(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09 آبان 1392 - شماره 20629

حدیث دشت عشق
سرمربی تیم ملی ایران عملکرد تیم نوجوانان در رقابت‌های جام جهانی را ستود
انتقاد دوباره کی‌روش از عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی
اخبار کوتاه از فوتبال
دوری یک ماهه حدادی از میادین
مذاکره فدراسیون بسکتبال با 5 کشور اروپایی
نایب قهرمانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی
آغاز لیگ برتر کشتی آزاد از 17 آبان
مبارزه پولادگر و ساعی روی شیاپ چانگ انتخابات
خواندنی از ورزش ایران
حساب بانکی فدراسیون شنا همچنان مسدود است
آغاز مسابقات بین‌المللی ورزش پهلوانی در خرم‌آباد
   


به ياد پاسدارشهيد«حسن مدني فرد»
پيشمرگ كرد مسلمان
شهید حسن مدنی فر یکی از بنیان‌گذاران سازمان پیشمرگان بود که تا آخرین لحظه شهادت در لباس مقدس پاسداری نام پیشمرگ مسلمان را بر زبان داشت و به آن افتخار می‌کرد.
در تمام درگیری‌هاي منطقه حضور چشمگیر داشت. با آنکه بارها زخمی شد ولی هنوز زخم‌های بدن التیام نیافته بود که به میدان نبرد در قالب فرمانده ای توانا مراجعه می کرد. ضد انقلاب توان درگیر شدن رودر رو با او را نداشت ودر هر عملیاتی که حضور داشت صددرصد ضد انقلاب شکست می خورد تا اینکه در23/6/1360هنگام ماموریت بر اثر انفجار مین توسط ایادی شیطان جرعه شهادت را نوشید وبه آرزوی دیرینه اش رسید و در خاک مریوان که به دست خودش وهمرزمانش پاکسازی شده بود به خاک سپرده شد. دشمن با تمام زبونی تاب تحمل خانواده‌های انقلابی در کردستان را نداشت وچندین سال بعد پدر این شهيد راکه بیش از هفتاد سال سن داشت وشخصی کاسب و بازاری بود دستگیر نموده وبعد ازچندماه اسارت وشکنجه فراوان اعدام و شهید نمودند .

 


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید حضور در جام جهانی بدون بازی‌های دوستانه خنده‌دار است.
کارلوس کی‌روش که برای انتخاب کمپ تیم ملی به برزیل سفر کرده در گفت‌وگویی درباره دستاوردهای سفرش به قاره‌ آمریکا، وضعیت بازی‌های دوستانه‌ تیم ملی، عملکرد تیم نوجوانان در جام جهانی و تمجید فرگوسن در کتاب بیوگرافی‌اش صحبت کرد که گزیده ای از صحبت های وی در ذیل می آید:
* من عملکرد تیم نوجوانان را در جام جهانی زیر نظر داشتم و عملکردشان را پی‌گیری می‌کردم. باید به اعضای تیم بابت صعود به مرحله‌ی دوم جام جهانی تبریک بگویم.
* کارهای اقامت تیم ملی در کمپ برزیل در حال انجام شدن است. اطمینان دارم که به زودی می‌توانیم محل کمپ اصلی تیم ملی را در جام جهانی برزیل اعلام کنیم. در حال حاضر تمامی اطلاعات به صورت کاملا محرمانه در اختیار فیفاست و هیچ فردی توانایی دسترسی به سیستم کاندیداتوری فیفا را ندارد دیگر مطلبی نیست به جز این‌که درخواست ما درباره‌ مکان اردوی تیم ملی جایی است که بسیار باکیفیت، با افتخار و با پرستیژ برای تیم ملی ایران باشد.
* واقعیت این است که تیم‌های سرگروه هیچ اهمیتی ندارند. این کاملا بی‌اهمیت است که ما با تیم A هم‌گروه باشیم یا تیم B یا تیم C. مطلبی که بسیار اهمیت دارد این است که باید برنامه‌ آماده‌سازی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی انتخاب کنیم. چیزی که مهم است این‌که شجاعت داشته باشیم تا با دستور کاری درست و با همتی بلند از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی حمایت کنیم. چیزی که اهمیت دارد این است که جرأت گذشت از منافع شخصی را داشته باشیم و به منافع اصلی، جمعی و ملی ایران متعهد شویم. چیزی که مهم است این‌که ایمان داشته باشیم و به درستی درک کنیم که هدف اصلی فوتبال ایران این است که از برنامه‌ آماده‌سازی تیم ملی حمایت شود تا با فراهم شدن زمینه‌ لازم، شعف، افتخار و سربلندی هواداران فوتبال ایران را در جام جهانی شاهد باشیم.
* متاسفانه هیچ خبری راجع به بازی‌های دوستانه‌ تیم ملی که باعث تقویت آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی باشد در دسترس نیست. غیرممکن است که بتوانیم برنامه‌ریزی در سطح بین‌الملل داشته باشیم در شرایطی که هیچ چیز راجع به زمان‌بندی فوتبال ایران نمی‌دانیم. روزهای فیفای ما با بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا کاملا مسدود شده است. در نتیجه در حال حاضر اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم تنها بازی‌هایی که پیش‌رو داریم و می‌تواند به برنامه‌ی آماده‌سازی ما کمک کند بازی‌های زیر است:1- تایلند (دیدار مجدد)2- لبنان3- کویت
* نقطه نظر من کاملا شفاف و ساده است. با تمام احترامی که قائل هستم این بازی‌ها به عنوان بازی‌های آماده‌سازی در راه جام جهانی، خنده‌دار است.
* اینکه سر آلکس فرگوسن در کتاب خود مرا همه کاره منچستریونایتد در زمان همکاری اش با منچستریونایتد معرفی کرده برای من افتخار است.من بار دیگر قدردانی بزرگ خود را از او به خاطر این‌که این فرصت را به من داد تا بتوانم در خدمت باشگاه بی‌بدیل و خانواده‌ی بی‌همتای منچستریونایتد باشم تکرار می‌کنم.

 


تیموریان هم ساز جدایی کوک کرد
آندرانیک تیموریان با 2 پیشنهاد از کشورهای کره و قطر روبرو شده است.سرژیک تیموریان در این خصوص گفت:متأسفانه باشگاه استقلال به قول‌هایی که داده آنها را عملی نکرده و در حال حاضر هم هر چه با مسئولان استقلال تماس می‌گیرم پاسخم را نمی‌دهند.به نظر می‌رسد مشکلات مالی باشگاه استقلال حل نشدنی است.برادر هافبک تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: آندو دو پیشنهاد از کشورهای کره و قطر دارد که به تازگی به دستمان رسیده و با توجه به شرایط و بررسی موضوعات خواستار جدایی وی از استقلال در نیم‌فصل هستیم.تیموریان در تمرین دیروز استقلال شرکت نکرد.
28 میلیارد تومان هزینه برگزاری جام جهانی نوجوانان
دبیرکل فدراسیون فوتبال امارات، گفت برگزاری جام جهانی نوجوانان برای این کشور 40 میلیون درهم هزینه در بر داشت.یوسف عبدالله، دبیر کل فدراسیون فوتبال امارات گفت: می‌توانستیم این رقابت‌ها را با هزینه‌ای 20‌میلیون درهم برگزار کنیم، اما این کار را انجام ندادیم، چرا که می‌خواهیم با بهترین نحو حق میزبانی را به جای آوریم. فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از میزبانی امارات بسیار راضی است و آن را یکی از بهترین میزبانی‌های تاریخ جام جهانی نوجوانان خواند.تیم فوتبال نوجوانان ایران که در جام جهانی امارات حاضر بود سه‌شنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه چهار بر یک مغلوب نیجریه شدو از دور مسابقات کنار رفت.
پرسپوليس - الوند همدان ؛ جمعه در ورزشگاه آزادی
تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفي فردا (جمعه) از ساعت 20/16 در ورزشگاه آزادی به مصاف الوند همدان می رود.
مراسم قرعه‌کشي مرحله يک‌هشتم جام حذفي دیروز در سالن روابط عمومي سازمان ليگ با حضور نمايندگان تيم‌های حاضر برگزار شد. در این مراسم که با حضورغلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برگزار شد، تیم‌های نفت آبادان، داماش گیلان و پرسپولیس به عنوان میزبان دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی انتخاب شدند.به این ترتیب، نفت آبادان میزبان گسترش فولاد تبریز شد، داماش گیلان در خانه به مصاف راه آهن می‌رود و پرسپولیس نیز در تهران میزبان الوند همدان خواهد بود.همچنین تاریخ دیدار استقلال و کاسپین قزوین در این جلسه مشخص شد.طبق برنامه دیدار تیم‌های استقلال و کاسپین قزوین در مرحله یک شانزدهم نهایی جام‌حذفی در تاریخ 19 آذر برگزار خواهد شد.برنده این دیدار باید برابر ملوان بندر انزلی در مرحله یک هشتم نهایی به میدان برود.
کفاشيان: اساسنامه ايراداتي دارد
رئيس فدراسيون فوتبال ايران مي‌گويد که اساسنامه انتخابات هيات فوتبال ايراداتي دارد که در انتخابات آينده اين اشکالات برطرف خواهد شد.علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ايران درباره اينکه آيا قبول داريد اساسنامه اشکالاتي دارد يا خير، بيان کرد: بله يکسري اشکالات اساسنامه دارد. مثلا سرمربي يکي از تيم‌هاي ليگ استان حق راي دارد در صورتي که سرمربي يکي از تيم‌هاي ليگ برتري ارجح است ولي اين ايرادات براي همه است. ما در اساسنامه بعدي‌مان که اخيرا در مجمع داشتيم، اين ايرادات را اصلاح کرديم، ان‌شاءالله در دوره‌هاي بعدي اين اشکالات برطرف خواهد شد.
سنگی دیگر سر راه سرخ‌ها
ولادتکو هافبک سابق مقدونیه تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالباتش در اقدامی جدید به فیفا شکایت کرد. فیفا نیز نامه‌ای از سوی کمیته حل اختلاف خود به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد و در آن نوشت با توجه به اینکه قرارداد این بازیکن مقدونیه‌ای تا انتهای سال 2013 با باشگاه پرسپولیس است با توجه به شکایت مشارالیه باشگاه پرسپولیس باید مبلغ 55 هزار دلار به فیفا تا 13 نوامبر پرداخت کند.
استقلال می‌تواند جای مجیدی بازیکن جدید بگیرد
مصطفی شهبازی مسئول نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: در صورتی که مجیدی از فهرست استقلال خارج شود این باشگاه می‌تواند جای این بازیکن، بازیکن جدید بگیرد.
7 آذر دیدار دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس با میلان
محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از برگزاری دیدار دوستانه پیشکسوتان این باشگاه با ستارگان میلان در تاریخ 7 آذر خبر داد.
اظهارات مایلی‌کهن تمرکز صبا را بهم می‌ریزد
مدیرعامل باشگاه صبای قم با بیان اینکه جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور برای این تیم اهمیتی نداشت در خصوص عملکرد سرمربی این تیم و نتایج کسب شده گفت: نتایجی را که باید می‌گرفتیم، کسب نکرده‌ایم و باید پذیرفت اظهارات حاشیه‌ای مایلی‌کهن روی تیم اثر منفی می‌گذارد.

 


ارزشمندترین بازیکن بسکتبال آسیا گفت: طبق نظر پزشکان به احتمال زیاد یک ماه از میادین دور خواهم بود.
حامد حدادی در مورد مصدومیتش اظهار داشت: در دیدارهای پیش فصل لیگ چین هنگامی که روی زمین فرود می‌آمدم مچ پایم پیچ خورد و با توجه به اینکه درد شدیدی داشتم دیگر نتوانستم بازی کنم.وی ادامه داد: پس از بازی آزمایش MRI گرفتم و پزشکان گفتند که پایت کوفتگی دارد و احتمال دارد یک ماه از میادین دور باشم.ملی پوش بسکتبال ایران گفت: تمرینات خوبی را در اینجا داشتم و بدنم آماده بود، اما با این مصدومیت بدشانسی آوردم.سی چوآن که حامد حدادی سنتر دو متر و 18 سانتی متری ایرانی را به خدمت گرفته است در این فصل نخستین حضور خود در لیگ برتر چین را تجربه خواهد کرد.صمد نیکخواه بهرامی دیگر بازیکن ایرانی است که در لیگ چین و تیم فوجیان حضور دارد.

 


فدراسیون بسکتبال در راستای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان رایزنی‌های لازم برای اعزام برون مرزی تیم ملی و شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است. در همین راستا مذاکراتی با پنج کشور اروپایی انجام شده است.
تیم ملی بسکتبال ایران با کسب سومین قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا برای دومین‌بار صاحب سهمیه جهانی شد. بر این اساس ملی‌پوشان بسکتبال باید نیمه نخست سال آینده در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود، شرکت کنند.
در همین راستا فدراسیون بسکتبال و سازمان تیم‌های ملی که البته هنوز زمان دقیق آغاز اردوهای تیم ملی و چگونگی پیگیری آنها را مشخص نکرده‌اند، مذاکرات لازم برای اعزام این تیم به کمپ یا تورنمنت‌های بین‎المللی را دستور کار قرار داده‎اند.
به گفته محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکنون مذاکراتی با 6 - 5 کشور اروپایی انجام شده تا زمینه حضور در این کشورها و حتی شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی آنها برای تیم ملی فراهم شود.مشحون در این خصوص گفت: ایتالیا، اسلوونی، ترکیه، صربستان و اسپانیا پنج کشوری هستند که مذاکرات کاملی با آنها داشتیم و همچنان پیگیر رایزنی‌های‌مان هستیم. بخشی از این مذاکرات توسط فدراسیون انجام می‌شود اما بخش مهمی از مذاکرات هم با کمک بچیروویچ، سرمربی تیم ملی پیگیری می‌شود.
مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد که هنوز نتیجه نهایی در رابطه با مذاکرات انجام شده مشخص نشده اما قصد داریم حتما زمینه حضور در چند تورنمنت یا برگزاری دیدار تدارکاتی را برای تیم ملی فراهم کنیم.

 


کاروان ایران در پایان سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در رده دوم ایستاد و همانند دوره گذشته کارش را پس از ژاپن به پایان رساند.
سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی به پایان رسید و در نهایت کاروان ژاپن همانند دوره گذشته در جایگاه نخست جدول توزیع مدالی ایستاد. پس از ژاپن کاروان غدیر ایران بود و سپس چینی ها قرار گرفتند.در دوره گذشته بازی ها نیز که توکیو میزبان بود ژاپن اول شد و ایران در رده دوم ایستاد. کاوران غدیر در این دوره از بازی‌ها با کسب 27 طلا، 13 نقره و 19 برنز در جایگاه دوم ایستاد. سومين دوره بازي‌هاى پاراآسيايى جوانان با شركت 1453 ورزشكار از 28 كشور آسيايى از چهارم تا هشتم آبان ماه جارى به ميزبانى مالزى برپا شد. اين مسابقات در 14 رشته برگزار شد و نمايندگان ايران متشكل از 74 ورزشكار و در 9 رشته در بازى‌ها شركت داشتند.
جدول توزیع مدال به شرح زیر است:1.ژاپن (39 طلا – 20 نقره – 25 برنز)،2.ایران (27 طلا – 13 نقره – 19 برنز)،3.چین (25 طلا – 8 نقره – 5 برنز) و..

 


مراسم قرعه کشی و گروه‌بندی رقابت‌های لیگ برتر کشتی جام ولایت ساعت 10 صبح امروز در محل خانه کشتی تهران برگزار می شود.
قرعه کشی این پیکارها در حالی امروز (پنج شنبه) برگزار می شود که سازمان لیگ فدراسیون کشتی اعلام کرده تیم‌های بدهکار تنها با پرداخت مبلغ ورودیه خود می‌توانند مجوز حضور در این مسابقات را کسب کنند.گفته می‌شود تیم‌‌هایی که نتوانند مبلغ ورودی را پرداخت کنند در مراسم قرعه کشی شرکت داده نمی‌شوند. همچنین، هفته اول رقابت‌های لیگ برتر کشتی جام ولایت، روز جمعه 17 آبان ماه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 


مهلت 10 روزه برای ثبت‌نام از نامزدهای تصدی پست رياست فدراسیون تکواندو در حالی دیروز به پایان رسید که 10 نفر از جمله رئیس فعلی فدراسیون برای حضور در این رقابت انتخاباتی ثبت نام کردند. در این میان رقابت برخی مدعیان رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون جذابیت‌های ویژه‌ای خواهد داشت.
ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو که از روز 27 مهر آغاز شده بود ساعت 16 دیروز به پایان رسید و در نهایت همانطور که از قبل پیش بینی شده بود برخی از مدعیان و چهره‌های صاحب نام وارد عرصه انتخابات شدند.
از مهم‌ترین افرادی که تاکنون برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند می توان به سیدمحمد پولادگر رئیس فعلی این فدراسیون اشاره کرد. پولادگر عصر سه‌شنبه مدارک خود را تحویل دبیرخانه مجمع داد و از آنجا راهی فرودگاه امام خمینی شد تا برای حضور در مسابقات پومسه قهرمانی جهان راهی اندونزی شود.
هادی ساعی سرگروه پیشین تیم ملی تکواندو که بیش از 20 مدال طلا، نقره و برنز از رقابت‌های المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا در کارنامه دارد و عضو فعلی شورای شهر تهران دیگر چهره نامدار در بین 10 نفری است که ثبت نام کرده‌اند. این عضو پیشین تیم ملی تکواندو برای حضور در انتخابات مصمم است و بعید به نظر می رسد انصراف يا استعفا دهد.
رئیس هیات تکواندو استان تهران هم سومین چهره سرشناس در جمع اهالی تکواندوست که دیروز صبح ثبت نام کرد. وی که در هشت سال ریاست بر تکواندو پایتخت عنوان هیات برتر را در تهران و کل کشور کسب کرده دوره قبل هم رقیب پولادگر بود و به نظر در این دوره با عزم بیشتری وارد کارزار رقابت شده است. نادر خدامرادی عضو و مربی پیشین تیم ملی تکواندو ، علی‌محمد بسحاق مربی تیم ملی در المپیک لندن، مهدی صادقی عضو سابق تیم ملی دانشجویان، احسان سرامی و فرامرز بهزاد خیرآبادی، مهدی اسعدیان و آرش فرهادیان از دیگر نفراتی هستند که برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.
با نگاهی به لیست اسامی بالا باید عنوان داشت که رقابت نزدیک بین ساعی، پولادگر و سهرابی است. در طول چند سال گذشته نیز خبرهای زیادی مبنی بر کنار گذاشتن پولادگر شنیده شد ولی هیچکدام به واقعیت نزدیک نبود. به هر‌حال باید منتظر ماند و دید از «شیاپ چانگ» انتخابات نام کدام یک از این ده نامزد به عنوان رئیس آینده فدراسیون بیرون می‌آید.

 


* محمد شریعتمداری با حضور در جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام انتصابات و تصمیم‌های دکتر صالحی امیری مورد تایید بنده است و تا زمان انتخاب وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم از کمک و نظر وی بهره‌مند خواهیم بود. وی همچنین از تشکیل گروه‌های فکری در حوزه جوانان و ورزش خبر داد.
* افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی با اعلام این خبر که کمیته ملی المپیک برای عقد قرارداد با دو مربی خارجی موافقت کرده است، گفت: سمیر خدار مربی الجزایری مدنظر سجاد مرادی و ایگور پاکلین قرقیزستانی که هدایت محمد ارزنده و کیوان قنبرزاده را پیش از این برعهده داشت، دو مربی خارجی هستند که تاکنون با حضور آنها موافقت شده است و قرار است به ایران بیایند.وی گفت: برای احسان حدادی هم که قرار شده است با کیم بوخونسف روسیه‌ای کار کند مشکلی وجود ندارد.
* مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه هنوز وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان قطعی نشده است، گفت: احتمالا یک‌شنبه هفته آینده وزیر این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.
* اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای شرکت در رقابتهای آتی طی روزهای 10 تا 20 آبان ماه در محل خانه کشتی تهران برگزار می شود.
* پس از بررسی کمیته برگزاری مسابقات تیم پیکان در نخستین حضورش در لیگ دوومیدانی قهرمانی کشور، بر سکوی قهرمانی این رقابتها ایستاد.

 


حساب بانکی فدراسیون شنا به دلیل بدهی‌های مدیریت سابق همچنان مسدود است.
حساب بانکی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو همچنان مسدود است؛ اواخر فروردین سال 1392 رای حقوقی این موضوع از طرف قاضی صادر شد و فدراسیون موظف شد مبلغ 65هزار و پانصد دلار را به یکی از طلبکاران پرداخت کند، اما به علت نبود بودجه و تعویض چند سرپرست فدراسیون، در دو سال گذشته هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.پس از انتخاب محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو وی به همراه سایر مسئولان فدراسیون در تلاش است تا هرچه زودتر این مشکل را برطرف کند.از طرفی هم چون این موضوع باید از طریق وزارت ورزش هم پیگیری شود و هنوز وزیر ورزش و جوانان انتخاب نشده است، بحث مسدود بودن حساب بانکی فدراسیون شنا هم در حالت معلق قرار دارد.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
250 نفر از ورزشکاران کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی برای شرکت در نخستین دوره مسابقات پهلوانی جهان تحت عنوان جام جهان پهلوان غلامرضا تختی وارد خرم‌آباد شدند.
مشاور عالی ورزش‌های زورخانه‌ای پهلوانی کشور در این باره،‌گفت: 250 کشتی‌گیر از 37 کشور جهان از جمله روسیه، آمریکا، چین، انگلستان، مالزی، نپال، بولیوی، فرانسه، آلمان، افغانستان، عراق، گرجستان، پاکستان، سوریه، لیبی، ترکیه و مغولستان در نخستین دوره مسابقات پهلوانی جهان شرکت کرده‌اند.
علی دولتشاهی افزود: این مسابقات نهم و دهم آبان ماه در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی گفت: در این مسابقات بسیاری از کشتی‌گیران صاحب‌نام جهان و حریفان جهان پهلوان تختی از جمله الکساندر مدوید از پیشکسوتان کشتی جهان شرکت کرده‌اند.
دولتشاهی افزود: جوایز مسابقات 75 هزار دلار است که نفر اول 40 هزار دلار، نفر دوم 20 هزار دلار و نفرات سوم و چهارم مشترکا 15 هزار دلار دریافت خواهند کرد.
وی هزینه برگزاری مسابقات را 2 میلیارد تومان اعلام کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10