(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30 مهر 1392 - شماره 20622

فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد
ثبت رسمی آلودگی هوا به عنوان یک دلیل اصلی سرطان
کشف زمین‌خواری 5 میلیاردی در یزد
12 آبان خورشید می‌گیرد
هشدار به مسئولان ذیربط در آستانه زمستان؛ هنوز 150 هزار کلاس درس در کشور با بخاری گرم می‌شوند
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد
ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان روستای سنگک ساوه
دریافت دسته چک از 64 بانک توسط باند کلاهبرداری
حوادث کوتاه از کشور
تولد کودک بدون دست در گنبدکاووس
مرگ امدادگر نمونه کشور در تصادف
آخرین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت در کشور
انتصاب در جمعیت هلا‌ل‌احمر
مدارس چین تعطیل شد
برده‌داری مدرن در جهان
مهاجرت جوانان یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی
اقامه نماز در خیابان‌های آمریکا
دستگیری هوش سیاه در کرمان
لابراتوارهای زیرزمینی لابراتوارهای مجاز دندانسازی را به تعطیلی کشاند
   


سازمان‌ وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم آبان سال 92 هستند را به خدمت فرا خواند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم آبانماه امسال است، موظفند روز چهارشنبه (اول آبان) در ساعت و محلی که سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام کرده، حضور یابند.
بر اساس این گزارش، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب می‌شود.
همه مشمولان اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

 


برای نخستین بار عالی‌ترین مرجع بهداشت و سلامت جهانی، به طور رسمی آلودگی هوا را سرطان‌زا دانست.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، «آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان» وابسته به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آلودگی هوا یکی از دلایل اصلی سرطان است.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد است.
«آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان» اضافه کرد: هوای آلوده دارای موادی است که منجر به سرطان می‌شود به همین دلیل هوای آلوده را باید در فهرست مواد سرطان‌زا قرار داد.
این آژانس افزود: دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که آلودگی هوا خطر بیمار شدن افراد به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد.
معمولاً گفته می‌شود که آلودگی هوا خطر اصابت به مجموعه بزرگی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دستگاه تنفسی و قلب را افزایش می‌دهد.
«کرت استریف» رئیس بخش تحقیقات در «آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان» که مسئولیت اعلام مصادیق و نام مواد سرطان‌زا را دارد گفت: هم اکنون می‌دانیم که اگر هوا را آلوده کنیم نه تنها به صورت کلی،‌ خطری علیه سلامت افراد است بلکه دلیل اصلی مرگ‌های سرطانی است.
وی افزود: هوایی که در آن نفس می‌کشیم هم اکنون با موادی مخلوط است که عامل سرطان به شمار می‌آید.
آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان در بیانیه خود اضافه کرد: آلودگی هوا و ذرات معلق در آن را در گروه نخست مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.
این بیانیه پس از نشست یک هفته‌ای کارشناسان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان صادر شد.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس آگاهی یزد از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش 5 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علیرضا خالقی اظهار داشت: در پی شکایت شرکت شهرک‌های صنعتی یزد مبنی بر این که فردی به هویت معلوم، بخشی از اراضی در منطقه اقتصادی یزد، فاز شیمیایی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی یزد قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پس از بررسی‌های لازم دریافتند متهم قسمتی از اراضی مورد نظر را از شرکت مذکور خریداری کرده و بدون هماهنگی، طی 2 مرحله اقدام به تصرف و حصارکشی اراضی مجاور آن به متراژ هشت‌هزار و 667 متر کرده است که با هماهنگی مقام قضایی نسبت به رهاسازی اراضی تصرف شده اقدام و متهم را دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی دادند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد، ارزش این زمین‌خواری را 5 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد.

 


روز یکشنبه 12 آبان ماه یک گرفتگی کلی حلقوی در خورشید رخ می‌دهد که در ساعت 50/16 دقیقه در تهران قابل رصد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهندس عتیقی، کارشناس، گفت: کسوف یکشنبه 12 آبان یک گرفتگی کلی حلقوی است؛ به این صورت که در بخشی از مسیر ماه نمی‌تواند کل سطح خورشید را بپوشاند و گرفتگی حلقوی بروز می‌کند؛ اما در ادامه مسیر، فاصله ماه از زمین کمتر می‌شود و به همین علت، گرفت کلی رخ می‌دهد.
وی افزود: در ایران، گرفت خورشید ساعت 50/16 دقیقه یکشنبه 12 آبان آغاز می‌شود و با توجه به غروب خورشید در تهران در ساعت 17:7 دقیقه، خورشید در شرایط گرفت جزئی غروب خواهد کرد. عتیقی تصریح کرد: اوج کسوف در ساعت 17:30 دقیقه است که با توجه به غروب خورشید، در بیشتر مناطق کشور قابل مشاهده نخواهد بود.

 


رئيس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: این واقعیت وجود دارد که 150 هزار از 500 هزار کلاس درس کشور هنوز با بخاری نفتی یا گاز گرم می‌شوند.
«مرتضی رئيسی» در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت سیستم گرمایشی مدارس در آستانه فصل سرما گفت: برای مدارسی که حداکثر 3 کلاس دارند و در مناطق سردسیر روستایی واقع شده‌اند 45 هزار بخاری تابشی که منبع تامین انرژي آن برق است، نصب کرده‌ایم.
رئیسی افزود: 15 هزار عدد از این بخاری‌ها را خریداری و در روستاها توزیع کرده‌ایم 3 هزار بخاری دیگر نیز خریداری شده و به زودی بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.
وی راه‌حل اساسی را برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای در مدارس تامین سامانه حرارت مرکزی با پکیج‌های حرارتی در آنها دانست و افزود: منتظریم براساس قولی که خزانه‌داری کل کشور داده است 100 میلیارد تومان از عوارض فروش گاز در کشور به حساب سازمان واریز تا این اعتبار به استان‌ها ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: این 150 هزار کلاس درس نیازمند سامانه گرمایشی هستند چرا که گرمایش مورد نیاز آنها در فصل سرما با بخاری نفتی یا گازی تامین می‌شود که برای تجهیز همه این کلاس‌ها به سامانه کاملاً استاندارد نظیر سیستم حرارتی مرکزی یا پکیج‌های حرارتی نیازمند 1000 میلیارد تومان اعتبار هستیم. اما به دلیل نبود اعتبار طی چند سال آینده امکان انجام آن وجود ندارد بنابراین مجبورند تا تامین اعتبار از بخاری استفاده کنیم.رئيسی تاکید کرد: راه‌حل اساسی اجرای سامانه حرارت مرکزی یا پکیج حرارتی است و اگر هر چه زودتر اعتبار مصوب 200 میلیارد تومانی در اختیارمان قرار گیرد این امید می‌رود تا پیش از سرد شدن هوا یک پنجم کلاس‌های پر خطر و نیازمند سامانه حرارتی را به پکیج مجهز کنیم.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
به خانواده‌های زلزله‌زده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) روستای سنگک ساوه تسهیلات پرداخت می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جریان بازدید از بناهای ویران شده روستای زلزله زده سنگک ساوه با اعلام این خبر گفت: کمیته امداد منتظر است تا از سوی بنیاد مسکن شرایط فراهم و جانمایی لازم برای بازسازی انجام شود تا این نهاد به مساعدت و ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان تحت پوشش اقدام کند.
علی محمد ذوالفقاری افزود: در این مدت کمیته امداد امام خمینی پرونده آسیب‌دیدگان را تکمیل و نسبت به ساماندهی آنان، کار را دنبال می‌کند.وی ادامه داد: با شروع بازسازی خانه‌های ویران شده در روستای سنگک چنانچه مددجویان توان انتخاب پیمانکار و مصالح مورد نیاز را داشتند، در این باره به آنها مشاوره داده خواهد شد.
ذوالفقاری تصریح کرد: بعد از پایان بازسازی آنچه مددجویان قادر به انجام آن نباشند، مثل دیوارکشی تأمین لوازم خانگی مورد نیاز کمیته امداد با کمک مردم و خیرین نسبت به تأمین این نیازها اقدام خواهد کرد.

 


جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از متلاشی شدن باند کلاهبرداری با چک‌های تقلبی در شهرستان ساوه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ایرج کاکاوند گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساوه‌ای مبنی بر سوءاستفاده از اسم و مشخصات آنها درخصوص جعل چک، اسناد و مدارک موضوع مورد پیگیری ویژه پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات گسترده پلیس مشخص شد دو تن از سرشاخه‌های اصلی این باند با سوءاستفاده از نام و مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به تاسیس شرکت‌‌های صوری، افتتاح حساب و تهیه دسته چک از بانک‌های مختلف می‌کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: این افراد پس از جلب اعتماد بانک در پرداخت چند برگ از دسته چک‌ها با دریافت مبلغ 280 هزار تومان به ازای هر برگ چک آنها را برای کلاهبرداری در اختیار افراد دیگر باند قرار می‌دادند.
کاکاوند با اشاره به دستگیری 8 تن از اعضای این باند جعل و کلاهبرداری، خاطرنشان کرد: این افراد که از 64 بانک در شهرهای مختلف کشور اقدام به تهیه دسته چک صوری کرده بودند به 90 فقره کلاهبرداری به مبلغ 36 میلیارد و 820 میلیون ریال اعتراف کردند.
وی تصریح کرد: همه متهمان دستگیر شده پس از اعتراف و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 


تصادف در محور آستارا - تالش
رشت - فارس:نیمه شب یکشنبه در برخورد یک دستگاه خودروی سمند با کامیون در منطقه خطبه‌سرای تالش 4 نفر سرنشین حدود 23 ساله سمند کشته شدند.
فرمانده پلیس راه گیلان، انحراف به چپ خودروی سمند را دلیل اصلی وقوع تصادف مرگبار عنوان کرد.
انهدام مواد غذایی فاسد
کیش - خبرنگار کیهان: در بازرسی و کنترل مواد غذایی در سطح جزیره کیش، بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش مقدار 5 تن و 453 کیلوگرم موادغذایی فاسد را از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جمع‌آوری و مصدوم کردند.
گفتنی است پیش از این نیز حدود 5/2 تن موادغذایی و آرایشی، بهداشتی تاریخ گذشته منهدم شده بود.
مسافر شیشه‌ای در دام پلیس
* بر اساس اعلام رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی کیش مردی که یک کیلو و 95 گرم مواد مخدر شیشه را بلعیده و در معده خود حمل می‌کرد، هنگام خروج از کشور در فرودگاه بین‌المللی کیش شناسایی و دستگیر شد.
متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.
کالای قاچاق در اراک
اراک - فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف یک میلیارد و 100 میلیون ریال کالای قاچاق در اراک خبر داد. رضا احدی افزود: ماموران در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده در محور اراک - قم این محموله قاچاق را کشف کردند. در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.
کشف موادمخدر
اصفهان - خبرنگار کیهان:ماموران انتظامی پلیس استان اصفهان با اجرای چند عملیات ویژه موفق به کشف 503 کیلوگرم ماده مخدر تریاک و دستگیری 6 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر شدند.
این مقدار مواد مخدر از یک دستگاه خودروی پژو و در یک دستگاه کامیون کشنده کشف شد در این ارتباط 6 نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
جریمه میلیاردی
رشت ـ خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از جریمه میلیاردی یک تبعه گرجستانی در آستارا خبر داد.
رضا قشلاقی اظهار داشت: این تبعه گرجستانی به علت تردد غیرمجاز با خودروی بنز وارداتی در آستارا به پرداخت یک میلیارد و 810 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
واژگونی خودرو
اهواز - خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت در محور اهواز - شوش 11 نفر مجروح شدند.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: حادثه درحالی رخ داد که خودرو وانت پیکان با 11 سرنشین که از مراسم عروسی به سمت منزل باز می‌گشت که ناگهان به علت نامعلومی از کنترل راننده خارج و واژگون شد.
سید اسداله موسوی افزود: با وقوع این حادثه بیشتر مسافران وانت‌بار که زن و کودک بودند به بیرون پرتاب و به شدت مجروح شدند.
گفتنی است، آسیب‌دیدگان این حادثه بلافاصله پس از مداوای اولیه به بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش انتقال یافتند.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
کودک ناقص‌الخلقه‌ای که در بیمارستان برزویه گنبدکاووس به صورت سزارین به دنیا آمد از نعمت دو دست محروم است.
پزشک معالج مادر این کودک گفت: این کودک مبتلا به فقدان اندام فوقانی آملیا است.
علیرضا کریم‌زاده با اشاره به اینکه این آنومالیها بیشتر ماهیت ارثی دارند تصریح کرد: در سالهای 1336 تا 1341 قرص تالیدومید که به عنوان قرص ضدتهوع و خواب‌آور استفاده می‌شده است، عامل اصلی این مشکل بوده که خوشبختانه در حال حاضر این دارو هیچگونه مصرفی ندارد.وی خاطر نشان کرد: این کودک اولین فرزند این مادر 22 ساله است که پدر و مادر این کودک هیچگونه مشکل ژنتیکی خانوادگی در گذشته نداشته‌اند.لازم به ذکر است این کودک هم‌اکنون در سلامتی کامل بسر می‌برد و تحت مراقبت تیم بهداشتی مرکز بهداشت روستای یسرگچن از توابع گنبدکاووس است.

 


سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرگ نجاتگر نمونه کشوری در حادثه رانندگی خبر داد.
حسین درخشان در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: چندی پیش گزارش یک حادثه جاده‌ای به امدادگران محور آوج اعلام شد که امدادگران با حضور در محل حادثه دریافتند که یک دستگاه خودروی سواری سمند با یک خودروی نیسان برخورد کرده است.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: این بانوی نجاتگر برای حضور در «کمیته باشگاه امدادگران» که قرار بود در گیلان برگزار شود از شهر خود راهی سفر بود که در محور آوج دچار حادثه شد.وی با بیان اینکه متاسفانه امدادگران دریافتند که یکی از جانباختگان این حادثه «بنفشه حسنی» بانوی نجاتگر نمونه کشوری است، گفت: این نجاتگر نمونه جزو پنج عضو اصلی باشگاه امدادگران و نجاتگران کشور بود که درجه نجاتگر نمونه را نیز کسب کرده و تنها دو امتیاز با درجه ایثار فاصله داشت.سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه «بنفشه حسنی» از مربیان امداد و نجات، مسئول کمیته فنی تیم امداد کوهستان خواهران، داور نجات از ارتفاع و فضاهای معلق المپیاد تیم‌های کوهستان بود که در عملیات‌هایی چون زلزله بم و زلزله آذربایجان‌شرقی حضور داشته است، گفت: حسنی در سه دوره متوالی به عنوان امدادگر برتر استان همدان انتخاب شده که متاسفانه در این حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.

 


آخرین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌های دارویی و غیر دارویی در کشور اعلام شد.
دکتر طلعت قانع، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمار بالای مصرف داروها در جامعه از یک سو احتمال بروز تداخلات دارویی را بالا خواهد برد گفت: از سوی دیگر اشتباهاتی که ضمن تجویز و مصرف دارو به صورت ناخواسته صورت می‌گیرد ممکن است بیمار را به سمت مصرف مقادیر بالاتر از دوز درمانی و متأسفانه عوارض ناشی از مسمومیت با داروها سوق دهد. این امر خصوصاً در مصرف دارو توسط سالمندان حائز اهمیت است.
وی تأکید کرد: دسترسی آسان به دارو در منازل و عدم نگهداری صحیح آنها همراه با افزایش تعداد بیماران افسرده و آگاهی عامه مردم از قابلیت کشندگی برخی داروها،‌ متأسفانه جامعه را نسبت به مسمومیت‌های ناشی از داروها خصوصاً شکل تعمدی آن آسیب‌پذیرتر نموده است.
قانع در ادامه به اعلام آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها پرداخت و گفت: طی سه سال 1389 تا 1391 به ترتیب 6035 نفر، 6176 نفر و 5414 نفر از هموطنانمان در اثر بروز انواع مسمومیت‌ها جان باخته‌اند. بیشترین مسمومیتی که در این سال‌ها منجر به فوت شده است،‌ مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر بوده است. به این ترتیب که بین 50 تا 60 درصد از مرگ و میر در هر سال به دلیل استعمال مواد مخدر اتفاق افتاده است.
وی افزود: رتبه‌ بعدی مرگ و میر با 15 تا 25 درصد، در پی مصرف انواع سموم از قبیل قرص برنج، سموم دفع آفات نباتی، ‌الکل،‌ جونده‌کش‌ها، سیانور و دیگر سموم بوده است که از این میان قرص برنج (نیمی از موارد)، سموم دفع آفات نباتی و الکل جلودار مسمومیت‌های منجر به مرگ هستند.
به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، براساس گزارشات بیمارستان لقمان حکیم تهران، از میان 933 مورد مسمومیت مراجعه شده به بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم تهران در سال 1390، 391 مورد آن منحصر به مسمومیت با قرص برنج بوده است که با توجه به ممنوعیت خرید و فروش این سم در سطح عرضه و قاچاق بودن آن، تعداد مسمومیت قابل توجه است و پیگیری و اعمال نظارت شدیدتری را طلب می‌کند چرا که 50 تا 60 درصد از آمار مرگ ناشی از سموم به همین سم اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه مسمومیت ناشی از منوکسید کربن عامل 10 تا 13 درصد از مرگ‌های ناشی از مسمومیت است، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، باید به این نکته توجه بیشتری نمود. همانطور که به خاطر دارید، سال گذشته به جهت از دست دادن چند تن از همکاران متخصص پزشکمان در اثر بی‌توجهی به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز،‌سال بدی برای جامعه پزشکی به شمار می‌رفت.
عضو هیئت مدیره انجمن علمی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران اضافه کرد: براساس گزارشات، طی 10 سال گذشته، از سال 1381 تا 1390، شاهد سیر صعودی مسمومیت‌های منجر به فوت ناشی از دارو هستیم. آمار به دست آمده از مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور کماکان درصد بالایی از مسمومیت دارویی یعنی 60 تا 70 درصد از کل مسمومیت‌های ثبت شده در این مراکز را نشان می‌دهد.
قانع افزود: جالب است بدانید براساس آماری که همکاران ما از بیمارستان کودکان مفید ارائه داده‌اند در 2 سال و نیم گذشته 52 مورد کودک مسمومیت به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند که 79 درصد این مسمومیت‌ها در اثر مصرف اتفاقی و غیر تعمدی دارو بوده است. گرچه مرگ ناشی از مسمومیت با سموم در سال 90 کاهش نشان می‌دهد، ولی تعداد مسمومیت‌های ناشی از قرص برنج مراجعه کننده به بیمارستان مرجع مسمومیت‌ها در تهران (بیمارستان لقمان)، در شش ماهه اول سال 91 نسبت به مدت مشابه در سال 90، افزایش نشان داده است.

 


طی حکمی از سوی رئیس جمعیت هلال‌احمر، دکتر سیدرضا رئیس کرمی به عنوان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر منصوب گردید.
وی پیش از این رئیس جهاد دانشگاهی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است.
همچنین با حکم دکتر فرهادی، ذوالفقار یزدان‌مهر، به سمت مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال‌‌‌ ایران منصوب شد.وی پیش از این در سمت‌های زیر مشغول به کار بوده است.مدیرعامل شرکت پلیمرهای صنعتی پتروشیمی، مدیر طرح و برنامه‌ریزی شرکت جهاد توسعه منابع آب و معاون مدیر کل امور مجلس وزارت نیرو.

 


افزایش آلودگی هوا در شمال شرقی چین موجب تعطیلی بسیاری از مدارس و اختلال در برنامه پروازها شد و مشکلاتی را در تردد خودروها به وجود آورد.
مسئولان سازمان هواشناسی برای استان‌های هیلونگ جیانگ، جیلین و لیائونینگ با صدور هشدار اعلام کردند: افزایش سطح آلاینده‌ها طی 24 ساعت آینده، شعاع دید را در شهرهای هاربین، ییچون، داکینگ، سویهوا، جیاموسی و کیتاهی استان هیلونگ جیانگ به کمتر از 100 متر خواهد رساند.
همه بزرگراه‌ها در هیلونگ جیانگ و فرودگاه بین‌المللی تایپینگ در هاربین به علت شرایط نامساعد جوی بسته و کلاس‌های درس نیز در همه مقاطع موقتا تعطیل شده است. بزرگراه‌ها در جیلین و لیائونینگ نیز بسته و برنامه پروازها موقتا لغو شده است. سازمان هواشناسی جانگ چون نیز ساعت دو و 45 دقیقه بامداد دوشنبه هشدار قرمز صادر کرد. در حال حاضر بسیاری از عابران پیاده و ماموران پلیس در سطح شهر از ماسک استفاده می‌کنند.

 


به گزارش شبستان، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه خیریه «فری واک» در حال حاضر حدود 30 میلیون نفر در سراسر جهان در بردگی به سر می‌برند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از برده‌های کنونی، مردان، زنان و کودکان هستند که گروه‌های قاچاق انسان آنها را با اهداف جنسی و برای کارهای غیرحرفه‌ای سخت به کشورهای مختلف قاچاق می‌کنند.
در حال حاضر 162 کشور جهان دارای سیستم برده‌داری نوین هستند و 76 درصد از 30 میلیون برده تنها در 10 کشور مورد سوءاستفاده انسانی قرار می‌گیرند.
از مهمترین کشورهایی که برده‌داری در آنها به طور آشکار دیده می‌شود می‌توان به هند، پاکستان، نیجریه، اتیوپی، روسیه، تایلند، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار و بنگلادش اشاره کرد.
برده‌داری مدرن شامل اقداماتی مانند ازدواج‌های اجباری، سوءاستفاده از کودکان و بهره‌برداری جنسی از زنان است.
بر اساس گزارش موسسه خیریه «فری واک»، کشور موریتانی در غرب آفریقا دارای بالاترین تعداد برده به نسبت جمعیت این کشور است.حدود 160 هزار نفر از جمعیت 8/3 میلیونی موریتانی را بردگان تشکیل می‌دهند.

 


پدیده مهاجرت جوانان یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی به کشور آلمان و به طور مشخص شهر «برلین» اعتراض و در عین حال نگرانی بسیاری از مسئولان صهیونیستی را موجب شده است.
به گزارش پایگاه خبری الرساله نت، داده‌ها و اطلاعات جدیدی وجود دارد که نشان از مهاجرت فزاینده جوانان یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی به کشور آلمان و به طور مشخص شهر «برلین» می‌دهد.
این اطلاعات تاکید می‌کند که این جوانان برای کسب درآمد و بهبود اوضاع معیشتی درحالی به آلمان و شهر برلین مهاجرت می‌کنند که در این راه تمام ارزش‌های صهیونیستی که برای آن به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، را زیر پا می‌گذارند.
این آمارها بحث و جدل بسیاری در اسرائیل به راه انداخته و موجب اعتراض‌های بسیار به این افراد شده، چون به اذعان این افراد، این جوانان وطن خود را رها کرده و به کشوری پناه می‌برند که موطن نازیسم و هولوکاست است.
اطلاعات رسمی موجود نشان می‌دهد که روند مهاجرت از سال 1990 میلادی در سرزمین‌های اشغالی منفی بوده و در چهار سال اخیر هر سال 26 هزار یهودی به خارج از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت می‌کنند.
بر اساس دفتر آمار مرکزی اسرائیل اغلب این مهاجران یهودی - حدود 600 هزار نفر - جوان و تحصیلکرده هستند و برای یافتن کار راهی کشورهایی همچون آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا می‌شوند.

 


دو جوان آمریکایی با اقامه نماز در انظار عمومی و در خیابان‌های آمریکا به تبلیغ دین اسلام دست زدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو جوان آمریکایی با اقامه نماز در انظار عمومی و در خیابان‌های آمریکا به تبلیغ دین اسلام دست زدند.
این دو جوان آمریکایی در نظر دارند این اصل را ثابت کنند که اعمال عبادی اسلام صلح‌آمیز است.
مردم آمریکا و تروریستها عکس‌العمل‌های مختلفی را در قبال این حرکت نشان دادند برخی از آن استقبال کردند و برخی دیگر آن را مورد انتقاد قرار دادند.
نوار ویدئویی زنده این حرکت اسلامی در یوتیوب منتشر شده است.

 


دادیار شعبه یازدهم دادسرای کرمان از دستگیری فردی ملقب به هوش سیاه خبر داد که در 18 استان و توسط اینترپل تحت تعقیب بود.
به گزارش ایسنا، محمدعلی سلیمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان با بیان این مطلب، بیان کرد:‌ متهم «ع.س» با تعریف و ارائه فیلترشکن رایگان در سایت‌های پرطرفدار مجاز و غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری از اطلاعات شخصی افراد می‌کرده است.
وی با بیان اینکه این متهم تحت تعقیب اینترپل نیز هست، تصریح کرد: تاکنون 160 میلیون تومان کلاهبرداری این فرد از حساب‌های افراد مشخص شده است.

 


رئیس جامعه دندانسازان ایران با هشدار خطر تعطیلی لابراتوارهای مجاز دندانسازی در سراسر کشور گفت: افزایش هزینه‌ها، فعالیت بی‌ضابطه لابراتوارهای غیرمجاز زیرزمینی و حمایت نشدن از سوی مراجع قانونی، سه دلیل عمده‌ای است که لابراتوارهای قانونی را در معرض خطر ورشکستگی و تعطیلی قرار داده است.
حسین چاقری در آستانه برپایی «بیست و دومین کنگره علمی سالانه پروتز دندان» که از روز چهارشنبه در مجموعه تلاش تهران آغاز به کار می‌کند، سخن می‌گفت با اعلام این خبر گفت: اداره لابراتوارهای مجاز دیگر توجیه اقتصادی نداشته، بسیاری از صاحبان این قبیل لابراتوارها حاضر به تمدید پروانه فعالیت خود نیستند.
وی ادامه داد: هم‌ اینک لابراتوارهای زیرزمینی بدون هیچ نظارتی در محیط‌های غیراستاندارد و بعضا با مواد مصرفی با کیفیت پایین مشغول به کار هستند و اسف‌بارتر اینکه برخی دندانپزشکان نیز با آنان همکاری می‌کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10