(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 04 آبان 1392 - شماره 20624

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی روحانی فردا به مجلس می‌آید
با رأی موافق نمایندگان مجلس کلیات اصلاحیه بودجه و حذف ۳۰ درصد یارانه‌بگیران تصویب شد
درمکتب امام
با تایید شورای نگهبان طرح بازنشستگی با پرداخت 10 سال حق بیمه قانون شد
رئیس مجلس شورای اسلامی: وضعیت بودجه خوب نیست
رئیس‌جمهور: غدیر واقعه وحدت‌آفرین در میان امت اسلامی است
دری نجف‌آبادی: درباره ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص صحبتی با من نشده است
واکنش آملی لاریجانی به دروغ رسانه‌های غربی درباره احکام قضایی ایران
رحیم‌پور ازغدی: غلبه بر تحریم‌ها با حرکت جهادی امکان‌پذیر است
صالحی: آژانس به همکاری خوب ایران اعتراف دارد
فضاسازی جدید یک موسسه آمریکایی
ایران ممکن است یک ماهه به تولید بمب اتم دست یابد!
بروجردی: ایران اقدام دولت سوریه در انهدام سلاح‌های شیمیایی را شجاعانه می‌داند
کمک یک میلیون دلاری آمریکا به گروهک تروریستی منافقین!
واکنش دستگاه دیپلماسی به اتهامات گزارشگر حقوق بشر
عملکرد احمد شهید مغرضانه است
   


معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه پارلمان جهت دفاع از وزرای پیشنهادی خبر داد.
محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر افزود: رئیس‌جمهور به ‌همراه معاون اول خود و برخی از وزرا، روز یکشنبه برای دفاع از ۳ وزیر پیشنهادی به مجلس خواهد آمد.
وی در خصوص برگزاری این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه موافقین و مخالفین هر وزیر پیشنهادی مجموعاً یک ساعت و هر وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه فرصت سخنرانی دارند، در مجموع ۳ وزیر پیشنهادی ۴ ساعت و نیم زمان لازم است که با ۳۰ دقیقه‌ای که در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد ۵ ساعت می‌شود.
معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر این اساس، اگر جلسه روز یکشنبه رأس ساعت ۸ صبح نیز آغاز شود به‌ طور معمول تا ظهر تمام نمی‌شود و به جلسه بعدازظهر کشیده خواهد شد مگر اینکه مخالفین و موافقین از حق خود بگذرند و صحبتی نداشته باشند.
خباز در خصوص برگزاری جلسه فوق‌العاده به تسنیم گفت: رسم نیست که اگر در جلسه صبح بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تمام نشود به روز دیگر موکول شود، لذا در این صورت جلسه فوق‌العاده در عصر روز یکشنبه برگزار خواهد شد.
همچنین حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال فارس که آیا قرار است در جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم موبایل‌های نمایندگان قطع شود، اظهار داشت: هنوز در این زمینه تصمیم لازم اتخاذ نشده است اما اصل بر این است که در جلسات رأی اعتماد بیشترین نظم حاکم باشد.
وی افزود: روز یکشنبه، به احتمال زیاد برای برقراری نظم، موبایل‌ها قطع شود.
سبحانی‌نیا با تأکید بر اینکه جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت که قرار است فردا برگزار شود به حساسیت جلسات قبلی نیست، تصریح کرد: در این جلسات تأکید بر نظم است و ممکن است به همین دلیل راهروی پارلمان نیز برای خبرنگاران بسته باشد، البته در این خصوص نیز تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

 


مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه، کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ و حذف ۳۰ درصد یارانه‌بگیران را تصویب کرد.
در ابتدای جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اخیرا برخی مقامات ایالات متحده مطالبی را مطرح کردند و در مسئله سوریه و در تشکیل کنفرانس ژنو ۲ شروطی را افاضه کردند. از جمله اینکه ایران باید نتایج ژنو ۱ را پذیرد و دولت گذار را قبول کند و بشاراسد نیز نباید برای دولت و دوره آینده کاندیدا شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد رجال سیاسی آمریکا دچار بیماری فراموشی ذهنی شده‌اند یا تمارض به این کسالت روانی می‌کنند؛ اولا از هنگام تشکیل کنفرانس ژنو۱ به خاطر داریم که همین موجودات پرحرف چه جنجالی به پا کردند که ایران نباید در این کنفرانس شرکت کند. آن زمان هنوز درگیری‌های داخلی سوریه به این شکل نبود و ایران نیز در کنفرانس ژنو ۱ شرکت نکرده بود، اما نظر خود را بار‌ها اعلام کرد که راه حل مسئله سوریه جهت تعمیق دموکراسی از طریق نظامی نیست و باید از طریق گفت‌وگوهای ملی به عزم واحدی در درون سوریه برسند.
رئیس مجلس افزود: بعد از کنفرانس ژنو۱ اعضای شرکت کننده به خیال ماجراجویی در سوریه راه حل نظامی را در پیش گرفتند و این مصائب را برای مردم سوریه به وجود آوردند. خب حالا شما باید جواب دهید که در کنفرانس ژنو۱ شرکت کردید و چرا مصوبات این کنفرانس را دنبال نکردید و دنبال راه دیگری رفتید.
لاریجانی گفت: آمریکا و برخی کشورهای منطقه که با سروصدا در کنفرانس شرکت کردند باید پاسخ دهند که چرا دنبال راه حل نظامی رفتند و کشتار مسلمانان را باعث شدند. همچنین این کشور‌ها که در این کنفرانس شرکت کردند، چرا دولت انتقالی را به وجود نیاوردند؟ روشن است که این طرح‌های تخیلی به این جهت حاصلی ندارد و محقق نشد که نتایج ژنو ۱ ظاهر قضایا بود و باطن ماجرا اهداف دیگری بود که بیان نمی‌شد.
وی ادامه داد: قصد آن‌‌ها از پا درآوردن یک دولت مقاوم در مقابل رژیم صهیونیستی بود، حتی به قیمت جنگ و همه تلاش خود را انجام دادند و مقداری سلاح و پول ارسال و تروریست‌‌ها را مسلح کردند و اعزام نمودند. اما امروز پس از دو سال و نیم توفیقی پیدا نکردند. ضمنا متوجه شدند که در چه گرداب هولناکی گرفتار شدند که حالا باید برای تروریست‌های تا دندان مسلح فکری بکنند.
وکلای ملت در ادامه مقرر کردند که موافقتنامه همکاری بین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور فدراسیون روسیه، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده شود.
بررسی اصلاحیه لایحه بودجه سال92
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه پارلمان، کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت آن را به تصویب رساندند.
وکلای ملت در این جلسه پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان کلیات لایحه مذکور در نهایت آن را با ۱۲۲ رأی موافق، ۶۷ رأی مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن علنی آن را به تصویب رساندند.
یکی از مهمترین مواد این لایحه که با پیشنهاد نمایندگان به لایحه اضافه شده است، حذف ۳۰ درصد یارانه‌بگیران از لیست پرداخت یارانه است.
در تبصره ذیل این ماده آمده است که از زمان تصویب این لایحه در مجلس، دولت ۳ ماه بعد باید یارانه پرداختی به ۳۰ درصد بالای جامعه را قطع کند.
در همین رابطه، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به عنوان نماینده دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور داشت و از لایحه اصلاح قانون بودجه سال جاری دفاع کرد.
پیش از پایان جلسه روز چهارشنبه محمدحسین فرهنگی عضو هئیت رئیسه مجلس، نامه ۱۵۴ نفر از نمایندگان مجلس برای تقدیر از تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اختصاص و اعطای بودجه برای مکانیزاسیون کشاورزی را قرائت کرد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه، زمان جلسه بعدی را یک شنبه ۵ آبان‌ماه ساعت ۸ صبح با دستور کار بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم اعلام کرد.

 


ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم
ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است.
و تا بانگ لا اله الاالله و محمد رسول‌الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم.
آئین انقلاب اسلامی - ص 413

 


شورای نگهبان طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و یکم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1392/8/1 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 


رئیس مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، گفت: نگاه تک بعدی راه به جایی نمی‌برد باید سعی کنیم در صحنه بین‌المللی گشایش ایجاد کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد با بیان اینکه وضعیت بودجه طی سال گذشته و امسال چندان خوب نیست اظهار کرد: این مشکل به همه استان‌ها سرایت کرده و مخصوص استان قم نیست.
وی افزود: باید در بودجه 93 ردیفی به عنوان سفرهای خاص گذاشته شود تا توجه کافی به استان قم صورت بگیرد و لازم است نمایندگان قم پیگیر موضوع باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری اقدامات تکمیلی در زمینه انتقال آب به قم خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به این طرح رفع خواهند شد تا وضع آب قم به طور کامل مشخص شود؛ امیدواریم با آبگیری سد کوچری نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وضعیت اقتصادی موجود بعید می‌دانم به سادگی بتوان همه پروژه‌های موجود در استان‌ها را با کمک‌های دولتی اجرایی کنیم زیرا در حال حاضر 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زده شده در کشور وجود دارد.
وی افزود: مدیران استانی باید برای حل مشکل پیشقدم شوند؛ یکی از راه‌ها این است که تا جایی که می‌توان پروژه‌ها را به مردم واگذار کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه حتی اگر پروژه‌های نیمه تمام به طور رایگان هم واگذار شوند به نفع کشور خواهد بود گفت: باید از روش‌های مختلف انگیزه را در مردم و بخش خصوصی ایجاد کنیم زیرا در بسیاری موارد جز در امور حاکمیتی می‌توان پروژه‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کرد.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه هم‌اکنون 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد تصریح کرد: باید راه را باز کنیم تا این مبالغ وارد عرصه کار و تولید شوند.
وی گفت: در این میان نگاه تک بعدی راه به جایی نمی‌برد؛ باید سعی کنیم در صحنه بین‌المللی گشایش ایجاد کنیم که شامل تکنیک‌های خودش است و در کنار آن باید به پویایی اقتصاد درونی هم بیندیشیم و بر اساس فرمایشات رهبری یعنی سیاست اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه افزایش توان تولید داخلی موجب افزایش قدرت چانه‌زنی بین‌المللی ایران می‌شود تصریح کرد: در این بین باید به بازار خوب موجود در کشورهای همسایه برای شکوفایی اقتصادی خود توجه کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع بودجه نویسی در سال‌های گذشته عنوان داشت: همواره منتظر بوده‌ایم که نفت بفروشیم و سپس دولت وارد عرصه شود در حالی که عاقلانه نیست منابع نفت و گاز خود را به راحتی خرج کنیم.
وی افزود: در مردمی کردن اقتصاد باید سازوکارهای جدید را به کار بگیریم و حمایت‌های لازم را از استعدادهای جوان داشته باشیم تا سرمایه‌های سرگردان به سمت افزایش تولید داخلی حرکت کنند.
به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» صبح پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم با اشاره به سفر اخیر خود به اروپا گفت: در کل فضای عمومی نسبت به جمهوری اسلامی خیلی مثبت‌تر شده است که این امر دو دلیل دارد، یکی انتخابات و شرایط جدید است و دیگر اینکه با توجه به گرفتاری‌ها، آنها متوجه شده‌اند که ایران درست می‌گفته است و هر دو وجه اهمیت دارد.
وی با اشاره به تحرکات دیپلماتیک کشور، برآیند آن را امیدوارکننده دانست و گفت: نگاه خیلی مثبت شده است و به سمت امیدواری می‌رود.
وی تاکید کرد: تحرک دولت در امر دیپلماسی خیلی خوب شده و فضای حل مسائل نیز فراهم‌تر شده است و در مجموع برداشتم از صحنه بین‌المللی این است که فضا آرام‌تر شده و این خیلی مفید است.
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به خاطر حرف‌های تندی که زده، یک مقدار هم مضحکه شده است.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فعالیت‌های دولت جدید گفت: فکر منسجم‌تری دارند و تحلیل آنها از مسائل اقتصادی واقع‌بینانه‌تر شده است و با دولت نیز در بحث اصلاح بودجه جلساتی را داریم.
وی درباره مساله یارانه‌ها اظهار کرد: نخست باید یک اصلاح مسیر انجام و سپس گام‌های بعدی برداشته شود.
لاریجانی تصریح کرد: نظر مجلس شورای اسلامی این است که یارانه‌ها باید برخی مشکلات همچون درمان و بیکاری را در کشور حل کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در حوزه صنعت و کشاورزی گام‌های خوبی برداشته شده است که امیدواریم به زودی مردم نتایج آن را مشاهده کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، سیدمحمدجواد علوی بروجردی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و سید موسی شبیری زنجانی ومحسن خرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


جلسه هیئت وزیران چهارشنبه گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس‌جمهور ضمن تبریک عید سعید غدیر به مردم ایران، شیعیان جهان و عموم مسلمانان، این عید را عید ولایت و اتصال به نبوت و عید امامت دانست و گفت: از آموزه‌های بزرگ این واقعه مبارک، این نکته قرآنی است که با همه عظمتی که اسلام به عنوان دین هدایت و آزادی انسان‌ها و تعالی جامعه دارد، آثار و رسالت اجتماعی غدیر به اندازه‌ای اهمیت یافته که رسالت پیامبر بدون ابلاغ پیام غدیر مورد رضایت حق قرار نمی‌گیرد.
رئیس‌جمهور در ادامه غدیر را واقعه وحدت آفرین در میان امت اسلامی ذکر کرد که مورد اتفاق نظر همه محققین و اندیشمندان اسلامی است و اظهار امیدواری کرد همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلی باشند.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد سازمان به ویژه ثبت الکترونیکی اسناد و ارتقای درجه شفافیت در معاملات مربوط به املاک، تخصیص شناسه ملی و یکتا به همه اشخاص حقوقی و رشد سهم خدمات الکترونیک از کل سهم خدمات ثبتی به هیئت وزیران ارائه داد.
در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، از تصویب اعضای دولت گذشت.
بر اساس یکی از مصوبات دولت، به وزارت نیرو اجازه داده شد برای افزایش بازدهی نیروگاه‌ها، نسبت به انعقاد قرارداد بیع متقابل با متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده اقدام کند.
همچنین در جلسه هیئت دولت، نحوه محاسبه جریمه واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت معیارها و استانداردهای مصرف انرژی تعیین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور همزمان با ایام عید سعید غدیر خم با حضور در منزل حسین فیاض جانباز 70 درصد دفاع مقدس در فضایی صمیمانه و معنوی با وی و خانواده این جانباز گرانقدر دیدار کرد.
وی جانبازان و ایثارگران را الگویی والا برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: اگر امروز دشمنان ملت ایران به خود جرات نمی‌دهند تا به منافع و عظمت این ملت تعدی کنند تنها به پشتوانه ایثار ایثارگران و خانواده‌های معظم شهیدان است.
رئیس‌جمهور با حضور در منزل شهیدان شکری با این خانواده که سه شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد درباره ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، صحبتی با وی نشده است.
هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر آنکه قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اراک، جدی‌ترین گزینه مطرح برای ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
در این باره برخی رسانه‌ها نیز از قطعی شدن این مسئله خبر داده و اعلام کردند که حکم وی تا پایان هفته گذشته صادر خواهد شد، اما حجت‌الاسلام دری‌نجف‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: با بنده در این باره صحبتی نشده و همچنان مشغول انجام وظیفه در استان مرکزی هستم.
دری نجف‌آبادی نمایندگی مجلس و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دوم و پنجم،‌نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، ‌دادستانی کل کشور و مسئولیت وزارت اطلاعات در دولت اصلاحات را در سابقه خود داراست.

 


رئیس‌ قوه قضائیه از پیشنهاد عفو مرد اعدامی که اخیرا پس از اجرای حکم اعدام، علائم حیات یافته است خبر داد و گفت: نظر اینجانب بر پیشنهاد عفو فرد مذکور از مجازات اعدام با یک درجه تخفیف است.
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم با اشاره به اعدام اخیر در بجنورد و موضوع وجود علائم حیات در این فرد، برخی بحث‌های مطرح شده در این خصوص را غیر فنی و غیرمرتبط و ناآگاهانه دانست و گفت: اما به لحاظ عاطفی یکی از راه‌های برخورد با فرد اعدامی که مرگ را به چشم دیده و شدائدی را تحمل کرده است عفو است و چنین فردی که دارای وضعیتی خاص است می‌تواند مورد لطف و عفو نظام اسلامی قرار گیرد و اینجانب به لحاظ عاطفی قطعا این کار را خواهم کرد.
وی افزود: متاسفانه در کنار این بحث عاطفی، بحث‌هایی حتی از جانب برخی حقوقدانان مطرح شده است که چندان درست نیست چرا که اعدام در واقع به معنی سلب حیات است و اگر به مقتضای دقیق تعابیر قانونی بخواهیم عمل کنیم باید از کسی که حیاتش باقی مانده است سلب حیات شود.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: گاهی ممکن است به هر دلیل، دار کشیدن که ابزار و مقدمه مجازات اعدام یا همان سلب‌الحیات است موجب سلب نشده باشد که در این صورت فرد باید اعدام شود مگر اینکه بتوان فرض کرد شخص واقعا سلب حیات شده باشد و در اثر پدیده‌ای نادر و خاص به حیات برگشته باشد، که این فرض به لحاظ فقهی و حقوقی محتاج تأمل خاص است.
آملی لاریجانی مباحث حقوقی و فنی دراین‌باره را متفاوت از مباحث رسانه‌ای دانست و گفت: کش دادن این مسئله در روزنامه‌ها و حتی آوردن استفتائات تکذیب شده طبیعی نیست و اگر منظور بحث، بحث حقوقی است باید در محافل حقوقی بنشینند و بحث کنند.
رئیس قوه قضائیه مطرح شدن چنین مواردی درباره موضوع اخیر در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی را در امتداد فشارها و هجمه‌های چند سال اخیر علیه قوه قضائیه اعلام کرد و افزود: در چند سال اخیر به ویژه بعد از فتنه 88 هجمه‌های سنگینی علیه قوه قضائیه مطرح شده است و اخیرا در برخی رسانه‌های غربی مطرح شده که در ایران افراد را برای سرقت 50 هزار تومان پول اعدام می‌کنند که دروغ بزرگی است.
آملی لاریجانی رسانه‌های غربی را به آشنایی با بحث محاربه و مجازات آن در اسلام فراخواند و گفت: در بحث محاربه، سرقت و یا گرفتن پول مطرح نیست، اگر کسی بر روی مردم سلاح بکشد و در مردم ترس ایجاد کند حتی اگر صدمه‌ای وارد نشود و یا چیزی سرقت نشود مصداق محارب است و نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بسیاری از علما هم بر مجازات چهارگانه از جمله اعدام در مورد این شخص است.
رئیس قوه قضائیه افراط و تفریط درباره وضعیت زندان‌ها را هجمه‌ دیگری علیه قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: بزرگ‌نمایی مشکلات زندان‌ها در رسانه‌ها صحیح نیست و در مقابل آن نیز نباید مطرح و القا کرد که زندان‌های ما هتل است که هر دوی این نگاه‌ها واقع‌بینانه نیست و طبیعی به نظر نمی‌آید.
وی موضوع بعدی هجمه علیه قوه قضائیه را ادعای مربوط به کثرت اعدام‌ها برشمرد و گفت: قوه قضائیه حداقل اعدام‌هایی را که در قانون لحاظ شده به اجرا می‌گذارد و حتی در بسیاری موارد اجرای این حکم را به تعویق می‌اندازد آن هم در حالی که کشور ما مورد هجوم سوداگران مرگ است و اگر برخوردی صورت نگیرد عواقب بسیار بدتری گریبان جامعه ما و حتی کشورهای دیگر را خواهد گرفت.
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: حسب برخی اخبار و گزارش‌ها در کشورهای جنوب‌شرقی آسیا حتی برای 5 گرم هروئین افراد را به اعدام محکوم می‌کنند اما با وجود تمام مشکلات مربوط به عواقب سوداگری مرگ، در ایران این قبیل احکام در حداقل قرار دارد.
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی به خاطر الحاق تبصره‌ای به ماده 3 قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از معضلات قوه قضائیه در گذشته برخورد نامناسب با لوایح قضایی بوده است که برخی از آنها مانند لایحه پلیس قضایی که همگان بر ضرورت تصویب آن اتفاق نظر دارند چند سال همچنان در دولت بلاتکلیف مانده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه رئیس‌جمهور پیشین برخلاف قانون، لوایح قضایی را بایگانی می‌کرد و برخلاف نص تفسیر شورای نگهبان، برای خود حق رسیدگی بلحاظ قانون اساسی و رد لوایح قضایی قائل بود در حالیکه دولت موظف است ظرف سه ماه لوایح قضایی را به مجلس بفرستد.
رئیس قوه قضائیه افزود: مطابق مصوبه اخیر نمایندگان محترم مجلس که امیدواریم به تأیید شورای محترم نگهبان هم برسد، رئیس قوه قضائیه می‌تواند در صورت پایان مهلت سه ماهه و ارسال نشدن لوایح قضایی از سوی دولت به مجلس پس از سه ماه راساً به این کار اقدام کند.

 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: حضرت امام خمینی از همان ابتدا معتقد بودند باید جلوی آمریکا ایستاد و اجازه نداد این کشور برای ایران خودنمایی کند.
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سخنانی با موضوع «هجوم رسانه‌ای دشمن» با بیان اینکه دشمنان با شناسایی نقاط ضعف هر جامعه‌ای، از آن نقطه حمله خود را شروع می‌کنند، گفت: دشمنان بیشترین ضربه‌ای که تاکنون توانسته‌اند به کشور ما وارد کنند از روی نقاط ضعف درون نظام و خیانت‌های برخی افراد بوده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به فرهنگ حاکم بر جهان هجوم پیدا کرد، افزود: اسلام اهل بیت در قالب انقلاب اسلامی ایران به فرهنگ شرق و غرب حمله کرد و توانست جبهه خود را در جهان پیدا کند.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه وضعیت امروز کشورمان نسبت به 30 سال پیش بسیار تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: دشمنان با استفاده از نقاط ضعف درون کشورمان به دنبال تشدید تحریم‌ها هستند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هیچگاه به تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان توجه نمی‌کردند، اظهار داشت: اگر دانشگاه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند نباید امروز از تحریم می‌ترسیدیم ولی با حرکت جهادی می‌توانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه آمریکا نسبت به 30 پیش بسیار ضعیف شده است، گفت: سالیان دور آمریکا در کمترین فرصت یک کشور و نظام را نابود می‌کرد ولی امروز دیگر آمریکا هیچ قدرتی در جهان ندارد.
وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا معتقد بود باید جلوی آمریکا ایستاد و اجازه نداد این کشور برای جمهوری اسلامی ایران خودنمایی کند.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، اذعان داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده و الگویی برای سایر کشورهای مسلمان است.

 


رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: ایران به عنوان یک کشور عضو ان‌پی‌تی با آژانس همکاری خوبی داشته و این مورد اعتراف خود این سازمان است.
علی‌اکبر صالحی، در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس مصالح ملی و مصلحت کشور تصمیم می‌گیرد و خیلی به صحبت‌های دیگران توجه ندارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مسئولان نظام براساس منفعت کشور و مصالح ملی عمل می‌کنند؛ بسیاری از افراد حرف می‌زنند اما این ملاک عمل نیست.
صالحی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیگنال‌های مثبتی دریافت می‌شود؛ به نظر شما چرا چنین شده است، یادآور شد: ما به عنوان یک کشور عضو NPT با آژانس همکاری خوبی داشتیم و این مورد اعتراف آنها است.
وی اضافه کرد: یک موردی که باید بین ما و آژانس حل شود که البته ارتباطی به صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ندارد، PMD است که آن مطالبات ادعایی است و بحث کلاهک هسته‌ای یا موشک را مطرح می‌کند که البته این موضوع طبق اساسنامه آژانس، ربطی به آژانس بین‌المللی اتمی پیدا نمی‌کند اما چون ما به فعالیت‌هایمان اعتماد داریم در راستای شفاف‌سازی برای همکاری با آژانس اعلام آمادگی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در همین راستا جلساتی داشتیم و ظرف دو هفته آینده مجدداً جلسه خواهیم داشت و امیدواریم در این جلسات چارچوب کاری را تنظیم کنیم.
به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که خط تولید UO2 به کجا رسیده است افزود: ما اعلام کردیم که تولید UO2 از UO6 غنی شده در دست انجام است و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده این خط کامل شود و فرآیند تولید سوخت نیروگاه بوشهر را کامل کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ساخت نیروگاه‌های جدید مورد توجه است یادآور شد: ساخت نیروگاه در کرانه‌های خلیج فارس و کرانه‌های دریای خزر و مرکز کشور مدنظر است ولی اولویت را در کرانه‌های خلیج فارس قرار دادیم چون می‌خواهیم بحث آب شیرین‌کن را برای تأمین آب مورد نیاز استان‌های جنوبی هموار کنیم.

 


موسسه آمریکایی علم و امنیت در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شده است که ایران این توان را دارد که در عرض یک ماه به اورانیوم با غنای کافی برای تولید بمب اتم دست پیدا کند.
در حالی که دور تازه مذاکرات هسته‌ای میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 دو هفته قبل در فضایی مثبت در ژنو پایان یافت، لابی صهیونیستی و مراکزی چون «موسسه علم و امنیت بین‌‌الملل» بار دیگر برای بر هم زدن جو اخیر، فعال شده‌اند. موسسه آمریکایی علم و امنیت بین‌الملل که فعالیت اصلی خود را بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز کرده و عموما تریبونی برای اعلام مواضع سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌هاست، در تازه‌ترین گزارش خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران،‌مدعی شده است ایران ممکن است طی مدت کوتاهی در حد حتی یک ماه، به توان تولید بمب اتم دست پیدا کند.
به گزارش فارس، این موسسه در این گزارش مدعی شده است که توان غنی‌سازی سطح بالای ایران به حدی رسیده که زمان «جهش» در برنامه هسته‌ای خود را به بین 1 تا 6/1 ماه رسانده است. به این معنی که ایران تنها در همین مدت می‌تواند اورانیوم با غنای متوسط را به اورانیوم با غنای بالای مورد نیاز برای تولید بمب اتم، تبدیل کند.

 


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: ایران اقدام دولت سوریه در انهدام سلاح‌های شیمیایی خود را شجاعانه و در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه می‌داند.
ژان ایولوکنت و ژوئل گلاریو ملام از نمایندگان عضو مجلس سنای فرانسه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و پیوندهای فرهنگی موجود میان ایران و فرانسه گفت: روابط مبتنی بر حسن نیت و عدم وجود نکات منفی در پیشینه روابط دو کشور عامل مهمی برای تقویت مناسبات میان دو کشور است.
وی در ادامه این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب معاهده NPT و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همچنان به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهد داد افزود: ایران معتقد است وجود حتی یک بمب هسته‌ای تهدیدی جدی برای امنیت و آرامش جهان است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه وجود انبارهای سلاح‌های هسته‌ای در رژیم اشغالگر قدس را نشانه سیاست‌های دوگانه قدرت‌های غربی در زمینه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی دانست.
بروجردی همچنین خاطرنشان کرد: پذیرش حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مبنای هر توافقی با گروه 5+1 خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت سوریه در انهدام سلاح‌های شیمیایی خود را شجاعانه و در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه ارزیابی می‌نماید و در همین جهت رژیم صهیونیستی باید سلاح‌های کشتار جمعی خود را از میان ببرد.
وی تصریح کرد: دولت فرانسه نیز باید سلاح‌های شیمیایی به جای مانده از قبل در خاک خود را نابود کند.

 


وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برای انتقال گروهک منافقین به خارج از عراق یک میلیون دلار به این گروهک کمک کرده است.
ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته تنها راه تضمین سلامت و امنیت اعضای گروهک منافقین این است که آنها در کشورهای دیگر اسکان داده شوند.
دبیر کل سازمان ملل هم چهارشنبه گذشته اعلام کرد صندوقی به این منظور ایجاد شده است. گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) از جانب بسیاری از جوامع بین‌المللی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.
به گزارش فارس، اعضای گروهک تروریستی منافقین در سال 1986 از ایران گریخته و به عراق رفتند و در آنجا از حمایت صدام حسین دیکتاتور معدوم این کشور برخوردار شدند.
شماری از منافقین ساکن در اردوگاه اشرف در ماه‌های گذشته در این اردوگاه کشته شدند.

 


مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان اتهامات وارده از سوی گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان‌ملل را رد کردند و آن را گزارشی جهت‌دار و همراه با اغراض و انگیزه‌های سیاسی دانستند.
درهمین رابطه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، گزارش در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را جهت‌دار و با انگیزه‌های سیاسی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای که از افراطی‌گری، خشونت و تروریسم رنج می‌برد، به عنوان محور ثبات منطقه و برپایه مرد‌سالاری دینی و اعتدال مسئولانه با جامعه بین‌المللی تعامل سازنده دارد و نمی‌پذیرد گزارش‌های مغرضانه ملاک قضاوت وضعیت حقوق بشر در ایران قرار گیرد. ​ افخم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران انتساب گزارشگر ویژه حقوق بشر را توهین به ملت بزرگ ایران دانسته و آن را به رسمیت نمی‌شناسد، اضافه کرد: همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده‌ایم ساز وکار انتصاب گزارشگر کاملاً سیاسی بوده و نتیجه یک روند گزینشی است که توسط معدودی از کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می‌شود و از این رو گزارش تهیه شده نیز با انگیزه‌های سیاسی وکاملاً غیرمنصفانه به تشریح وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته است.
​به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اضافه کرد: گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده است عموماً منابع تهیه این گزارش قرار گرفته‌اند و از این رو گزارش مذکور فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.
​نمایندگی دائم ایران در نیویورک نیز اتهامات وارده از سوی گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان‌ملل را رد کرد و آن را گزارشی بدون درنظر گرفتن واقعیات امروز جمهوری اسلامی، غیرمنصفانه، جهت‌دار و همراه با اغراض و انگیزه‌های سیاسی خواند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10