(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 29 مهر 1392 - شماره 20621

حدیث دشت عشق
از لغو انتخابات تا انتخاب رسول خادم
فدراسیون کشتی خبرساز شد
اخبار کوتاه از فوتبال
زمان انتخابات کمیته ملی المپیک امروز مشخص می‌شود؟!
تلاش برای جلوگیری از محرومیت 2 وزنه‌بردار ایرانی
قهرمانی جوانان کانوپولوی ایران در آسیا
جلسه فراکسیون ورزش مجلس با صالحی امیری
   


به ياد سردارشهد«محمدكرمي»
سرداركربلايي
شهید محمد کرمی در تاریخ 1/1/42 در محله هزاردر شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام در خانواده ای مذهبی و ساده زیست دیده به دنیا گشود. محمد فرزند ششم خانواده از همان دوران نوجوانی بسیار مهربان بود و از خود شجاعت های فراوانی نشان می داد.
یکی ویژگی های بارز این سردار اسلام کمک به دیگران در شرایط سخت بوده است. محمد با روحیه معنوی بالای خود، علاقه‌ شدیدی به حضرت امام خمینی (ره) داشت و دیگران هم به دلیل مهربانی های محمد گرایش شدیدی به امام امت پیدا کرده بودند.
 بعد از مهاجرت خانواده کرمی به خوزستان،  محمد دوران کودکی  خود را در هجران گذراند. محمد با ایمانی که به خدا داشت در همان آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، در آبان ماه سال 59 در حالی که  17 سال داشت، از طریق سپاه خوزستان به فرمان امام امت لبیک گفت و به جبهه های حق علیه باطل  اعزام شد؛ محمد با توجه به شجاعت و دلیری‌هایش در صفوف جبهه ها به (محمد تکاور یا محمد رنجر) شهرت یافت.
 او هرگز برای رفتن به دل دشمن در هر لحظه و در هر شرایطی تردید نمی کرد و در میدان نبرد، آن مرد مهربان برای دشمنان ترس و وحشت به ارمغان می آورد.
تحت هیچ شرایطی حاضر نبود میدان نبرد را خالی بگذارد و در سال 66 در رشته خلبانی پذیرفته شد که خصایص و رشادت های محمد باعث شد که به مصلحت و اصرار فرماندهان از رفتن به دانشگاه منصرف شده و به عنوان یک رزمنده در جبهه های حق علیه باطل باقی بماند.
 یکی از همرزمان شهید نقل می کند، محمد یکی از شب ها در حالی که نیروهای خودی در سنگر به استراحت مشغول بودند، ناگهان صدای ناله و زاری در دل شب، به گوش می رسد، محمد علی‌رغم اصرار همرزمانش به دنبال صدا رفته و در حالی که دیده‌بان های شب دشمن هر جنبده ای را مورد اصابت خمپاره و شلیک مستقیم قرار می دادند، برای یافتن منشا صدا راهی میدان مینی که پیش روی نیروهای ایرانی بود، شد. بعد از چند لحظه محمد در میانه میدان مین با جسد نیمه جان یک سرباز عراقی مواجه می شود که به شدت زخمی شده بود. بعد از کمک کردن به سرباز زخمی دشمن و انتقال او به سنگر نیروهای خودی، زخم های او را پانسمان می کند و به  او از غذای خود می دهد و از او پرستاری می کند.
 محمد در سال 1362 به سپاه ایلام منتقل و به عضویت رسمی سپاه درآمد و بارها در گردان 505 محرم حماسه آفرید.
 اویک بار در سال 64 در جبهه مهران شدیدا مجروح شد و یک بار دیگر نیز در عملیات نصر 4 در منطقه عملیاتی کردستان جراحات سنگین تری را به جان خرید، اما همچنان در میدان نبرد علیه متجاوزین بعثی خستگی‌ناپذیر بود.
رشادتهای محمد منجر شد تا سایر اعضای خانواده وی نیز به جبهه اعزام شوند؛ برادربزرگ محمد در یکی از عملیات ها به مقام جانباز شیمیایی نائل شد و بعد از چند سال مقاومت، شهادت را مانند برادر شهیدش لبیک گفت و به او پیوست.
محمد در عملیات های متعددی از جمله فتح المبین، والفجر 1، کربلای1، کربلای 10، کربلای 16 و چند عملیات ایذایی دیگر شرکت داشت و با ایمان بالای خود، نیروهای تحت امر خود را به بهترین نحو تعلیم می داد.
سرانجام اين سردار دلاوردر تاریخ 30/8/66 در عملیات غرور آفرین نصر‌8 در حالی که فرمانده گروهان بود، در مرتفع ترین قلل مه آلود کردستان  مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
لغو انتخابات، موافقت سرپرست وزارت ورزش و جوانان با استعفای حجت الله خطیب و انتخاب رسول خادم به عنوان سرپرست جدید، مهمترین اتفاقات یکشنبه خبرساز کشتی بود.
در حاليكه قرار بود مجمع عمومي فدراسيون كشتي روز اول آبان ماه با حضور كانديداهاي قبلي برگزار شود تا روزهاي بلاتكليفي و بحراني اين رشته به پايان برسد،‌ برگزاري اين مجمع به تعويق افتاد. هر چند دلایل لغو انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام نشد اما کنزی دبیرمجمع عمومی فدراسیون کشتی گفت: به علت اعتراض تعدادی از هیاتهای استانی و اعضای مجمع و تعدادی از نامزدها، انتخابات فدراسیون کشتی به تعویق افتاد. با لغو انتخابات برخی سایت های خبری مدعی شدند که برخی پیشکسوتان و اهالی این رشته در تلاشند تا با انجام ثبت نام مجدد وارد گود انتخابات شوند. از علیرضا حیدری قهرمان پیشین این رشته به عنوان جدیدترین گزینه برای حضور در انتخابات نام برده می شود. ضمن اینکه عباس جدیدی هم نامش مطرح شده است. قبل از این از محمدرضا یزدانی خرم و امیررضا خادم به عنوان گزینه های اصلی رقابت برای ریاست فدراسیون کشتی نام برده می شد. در این مورد گفته می شود وعده پرداخت بدهی 6 میلیارد تومانی فدراسیون کشتی یکی از مسائلی است که گزینه های حضور در انتخابات با وزارت ورزش مطرح کرده اند و به نظر می رسد که پرداخت این مطالبات یکی از محورهای اصلی انتخاب رئیس آینده خواهد بود!
گلایه های سرپرست فدراسیون
لغو انتخابات تنها خبر مهم ورزش اول کشورمان نبود؛ حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی که پیش از این استعفا و کناره گیری اش از انتخابات را رسانه ای کرده بود، در مصاحبه ای عنوان داشت: زمانی‌که به عنوان مدیر ورزشی استان تهران فعالیت می‌کردم، برای تمام قهرمانان سابق کشتی که در این استان بودند، بهترین امکانات را فراهم کرده و زمینه رشد مالی آنها را فراهم کردم، اما به غیر از ناسزا چیز دیگری از آنها نشنیدم. وی در پاسخ به این سؤال که پس دلیل این همه انتقاد در زمان سرپرستی او در فدارسیون کشتی چه بوده است؟ گفت: افرادی که به من تهمت زدند را به خدا واگذار می‌کنم. کسانی را که زحمات و خدمات من را نادیده گرفته‌اند را نفرین کرده‌ام. هر آدم خدومی دشمن دارد، اما من پشتیبانی نداشته‌ام. خطیب در خصوص اینکه گفته می‌شود وی از سوی برخی مسئولان سیاسی مورد حمایت بوده که حدود 2 سال به عنوان سرپرست در این فدراسیون فعالیت کرده است، گفت: اگر پشتیبانی داشتم این اتفاقات برای من رخ نمی‌داد و دلیل این همه حمله، نداشتن پشتیبان بود. وی درباره حضورش در انتخابات فدراسیون گفت: قطعاً در انتخابات شرکت نخواهم کرد. بعد از مسابقات جهانی، استعفای خودم را تحویل وزیر دادم، اما برای اینکه کار روی زمین نماند، هنوز در فدراسیون حضور دارم.
موافقت سرپرست وزارت ورزش
هنوز چند ساعتی از مصاحبه خطیب نگذشته بود که سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که با استعفای خطیب موافقت کرده و وی می تواند فدراسیون کشتی را ترک کند. این خبر را پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مخابره کرد تا مشخص شود که پرونده حضور خطیب در کشتی بسته شد.
انتخاب سرپرست جدید
اما این پایان یکشنبه خبرساز فدراسیون کشتی نبود، در آخرین ساعات کاری دیروز رسول خادم مدیر تیم‌های ملی کشتی به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی انتخاب شد. در حکم صالحی امیری برای رسول خادم آمده بود: نظر به تعهد ، تخصص و تجربه ارزشمند جنابعالی و با توجه به اهمیت و حساسیت کشتی به موجب این حکم با حفظ جایگاه فنی در مدیریت تیم های ملی به سمت سرپرست فدراسیون کشتی منصوب می شوید. انتظار دارم با برنامه‌ریزی و مدیریت در انجام امور ذیل ، اهتمام بیشتری مبذول فرمایید: 1- ساماندهی کلیه امور فدراسیون کشتی 2- توجه ویژه به موضوعات اخلاقی ، فنی و فرهنگی 3- برنامه ریزی لازم به منظور انجام انتخابات هیاتهای کشتی استانهایی که به صورت سرپرست اداره می شوند 4- ایجاد امادگی لازم به منظور برگزاری مجمع عمومی آینده . امید است ، با اتکال به خداوند متعال در انجام این مسوولیت مهم موفق و سربلند باشید.

 


کسر یک امتیاز از پرسپولیس و محرومیت دایی و مایلی کهن
کمیته انضباطی شب گذشته آرای خود علیه باشگاه پرسپولیس، سرمربی این تیم و محمد مایلی کهن را اعلام کرد. رئیس کمیته انضباطی در این باره گفت: پرونده مجادله لفظی مایلی‌کهن و علی دایی بعد از بازی صبا و پرسپولیس که در رسانه‌ها با مصاحبه‌های گوناگون علیه یکدیگر انجام دادند، هر کدام از سرمربیان دو تیم به یک جلسه از همراهی تیم خود محروم و به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. وی در ادامه درباره پرونده بازی داماش و پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود، گفت: علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس به دلیل رفتار غیر ورزشی نسبت به تیم داوری به مدت یک جلسه از همراهی تیم خود محروم و به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد همچنین به دلیل اهانت‌های مکرر تماشاگران تیم پرسپولیس نسبت به تیم حریف، از باشگاه پرسپولیس یک امتیاز کسر شد.
تمجید سایت فیفا از نوجوانان ایران
سایت فدراسیون جهانی فوتبال با تمجید از تیم تحت هدایت علی دوستی مهر نوشت نوجوانان ایران مقابل آرژانتین با شکوه ظاهر شدند و نهمین گل زودهنگام تاریخ جام جهانی را زدند. تیم فوتبال نوجوانان ایران درنخستین بازی خود در جام جهانی برابر آرژانتین به تساوی یک – یک رسید.
مدعیان پاکی از همه بیشتر مشکل دارند
مسعود عنایت رئیس هیئت مدیره کانون داوران گفت: آنهایی که مدام دم از پاک بودن در فوتبال می‌زنند بیشتر از همه مشکل دارند.
اعلام پاسخ 40 آزمایش دوپینگ
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از ارسال 40 نمونه از آزمایش دوپینگ در لیگ برتر سیزدهم تا آخر هفته خبر داد.
بازیکن خارجی استقلال قهر کرد؟
گوران لاوره که پس از پایان دیدار تیم‌های نفت و استقلال پیراهن خود را به زمین کوبیده بود و البته بعد از بازی اعلام کرده بود به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای می‌داند که حق با سرمربی است که نفراتش را انتخاب کند، دیروز در تمرین تیمش شرکت نکرد. این بازیکن در تماس با سرپرست آبی‌پوشان اعلام کرد: خسته است و به دلیل مشکلات روحی و سردرد نمی‌تواند در تمرین آبی‌پوشان شرکت کند.
تساوی نایمخن با حضور جهانبخش
هفته دهم رقابت‌های لیگ هلند عصر دیروز با چند دیدار ادامه یافت که در یکی از این دیدارها، نایمخن که علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی را در اختیار دارد ، با نتیجه یک بر یک برابر هراکلس متوقف شد. علیرضا جهانبخش در این دیدار از دقیقه 55 برای تیمش به میدان آمد.
پاسخ آبی پوشان به اظهارات علی دایی
معاون ارتباطات باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه لیدرهای استقلال خط گرفته بودند تا علیه او شعار بدهند گفت: « باشگاه استقلال از طریق معاون حقوقی خود پاسخ ایشان را داده‌اند و علاقه نداریم که این دعوا بین دو باشگاه شکل بگیرد . آقای فتح الله‌زاده هم امروز اعلام کردند که با تماشاگران خاطی برخورد می‌کنند بنابراین از باشگاه پرسپولیس هم انتظار می‌رود که به این اتهامات پایان بدهند.»
ورزشگاه غدیر اهواز درجه A آسیا را کسب کرد
رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: در بازدید اخیر نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز درجه A آسیا را کسب کرد.
انتقادهای تازه از کی روش
ماجدی سرپرست باشگاه استقلال با انتقاد از کی روش گفت: خصومت‌های شخصی کی روش تیم ملی را اداره می کند. فقط مهم این بود که تیم ما به جام جهانی برود و اگر هم با تیم نوجوانان در جام جهانی شرکت کنیم برای آقایان فرقی ندارد. اینها مسایلی است که مدیران باید به آن بپردازند اما فقط منتظرند یکی حرف بزند و علیه او موضع بگیرند.
جدایی مهاجم پرسپولیس
غلامرضا رضایی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: سابقه نداشته است سه بازی نیمکت نشین باشم و با این شرایط ادامه همکاری‌ام با پرسپولیس سخت است. با دایی صحبت کردم و با کسب اجازه از ایشان از پرسپولیس جدا می شوم.
آلمان قهرمان جهان می شود
کان دروازه‌بان سابق ژرمن‌ها احتمال زیادی می‌دهد آلمان قهرمان جهان شود.
حمایت فرگوسن از مویس
سرمربی پیشین شیاطین سرخ بر این باور است که این تیم به همراه مربی جدیدش در یک جام قهرمان خواهد شد.

 


جلسه اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی امروز با سرپرست وزارت ورزش برگزار می‌شود که قرار است زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شود.
حدود دو ماه از تایید IOC برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک می‌گذرد. با وجود اینکه همه بی صبرانه منتظر این تایید بودند تا انتخابات برگزار شود، اما هنوز جلسه‌ای برای تعیین زمان انتخابات برگزار نشده است.اعضای هیئت اجرایی در نظر داشتند در جلسه صالحی‌امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم حضور داشته باشد به همین دلیل بارها جلسات هیئت اجرایی در این خصوص به تعویق افتاد. حتی با اینکه اعضای هیئت اجرایی برای تنظیم اساسنامه جلسات هفتگی را به صورت مرتب برگزار می‌کردند مدت‌ها است این جلسات به صورت هفتگی برگزار نمی‌شود و یا اگر هم برگزار می‌شود تعدادی از اعضا حضور ندارند. پس از گذشت ماه‌ها و لغو بسیاری از جلسات در نهایت هم قرار شد امروز صالحی‌امیری در محل وزارت جلسه‌ای با هیئت اجرایی در خصوص تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشد، اما نکته قابل اهمیت خروجی این جلسه است. اینکه آیا در نهایت پس از گذشت مدت‌های طولانی از پایان ریاست علی‌آبادی، زمان جدید انتخابات مشخص خواهد شد؟ آیا در این جلسه اعضا به توافق نهایی برای برگزاری مجمع می‌رسند و یا ممکن است بحث معرفی صالحی‌امیری به مجلس نتیجه نهایی را در آینده مشخص کند؟

 


رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران به مثبت بودن تست دوپینگ دو وزنه بردار ایرانی واکنش نشان داد و گفت : تلاش می کنیم از محرومیت آنها جلوگیری کنیم.
اعلام علنی مثبت شدن دوپینگ دو ملی‌پوش وزنه برداری ایران در کنگره 2013 IWF فدراسیون وزنه برداری ایران را مجاب کرد که پس از چند ماه، به این موضوع واکنش نشان دهد. حسین رضا زاده در این باره گفت: همانطور که در کنگره سالیانه فدراسیون جهانی اعلام شد نمونه دو پینگ دو وزنه‌بردار کشورمان مثبت اعلام شده اما این به معنای قطعی بودن دو پینگ این دو وزنه بردار نیست. ما در موعد مقرر نسبت به جواب نمونه گیری‌ها اعتراض کردیم و با ارائه مستندات لازم، در تلاش هستیم تا مانع محرومیت این دو وزنه بردار شویم. رضازاده با انتقاد از کسانی که تلاش فدراسیون برای اثبات بی گناهی وزنه برداران را، مخفی‌کاری عنوان می کنند، افزود: به لحاظ قانونی نه فدراسیون جهانی و نه فدراسیون های ملی تا قبل از قطعی شدن محرومیت یک ورزشکار دوپینگی اجازه ندارند اسم او را اعلام کنند. این درحالی است که برخی ها در کشورمان با بی اخلاقی تمام و با وسط کشیدن نام تمامی وزنه بردارانی که در این مدت از اردوهای تیم ملی کنار گذاشته شدند، با آبروی آنها بازی کردند.
بازگشت مدال‌آوران المپیک
موضوع دیگری که این روزها در وزنه برداری مطرح شده، احتمال بازگشت مدال اوران المپیکی است. رضازاده در پاسخ به این پرسش که آیا نمی خواهید وزنه‌برداران مدال آور المپیکی را به تیم‌ ملی برگردانید؟ خاطر نشان کرد: ما همیشه گفته‌ایم که برگردند، من سه، چهار بار با آنها صحبت کردم. عباسی ، وزیر سابق با وزنه‌برداران جلسه‌ای گذاشت. آنها گفتند که کوروش باقری باید از تیم ملی کنار برود، نمی‌شود مربی خوب را برکنار کرد. اگر ورزشکار وارد این فضا شود در حاشیه می‌رود و ضرر می‌کند. من هم وزنه زدم و مدال دارم. دوست دارم آنها به تیم ملی برگردند. بعد از مسابقات جهانی لهستان جلسه می گذارم تا مشکل حل شود. ما چند سال با هم بودیم و مثل یک خانواده هستیم.
آغاز تمرینات تیم ملی در لهستان
در شرایطی که رضازاده در تهران به تشریح آخرین شرایط فدراسیون وزنه‌برداری می پردازد، نخستین تمرین تیم ملی در شهر وروتسواف لهستان با حضور چهار وزنه بردار انجام شد. درحالی که روز سه‌شنبه نخستین وزنه بردار ایرانی در هشتادمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان به روی تخته خواهد رفت، چهار وزنه بردار سبک وزن ایرانی برای نخستین بار در لهستان دست به وزنه شدند. مجید عسکری، سجاد بهروزی، جابر بهروزی و رسول تقیان چهار وزنه برداری بودند که همراه سرمربی تیم ملی عصر شنبه راهی محل تمرین شدند تا تمرین‌های خود را برای حضور بهتر در رقابتهای جهانی ادامه دهند. این نخستین تمرین این چهار وزنه بردار در شهر وروتسواف محسوب می شود.تیم ملی وزنه برداری ایران درحالی قدم به آوردگاه جهانی در سال 2013 گذاشته که در دوره‌ پیشین رقابت‌ها در سال 2011، برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، یکی از سکوهای سه گانه را به خود اختصاص داده بود. اینک نیز در شرایطی که ستاره های المپیکی وزنه برداری ایران در تیم ملی حاضر نیستند، باز هم این تیم در صورت عملکرد مناسب می تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. هشتادمین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان از روز سه شنبه برای ایران آغاز خواهد شد و تا روز یکشنبه آتی ادامه خواهد داشت.

 


تیم کانوپولوی جوانان ایران با پیروزی برابر چین تایپه قهرمان آسیا شد.
تیم کانوپولوی جوانان ایران با پیروزی 7 بر یک برابر چین تایپه قهرمان آسیا شد.محمدرضا حشمتیان، فرزاد جعفری، رامین هادی، امیرمحمد فتاح پور، رضا دباغ ‏اویسی، رامین غیاثوند و مهرداد جافری با هدایت ابوذر قاضی عسگر تیم ملی ایران را در این مسابقه تشکیل می دادند. تیم ملی مردان زیر 21 سال ایران در دور گروهی رقابت‌ها 3 بر 2 از چین تایپه ‏شکست خورده بود.‏ در این رده ‏سنی چین تایپه مدال نقره گرفت و سنگاپور در رده سوم ایستاد.‏ این مسابقات در هند برگزار شد.

 


پس از معرفی صالحی‌امیری به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، فراکسیون ورزش روز سه‌شنبه جلسه‌ای با وی خواهد داشت.
سیدرضا صالحی‌امیری از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد. با معرفی صالحی‌امیری، اعضای فراکسیون ورزش قرار است با وی جلسه‌ای در روز سه‌شنبه در کمیسیون تلفیق داشته باشند. این جلسه ساعت 13 برگزار می‌شود. صالحی‌امیری در این جلسه درباره برنامه‌های خود صحبت خواهد کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10