(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09 آبان 1392 - شماره 20629

هواشناسی اعلام کرد
تهران از روز شنبه بارانی می‌شود
ذوالفقاری: طبق هماهنگی انجام شده
اشرار را تا داخل خاک پاکستان تعقیب می‌کنیم
افزایش معتادان ولگرد در پایتخت
انهدام 2 شبکه سرقت خودرو و زورگیری در تهران
برای اولین بار در کشور صورت گرفت
انجام عمل جراحی ترمیم دریچه ریوی
اعدامی زنده شده به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود
 حوادث کوتاه از کشور
انهدام باند ماموران قلابی پلیس در البرز
شیرخوارگاه رقیه در جنوب تهران افتتاح شد
خطر آتش‌سوزی بیخ گوش یک مدرسه پسرانه
آغاز موج انتصاب‌ها در آموزش و پرورش
نجات دختر زنده بگور
45 مسافر هندی در آتش سوختند!
ماساژ ترسناک
تصادف زنجیره‌ای 19 خودرو
150 میلیون «محمد» درجهان
   


کارشناس هواشناسی از آغاز بارندگی‌ها از روز شنبه در پایتخت خبر داد.
به گزارش تسنیم، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز میزان آلاینده‌ها زیاد است اما از جمعه از میزان آن کاسته خواهد شد و شنبه و یکشنبه شاهد بارندگی در پایتخت خواهیم بود.
وی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه شدت بارندگی افزایش می‌یابد و در خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان و غرب اصفهان شاهد رعد و برق و بارندگی خواهیم بود به طوری که آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی توصیه کرد هموطنان از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند. روز یکشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال فارس و شمال بوشهر شدت بارندگی بیشتر خواهد بود.اصغری با اشاره به اینکه پیک بارندگی این بار در استان‌های شمالی نیست بلکه در تمام نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم، عنوان کرد: بسیاری از افراد به دلیل برگزاری مراسم جشن ازدواج در استان گلستان پیگیر بارندگی در این استان بودند که همین‌جا اعلام می‌کنیم امروز شرایط برای برگزاری مراسم‌شان فراهم است اما از بعدازظهر جمعه شاهد بارندگی در استان‌های شمالی خواهیم بود.

 


فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مرزداری پاکستان برای تعقیب اشرار وارد خاک این کشور خواهیم شد.
سردار ذوالفقاری با تاکید بر اینکه این اولین درگیری مسلحانه در منطقه سراوان بین نیروهای مرزبانی و اشرار نبوده است، یادآور شد: از اول فروردین تا 5 آبان ماه امسال در مجموع در مرز پاکستان یکصد و هفت مورد درگیری به وقوع پیوست که 67 مورد آن مسلحانه بود، که به کشته شدن 20 تن از اشرار و مجروح شدن سه نفر از آنان انجامید، همچنین 21 قبضه اسلحه و 21 تن و 874 کیلو مواد مخدر کشف شده است؛ این در حالی است که تنها دو تن از نیروهای ما در این درگیری‌ها زخمی شدند.وی با بیان اینکه در منطقه سراوان تا دو سال گذشته روزانه 3 میلیون لیتر سوخت قاچاق و اشرار مبادرت به ترانزیت خودرویی مواد مخدر می‌کردند، افزود: از دو سال گذشته نیروهای مرزبانی ناجا اقدامات کنترلی را افزایش داده و از آنجا که اشرار موفق به اقدامات مجرمانه خود نشدند بنابراین دست به این حملات ایذایی می‌زنند؛ این در حالی است که آنان توانایی تعرض به برجک‌های ما را ندارند و حرکت اخیر آنان نشان‌دهنده توان بالای نظامی آنان نیست، بلکه قدرت‌ آنان زمانی بروز پیدا می‌کند که بتوانند مقرهای مرزبانی را محاصره کنند.
سردار حسین ذوالفقاری خطاب به اشرار، گفت: به هر میزان که حرکات ایذایی را مشاهده کنیم عزم خود را جدی‌تر و ترددها را بیشتر کنترل خواهیم کرد.وی افزود: از فردا یک تیم قوی در منطقه سراوان مستقر خواهد شد و همچنین اعتبارات لازم را برای احداث مقرهای مرزی پیش‌بینی کرده‌ایم؛ یک تیم فناوری را نیز به محل اعزام خواهیم کرد تا تمام مناطق کور را بررسی کرده و پوشش راداری و اپتیکی را در کنار اقدامات انسداد فیزیکی و استقرار نیرو و گسترش اقدامات اطلاعاتی انجام دهیم.
وی همچنین گفت: اگر بار دیگر مرزبانان ما توسط اشرار مورد حمله قرار گرفته و اشرار به خاک پاکستان فرار کنند با هماهنگی صورت گرفته با مرزداری پاکستان برای تعقیب اشرار به داخل خاک پاکستان وارد خواهیم شد.
وی تاکید کرد: این ورود قطعاً به اطلاع مرزداری پاکستان خواهد رسید چرا که ما نمی‌خواهیم روابط خوبمان با پاکستان به خاطر چند شرور خراب شود.
فرمانده مرزبانی کشور در ادامه از حضور برخی افراد گروهک ریگی در گروهک جیش‌العدل خبر داد و گفت: تیراندازی‌های مشکوک از سمت افغانستان کار تروریست‌ها نیست.
وی در مورد تیراندازی‌های مشکوک از سمت افغانستان به مرزبانان کشور گفت: شواهدی دال بر حرکت تروریستی در این موضوع وجود ندارد بلکه تیراندازها افرادی هستند که قصد ورود به خاک ایران را دارند و مرزبانان کشور مانع این کار شده‌اند.
فرمانده مرزبانی کشور در مورد احتمال اقدام تلافی‌جویانه گروهک جیش‌العدل بعد از اعدام 16 شرور در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: این که آنها درصدد باشند تا اقدام تلافی جویانه‌ای را انجام دهند قابل تصور است اما می‌دانند که ما با هوشیاری منطقه را تحت کنترل داریم.وی همچنین با گلایه از دولت برای عدم تخصیص بودجه جهت انسداد مرزها گفت: ما اعلام کردیم که اگر تفاوت قیمت سوخت قاچاق را به مدت 12 روز به ما بدهند مرز را به طور کامل مسدود می‌کنیم که این کار انجام نشد.

 


معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: معتادان ولگرد در پایتخت با توجه به تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر افیونی به صنعتی در حال رشد است.
دکتر رضا جهانگیری‌فر در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه اعتیاد در کشور هوشمندانه در حال رشد است، گفت: متاسفانه در برخورد با پدیده اعتیاد هوشمندانه رفتار نکرده‌ایم در حال حاضر الگوی مصرف مواد مخدر از مواد افیونی به توهم‌زا در حال تغییر است و این نوع مواد مخدر اضطراب و هیجان را در فرد معتاد ایجاد می‌کند و با یک بار مصرف امکان ترک آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: تغییر رفتاری سریع در افرادی که معتاد به مواد مخدر صنعتی هستند سبب می‌شود این افراد بسیار زود از جامعه طرد شوند و به دلیل رفتارهای غیرطبیعی و گرایش به مواد دیگر مانند الکل و ایجاد برخی رفتارهای نابهنجار حتی از خانواده‌های خود نیز طرد می‌شوند. بنابراین در سطح شهر تهران ما از این معتادان ولگرد ژولیده بسیار می‌بینیم.
جهانگیری‌فر با بیان اینکه این معتادان دست به جرایم خرد از جمله گدایی، سرقت‌های خرد و زورگیری می‌کنند، گفت: چالش جدی شهر تهران گسترش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و معتادانی است که اصطلاحا به آنها ماده 16 گفته می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری وظیفه‌ای در خصوص معتادان ندارد، گفت: ما افراد بی‌خانمان را که جمع‌آوری می‌کنیم بخشی از آنها را معتادان تشکیل می‌دهند اما اجازه نگهداری اجباری آنها را نداریم و وظیفه اصلی با ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و وزارت بهداشت است.
معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه 15 درصد معتادان ولگرد پایتخت را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: بسیاری از اینها از شهرهای دیگر به تهران می‌آیند زیرا به دلیل بزرگی تهران شناخته نشده و از نظارت اجتماعی فرار می‌کنند.
به گفته جهانگیری‌فر، شهرداری هنوز نتوانسته برای زنان گرمخانه ایجاد کند تا حداقل اینگونه زنان شب‌ها در پارک‌ها و مکان‌های نامناسب نباشند و این به دلیل عدم پذیرش جامعه برای ایجاد چنین مکانی است. وی افزود: در حال حاضر اینگونه زنان به مرکز شبانه‌روزی برده و پس از بهبودی به طور اختیاری به محل‌های سرای کار و زندگی منتقل می‌شوند.

 


دو شبکه بزرگ سارقین خودرو و زورگیران در محدوده مرکز و غرب تهران توسط پلیس آگاهی متلاشی شد.
بنابر اظهارات سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان انهدام دو شبکه سرقت خودرو و زورگیری 29 نفر از اعضای این باندها دستگیر شده‌اند گفت: با رصدهای صورت گرفته از سوی مامورین آگاهی تهران بزرگ این دو شبکه شناسایی شدند و 29 نفر که به صورت دو شبکه جداگانه اقدام به زورگیری و سرقت خودرو از شهروندان تهرانی می‌کردند، دستگیر شدند.
شبکه سارقین که مشتمل بر 24 نفر بودند در قالب 3 باند مختلف اتومبیل‌های شهروندان را در مناطق غربی و حاشیه شهر سرقت می‌کردند و با انتقال آنها به گاراژ و تعمیرگاه‌های خاص قطعات و تجهیزات گرانقیمت آنها را جدا کرده و در ساعات کم رفت و آمد روز خودروها را در مناطق شهر رها می‌‌کردند.گفتنی است در جریان دستگیری اخیر تعمیرکاران، صاحبان گاراژ، سارقان و مالخران مرتبط با این سرقت‌ها دستگیر شدند و به عبارت بهتر شبکه کامل سارقین خودرو از زمان سرقت تا خرید شناسایی، دستگیر و منهدم شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین در تشریح جزئیات سرقت زورگیران دستگیر شده گفت: این گروه 5 نفره مشتریان بانک‌ها را که وجه نقد یا اشیاء قیمتی را با خود حمل می‌کردند با استفاده از شیوه زاغ‌زنی شناسایی و با تعقیب آنها و با بهره‌گیری از تصادفات ساختگی و تهدید با اسلحه سرد، چاقو و قمه اموال قیمتی و پول نقد آنها را به سرقت می‌بردند.
محمدیان با بیان اینکه در جریان انهدام باندهای اخیر 60 تا 70 فقره سرقت و اموال مرتبط با آنها شناسایی شده از همشهریان تهرانی خواست کسانی که در ماه‌های اخیر مورد تهاجم سارقین و یا مورد کیف‌قاپی و سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به ادارات هجدهم و بیستم آگاهی در خیابان وحدت اسلامی ضمن شناسایی متهمین کشف اموال مسروقه خود را نیز پیگیر شوند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به سوء سابقه سرکرده باند سارقین خودرو گفت: سرکرده باند سارقین خودرو سال گذشته نیز در محدوده کلانتری 134 در غرب تهران هنگام سرقت خودرو مورد هدف گلوله قرار گرفته بود و مجددا پس از آزادی از زندان باند دیگری را جهت سرقت خودرو تاسیس کرده بود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با توجه به سرقت مسلحانه اعضای زورگیر باند کشف شده تاکنون دو نفر با ادعای مجروحیت از سوی این افراد به پلیس آگاهی مراجعه کردند ولی تصور بر این است که تعداد مجروحان با توجه به شناسایی‌هایی که بعد از این صورت می‌گیرد بیشتر باشد.
محمدیان در پایان با بیان اینکه اکثر متهمین دستگیر شده دارای جرایم مرتکب با سرقت و زورگیری هستند گفت: از این سارقان خودروهای گرانقیمتی نیز کشف شده که هزینه آن از محل سرقت‌های انجام شده توسط این باند تامین شده است.

 


عمل جراحی دریچه ریوی با استفاده از دریچه هموگرافت تک‌لتی (Mono Valve) برای اولین بار در ایران توسط پزشک بسیجی، دکتر حمید بیگدلیان در مرکز فوق تخصصی قلب شهید چمران اصفهان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، این عمل جراحی برای ترمیم دریچه ریوی سه کودک بیمار یک ساله مبتلا به تترالوژی فالوت توسط تیم جراحی اطفال به سرپرستی آقای دکتر حمید بیگدلیان از اعضای بسیج جامعه پزشکی اصفهان در مرکز فوق تخصصی شهید چمران با موفقیت انجام شد.در این عمل جراحی ترمیمی دریچه ریوی نارسا بیمار به کمک دریچه هموگرافت تک‌لتی (Mono Valve) ارسالی از دانشگاه تهران ترمیم گردید که در درمان نارسایی بطن راست بسیار موثر است. در نتیجه میزان مرگ و میر و عوارض بعد عمل کاهش می‌یابد.
از خصوصیات این عمل قابلیت رشد بدون دریچه اصلی ریوی بیمار می‌باشد که با افزایش سن قابل رشد می‌باشد و نیاز به عمل مجدد کاهش می‌یابد.
لازم به ذکر است در حال حاضر حال عمومی این سه کودک بسیار رضایت‌بخش است.دکتر حمید بیگدلیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق و عضو بسیج جامعه پزشکی اصفهان می‌باشد.

 


سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد گفت: شخص اعدامی زنده شده طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.
دکتر احمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌شمالی، درباره وضعیت جسمانی این بیمار اظهار داشت: پس از آن که وضعیت تنفسی این بیمار در بیمارستان امام علی(ع) بهتر شد به دلیل اینکه نیازی به انجام عمل‌های جراحی نداشت به این بیمارستان انتقال یافت.
وی افزود: در حال حاضر، حال عمومی این بیمار خوب است و فقط مقداری از عوارض ناشی از کمبود اکسیژن که طی زمان بالا بودن بر دار بر روی وی باقی مانده است، وجود دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه این بیمار هوشیاری خود را به طور کامل بدست آورده است، ادامه داد: به علت عوارض ناشی از دار، تارهای صوتی دچار عوارض شده و هم‌اکنون بیمار قادر به تکلم واضح نیست.
پزشکی قانونی قصوری نداشته است
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در موضوع زنده شدن اعدامی بجنوردی، پزشکی قانونی هیچ قصوری نداشته است.
احمد شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب، گفت: مرگ دارای علائمی است که وقتی پزشک این علائم را مشاهده کرد، مرگ را اعلام می‌کند. سیاه شدن چهره، نداشتن نبض و... را می‌توان از نشانه‌های مرگ عنوان کرد.وی ادامه داد: پزشکی قانونی فرد مذکور را معاینه و تمام علائم مرگ را در او مشاهده کرده و از لحاظ علمی وی را مرده اعلام کرد. در بیمارستان‌ها نیز ممکن است این اتفاق بیفتد که بیمار علائم حیاتی‌اش از بین رفته و به سردخانه منتقل می‌شود و پس از آن علائم حیات در او دیده می‌شود.
شجاعی خاطرنشان کرد: در مواقعی که ضربان قلب ضعیف باشد و با دستگاه‌ها قابل تشخیص نباشد این امکان وجود دارد که بیمار مرده تشخیص داده شود. قصوری از سوی پزشکی‌قانونی مبنی بر اینکه فرد پس از اعدام زنده شده، وجود ندارد؛ چرا که وی علائم حیات را نداشته و احتمالاً ضربان قلبش ضعیف بوده است.شایان ذکر است، قاچاقچی 37 ساله بجنوردی که به دلیل حمل یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه از سه سال پیش با حکم قضایی در زندان این شهر محبوس و منتظر حکم اعدام بود، هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد اما یک روز پس از اجرای حکم اعدام با مشاهده علائم حیاتی، برای درمان به بیمارستان منتقل شد و همچنان تحت درمان است.

 


انهدام باند سرقت
زاهدان- فارس: طی هفته گذشته اعضای یک باند 5 نفره سارق مسلح در زاهدان دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این سارقان به 18 فقره سرقت اعتراف کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
محسن عطار با بیان این که بیشترین سرقت این افراد از منازل بوده از مردم خواست در مواجهه با افراد ناشناس در صورتی که خود را از یکی از ارگان‌های اداری معرفی کردند حتما از آنها کارت شناسایی بخواهند.
دستگیری سارق مسلح
سیریک- فارس: 5 نفر از سارقان مسلح در شهرستان سیریک که اقدام به سرقت طلا و جواهرات از منزل مردم کرده بودند طی 2 عملیات جداگانه توسط نیروی انتظامی دستگیر و برای رسیدگی بیشتر تحویل مراجع قضایی شدند.
این سرقت‌ها در 2 هفته گذشته در سطح شهرستان اتفاق افتاده که با تشکیل کمیته امنیت ویژه رسیدگی به سرقت‌های مسلحانه توسط شورای تامین شهرستان عوامل شناسایی و دستگیر شدند.
ارزش طلا و جواهرات سرقت شده، بیش از 400 میلیون ریال اعلام شد.
واژگونی اتوبوس
یزد- ایرنا: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: یک دستگاه اتوبوس با 25 مسافر به علت بارندگی و لغزندگی جاده در محور یزد- مهریز از مسیر منحرف و واژگون شد.
سرهنگ احمد مظفری افزود: در این حادثه 2 تن از مسافران که تاکنون هویت آنان مشخص نشده است کشته و 20 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
مصدومان این حادثه به مراکز درمانی یزد منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.
بازداشت قاچاقچی
رشت- فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری اعضای 3 نفره باند تهیه و توزیع حشیش و کشف بالغ بر 14 کیلوگرم ماده مخدر از خودروی بار این قاچاقچیان خبر داد.
سیدرسول صمدی گفت: اعضای باند قصد داشتند این محموله را به یک نفر قاچاقچی در رشت تحویل دهند که با مراقبت‌های نامحسوس پلیس دستگیر شدند.
مقابله با قاچاق سوخت
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی جهرم اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان مطلع شدند یک کامیون حامل سوخت قاچاق در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان در حال تردد است.
سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران خودرو موردنظر را شناسایی و پس از متوقف کردن آن 22 هزار و 500 لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.
وی ادامه داد: راننده خودرو دستگیر شد و تحقیقات کماکان ادامه دارد.
قتل در جنگل
نکا- فارس: فرمانده انتظامی نکا گفت: جوان 25 ساله نکایی با ضربات چاقو به قتل رسید.
سرهنگ اسماعیل فتحی در گفت‌وگو با فارس گفت: روز دوشنبه 6 آبان ماه جسد جوان 25 ساله نکایی به نام (م-ر) اهل روستای بایع‌کلا نکا و ساکن شهرستان نکا در روستای خیرآباد این شهرستان کشف شد.
وی اظهار داشت: پلیس با حضور در محل کشف جسد به دنبال قاتل و یا قاتلان اقدامات خود را آغاز کرده است.
جسد این جوان در جنگل‌های خیرآباد نکا پیدا شده و اکنون برای انجام معاینات در پزشکی قانونی است.
پدر، قاتل دختر
شیراز- فارس: مردی که دخترش را به قتل رسانده و متواری شده بود در کمتر از 12 ساعت در کوه‌های اطراف شهرستان مرودشت استان فارس دستگیر شد.
محمد شیبانیان با اشاره به سرعت عمل ماموران در شناسایی و دستگیری قاتل فراری، گفت: در بازجویی‌های اولیه از قاتل، قتل دخترش توسط وی به دلیل اختلافات خانوادگی مشخص شد.
حمله سگ ولگرد به پیرمرد
رفسنجان- فارس: یکی از اهالی روستای علم‌آباد شهرستان رفسنجان بر اثر حمله یک سگ ولگرد جان خود را از دست داد.
بر اثر حمله این سگ ولگرد فرد 61 ساله‌ای به نام محمد ابراهیمی که موتورچی یکی از چاه‌های کشاورزی رفسنجان و از اهالی روستای علم‌آباد بود از ناحیه گردن مجروح شد و بر اثر آسیب‌دیدگی مجرای تنفسی جان خود را از دست داد.
مرگ در اثر برق‌گرفتگی
بابل - فارس: رئیس اورژانس 115 بابل گفت: جوان 31 ساله بابلی در اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد. این حادثه در جاده گنج‌افروز روستای بالف کلای غربی رخ داد. علت وقوع حادثه توسط نیروهای مربوطه در دست بررسی است.
انفجار کپسول قربانی گرفت
سیریک - فارس: به علت بی‌احتیاطی و نشت شیلنگ کپسول گاز در آشپزخانه منزلی در روستای شمع جو یک نفر از اعضای این خانواده جان خود را از دست داد.
در این حادثه دختر 18 ساله‌ای که مشغول آشپزی بود به علت انفجار کپسول و شدت جراحات وارده جان خود را در بیمارستان از دست داد. در این حادثه کلیه اثاثیه منزل در آتش سوخت.
قربانیان گازگرفتگی
اصفهان - ایرنا: هنوز روزهای زیادی از آغاز فصل سرد نگذشته است که گاز‌گرفتگی در کمال آرامش و در سکوتی تلخ 7 انسان دیگر را در اصفهان به کام مرگ فرستاد.
لازم به ذکر است که در جریان عملیات نیروهای سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان 11 نفر نیز از مرگ نجات یافته‌اند.
انفجار منجر به مصدومیت
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اصفهان اعلام کرد در اثر حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی واقع در خیابان کهن‌دژ و ریزش آوار، یک مرد 37 ساله دچار سوختگی 50 درصد شد و همچنین یک مرد 32 ساله و 3 زن 27 ساله، 36 و 64 ساله به شدت مصدوم شدند.

 


رئیس پلیس استان البرز گفت: 6 عضو یک باند که در پوشش ماموران نیروی انتظامی اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند، در این استان دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا از کرج، سرتیپ «احمد علی گودرزی» دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اخاذی از آنها تحت پوشش ماموران نیروی انتظامی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و جعل عنوان مامور پلیس آگاهی، مواد مخدر و اطلاعات توسط اخاذان، با تشکیل چند تیم ويژه از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان البرز عملیات دستگیری اعضای این باند آغاز شد.
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و استفاده از بانک اطلاعاتی سارقان، سرنخ‌های اولیه از اعضا این باند را به دست آوردند.
گودرزی اظهار داشت: با شناسایی دو نفر از سرکرده‌های اصلی این باند و محل اختفاء و پاتوق‌های آنان در شهرهای آبیک، کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ این مناطق تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.
وی گفت: ماموران در نهایت طی عملیا‌ت‌های غافلگیرانه موفق شدند 6 عضو این باند را که نسبت فامیلی با هم داشتند در شهرهای آبیک و نظرآباد دستگیر کنند.
گودرزی گفت: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان تعداد چهار عدد قوطی افشانه اشک‌آور، چند حلقه دستبند یکبار مصرف، سلاح کلت کمری تقلبی و دیگر تجهیزات و لباس نیروی انتظامی به همراه تعداد 8 دستگاه خودرو تیزرو کشف شد.

 


معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از افتتاح دومین شیرخوارگاه استاندارد در جنوب تهران (شهرری) خبر داد و گفت: طی 15 روز آینده این مجموعه افتتاح خواهد شد.
حسین بدخشان در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران در حال حاضر تعامل خوبی را با سازمان بهزیستی کشور و حمایت از نیازمندان و مددجویان دارند بطوریکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های مسکن و معیشت مددجویان از طریق خیرین تامین می‌شود.وی در خصوص ساخت شیرخوارگاه‌های جدید در سطح کشور اظهار داشت: نخستین شیرخوارگاه استاندارد در استان البرز افتتاح شد به طوریکه به زودی و طی دو هفته آینده دومین شیرخوارگاه استاندارد در جنوب تهران (شهرری) افتتاح خواهد شد.

 


دانش‌‌آموزان یک مدرسه پسرانه از خطر جدی آتش‌سوزی پنج باب مغازه ظروف یک بار مصرف نجات یافت.
سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: حریق در پنج مغازه مجاور مدرسه پسرانه میدان قیام در ساعت 40/7 دقیقه صبح هنگامی آغاز شد که تعداد زیادی دانش‌آموز در حیاط مدرسه حضور داشتند.وی با اشاره به اعزام دو ایستگاه 3 و 4 و گروه نجات 9 به محل حادثه، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد که در پشت‌بام پنج باب مغازه فروش لوازم یکبار مصرف، انباری سراسری ایجاد شده که این قسمت کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور است.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه یک مدرسه سه طبقه نیز در مجاورت محل حادثه قرار داشت، گفت: گروهی از آتش‌نشانان با مراجعه به مدرسه، هشدارهای ایمنی لازم را به دانش‌آموزان و مسئولان ارائه کرده و گروهی دیگر نیز همزمان از چند جهت اقدامات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.ملکی با بیان اینکه آتش به حیاط مدرسه سرایت نکرد، افزود: عوامل آتش‌نشانی در ساعت 45/8 پس از اتمام حریق و ایمن‌سازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند.

 


دکتر فانی آغاز مسئولیت خود بر وزارت آموزش و پرورش را با 3 انتصاب جدید در این وزارتخانه آغاز کرد.
به گزارش فارس خلیل بابالو به عنوان رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، سید محمد بطحایی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و عمادی نیز به عنوان رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش منصوب شده‌اند.
بنابر این گزارش، انتصاب‌های دیگری در این وزارتخانه در راه است و تغییراتی نیز در معاونت‌ها و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها صورت خواهد گرفت.

 


دختر نوجوان پاکستانی که توسط دو مرد ناشناس مورد تجاوز قرار گرفته و زنده به گور شده بود توانست خود را از زیر تلی از خاک بیرون بکشد و نجات یابد.
بنابر اعلام پلیس پاکستان این دختر 13 ساله پس از آنکه توسط دو مرد ربوده شد و مورد تجاوز قرار گرفت، زنده به گور شد.این دختر نوجوان پس از آنکه هوشیاری خود را به دست آورد موفق شد با تلاش زیاد به بیرون از خاک راهی پیدا کند و خود را به یک مرکز درمانی برساند.
پلیس پاکستان پس از دریافت شکایت پدر این دختر مبنی بر وقوع این حادثه بررسی‌های بیشتر برای شناسایی دو متهم و دستگیری آنان را آغاز کرد.به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، تجاوز به کودکان یکی از معضلات مهم اجتماعی در پاکستان است.
طبق بررسی‌های مؤسسه خیریه کودکان «ساحیل» در پاکستان در فاصله سال‌های 2002 تا 2012 میلادی، آمار تجاوز به کودکان در این کشور از 668 به 2788 مورد افزایش یافته است.

 


در برخورد یک دستگاه اتوبوس با دیواره جاده در منطقه محبونبگر در ایالت آندرا پرادش هند 45 نفر زنده در آتش سوختند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، این حادثه بامداد چهارشنبه در بزرگراه ملی بنگلور- حیدرآباد روی داد و 45 مسافر این اتوبوس ولوو که در خواب بودند،‌جان خود را به طرز فجیعی از دست دادند. تنها راننده و چهار مسافر دیگر موفق به نجات از مهلکه شدند. براساس گزارش‌های رسیده اتوبوس در حال سبقت از یک خودروی دیگر بود که به دیواره جاده برخورد کرد و مخزن سوخت آن منفجر شد. تعدادی از اهالی که شاهد ماجرا بودند گفتند اتوبوس در مدت چند دقیقه به خاکستر تبدیل شد و به طور باورنکردنی مسافران آن زغال شدند! از آنجا که اغلب مسافران خواب بودند و اتوبوس سیستم قفل مرکزی داشت مسافران نتوانستند به موقع خود را از پنجره‌ها نجات دهند.
به گفته پلیس هند راننده اتوبوس پس از آنکه خود را از مخمصه نجات داد قصد داشت متواری شود که توسط مأموران پلیس دستگیر شد.به نظر می‌رسد، سرعت بالا و سبقت غیرمجاز عامل این حادثه بوده باشد.

 


ماساژ بدن با مارهای پیتون به تازگی مورد استقبال قرار گرفته است.
روش کار به این شکل است که ابتدا باید در یک جکوزی آبگرم کمی استراحت کنید و بعد روی تختی دراز بکشید. ماساژور هم مارها را یکی، یکی روی بدنتان قرار می‌دهد. ابتدا با حرکت مارها روی بدنتان احساس ترس می‌کنید ترس باعث بالا رفتن آدرنالین و فشار خونتان می‌شود که در نهایت احساس بسیار مثبتی در شما ایجاد می‌کند این ماساژ به تازگی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 


رسانه‌های آمریکایی از تصادف زنجیره‌ای 19 خودرو در یکی از بزرگراه‌های ایالت آریزونا و کشته شدن سه تن در این حادثه خبر دادند.
در این حادثه که عصر سه‌شنبه به دلیل وقوع طوفان شدید اتفاق افتاد، سه تن جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز مجروح شدند.
مقامات دپارتمان امنیت عمومی آریزونا اظهار داشتند: چندین کامیون حمل بار در این تصادف زنجیره‌ای دخالت داشته و برخی از آنها در این سانحه واژگون شدند.
در پی وقوع این حادثه،‌پلیس آریزونا اقدام به مسدود کردن دو سمت بزرگراه کرد. همچنین طبق گزارش‌ها هنگام بروز حادثه،‌میدان دید رانندگان کمتر از سه متر بود.

 


یک روزنامه اسپانیایی نوشت: نام «محمد» بیشترین اسم را در جهان دارد.
به گزارش روزنامه اسپانیایی «ای‌بی‌سی» نام محمد برگرفته شده از نام (حضرت) محمد پیامبر اسلام(ص) هم اکنون در جهان بیشترین نام را در میان نام‌های مورد استفاده جهان دارد.
به نوشته این روزنامه، هم اکنون نزدیک به 150 میلیون نفر در جهان «محمد» نامیده می‌شوند.
این روزنامه افزود: نام محمد در پاکستان،‌ هند و بنگلادش،‌بیشترین فراوانی را دارد و در ترکیه به شکل Mehmet، در بوسنی به شکل Meho، در آفریقا Mamadou و در ایران و افغانستان،‌ محمد بیشترین است. همه این اسامی از نام محمد برگرفته شده‌اند.
این روزنامه اسپانیایی ادامه داد: محمد بیشترین فراوانی را در جهان دارد. علاوه بر کشورهای پرجمعیت مسلمان، در شمار زیادی از کشورهای غیرمسلمان، نام محمد فراوانی بالایی دارد.
به عنوان مثال، «محمد» در برخی مناطق فرانسه پرطرفدارترین نام است و در انگلیس و اسپانیا هم نام محمد در رتبه ششم پرطرفدارترین اسامی قرار دارد. محمد، بیشترین و پرطرفدارترین نام در میان مسلمانان و جهان است.
اسم محمد در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و جهان اسلام به صورت «محمد»، در آلبانی به سه شکل Mehmed، Mahommed و Mahomet، در ترکیه به شکل Mehmet، در زبان لاتین Mahometus و در زبان اسپانیولی Mahoma نوشته می‌شود.محمد به معنی بسیار ستایش شده و از ریشه حمد است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10