(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 27 مهر 1392 - شماره 20619

حدیث دشت عشق
دیدار 6 امتیازی استقلال و نفت امروز در ورزشگاه تختی برگزار می شود
فرصت‌طلبی پرسپولیس در‌شب توقف مدعیان
اخبار کوتاه از فوتبال
مشخص شدن سرگروه‌های جام‌جهانی 2014 برزیل
ایتالیا حریف ایران در جام قهرمان قهرمانان والیبال
ابهام در برگزاری انتخابات چند فدراسیون ورزشی
اعزام اولین گروه وزنه برداران ملی‌پوش به مسابقات قهرمانی جهان
5 آذر، اعلام سهمیه‌های جدید لیگ قهرمانان آسیا
تقابل دیدنی نوجوانان ایران و آرژانتین امشب در امارات
ادامه‌ سریال انحلال بهترین تیم دوچرخه‌سواری ایران
   


از نوشته سرباز شهید «سیدکریم براتی»
سرباز جانباز شهید
از پدر و مادرم و برادرانم می‌خواهم که برای من گریه و عزاداری نکنند زیرا یک شهید عزادار نمی‌خواهد. بلکه می‌خواهم وقتی خبر زخمی یا شهید شدن من را می‌آورند خیلی خونسرد و صبور باشید.از خواهرم و خواهرانم و از مادرم و مادرانم می‌خواهم که حجاب خود را رعایت کرده و زینب‌وار زندگی کنید. و از برادرم و برادرانم می‌خواهم که قرآن بخوانید و به دیگران یاد دهید زیرا قرآن و دعاها هست که قلب انسان را صیقل می‌دهد و نورانی می‌کند و ما و شما را به خدا نزدیکتر می‌کند. از شما برادرم و برادرانم می‌خواهم که با هم باشید و قدر یکدیگر را بدانید و تا می‌توانید برای اسلام خدمت کنید. نمازهای یومیه خود را ترک نکنید. شما می‌دانید که روزه گرفتن هم برای آخرت و هم برای سلامتی چقدر خوب است، پس روزه بگیرید تا هم برای سلامتی و هم برای ایمان و‌ آخرت خودتان تا پیش خداوند متعال رستگار شوید.سرباز جانباز شهید «سیدکریم براتی»، سال 1346 در استان فارس متولد شد و در 9/9/1368 بر اثر جراحات شیمیایی در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران به شهادت رسید. ستاد یادواره شهدای سرباز فارس

 


سرویس ورزشی-
توقف فولاد و سپاهان و برتری پرسپولیس مهمترین اتفاقات هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر بود.
در روز دوم از هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر روز گذشته 4 دیدار برگزار شد. درکرمان مس به مصاف تیم فجر سپاسی رفت که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود فجر به اتمام رسید. جابر انصاری (25) و جلال الدین علی‌محمدی (41) برای فجر سپاسی و مصطفی شجاعی (63) برای مس کرمان گلزنی کردند. در دیگر دیدار دیروز تراکتورسازی تبریز موفق شد با نتیجه 2-2 فولاد صدرنشین را متوقف کند ولی با توجه به تساوی سپاهان تیم فولاد همچنان با 26 امتیاز در رده نخست جدول رده‌بندی باقی ماند. در این دیدار سعید دقیقی و مهدی کریمیان برای تراکتورسازی میزبان و لوسیانو پریرا(پنالتی) و اسماعیل شریفات برای فولاد خوزستان موفق به گلزنی شدند. همچنین در دیگر دیدار هفته سیزدهم سپاهان اصفهان در برابر سایپا به تساوی بدون گل رضایت داد تا یک تساوی دیگر در کارنامه سپاهان به ثبت برسد.
صعود به رده دوم
آخرین دیدار دیروز بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. در دقیقه 1+45 ضربه کاشته مهرداد کفشگری با برخورد به بازیکن داماش گیلان وارد دروازه داماش شد تا سرخپوشان در نیمه اول با برتری به رختکن بروند. در دقیقه 82 حمید علی‌عسگر با یک ضربه کاشته دیگر از پشت محوطه جریمه به زیبایی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. با این برد پرسپولیس 24 امتیازی شد و از رده پنجم به رده دوم صعود کرد و جای سپاهان را گرفت. سرخپوشان فقط دو امتیاز با فولاد صدرنشین فاصله دارند.
تداوم ناکامی‌های راه آهن
اما روز پنجشنبه و در نخستین روز مسابقات این هقته، ملوان درخانه برابر فولاد گسترش تبریز به برتری رسید. نیمه نخست این بازی با گل دقیقه 28 سامان نریمان جهان به سود تبریزی‌ها به پایان رسید اما در نیمه دوم سید جلال رافخایی و سهیل رحمانی با گل‌هایی که در دقایق 55 و 60 به ثمر رساندند، ملوان را پیش انداختند تا این تیم در نهایت برنده این بازی شود. دردیگر دیدار جدال تیم های ذوب آهن و صبا دراصفهان به تساوی رسید. دراین بازی ابتدا صبا با گل کیوان امرایی در دقیقه 33 از حریف خود پیش افتاد و توانست تا دقیقه 83 برتری خود را حفظ کند اما در این دقیقه خطای بازیکنان این تیم در محوطه جریمه، یک موقعیت پنالتی در اختیار ذوب آهن قرار داد. مهدی رجب زاده از این موقعیت برای به ثمر رساندن اولین گل تیمش در این بازی استفاده کرد تا کار به تساوی کشیده شود و در نهایت هم بازی با همین نتیجه تمام شد. درتهران هم دیداری بین دو تیم راه آهن و استقلال صنعتی خوزستان برگزار شد که در پایان شاگردان ویسی برابر شاگردان ابراهیم زاده به پیروزی 3 بر 2 دست پیدا کردند. در این دیدار الوان(16)، مهدی خیری(55) و ابراهیم صالحی(65) برای استقلال صنعتی گلزنی کردند و بهنام برازی(18) و امین منوچهری(2+90) برای راه آهن گل زدند. لازم به یادآوری است پرونده هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر امروز با بازی استقلال و نفت تهران که در ساعت 45/15 در ورزشگاه تختی تهران برگزار می گردد، بسته می‌شود.

 


تلاش برای انجام بازی تدارکاتی
رئيس فدراسيون فوتبال از تلاش براي برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي بيشتر براي تيم ملي خبر داد و گفت: در مدت زمان باقيمانده تا جام جهاني سعي خواهيم کرد بازي‌هاي تدارکاتي بيشتري را براي تيم ملي برگزار کنيم.
توصیف دوستی مهر از آرژانتین
دوستی مهر سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران پیش از بازی امشب برابر آرژانتین اعلام کرد همه آرژانتین را با نام مارادونا می‌شناسند.
انتقادات قلعه نویی از مدیرعامل پیشین استقلال
سرمربی تیم فوتبال استقلال با انتقاد از صحبت‌هایی که واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین این باشگاه انجام داده است گفت: لیگ ایران همه‌اش پاک است اما دو اتفاق ویژه داشته که در هر دوی آنها امیر قلعه نویی بوده است. بالاخره ما نفهمیدیم در این فوتبال بچه جنوب شهر بامعرفت هستیم، پهلوان هستیم یا چیز دیگر.
پشت سر مس آه است
پرويز مظلومي پس از شکست دو بر يک مقابل فجر سپاسي گفت: نمي‌دانم انگار پشت سر مس آه است که بدشانسي مي‌آوريم و فرصت‌هاي گلزني را از دست مي‌دهيم.
اعتراف صادقانه کرانچار
زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از دیدار تساوی مقابل سایپا گفت: به نظر من بازی خیلی خوبی شاهد بودیم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند. تیم سایپا بازی بهتری را از سپاهان به نمایش گذاشت و اگر رحمان احمدی نبود دروازه تیم ما باز می شد.
تقابل ایران و آمریکا احتمالا دراردیبهشت ماه
مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال درباره بازی تیم‌های ملی ایران و امریکا اظهار داشت: با توجه به سیدبندی فیفا و هم گروه نشدن تیم ملی با امریکا، احتمالا بازی بین تیم‌های ملی دو کشور برگزار خواهد شد. در صحبت‌های قبلی که داشتیم قرار بود اردیبشهت ماه تورنمنتی در امریکا برگزار شود که تیم ملی هم در آن شرکت کند. البته هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.
جذب دو بازیکن خارجی توسط ذوب آهن
بوناچیچ سرمربی ذوب آهن گفت: دو بازیکن اروپایی و یک بازیکن آسیایی را می‌خواهیم و در نیم فصل می توانیم آنها را جذب کنیم. با این شرایط تیم تقویت می شود.
10 بازی خانگی می تواند تراکتور را قهرمان کند
مجید جلالی در کنفرانس خبری بعد از بازی با فولاد خوزستان گفت: احساسات پاک هوادارانمان را درک کردیم 17 بازی دیگر برایمان باقی مانده است که 10 بازی آن خانگی است و باید در این 10 بازی به این شکل به استادیوم بیایند. 10 بازی خانگی‌مان می‌تواند ما را قهرمان کند. سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز در پایان اظهار کرد: از داور بازی‌مان خاطرات خوبی ندارم ولی من می‌گویم او اشتباه کرد و به مسائل دیگر کاری ندارم.
سقوط یک پله ای فوتبال ایران
تازه ترین رده بندی فیفا که مربوط به ماه اکتبر است پنجشنبه اعلام شد که تیم ملی فوتبال ایران نسبت به ماه قبل یک رده سقوط کرده و با 613 امتیاز در رده چهل و نهم دنیا قرار گرفته است. فوتبال ایران در آسیا اما همچنان دوم است. ژاپن با قرار گرفتن در رده چهل و چهارم جهان بهترین تیم آسیاست. تیم‌های کره جنوبی و استرالیا هم با رده‌های 56 و 57 تیم های سوم و چهارم آسیا هستند. در بین تیم های برتر دنیا نیز اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا و بلژیک در رده‌های اول تا پنجم قرار دارند.
تمدید قرارداد لو
يواخيم لو، سرمربي ژرمن‌ها سرانجام با مسئولان اتحاديه فوتبال آلمان بر سر تمديد قراردادش به توافق نهايي رسيد. وي قرارداد خود را با اين تيم به مدت 2 سال ديگر تمديد کرد و به اين ترتيب تا پايان رقابت‌هاي يورو 2016 هدايت آلمان را بر عهده خواهد داشت.
کاپلو: رونالدو از فان‌باستن هم بهتر بود
کاپلو سرمربي کنوني تيم ملي فوتبال روسيه اعلام کرد رونالدوي برزيلي در دوران اوج خود بهتر از مارکو فان‌باستن بوده است.
خانه نشيني هيتسفيلد بعد از جام جهاني
هیتسفیلد سرمربي تيم ملي فوتبال سوئيس از خداحافظي خود از دنياي مربي‌گري بعد از جام جهاني 2014 برزيل خبر داد.

 


با اعلام جدید‌ترین رده‌بندی فیفا سرگروه‌های جام‌جهانی 2014 برزیل مشخص شدند.
فیفا جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد که بر این‌اساس تیم ملی اسپانیا بدون تغییر نسبت به ماه گذشته همچنان در صدر جدول قرار گرفته است، به این ترتیب سرگروه‌های 8 گروه جام‌جهانی 2014 مشخص شدند که بدین ترتیب است:1- برزیل (میزبان)، 2- اسپانیا، 3- آلمان، 4-آرژانتین، 5- کلمبیا، 6- بلژیک، 7- اروگوئه (در صورت صعود)، 8- سوئیس
در صورتی که اروگوئه نتواند اردن را در مرحله پلی‌آف شکست دهد، هلند به عنوان جانشین این تیم در سید اول جام جهانی قرار خواهد گرفت.تیم ملی فوتبال ایران نیز به احتمال زیاد در سید چهار جام جهانی 2014 قرار خواهد گرفت.به این ترتیب تیم‌های مدعی چون انگلیس، ایتالیا، هلند، فرانسه در سید یک جام جهانی قرار نخواهند داشت.

 


فدراسیون جهانی والیبال FIVB برای ارتقای سطح مسابقات والیبال جام قهرمان قهرمانان، نماینده آفریقا را حذف و یک تیم صاحب نام والیبال جهان را جایگزین کرد.
فدراسیون جهانی والیبال به منظور ارتقای سطح مسابقات جام قهرمان قهرمانان که هر چهارسال یک بار پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی قاره ای با حضور قهرمانان قاره ها برگزار می شود، نماینده قاره آفریقا را که در رده بندی جهانی در رتبه پایینی قرار داشت حذف و در گروه ایتالیا را جایگزین نماینده آفریقا کرد.بدین ترتیب در گروه مردان شش تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد که تیم های ژاپن به عنوان میزبان، ایران (قهرمان آسیا)، برزیل(قهرمان قاره امریکای جنوبی)، روسیه (قهرمان اروپا)، آمریکا (قهرمان مردان آمریکای جنوبی) و ایتالیا تیم سوم رده بندی جهانی به انتخاب فدراسیون بین المللی والیبال در این مسابقات حضور خواهند داشت.مسابقات در رده مردان از 28 آبان ماه آغاز می شود. این مسابقات به صورت دوره ای انجام خواهد شد و پس از پنج روز بازی، قهرمان مسابقات مشخص خواهد شد.

 


در حالی که وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری انتخابات ریاست چند فدراسیون ورزشی را اعلام کرده است اما به نظر می رسد یک مشکل قانونی مانع برگزاری این انتخابات است.
براساس اسناسنامه 45 روز بعد از ثبت نام از کاندیداهای ریاست باید انتخابات برگزار شود اما این اتفاق در مورد چند فدراسیون رخ نداده و ثبت نام ها باید از ابتدا انجام شود. در این میان فدراسیون کشتی از دو سال قبل تاکنون با حضور حجت‌الله خطیب به عنوان سرپرست اداره می شود که اهالی کشتی در این مدت، دو بار شاهد ثبت نام کاندیداهای مجمع فدراسیون بودند. آخرین مرحله ثبت نام کاندیداهای فدراسیون کشتی نیز خردادماه امسال صورت گرفت که طی آن چندین گزینه مطرح همچون امیررضا خادم، محمدرضا یزدانی خرم ، عباس جدیدی، حسن رنگرز، حجت الله خطیب و عسکری محمدیان برای رسیدن به صندلی ریاست وارد گود شدند.چند فدراسیون دیگر هم شرایط کشتی را دارند و ثبت نام نامزدهای حضور در انتخابات چند ماه پیش صورت گرفته اما براساس قوانین و اساسنامه موجود تا 45 روز پس از اینکه ثبت نام از کاندیداها انجام شد باید انتخابات برگزار شود اما اگر در این زمان انتخابات برگزار نشد، باید ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد.با این حال وزارت ورزش و جوانان قصد دارد بدون توجه به این مسئله انتخابات فدراسیون هایی مثل شنا، چوگان، اتومبیلرانی، سوارکاری و کشتی را برگزار کند. باید دید آیا مسئولان وزارت ورزش و جوانان که به تازگی سکان ورزش را در اختیار گرفته اند دست به این کار خلاف مقررات خواهند زد یا با به تعویق انداختن زمان برگزاری مجمع این چند فدراسیون، اجازه انجام ثبت نام مجدد را خواهند داد.

 


کادر فنی تیم ملی وزنه برداری، ترکیب هشت نفره این تیم را برای حضور در هشتادمین دوره مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد. این ترکیب با حل شدن مشکل خروج از کشور سجاد بهروزی و اضافه شدن این وزنه بردار، کامل شد.
در پایان آخرین رکوردگیری اردونشینان تیم ملی وزنه‌برداری، علیرضا سلیمانی وزنه بردار نوجوان دسته 105+ کیلوگرم به عنوان آخرین خط خورده از اردوی تیم ملی مشخص شد اما با توجه به اینکه وضعیت سجاد بهروزی به دلیل مشکل خروج از کشور مشخص نبود، معرفی ترکیب نهایی تیم ملی به عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته موکول شد. در همین راستا با رایزنی‌های حسین رضازاده و مساعدت مسئولان بخش نظام وظیفه، سجاد بهروزی هم مجوز خروج از کشور را به دست آورد تا با اضافه شدن این وزنه بردار 69 کیلویی، ترکیب نهایی تیم‌ملی وزنه‌برداری برای حضور در هشتادمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان مشخص شود. این ترکیب عبارت است از:*62 کیلوگرم: مجید عسگری*69‌کیلوگرم: سجاد بهروزی و جابر بهروزی*77 کیلوگرم: رسول تقیان*94 کیلوگرم: علیرضا دهقان*105 کیلوگرم: کیا قدمی و محمدرضا براری*105 + کیلوگرم: بهادر مولایی گروه نخست کاروان وزنه برداری ایران متشکل از حسین رضازاده،کوروش باقری، سرمربی ، علیرضا ذیفهم، داور بین‌المللی و مجید عسکری، سجاد بهروزی، جابر بهروزی و رسول تقیان وزنه برداران چهار وزن اول، بامداد دیروز تهران را به مقصد لهستان ، محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان ترک کردند.

 


کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری کارگاه آموزشی لیگ قهرمانان آسیا در اواسط آذرماه خبر داد.
کارگاره آموزشی لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاههای حاضر در این مسابقات در تاریخ 19 و 20 آذر ماه و در مقرر کنفدراسیون فوتبال آسیا با هدف توضیح قوانین و مقررات و فرمت رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود. این کارگاه آموزشی به باشگاهها کمک می‌کند تا تیم‌ها در راستای برگزاری هر چه بهتر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی کنند.با توجه اینکه در تاریخ سه شنبه 5 آذرماه سهمیه کشورها برای لیگ قهرمانان آسیا اعلام می شود، فدراسیون فوتبال تا تاریخ 24 آبان ماه مهلت دارد تا اسامی 4 باشگاه و مدارک مرتبط را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند.
تاریخ قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه 19 آذرماه در مالزی برگزار می شود.

 


مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان درحالی از عصر پنجشنبه در امارات آغاز شد که تیم ایران امشب در نخستین دیدارش در این مسابقات به مصاف آرژانتین، قهرمان آمریکای جنوبی می‌رود.
شاگردان دوستی‌مهر که با هدف حضور در جمع چهار تیم برتر در این جام حضور یافته‌اند، باید از همین بازی نخست که بسیار مشکل است، توانایی خود را به نمایش بگذارند.روز سوم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 - امارات در حالی امشب با برگزاری چهار بازی در گروه‌های E و F پیگیری می‌شود که در یکی از دیدارهای گروه E تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در این رقابتها به مصاف تیم مطرح آرژانتین می‌رود. شاگردان دوستی‌مهر که پس از پیروزی 5 بر یک مقابل استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا و جهانی شدن، در یک سال گذشته هدفگذاری خود را حضور در جمع 4 تیم برتر جام پانزدهم ترسیم کرده‌اند، این رقابتها را با دیداری دشوار آغاز می‌کنند.آرژانتین که با تفاضل گل به عنوان تیم برتر و قهرمان قاره آمریکای‌جنوبی راهی امارات شده است، را می‌توان مهمترین و سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی دانست. البته هرچند در رده‌های پایه نمی‌توان تیمی را دست کم گرفت اما با توجه به سابقه و عملکرد گذشته تیم‌های آرژانتین، کانادا و اتریش، باید این تیم آمریکای جنوبی را رقیب اصلی تیم نوجوانان کشورمان در مرحله مقدماتی این جام دانست.اگر تیم دوستی‌مهر قصد دارد عملکرد بهتری از جام جهانی نیجریه داشته باشد، باید از همین دیدار نخست توانایی خود را به سایر رقبا نشان داده و با کسب نتیجه خوب برابر آرژانتین، از همین ابتدا خود را به عنوان یکی از صعودکنندگان به مرحله دوم این جام نشان دهد.برنامه کامل دیدارهای روز سوم از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی نوجوانان به شرح زیر است:گروه E: * کانادا - اتریش * ایران – آرژانتین

 


تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز که عنوان بهترین تیم ایران و بخش تورهای آسیایی را یدک می کشد، همانند سال گذشته با مشکل عدم تمایل مسئولان پتروشیمی تبریز برای تیم داری در فصل جدید رو به رو است.
مدیرعامل مجتمع صنعتی پتروشیمی تبریز درباره بلاتکلیفی تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریزبرای فصل2014، گفت: هیئت مدیره جدید مجتمع پتروشیمی تبریز می‌گویند، چرا باید تمام هزینه‌ها را شرکت پتروشیمی تبریز بپردازد چرا که آنها مسئول ورزش نیستند. همچنین می‌گویند اگر استان آذربایجان شرقی می‌خواهد چنین تیمی داشته باشد باید در پرداخت هزینه‌ها مشارکت کند. ممقانی، ادامه داد: در حال حاضر اجازه ثبت‌نام تیم در فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) را نداده‌اند، چرا که تیم پتروشیمی تبریز برای سال 2014 یک میلیارد تومان باید هزینه کند و اعضای هیئت مدیره نیز می‌گویند اگر این تیم برای استان اهمیت دارد باید نهادهای دیگر مشارکت کنند. البته ما تلاش می‌کنیم شاید بتوانیم اجازه ثبت‌نام برای سال 2014 را بگیریم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10