(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 آبان 1392 - شماره 20631

هواشناسی: بارش تا سه‌شنبه ادامه دارد
فرمانده نیروی انتظامی:تحرکات تروریستی دشمن رازیر نظر داریم
سردار مومنی:پلیس هیئت‌های عزاداری را همراهی می‌کند
پلیس راهور تهران اعلام کرد
محدودیت‌های ترافیکی 13 آبان
امروز خورشید می‌گیرد
42 واحد مسکونی در کرمانشاه دچار آبگرفتگی شد
حوادث کوتاه از کشور.
تصویب لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل
اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی
دستگیری یکی دیگر از مجریان فاسد بی‌بی‌سی
کشف شبر
5 میلیون و 400 هزار خودرو در خیابان‌های پکن
تیراندازی در فرودگاه لس‌آنجلس
   


کارشناس هواشناسی با اشاره به ورود موج بارشی به کشور گفت: بارش باران تا سه‌شنبه در تهران ادامه می‌یابد و بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
محمد اصغری درگفت‌وگو با فارس با اشاره به ورود موج بارشی به کشور اظهار داشت: این سامانه بارشی از جمعه وارد کشور شده و برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود تا روز سه‌شنبه اغلب استان‌های کشور بارندگی داشته باشند.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز شدت بارندگی‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان و غرب اصفهان قابل توجه خواهد بود به طوری که با آبگرفتگی معابر همراه می‌شود.
به گفته وی، بارندگی‌ها به شمال خوزستان نیز کشیده می‌شود ضمن آنکه در سواحل دریای خزر، بارندگی‌ها شدت قابل توجهی ندارد.
کارشناس هواشناسی درباره تغییرات دمایی خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده نوسانات دمایی قابل توجهی نخواهیم داشت، البته از سه‌شنبه دمای هوا روند کاهشی محسوسی خواهد داشت.
اصغری همچنین در مورد بارش باران در پایتخت اظهار داشت: تهران طی امروز و فردا شاهد بارش‌های متناوب خواهد بود.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: تحرکات تروریستی دشمن و گروه‌های تحت حمایت آن را به طور کامل زیر نظر داریم.
به گزارش ایرنا، سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم افزود: حمایت سرویس‌‌های بیگانه از گروه‌های تروریستی منوط به انجام عملیات از سوی آنان است و آنان به همین دلیل هر از گاهی سعی در انجام این‌گونه عملیات می‌کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته حتی یک عملیات تروریستی موفق در کشور نداشته‌ایم.
احمدی‌مقدم با اشاره به این که نیروی انتظامی کشور در بررسی عوامل ایجاد جرایم علت و معلول‌ها را در کنار یکدیگر می‌بیند افزود: عده‌ای در مسئله بدحجابی می‌‌گویند که ناجا باید تنها به ریشه‌ها بپردازد این در حالی است که اسلام به علت و معلول همزمان توجه دارد و در حوزه علمیه باید روش‌های ایجاد انحرافات جامعه بررسی شود.
وی یادآوری کرد: باید جامع‌تر مسئله بدحجابی را بررسی کنیم چرا که در قالب دشمن‌شناسی جریانی در داخل ایجاد شده است که باید نسبت به دشمن بی‌حسی داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: در کشور ما مواد مخدر و سرقت از یکدیگر جدا شدنی نیستند و 45 درصد زندانیان ما مربوط به مواد مخدر و 35 درصد سایر مجرمین هم سابقه اعتیاد دارند و اعتیاد مسئله هدفمندی است که برای بی‌خاصیت کردن نسل جوان در جامعه ترویج می‌شود.
احمدی‌مقدم با اشاره به اقدامات دشمن برای عادی‌سازی بی‌حیایی و بی‌عفتی و عادی‌سازی روابط زن و مرد در نظام‌های اداری و آموزشی گفت: برخی عالمانه یا عامدانه برای هم‌سویی با این اقدام دشمن در مقابل ما قد برافراشته و در مقابل انتقادات ما دفاع می‌کنند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه انجام طرح انسداد مرز به دلیل ضعف اعتبارات عمرانی مقداری با کندی مواجه شده است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات مورد نیاز تا اوایل برنامه ششم در سال 1394 بتوانیم مرزهای خود را محکم و مصون کنیم.وی افزود: حدود 200 کیلومتر از مرزهای شرق کشور نیازمند ساخت جاده، پاسگاه و سایر امکانات است که به خاطر صعب‌العبور بودن و ارتفاعات، ساخت این امکانات در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، به حدود دو سال زمان نیاز دارد.
فرمانده نیروی انتظامی در سفر به قم با حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه دیدار کرد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با ابراز تاسف شدید از وضعیت بدحجابی و بداخلاقی در جامعه گفت: خطی که از ابتدای انقلاب روی آن همه علما و بزرگان پافشاری کردند خط اجرای احکام شرع مقدس و اسلام عزیز بود که هم‌اکنون باید همان خط احیا شود.

 


سرویس اجتماعی -
رئیس پلیس راهور از اسکورت هیئت‌های مذهبی توسط پلیس راهور، افزایش دوره‌ای جرایم رانندگی، حذف نماینده پلیس راهور از مراکز معاینه فنی و اجرای طرح زوج و فرد در جاده چالوس خبر داد.
سردار اسکندر مومنی صبح دیروز در نشست خبری با اشاره به طرح‌های پلیس برای ایام عزاداری امام‌حسین(ع) تاکید کرد: با تمام هیئت‌ها و دسته‌جات هماهنگی لازم انجام شده و یک نماینده برای ارتباط با پلیس مشخص شده است. این نماینده زمان، مکان و مسیر تردد هیئت را به پلیس راهور اعلام می‌کند و ما نیز این هیئت‌ها را همراه می‌کنیم. در مورد محدودیت‌ها نیز ممکن است در برخی معابر با توجه به برخی برنامه‌ها محدودیت‌هایی اعمال شود که این محدودیت‌ها توسط پلیس راهور استان‌ها اعلام خواهد شد.
سردار مومنی در خصوص دستگاه‌های مقصر در تصادفات رانندگی نیز گفت: در هفت ماهه امسال در 3000 مورد تصادف، دستگاه‌های دولتی به شکلی مقصر بودند که بیشترین تقصیرها متوجه شهرداری‌ها، وزارت راه و ادارات آب و فاضلاب بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به تصادف اخیر دو دستگاه اتوبوس اسکانیا، گفت: متاسفانه برخی آقایان در این تصادف تلاش کردند تا راننده و عامل انسانی را مقصر جلوه دهند اما پلیس هر جایی پای حقوق مردم وسط باشد به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و قطعا عوامل اصلی وقوع حوادث را معرفی می‌کند.
وی ادامه داد: برخی مسئولان گفتند که چرا پلیس این تصادف را اینقدر رسانه‌ای کرده است حال باید از همان‌ها بپرسیم که آیا سوختن بیش از 40 تن در یک تصادف رانندگی نباید رسانه‌ای شود؟ از سوی دیگر اگر این حادثه در کشور سازنده این اتوبوس رخ می‌داد آیا با مقصران آن برخورد نمی‌شد و این حادثه رسانه‌ای‌ نمی‌شد؟ پلیس قطعا این موضوع و موضوعات مشابه را رسانه‌ای کرده و به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از وزیر صنایع نیز می‌خواهیم همان‌قدر که به فکر افزایش قیمت خودرو است به فکر افزایش ایمنی و کیفیت خودروها نیز باشد و اجازه ندهد خودرویی با استاندارد 40 سال قبل و بدون کمترین تغییر در کشور تولید شود.
مومنی از تدوین طرح ویژه‌ای برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: در چند سال گذشته قریب به 40 درصد کاهش کشته‌های تصادفات را در کشور داشتیم که با نهایی شدن این طرح تا پایان برنامه پنجم حدود 40 درصد دیگر شمار کشته‌های تصادفات رانندگی کاهش یافته و میزان کشته‌های تصادفات به حدود 10 تا 15 هزار نفر می‌رسد.
وی تاکید کرد: این طرح در حال نهایی شدن است و به زودی برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود که از محورهای اصلی آن می‌توان به همپوشانی و هم‌افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای کاهش کشته‌های تصادفات و تحت پوشش قرار دادن 20 هزار کیلومتر از راه‌های کشور به صورت هوشمند و یکپارچه است.
به گفته سردار مومنی اجرای این طرح اعتبارات زیادی نیاز ندارد و می‌توان با همان بودجه‌های سالانه‌ای که به دستگاه‌های مختلف اختصاص می‌یابد اما به صورت هدفمند این طرح را اجرا کرد.
وی در خصوص تغییر در نرخ جرایم رانندگی گفت: بر اساس قانون پلیس موظف است هر سه سال یکبار نسبت به بازنگری و نرخ جرایم رانندگی بر اساس نرخ تورم کشور و سایر موارد مربوطه اقدام کند که این امر در حال بررسی است و قطعا از ابتدای سال 93 نرخ جرایم رانندگی تغییر خواهد کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص آلودگی‌ هوا و تمهیدات پلیس در فصل سرما در این زمینه گفت: وظیفه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده و دودزاست اما در عین حال تاکید می‌کنیم که هنوز بخشی از خودروهای تولیدی در کشور با استاندارد یورو 2 که از سال 84 اجباری شده است تولید می‌شود و هنوز به استاندارد یورو 4 نرسیده‌اند که قطعا باید دستگاه‌های ذیربط در این خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کنند از سوی دیگر موضوع خروج خودروهای فرسوده یکی از مسائلی است که طی سالهای گذشته با روند کاهشی شدیدی مواجه بوده است.

 


محدودیت‌های ترافیکی روز 13 آبان در طول خیابان طالقانی و در حد فاصل خیابان مفتح تا خیابان قدس همزمان با برگزاری مراسم روز دانش‌آموز به شرح زیر اعمال می‌شود:
زمان و مکان اجرای طرح
1- زمان اجرا: از ساعت 7 روز دوشنبه مورخه 13/8/92 تا خاتمه مراسم راهپیمایی و عادی شدن وضعیت ترافیکی.
2- مکان اجرا: کلیه معابر پیرامون مسیرهای راهپیمایی و معابر منتهی به لانه‌ جاسوسی سابق آمریکا.
محل‌های تعیین شده
برای توقف
1-1) محل‌های توقف وسایل نقلیه برادران:
1- خیابان طالقانی حد فاصل ولیعصر تا سپهبد قرنی
2- خیابان کریمخان حد فاصل سپهبد قرنی تا قائم مقام
3- خیابان میرزای شیرازی
4- خیابان قائم‌مقام فراهانی
5- خیابان اراک حد فاصل سپهبد قرنی تا نجات‌الهی
6- خیابان ایرانشهر حد فاصل خیابان سمیه تا انقلاب
7- خیابان فرصت حد فاصل سمیه تا انقلاب
8- خیابان سپهبد قرنی حد فاصل خیابان طالقانی تا کریمخان
محل‌های توقف وسایل نقلیه خواهران:
-خیابان آیت‌الله طالقانی حد فاصل سه راهی طالقانی تا تقاطع بهار شیراز
-خیابان شهید مفتح از میدان هفت‌تیر تا ضلع جنوبی استادیوم شهید شیرودی
-خیابان‌های ورکش و ورزنده و سایر خیابان‌های همجوار استادیوم شهید شیرودی
-پارکینگ استادیوم شهید شیرودی
مسیرهای راهپیمایی
مسیر دانشجویان: حرکت از مسجد دانشگاه تهران خیابان قدس- خیابان طالقانی به سمت شرق تا محل لانه جاسوسی سابق خواهد بود. مسیر دانش‌آموزان پسر: پس از تجمع در خیابان کیوان مرکز امور تربیتی استان تهران از مسیر خیابان طالقانی به سمت شرق تا محل لانه جاسوسی سابق خواهد بود.
مسیر دانش‌آموزان دختر: پس از تجمع در ورزشگاه شهید شیرودی از مسیر سه‌راهی طالقانی به سمت غرب تا محل لانه جاسوسی سابق خواهد بود.
محدودیت تردد
محدودیت تردد در اطراف محل لانه جاسوسی سابق:
محدودیت تردد در معابر زیر از ساعت 8 روز دوشنبه 13/8/92 بدین شرح اعمال خواهد شد.
طول خیابان طالقانی از سپهبد قرنی تا مفتح (مسیر خط ویژه خیابان طالقانی حد فاصل خیابان‌های مفتح و شهید موسوی از ساعت 7 روز یکشنبه 12/8/92 جهت نصب جایگاه برگزاری مراسم مسدود و مسیر جایگزین برای تردد اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیر شرق به غرب از طریق خیابان سمیه خواهد بود.)
طول خیابان ایرانشهر از تقاطع خیابان آذرشهر (مقابل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) به سمت جنوب.
طول خیابان‌های موسوی و رامسر از تقاطع سمیه به سمت شمال.
ایستگاه مترو تقاطع مفتح- طالقانی در صبح روز دوشنبه مورخه 13/8/92 غیرفعال خواهد بود.

 


امروز در ساعت 16 و 50 دقیقه گرفتگی خورشید آغاز می‌شود.
بنا بر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این گرفتگی در بخش‌هایی از مسیر سایه به صورت حلقوی و در بخش‌های دیگر به صورت کلی مشاهده می‌شود.
مسیر این گرفتگی از جنوب شرقی آمریکا شروع و از اقیانوس اطلس و از کشورهای گابن، کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر)، اوگاندا، کنیا و اتیوپی می‌گذرد و در سومالی به پایان می‌رسد. همچنین در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق آمریکای شمالی، شمال آمریکای جنوبی، جنوب اروپا، تمام آفریقا (غیر از جنوب آفریقای جنوبی) و بخشی از غرب آسیا به صورت جزئی رویت می‌شود. بیشینه گرفت در نقطه‌ای از اقیانوس اطلس واقع در جنوب غرب کشور لیبریا و به مدت 1 دقیقه و39 ثانیه رخ می‌دهد.
در ایران گرفتگی تنها در مناطق غربی و مرکزی کشور، به صورت جزئی قابل رويت می‌باشد که زمان رویت شروع گرفتگی در آن‌ها متفاوت است. در تمام پهنه ایران، در حالی که خورشید گرفتگی هنوز کامل نشده است، خورشید غروب می‌کند.
در تهران، گرفتگی در ساعت 16 و 50 دقیقه شروع می‌شود و در حالی که خورشید گرفتگی هنوز به حداکثر خود نرسیده است، خورشید غروب می‌کند.

 


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: به دنبال بارندگی شدید جمعه شب تعداد 42 واحد مسکونی کرمانشاه دچار آبگرفتگی شد.
به گزارش ایرنا از کرمانشاه، آتشپاد «حجت‌الله جهانبخشی» افزود: بیشترین موارد آبگرفتگی مربوط به محلات سعدی، شهرک پردیس و شریعتی بوده و هنوز گزارشی از میزان خسارات احتمالی این آبگرفتگی ارائه نشده است.
مدیر کل ستاد بحران استان کرمانشاه نیز دیروز گفت: در چند نقطه از شهر شدت بارش‌ها باعث قطعی برق و سوختگی ترانسفورماتورهای برق شده است.
«محمد نجفی» افزود: هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این بارش‌ها چه در شهر کرمانشاه و چه در سایر شهرستان‌ها به دست ما نرسیده است.
وی، نبود زیرساخت‌های شهری و قدیمی بودن سیستم فاضلاب در کرمانشاه را از جمله عوامل بروز آبگرفتگی در این شهر دانست.

 


واژگونی اتوبوس
سمنان - خبرنگار کیهان: واژگونی 2 دستگاه اتوبوس در محور سرخه - لاسجرد منجر به فوت یک نفر و مجروح شدن 22 نفر شد.
این حادثه ساعت 20/20 دقیقه روز جمعه در کیلومتر 24 سمنان - گرمسار رخ داد و بر اثر آن 22 نفر از سرنشینان این 2 اتوبوس مجروح شدند که یک نفر از آنها در بیمارستان درگذشت.
این 2 دستگاه اتوبوس در مسیر دامغان - تهران و تربت‌جام - تهران در حال حرکت بودند.
لغزندگی جاده حادثه‌ساز شد
سنندج - ایرنا: در حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل معلمان در مسیر سنندج - دهگلان در کردستان، 11 تن زخمی شدند.
فرمانده پلیس راه کردستان در این باره گفت: این مینی‌بوس ساعت 7 و 45 دقیقه دیروز در 5 کیلومتری دهگلان بر اثر بارش باران و لغزندگی جاده از مسیر منحرف شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
سرهنگ رمضان نادری افزود: بر اثر این حادثه 11 نفر از معلمان مجروح شدند که 5 نفر در بیمارستان بعثت سنندج بستری و 6 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. همه سرنشینان این مینی‌بوس خانم بودند.
تصادف در محور تیران - چادگان
اصفهان - خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد سواری پارس با خودروی پراید در محور تیران - چادگان استان اصفهان، 4 نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.
«سرهنگ رضا رضایی» رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: عصر روز جمعه یک دستگاه سواری پژو پارس با 2 نفر سرنشین با یک دستگاه خودروی پراید با 3 سرنشین در محور تیران - چادگان (گردنه سرخ) استان اصفهان به شدت با یکدیگر برخورد کردند که در این حادثه 2 نفر از سواری پارس و 2 نفر از سواری پراید در اثر شدت صدمات وارده در دم فوت کردند.
وی با اشاره به اینکه در این سانحه هر دو راننده خودرو به همراه یکی از سرنشینان مصدوم و توسط عوامل اورژانس روانه بیمارستان شدند، افزود: علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ راننده سواری پژو پارس اعلام شده است.
مرگ دردناک راننده
سمنان - فارس: برخورد شدید یک دستگاه کامیون با تریلر نفت‌کش در جاده دامغان - معلمان حوزه استحفاظی استان سمنان، مرگ دردناک راننده تریلر را رقم زد.
به گزارش فارس از استان سمنان، با اعلام معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ظهر دیروز سانحه‌ای دلخراش در محور دامغان - معلمان رخ داد.
در این حادثه تریلی نفت‌کش حامل سوخت گازوئیل دچار حریق شد و راننده آن که فردی 45 ساله بود جان خود را از دست داد.
راننده کامیون نیز که جوانی 28 ساله است دچار مصدومیت شد و برای مداوا از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافت.
کارشناس پلیس راه رعایت نکردن فاصله طولی از سوی راننده تریلی را علت بروز این تصادف اعلام کرد.
حمله گراز به روستاییان
شاهین‌دژ - ایرنا: حمله یک راس گزار وحشی در شاهین‌دژ به دو نفر روستایی آنها را مجروح و روانه بیمارستان کرد.
رئیس اداره حفاضت محیط زیست شاهین‌دژ روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: حادثه عصر روز جمعه در حوالی روستای حسنلو از توابع این شهرستان به وقوع پیوست.
وحید چمنی گفت: مجروحان حادثه 2چوپان 37 و 19 ساله هستند و در حال چرای گوسفندان خود بودند که توسط یک راس گراز وحشی از ناحیه پا مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان میاندوآب اعزام شدند.
وی اضافه کرد: این گراز وحشی برای جلوگیری از حمله به روستائیان با هماهنگی این اداره توسط شکارچیان در حوالی این روستا شکار شد.
کشف اجساد یک خانواده
کوثر - ایرنا: اجساد مفقودشدگان یک خانواده ساکن شهرستان کوثر پس از هفت روز در صومعه‌سرا پیدا شد.
به گزارش ایرنا، این خانواده 3 نفره پنج‌شنبه هفته گذشته با یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 از شهر گیوی شهرستان کوثر حرکت و پس از سوخت‌گیری در پمپ بنزین بین راهی خلخال به گیلان مفقود شده بودند.نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر خلخال با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان تمام مناطقی که احتمال سقوط خودرو و انحراف آن از جاده می‌رفت را مورد جست‌وجو قرار دادند.
به گفته مقام‌های محلی؛ سرنشینان خودرو که یکی از فرهنگیان شهرستان کوثر به همراه زن و پسر 6 ساله‌اش بودند در بارندگی شدید هفته گذشته گیلان در روستای «کتم جان» صومعه‌سرا از مسیر منحرف و به نهر آب سقوط کرده بودند. که اجساد آنها توسط یک رهگذر از نهر آبی در مسیر ضیابر به پیربازار کشف و دیروز در شهرستان کوثر خاکسپاری شد.
دستگیری قاتل
تربت‌جام - خبرنگار کیهان: زنی که با همدستی یک مرد جوان شوهرش را به قتل رسانده بود، در تحقیقات پلیسی به ارتکاب قتل اعتراف و به همراه همدست خود روانه زندان شد. وی علت قتل را اختلاف با شوهر خود اعلام کرد.
استرداد چک حامل
سمنان - خبرنگار کیهان: پرسنل خدمه شبکه و مرکز بهداشت شهرستان مهدیشهر چک حامل 20 میلیون ریالی کارت و 10 فقره کارت عابر بانک با رمز آن را به صاحبش بازگرداند.

 


لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل در معاونت حقوقی دولت تصویب شد.
رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت از تصویب لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، در معاونت حقوقی دولت خبر داد.
دکتر سید حامد برکاتی افزود: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت نیز مطرح شده و به تصویب رسیده است.
وی افزود: لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل قرار است در هیئت دولت رسیدگی شده و به تصویب برسد.
برکاتی گفت: بر اساس این لایحه «مرخصی دو هفته‌ای پدران» به پدران کارمندی که همسر کارمند (دولتی) ندارند، نیز تعلق می‌گیرد.
به موجب این لایحه مرخصی زنان شاغل از شش ماه به نه ماه افزایش می‌یابد، همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندان‌شان مرخصی داده می‌شود.

 


نماینده مردم رشت در مجلس از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز مدارس کشور به وسایل گرمایشی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار کوچکی‌نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: از محل بند 13 قانون بودجه سال 92 به شرکت گاز مجوز داده شد که مبلغ یکصد ریال به هر مترمکعب گاز مصرفی مردم اضافه و به خزانه واریز کند.
وی ادامه داد: مقرر شد معادل مجموع این مبلغ که 2 هزار میلیارد ریال می‌شود، برای سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس سراسر کشور در اختیار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گیرد که تاکنون یک هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این تخصیص اعتبار مشکلات بسیاری از مدارسی را که جان دانش‌آموزان را به دلیل نداشتن وسایل گرمایشی مناسب در معرض خطر قرار داده، رفع می‌کند.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 3 میلیون بی‌سواد در کشور خاطرنشان کرد: خطر افزایش این میزان بی‌سواد با وجود 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به دلیل تعطیل شدن برخی مدارس روستایی در کشور تهدیدی جدی است.
کوچکی‌نژاد ادامه داد: دولت متعهد شده بود که با تعطیل شدن مدارس روستایی که 10 تا 15 دانش‌آموز دارند، برای انتقال این دانش‌آموزان به روستاهای بزرگتر بودجه لازم را جهت راه‌اندازی وسایل حمل و نقل اختصاص دهد.

 


با دستگیری یک مجری دیگر بی‌بی‌سی تعداد کارکنان دستگیر شده این رسانه در ارتباط با پرونده فساد جنسی به 15 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، «پائول گامباچینی»، مجری پیشین تلویزیون و رادیویی بی‌بی‌سی به اتهام جرائم جنسی دستگیر شد.
به گزارش گاردین، گامباچینی که سابقه 40 سال مجری‌گری در رسانه دولتی بی‌بی‌سی را دارد در راستای تحقیقاتی که درباره پرونده رسوایی فساد جنسی جیمی ساویل صورت می‌گیرد بازداشت شده است.

 


پلیس اندونزی در تحقیقی درباره قتل یک زن جوان در ویلایی لوکس یک «شبر» را کشف کرد.
به گزارش فارس، در ماجرایی که زن جوان 23 ساله‌ای توسط کارگر خود کشته شده بود وقتی پلیس برای بررسی به محل حادثه رفت، موفق به کشف یک باغ وحش کوچک شد. در این باغ‌وحش کوچک ببر و گونه‌های مختلف از میمون، طاووس، گوزن تیمور، غاز و سگ وجود داشت.
اما فوق‌العاده‌ترین حیوان این باغ‌وحش یک «شبر» بود که چیزی بین شیر و ببر و بزرگترین گربه‌سان دنیاست.«شبر» با دخالت انسان بوجود آمده است و آزاد بودن آن خطرناک است.

 


آلودگی شدید هوا و انتشار ذرات آلاینده در پکن پایتخت چین،‌ میلیون‌ها نفر از مردم این شهر را به وحشت انداخته است.
گزارش روز شنبه ایرنا حاکی است که برای سومین روز متوالی آلودگی هوا و مه سنگین ناشی از غبار شهر پکن را فرا گرفته و مجتمع‌ها و آسمانخراش‌های شهر از فاصله یکهزار متری قابل رؤیت نیستند.
شهروندان پکنی از وضعیت مذکور بشدت ناراضی هستند و برای سلامت فرزندان خود، مهاجرت از این شهر را در اولویت زندگی قرار داده‌اند.
براساس این گزارش، براثر آلودگی شدید هوا، شمار زیادی از خانواده‌های چینی از پکن خارج یا به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و این روند هر روز در حال افزایش است.
روند فزاینده و بدون کنترل جمعیت در سال‌های اخیر در پکن که جمعیت آن به مرز 22 میلیون نفر رسیده و وجود 5 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در این شهر،‌ مقام‌های مسئول را برای رفع آلودگی و یافتن راهکار آن سردرگم کرده است.
از سوی دیگر بسیاری از کارخانه‌های اطراف شهر پکن که باعث آلودگی هستند همچنان فعال بوده و دولت موفق به تعطیلی بسیاری از آنها نشده است.
امروزه آلودگی هوا در شهر پکن به مهمترین مباحث در میان خانواده‌های چینی تبدیل شده و تلویزیون مرکزی چین نیز گزارش‌های متعددی در این زمینه منتشر می‌کند.
از سوی دیگر مردم پکن معتقدند که دولت محلی از قدرت و کارایی لازم برای رفع آلودگی برخوردار نیست.
دانشمندان گفته‌اند اگر این روند ادامه یابد در سال‌های نه چندان دور، بسیاری از مردم این شهر به سرطان ریه و بیماری‌های ناشی از آلودگی مبتلا خواهند شد.

 


پلیس آمریکا کشته و مجروح شدن دست‌کم هشت تن را در حادثه تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها در این حادثه که جمعه در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس اتفاق افتاد دست‌کم یک تن از سازمان امنیت حمل‌و نقل آمریکا کشته شد و هفت تن دیگر نیز به دلیل اصابت گلوله مجروح شدند.
«پاتریک گانون» رئیس دپارتمان پلیس لس‌آنجلس گفت: متهم پس از آنکه به محل ایست بازرسی واقع در ترمینال 3 وارد شد، اسلحه‌اش را از داخل کیف بیرون آورد و شروع به تیراندازی 20 گلوله کرد.
گانون افزود: مدت کوتاهی پس از وقوع حادثه، نیروهای پلیس پس از تیراندازی به سمت متهم او را بازداشت کردند.
طبق گزارش‌های منابع بیمارستانی، هفت مجروح این حادثه تحت درمان قرار دارند اما وضعیت جسمانی یک نفر از آنان وخیم اعلام شده است.
«دیوید بودیچ» از مقامات پلیس فدرال آمریکا نیز گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و در حال حاضر تهدید بیشتری در فرودگاه وجود ندارد.
گفتنی است مسافران حاضر در فرودگاه پس از شنیدن صدای شلیک وحشت‌زده محل را تخلیه کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10