(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 08  آبان 1392 - شماره 20628

حدیث دشت عشق
سرمربی تاکید بر استعفا دارد، رئیس فدراسیون مخالفت می‌کند
وضعیت مبهم تیم ملی وزنه‌برداری
اخبار کوتاه از فوتبال
معرفی محرمانه قهرمان لیگ دوومیدانی!
تقابل مدعیان در ایستگاه دوم لیگ برتر والیبال
توقف استقلال در روز خداحافظی مجیدی
ثبت نام دنیامالی برای ریاست فدراسیون قایقرانی
نوربخش، به جای چمن‌گلی در تیم ملی کشتی فرنگی
   


به ياد شهيد«علي محمد حسينيان»
ابرمردي از ابركوه
شهيد علي محمدحسينيان ، دهم فروردين 1346 در محله «درب قلعه»در شهرستان ابرکوه در خانواده اي متدين و زحمتکش چشم به جهان گشود و در دامن پر مهر و محبت خانواده اش تربيت اسلامي يافت و با احکام و مسائل اسلامي در دوران کودکي آشنا گشت. در سن 6 سالگي براي کسب علم راهي دبستان شد و پس از موفقيت براي گذراندن دوره راهنمايي در مدرسه امام خميني فعلي ثبت نام نمود و با نمرات عالي و کسب موفقيت، تحصيل خود را در اين مقطع به پايان رساند. اوعلاوه بر امر تحصيل در کسب معارف اسلامي هم کوشا بود و با جديت تمام احکام و دستورات دين را فرا مي گرفت و در انجام عبادت سعي و تلاش فراواني داشت. در تمام عرصه هاي مبارزه با طاغوت حضوري فعال داشت و براي پيشبرد انقلاب در بيشتر مبارزات و تظاهرات شرکت مي کرد. در کنار تحصيل و در ايام فراغت از درس در مزرعه به کمک پدر مي شتافت و در تامين هزينه ها به خانواده اش کمک مي کرد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي با گذراندن دوره آموزش نظامي رهسپار جبهه هاي نبرد شد و در عمليات محرم فعالانه شرکت جست .او در بيشتر عملياتي که از سوي ايران براي بيرون راندن متجاوزين واحقاق حقوق خود انجام مي گرفت حضوري فعال وتاثير گذار داشت. پس از ورود به جبهه به گردان رزمي رفت و پس از آن در واحد رزمي لشکر 19 فجر مشغول خدمت شد.پس از مدتي به عضويت سپاه درآمد, درحالي که هيچ گاه حضور در جبهه را فراموش نکرد و در عمليات والفجر مقدماتي، والفجر يک، خيبر و بدر نقش فعالي ايفاء نمود. از ابتداي سال 1364 مسئوليت واحد رزمي تيپ 18 الغدير را به عهده گرفت وپس از آن در عمليات والفجر هشت حضور يافت ,در حالي که مسئوليت اطلاعات عمليات تيپ 46الهادي را برعهده داشت .در تاريخ 22/11/1364 در حاليکه مردم ايران سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفته بودند او به ميهماني خدا رفت تا پاداش عمري مجاهدت وتلاش مقدس خود را بگيرد .

 


سرویس ورزشی-
تاکید کورش باقری برای استعفا از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری و مخالفت رضازاده با این تصمیم، کلاف سردرگم وزنه برداری را پیچیده تر از هر زمان دیگری کرده است.
ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان که با 442 امتیاز تیمی پس از روسیه و چین، برای دومین دوره پیاپی روی سکوی سوم مسابقات جهانی ایستاد، بامداد دیروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شده و مورد استقبال دوستداران ورزش قرار گرفت. وزنه‌برداران ایران موفق شدند در این رقابت‌ها یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کردند. اما آنچه که در مراسم استقبال از وزنه برداران ایران جلب توجه کرد، صحبت های مجدد سرمربی تیم ملی از استعفا و تاکید وی بر رفتن بود. کورش باقری در این خصوص گفت: من قطعا دیگر سرمربی تیم ملی نیستم، این تصمیم را قبل از مسابقات جهانی گرفته بودم و الان آن را اعلام می‌کنم.
واکنش رضازاده
اما واکنش رضازاده نسبت به این تصمیم باقری بازهم منفی بود. رئیس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به صحبت‌های باقری گفت: کوروش باقری استعفا کرد اما من قبول نکردم. خوب که دقت کردم در این مدت خیلی‌ها سعی کردند کوروش و تیم ملی را به حاشیه ببرند. اما او با یک تیم جوان توانست سومی جهان را به دست آورد و متاسفم برای دوستانی که حاشیه‌سازی می‌کنند. همین باقری داشت جانش را برای ورزش می‌داد. او کارنامه‌اش مشخص است و از او حمایت می‌کنم. بچه‌ها هم از خبر استعفای باقری ناراحت بودند اما مطمئن باشید تا المپیک 2016 حتی اگر من هم نباشم باید از باقری حمایت کرد. او ثابت کرد که با یک تیم جوان هم می‌توان دست به کارهای بزرگ زد، ما حتی شانس نایب قهرمانی هم داشتیم که با بدشانسی از بین رفت.
رضازاده ادامه داد: باقری بعد از المپیک لندن می‌خواست برود که من اجازه ندادم اما الان هم اگر نباشم او باید بماند تا در المپیک 2016، 3 مدال طلا بگیریم. در همین هفت هشت ماه اخیر برخی از وزنه برداران کوروش باقری را به حاشیه بردند و فکرش را خراب کردند. البته در این جمع پیشکسوتان و اهالی رسانه هم بودند. با این حال او موفق شد. رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان یادآور شد: «رضازاده یادآور شد: اینکه به مردم اطلاعات غلط بدهند، درست نیست، مسابقات جهانی بر اساس امتیاز رتبه بندی می‌شود و دوستان مطمئن باشند برای سربلندی ایران محکم به کارمان ادامه می‌دهیم.
اعتراض های بهداد سلیمی
اما داستان استعفای سرمربی وزنه برداری تمام اتفاقات این رشته ورزشی نبود؛ روز گذشته سایت فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد: مسئولان برگزاری جام ریاست جمهوری روسیه با صدور دعوتنامه رسمی برای سعید محمدپور، نواب نصیرشلال، سجاد انوشیروانی و بهادر مولایی از آنها برای حضور در جام ریاست جمهوری روسیه دعوت کردند و از حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران خواستند مقدمات حضوراین نفرات را در دومین دوره جام ریاست جمهوری روسیه فراهم کند. در این میان عدم دعوت از بهداد‌سلیمی که قهرمان دسته فوق سنگین المپیک است تاحدودی سوال برانگیز بود. در همین خصوص بهداد سلیمی قهرمان سنگین وزن المپیک لندن گفت: برای من مسابقات ریاست جمهوری روسیه مهم نیست. مهم مسابقات جهانی بود که نتوانستم بروم و بقیه اهمیتی ندارد. سلیمی در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر مبنی بر این که رکورد بهادر مولایی بهتر از بهداد سلیمی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گفته می‌شود بهداد سلیمی در المپیک 455 کیلوگرم رکورد زده و بهادر مولایی 458 کیلوگرم، پس مولایی از بهداد بهتر است. اما در اصل صحبت این جور چیزها نیست که چه کسی از آن یکی بهتر است، بلکه صحبت اصلی حقی است که از بهداد‌سلیمی گرفته شد و به مسابقات جهانی نرفت. وی ادامه داد: آقایان چرا مسابقات جهانی پاریس را نمی گویند که من در آن رقابت‌ها رکورد جهان را زدم و با 464 کیلوگرم، در مجموع نیز طلا گرفتم. بهداد سلیمی در المپیک شرایط ایده‌آل و آرمانی نداشت و از ناحیه کتف و زانو مصدوم بود. مطمئنا اگر شرایطم در المپیک مانند جهانی پاریس بود رکوردم در مجموع دو حرکت 470 کیلوگرم می‌شد. در واقع این مسائل عوام فریبی است که انجام می‌گیرد و عامه مردم هم اطلاعی از آن ندارند. وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از سه سال که عنوان قوی‌ترین مرد جهان متعلق به ایران بود، امسال این عنوان به مسکو رفت. ان‌شاءالله اگر مشکلات برطرف شود، سعی می‌کنیم این عنوان را به ایران برگردانیم.

 


حدف قهرمان از جام حذفی
در ادامه‌ مرحله‌ یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی مقابل نفت آبادان شکست خورد و حذف شد. نفت ارومیه هم صبای قم را حذف کرد. نتایج کامل دیدارهای دیروز به این شرح است: *نفت آبادان یک - سپاهان صفر *صبای قم صفر - نفت امیدیه یک *ملوان یک - مس رفسنجان صفر *پیام صنعت آمل یک - ذوب آهن اصفهان 2 *نفت تهران 3 پارسه تهران یک.
صحبت‌های مجیدی پس از خداحافظی از فوتبال
فرهاد مجیدی از فوتبال خداحافظی کرد اما گفت که می‌خواهد در کنار هواداران استقلال به تنها آرزوی دست نیافته ورزشی‌اش دست پیدا کند.وی روز گذشته اظهار داشت: به من حق دهید که با دشواری از این پیراهن دل بکنم، هر‌کدام از ستاره‌های آن، مدال‌هایی بودند که همه ما به آن افتخار می‌کردیم. من به بیشتر آرزوهای فوتبالی خود رسیده‌ام و دوست داشتم با قهرمانی در آسیا از فوتبال خداحافظی کنم اما این امر میسر نشد. امیدوارم در آینده به تنها آرزوی دست نیافته ورزشی‌ام در کنار هواداران عزیز برسم.
قلعه نویی: مجیدی از استقلال جدا نمی شود
قلعه نویی سرمربی استقلال تهران گفت: تنها نقطه تاریک مجیدی این بود که می‌توانست بیشتر در تیم ملی بازی کند. فرهاد از استقلال جدا نمی‌شود. او می‌تواند در کسوت مربی به استقلال کمک کند. او دارای شرایطی است که می‌تواند در آینده در لباس مربیگری به استقلال کمک کند.
نارضایتی مظلومی از تساوی برابر استقلال
پرویز مظلومی در نشست خبری پس از بازی تیمش برابر استقلال گفت:بازی خوبی بود. بازیکنانم اگر کمی خودباوری داشتند با پیروزی زمین را ترک می‌کردند. مساوی دردی از ما دوا نمی‌کند. فقط برای سه امتیاز آنجا بودیم ولی به خاطر فشار روحی و روانی که روی بازیکنان بود، موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. اگر در زدن ضربه پنالتی و موقعیت‌های دیگر دقت می‌کردیم، پیروز می‌شدیم. اصلا از این نتیجه راضی نیستم.
مخالفت هیئت‌مدیره با استعفای رویانیان
هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با استعفای رویانیان مخالفت کرد.محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دلیل تنها بودن در این باشگاه و رای کمیته انضباطی علیه دایی و باشگاه هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد.
نکونام بازي مقابل سايپا را از دست داد
جواد نکونام هافبک تيم فوتبال استقلال با کارت زردي که در نيمه اول بازي با مس کرمان گرفت سه اخطاره و محروم شد و بازي بعدي تيمش مقابل سايپا را در ليگ برتر از دست داد.
نامه اعتراضی راه آهن خطاب به تاج
باشگاه راه‌آهن در نامه‌ای رسمی خطاب به مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال نسبت به آنچه «اشتباه تاثیرگذار داوری» در سه دیدار این تیم برابر نفت تهران ، فولاد و پرسپولیس نامید، اعتراض کرد.
اعلام فهرست نامزدهای دریافت توپ طلای اروپا
23 بازیکن نهایی برای دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 اعلام شدند. فیفا 23 بازیکن زیر را برای دریافت توپ طلای سال 2013 اعلام کرد که اسامی آنها به این شرح است: گرت بیل (ولز)، ادینسون کاوانی (اروگوئه)، رادامل فالکائو (کلمبیا)، ادن آزار (بلژیک) ، زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، آندرس اینیستا (اسپانیا)، فیلیپ لام (آلمان)، روبرت لواندوفسکی (لهستان)، لیونل مسی (آرژانتین) ، توماس مولر (آلمان)، مانوئل نویر (آلمان) ، نیمار (برزیل) ، مسوت اوزیل (آلمان) ، آندره‌آ پیرلو (ایتالیا) ، فرانک ریبری (فرانسه)، آرین روبن (هلند)، کریستیانو رونالدو (پرتغال)، باستین شوآین اشتایگر (آلمان)، لوئیس سوآرس (اروگوئه) ، تیاگو سیلوا (برزیل) ، یایا توره (ساحل عاج) ، رابین فان پرسی (هلند) و ژاوی (اسپانیا). فیفا همچنین 10 نامزد دریافت عنوان بهترین مربی سال را نیز اعلام کرد که اسامی آنها به این شرح است: کارلو آنچلوتی (ایتالیا، پاری‌سن ژرمن/ رئال مادرید)، رافائل بنیتس (اسپانیا، چلسی/ ناپولی)، آنتونیو کونته (ایتالیا‌، یوونتوس)، ویسنته دل بوسکه (اسپانیا، تیم ملی اسپانیا)، سر‌آلکس فرگوسن (اسکاتلند، سابق منچستر‌یونایتد)، یوپ هاینکس (آلمان، سابق بایرن‌‌مونیخ)، یورگن کلوپ (آلمان، بوروسیادورتموند)، ژوزه مورینیو (پرتغال ، رئال مادرید/ چلسی)، لوئیس فیلیپه اسکولاری (برزیل، تیم ملی برزیل)، آرسن ونگر (فرانسه، آرسنال). بهترین بازیکن و مربی فوتبال جهان سیزدهم ژانویه 2014 طی مراسمی در شهر «زوریخ‌» سوئیس مشخص خواهد شد که در آن بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013‌، جایزه «پوشکاش» (زیباترین گل سال) ، جایزه ریاست فیفا و جایزه بازی جوانمردانه به برندگان اهدا خواهد شد.

 


در یک اقدام عجیب و بی‌سابقه قهرمان لیگ دوومیدانی از سوی فدراسیون به صورت محرمانه اعلام شد!
لیگ دوومیدانی در سال جاری در حالی به پایان رسید که پس از گذشت هفت روز از پایان رقابت‌ها هنوز تیم قهرمان به رسانه‌ها اعلام نشده است!در این دوره از لیگ رقابت نزدیکی بین دو تیم پیکان و نفت وجود داشت که در پایان آخرین روز از این مسابقات در حالی که تدارکات لازم از سوی فدراسیون برای برگزاری مراسم اهدای مدال هم پیش‌بینی شده بود، اما در نهایت با اعتراض هر دو تیم قهرمان لیگ مشخص نشد و فدراسیون اعلام کرد که پس از برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان باشگاه‌های پیکان و نفت و بررسی اعتراضات آنها قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد.همچنین در حاشیه این اتفاقات بحث تبانی برخی از ورزشکاران تیم پیکان نیز مطرح شد؛ به طوری که دو تن از دوومیدانی‌کاران المپیکی اعلام کرده بودند پیامک‌هایی حاوی این که "به خاطر تبانی از آنها شکایت خواهد شد" را دریافت کرده‌اند اما از سوی دیگر مسئولان فدراسیون عنوان کردند هیچ گزارش کتبی در این باره دریافت نکرده‌اند. هر چند به صورت شفاهی چنین موضوعاتی مطرح شده است.در ادامه حواشی به وجود آمده در لیگ دوومیدانی جلسه‌ای بین نمایندگان باشگاه‌های معترض و مسئولان فدراسیون برگزار شد و طبق گفته مسئول برگزاری لیگ دیروز نیز درباره این اعتراضات تصمیم‌گیری شد اما تیم قهرمان از سوی فدراسیون به صورت محرمانه مشخص شده است.به گفته مسئول برگزاری لیگ دوومیدانی بناست تیم قهرمان به صورت محرمانه به دو باشگاه اعلام و امروزنام این تیم رسانه‌ای شود!

 


هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری شش دیدار آغاز می شود و در یکی از دیدنی‌ترین مسابقات دو تیم مدعی پیکان و کاله برابر هم به میدان می‌روند.
خانه والیبال تهران در دومین هفته لیگ برتر میزبان نبرد دو تیم مدعی و قدرتمند والیبال ایران است. پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم ایران و آسیا با برخورداری از یک ترکیب منسجم از بازیکنان با تجربه اصلا دوست ندارد در خانه خود به کاله امتیاز دهد. در مقابل شاگردان بهروز عطایی که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌روند هم دنبال کسب هر سه امتیاز بازی در تهران هستند. کاله که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های جهان شرکت کرده بود، در هفته نخست لیگ به میدان نرفت، حالا بازیکنان این تیم برای ارائه نخستین نمایش خود در فصل 92 لیگ به میدان می روند. باید دید نبرد قهرمانان لیگ برتر والیبال چه نتیجه ای را به دنبال خواهد داشت؟ اما در یکی دیگر از بازی های جذاب این هفته تیم پرستاره متین ورامین میزبان شهرداری ارومیه است. حضور بازیکنان موثری چون سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی در باشگاه متین، از همین ابتدا وزن قهرمانی ورامین را سنگین کرده است. نبرد پتکوویچ پاسور تیم ملی صربستان و سعید معروف پاسور اول تیم ملی ایران در این دیدار تماشایی است.
برنامه کامل دیدارهای هفته دوم رقابت های لیگ برتر والیبال به این شرح است: *پیکان تهران – کاله مازندران *بازرگانی جواهری – نوین کشاورز *متین ورامین – شهرداری ارومیه *میزان مشهد – سایپا البرز *شهرداری تبریز – شهرداری زاهدان *آلومینیوم المهدی بندرعباس – باریج اسانس کاشان.

 


درروز خداحافظی مجیدی، تیم فوتبال استقلال مقابل مس کرمان متوقف شد.
در دیدار معوقه از هفته دهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته استقلال به مصاف تیم مس کرمان رفت که بازی با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید. از نکات قابل توجه این بازی‌، خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال بود. وی در دقیقه 89 بازی، زمین مسابقه را ترک گفت و پس از بوسیدن چهار گوشه مستطیل سبز، با دنیای فوتبال وداع کرد. خداحافظی فرهاد مجیدی باعث شد که این بازی در دقایق پایانی از تب‌و تاب بیافتد. در این بازی مصطفی شجاعی در دقیقه 2 برای مس کرمان گلزنی کرد. برای استقلال هم سیاوش اکبرپور در دقیقه 55 با یک شوت از داخل محوطه جریمه گلزنی کرد.
همچنین در دقیقه 63 ضربه پنالتی فرزاد حسین‌خانی کاپیتان مس کرمان را مهدی رحمتی به خوبی مهار کرد.

 


احمد دنیامالی برای انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی ثبت نام کرد.
احمد دنیامالی که حدود دو سال قبل از ریاست فدراسیون قایقرانی برکنار شده بود، دیروز برای انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرد. تاکنون تنها دنیامالی کاندیدای احراز این پست است.

 


عبدالله چمن‌گلی و دستیارانش جایی در میان مربیان دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ندارند.
علی اشکانی مدیر امور فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ باکو را اعلام کرد که عبدالله چمن‌گلی ، مربی ارشد تیم ملی فرنگی در رقابت‌های جهانی بوداپست مجارستان، جایی در این ترکیب ندارد و به نظر می‌رسد وی از تیم ملی کشتی فرنگی کنار گذاشته شده است.
در فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی، ناصر نوربخش به عنوان «مربی اول» معرفی شده است و چمن‌گلی به همراه کادرش کنار رفته‌اند. حمید سوریان، امید نوروزی، امیر علی اکبری، سعید عبدولی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده ، از جمله نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی هستند.

 


سرویس شهرستان‌ها-
پیکر 4 شهید حادثه تروریستی سراوان در بجنورد، اندیمشک،سبزوار و قوچان تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر پاک مرزبان شهید احمد لنگری صبح دیروز با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استان خراسان شمالی با حضور خانواده، بستگان و دوستان شهید از محل مسجد انقلاب تا چهار راه جمهوری اسلامی بجنورد بر روی دستان مردم برگزار شد.بر اساس گزارش خبرنگار کیهان از اندیمشک مراسم تشییع پیکر مرزبان شهید پژمان شاهونوند نیز با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار شد.در این مراسم که هزاران تن از اقشار مختلف مردم شهرهای استان خوزستان حضور داشتند پیکر شهید پژمان شاهونوند تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد.در آئین تشییع مرزبان شهید پژمان شاهونوند، 400 موتورسوار جوان این شهید را مشایعت می‌کردند.شهید احمد لنگری و پژمان شاهونوند جمعه دوم آبان ماه در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان در سیستان و بلوچستان با اشرار مسلح به همراه دیگر همرزمان مرزبانشان به شهادت رسیدند.همچنین به گزارش کیهان مراسم تشییع شهید امین ابارشی و سعید فتنقریی از شهدای حادثه تروریستی سراوان در سبزوار برگزار شد.پیکر مطهر این دو کبوتر عاشق از مسجد جامع سبزوار تا میدان کارگر تشییع شد و از آنجا برای خاکسپاری به امامزاده خسروجرد و روستای فتنقر انتقال یافت.گزارش فارس از قوچان نیز حاکی است پیکر پاک سرباز وظیفه شهید محمد صادقی‌نژاد با حضور مردم و نیروهای نظامی و انتظامی این شهر از مقابل بیمارستان شهدای این شهرستان تشییع و برای به خاکسپاری به روستای شهر کهنه (قوچان عتیق) انتقال یافت تا در جوار حرم امامزاده سلطان ابراهیم(ع) به خاک سپرده شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10