384 مترمربع زیربنا و با برآورد 3 میلیارد ریال هزینه توسط علی اشرف امن‌زاده، خیرمدرسه‌ساز اردبیلی احداث می‌شود.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
جشن ازدواج 50 زوج دانشجو دانشگاه گنبدکاووس در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه گنبدکاووس به منظور تشویق دانشجویان به ازدواج در دوران تحصیل کمک‌های نقدی و کالا به زوج‌های جوان این دانشگاه اهدا کرده است.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل شیلات مازندران از رهاسازی بیش از 74 میلیون قطعه بچه‌ماهی در رودخانه‌های مستعد استان خبر داد.
حسن حبیب‌نژاد در گردهمایی شرکت‌های تعاونی صیادی گفت: در حال حاضر 4 هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی ماهیگیری پره در استان فعالیت می‌کنند که در سال گذشته 6 هزار و 391 تن صید داشتند.حبیب‌نژاد گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت، صید ماهیان استخوانی از 20 مهرماه امسال در مازندران آغاز شد و تا نیمه اول فروردین سال آینده ادامه دارد.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
مدیرجهاد کشاورزی دامغان از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح 100 هکتار از باغ‌های پسته شهرستان دامغان خبر داد.
«عباس علیان‌نژاد» گفت: برای اجرای طرح فوق علاوه بر مشارکت کشاورزان در تامین بخشی از هزینه‌ها، بیش از 4000 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات بلاعوض دولتی هزینه شد.
وی افزود: عملیات اجرایی یک طرح آبیاری قطره‌ای دیگر در سطح 36 هکتار آغاز شده است که برای طرح فوق نیز بیش از 1400 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی هزینه خواهد شد.

 


مراغه- خبرنگار کیهان:
فرماندار مراغه از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان خبر داد.
محسن صادقی اصل در جلسه کارگروه مسکن مهر افزود: اعتبار اختصاص یافته به صورت بلاعوض برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر هزینه می‌شود.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام مسکن در مراغه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: تمام این طرح‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار مراغه با اشاره به اینکه 5 هزار و 270 واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث شده است، افزود: تمام خدمات رفاهی از جمله آب، برق، گاز، تلفن و معابر در پروژه‌های مسکن مهر ایجاد و فضای سبز و مدرسه و مسجد نیز امسال تکمیل می‌شود.
وی اعتبار طرح‌های مسکن مهر مراغه را بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع گردشگری استان یزد از ثبت‌خانه تاریخی عالم وارسته استان، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
بهرام رضایی گفت: به منظورحفظ خانه مشاهیر، خانه تاریخی آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (متوفی: 1378ق) یکی از چهره‌های برجسته دینی اواخر سده 13 و اوایل سده 14 به ثبت ملی رسید.
وی گفت: آیت‌الله حاج فقیه خراسانی یکی از چهره‌های دینی ایران محسوب می‌شوند.
رضایی تصریح کرد: خانه تاریخی حاج فقیه خراسانی از بناهای اواخر دوره قاجار محسوب می‌شود که گرچه قسمت‌هایی به آن اضافه شده اما وجود اتاق‌های سه‌دری، پنجره‌های چوبی مشبک با طرح شمسه و کاربندی‌ها و رسمی‌بندی‌های زیبای آن، معماری خانه‌های سنتی کویر را تداعی می‌کند.
خانه تاریخی شیخ فقیه خراسانی (با زیربنای تقریبی 763 مترمربع) در بافت تاریخی شهر یزد، محله گلچینان واقع در خیابان ایرانشهر، کوچه ناجی، کوچه شیخ غلامرضا فقیه خراسانی قرار دارد که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
طی مراسمی با حضور مقامات استانی و شهرستان، تقاطع غیرهم‌سطح خواجه رشید همدان به بهره‌برداری رسید.
در مراسم افتتاح این پل روگذر که به عنوان ششمین تقاطع غیرهم‌سطح شهر، در چهارراه خواجه رشید احداث شده است، سرپرست شهرداری همدان، گفت: این پل روگذر دارای 495 متر طول و 220 متر عرشه فلزی با عرض 17 متر است و اجرای آن در مجموع 112 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.
امیررضا یوسفیان افزود: برای حل مشکل ترافیک، طرحی در شورای شهر و شهرداری در حال بررسی است که به موقع اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین نحوه اجرای سامانه حمل و نقل انبوه بر (منوریل) برای شهر همدان در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم با عملی شدن آن، خدمت‌رسانی بهتری به همشهریان داشته باشیم.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
زمان صدور مجوز فعالیت برای گروه‌های هنری در استان البرز از 2 سال به 2 ماه کاهش یافته است.
مجتبی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این خبر گفت: متقاضیان انجام فعالیت‌های هنری در زمینه‌های مختلف از جمله تئاتر و موسیقی در البرز می‌توانند برای دریافت مجوز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: تحقق اهداف فرهنگی کشور از جمله استان البرز نیازمند همکاری‌های تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

 


گنبد کاووس- خبرنگار کیهان:
کارشناس انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گلستان سرانه مطالعه هر گلستانی را 81 دقیقه اعلام کرد و آن را 2دقیقه بیشتر از میانگین کشوری ذکرکرد.
رضا قواملو در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گنبد کاووس گفت: این میزان سرانه، شامل مطالعه مقالات، روزنامه‌ها، کتاب‌های درسی، قرآن و ادعیه و مطالعه در فضای مجازی است.
وی با اشاره به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: برای به دست آوردن رتبه نخست در منطقه خاورمیانه در پایان سند چشم‌انداز، باید 35درصد افراد جامعه عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.
قواملو افزود: برای توسعه فضاهای کتابخوانی در شهرهای مختلف گلستان طی 2 سال اخیر، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در ادارات و نهادها و اماکن عمومی و پرتردد در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.
محمدرضا داورزنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس نیز در این جلسه از راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای بالای 1500نفر جمعیت در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورت اهدای اختصاص مکانی برای کتابخانه عمومی در این روستاها، تجهیز آن به کتاب، در اسرع وقت انجام می‌شود.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی بخشنامه‌ای درون سازمانی شنبه را به‌جای پنج‌شنبه تعطیل اعلام کرد.
شهریار مشیری به خبرنگار ما گفت: باتوجه به تعطیلی مناطق آزاد در کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج‌فارس در روزهای شنبه و یکشنبه و قطع ارتباط 4 روزه با دنیا، منطقه آزاد قشم شنبه را تعطیل اعلام کرد.
وی افزود: در برخی از استان‌های کشور و بخصوص استان هرمزگان پنجشنبه و جمعه را تعطیل اعلام کرده‌اند و در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و همین امر باعث شده ارتباط ما با دنیا برای انجام مبادلات اقتصادی در هفته سه روز باشد و ما با اجرای این طرح توانسته‌ایم به جای سه روز، 4 روز با دنیا ارتباط داشته باشیم.
مشیری اظهار داشت؛ ما با آماده کردن زیرساخت‌ها می‌خواهیم شرکت‌ها و بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا را در جزیره قشم جذب کنیم و این بستر باید هرچه سریعتر آماده شود.

 


اراک- خبرنگار کیهان: براساس حکمی از سوی رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور، «علی ویس کرمی» به عنوان مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان مرکزی منصوب شد.
اعضای شورای شهر اراک محمدابراهیم عباسی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: طی مراسمی جمالی به عنوان شهردار زرین‌شهر معرفی شد.
بابل- خبرنگار کیهان: با 9 رای از 13 رای اعضای شورای شهر بابل فرهاد عسکری به سمت شهردار بابل انتخاب شد.
سمنان- خبرنگار کیهان: طی حکمی از سوی مدیرکل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور به عنوان سرپرست جدید اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر منصوب شد.
آوج- خبرنگار کیهان: رئیس قوه قضائیه با صدور احکام جداگانه‌ای حسین یوسفی و مصطفی امیدوار را به ترتیب به سمت رئیس و معاون دادگستری و دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان آوج منصوب کرد.
رودسر- خبرنگار کیهان: طی مراسمی خداداد قنبرزاده به عنوان شهردار رودسر معرفی شد.

 


بندرعباس- خبرنگارکیهان:
مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو از 15مهرماه جاری در آب‌های هرمزگان خبر داد.
قدرت میرزاده افزود: براساس مصوبات کمیته مدیریت صید هرمزگان که متشکل از نمایندگان صیادان و تعاونی‌های صیادی، اداره کل شیلات هرمزگان و نمایندگان پژوهشکده خلیج فارس و دریای عمان است تاریخ مزبور برای آغاز فصل صید میگو مشخص شده است.
وی افزود: در فصل صید پیش‌رو بالغ بر هزار و 800 صیاد و بیش از 150 شناور آماده فعالیت صیادی هستند.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
دهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور و شیلات و آبزیان و داروها و مکمل‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در قائمشهر دائر شد.
در این نمایشگاه تخصصی، جدیدترین دستاوردهای صنعت دام و طیور و شیلات و آبزیان از 100 شرکت داخلی و نمایندگی‌های 10 کشور جهان در قالب 110 غرفه در معرض تماشای عموم قرار گرفت.
تنوع و کیفیت بالای محصولات با بهره‌گیری از فناوری نوین در پیشبرد صنعت دام و طیور و شیلات و آبزیان از ویژگی‌های این نمایشگاه تخصصی بود که با استقبال صنعتگران مواجه شد.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
رئیس کل دادگستری البرز از کاهش 50درصدی جمعیت کیفری در زندان‌های این استان خبر داد.
محمدصادق مهدوی راد در آیین تودیع و معارفه مدیر کل زندان‌های استان البرز گفت: یکی از برنامه‌های مهم قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری است که در اجرای این برنامه طی دو سال گذشته 50درصد از این جمعیت کاسته شده است.وی افزود: در ابتدای تأسیس استان البرز، جمعیت کیفری زندان‌های این استان 11 هزار نفر بود که در زمان حاضر به نصف تقلیل یافته است.رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: تعامل مناسب بین زندان و دادگستری موجب شده تا روند کاهش جمعیت کیفری در استان استمرار یابد.در پایان این مراسم جبار باقری به عنوان مدیرکل زندان‌های استان البرز معرفی شد.

 


اراک- خبرنگارکیهان:
معاون منابع توسعه انسانی سازمان دامپزشکی کشور از پرداخت غرامت به مرغداران خبر داد.
خداوردی در جریان سفر خود به ساوه گفت: پرداخت غرامت به مرغداران درحال پیگیری است و با تأمین اعتبار به مرغداران پرداخت می‌شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته به خاطر از بین بردن کانون‌های بیماری آنفلونزا و کمبود اعتبارات، سازمان دامپزشکی نتوانست غرامت مرغداران را پرداخت کند.
خداوردی اظهار داشت: در این ارتباط مکاتباتی صورت گرفته و اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال برای بدهی‌های گذشته و مواردی که ممکن است تا پایان سال اتفاق بیفتد، پیش‌بینی شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10