(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 آبان 1392 - شماره 20631

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مزاحم نشوید، فروشی نیست ! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
بوق آزاد (گفت و شنود)
شخصیت‌ها و جریانات سیاسی مطرح کردند
رویکرد خصمانه واشنگتن تاکیدی دیگر بر ضرورت شعار «مرگ بر آمریکا»
ظریف در مصاحبه با استار ترکیه: در مذاکرات هسته‌ای عادی‌سازی روابط با آمریکا در دستور کار نیست
آمانو: مذاکرات با ایران سازنده بود
با هدف جاسوسی صورت گرفت
دیدار محرمانه معاون نتانیاهو با سفرای تل‌آویو در ۵ کشور اطراف ایران
شوک شدید جاسوسی آمریکا برای صدراعظم آلمان (خبر ویژه)
روایت ناطق نوری از تحمل اصلاح‌طلبان (خبر ویژه)
جوانان خط امامی که از لانه جاسوسی به جبهه رفتند (خبر ویژه)
رضایی: امام تا آخرین لحظه معتقد به مرگ بر آمریکا بود (خبر ویژه)
 


1- این حکایت را پیش از این در ستون «گفت و شنود» کیهان دیده‌اید ولی برای وضوح بیشتر آنچه در یادداشت پیش روی آمده است، هیچ داستانی را گویاتر از آن نیافتیم و از آنجا که «حکایت همچنان باقی است»، اشاره دوباره به آن را خالی از فایده ندیدیم... و ماجرا، این که؛
می‌گویند در گذشته‌ای نه چندان دور، یکی از روستائیان، الاغ خود را به بازار مال‌فروشان آورده و به دلالی سپرد تا جار بزند که قصد فروش آن را دارد. دلال با حرارت جار می‌زد و به مشتریان از محسنات الاغ خبر می‌داد که؛ حیوانی انسان‌دوست! و اهل مدارا با همگان است! بار بر می‌دارد و آزار ندارد! و... الاغ اما، هر یک از مشتریان را که از روبرو می‌آمد، به شدت گاز می‌گرفت و اگر خریدار از پشت می‌آمد با لگد الاغ روبرو می‌شد. جماعتی که شاهد ماجرا بودند به روستایی گفتند؛ افسار الاغت را بگیر و به روستا برگرد! هیچ آدم عاقلی این الاغ را نمی‌خرد. روستایی در جواب گفت؛ الاغ را برای فروش نیاورده‌ام! فقط می‌خواستم همه مردم بدانند که من از دست این حیوان چموش چه می‌کشم تا اگر یک روز شنیدند که او را به قصد کشت زده و لت و پار کرده‌ام، به دفاع از او کمپین حمایت از حقوق حیوانات تشکیل ندهند و کمیته مربوطه در سازمان ملل متحد برای پی‌گیری علت سقط شدن این حیوان چموش «بازرس ویژه»! نفرستد و قطعنامه صادر نکند!
2- پس از نرمش اخیر دولت در مقابل آمریکا که در سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به نیویورک و در جریان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه کشورهای 5+1 صورت پذیرفت، بسیاری از دولتمردان بر این باور بودند که برای حل و فصل مسائل فیمابین و پایان دادن به چالش 10‌ساله هسته‌ای، راهکار تازه‌ای یافته‌اند. مدعیان اصلاحات و گروه کارگزاران با ذوق‌زدگی از برداشته شدن قریب‌الوقوع تحریم‌ها خبر می‌دادند و به قول عبید زاکانی «مژدگانا که گربه عابد شد»! می‌سرودند و در همان حال زبان به ملامت کسانی گشودند که «آمریکا» را «غیر قابل اعتماد» معرفی می‌کردند. اصحاب فتنه در روزنامه‌های زنجیره‌ای از «شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا»! خبر می‌دادند. سخنی از جنایات بی‌وقفه آمریکا علیه ملت مظلوم ایران در میان نبود و خیلی که همت! و جسارت! به خرج می‌دادند به دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد اشاره می‌کردند و بلافاصله به قضاوت می‌نشستند که آمریکایی‌ها خود به ناروا بودن آن دخالت اعتراف کرده‌اند! که این نیز، با انگیزه محکوم کردن آمریکا، صورت نمی‌پذیرفت، بلکه در خوشبینانه‌ترین حالت، به فراموشی سپردن و غفلت از انبوه جنایاتی بود که شیطان بزرگ طی سی و چند سال گذشته علیه نظام و مردم مظلوم ایران‌اسلامی مرتکب شده و هنوز هم مرتکب می‌شود. انگار آمریکا به ناگاه تغییر ماهیت داده و شرط حکیمانه امام راحلمان(ره) که «آمریکا باید از خرشیطان پیاده شود» تحقق یافته بود!
مسئول محترمی که پیش از این، در خطبه‌های نماز جمعه تهران - یادش به خیر! - به درستی معتقد بود «آمریکایی‌ها مثل گاو تحلیل می‌کنند» حالا نسخه مذاکره با آمریکا را می‌پیچید و بر این باور که خصومت‌های سی و چند ساله با رفق و مدارا قابل حل و فصل است. ایشان توضیح نمی‌دهد که اگر آمریکا تغییر ماهیت نداده است - که هیچ نشانه‌ای از این تغییر ماهیت احتمالی در دست نبوده و نیست - مذاکره با گاو چگونه امکان‌پذیر است؟! گاوی که به قول ابوعلی سینا، حکیم بلندآوازه جهان اسلام و ایران، «شاخ دارد و عقل ندارد»!
دولتمردان محترم - البته با نیت خیرخواهانه و مردم‌دوستانه - بر این باور بودند که همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌هاست و کلید حذف تحریم‌ها در دست آمریکاست! از این روی دوران مقابله با آمریکا را به سر آمده می‌دانستند. با این نگاه - بخوانید توهم - دستور جمع‌آوری تابلوها و بنرهایی صادر شد که از «بی‌صداقتی آمریکا» خبر می‌دادند و یا «صداقت آمریکا»! را قابل تردید معرفی می‌کردند. پیش از آن نیز ادعا شده بود که «حضرت امام(ره) هم با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بودند»! و... این قصه سر دراز دارد!
3- حریف اما، تا بازگشت رئیس‌جمهور محترم کشورمان از نیویورک هم صبر نکرد و اوباما بلافاصله پس از مکالمه تلفنی با آقای روحانی، اعلام کرد که فشار تحریم‌ها، رئیس‌جمهور ایران را پای مذاکره کشانده است! وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد «آمریکا دست به هیچ اقدامی نمی‌زند که نگرانی اسرائیل را در پی داشته باشد». همان روز، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گروه 1+5 در مصاحبه با خبرنگاران توضیح داد «اوباما با غنی‌سازی زیر 5 درصد در داخل خاک ایران موافقت نکرده است». رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه مشترک با نتانیاهو که به واشنگتن رفته بود، تصریح کرد که «گزینه نظامی علیه ایران هنوز هم روی میز است». خانم شرمن به سنا رفت و در نشست با سناتورهای عضو کمیته سیاست خارجی سنا، گفت ‌«هدف ما از اقدامات اعتمادساز، تضعیف موقعیت کنونی ایران و ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای این کشور است.» وندی شرمن در همین نشست و در پاسخ رابرت منندز با وقاحت می‌گوید «فریبکاری بخشی از DNA ایرانیان است». مقامات آمریکایی، از اوباما و دولتمردان بلندپایه دیگر گرفته تا نمایندگان کنگره و اندیشکده‌های استراتژیک این کشور تصریح می‌کنند که در مقابل نرمش ایران هیچ امتیازی نخواهند داد و نه فقط در نظام تحریم‌ها کمترین تغییری نمی‌دهند بلکه بعد از انجام اقدامات اعتمادساز از سوی ایران که پذیرش پروتکل‌ الحاقی، اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، اجازه دسترسی به تمامی مراکز مورد نظر آمریکا و... احتمالا - دقت کنید تاکید شده که احتمالا - تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را به تعویق می‌اندازند! و صدها نمونه دیگر که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد. آیا این همه، دقیقا از همان واقعیت تلخ و صد البته درس‌آموز و هشداردهنده‌ای حکایت نمی‌کند که دیروز همراه با مستندات آن به تیتر اول روزنامه کیهان تبدیل شده بود «آمریکا در مقابل امتیاز نقد، وعده نسیه هم نمی‌دهد».
4- اکنون نوبت به دستاورد بزرگی می‌رسد که باز هم، مانند همیشه از نگاه حکیمانه و الهی رهبر معظم انقلاب به دست آمده است و آن کنار زدن هوشمندانه نقاب تزویری است که آمریکا با دروغ‌پردازی و توهم‌پراکنی بر چهره کشیده بود. یعنی بیرون آوردن همان دستکش مخملینی که برای پوشاندن دست چدنی به کار گرفته و پیش از این، حضرت آقا از آن خبر داده بودند. اگر یکی از مصادیق «نرمش قهرمانانه» را بهره‌گیری از یک «تاکتیک» با هدف رونمایی از هویت واقعی دشمن و کنار زدن نقاب از چهره زشت و پلید حریف تلقی کنیم، با جرات می‌توان گفت که رخدادهای چند هفته اخیر، یعنی نرمش دولت محترم- خواسته یا ناخواسته- و عکس‌العمل خصمانه و کینه‌توزانه آمریکا در پاسخ به نرمش یاد شده، تاکتیک هوشمندانه‌ای بوده است که با ضریب و درجه تاثیر بالا جواب داده است. تحرک دیپلماتیک هیئت ایران اسلامی در سفر نیویورک که تقدیر رهبر معظم انقلاب را در پی داشت و اعلام آمادگی هیئت برای پاسخگویی به سؤالات- بخوانید بهانه‌های- آمریکا، این انتظار منطقی و معقول را در افکار عمومی جهانیان و از جمله مردم شریف ایران پدید آورد که حریف بایستی در مقابل برخورد یاد شده واکنش مثبت از خود نشان داده و چنانچه در پی بهانه‌جویی نیست، به «همراهی» روی‌آورد. اما، آمریکا با افزودن بر غلظت دشمنی خود علیه ایران اسلامی و اتخاذ مواضعی به مراتب کینه‌توزانه‌تر از گذشته، نقاب تزویری را که بر چهره داشت و دستکش مخملینی را که به دست کشیده بود کنار زد و برای افکار عمومی جهانیان و برخی از مسئولان خوش‌خیال داخلی کمترین تردیدی باقی نگذاشت که مسائلی نظیر نگرانی از تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران، فقط بهانه‌ای برای اهداف خصمانه دیگر است و به قول «جرج فریدمن» مسئول مرکز راهبردی استراتفور «مشکل آمریکا با ایران، برنامه هسته‌ای این کشور نیست، مسئله اصلی آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون رابطه با آمریکا، بلکه در حال دشمنی با آن نیز می‌توان قدرتمندترین کشور منطقه در همه عرصه‌ها، از جمله نظامی، علمی و تکنولوژیک بود. ایران از این رهگذر به الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل شده و بهار‌عربی- بخوانید انقلاب‌های اسلامی- را پدید آورده است».
حضرت آقا با این تدبیر حکیمانه که متاسفانه از سوی هیئت دیپلماتیک کشورمان به خوبی درک نشد و با اقدامات نابه‌جایی نظیر گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی با اوباما و ملاقات طولانی‌مدت وزیر خارجه با جان کری- که دکتر ظریف صادقانه از آن خبر داد- و برخی اظهارات نسنجیده و دور از شأن و جایگاه مقتدرانه ایران اسلامی همراه بود، نقاب از چهره زشت و پلید آمریکای خونریز و جنایتکار برکشیدند و بر حقانیت ایران اسلامی که آمریکا را شیطان بزرگ و شعار مرگ بر آمریکا را پرچم برافراشته مقاومت می‌داند مهر تایید زدند و حریف را علی‌رغم آنهمه ادعای هوشمندی و سیاستمداری در دامی گرفتار کردند که خود پهن کرده بود. «ام‌یریدون کیداً، فالذین کفروا هم المکیدون... آیا مشرکان می‌خواهند کید و حیله‌ای به کار برند؟ آنان خود در این حیلت گرفتار آمده‌اند».
انتظار آن بوده و هست که دولت محترم در نگاه خوشبینانه خود نسبت به آمریکا تجدیدنظر کند و اصحاب فتنه و شماری از مدعیان اصلاحات که از القائات و ترفند اخیر برای فرو غلتاندن ایران اسلامی در چنبره فریب و غارتگر آمریکا نیز مانند فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 طرفی نبسته‌اند به‌خود آیند و مخصوصا از رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود، اطراف خود را از جماعت یاد شده پالایش کند.

حسین شریعتمداری

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* سؤالی که این روزها مطرح است، اینکه اگر سفارتخانه‌های دیگر کشورها در خاک آمریکا از آمریکائيان جاسوسی می‌کردند، عکس‌العمل آنها چه بود، آیا زمین و زمان را به هم نمی‌ریختند حال ببینیم در این گیر و دار وظایف سازمان ملل و شورای امنیت در این جاسوسی به جای کار دیپلماتیک چیست و کجاست؟
رضا سرابی
* پاسخ ملت ایران به دولت و پارلمان‌های آمریکا و غرب و مخصوصاً گروه 1+5 که بر طبل اهرم فشار می‌کوبند این است که هرگونه احترام که با فشار حاصل شود از نظر حقیقی و سیاسی ارزشی ندارد ثانیاً ملت ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد همچنین پاسخ شما را در کف خیابانها و با اقدامات عملی می‌دهند نه اتاقهای لوکس و دربسته.
احمدی
* روانشناسی غربی‌ها به ما می‌گوید هر وقت در برابر غرب ملایمت به خرج دادیم و در آرمانها سست شدیم، غربی‌ها از فضای باز موجود مراودات در کشور ما برای رخنه دادن جاسوس‌ها و حمایت از عناصر برانداز و جمع‌آوری اطلاعات و... سوءاستفاده کردند. و اما هر وقت در برابر غربی‌ها سرسخت بودیم دست و پای خود را جمع کردند. این در تاریخ گذشته ما قابل بررسی است چراغ سبز نشان دادن به غربی‌ها نوعی خودفریبی است نباید بی‌ملاحظه باشیم و ساده‌لوحی به خرج دهیم.
رضا اسرافیلی
* خدا را شکر که فتنه 88 نقاب از چهره کسانی که ضد ولایت و پیرو آمریکا و دست‌نشانده مستکبران بودند برداشت و خداوند در امتحانی دیگر ماهیت آنهایی را که خواهان اسلام آمریکایی و رابطه با شیطان بزرگ هستند برملا خواهد کرد. ان‌شاءا...
6775---0912
* وقتی می‌بینیم جریان رانت‌خوار و قدرت‌طلب برای زیاده‌خواهی آن فتنه پر خسارت سال 88 را به راه انداخت و امروز دوباره با روی کار آمدن دولت یازدهم بوی کباب شنیده‌اند غصه‌ام می‌گیرد و احساس مسئولیت می‌کنم.
5337---0911
* به دولت جدید عرض می‌کنم با طناب پوسیده فتنه‌گران مدعی اصلاح‌طلبی به چاه مروید که اگر رفتید مشکل است بتوانید خود را نجات دهید.
4515---0912
* رئیس جمهور گفته است مشکلات را قدم به قدم از پیش رو برمی‌داریم، اما باید گفت فعلاً همه حواس مسئولان جدید متوجه جابه‌جایی‌ها و تعویض پست‌هاست. بنده برای چند کیلو حبوبات 60 هزار تومان هزینه کردم. آیا این اتفاقات مشکل نیست چرا رفع گرانی و تورم دغدغه مسئولان نیست.
2003---0912
* من و همسرم هر دو کارمند هستیم و روی هم چیزی در حدود 2 میلیون تومان حقوق می‌گیریم. از وقتی که اعلام شده یارانه 30درصد جمعیت ایران حذف می‌شود نگران شده‌ایم اگر ما جزء این 30 درصد باشیم بدون یارانه چگونه در این شرایط سخت گرانی و تورم زندگی بکنیم.
1648---0915
* صبح هشتم آبان ماه با شماره تلفن 122 آب و فاضلاب استان تهران به علت حادثه ترکیدگی لوله آب در باغستان کرج تماس گرفتم متاسفانه کسی پاسخگو نبود. چرا؟
5862---0935
* از برق منطقه‌ای افسریه درخواست می‌شود نسبت به نصب پایه چراغ روشنایی در ورودی بزرگراه بسیج به بزرگراه شهید محلاتی که در تاریکی به سر می‌برد و باعث بروز حوادث می‌گردد اقدام نماید.
شفیعی
* در حذف یارانه سه دهک برخوردار جامعه راه‌های زیادی برای شناسایی این افراد وجود دارد. اقدام از طریق اطلاعات موجود در دست سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از این راهها می‌باشد- با یک حساب سر انگشتی تمام وزیران، معاونین وزیر، پزشکان، تجار و صاحبین املاک تجاری در بازار، مسئولین و مدیران شرکت‌های خصوصی و... همه و همه جزء طبقه برخوردار جامعه محسوب می‌شوند و نیازی به یارانه دولت ندارند.
بوربور از ورامین
* حذف یارانه‌ها به خاطر تملک خانه چیزی جز رها کردن قشر حقوق‌بگیر در انبوهی از مشکلات ناشی از گرانی کمرشکن نیست.
5461---0918
* از نیروی انتظامی درخواست می‌شود گشتی‌های خود را در منطقه نیروی هوایی - فلکه لوزی افزایش دهند، چون در این محدوده چند ماهی است زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت افزایش یافته است. در یک مورد کیف‌قاپی منجر به مرگ خانمی شد. آخرین مورد زورگیری نیز در تاریخ 6/8/92 رخ داد که گردنبند خانمی را سرقت نمودند.
خانم رضایی
* کارگرانی که به کار طبخ غذای دانشکده‌ها مشغول هستند در طول سال 4 ماه بی‌کار و بدون حقوق می‌باشند. بیمه این چند ماه آنان نیز پرداخت نمی‌شود. بنویسید رسیدگی به این وضع برعهده کدام ارگان است؟
1850---0935
* یکی از دوستانم که در زمان جنگ جانباز شده چون پرونده تشکیل نداده و پیگیر نبوده امروز در کمیسیون پزشکی که تشکیل گردیده فقط 5 درصد جانبازی برای او در نظر گرفته‌اند. البته قید شده بعد از خدمت به جهت رعایت حال خانواده به 25 درصد ارتقاء پیدا می‌کند! عرض می‌کنم آیا اگر کسی در زمان جنگ دنبال مدرک و رسید نبود امروز باید این‌گونه از چشم مسئولین بیفتد.
ضهاب
*چرا پله برقی‌های اکثر پل‌‌های هوایی و برخی ایستگاه‌های مترو از جمله میدان امام حسین(ع) خاموش‌اند و یا مدت طولانی خراب؟ ما سالمندان باید چکار کنیم؟!
1925---0912
* ایرانسل بارها شده که پیامک‌های 10 تومانی را 16 تومان محاسبه می‌کند که این برخلاف مقررات اعلام شده می‌باشد.
6960---0936- 2846---0935- 4096---0935 و...
* در بعضی از ایستگاه‌های مترو بعضی از خانم‌هایی که در قسمت فروش بلیت کار می‌‌کنند در رعایت حجاب بی‌توجه هستند به طوری که قسمت زیادی از موهای سر آنان از روسری بیرون است. چرا مدیریت مترو در این امور نظارت و کنترل ندارد؟
حسینی
* فرزندم دچار نابینایی شده فقط روز و شب را تشخیص می‌دهد. از پزشکانی که با سلول‌های بنیادی سروکار دارند درخواست دارم لطف کنند بچه 4 ساله‌ام را مورد معالجه قرار بدهند.
6942---0937
* فیلم‌هایی که مجوز ساخت می‌گیرند نباید به بهانه جذب مخاطبین خاص و اندک در متن و مضمون و محتوایشان فرهنگ و آداب اسلامی، انسانی مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد.
6263---0938
* ما آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان هستیم. این عزیزان مرزبان شهید فرزندان ما هستند که خونشان بی‌گناه بر زمین ریخته شده است.
8966---0911
* چرا دولت یازدهم با این وضعیت تورم و گرانی طرح مهرآفرین و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی کار معین را لغو و با زندگی این قشر ضعیف بازی کرد؟ انتظار بررسی و پیگیری تسریع در تبدیل وضعیت‌ها را داریم.
3158---0910
* متاسفانه وزارت راه و شهرسازی امید متقاضیان مسکن مهر تهرانسر را به ناامیدی تبدیل کرده است و با تصمیمات نپخته همه را سرگردان نموده است. قیمت هر متر را از 540 هزار تومان به 000/290/1 یعنی دو برابر افزایش داده است و قیمت زمین نیز تا به حال اعلام نشده است و زمان تحویل مسکن نیز نامشخص می‌باشد. حداقل هر واحد را 50 تا 60 میلیون تومان افزایش داده‌اند و بدین ترتیب بسیاری از ثبت‌نام کنندگان قادر به ادامه کار نیستند. از مسئولین دولت یازدهم انتظار رفع مشکل قبل از بروز حادثه‌ای را خواستارم.
محمودیان

 


گفت: سناتور «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته است؛ ایران در پی تولید سلاح هسته‌ای است!
گفتم: غلط زیادی کرده. دیگه چی؟!
گفت: همین سناتور گفته است در ایران برای آزادی بیان و حقوق بشر احترامی قائل نیستند.
گفتم:انداختن بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی، راه‌اندازی 25 جنگ خانمانسوز طی 30 سال گذشته، زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب، سوزاندن زنده‌زنده اعضای فرقه دیویدیان در آتش، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری، قتل‌عام مردم عراق و افغانستان و فلسطین و مصر و اخیرا افشای جاسوسی از سران و مردم در اروپا و آسیا و... نشانه احترام به آزادی و حقوق بشر است؟!
گفت: چه عرض کنم؛ گفته است آزادی واقعی فقط در آمریکا وجود دارد.
گفتم: یارو دوزاری قورت داده بود، تا صبح بوق آزاد می‌زد!

 


نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی با توجه به رفتار خصمانه واشنگتن در قبال ملت ایران بر تداوم شعار مرگ بر آمریکا تاکید کردند.
کمال علیپور عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» از ابتدای انقلاب اسلامی مورد استفاده بوده است، گفت: رویکرد خصمانه آمریکا علیه ملت ایران موجب شده است که شعار مرگ بر آمریکا در بین ملت ایران وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مخالفت ما با سیاست‌های غلط آمریکا است، یادآوری کرد: شعار مرگ بر آمریکا با تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا ادامه می‌یابد.
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم استفاده از شعار «مرگ بر آمریکا» در مراسم 13 آبان امسال، گفت: خاطره مردم ایران از آمریکا طی 70 سال گذشته خاطرات تلخی است.
وی در عین حال به رد پای آمریکایی‌ها در به هم ریختن اقتصاد ایران اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از زمینه‌ها ملت ایران وابسته شد؛ عامل اصلی مهاجرت نخبگان نیز آمریکا به شمار می‌رود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: همه خاطرات ایرانیان از آمریکایی‌ها خاطرات تلخی است؛ در حال حاضر ملت ایران با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در جایگاهی قرار دارد که پرچم عزت، آزادیخواهی و مبارزه با ظلم و ستم را در جهان برافراشته است.
همچنین احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جنایات آمریکا طی قرن‌های اخیر در حق ملت‌های جهان گفت: بسیاری از ستم‌هایی که در قرون اخیر به ملت‌های جهان روا داشته شده از سوی آمریکایی‌ها بوده است.
حسین گروسی نماینده ملارد و شهریار نیز با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان تصریح کرد: آمریکا سالهاست که با توطئه‌چینی در منطقه خاورمیانه سعی دارد منافع ملی کشورمان را در عرصه بین‌الملل کمرنگ جلوه دهد و این در حالی است که دولتمردان آمریکا به معنای خاص در میان کشورهای جهان و حتی هم‌پیمانانش به کشوری بی‌صداقت شهره دارد.
همچنین محمدکریم عابدی نماینده سابق مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات صورت گرفته از سوی آمریکا در 50 سال اخیر علیه ملت ایران گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 که به روز مبارزه با استکبار نیز نام گرفته دارای ریشه‌های عمیقی است و ریشه آن به جنایات و توطئه‌هایی باز می‌گردد که دولت آمریکا علیه کشورهای جهان و به ویژه ملت ایران مرتکب آن شده است.
وی تصریح کرد: من نمی‌دانم کوردلانی که امروز از شعار مرگ بر آمریکا در رنج هستند آیا فراموش کرده‌اند که امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام را انقلاب دوم نامید؛ این افراد باید بدانند که انقلاب اسلامی پیروزمندانه در این مسیر به راه خود ادامه می‌دهد. جنایاتی که آمریکا علیه ملت ایران مرتکب شده است نمی‌گذارند مردم مرگ بر آمریکا را فراموش کنند.
ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی نیز با بیان اینکه امروز شعار مرگ بر آمریکا مختص ملت ایران نیست و همه ملل آزادیخواه جهان رویکرد مثبتی به این شعار دارند تصریح کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم و سلطه و در شرایط فعلی و مواضع دو پهلوی هیئت حاکمه آمریکا این کشور مستحق چنین شعاری است.
به گزارش فارس، همچنین احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: ما یک انقلاب اول داشتیم که در آن انقلاب رژیم طاغوت پایین کشیده شد و دومین انقلابی که از سوی امام راحل(ره) نام گرفت و مهمتر از انقلاب اول نیز بود، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بود.
وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران روز 13 آبان امسال مرگ بر آمریکا را با صدایی بلندتر و رساتر سرخواهد داد.

 


وزیر امور خارجه کشورمان در ترکیه گفت: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای عادی‌سازی روابط با آمریکا نیست بلکه می‌خواهیم موضوع هسته‌ای ایران حل شود.
وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی سیاسی و پارلمانی به ترکیه سفر کرده بود جمعه شب با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظریف در این دیدار بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص خروج سوریه از بحران از طریق راه حل سیاسی و گفت‌وگوهای سوری- سوری تاکید و تصریح کرد: حل بحران سوریه راه حلی غیر از گفت‌وگو ندارد و بعد از گذشت زمان طولانی همه طرف‌ها به این نتیجه رسیدند که راه حل نظامی نه تنها موجب حل مشکلات سوریه نخواهد شد؛ بلکه بر فتنه‌های مذهبی و افراطی‌گری در منطقه دامن خواهد زد و توسعه افراطی‌گری خطری برای همه کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.
احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه تاریخی ایران و ترکیه در منطقه، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، انرژی و حمل و نقل را مهم ارزیابی کرد و توسعه آن در ابعاد مختلف را با اهمیت ذکر کرد.
ظریف همچنین در مصاحبه با روزنامه استار ترکیه در اسلامبول درباره احتمال عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا، تاکید کرد: هدف اصلی ما عادی‌سازی روابط با آمریکا نیست بلکه می‌خواهیم موضوع هسته‌ای ایران حل شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره سوریه نیز گفت: باید تمام طرف‌ها و گروه های سوری اجازه داشته باشند که در آینده این کشور نقش ایفا کنند.
ظریف در پاسخ به سؤالی درباره این که آیا شما از راه‌حلی با حضور بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنید؟ گفت:‌این مسئله را باید مردم سوریه تصمیم بگیرند.
وی درباره برگزاری نشست «ژنو2» درباره سوریه اظهار کرد: این نشست بسیار مهم است. باید تمام گروه‌های سوری پشت میز مذاکره بنشینند و با همدیگر درباره سوریه تصمیم‌گیری کنند. هرگونه حمله نظامی علیه سوریه امکان‌ناپذیر است و در درجه اول باید خونریزی‌ها و درگیری‌ها در این کشور متوقف شود.
وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز پس از سفر به‌ آفریقای‌جنوبی و ترکیه به تهران بازگشت.
قرار است ظریف سه‌شنبه نیز برای شرکت در اجلاس سالانه یونسکو و دیدار با وزیر خارجه فرانسه به پاریس سفر کند.

 


مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سازنده بودن گفت‌وگوهای آژانس با ایران تاکید کرد.
«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مرکز بین‌المللی نخبگان «وودرو ویلسون» در واشنگتن با اشاره به نشست اخیر آژانس در وین درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد که گفت‌وگوهای سازنده‌ای را با دولت ایران داشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمانو تاکید کرد که دولت جدید ایران صرفنظر از پیشرفت‌های مذاکرات این کشور با گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) برای پرداختن به نگرانی‌های بین‌المللی از خود تمایل نشان داده است.
آمانو البته توضیح نداده منظور او از جامعه بین‌المللی و نگرانی‌های مورد اشاره چیست.
آمانو تصریح کرد که تیم روحانی همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با گفت‌وگوهای سیاسی با 1+5 که تهران به دنبال رهایی از تشدید تحریم‌هاست مرتبط نکرده است.
وی تصریح کرد: محتویاتی در پیشنهاد جدید ایران وجود دارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمایل دارد فعالیت‌های کنونی و گذشته ایران را توضیح دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 11 نوامبر (20 آبان‌ ماه) در تهران نشست برگزار خواهد کرد 1+5 نیز قرار است 7 و 8 نوامبر (16 و 17 آبان ماه) مجددا در ژنو با ایران دیدار کنند.

 


منابع صهیونیستی از دیدار محرمانه معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تعدادی از سفرای این رژیم در کشورهای همسایه ایران برای جاسوسی علیه تهران خبر دادند.
«زئیو الکین» معاون نخست وزیر اسرائیل با 5 تن از سفرای تل‌آویو در کشورهای اطراف ایران با هدف نظارت دقیق بر این کشور و جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی از آن در زمینه‌های مختلف، دیدار کرد. به گزارش فارس به نقل از الحیات، الکین حامل پیامی از جانب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به گرجستان در خصوص آنچه اسرائیلی‌‌ها «ماموریت فوری در مرحله کنونی برای خدمت به منافع اسرائیل می‌نامند»، بود. منابع صهیونیستی همچنین گفتند که الکین به ارزیابی‌های سفرا از اوضاع ایران به دنبال عهده‌داری منصب ریاست جمهوری از سوی حسن روحانی و اینکه آیا تغییرات حقیقی در عرصه سیاست ایران بوجود آمده است، یا خیر؟ گوش فرا داد. وی از سفرا خواست تا طرح‌های فوری و مفصل برای تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با 5 کشور همسایه ایران تدوین و با این کشور‌ها برای تحقق منافع مشترک تعامل کنند.
بر پایه این گزارش، سفرای اسرائیل از تغییرات محسوس در ایران پس از به قدرت رسیدن روحانی سخن گفتند و تاکید کردند که تغییرات بارزی در سیاست تهران به خصوص در قبال غرب بوجود آمده است اما تغییرات اساسی در خصوص رویکرد ایران نسبت به اسرائیل بوجود نیامده است.

 


وزیرخارجه آلمان گفت: صدراعظم این کشور از جاسوسی آمریکا و شنود مکالمات تلفنی وی بسیار مأیوس شده است.
براساس افشاگری ادوارد اسنودن همکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) این آژانس از سال 2002 مکالمات تلفنی آنگلا مرکل را شنود می‌کرده است. صدراعظم آلمان به عنوان یکی از متحدان نزدیک کاخ‌سفید و یکی از ده‌ها رئیس‌ دولتی است که در 35 کشور جهان مورد جاسوسی و شنود آمریکا قرار گرفته‌اند.
وستروله وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرد: آنچه در سالهای گذشته در زمینه جاسوسی آمریکا در آلمان روی داده نمی‌تواند مورد قبول ما و بسیاری از شرکای اروپایی باشد.
وی درباره واکنش شخصی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به شنود تلفنی گفت: هر کسی می‌توانست ببیند وی بسیار مایوس شده است و مایوس شدن وی فقط برای شخص وی نبود بلکه به خاطر گزارش‌ها درباره جاسوسی از افراد بسیار دیگر در کشور ما بود. ما علاوه بر حفظ حریم خصوصی صدراعظم می‌خواهیم حریم خصوصی شهروندان خود را حفظ کنیم.
خبرنگار سی‌ان‌ان پرسید، آیا آمریکا به شما تضمین داده است این شنود دست کم از تلفن صدراعظم متوقف خواهد شد؟ وزیر امور خارجه آلمان گفت: من نمی‌خواهم درباره جزئیات آن در این مصاحبه صحبت کنم. ما پیام خود را به صورت روشن و صادقانه بیان کردیم. من درک می‌کنم مبارزه با تروریسم ضروری است اما نمی‌توان با شنود تلفن‌همراه صدراعظم با تروریسم مبارزه کرد!
وستروله این را هم گفته که «تصور کنید اگر سرویس جاسوسی آلمان این کار را انجام می‌داد، واکنش واشنگتن چه بود».
در همین حال سفیر آمریکا در آلمان گفت: پس از ادعاهای مطرح شده درباره سازمان امنیت ملی آمریکا اعتمادسازی بین دو کشور آلمان و آمریکا دشوار شده است. جان بی‌امرسون در اظهاراتی در برلین گفت: ما عمق و میزان واکنش دولت و مردم آلمان را در برابر ادعاهای مطروحه درباره سازمان امنیت ملی آمریکا و به ویژه آنچه که در یک هفته و نیم گذشته مطرح شده به خوبی درک می‌کنیم. مردم خیلی ناراحت هستند و من این موضوع را انتقال داده‌ام. اعتماد میان دو کشور متزلزل شده و وقایع چند هفته اخیر اعتمادسازی را بسیار دشوار کرده است.
از سوی دیگر شبکه بی‌بی‌سی در تحلیلی خاطر نشان کرد: «اوباما روزهای بسیار سختی را می‌گذراند. هنوز چند روز بیشتر از درگیری باراک اوباما با کنگره که به تعطیلی و کشاندن دولت به آستانه اعلام ورشکستگی نگذشته که طوفانی از حوادث بار دیگر روزهای سختی را برای رئیس‌جمهوری آمریکا رقم زده است. این‌بار اوباما هدف انتقادهای تند متحدان نزدیک آمریکا در پاریس و بن قرار گرفته است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، در مورد شنود مکالمات و حتی زیرنظر گرفتن ایمیل‌های رهبران و شهروندان دیگر کشورها، توسط آژانس مزبور هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی خود با باراک اوباما، رفتار دولت آمریکا را ناقض اصل اعتماد خوانده و از او درباره اقدامات آمریکا توضیح خواست. وزیر کشور آلمان در واکنشی خشم‌آلود گفت: «تحت نظر داشتن (رفتار افراد) جرم است و کسانی که مسئولند باید به دست عدالت سپرده شوند.» خبر شوک‌آور را روزنامه بیلد منتشر کرد. بیلد به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا نوشت که اوباما از سال 2010 در جریان شنود تلفن خانم مرکل بوده است».
بی‌بی‌سی سخنان مرکل در نشست سران اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه کلمات کافی نیستندو رفتار آمریکا باید تغییر کند را نشانگر عمق بی‌اعتمادی اروپائیان به رفتار آمریکایی‌ها توصیف کرد.

 


تحرکات گسترده اصلاح‌طلبان در حمایت از حجت‌الاسلام ناطق نوری و بحث حضور وی در انتخابات آینده با حمایت اصلاح‌طلبان، خاطرات ناطق نوری را دوباره خواندنی کرده است.
در دهه 70 و در روزهای انتخابات دوم خرداد و دو سال پس از آن تا انتخابات مجلس ششم، تخریب ناطق نوری یکی از اصلی‌ترین دستورالعمل‌های جبهه اصلاحات بود. در آن ایام تخریب ناطق نوری یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های طنز‌نویسی ابراهیم نبوی در «ستون پنجم» روزنامه جامعه بود. همچنین شعار «مجلس زوری نمی‌خواهیم، ناطق نوری نمی‌خواهیم» حاصل تخریب‌های آن ایام اصلاح‌طلبان علیه وی بود. به نحوی که به هنگام ریاست وی بر مجلس پنجم، شعارهایی نظیر «ناطق نوری نمی‌خوایم، مجلس زوری نمی‌خوایم» سر داده و از طریق رسانه‌های خود منتشر کردند. ناطق نوری در جلد دوم خاطرات خود در رابطه با چگونگی باب شدن این شعار را در پی مخالفت مجلس پنجم با عبدالله نوری می‌داند.
به گزارش نیمروز علی‌اکبر ناطق نوری با اختلاف 11 رای بیشتر از عبدالله نوری توانست به ریاست مجلس پنجم برسد. ناطق در خاطرات خود در تشریح این اختلاف می‌گوید: در دوره چهارم، نمایندگان مجلس، در زمان آقای هاشمی، طی نامه‌ای از ایشان خواستند تا آقای عبدالله نوری را به عنوان وزیر کشور معرفی نکند، من هم مدارکی خدمت آقای هاشمی دادم و خواستم که عبدالله نوری به مجلس معرفی نشود که ایشان هم پذیرفتند، اما آقای خاتمی در انتخاب وزرایش با من، هیچ مشورتی نکرد. آقای عبدالله نوری مدتی وزارت کرد، چندین مرتبه هم از او در مجلس سؤال شد. معمولا وقتی وزیر پاسخ یک سؤال را می‌دهد، می‌نشیند تا نماینده‌ها بیایند نزد او هم حرف بزنند، اما آقای عبدالله نوری یک بار که برای پاسخ به مجلس آمده بود، به محض تمام شدن حرفش، سرش را پایین انداخت و بیرون رفت. این رفتار به خیلی از نماینده‌ها برخورد که این خیلی بی‌اعتنا حرف زد و بیرون رفت. روز استیضاح ایشان، وقتی صحبتش تمام شد، من را نگاه کرد و گفت: «حالا امروز باید بنشینم یا بروم»، من گفتم: «نه اتفاقا امروز، روز رفتن است». بعد روزنامه‌ها تحلیل کردند که رئیس مجلس از اول می‌دانست که آقای نوری رای نمی‌آورد، لذا گفت: «امروز، روز رفتن است». من در صحبتی گفتم: «این که من گفتم امروز، روز رفتن است» نه به این معنا که وزیر نشوی، منظور این بود که امروز دیگر بعد از صحبت نباید بنشینی، چون رای‌گیری است و در رای‌گیری خود وزیر نباید بنشیند». تفسیر مطبوعات چنین بود که آقای ناطق از اول می‌دانسته و سناریو به رهبری او تنظیم شده بود. شعارهایی علیه مجلس و شخص من داده شد از جمله: «مجلس استبداد، مجلس زوری» یا «مجلس زوری نمی‌خواهیم، ناطق نوری نمی‌خواهیم». جالب است که اخیرا (زمان انجام مصاحبه) آقای شریعتمداری چیزی درباره مجلس گفت که صدای همه درآمد که «چرا مجلس را تضعیف می‌کنی». آن زمان این‌ها نمی‌گفتند که چرا مجلس را تضعیف می‌کنی؟! عده‌ای از آن‌هایی که مجلس را تضعیف می‌کردند، حالا مجلس ششم خودشان مجلس شدند.

 


همان جوانانی که 13 آبان سال 1358 سفارت آمریکا را فتح کردند با شنیدن ناقوس جنگی که صدام به صدا درآمده بود اولین نفراتی بودند که خود را به جبهه‌های نبرد رساندند. جمعی از همان دانشجویان در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.
به گزارش «نیمروز» دارخوین، جزیره مجنون، شلمچه، هویزه،‌سوسنگرد، پنجوین، عملیات محرم،‌خیبر،‌بیت‌المقدس با قدم‌های کسانی که 13 آبان سال 1358 بر لانه جاسوسی آمریکا گام گذاشتند آشناست. آن‌ها از اولین سربازانی بودند که در جبهه‌های نبرد به شهادت رسیدند. شهید ناصر فولادی از جمله این دانشجویان بود. او در سال 1338 در کرمان دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان جیحون و دوره متوسطه را در دبیرستان علوی به پایان رسانید؛ ناصر در سال 57 دیپلم گرفت و در کنکور همان سال شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد. او در اشغال لانه جاسوسی جزو دانشجویان پیرو خط امام بود و نقش فعالی را در این انقلاب ایفا نمود. پس از آغاز جنگ تحمیلی، ناصر به سومار اعزام شد و مسئولیت انتقال شهدا و مجروحین به کرمان را برعهده گرفت. ناصر مسئول تبلیغات جنگ در خط اول شده بود و در نهایت به هنگام سیم‌کشی برای بلندگوهایی که به منظور دعوت نیروهای عراقی به بازگشت به حق در کنار اروندرود نصب می‌شدند، بوسیله ترکش خمپاره به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.
شهید بهروز سلطانی نیز در سال 1336 در آبادان به دنیا آمد. کودکی او در شهرستان آبادان استان خوزستان سپری شد و مثل همه کودکان به مدرسه رفت و تا اخذ مدرک دیپلم تحصیل نمود. او در سنین جوانی به دانشگاه صنعتی شریف راه یافت و در رشته مهندسی صنایع به تحصیل پرداخت. با آغاز جنگ تحمیلی عازم خطوط مقدم رزم شد و بعد از نبردی مردانه در روز چهارم خرداد ماه سال 1361 در سن 25 سالگی هنگام عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر به شهادت رسید.
حسین شوریده در یک خانواده روستایی و مذهبی در دلوئی از توابع شهرستان گناباد به دنیا آمد. سال 61، در عملیات بیت‌المقدس عملیات آزادسازی خرمشهر شهید می‌شود. پسرش بیست روز بود که به دنیا آمده بود. ازدواجش عید غدیر بود؛ اسم تنها پسرش علی و سیزدهم رجب،‌روز میلاد امیر مؤمنان علیه‌السلام به خاک سپرده شد. هوشنگ ترکاشوند هم از دانشجویان پیرو خط امام بود که در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، در روز هشتم اسفند سال 62 به دیدار معشوق شتافت.
سید احمد صدر هم از دانشجویانی بود که با آغاز حمله عراق به ایران و اقدامات ضد انقلابیون در غرب کشور عاشقانه قدم در راه جهاد گذارد و مدتی در غرب کشور از جمله آذربایجان غربی و بعد در سنندج به دفاع از آرمان‌های کشور مشغول شد. کدخدازاده بارها در عملیات‌های جنوب کشور شرکت کرد و چهار مرتبه زخم عشق را به جان خرید و سرانجام در روز سیزدهم خرداد ماه سال 1361 در جبهه شلمچه هنگامی که 22 سال بیشتر نداشت به شهادت رسید.
شهید محسن وزوائی از معروفترین فرماندهان جنگ بود که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی هم نقش فعالی داشت. او در هشتم اسفند ماه 1360 با سازماندهی یک گردان رزمی در پادگان ولی عصر(عج) راهی خوزستان گردید و به نیروهای مستقر در «پادگان دوکوهه» ملحق شد. همان جا بود که گردان تحت امر وی به نام گردان «حبیب بن مظاهر» موسوم و خود نیز به سمت فرمانده این گردان منصوب شد.
او پس از خاتمه نبرد فتح المبین به تهران بازگشت و در تاریخ پانزدهم فروردین 1361، طی حکمی رسماً به فرماندهی «تیپ 10 سیدالشهدا علیه‌السلام» منصوب شد. پس از توافق با حاج احمد متوسلیان، دو تیپ 10 و تیپ 27 محمد رسول‌الله(ص) در هم ادغام گردید و محسن به سمت معاونت عملیاتی و فرماندهی محور «محرم» تیپ 27 در عملیات «الی بیت‌المقدس» منصوب شد. سرانجام در سپیده دم روز دهم اردیبهشت 1361 در کنار جاده اهواز- خرمشهر بر اثر اصابت گلوله توپ دشمن، ‌در خون خود غلطید.
نیمروز می‌نویسد: شهید سپاه حاج عباس محمد ورامینی قائم مقام شهید حاج ابراهیم همت در لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) بود. شهید ورامینی دانشجوی پیرو خط امام که در تسخیر سفارت آمریکا مسئولیت گروه اطلاعات و عملیات را برعهده داشت، در روز بیست و هشتم آبان ماه سال 62 در مرحله سوم عملیات والفجر 4 در ارتفاعات کانی مانگا در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.
یادآور می‌شود بیش از 30 تن از فاتحان لانه جاسوسی در زمره شهدای دفاع مقدس هستند.

 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فضاسازی تحریف‌آمیز هاشمی و ادعای تغییر موضع حضرت امام نسبت به آمریکا گفت: خود آقای هاشمی گفتند در این ‌باره اشتباه شده است.
محسن رضایی در مصاحبه با مجله مثلث خاطر نشان کرد: امام تا آخرین لحظه به مرگ بر آمریکا معتقد بودند. من هیچ لحظه‌ای تا آخرین روز به یاد ندارم امری خلاف این واقع شده باشد. شاید هیچ‌کس به اندازه من با امام ملاقات نکرده باشد. البته دلیلش هم موضوع جنگ و مسائل امنیت کشور بود؛ امام تا آخرین لحظه در تقابل با آمریکا کوتاه نیامد.
رضایی درباره شعار مرگ بر آمریکا گفت: در مورد حذف شعار مرگ بر آمریکا این نکته را باید گفت که کلید حذف شعار مرگ بر آمریکا دست خود آمریکاست. حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند، تحریم‌های اقتصادی را بردارند و نسبت به ملت ایران کارشکنی نکنند، اگر این کارها را انجام دهند، ملت ایران یک ملت عاقل و منطقی است. آمریکا در این سی‌ و چند ساله بدون وقفه علیه مردم ایران کار کرده. این شعار مرگ بر آمریکا از درون فشارها و ظلم‌هایی که آمریکایی‌ها نسبت به مردم ایران روا داشتند، بیرون آمده است. آمریکا می‌خواهد این شعار نباشد؟ حرفی نیست. بیایند دست از این کارها بردارند. اینکه گفته می‌شود این شعار مرگ بر آمریکا دست کیست بیاید برش دارد! باید گفت که دست خود آمریکاست.
وی درباره مذاکرات انجام گرفته خاطر نشان کرد: از نظر اینکه مذاکرات باید یک چارچوب مشخصی را داشته باشد، ما هنوز این را نمی‌بینیم. به این معنی که باید مشخص شود که گام‌های مذاکرات به چه صورت برداشته می‌شود. ما نمی‌بینیم که دولت در این مذاکرات بگوید که اسرائیل باید سلاح‌های شیمیایی‌اش را محو نماید. هنوز ما مطالبات جدی را توسط دوستانمان در دولت از آمریکا در مذاکرات احساس نمی‌کنیم، یعنی یک صدای قوی که مسائل مهم منطقه را از آمریکایی‌ها مطالبه نماید. محو سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در اسرائیل مسئله بسیار مهمی است. چرا طرح نشده است؟
رضایی گفت: در مورد مذاکره با آمریکا، ایران باید یک فهرست روشن و شفاف داشته باشد و مواضع خود را بسیار صریح بیان کند. اگر آمریکا می‌گوید که من حاضر به مذاکره در مورد محو سلاح‌های شیمیایی اسرائیل نیستم، تحریم‌ها را کامل برنمی‌دارم، دارایی‌ها را آزاد نمی‌کنم، مذاکره چه معنا دارد؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10