(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30 مهر 1392 - شماره 20622

حدیث دشت عشق
25 آذرماه زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک
وزارت ورزش و جوانان : دخالتی در انتخابات نداریم
اخبار کوتاه از فوتبال
لیست 20 نفره تیم ملی والیبال برای جام قهرمان قهرمانان
مرادی و باقری دوپینگی های وزنه برداری
رضازاده: اطرافیان ملی‌پوشان خیلی زود از ماجرا باخبر شدند!
خادم: به ناچار سرپرست فدراسیون کشتی شدم
اعزام تیم ملی تکواندو به مسابقات روسیه
تقابل پرتغال- سوئد در پلی‌آف انتخابی جام جهانی
برگزاری مرحله پایانی لیگ دوومیدانی
   


وصیت نامه دوم شهید علی رضا موحد دانش
سردار يك دست
سلام علیکم، در زمانی قلم به نیت وصیت بر کاغذ می لغزانم که هیچ گونه لیاقت شهادت را در خود نمی بینم. وقتی به قلم رجوع می کنم، غیر از سیاهی و تباهی و معصیت چیزی نمی یابم و به همین دلیل است که از پروردگار توانا عاجزانه می خواهم که تا مرا نیامرزیده است، از دنیا نبرد. پروردگارا با گناهی زیاد از تو که لطف و کرمت را نهایتی نیست، تقاضای عفو و بخشش دارم. الهی بنده ای که تحمل از دست دادن یک دست را ندارد چگونه بر آتش دوزخ توان دارد؟ خدایا توبه ام را بپذیر و از گناهانم در گذر که غیر از تو کسی را ندارم و غیر از تو امیدی ندارم. مردم بدانید راهی را که در آن گام نهاده ایم که همانا راه حسین (ع) است به اختیار انتخاب کرده و تا آخرین نفس و آخرین رمقی که به تن داریم در سنگر رضای خدا خواهیم ماند و به دشمن زبون کافر خواهیم فهماند که ملتی که پشتیبانش خداست و پیشاپیش امام زمان در مقابل تمامی کفر خواهد ایستاد و انشا الله پیروز خواهد شد.
پدر و مادر عزیزم! همان گونه که در شهادت برادرم صبر کردید و استقامت ورزیدید، اکنون نیز صبر پیشه کنید. در حدیث است که هرگاه پدر و مادر در مرگ دو فرزندشان استقامت کنند، خداوند کریم اجری عظیم نصیبشان می کند.
شما خوب می دانید که شهید عزادار نمی خواهد، رهرو می خواهد همان طور که من رهرو خون برادرم بودم شما هم با قلم و زبانتان پشتیبان انقلاب و امام عزیز باشید.مادر عزیزم به مادران بگو مبادا از رفتن فرزندان تان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل 72 شهید را نمود.پدر و مادر عزیز! به خاطر تمام بدی ها و ناسپاسیها که به شما کرده ام مرا ببخشید و حلالم کنید و از همه برای من حلالیت بخواهید. از همسرم که امانتی است از من نزد شما خوب محافظت کنید که مونس آخرین روزهایم بود.برادران عزیز، برادری داشتم که در راه خدا شهید شد، قبلا در وصیت نامه ام با او صحبت و درد دل می کردم اکنون به شما توصیه می کنم که برادران عزیزم نکند در رختخواب ذلت بمیرید، که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا در غفلت بمیرید، که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد.پدر و مادر و همسر عزیزم، مراقبت کنید آنان که پیرو خط سرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند در زنده بودنمان که نتوانستیم در آنها اثری بگذاریم شاید در مرگمان فرجی باشد و بر وجدان بی انصافشان اثر گذارد.

 


سرویس ورزشی-
در نشست مشترک هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با سرپرست وزارت ورزش و جوانان مقرر شد انتخابات کمیته ملی المپیک که مدت‌هاست زمان برگزاری آن به تعویق می‌افتد، سرانجام 25 آذر برگزار شود.
در نشست مشترک هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با سرپرست وزارت ورزش و جوانان که صبح دیروز برگزار شد، مقرر گردید که انتخابات کمیته ملی المپیک که مدت‌هاست زمان برگزاری آن به تعویق می‌افتد، سرانجام 25 آذر برگزار شود. ثبت‌نام نامزدها از 11 آذر آغاز و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. سید رضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان نشست صبح دیروز خود با اعضای کمیته ملی المپیک گفت: نشست مثبت و سازنده‌ای با اعضای کمیته اجرایی داشتیم و طی آن بحث های دو جانبه خوبی انجام شد. پیش از این نیز دو جلسه برگزار کرده بودیم که در مجموع در سه حوزه به توافق رسیدیم که بحث برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در 25 آذر ماه سال جاری از جمله آن است. همچنین توافق شد که در خصوص بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی همکاری های مشترکی برای نتایج بهتر داشته باشیم. در زمینه کمک های مالی به فدراسیون ها و استقلال مالی آنها پیشنهادهایی مطرح شد که مورد توجه قرار گرفت. به هر حال باید این نکته را مد نظر داشت که کمیته ملی المپیک عضو خانواده بزرگ ورزش ایران است و همه ما باید تلاش کنیم که جایگاه ورزش در کشور با مدال آوری بیشتر در میادین مختلف و ایجاد شادی و شور و نشاط بیشتر در کشور ارتقاء یابد.
صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ورزش و جوانان در مسیر انتخابات کمیته ملی المپیک از نامزدها و جریان خاصی حمایت خواهد کرد، گفت: قطعا این کار را نخواهیم کرد. اساسنامه کمیته ملی المپیک مستقل است و باید بر اساس آن انتخابات برگزار شود.‌ بنابراین هیچ مداخله ای در فرآیند انتخابات و کارهای اجرایی کمیته نخواهیم داشت و حتما از برنامه های آنها حمایت خواهیم کرد. اعتقاد دارم کمیته ملی المپیک ظرفیت بزرگ بین‌المللی است و ما در مجامع بین المللی از طریق کمیته ملی المپیک پیام‌های خود را می رسانیم و اهداف جامعه ورزش را در حوزه قهرمانی از طریق آن تعقیب می کنیم.
شرایط حضور علی آبادی در انتخابات
محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک هم روز گذشته در مصاحبه ای اظهار داشت: قطعا افرادی از مجموعه کمیته ملی المپیک در انتخابات شرکت می‌کنند، زیرا همگی از افراد توانا در عرصه مدیریت و ورزش هستند. به هر حال هر کسی که شرکت می‌کند، با اصول اخلاقی و در یک فضای سالم رقابت خواهد کرد. خود من هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک نگرفته‌ام، اما ورودم به انتخابات بستگی به نظر صالحی امیری دارد و همچنین باید خودم هم به جمع بندی برسم که در انتخابات شرکت کنم یا نه.

 


سومین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال در برزیل
تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار دوستانه خود از ساعت 8 صبح دیروز به وقت برزیل (14 و 30 دقیقه به وقت تهران) در ورزشگاه مارینگا، محل برگزاری مسابقات گرندپریکس به مصاف گواتمالا رفت که در پایان توانست با نتیجه پر گل 7 بر صفر به برتری دست یابد.
نامه به استاندار گیلان
مدیرعامل باشگاه داماش در نامه‌ای به استاندار گیلان اعلام کرد خطر سقوط این تیم به دسته پایین‌تر و حتی خطر انحلال آن وجود دارد.
اعتراض سرمربی پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی
سرمربی پرسپولیس با رد حکم کمیته انضباطی می‌گوید این رای سراسر ظلم بوده و آن را قبول ندارد. دایی گفت: می‌خواهند با این مسائل صدای دایی را خفه کنند؟ آقایان نمی‌توانند روند موفقیت‌های پرسپولیس را ببینند و تحمل کنند که با مشکلاتی که اول فصل برای پرسپولیس ایجاد شد حالا نتیجه می‌گیریم. به چه علت یک امتیاز از ما کم کردند؟
دوپینگی بودن یک فوتبالیست
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت اعلام شدن دوپینگ یک فوتبالیست خبر داد. هاشمیان گفت: بر اساس نتایج اعلام شده 36 نمونه منفی و یک نمونه مثبت اعلام شده است. نتایج دریافت شده درحال رمزگشایی است و نتایج قطعی به باشگاهها اعلام خواهد شد. ضمن اینکه این نمونه‌ها عمدتا مربوط به مسابقات لیگ برتر است.
مخالفت با استعفای مدیرعامل تراکتورسازی
سخنگوی هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد که این هیات استعفای حمید زینی‌زاده را در مقطع کنونی باشگاه صلاح نمی‌داند و قطعا آن را نخواهد پذیرفت.
پاک بودن تیم فوتبال نوجوانان
سرپرست تیم ملی از نتیجه منفی تست ام آر آی چهار بازیکن تیم ملی نوجوانان خبر داد. پرهیزگار گفت: سعید عزت اللهی، امیر محمد مظلوم، سید مصطفی هاشمی و مهدی امینی در این تست تشخیص سن شرکت کردند و به همراه پزشک تیم به بیمارستان دوبی رفتند تا تحت ام آر آی قرار بگیرند که خوشبختانه تست آنها منفی اعلام شد تا تیم ملی نشان دهد که پاک به مسابقات جام جهانی رفته است.
پرونده‌ای که به جای خاصی نرسیده است
علی کفاشیان درباره وضعیت رسیدگی به مشکلی که بین علی دایی و محسن قهرمانی به وجود آمده است، گفت: این موضوع به جای خاصی نرسیده و ما در حال تحقیقات هستیم و به نظرم این نوع مسایلی که پیش می آید، جو را به هم می ریزد و به فضای ورزشی لطمه می‌زند و ما نباید به این مسایل دامن بزنیم. به نظرم اگر چنین مسایلی در فوتبال پیش بیاید، باید مخفی شود. قطعا این مسایل پیگیری خواهد شد و از چشم مان دور نخواهد ماند. مطمئن باشید کسانی هم که بخواهند در فوتبال تبانی کنند، با آن ها برخورد خواهیم کرد.
درگیری لفظی اورا و لیزارازو در تلویزیون
پاتریس اورا روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون فرانسه با چهار کارشناس ورزشی مجادله لفظی شدیدی داشت. فدراسیون فوتبال فرانسه از پاتریس اورا خواست تا دلیل حمله به چهار کارشناس ورزشی را توضیح دهد. یکی از این کارشناسان ورزشی بیزنته لیزارازو، مدافع تیم ملی فرانسه در جام جهانی سال 1998 بود.
رونالدو تابستان 2014 در پاری‌سن ژرمن
روزنامه‌ سان از انتقال کریستیانو رونالدو به تیم پاری‌سن ژرمن در تابستان خبر داد.
نستا از فوتبال خداحافظی کرد
نستا مدافع سابق تیم ملی ایتالیا خداحافظی خودش را از فوتبال اعلام کرد و از ورود به دنیای مربیگری سخن گفت.
دیدارهای امشب لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری چند دیدار ادامه پیدا می کند که در مهمترین آنها بارسلونا به مصاف میلان می رود. دیگر بازی مهم امشب را تیم‌های آرسنال انگلستان و دورتموند آلمان در گروه F برگزار می کنند.برنامه بازی های امشب به این شرح است: * شالکه - چلسی *استوابخارست - بازل * آرسنال - دورتموند * مارسی - ناپولی * آستریا وین - آتلتیکو مادرید* پورتو - زنیت سنت پترزبورگ * میلان – بارسلونا * سلتیک – آژاکس.

 


سرمربی تیم ملی والییال اسامی 20 بازیکن مورد نظر خود را برای حضور در رقابتهای والیبال جام قهرمان قهرمانان اعلام کرد.
خولیو ولاسکو اسامی 20 بازیکن تیم ایران را برای شرکت در رقابتهای والیبال جام قهرمان قهرمانان اعلام کرد. قرار است 14 بازیکن از جمع نفرات دعوت شده پس از برگزاری اردوی کوتاه مدت تیم ملی در تهران از سوی کادر فنی انتخاب و به FIVB و کمیته برگزاری مسابقات جام قهرمان قهرمانان معرفی شوند. فهرست بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:شهرام محمودی، محمد طاهر وادی، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، امیر غفور، رحمان داوودی، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، فرهاد پیروت‌پور، ناصر رحیمی، آرمین تشکری، علیرضا جدیدی،سیدعلی سجادی، مهدی مرندی و علیرضا مباشری. این مسابقات قرار است طی روزهای 28 آبان الی 3 آذر با شرکت قهرمان قاره‌ها، برزیل، ایتالیا، ایران، ژاپن، روسیه و امریکا در ژاپن برگزار شود.

 


فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با اعلام اسامی دو وزنه‌بردار دوپینگی ایران، به صورت رسمی اعلام کرد هردوی این وزنه‌برداران برای دو سال محروم شدند.
دکتر اونگار اعلام کرد: یاسین باقری و سهراب مرادی دو وزنه بردار ایرانی هستند که دوپینگشان مثبت اعلام شده و هر دو برای دو سال از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شده‌اند. این موضوع مدتی است به فدراسیون ملی اعلام شده و آنها در جریان هستند. این نمونه‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان گرفته شده است. در تست یاسین باقری ماده آنابولیک استروئید و در تست سهراب مرادی ماده متانون یافت شده است.وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ملی ایران درخواست آنالیز نمونه دوم را داده است یا خیر، ادامه داد: ما به فدراسیون اعلام کردیم که آیا می‌خواهید نمونه دوم آنالیز شود که آنها جوابی به ما ندادند. بنابراین دوپینگ آنها مثبت اعلام شده و هر دو به مدت دو سال از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شده‌اند.
واکنش حسین رضازاده
پس از این اعلام این خبر حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص دوپینگ دو ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران گفت: از قزاقستان 13 نفر، از ازبکستان و ارمنستان 7 نفر،‌ رومانی 4 نفر، گرجستان 3 نفر، روسیه، مصر، چین 2 نفر و در مجموع دوپینگ 69 وزنه‌بردار 29 کشور مثبت اعلام شده است. : فعلاً نمونه‌های دو وزنه‌بردار ایرانی که در قهرمانی آسیا از آنها گرفته شد، مشکوک به دوپینگ است و باید منتظر پاسخ نهایی پس از بررسی نمونه‌های B باشیم. رضازاده تأکید کرد: جالب اینکه دوستانی که در قهرمانی آسیا در قزاقستان مدام در اطراف ملی‌پوشان ما بودند، زودتر از همه از این قضایا خبر داشتند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه گفته می‌شود ابتدا اسامی ملی‌پوشان ایران روی سایت فدراسیون جهانی قرار داده شده و سپس با درخواست وی از روی سایت برداشته شده است، گفت: این حرف‌ها چیست که می‌زنند، مگر سایت فدراسیون جهانی بی حساب و کتاب است که این کار را انجام دهند.

 


سرپرست جدید فدراسیون کشتی می گوید انتظار نداشت در شرایط فعلی مسئولیت این فدراسیون به وی سپرده شود.
رسول خادم در تازه ترین صحبت های خود پس از انتخاب به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کشتی گفت: امروز وضعیت کشتی به صورتی است که در بخش مالی با چیزی حدود 5 میلیارد تومان بدهی و تعهد به کسانی که چندین ماه است به عنوان طلبکار نتوانسته اند به حق خود برسند مواجه است و البته دریافت این مطالبات حق قطعی این اشخاص است. این مسئله تمام برنامه های جاری و آینده کشتی کشور را تحت الشعاع خودش قرار خواهد داد و صد البته باید با اولویت ویژه ای جهت حل این مسئله مهم، سنگین و جدی اقداماتی را دنبال نمود. نکته حائز اهمیت دیگری که گمان می کنم به هیچ وجه نباید در گرفتاری‌های روزمره مدیریت فدراسیون کشتی گم شود و در واقع محور تمام برنامه های اجرایی فدراسیون است، برنامه های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان است.
وی ادامه داد: از این رو با لحاظ اهمیت برگزاری رقابت‌های «جهانی» و «بازی‌های آسیایی» در سال آینده، در اجرای برنامه های فنی لحظه ای درنگ جایز نیست و به سرعت برنامه های تیم های ملی می باید روند معمول خود را از سر گیرد. این حرکت مجدد نیز نیازمند منابع مالی و امکانات خاص خود است که تامین این منابع با توجه به بدهی های چند میلیاردی یادشده، در کنار هزینه های جاری فدراسیون کار را به مراتب دشوار تر می کند. امیدوارم به عنوان عضوی از خانواده بزرگ کشتی، اکنون که به ناچار مجبور به پذیرش مسئولیت سرپرستی فدراسیون کشتی شده ام تا زمان برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی به لطف خدا و با کمک بزرگان، پیشکسوتان، هیات های محترم کشتی استان ها، رسانه های ورزشی، و سایر اعضای خانواده کشتی بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات موجود کشتی را کاهش دهیم. ضمن اینکه در کنار اقدامات فوق الذکر، می‌باید شرایط تشکیل قانونی مجمع انتخابات فدراسیون کشتی را نیز با توجه به زمانبندی اعلامی وزارت ورزش و جوانان فراهم نمود.

 


تیم ملی تکواندوی کشورمان به منظور حضور در دومین دوره بازی‌های هنرهای رزمی، بامداد دیروز راهی روسیه شد.
دومین دوره رقابت‌های هنرهای رزمی از 26 مهرماه تا 5 آبان ماه سال جاری به میزبانی روسیه و در شهر سن پطرزبورگ برگزار می‌شود.رقابت‌های تکواندو این دوره از مسابقات از یکم آبان‌ماه به مدت 2 روز و در دو بخش بانوان و مردان پیگیری می‌شود که به منظور برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات،‌ از تیم‌های برتر رقابت‌های کاپ جهانی 2012 برای حضور دعوت شد.تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان با ترکیب محمد کاظمی، ‌بهنام اسبقی،‌ علیرضا نصر آزادانی،‌ مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی و کوروش رجلی به عنوان تکواندوکار،‌ مرتضی کریمی سرمربی و هادی افشار مربی تیم و به منظور حضور در این دوره از مسابقات، ساعت 4:40 بامداد دیروز راهی روسیه شدند.بنا بر تصمیم مسئولان برگزاری رقابت‌ها،‌ تکواندوکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات به صورت تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.در دومین دوره رقابت‌های تکواندو کامبت گیمز تیم‌های شرکت کننده در بخش مردان و متشکل از 6 و 5 تکواندوکار باید در مجموع و به ترتیب 432 و 360 کیلوگرم باشند.

 


تیم‌های اروپایی حاضر در پلی اف انتخابی جام جهانی حریفان خود را شناختند.
آیین قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.پرتغال، یونان، کرواسی، اوکراین، فرانسه، سوئد، رومانی، دانمارک و ایسلند نه تیمی بودند که در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی در قاره سبز در مکان دوم گروه خود قرار گرفتند. دانمارک به دلیل عملکرد ضعیف‌تر کنار گذاشته شد و هشت تیم باقی‌مانده پس از سید بندی در دو گروه قرار گرفتند. دیدارهای رفت 15 نوامبر و دیدارهای برگشت 19 نوامبر برگزار می‌شود. نتیجه قرعه کشی به این ترتیب است: *پرتغال- سوئد *یونان- رومانی *کرواسی- ایسلند *اوکراین - فرانسه

 


مرحله پنجم و پایانی رقابتهای لیگ دوومیدانی ایران طی امروز و فردا به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.
در حالی که قرار بود این مرحله از مسابقات در شیراز برگزار شود ولی با تصمیم فدراسیون دوومیدانی آخرین مرحله از رقابتهای قهرمانی باشگاه‌های کشور طی روزهای 30 مهر و یکم آبان‌ماه در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.هفت تیم پیکان تهران، نفت تهران، ایپکچی زنجان، هتل ورزش قزوین، مجتمع صنعتی پترو آوران خراسان، کانون حسنات اصفهان و مقاومت خوزستان در این دوره از رقابتها حضور دارند که ورزشکاران در 21 ماده با هم به رقابت خواهند پرداخت. تیم پیکان تهران صدرنشین لیگ برتر دوومیدانی تا پیش از برگزاری مرحله پایانی است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10