(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 آبان 1392 - شماره 20631

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همایش «اهل بیت، جوانان و تمدن نوین اسلامی» برگزار شد
حمایت کمیسیون قضایی مجلس از مواضع اخیر آیت‌الله لاریجانی علیه فتنه‌گرا
درمکتب امام
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران اسامی و محل استقرار گروهک جیش‌العدل را تحویل پاکستان داد
مدیر مسئول سابق کارگزاران: روزنامه کارگزاران قانونا نمی‌تواند منتشر شود
خوان حکمت
ناطق نوری: سردسته اصلاح‌طلبان نخواهم شد
رئیس مجلس یک مصوبه دیگر دولت دهم را مغایر با قانون اعلام کرد
برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد بانکی با حضور وزرای اطلاعات، دادگستری و اقتصاد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: نگرانی رهبر انقلاب در خصوص جمعیت باید برطرف شود
در شورای عالی آموزش و پرورش طرح جامع نماز در مدارس تصویب شد
آئین‌نامه داخلی جبهه پایداری پس از تصویب اساسنامه تدوین شد
توطئه شوم (نگاه)
   


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درهمایش «اهل بیت، جوانان و تمدن نوین اسلامی» با اشاره به سه شاخصه اصلی برای تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: در تمدن نوین اسلامی هر کسی باید بداند اصالت قدرت و ثروت تنها از جانب خداست.
به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه نخستین همایش «اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی» صبح دیروز در تالار وحدت با حضور 450 نفر از 310 تشکل فعال کشور به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.
در این مراسم، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در دهه کرامت به فعالیت‌های خود وجهه جهانی و بین‌المللی بخشید، ابراز داشت: حضور ملیت‌های مختلف از جمله مذاهب مختلف اسلامی در این مراسم اختتامیه، نشان دهنده این امر است که جریان‌های الهام‌بخشی در عصر جدید آغاز شده است.
وی با بیان اینکه اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن اسلامی سه ضلع اصلی این همایش را تشکیل می‌دهند، افزود: در تمدن اسلامی این جوان‌‌ها هستند که ظرفیت تغییر یافتن و تغییر دادن را بیش از دیگران دارا هستند، همان‌گونه که در روایات آمده است در آخر‌الزمان این جوانان هستند که تمدن اسلامی را در سطح کل بشریت فراگیر می‌کنند.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه نقش اهل بیت(ع) در تمدن اسلامی از قرآن و سنت رسول اکرم(ص) منفک نیست، اظهار داشت: ما، اهل‌بیت(ع) منهای قرآن کریم و قرآن منهای اهل بیت(ع) را قبول نداریم، چرا که طبق وصیت پیامبر اکرم(ص) که به طور اجماع و تواتر در منابع شیعی و سنی نقل شده است، حضرت، قرآن و اهل بیت(ع) را به عنوان میراث خود در جهان اسلام معرفی می‌کند.
وی در ادامه با تشریح شاخصه‌های تمدن اسلامی از منظر اهل‌بیت(ع) پرداخت و ادامه داد: نگاه تمدن‌سازانه اسلامی همان نگاهی است که قرآن و سنت دارد که توسط اهل بیت(ع) تبیین شده است، البته ما شیعیان از یک نعمتی برخوردار هستیم که سایر برادران اهل سنت ما از آن برخوردار نیستند در حالیکه شیعیان دو و نیم قرن ارتباط معرفتی با پیامبر اکرم(ص) دارند، ابراز داشت: گرچه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) وحی تشریعی قطع شد، اما اهل بیت(ع) که اوصیای الهی به فرمان خداوند هستند، سیره و سنت پیغمبر(ص) در 250 سال بعد از ایشان ادامه دادند، به گونه‌ای که انگار در این مدت پیامبر(ص) همچنان در میان امت اسلامی زنده است.
رحیم‌پور با اشاره به اینکه نباید پیامبر(ص) را در همان 23 سال تبلیغشان خلاصه کرد، بلکه این 250 سال را هم باید به آن افزود، گفت: در عصر غیبت ولایت تکوینی از طریق امام زمان(عج) ادامه دارد و توجه به این نکته که اهل بیت نمرده‌اند و زنده هستند و از دسترس بشر خارج نشده‌اند لازم است، به گونه‌ای که می‌توان گفت همچنان وحی حیات‌بخش ذیل مکتب اهل بیت(ع) جاری است.

 


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با حمایت از مواضع قاطع رئیس‌ قوه قضائیه علیه فتنه‌گران تاکید کرد سخنان آیت‌الله لاریجانی هشداری جدی به فتنه‌گران بود و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از مواضع ایشان حمایت می‌کند.
محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با اشاره به تلاش عده‌ای در داخل کشور برای سوء‌استفاده از فضای موجود پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه برخی به این فکر افتاده‌اند که با استفاده از این فضا به دنبال مطامع خود در فضای داخلی کشور باشند و احیانا بار دیگر تشنج را به داخل کشور بازگردانند.
وی افزود: این در حالی است که باید از فضای فوق برای کار کردن و ایجاد شور و نشاط و امید در داخل کشور استفاده شود و نه این که به دنبال ایجاد مطامع خود باشند.
نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تحولی در فضای کشور به وجود آمده باشد، دلیل بر این نیست که نظام اتفاقات گذشته از جمله به وجود آمدن فتنه 88 را فراموش کرده باشد.
وی افزود: در چنین شرایطی سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی هشدار محکمی به تمامی فتنه‌گران بود تا به دنبال سوء‌استفاده از فضای موجود برای دنبال کردن اهداف خود نباشند. این هشدار آیت‌الله لاریجانی در شرایط کنونی بجا بود و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز از مواضع ایشان حمایت می‌کند.
همچنین منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی درباره برخورد با فتنه‌گران گفت: حضور دوباره فتنه‌گران در عرصه سیاسی کشور هیچ توجیه قابل قبولی ندارد، چرا حضور آنان از سوی مردم تحمل نمی‌شود.
وی افزود: بالاخره برخی‌‌ها در جریان فتنه سال 88 خطوط قرمز نظام را زیر پا گذاشتند و خسارت‌های فراوانی به کشور و نظام وارد کردند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنین افرادی یا باید توبه کنند و به دامان نظام و ملت بازگردند و یا این که طبق قوانین و مقررات قضایی با آنان برخورد شود و به سزای عمل خود برسند.
حقیقت‌پور گفت: حالا که تحولی در نظام سیاسی کشور ایجاد شده است، باید از آن برای گسترش فضای کار در کشور استفاده کرد و نه این که عده‌ای فتنه‌گر بخواهند از آن برای حضور در عرصه سیاسی کشور استفاده کنند.
وی افزود: سخنان رئیس دستگاه قضایی هشدار محکمی به تکاپوی فتنه‌گرانی بود که به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی کشور هستند.

 


مشکل امروز دنیا
مشکلی که امروز دنیا را تهدید می‌کند:
مشکل این دو ابرقدرت است.
این دو ابرقدرت آمریکا و (شوروی سابق و روسیه کنونی) که تمام دنیا را در زیر بال خودشان نگه داشته‌اند و از آنها (سوء) استفاده می‌کنند.
اینها مشغول به یک طرح‌هایی هستند و درست کردن یک سلاح‌هایی هستند که برای آتیه بشر خطرناک است.
آئین انقلاب اسلامی - ص 428

 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران اسامی اعضا و محل استقرار گروهک تروریستی جیش‌العدل را پس از شناسایی در اختیار دولت پاکستان گذاشت.
عوض حیدرپور با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون درباره حادثه تروریستی سراوان افزود: کمیسیون امنیت ملی در هفته گذشته با برگزاری چندین جلسه، شهادت چند مرزبان ایرانی در مرز پاکستان به وسیله گروهک تروریستی جیش‌العدل را مورد بررسی قرار داده و تیمی را برای بررسی این موضوع، به منطقه اعزام کرد.
وی به تسنیم گفت: اسامی اعضای گروهک و همچنین محل استقرار آنها از سوی ایران به دولت پاکستان داده شد و از دولت پاکستان خواسته‌ایم تا این افراد را بازداشت کرده به ایران تحویل بدهد؛ ایران البته بنا ندارد که در اقدامات دولت پاکستان دخالت کند، لذا از طرف پاکستانی خواسته شده که خودش عملیات دستگیری این تروریست‌ها را انجام دهد اما ایران در عین حال اعلام کرده، در صورتی که این کشور نمی‌تواند این کار را انجام دهد، خود جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پاکستان عملیات دستگیری این افراد را انجام دهد.
تکذیب ادعای جدید گروهک جیش‌العدل
معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که در دو شب گذشته هیچگونه حمله‌ای در منطقه مرزی سرباز در استان سیستان و بلوچستان رخ نداده است.
علی عبداللهی در گفت‌وگو باایسنا ادعای گروهک موسوم به «جیش‌العدل» را مبنی بر این که نیمه شب 9آبان به منطقه سرباز حمله کرده و تعدادی از هموطنانمان را به شهادت رسانده‌اند، تکذیب کرد.
وی تاکید کرد چنین اتفاقی به هیچ وجه رخ نداده است.

 


مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران اعلام کرد مجوز این روزنامه باطل شده و براساس قانون نمی‌تواند منتشر شود.
سیدمرتضی سجادیان مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران در خصوص نقش‌آفرینی ناطق نوری از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم، گفت: این صحبت‌ها به موضع‌گیری اخیر کرباسچی مبنی بر اجماع اصلاح‌طلبان بر روی ناطق نوری در انتخابات آینده برمی‌گردد. به اعتقاد بنده از نظر سیاسی این موضع‌گیری نباید الان مطرح می‌شد، ضمن اینکه اصلاح‌طلبان به اندازه کافی چهره شناخته شده دارند تا از آنها در انتخابات استفاده کنند.
وی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ناطق نوری اعلام کرده پرچمدار اصلاح‌طلبان نمی‌شوم، افزود: بعید بدانم اجماعی از سوی اصلاح‌طلبان بر روی وی در انتخابات آینده صورت گیرد، البته او فردی مجرب و باتجربه است و می‌تواند رئیس مجلس شود، اما در انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری از سوی اصولگرایان به مردم معرفی شد. به همین جهت او را می‌توان فردی اصولگرا و نه اصلاح‌طلب دانست.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: مرزبندی‌های سیاسی در هم تنیده شده و در همین فضا عده‌ای هاشمی رفسنجانی را رهبر اصلاحات می‌دانند در حالی که چنین چیزی درست نیست، چرا که هاشمی فردی فراجناحی است.
مدیر مسئول سابق روزنامه کارگزاران همچنین در خصوص اینکه آیا احتمال می‌دهید این روزنامه دوباره با تیم جدید منتشر شود؟ گفت: من دیگر با روزنامه کارگزاران همکاری ندارم؛ البته اگر هم می‌خواهد دوباره منتشر شود، در مرحله اول باید حساب و کتاب خود را با مردم صاف و بدهی‌ها را پرداخت کند. درخصوص انتشار مجدد هم باید بگویم که بعید می‌دانم این روزنامه منتشر شود، چرا که مجوز روزنامه کارگزاران ابطال شده است و براساس قانون نمی‌تواند منتشر شود.

 


فرزندان معنوي اهل بيت (ع)
شعار رسمي ما در ايام سوگ و ماتم سالار شهيدان اين دو جمله است؛ يكي درخواست اجر از خداي سبحان و يكي درخواست مبارزه و انتقام و خونخواهي: أعظَمَ اللهُ اُجُورَنَا وَ اُجُورَكُمْ بِمُصابِنَا بِالحُسِينِ(ع) وَ جَعَلَنَا وَ اِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ لِثارِه(1). اين شعار رسمي با آنچه كه در زيارت امينُ الله و سائر زيارات است، فرق است. ما در اين شعار رسمي از خدا نمي‌خواهيم كه خدايا! ما را پيرو حسین‌بن‌علی قرار بده، او را الگوي ما قرار بده كه ما راه او را ادامه بدهيم! آن در بيانات ديگر است؛ در زيارت عاشورا هست‌، در زيارت امينُ الله هست، در زيارات ديگر هست، مطلبي است حق؛ امّا در اين جمله ما از خدا نمي‌خواهيم كه ما را پيرو حسین‌بن‌علی قرار بده! ما شب و روز آن حرف‌‌ها را مي‌زنيم؛ چه در زيارت عاشورا، چه در زيارت امينُ الله كه ما پيرو حسین‌بن‌علی باشيم، او امام ماست؛ توفيقي بده كه راه او را ادامه پيدا بكنيم.
آني كه در اين شعار رسمي هست، اين است كه از خدا مي‌خواهيم: خدايا! توفيق بده كه ما انتقام خون پدرمان را بگيريم، ما خونبها مي‌خواهيم. شما در قرآن فرمودي: اگر كسي كشته بشود، ما براي اولياي دَم حق انتقام قائليم: مَنْ قُتِلَ مَظلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلطاناً (2). هر كس مظلومانه كشته بشود، ما حقّ انتقام را به اولياي او مي‌دهيم، به بچه‌های او مي‌دهيم. خدايا! ما بچه‌های حسین‌بن‌علی هستيم، ما مي‌خواهيم انتقام خون پدرمان را بگيريم! اين يك حرف ديگر است!! آني كه ما از خدا بخواهيم: خدايا! توفيق بده كه ما راه اهل بيت را برويم: مُستَنَّهً بِسُنَنِ اُولِيائِكَ مُقارِقَهَ لِاَخلاقِ اَعدائِكَ (3). در زيارت جامعه هست، در زيارت عاشورا هست، در زيارت امينُ الله هست؛ ما مرتّب شب و روز داريم اين حرف‌‌ها را مي‌زنيم كه: خدايا! توفيقي بده كه ما راه ائمه مان را برويم! امّا در اين جمله مي‌گوئيم: وَ جَعَلَنَا وَ اِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ لِثارِهِ؛ خدايا! آن توفيق را بده كه ما خونبهايش را بگيريم، خونبها به ما چه ربطی دارد؟! خونبهاي يك كشته مال بچه‌های اوست. مَنْ قُتِلَ مظلوما فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلطاناً؛ اولياي دَم، بچه‌‌ها حق انتقام دارند. وجود مبارك ولي‌عصر (أرواحنا فداه) كه قيام كرده، انتقام مي‌گيرد؛ از كي؟ از كشندگان اجدادشان!
اوصاف فرزندان معنوي اهل بيت (ع)
ما هم بچه‌های أبي‌عبدالله‌ايم، براي اينكه وجود مبارك پيامبر صريحاً اعلام كرد: اَنَا وَ عَلِيٌّ اَبَوا هذِهِ الاُمَّه (4).فرمود: ما آماده‌ایم كه شما را به عنوان فرزندي قبول بكنيم؛ شما بيائيد بچه‌های ما بشويد. ما هم شيعه شديم، در كمال افتخار گفتيم بچه‌های شما هستيم. اين يك شناسنامه ديگر است، اين غير از آن شناسنامه‌ای است كه پدران ما براي ما گرفتند! آن شناسنامه‌ای كه پدران ما گرفتند، ما را بچه‌های خودشان مي‌دانند؛ آن هم درست است. حقوقي هم به عهده ما هست؛ پدرانمان را احترام بكنيم، مادرانمان را احترام بكنيم؛ چه شيعه، چه سنّي بالأخره يك پدر و مادري دارند. امّا ما كه شيعه شديم، افتخار كرديم كه ما شناسنامه جديد داريم! اگر وجود مبارك پيامبر(ص) مي‌فرمود: اَنَا وَ عَلِيٌّ اَبَوا هذِهِ الاُمَّه، من و علي بن أبيطالب حاضريم شما را به فرزندي قبول بكنيم؛ ما هم شيعه شديم، در كمال افتخار آمديم بچه‌های اين‌ها شديم؛ لذا حق داريم انتقام خون پدرمان را بگيريم، اين شعار عاشورايمان است.
پس يك وقت است كه ما از خدا مي‌خواهيم که پيرو راه آن‌‌ها باشيم؛ بله، آن وظيفه همه است! كه آن در زيارت جامعه هست، در زيارت عاشورا هست، در زيارت امينُ الله هست، در ادعيه و زيارات فراوان است. امّا در اين شعار ما يك چيز ديگر مي‌گوئيم که: خدايا! آن توفيق را بده كه ما خون پدرانمان را بگيريم. پس بنابراين بايد فرزند سيّدالشهداء باشيم و احساس بكنيم كه پدرمان را كشتند؛ قهراً هم جنبه عاطفي پيدا مي‌كنيم، هم جنبه عقلي.
پيام سالار شهيدان(ع) در كنگره عظيم حج
براي اينكه افراد به يك كنگره عظيم دعوت بشوند، اوّل به ما گفتند: اين نمازهاي روزانه‌تان را جماعت بخوانيد، بعد گفتند: هفته‌ای يك بار كنار هم جمع بشويد به نام نماز جمعه، بعد گفتند: سالي دو بار به نام نماز عيد فطر و عيد قربان جمعيّت بيشتري پيدا كنيد، بعد گفتند: عمري يك بار مكه برويد كه در آن كنگره عظيم همه حضور پيدا كنيد؛ اين جمعيّت‌های كم به آن درياي عظيم برسد.
وجود مبارك سيّدالشهداء ساليان متمادي مكه مي‌رفتند و هر وقت مناسب بود مردم را در مِنا جمع مي‌كردند و سخنراني مي‌كردند. 2 سال قبل از مرگ معاويه اين سخنراني رسمي را اعلام كرد؛ بني هاشم را جمع كرد، دوستان را جمع كرد، شاگردان پدرشان را جمع كرد، فرمود: اِنّي اَخافُ اَنْ يَنْدَرِسَ الحَقّ وَ يَذهَبَ (5). فرمود: من مي‌ترسم حق از بين برود! همانطوري كه باطل يَمُوتُ بِتَرْكِ ذِكرِه، حق هم يَمُوتُ بِتَرْكِ ذِكرِه؛ اينطور نيست كه حق خود به خود ظاهر بشود! فرمود:من همه شما علماء و بزرگان بني هاشم را جمع كردم تا بگويم اهل بيت كي‌اند، رسالت ما چيست!
وقتي بني هاشم جمع شدند، اصحاب جمع شدند، دوستان حضرت جمع شدند در منا، فرمود: فَاعتَبِرُوا، قرآن بخوانيد و عبرت بگيريد كه ذات أقدس إله نسبت به يك عدّه از علماء چگونه انتقاد كرده، فرمود: در قرآن كريم يك عدّه را ذات أقدس إله سرزنش كرده كه چرا مردم را روشن نكردند: لُولا يَنهاهُمُ الرَّبانِيُّونَ وَ الاَحبارْ عَنْ قُولِهِمِ الاِثمْ وَ اَكلِهِمُ السُّحت (6)؛ چرا علماي يهود احكام و معارف و حقائق را براي آن‌‌ها نگفتند؟ چون نگفتند، اين‌ها جاهل ماندند؛ الآن هم كه يك چيز جديدي به آن‌‌ها ارائه بكني، نمي‌پذيرند! اين‌ها نگفتند از ترس دولت‌‌ها يا از ترس برخي افراد حق را نگفتند.
دعوت سيّد الشهداء(ع) به خوف موحّدانه
حضرت سيّدالشهداء(ع) فرمود:با اينكه خداي سبحان فرمود: فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخْشَونِ (7)؛ شما از غير خدا نترسيد، براي اينكه چيزي كم نمي‌آوريد! مشكل اساسي اين است كه ما مرگ را درست متوجه نشديم كه مرگ يعني چه! وجود مبارك سيّدالشهداء فرمود: مرگ يك پل عبوري است. اين طرف آب همين لجني است كه مي‌بينيد، آن طرف آب همه نعمت‌هاست: مَا المُوتْ إلا قَنطَرِه تَعبُرُ بِكُم(8). اين حرف‌‌ها را كه زد، آن‌‌ها روشن شدند! فرمود: ما چيزي كم نمي‌آوريم. با مردن، هر چه مي‌خواهيم آنجا هست. يك انسانِ موحّدِ مؤمن هر چه بخواهد آنجا هست: لَكُمْ فيهَا مَا تَشتَهِي اَنفُسُكُم(9)، مرگ را وقتي براي اصحاب روشن كرد، آن‌‌ها گفتند: ما اگر صد‌ها بار بميريم، دست از شما بر نمي‌داريم!
فرمود: خدا به همه اين‌ها دستور داد كه: فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخْشَونِ. در خشيت و ترس موحد باشيد، چون خشيت و ترس در مقابل اميد است، يعني در اميد هم موحد باشيد! اينكه در سوره مباركه احزاب مردان الهي را، اولياء را، انبياء را مي‌ستايد؛ مي‌فرمايد: اين‌ها از خدا مي‌ترسند، ترس از خدا نعمت و فضيلت است و منشأ عبادت است؛ امّا از اَحدي هراسي ندارند! اين توحيد در ترس، مردان الهي را به ميدان آورده! اگر در ترس، كسي مشرك باشد؛ هم از خدا، هم از ديگري بترسد؛ در ميدان نيست! وجود مبارك سيّدالشهداء فرمود: اين‌ها چون مرگ را نشناختند،خداوند؟ فرمود: فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخْشَونِ. اشكال اساسي مال آن علماء و رهبران فكري و رهبران سياسي است كه مردم را روشن نكردند و گرنه توده مردم در راهند؛ غالب كشور‌ها همين طورند. اگر معارف دين نباشد، اگر اين مواعظ نباشد، اگر ياد پدرمان حسین‌بن‌علی نباشد؛ (معاذ الله) ايران هم مثل كشورهاي ديگر بود!
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه) در جلسه درس اخلاق در ديدار با رئيس و مديران سازمان ملّي جوانان، طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ 26/ 10/ 1387
_________________________________
(1) وسائل الشيعه/ 14/ 509 (2) اسراء/ 33 (3) مفاتيح الجنان/ زيارت امينُ الله
(4) بحار الأنوار/ 36/ 11 (5) الإحتجاج/ 2/ 296 (6) مائده/ 63
(7) مائده/ 44 (8) معاني الأخبار/ 289 (9) فصّلت/ 31
خوان حکمت در دهه اول محرم روزهای زوج منتشر می‌شود.

 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در انتخابات مجلس آینده به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد.
ناطق نوری طی سخنانی در مینودشت با اشاره به بحث‌های به وجود آمده درخصوص حضور وی در انتخابات مجلس آینده گفت: به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد.
وی افزود: اگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کردم رای داشتم اما عمر سیاسی من تمام شده است.
به گزارش فارس، مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره ایران با آمریکا عنوان کرد: سرنخ مذاکره با آ‌مریکا دست رهبر معظم انقلاب است.

 


رئیس مجلس، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور یک مصوبه دیگر دولت دهم را مغایر با قانون اعلام کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، مصوبه دولت دهم مبنی بر «کسر حداقل نیم درصد از درآمد شهرداری‌‌ها و واریز آن به حساب انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهر مربوط» را مغایر قانون اعلام کرد.

 


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تشکیل جلسه روز دوشنبه این ستاد برای ادامه بررسی موضوع معوقات بانکی با حضور وزرای اطلاعات، اقتصاد و دادگستری خبر داد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس اعلام کرد جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عصر روز دوشنبه این هفته 13 آبان‌ماه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.
وی ادامه بررسی موضوع معوقات بانکی و پرونده‌های مطروحه در این زمینه را دستور کار این جلسه عنوان کرد و افزود: در این جلسه، علاوه بر بنده و آقای جهانگیری، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس، حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه و ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل‌کشور حضور خواهند داشت.
این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین گفت: در این جلسه، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری و محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، نیز با دارا بودن حق رأی، حضور خواهند داشت.
یوسفیان‌ملا درگفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیمات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند تصویب باشند، نشست این ستاد با حضور سران سه قوه برگزار می‌شود.

 


شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه نگرانی رهبر انقلاب در خصوص جمعیت باید برطرف شود از تلاش دولت برای تامین منابع مالی افزایش مرخصی زایمان خبر داد.
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره نرخ کنونی رشد جمعیت کشور که البته مورد تاکید دولت نیز هست گفت: قبل از تصدی مسئولیت فعلی کار کارشناسی مفصلی در این خصوص انجام داده‌ام و خیلی خوب جوانب کار را می‌شناسم لذا با تدابیری می‌بایست این دغدغه را برطرف کرد به نحوی که کمترین هزینه را ایجاد کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مولاوردی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه گفت: علی‌رغم اینکه دولت در این قانون به دلیل مشخص نبودن منابع مالی، «مجاز» شناخته شده است اما به دلیل اهمیتی که موضوع دارد آن را با جدیت پیگیری می‌کند تا منابع آن تامین شود که در این خصوص می‌توان به مکاتبه اخیر معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با معاون اول رئیس‌جمهور به منظور رفع موانع پیش روی تامین منابع این طرح اشاره کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مصاحبه برخی خبرنگاران در روز معارفه وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ضیق زمانی و شرایطی که به وجود آمد فرصت کافی برای انتقال صحیح مطلب وجود نداشت لذا انتقال ناقص آن باعث برداشت‌های متفاوت از اظهاراتم شد و نگرانی‌هایی را در جامعه دامن زد.
دولت ضمن این که اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت افزایش جمعیت را بر خود فرض می‌داند خود نیز با درک این نگرانی درصدد است تا با به‌کارگیری تدابیر لازم این دغدغه را برطرف کند و به دنبال راهی است تا بتواند منابع مالی آن را تامین کند و در این صورت است که مفید فایده خواهد بود چرا که قانون بدون اعتبار و منابع مالی اصلا قابلیت اجرایی ندارد.

 


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح جامع نماز در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور برای اجرا ابلاغ شد.
«حسین هژبری» دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح نقشه راه و برنامه جامعی برای توسعه و تعمیق اقامه نماز در مدارس است.
هژبری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اقامه نماز با مشارکت همکاران فرهنگی در مدارس است، گفت: یکی از راه‌های اصلی برای آموزش و نهادینه‌سازی حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت، حضور مربیان، معاونان و سایر کارکنان مدارس در نماز جماعت مدارس است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در صورتی که همکاران فرهنگی در نماز جماعت شرکت کنند، حضور دانش‌آموزان نیز جدی‌تر خواهد شد.
هژبری به برگزاری طرح یاوران نماز در سطح مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح خود دانش‌آموزان از متولیان برگزاری نماز جماعت در مدرسه هستند به گونه‌ای که اگر مدرسه مکبر یا امام جماعت نداشته باشد تا نماز جماعت را برپا کند، دانش‌آموزان از بین خود با مدیریت مدرسه، مکبر و امام جماعت را انتخاب کرده و نماز جماعت را برپا می‌کنند.
وی برگزاری جشنواره استانی و کشوری اذان در عالی‌ترین سطح را از دیگر برنامه‌های تأثیرگذار در فرهنگ‌سازی اقامه نماز در مدارس برشمرد.

 


در جلسه اخیر جبهه پایداری، آئین‌نامه داخلی این جبهه تدوین شد و به تائید شورای فقاهتی نیز رسید.
در این آئین‌نامه که 4 فصل، 16 ماده و 16 تبصره دارد، وظایف همه اعضا از جمله دبیر کل، شورای مرکزی و دبیرخانه تعیین شده است و بر اساس آن جزئیات و چگونگی برگزاری جلسات شورای مرکزی جبهه پایداری مشخص است.
به گزارش فارس، آئین‌نامه داخلی جبهه پایداری در حال حاضر مصوب شده و برای اعضا لازم‌الاجرا است.

 


دکترمحمدحسین رجبی دوانی
نویسنده این سطور اخیرا مقاله موهن روزنامه بهار در آستانه عیدالله الاکبر عیدسعید غدیرخم را مطالعه کردم. پیش از آن از عکس‌العمل‌هایی که نسبت به این مقاله مشاهده نمودم، تصور می‌کردم نویسنده آن در اثر جهل و بیسوادی در امور دینی دست بر قلم برده است، اما پس از خواندن آن به یقین دریافتم که اگرچه بیسوادی از قلم وی نمایان است، ولی جرم و خیانت وی و روزنامه بهار و حامیان و همفکران این جریان بسی بزرگتر از آن است که در وهله اول به نظر می‌آید.
مطالب سخیف و برداشت‌های غلط و تفسیرهای نابجای او از قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه بی‌ارزش‌تر از آن است که نیاز چندانی به نقد و پاسخگویی داشته باشد. برای اطلاع آن دسته از خوانندگان این سطورکه ممکن است با مباحث کلامی ناآشنا باشند باید گفت که وجه اصلی تمایز و تفاوت شیعه و سنی به برداشت از معنی حدیث شریف ولایت، من کنت مولاه فهذا علی مولاه برمی‌گردد، چرا که اهل تسنن معتقدند منظور رسول خدا صلی‌الله علیه و آله از بیان این حدیث، محبت و مودت به امیرمومنان علیه‌السلام است و شیعه بر این یقین است که ولایت و صاحب اختیاری تمام مومنان مراد است که «حکومت» جزئی و شأنی از وظایف و شئون امام، یعنی امیرمومنان و اولاد طیبین و طاهرینش صلوات‌الله و سلامه علیهم اجمعین است.
در این جا روی سخن ما با برادران اهل تسنن نیست چرا که این تفاوت دیدگاه از دیرباز وجود داشته و به صورت دوستانه در مباحث کلامی طرفین مطرح بوده و هست. بلکه مساله اینجاست که در مهد تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت ولایت، در یکی از ارگان‌های اصلاح‌طلبان و توسط یکی از به اصطلاح اندیشمندان آنها در رد ابلاغ ولایت و امامت امیرمومنان علیه‌السلام (که حکومت پس از پیغمبراکرم(ص) را نیز دربرمی‌گیرد) در غدیرخم و به زعم باطل وی اثبات عدم تعیین جانشین توسط رسول خدا صلی‌الله‌علیه و آله و سلم قلم‌زنی شده تا تلقین کند که منظور آن حضرت از این حدیث، محبت و دوستی امیرمومنان علیه‌السلام است. یعنی محکومیت اعتقاد شیعیان، آن هم با کینه و عداوت وهابیان ضدشیعه. نویسنده وهابی مسلک این مقاله کینه و عقده خود را نسبت به شیعه و پیروان ولایت مولای متقیان علیه‌السلام نتوانسته پنهان کند و آن‌چه در ذهن بیمار خود داشته در توهین به تشیع بر قلم آورده است.
همان‌گونه که عرض شد اینجانب مقاله غیرعلمی و موهن مزبور را بی‌ارزش‌تر از آن می‌دانم که به نقد آن بپردازم، اما جهت اطلاع خوانندگان گرامی بحث علمی و کارشناسانه درباره حدیث غدیر و اعتقادات شیعه را به کتاب ارزشمند «المراجعات*» که حاصل بحث‌های جذاب و مناظره مکتوب مرحوم علامه سیدعبدالحسین شرف‌الدین با شیخ‌سلیم بشری شیخ‌وقت الازهراست، ارجاع می‌دهم. در این کتاب شیخ‌الازهر در آغاز معنی «ولایت» در حدیث غدیر را محبت و دوستی امیرمومنان علیه‌السلام بیان می‌کند و علامه شرف‌الدین با استدلال‌های محکم خویش پاسخ می‌دهد تا آن جا که شیخ‌الازهر در برابر منطق نیرومند علامه شرف‌الدین تسلیم می‌گردد و اعتقاد و یقین شیعه را در این که منظور رسول خدا صلی‌الله‌علیه و آله و سلم از حدیث غدیر، ولایت و حکومت امیرمومنان علیه‌السلام است، می‌پذیرد و به آن اعتراف می‌کند (هرچند می‌گوید علی‌علیه‌السلام خلیفه و جانشین پیغمبر(ص) شد ولی خلیفه چهارم!). بنابراین در جایی که شیخ‌الازهر به عنوان بزرگ‌ترین مرجع دینی عالم تسن اذعان می‌کند که مقصود از حدیث غدیر، ولایت و رهبری امیرمومنان علیه‌السلام است این قلم به دست وهابی مسلک را چه رسد که باور شیعه را محکوم کند.
آنچه مسلم است نویسنده هتاک این مقاله داعیه اصلاح‌طلبی دارد و این مقاله موهن را نیز روزنامه بهار که از ارگان‌های شناخته شده مدعیان اصلاح‌طلبی است به عنوان سرمقاله خود چاپ کرده است. بنابراین همه این جریان در قبال این حرمت شکنی مسئول است، مگر آن که حساب خود را به روشنی از آن جدا کنند؛ هر چند که در موارد این چنینی، جریان مزبور نشان داده است که حمّیت باندی برای آن مهم‌ترین اصل است و انحراف از ارزش‌های مسلم اعتقادی را در عمل ثابت نموده است.
جریان مدعی اصلاح‌طلبی که پیش از این نشان داده بود برای رسیدن به قدرت و استحاله ارزش‌های نظام حاضر است با منافقان و بهائیان و سلطنت‌طلبان و... ائتلاف کند، اینک لکه ننگ دیگری به کارنامه سیاه خود افزوده و با این مقاله موهن کلکسیون افتخارات! خود را با حمایت ضمنی از جریان تکفیری و وهابی سفاک کامل نموده است. آنجا که نویسنده گستاخ مقاله مزبور با نادیده گرفتن دشمنی‌های تاریخی هم مسلکان خود با شیعه و بویژه جنایات بی‌سابقه آنان در سوریه و عراق و پاکستان و ... امروز، ناجوانمردانه پس از رد اعلام ولایت امیرمومنان علیه‌السلام در غدیرخم می‌نویسد: «در باور چه کسی می‌گنجد که شیعیان این علی (علیه‌السلام)، رسم وی و موعظه او را که چنگ یازدین به حبل متین الهی (قرآن) و اتحاد مسلمانان است، کنار نهاده‌اند و به جای تدقیق و تفقه در آیات قرآن و عمل به آنچه خداوند در کتاب از آنان خواسته، اسم علی (علیه‌السلام) را با فهم ناقص و ناصحیح خود از آیات کتاب و روایات مجعوله درهم می‌آمیزند و بر آتش تفرقه و اختلاف مسلمین هیزم می‌ریزند و آتش بیار معرکه می‌شوند...».
در موقعیتی که شیعیان مظلوم به جرم اعتقاد به ولایت امیرمومنان و اولاد طاهرینش علیهم‌السلام به دست وهابیون و تکفیری‌های هم‌مسلک این نویسنده هتاک قتل‌عام می‌شوند، زنده زنده سوزانده می‌شوند، سر بریده می‌شوند و قلب آنها را از سینه بیرون کشیده به دندان می‌گیرند، و زنان و کودکانشان تیرباران می‌شوند، وی شیعه را عامل تفرقه و اختلاف مسلمین می‌داند و با تجاهل، ضمن رد تمسک به اهل بیت‌علیهم‌السلام همانند وهابیون و سلفی‌ها فقط قرآن را حبل‌المتین می‌خواند، در حالی که همین مدعیان دروغین پیروی از کتاب و سنت پیغمبراکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم هستند که برخلاف نص این دو گوهر، چنین جنایات هولناکی را بر ضد شیعیان و در مواردی نیز علیه سنی مذهبان مرتکب می‌شوند و روی جنایتکاران و خونریزان مشهور تاریخ را سفید کرده‌اند.
وی در دشمنی با شیعه و به منظور حمایت از تفکر منحرف خویش، خوارج را «همه شیعه و پیرو علی علیه‌السلام» می‌خواند اگر این سخن وی را از روی کینه و عقده‌گشایی نسبت به شیعه ندانیم که هست، چنانچه اندک سوادی در تاریخ و شناخت جریان‌های مذهبی و سیاسی صدراسلام داشت، چنین ادعای سخیفی نمی‌کرد. چگونه می‌توان شیعه و پیرو امیرمومنان علیه‌السلام بود و نیز نعوذبالله قائل به کفر و مهدورالدم بودن آن وجود مقدس.
به نظر نگارنده خیانت روزنامه بهار و نویسنده وهابی این مقاله بسیار عمیق‌تر از آن است که پرونده آن با یک عذرخواهی و بستن این روزنامه و «اعلام ناراحتی» اولیه آقای عارف و احتمالا برخی از اصلاح‌طلبان بسته شود. نگاهی به مواضع و اظهارنظرهای سران فکری و سیاسی جریان اصلاحات در سال‌های حاکمیت هشت ساله آنها بر کشور و نیز برخی از ایدئولوگ‌های فراری و خزیده در آغوش دشمنان اسلام آنها در سال‌های اخیر، نشان از انحراف عمیق این جریان در حوزه دین و تفکر دارد، اگر چه برخی از وابستگان به این جریان هنوز به انحراف در این حوزه کشیده نشده باشند.
این نخستین بار نیست که جریان منحرف اصلاح‌طلبی به مقدسات و ارزش‌های مسلم و باورهای اسلام و مذهب حقه تشیع جسارت می‌کند. پیش از این سروش ایدئولوگ از دین به در شده اصلاح‌طلبان با انکار وحیانی بودن قرآن و مسلمات اعتقادی ما در این مسیر ظلالت و شقاوت گام نهاد و عنصر پوچ و بی‌مقدار و جویای نامی از سران فکری منحرف اصلاحات (اکبر گنجی) با دروغ پردازی‌ها و اعوجاجات فکری و عقلی خود به ارزش‌ها و باورهای شیعه جسارت کرده و اتهام زد تا کار آن شقی به انکار وجود مقدس امام عصر ارواحنا فداه انجامید و خروج خود را از دایره تشیع اثبات کرد.
اگر علما و متفکران وارسته و صالح در برابر مواضع انحرافی رئیس دولت اصلاحات که جایز بودن قرائت‌های گوناگون از دین و ارزش دانستن لیبرالیسم غرب را شعار می‌داد و میدان را با سوءاستفاده از در اختیار داشتن دولت برای هجمه منحرفان ضددین به مقدسات باز گذارده بود، ایستاده بودند و ملاحظه جایگاه سیاسی وی را نمی‌کردند، نه او دیگر جرات به خود می‌داد در کسوت روحانیت شیعه و رئیس‌جمهور کشوری که مفتخر است مذهب رسمی آن شیعه اثنی‌عشری است و رئیس‌جمهور آن باید معتقد به مذهب رسمی کشور باشد و سوگند یاد کرده که پاسدار آن باشد، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 80 با برداشت انحرافی خود، منظور از حدیث غدیر را مودت و دوستی بخواند و غیرمستقیم ولایت امیر مومنان علیه‌السلام را انکار کند. و نه دیگر منحرفان مذهبی و سیاسی به خود اجازه دهند تا از راه توهین و جسارت به مقدسات مذهب حقه اهل بیت علیهم‌السلام خودنمایی کرده و شهرت یابند.
مردم ما فراموش نکرده‌اند که این جریان انحرافی در فتنه سال 88 همگام و متحد با منافقین و بهائیان و سلطنت‌طلبان و گروهک جنایتکار ریگی و اراذل و اوباش و در هماهنگی کامل با آمریکا و اسرائیل، عمود خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده بودند که به لطف الهی و بصیرت مردم ولایی ایران ناکام و رسوا شد. اینک همان منحرفان که پس از آن خیانت بزرگ و گناه عظیم نابخشودنی منزوی شده بودند، به خیال باطل خویش پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، فضا را برای مطرح شدن و بازگشت به صحنه سیاسی کشور مهیا دیده‌اند، این بار در خیانتی بس بزرگتر، ولایت مولای متقیان امیر مؤمنان علیه‌الصلوهًْ‌والسلام و توهین به مذهب حقه شیعه را هدف قرار داده‌اند. از این روست که باید گفت عمق فاجعه بسیار عمیق‌تر از سال 88 است. این سابقه سیاه به وضوح نشان می‌دهد که جریان مدعی اصلاحات یک خط سیاسی با گرایش و ایده‌های خاص برای رقابت سالم در عرصه سیاسی و به دست‌گیری سکان اجرایی کشور نیست، بلکه با انحراف آشکار در مبانی فکری و اعتقادی در صددند که با حرمت‌شکنی مقدسات و ایجاد التهاب در جامعه و ایجاد شک و شبهه و تردید در اعتقادات پاک مردمی که به اتکای همین باورها سی و چهار سال است با همه وجود توطئه‌های داخلی و خارجی بر ضد نظام ولایت را خنثی کرده‌اند، خلل ایجاد کرده و قدرت را در جهت امیال مستکبران قبضه نمایند.
در ارتباط با این مقاله موهن، مدیر مسئول روزنامه بهار در عذری به مراتب بدتر از گناه مدعی شده است که قرار بوده بخش‌هایی از این مقاله حذف شود. حال آن که وی باید مشخص کند کدام بخش‌ها بایستی حذف می‌شده و نشده است؟ سراسر این مقاله رد اعتقادات شیعه و گستاخی به آن و هتاکی به پیروان مذهب اهل‌بیت‌علیهم‌السلام است. حتی نمی‌توان یک بند آن را خالی از ایراد دانست. جا دارد مسئولان مربوطه در رسیدگی به این خیانت، مقاله پالایش(!!) شده ادعایی مدیرمسئول را طلب کنند و ببینند آنچه از آن باقی مانده است در نظام ولایت و کشور شیعی چه جایگاهی دارد؟!
آنچه در ارتباط با این خیانت به ولایت نباید نادیده گرفته شود، ارتباط آقای عارف و اظهارات او در این زمینه است. مشخص نیست که به رغم ادعای وی در عدم تعلق روزنامه بهار به او، چرا در این چند روز حداقل دوبار در این باره اظهار نظر کرده است. وی که در آغاز احساس می‌کرد انتشار این مقاله موهن موجی از خشم در میان مؤمنان پدید آورد، به سرعت عکس‌العمل نشان داد و در اولین اظهارنظر ضمن اعلام ناراحتی و تأثر خود از نگارش این مقاله، غصه ضربه خوردن باند اصلاح‌طلبان را می‌خورد و این تلقی را پیش می‌آورد که بیش از آن که در فکر محکوم کردن این خیانت به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و پیروان آنها باشد، دغدغه آن را دارد که مبادا جریان متبوعش متضرر شود. آنجا که می‌گوید: «نباید با انتشار مطالبی در رسانه‌های اصلاح‌طلب که با اصول عقیدتی شیعیان در تناقض است، زمینه را برای بهره‌برداری مخالفان اصلاحات فراهم کنیم». از منظر جناب عارف این عمل خیانت نیست که توسط وی محکوم شود، بلکه «سهل‌انگاری» متولیان اصلاح‌طلب این روزنامه است: «انتشار این مقاله آن هم در آستانه عید سعید غدیر خم به دلیل سهل‌انگاری متولیان این رسانه، موجب ناراحتی جامعه متدینین و شیفتگان امام علی علیه‌السلام شده است». اما جناب ایشان که برخورد قاطعی در برابر این خیانت را نمی‌بیند چند روز بعد در یک اقدام فرار به جلو ژست طلبکارانه گرفته و پا را فراتر نهاده و با به رخ کشیدن جریان انحرافی دولت دهم و نسبت دادن آن به جریان اصولگرا از دید تنگ تعصب باندی و جناحی خود ضمن فریب کار خواندن اصولگرایان در مواجهه با آن جریان منحرف، با نشستن در مقام قضاوت و پس گرفتن سخنان و مواضع پیشین خود در قبال خیانت روزنامه اصلاح‌طلب بهار، این بار این حرمت شکنی فاحش را «خطای احتمالی» دانسته و چنین افاضه می‌کند که «راه برخورد با خطای احتمالی یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد»!
در پایان حقیر به عنوان یک خدمتگزار کوچک و ناچیز اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و مذهب حقه شیعه اثنی‌عشری از علمای اعلام و روحانیون بزرگوار و عموم مردم ولایت‌مدار ایران تقاضا دارد همان گونه که در برابر جریان انحرافی لانه کرده در دولت دهم و مقابله با دیدگاه‌های آن، به حق موضع گرفتند، این بار نیز در آستانه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان علیه‌السلام آن کشته بزرگ راه نجات بندگان خدا از گمراهی و نادانی، در برابر توطئه بی‌شرمانه مقابله با ولایت اهل بیت علیهم‌السلام که با این مقاله موهن کلید خورده است (و به گفته رئیس قوه قضائیه یک جرم سیاسی و امنیتی است) و عاملان این خیانت و عقبه و حامیان فکری و سیاسی آنان محکم بایستند و از مقامات قضایی رسیدگی قاطع به این جرم بزرگ و محاکمه و مجازات همه عوامل آن را تا رسیدن به نتیجه پیگیر باشند.
_____________________________
* این کتاب با نام رهبری امام‌ امیرالمومنین علیه‌السلام در قرآن و سنت ترجمه شده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10