(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 08  آبان 1392 - شماره 20628

ساخت مسکن مهر را متوقف نکنید! ( یادداشت خبرنگار)
وزیر کشور: توسعه خوزستان را به صورت ويژه دنبال می‌کنیم
بهره‌برداری از مصلای کاشان
شتران سرگردان در جاسک
آغاز صید پائیزه میگوی سفید در استان خوزستان
امام جمعه: بودجه میلیاردی صرف شده در کیاسر باید اطلاع‌رسانی شود
سالانه هر ایرانی 10کیلوگرم تخم مرغ مصرف می‌کند
در یک فروشگاه دولتی در گیلان
مدیر متخلف یک ماه از سمت خود برکنار شد
راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان یزد
مدیرکل بهزیستی استان: معابر در مازندران برای معلولان مناسب‌سازی نشده است
کمبود آب زاینده رود کشاورزی استان اصفهان را به خطر انداخته است
ممنوعیت خروج گندم از استان اردبیل
جذب 97 درصد اعتبارات مشاغل خانگی در شهرستان خلیل‌آباد
اختصاص 122 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه‌های فاضلاب استان بوشهر
معاون نظارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد
برخورد با عرضه تولیدات ایرانی دارای مارک خارجی
واگذاری اسناد قدیمی‌ترین پارک اهواز به پیمانکار بخش خصوصی
به کارگیری سامانه جی‌.آی.اس در راه‌های خراسان رضوی
جوابیه به یک گزارش
انتصابات جدید در شهرستان ها
   


اظهارات آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مسکن مهر باعث افزایش تورم در کشور شده نه فقط اوضاع و احوال مسکن مهر را دستخوش بحران تازه‌ای کرده است بلکه امید بی‌خانمان‌ها را برای تهیه سرپناهی به یاس و ناامیدی تبدیل کرده است. کاملا مشهود است برای پیشگیری از بروز و ظهور بحران ناشی از نیاز جمعیت عظیمی از جوانان به مسکن، اشتغال و ازدواج باید طرحی نو در انداخت که اجرای طرح مسکن مهر با ره‌آورد اشتغال و صنعتی‌سازی مورد نیاز مزدوجین و ساخت مسکن برای آنها تدبیری خردمندانه به شمار می‌رود.
طرح مسکن مهر در شرایطی به وجود آمد که بسیاری از اقشار مردم حتی شاغلان حقوق‌بگیر از صاحب‌خانه شدن قطع امید کرده بودند و با وجود فعالیت تعاونی‌های مسکن طی دهه‌های قبل، عاجز از تهیه سرپناه بودند.
در چنین شرایطی طرح مسکن مهر به عنوان نقطه عطفی در برون رفت کشور از شرایط بحرانی حوزه‌های مسکن اشتغال و ازدواج آغاز شد. طرح مسکن مهر طی 8 سال اخیر انقلابی بزرگ و بی‌سابقه در حل معضل مسکن در کشور به راه انداخته و نقش موثر در پیشگیری از رکود اقتصادی و رشد تورم ایفا کرده است.
مسکن مهر علاوه بر همه مزیت‌هایش، برای حاشیه نشینی و مهاجرت به شهرها نسخه ای شفابخش بود.
برای نخستین بار در تاریخ کشور در سال 1390 رشد ساخت مسکن از میزان تشکیل خانوار سبقت گرفت و قطعاً این روند در جلوگیری از بازار سیاه مسکن و گرانی هرچه بیشتر اجاره بها نقش برجسته و غیرقابل انکار داشته است.
مسکن مهر علاوه بر اینکه فرهنگ گسترش خانه‌سازی در عرض و نابودی اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به ساختمان را متوقف ساخت، در عین‌حال بازار سیاه زمین را به نقطه پایان رساند و به عبارتی در اغلب استانهای کشور سبک نوینی از زندگی و استفاده بهینه از فضا و امکانات را بنا نهاد.
آمار و ارقام مربوط به تخصیص تسهیلات به مسکن مهر مؤید این واقعیت است که ادعای نقش مسکن مهر در افزایش تورم توهمی بیش نیست چراکه در مدت 8ساله دولت احمدی‌نژاد جمعاً حدود 36هزار میلیارد تومان تسهیلات سهم مسکن مهر از تسهیلات تخصیص یافته در کشور بود و این از لحاظ محاسبات اقتصادی، خط بطلانی بر ادعای نقش آن در تورم در اقتصاد کشور می‌باشد.
بررسی کارشناسانه آثار و برکات مسکن مهر بر زنجیره طولانی واحدها و صنایع وابسته به آن با ایجاد اشتغال برای حدود 2/5میلیون نفر و جلوگیری از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی گوناگون که حیات و ممات آنها به بند ناف ساخت مسکن متصل است نشانگر آن است که مسکن مهر دخالتی در رشد تورم در کشور نداشته است و برخلاف بسیاری بخش‌های دیگر، اعتبارات تخصیصی را به جای سوق در حوزه‌های دلالی و واسطه‌گری در جایگاه قانونی آن و در رگ حیات تولید و اشتغال تزریق کرده است.
ساخت دو میلیون و 180هزار مسکن مهر شهری، دو میلیون و 120هزار واحد مسکن روستایی و حدود 2میلیون واحد توسط بخش خصوصی طی 8 سال اخیر در کشور نیاز بسیاری از مردم، به ویژه زوج‌های جوان به مسکن را برطرف ساخت و نقش مؤثری در کنترل و مهار تورم داشته و به هیچ وجه تصور نقش مسکن مهر در افزایش تورم کمرشکن کشور ازنظر عقل و منطق پذیرفتنی نیست.
ثبت حدود سالانه یک میلیون ازدواج در کشور و نیاز این قشر به مسکن و از طرفی نرخ بسیار بالای بیکاری و اوج گرفتن تورم و افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها، خرید مسکن را به رویایی تبدیل کرده که این‌ رویا با تلاش دولت گذشته تاحدی به واقعیت بدل شد.
وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم باید بداند که قشر متوسط کم درآمد جامعه با حقوق و درآمد بخور و نمیر، چشم امید به مسکن مهر دوخته‌اند و استمرار ساخت مسکن مهر در کشور می‌تواند نیاز این قشر به سرپناه را برآورده سازد.
خرم‌آباد- خبرنگارکیهان


 


اهواز- خبرنگار کیهان:
وزیر کشور گفت: توسعه استان خوزستان را به عنوان یک پروژه ویژه دنبال می‌کنیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه عبدالحسین مقتدایی استاندار جدید خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر گردش مالی خوزستان سالانه بیش از 12 هزار میلیارد تومان است که رقم بسیار بالایی است و می‌توان از طریق این مبلغ این استان را به توسعه، رشد و تعالی رساند.
وی با اشاره به اینکه بسترها و منابع لازم در استان خوزستان برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی مهیا است گفت اکنون باید از منابع خدادادی و بی‌شمار این استان برای تقویت اقتصاد ملی بهترین استفاده را کرد.
وی عنوان کرد: در خوزستان می‌توانیم به بهترین شکل ممکن سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم ولی لازمه این کار اینست که چهره استان را به صورت زیبا به دنیا معرفی کنیم و خوزستان می‌تواند علاوه بر توسعه و آبادی خود معین چهار استان دیگر کشور نیز باشد.
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به اینکه در خوزستان می‌توانیم سالانه سه هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کنیم عنوان کرد: اگر مسئولان بتوانند بیش از سه هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کنند مازاد این سه هزار میلیارد را برای شهر و استان هزینه خواهیم کرد و نمایندگان استان در مجلس نیز باید پیگیر این موضوع باشند که این مالیات در خود استان هزینه شود که با این کار می‌توان استان خوزستان را احیاکرد.
وی ضمن توصیه مردم استان به اصلاح روش‌های مصرف انرژی گفت: اگر تنها 20 درصد در مصرف انرژی‌های مختلف صرفه‌جویی کنیم می‌توانیم 20 درصد سرمایه را برای رونق کسب و کار پس‌انداز کنیم.
وی با بیان اینکه سهم استان از یارانه‌ها بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان است اظهار کرد: بایدتلاش شود که این رقم سهم یارانه وارد چرخه اقتصادی استان شود. طبیعی است که اگر تضمین کنیم که به جای سود بانکی 20 درصد، سود 30 درصد می‌دهیم و این مبلغ را در بخش صنعت سرمایه‌گذاری کنیم صنعت در خوزستان رونق می‌یابد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
با حضور آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی، نماینده رهبر معظم انقلاب فاز نخست مصلای بقیه الله الاعظم(عج) کاشان با اقامه نمازجمعه به بهره‌برداری رسید.
مدیر اجرایی پروژه مصلا بقیه الله الاعظم(عج) کاشان در این مراسم با بیان اینکه این پروژه بزرگ زیربنایی در حدود 60 هزار مترمربع دارد، اظهار داشت: فاز نخست این پروژه بزرگ در شهرستان کاشان شامل هسته مرکزی و شبستان مصلا است که مساحتی در حدود 6هزارمترمربع دارد.
رضا کاظمی گفت: برای این مجموعه بزرگ علامه بر مصلا چهار ساختمان بزرگ، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه ملی با 40سوئیت، حوزه علمیه خواهران و برادران، پارکینگ، دانشکده پارک نجوم، دانشگاه شهید مطهری، ورزشگاه آقایان و بانوان، تالارها و پارک خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مساحت مصلای بزرگ بقیه‌الله الاعظم(عج) کاشان با 18 هکتار به عنوان یکی از بناهای عظیم و ماندگار برای مردم این شهرستان محسوب می‌شود. بیان داشت: گنبد این مصلا به اندازه‌ای حدود 2هزار و 500متر، نسبت یک چهارم کل شبستان را به خود اختصاص داده و از این حیث به عنوان عظیم‌ترین سازه مصلا محسوب می‌شود.

 


شرایط اقلیمی شرق هرمزگان زیستگاه مناسبی برای پرورش شتر است. استفاده از پوست، گوشت و کوهان شتر موجب شده مشتریان زیادی در آن سوی آب‌ها داشته باشد، به گونه‌ای که صنعت پرورش شتر را به صنعتی سودآور تبدیل کرده است. اما غفلت مسئولان از این صنعت درآمدی را عاید هرمزگان و جاسک نمی‌کند.
در جاسک 4 هزار و 900 نفر شتر وجود دارد که بیشتر آنها بدون ساربان در بیابان‌های اطراف این شهرستان در حال چرا هستند.عدم ساماندهی این شترهای سرگردان سبب تصادف‌های زیادی در جاده‌های اطراف جاسک شده است. امام جمعه جاسک می‌گوید: بارها من این موضوع را در نمازجمعه مطرح کردم اما تاکنون به این موضوع توجهی نشده است. حجت‌الاسلام غلامی افزود: مسئولان باید برای ساماندهی شترهای سرگردان فکر اساسی بکنند تا شاهد این تصادف های تلخ نباشیم.
فرماندار جاسک گفت: ساماندهی شترها باید با هماهنگی بین تمام استان‌های کویری که دارای شتر هستند صورت بگیرد این امر تنها از عهده این شهرستان برنمی‌آید.
رئیس شورای بخش مرکزی جاسک نیز گفت: یکی از راه‌حل‌های پیشگیری از تصادف ملزم کردن صاحبان شترها برای پلاک‌گذاری و استفاده از کمربندهای شبرنگ در شب است تا هنگام تردد شترها در جاده رانندگان متوجه عبور این حیوانات بشوند.
رئیس جهاد کشاورزی جاسک هم گفت: ساماندهی شترهای این منطقه نیازمند همکاری همه جانبه اداره‌ها از جمله راه و شهرسازی- شورای اسلامی روستاها- منابع طبیعی، آب فاضلاب شهری و روستایی، دامپزشکی و همچنین کار فرهنگی و عمرانی است. وی افزود: جهاد کشاورزی برای ساماندهی شترها در منطقه به ساخت بهاربند و خرید انشعاب آب اقدام کرده است.
رئیس اورژانس جاسک با بیان اینکه در نیمه اول امسال 20 مورد تصادف با شترهای سرگردان داشتیم گفت: در اثر این تصادف‌ها 5 نفر جان خود را از دست داده و 20 تن دیگر مجروح شده‌اند و خسارت‌های زیادی به خودروها وارد شده است.
جاسک- خبرنگار کیهان

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
صید پاییزه میگوی سفید در آبهای غربی استان خوزستان از 24 مهرماه آزاد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: براساس گزارش‌های پژوهشکده آبزی‌‌پروری جنوب کشور، صید میگو سفید در صیدگاه‌های بوسیف و لیفه و خورهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از تاریخ 24 مهرماه تا اطلاع ثانوی آزاد است.
مغینمی افزود: صدور مجوز صید میگو در صیدگاه‌های بوسیف و لیفه، خور موسی برای لنج‌ها و قایق‌های صیادی و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق‌های صیادی است.
وی با اشاره به لزوم تجهیز همه شناورهای صیادی به سایبان تجهیزات برودتی و گواهی بهداشتی خدمه تصریح کرد: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنجها 7 روز و برای قایق‌ها در آبادان و بندر امام 4 روز است و تورهای مورد استفاده در شناورهای صیادی لازم است پانل چشمه مربعی داشته باشند.
مغینمی خاطر نشان کرد: تخلیه و حمل ونقل میگوهای صید شده تابع مقررات طرح تحویل‌گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان است و مسئولان کنترل کیفی بر مراحل مختلف تخلیه و حمل و نقل میگو نظارت می‌کنند.

 


ورامین- خبرنگار کیهان:
امام جمعه کیاسر خواستار اطلاع رسانی درباره مصارف بودجه 45 میلیارد ریالی مصوب در سفر رهبری برای توسعه این شهر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین تیموری در جمع مردم کیاسر گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 74 در سفر به مازندران مبلغ 45 میلیارد ریال برای توسعه کیاسر اختصاص دادند. اکنون این سؤال مطرح است این بودجه در کجا هزینه شده است و چرا در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ وی از کسانی که باعث شدند رهبر معظم انقلاب در سفر خود به مازندران به کیاسر تشریف‌فرما نشوند، انتقاد کرد و اظهار داشت: مردم کیاسر با عطر، گلاب و اشک چشم خود از رهبر معظم انقلاب استقبال خواهند کرد. امام جمعه کیاسر تصریح کرد: مردم این منطقه بیش از 200 شهید در راه دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده‌اند آنان لحظه‌ای از حمایت از انقلاب اسلامی غافل نشده‌اند و همواره گوش به فرمان ولی‌فقیه خود هستند.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
استاندارد مصرف تخم‌مرغ در جهان 18 کیلوگرم در سال است. در حالی که هر ایرانی سالانه 10 کیلوگرم تخم مرغ مصرف می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست خبری با خبرنگاران از فاصله جهانی استاندارد مصرف تخم‌مرغ در ایران خبر داد و گفت: کشورمان در مصرف تخم‌مرغ 8کیلوگرم با استاندارد جهانی فاصله دارد که با فرهنگ‌سازی برای مصرف تخم‌مرغ باید این فاصله کاهش یابد.مسعود کریمی با اشاره به آمار وضعیت تولید تخم مرغ در استان البرز افزود: البرز رتبه دوم کشور را در تولید تخم‌مرغ به خود اختصاص داده است.
این مسئول اظهار داشت: بر این اساس استان البرز پس از استان‌های قزوین و خراسان جایگاه سوم کشوری را در واحدهای نگهداری مرغ تخم‌گذار با 3 واحد و ظرفیت تولید 104 هزار قطعه را دارد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مدیر یک فروشگاه دولتی به دلیل تخلف و گرانفروشی به مدت یک ماه از سمت خود برکنار شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مدیر این فروشگاه زنجیره‌ای در پی گزارش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر درج نکردن قیمت روی کالا و گرانفروشی به مدت یک ماه از سمت خود برکنار شد.
رضا قشلاقی اضافه کرد: این مدیر متخلف همچنین به پرداخت 6 میلیون و 214 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

 


یزد-خبرنگار کیهان:
رئیس شبکه فعالین ازدواج استان یزد گفت:‌ مجمع خیرین ازدواج کشور در استان یزد راه‌اندازی شد.
علی پارسانیا افزود: وامهای دومیلیون تومانی به صورت قرض الحسنه در اختیار زوجهای جوان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: سال گذشته 11 هزار و 683 فقره ازدواج و یک هزار و 236 مورد طلاق در استان اتفاق افتاد که یک هزار و 159 مورد آن مربوط به مناطق شهری و 67 مورد مربوط به مناطق روستایی بوده است.
وی به آمار بالای طلاق درشهرهای استان نسبت به روستاها اشاره کرد و گفت: در مناطق شهری نسبت ازدواج به طلاق 9 و در مناطق روستایی یک است.
مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج یزد اظهار داشت:‌ استان یزددر سال‌های اخیر جزو 5 استان اول کشور در رشد میزان طلاق بوده اما با اقداماتی که در سال 91 در زمینه‌های مختلف از جمله ارائه مشاوره به زوج‌ها صورت گرفت، در این سال شاهد کاهش چهار و نیم درصدی طلاق در یزد بودیم.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: معابر و اماکن استان برای معلولان مناسب‌سازی نشده است و بسیاری از آنان به همین علت دچار خسارت‌های مالی و جانی شده‌اند.
روح‌الله ردایی در مراسم روز جهانی نابینایان-عصای سفید- افزود: شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به بحث مناسب‌سازی معابر و اماکن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بحث اشتغال نابینایان قوانینی تصویب شده که رعایت نمی‌شود اظهار داشت: هر چند سال‌های اخیر به این مقوله توجه شده که متاسفانه بسیار ناچیز است.
وی گفت: باید کانون‌هایی تحت عنوان مؤسسات مردم نهاد فعال شود تا بتوانیم مشکلات معلولان را تا حدودی حل کنیم.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان آبی که برای کشاورزی در حوضه زاینده‌رود لازم است یک میلیارد و 400میلیون مترمکعب است که این میزان به سالی 200میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
محمدنصر اصفهانی با بیان اینکه طی 6 سال اخیر میزان آبی که به بخش کشاورزی در حوضه زاینده‌رود اختصاص یافته از یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب کمتر بوده است. تصریح کرد: اکنون با راه‌اندازی مسکن مهر در فولادشهر سالانه باید بیش از 50میلیون مترمکعب آب برای این منطقه تامین شود و این در حالی است که سالانه حدود 30هزار انشعاب آب آشامیدنی و مصارف خانگی در استان اصفهان ایجاد می‌شود که اگر فکری در این زمینه نشود مشکلات استان روز به روز بیشتر می‌شود.
وی افزود: سالانه حدود یک میلیاردمترمکعب آب از استان اصفهان خارج می‌شود و این در حالی است که نیمی از این مقدار بخش زیادی از مشکلات استان را رفع می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به برنج کاری در حاشیه زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه براساس تحقیقات علمی صورت گرفته کشت هر محصول دیگری غیر از برنج نیز به همین میزان آب نیاز دارد با این تفاوت که ارزش افزوده و سود آن کمتر از این میزان خواهد بود این در حالی است که میزان آب مصرفی برای برنج به گونه‌ای است که آب دوباره به بستر رودخانه باز می‌گردد و هیچ هدر رفتی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: برنج کاری در حاشیه زاینده‌رود براساس مطالعات صورت گرفته هیچ ضرری به آب نخواهد زد و آب مورد نیاز قابل برگشت است.
نصر اصفهانی همچنین یادآور شد: میزان کشت برنج در استان اصفهان به علت کمبود آب زاینده‌رود به شدت کاهش یافته و اکنون از 22 هزار هکتار به کمتر از 4هزار هکتار رسیده است.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
برای مقابله با پدیده قاچاق گندم، خروج این محصول از استان اردبیل تا پایان سال جاری ممنوع اعلام شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اعلام مطلب بالا افزود: ایجاد یکدستی در بازار گندم، جلوگیری از قاچاق گندم و ذخیره مازاد آن از دلایل ممنوعیت خروج گندم از استان است.
عباس کریمی گفت: تاکنون 134 هزار تن گندم از کشاورزان استان به قیمت مصوب خریداری و در سیلوهای استان ذخیره شده است.

 


خلیل‌آباد- خبرنگار کیهان:
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان خلیل‌آباد گفت: از مجموع اعتبارات اعلام شده مشاغل خانگی و خرد به خلیل‌آباد در سال قبل، 97 درصد اعتبارات در این شهرستان جذب شده است.
علی‌اصغر مرادزاده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلیل‌آباد گفت: در سال جاری اعتبارات مشاغل خانگی و خرد به کسانی تعلق خواهد گرفت که دارای مجوز کسب و کار مشاغل خانگی هستند و اولویت با این افراد است.
وی گفت: بسیج سازندگی با اختصاص 10 میلیارد ریال در سال جاری نقش بسزایی را در ایجاد اشتغال رزمندگان و بسیجیان منطقه خواهد داشت.
وی احداث 25 حوضچه پرورش‌های ماهی توسط بسیج سازندگی شهرستان در سالجاری را نقطه قوتی برای ترویج فرهنگ کار و اشتغال در منطقه عنوان کرد.
فرماندار خلیل‌آباد آموزش افراد جویای کار را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اعلام معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبارات امسال به استانها اعلام شده است و سهم استان خراسان در مرحله اول بیش از 340 میلیارد ریال است، که سهمیه هر شهرستان بزودی اعلام می‌شود.

 


بوشهر-خبرنگارکیهان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تکمیل شبکه‌های فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم 122 میلیارد ریال از اعتبارات ملی مصوب شد.
حیدر دهقانی با بیان اینکه با تخصیص این اعتبار ضمن پرداخت دیون و مطالبات پیمانکاران، بخشی از شبکه‌های فاضلاب در این سه شهر اجراء می‌شود گفت: این اعتبار صرف تکمیل شبکه‌های اصلی، فرعی و تکمیل و احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در بوشهر، گناوه و دیلم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 85 درصد شبکه فاضلاب بوشهر براساس طرح اجراء شده است گفت: در اجرای این طرح 309 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهر بوشهر اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: با اجرای این طرح در شهر بوشهر 33 هزار خانوار از امکانات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند.
وی اظهارداشت: ظرفیت دفع فاضلاب در دیلم به میزان 5 برابر افزایش خواهد یافت.
تکمیل طرح ایستگاه پمپاژ پمپ گناوه حجم دفع فاضلاب در گناوه از 5 هزار متر مکعب در شبانه روز به 10 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

 


تبریز- خبرنگارکیهان:
اغلب تولیدات داخلی با مارک خارجی عرضه می‌شود که با این مسئله، برخورد جدی خواهد شد.
معاون نظارت و بازرسی «صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی» گفت: پوشاک داخلی، نباید با برندهای خارجی عرضه شود و برای این منظور، طرح پیشگیری از این عرضه، با هدف حمایت از صنعت پوشاک کشور به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
اسماعیل عطاپور در نشست کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی یادآور شد: واردات پارچه، چون ماده اولیه تولید پوشاک می‌باشد، می‌بایست مانند مواد اولیه دیگر صنایع، آزاد شود.
وی گفت: علی‌رغم قرار گرفتن البسه و پوشاک در اولویت دهم کالایی و ممنوعیت واردات آن، حجم زیادی از پوشاک با مارک‌های خارجی، در بازار کشور وجود دارد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به دنبال قطع شبانه درختان پارک محله زیتون اهواز معلوم شد، شهرداری اهواز در اقدامی سؤال‌برانگیز با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی، اسناد این پارک را به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کرده است.
یکی از اهالی منطقه زیتون اهواز با حضور در دفتر سرپرستی کیهان اعلام کرد: پارک محله‌ای گل‌ها با قدمت بیش از 40 سال، چند شب قبل توسط عوامل شهرداری مورد تاخت و تاز قرار گرفت و 30 اصله درخت قطع و به جای آن نهال کاشته شد.
وی افزود: این اقدام عجیب شهرداری منجر به حیرت اهالی محله شد اما با گذشت 2 روز از ماجرا در حالی که اطراف پارک را حصارکشی می‌کردند یکی از پیمانکاران در محل حاضر شد و به اهالی گفت که به زودی در این محل پارک بادی ویژه کودکان احداث می شود.
براساس این گزارش، عجیب‌بودن ماجرا و حساسیت اهالی محل نسبت به موضوع فساد و زمین‌خواری، آنان را وادار کرد که از طریق مراجع ذی صلاح پیگیر موضوع شوند.
این شهروند اهوازی افزود: اهالی محل طوماری در این مورد تهیه و مراتب اعتراض خود را نسبت به تخریب فضای سبز شهری اعلام و درخواست رسیدگی به این موضوع مهم را داشتند.
وی افزود: پس از پیگیری از مراجع قانونی معلوم شد پارکی که سالیان سال مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا می‌رفتند مالک خصوصی پیدا کرده و بعد از 40 سال اخیرا این پارک با تغییر کاربری سند توسط شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی به تجاری تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: با بررسی اسناد مربوطه معلوم شد اوایل انقلاب، شهرداری این محل را از شرکت نفت تملک کرده و به عنوان پارک و فضای سبز مورد استفاده قرار داده اما به تازگی دارای 2 سند ثبتی به شماره 902/1 و 902/2 شده است.
یکی از مسئولان شهرداری در این باره اعلام کرده است: طی تماسی با شهردار قبلی اهواز نظر وی را در این مورد جویا شدیم که آیا وی اجازه ساخت و ساز داده است که با صراحت اعلام کرد چندین بار افرادی درخواست مجوز کردند که به هیچ‌وجه زیر بار نرفتیم.
عالیپور در این زمینه گفت: محلی که به عنوان پارک استفاده می‌شود حتما برای ساخت و ساز نیاز به مجوز کمیسیون ماده 5 دارد که به نظر نمی‌رسد وی چنین مجوزی اخذ کرده باشد.
وی افزود: ما مسئول حفظ پارک هستیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم جایی که چندین سال به عنوان پارک استفاده شده بدون پروانه ساخت حصارکشی شود.
وی در پایان گفت:‌ قطع درختان غیرقانونی بوده و ما قطعا شکایتی در خصوص قطع اشجار تنظیم کرده‌ایم و خسارت وارده به پارک و حقوق شهروندان را ایفا خواهیم کرد.
شایان ذکر است مدعی مالکیت این پارک یکی از پیمانکاران اهوازی است که با وجود مخالفت برخی مسئولان و محدودیت‌های قانونی یکی از مراکز بزرگ تجاری را در همان منطقه احداث کرده و اینک قصد دارد با ارتباطات، این پارک قدیمی را با همان شیوه به مرکز تجاری تبدیل کند.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ایجاد و به کارگیری سامانه جی.آی.اس در راه‌های شهری استان خبر داد.
محمدرضا قلندر گفت: با توجه به ترانزیتی بودن محورهای استان، به کارگیری این سامانه، سهم به سزایی در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور جاده‌ای ابقا می‌کند.
وی تصریح کرد: جی.آی.اس یک سیستم رایانه‌ای برای مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی است که قابلیت جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات را دارد و هدف نهایی این سامانه، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری‌های پایه گذاری شده براساس داده‌های مکانی است.

 


به دنبال چاپ گزارشی تحت عنوان «لمعه دشت روستایی تشنه» در کیهان چهارشنبه مورخ یکم آبان‌ماه جاری جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور ارسال شده است که درپی می‌آید.
پیرو شکایت اهالی محترم روستای لمعه دشت شهرستان خلخال مبنی بر ملی اعلام شدن بخشی از اراضی مورد بهره‌برداری این روستا به استحضار می‌رساند به استناد ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع و ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و برابر نظریه شماره 1925 مورخ 62/9/11 برای پلاک شماره 1926 اصلی از بخش 7 موسوم به پیکستان، برگ تشخیص اجرای ماده 56 تنظیم و در روزنامه‌ کیهان به شماره 12405 مورخ 63/12/23 آگهی شده و به علت عدم اعتراض اهالی روستای لمعه دشت، مساحت کل 1099/72 هکتار شامل 965 هکتار اراضی ملی و 134هکتار مستثنیات قطعیت یافته و برابر ماده 13 و 39 قانون حفاظت و بهره‌برداری، سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادر شده و براساس درخواست کارگروه بخش توسعه کشاورزی شهرستان خلخال به میزان 208 هکتار از اراضی ملی مذکور جهت توسعه بخش کشاورزی و احداث باغ و مجتمع کشاورزی استعدادیابی و به شرکت آریا پالیز پیشنهاد شده که مورد اعتراض اهالی روستای لمعه دشت قرار گرفته است. شایان ذکر است، اهالی محترم روستای مزبور اگر اعتراضی نسبت به نحوه اجرای قانون منابع طبیعی دارند می‌توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی شهرستان خلخال درخصوص اعتراض خود به شعبه سوم دادگاه عمومی اردبیل جهت رسیدگی راهنمایی شوند ضمناً در پلاک موردنظر برای 111 نفر از بهره‌برداران روستای لمعه دشت در سال 86 پروانه چرای دام صادر شده است.

 


همدان- خبرنگار کیهان: اعضای شورای اسلامی همدان با اکثریت آراء امیررضا یوسفیان را به عنوان شهردار انتخاب کردند.
تبریز- خبرنگار کیهان: صادق نجفی با رأی اعضای شورای اسلامی تبریز به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: طی مراسمی بهمن مهرورز به عنوان شهردار اینچه برون تعیین شد.
اراک- خبرنگار کیهان: طی حکمی از سوی معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان مرکزی، حمید داودآبادی به عنوان رئیس اداره گاز ناحیه شازند منصوب شد.
یزد- خبرنگار کیهان: اعضای شورای اسلامی یزد با اکثریت آراء عباسعلی مدیح را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.
سرویس شهرستان‌ها: اعضای شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله محمد دانش شکیب را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند.
شهرکرد- خبرنگار کیهان: نورالله غلامیان دهکردی با رأی اکثر اعضای شورای اسلامی شهرکرد بار دیگر به عنوان شهردار این شهر انتخاب و معرفی شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10