(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 آبان 1392 - شماره 20631

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
با مواضع اخیر دولتمردان آمریکایی علیه ایران
شیطان بزرگ بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد
پای درس علی(ع)
معاون وزیر نیرو:حقابه دریاچه‌ هامون از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود
وزیر کشور:استانداران باید مظهر پاک‌دستی در دولت باشند
رئیس دیوان عدالت اداری:لغو مصوبه مهرآفرین از سوی دولت یازدهم قانونی است
پرتاب نسل جدید کاوشگر ایرانی به فضا در آینده‌ای نزدیک
با حضور شاعرانی از 24 کشور مسلمان برگزار شد
آغاز چهارمین همایش شعر مقاومت در قم
برپایی همایش هزاره تالیف قانون بوعلی در همدان
رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد
ساخت 6 هزار طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در کشور
برگزاری همایش بزرگداشت آخوند کاشانی در مشهد اردهال
رونمایی از مجموعه 50 جلدی سرداران ایران از فریدون تا شهید کاظمی در اصفهان
اخبار ادبی و هنری
برگزاری نخستین همایش بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان شرقی
کریستین ساینس مانیتور: ایران حق دارد با رفتار آمریکایی‌ها مذاکرات را بی‌نتیجه بداند
فضای کشور را با ذکر سیدالشهدا(ع) عطرآگین کنیم
 معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد
برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با اخلالگران امنیت و جریانات تروریستی
ستاد کل نیروهای مسلح: آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است
توافق تهران ـ پکن درباره ۲۲ میلیارد یورو دارایی‌ بلوکه‌شده ایران در چین
فواد ایزدی: صدای واحد آمریکایی‌ها عدم لغو تحریم‌های ضد ایرانی است
امشب آخرین مهلت ثبت‌‌نام تکمیل ظرفیت کنکور 92
همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان شهرهای ایران اسلامی سیاهپوش شد
مسیرهای خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران به مناسبت مراسم 13 آبان
   


حضرت امام خمینی(ره): اگر معنای ضدیت با آمریکا این است که ما نمی‌خواهیم وابسته به آمریکا باشیم، آری ما ضد آمریکا هستیم و اگر ترس آمریکا از این است، آری باید بترسد.

 


سرویس سیاسی -
مقامات آمریکایی با شدت بخشیدن به مواضع خصمانه و کینه‌توزانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر و برای چندمین بار نقاب تزویر را از چهره پلید و جنایتکار خود کنار زدند و برای افکار عمومی جهانیان کمترین تردیدی در غیرقابل اعتماد بودن خود باقی نگذاشتند. غلیظ‌تر شدن کینه‌توزی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی در حالی بود که برخی از جریانات سیاسی مرعوب و شماری از افراد خوش‌خیال، تصور می‌کردند با نرمش در مقابل آمریکا می‌توان کینه‌توزی شیطان بزرگ را کاهش داد.
به گزارش الحیات، چاک هیگل در جریان صدمین سالروز تاسیس «اتحادیه (یهودی) مقابله با افترا» (سازمان مقابله با تبلیغات رسانه‌ای علیه اسرائیل) در سخنانی در نیویورک با بیان این ادعا که ایران کشوری حامی تروریسم است، گفت: ممانعت تهران از دستیابی به سلاح هسته‌ای یکی از چالش‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل است.
وی با تکرار این ادعا که ایران مسئول گسترش تندروی‌ها در منطقه است، گفت که می‌توان راه‌حل‌هایی را برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات پیدا کرد و رهایی جهان از این بیزاری‌ها و تندروی‌ها نیازمند فداکاری و شجاعت است.
این اظهارنظر وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که کشورش به همراه برخی کشورهای عربی در منطقه به طور آشکار و صریح از گسترش تروریسم و مسلح کردن آن‌ها به ویژه در سوریه حمایت کرده است.
حمایت این کشورها از تروریسم در بحث سوریه به گسترش گروه‌های افراط و اقدامات تروریستی در سایر کشورها از جمله عراق شده است که نگرانی شدید مقامات این کشور را در برداشته است.
«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز چندی پیش با توهین به مردم ایران مدعی شده بود که فریب و نیرنگ بخشی از ‌DNA ایرانیان است. سناتورهای آمریکایی هم اخیرا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شده‌اند.
وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز با اتخاذ رویکردی خصمانه در مقابل ایران مدعی شد، واشنگتن ممکن است برای متوقف کردن برنامه هسته‌‌ای ایران مجبور شود به اقدام نظامی متوسل شود.
لئون پانه‌تا، در نشستی که توسط یکی از گروه‌های لابی صهیونیستی برگزار شد مدعی شد که آمریکا تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه‌ای را به ایران وارد کرده است، ولی ما ممکن است مجبور شویم برای حمایت از سیاست‌مان از اقدام نظامی استفاده کنیم.
به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست پانه‌تا در ادامه ادعاهایش گفت: این رهبری ایران است که کلید اصلی است و احتمالا غنی‌سازی را رها نخواهد کرد. ما باید قوی باشیم و انسجام خود را حفظ کنیم.
هرچند مقامات کاخ‌سفید طی چند‌ماه گذشته و بخصوص پس از انتخابات 24 خرداد‌ماه رویکرد به ظاهر نرمی مبتنی بر «گفت‌وگو و تعامل» با ایران را در پیش گرفته‌اند، اما اظهارات خصمانه مقامات آمریکایی طی همین مدت و سیاهه بلند بالایی از جنایت‌های دولتمردان آمریکایی علیه ملت ایران طی 35 سال گذشته نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند به تعبیر رهبرمعظم انقلاب آمریکایی‌ها دستانی چدنی با پوششی مخملین به سمت ملت ایران دراز کرده‌اند.
در همین رابطه، مجله آمریکایی تایم در گزارشی چهار دلیل را زیربنای عدم اعتماد ایران به آمریکا عنوان کرد.
دلایلی که این مجله آمریکایی برای عدم اعتماد آمریکا به ایران عنوان می‌کند عبارتند از: کمک آمریکا و سازمان سیا به محمدرضا پهلوی برای کودتا علیه دولت دکتر مصدق، کمک اطلاعاتی به عراق برای حمله شیمیایی، ماجرای هواپیمای مسافربری 655 و نام بردن از ایران به عنوان محور شرارت در زمان بوش چهار موردی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.
طبق نوشته تایم، کودتا علیه دولت دکتر مصدق موردی است که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا در سال 2000 به آن اعتراف کرده است.
این مجله درباره نقش آمریکا در حمله شیمیایی عراق به ایران می‌نویسد: «آمریکا در واقع به عراق از لحاظ فراهم آوردن تصاویر و نقشه‌های ماهواره‌ای برای حمله‌ای که واشنگتن می‌دانست حمله گازی است، کمک کرده است.»
حمله به هواپیمای مسافربری شماره 655 که باعث کشته شدن تمامی مسافران آن شد، مورد سومی است که به زعم این مجله، عامل بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکایی‌هاست.
در نهایت، دانستن ایران به عنوان محور شرارت، در حالی که ایران همکاری‌های قابل توجهی با نیروهای آمریکایی کرده بود، دلیل دیگری است که باعث می‌شود ایران به آمریکا اعتماد نداشته باشد.
اکنون در آستانه 13 آبان سالروز تسخیر لانه‌شیطان هستیم. این واقعه یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و شاید به خاطر اهمیت و تاثیرگذاری آن به روند انقلاب اسلامی باعث شد که حضرت امام(ره) این روز را ملقب به «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول به شمار آورند.
اکنون که 34 سال از آن روز می‌گذرد، آن قاطعیت، شجاعت و بصیرت مردم و انقلاب اسلامی در چرایی تسخیر لانه جاسوسی بیشتر آشکار می‌شود. زیرا مردم جهان به واسطه افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» پیمانکار اطلاعاتی پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که حکایت از آن دارد این سازمان بر روی صدها شماره تلفن‌ متعلق به 35 تن از رهبران جهان که اکثر آن‌ها از دوستان و همپیمانان آمریکا هستند، عملیات جاسوسی انجام داده است.

 

 

 


معاون وزیر نیرو گفت: پیگیری حقابه دریاچه هامون از طریق وزارت امور خارجه از اولویت‌های دولت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رحیم میدانی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که باید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام دهیم، استفاده بهینه و ارتقای بهره‌وری از منابع آب در زمینه انتقال و مصرف است.
وی گفت: با توجه به کمبود منابع آب در شمال سیستان و بلوچستان باید از الگوهای کشاورزی با مصرف آب کم و بازده بالا استفاده کرد.وی گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات لازم در بخش عمرانی باید برای استفاده از حمایت خیران برای تامین آب روستایی با تانکر کمک گرفته شود.
میدانی گفت: این استان با مشکلات جدی تامین آب مواجه است به طوری که هم‌اکنون به بیش از هزار روستا در سیستان و بلوچستان با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان بر تسریع در احداث سدهای در دست ساخت تاکید کرد و افزود: با بهره‌برداری از این سدها توسعه کشاورزی در منطقه رونق می‌یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: وزارت امور خارجه باید به طور جدی حقابه ایران را پیگیری کند.حاتم ناروئی گفت: تامین آب سیستان باید از دو طریق استحصال آب از ژرفا و منطقه افغانستان انجام شود.این مسئول در ادامه به 15 سال خشکسالی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: کمبود بارندگی و خشکسالی دریاچه هامون مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آورده است که دولت باید برای رفع مشکلات منطقه برنامه‌ریزی کند.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
وزیر کشور گفت: استانداران باید با هرگونه سوء استفاده از بیت‌المال مبارزه کرده و مظهر پاک‌دستی در دولت باشند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه سیدمحمد میرمحمدی اردکانی استاندار جدید یزد افزود: استانداران باید نه با شعار و حرف بلکه در عمل در همه امور اقتصادی و سیاسی با تدبیر عمل کنند.
وی گفت: دولت تلاش دارد در سفرهای استانی خود یزد را در اولویت قرار دهد.
رحمانی فضلی با اشاره به مصرف بالا در کشور گفت: می‌توان با صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف، بهره‌وری را در اقتصاد بالا برد.
وزیر کشور افزود: بهره‌وری ما اکنون زیر یک درصد است و این در شأن مردم ایران نیست. ما باید در حوزه اقتصاد به تجهیز منابع بپردازیم و صرفه‌جویی را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 


رئیس دیوان عدالت اداری لغو مصوبه استخدامی موسوم به «طرح مهرآفرین» را از سوی دولت یازدهم قانونی دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد منتظری» دیروز در حاشیه مراسم راه‌اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از لحاظ قانونی هیأت دولت می‌تواند مصوباتی را که خود هیأت دولت تصویب کرده در زمانی لغو و یا قابلیت اجرایی به آن بدهد و این در حیطه اختیارات دولت است.
وی گفت: در این ارتباط منع قانونی برای مصوبات دولت وجود ندارد.وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای مصوبه «طرح مهرآفرین» دولت دهم را لغو کرد.منتظری افزود: معاون اول رئیس جمهور و یا هر یک از دیگر اعضای هیأت دولت به تنهایی نمی‌توانند مصوبه هیأت دولت را لغو کنند و یا قابلیت اجرایی به آن بدهند لذا طبق قانون، دیوان عدالت اداری این بخشنامه معاون اول را غیرقانونی دانست و تذکراتی نیز به دولت در این زمینه داده شد.وی اضافه کرد: هیأت دولت یازدهم در نشست اخیر خود تصمیم به لغو مصوبه طرح مهرآفرین گرفت که از لحاظ قانونی منعی برای این کار وجود نداشته لذا از نظر دیوان عدالت اداری نیز این طرح قانونی و قابل اجراست.«طرح مهرآفرین» از سلسله مصوباتی بود که دولت دهم در سال آخر فعالیت خود آن را به تصویب رساند. براساس این مصوبه قرار بود حدود 520 هزار نفر نیروی جدید در دستگاههای دولتی بکار گرفته شوند.رئیس دیوان عدالت اداری روند افزایشی پرونده‌های ارسالی به دیوان عدالت اداری در سطح کشور را نگران کننده خواند گفت: هم اینک ماهانه 10 هزار پرونده جدید به دیوان وارد می‌شود.وی گفت: این در حالی است که هم اکنون 90 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری برای بررسی وجود دارد و ماهانه بین 10 تا 15 درصد به شمار این پرونده‌ها افزوده می‌شود.منتظری افزود: افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری این نگرانی را ایجاد کرده که کمیت ورودی پرونده‌ها، کیفیت رسیدگی را زیر سؤال برده و با مشکل مواجه کند و یا زمان رسیدگی را افزایش دهد.منتظری ادامه داد: البته 50 درصد از پرونده‌هایی که به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود از لحاظ قانونی قابلیت پذیرش ندارند زیرا یا شکایتها درست نبوده و یا در حیطه وظایف این دیوان قرار ندارد.وی گفت: تا پایان امسال دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در دیگر مراکز استانها راه‌اندازی می‌شود.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران از ارسال نسل جدید کاوشگر کشورمان به فضا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
محمد ابراهیمی در همایش یک روزه «زندگی فراتر از زمین» در تالار فرهنگ کاشان با اشاره به ارسال موفقیت‌آمیز کاوشگر «پیشگام» در سال گذشته اظهار داشت: در سال جاری نیز درصدد پرتاب نسل جدید کاوشگر هستیم که در آینده‌ای نزدیک این امر انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم برای این مهم گرفته شده است تا شرایط جوی و آب و هوایی مناسب این پرتاب صورت گیرد.
ابراهیمی از پروژه انسان به فضا به عنوان یکی از برنامه‌های این انجمن در آینده نام برد.

 


چهارمین همایش بین‌‌المللی شعر مقاومت با حضور شاعرانی از 24 کشور مسلمان در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم افتتاحیه که پیش از ظهر دیروز در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، 60 نفر از شاعران ایرانی و 24 ملیت دیگر از کشورهای مسلمان حضور داشتند.
در این کنگره استاد حوزه علمیه گفت: نباید برای معرفی اهل بیت(ع) موجب اختلاف میان شیعه و سنی شد بلکه باید کاری کنیم که پیروان سایر ادیان نیز به امامان معصوم(ع) علاقه پیدا کنند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با تاکید بر رعایت حدود الهی توسط شاعران در سرودن اشعار مذهبی اظهار داشت: حفظ این حدود در حقیقت علامت شعر آیینی است.
وی با بیان این که هنر می‌تواند تاثیراتی به مراتب بیشتر از سلاح‌های جنگی داشته باشد، گفت: هنر نقشی اساسی در انتقال مفاهیم ارزشی عاشورا داشته و در این میان شاعران توانسته‌اند با اشعار خود نقشی موثر در این انتقال فرهنگی داشته باشند.
وی ادامه داد: باید در مقابل هر هجمه‌ای از سوی دشمنان به همان شکل ایستادگی کنیم؛ اگر آن‌ها از ابراز هنر استفاده می‌کنند ما نیز باید با استفاده از هنر دینی خود در مقابلشان ایستادگی کنیم.
وی ادامه داد: تعزیه از جمله هنرهایی بوده که از دیرباز در کشور ما رواج داشته و می‌توانست پیش‌زمینه تولید فیلم‌های خوبی باشد ولی ما این هنر را تعطیل کرده‌ایم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مواد اولیه خوبی در زمینه تولید فیلم و سریال در ایران وجود دارد، گفت: با این حال استفاده نابجا و غیر مناسب از آن‌ها موجب شده است که در این حو‌زه‌ها دچار ضعف باشیم.
گفتنی است، در این مراسم برخی از شاعران ایرانی و خارجی جدیدترین سروده‌های خود را در زمینه مقاومت و بیداری اسلامی قرائت کردند.

 


همدان - خبرنگار کیهان:
همایش بزرگ هزاره تالیف «قانون در طب» ابوعلی‌سینا با همکاری دفتر سازمان یونسکو در تهران در همدان برگزار شد.
در این همایش سراسری که با حضور بیش از یک هزار نفر از اندیشمندان، اساتید، پژوهشگران، پزشکان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، علی‌اکبر ولایتی رئيس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر عالی همایش، گفت: نوشتن شرح‌های متناسب با زمان حاضر بر کتاب قانون ابن‌سینا، ضرورت امروز است.وی افزود:‌ترجمه جدید از کتاب قانون پس از ترجمه بسیار خوب استاد دکتر شرفکندی، چیزی بر این کتاب نخواهد افزود و ضروری نیست و تنها در حد ویراستاری می‌توان تغییراتی در مطالب آن ایجاد کرد.ولایتی خاطرنشان ساخت: عظمت کتاب قانون ابن‌سینا در علم پزشکی به قدری است که بنا به گفته محققان، در جهان اسلام پس از قرآن‌کریم، بیشترین شرح و تخلیص بر این کتاب نوشته شده و در کل دنیا نیز پس از انجیل بیشترین تعداد چاپ را داشته است.همچنین آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، در این همایش، اظهار داشت:‌ رسالت علم پزشکی حفظ صحت و سلامت بدن انسان است با این هدف که سلامتی خود را برای رسیدن به جایگاه واقعی خود و نیل به تعالی به کار بگیرد.بنا بر همین گزارش در مراسم پایانی همایش، از مقام مرحوم استاد عبدالرحمن شرفکندی متخلص به هژار، مترجم قانون به زبان‌ فارسی تجلیل به عمل آمد و تمبر یادبود هزاره تالیف کتاب قانون مورد رونمایی قرار گرفت.

 


رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از ساخت 6 هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در کشور خبر داد.
مرتضی رئیسی دیروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه‌ها که در زیربنای 6 میلیون مترمربع احداث شده است 30 هزار کلاس درس به فضای آموزشی کل کشور اضافه خواهد کرد.
وی افزود: از مجموع 6 هزار پروژه آموزشی، 20 درصد شامل یک هزار و 200 پروژه به صورت مردمی یا مشارکتی در دست ساخت
است.
رئیسی ادامه داد: هم‌اکنون 90 هزار کلاس درس به صورت مردمی یا مشارکتی در کشور احداث شده که از این تعداد 45 هزار کلاس توسط خیران و 45 هزار کلاس به صورت مشارکتی احداث شده است.
وی با تاکید بر مقاوم‌سازی مدارس کشور اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح، در 28 هزار کلاس درس مقاوم‌سازی صورت گرفته و مطالعات لازم برای این امر مهم در 50 هزار کلاس انجام شده است.
وی اضافه کرد: در صورتی که اعتبارات بودجه سنواتی که به تصویب رسیده به موقع برای مقاوم‌سازی تخصیص داده شود، این توان در کشور وجود دارد که سالانه 10 تا 15 هزار کلاس به مرحله مقاوم‌سازی برسد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
همایش بزرگداشت آخوند کاشی در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران در این همایش اظهار داشت: عالم عارف و استاد اخلاق ملا محمد آخوند کاشی یکی از علمای برجسته‌ای است که کمتر به جامعه معرفی شده است.
آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: آخوند کاشی از جمله افرادی است که باید گفت در آسمان‌ها معروف است و در زمین ناشناخته باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: آخوند کاشی شخصیتی است که هنگام نماز نشانه‌های ورع در او مشهود بود. آیت‌الله امامی کاشانی گفت: برگزاری همایش‌هایی از این دست می‌تواند در شناساندن و معرفی آخوند کاشی به جامعه و نسل جوان کنونی و آینده نقش مؤثری را ایفا
کند.
همایش بزرگداشت آخوند کاشی به مدت 2 روز در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سلطانعلی(ع) فرزند امام محمد باقر(ع)، جوشقان استرک (محل زادگاهش) و در مصلای بقیهًْ‌الله‌الاعظم کاشان با حضور محققان، پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان کشوری، استانی و محلی برگزار شد.
آخوند ملا محمد کاشانی حکیم و عارف شیعه و مدرس بزرگ فلسفه صدرالمتألهین در سال 1250 هجری قمری در کاشان متولد و در 20 شعبان 1333 در سن 90 سالگی از دنیا
رفت.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
مجموعه 50 جلدی سرداران ایران «از فریدون تا شهید کاظمی» با حضور دکتر حداد عادل در اصفهان رونمایی شد.
«حداد عادل» در گردهمایی نویسندگان جوان و رونمایی از این کتاب که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: سردارهایی که شما نویسندگان به سراغشان رفتید عاشق بودند و خود را برای مردم و نه مردم را برای خود می‌خواستند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: شما نویسندگان باید کاری کنید که نسل‌‌های آینده با ارزش‌های جنگ آشنا و نگذارید سرداران جنگ با گذشت زمان فراموش شوند.
شایان ذکر است، مجموعه 50 جلدی سرداران ایران «از فریدون تا شهید کاظمی» توسط 35 نویسنده جوان عضو گروه نویسندگان طوبی تدوین و گردآوری شده است.
34 جلد از این اثر به بیان زندگینامه فرماندهان و سرداران ایرانی تاریخ ایران، تا فرماندهان و سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و 16 عنوان دیگر نیز حال و هوای شهرها و مناطق جنگی معروف از جمله شلمچه، آبادان، خرمشهر، دزفول، سوسنگرد، دهلاویه و مریوان را توصیف می‌کند.
بیان حماسه‌های افتخارآمیز ایران و معرفی حماسه‌آفرینان از جمله اهداف گردآوری این کتاب اعلام شده است.

 


این دل‌ها:
مانند بدن‌ها خسته می‌شوند.
برای نشاط آن (دل و روح با مطالعه) به سخنان تازه حکیمانه روی آورید.
نهج‌البلاغه
حکمت 197

 


ترانه «مرگ بر آمریکا»
منتشر شد
ترانه «مرگ بر آمریکا» با صدای «حامد زمانی» به مناسبت روز 13 آبان در واحد موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب تهیه شده است.
شاعر این اثر «محمدمهدی سیار» و خواننده و آهنگساز آن حامد زمانی است و تنظیم آن را «امید رهبران» و میکس و مستر را «رضا پوررضوی» انجام داده است.
همچنین اثر دیگری در همین موضوع با عنوان «پایان شیطان» با صدای دکتر اسفندیار قره باغی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده است که در روز یکشنبه در شهر تبریز رونمایی می‌شود.
جعفری جوزانی: برخی فیلمسازان جشنواره‌ای جاسوس مجانی غرب شده‌اند
مسعود جعفری جوزانی معتقد است که برخی از سینماگران ایرانی جاسوس‌های مجانی غرب شده‌اند.
کارگردان فیلم «شیرسنگی» با حضور در برنامه «مناظره» شبکه اول سیما با بیان این که حضور در جشنواره‌های خارجی فضیلت نیست، تصریح کرد: برخی از سینماگران جاسوس‌های مجانی آن طرف شده‌اند و برای جایزه گرفتن برخی آثار در آن طرف تلاش می‌کنند.
پرویز شیخ طادی هم در این برنامه گفت: مفاهیمی که جشنواره‌های خارجی به ما تزریق کرده‌اند سینمای ما را نابود کرده است.
وی افزود: من هم پیشنهاد خارجی داشته‌ام اما شرط گذاشته‌اند که باید از کشورمان انتقاد کنیم؛ مسلما من نمی‌پذیرم و نگاه آنان را نمی‌پذیرم. تا توانسته‌اند علیه ما ساخته‌اند نمونه‌اش هم برنامه‌های ماهواره‌ای است که علیه ما تولید و در حال پخش دارند. به تقلید و خط‌دهی‌های جشنواره‌های خارجی نیازی نداریم درحالی که الان اینگونه است.
منوچهر شاهسواری نیز در این برنامه گفت: در سینما غفلت‌های ما جاهلانه و غفلت مدیران عامدانه است. نظام فرهنگی ما را وادار به انفعال کرده درحالی که اگر ادعایی داریم باید فیلم قوی بسازیم و این به مدیریت دانا و خلاقیت ما برمی‌گردد.
اکبر نبوی هم در این برنامه از حضور فیلم‌هایی که باعث آبروریزی کشورمان می‌شود در جشنواره‌های خارجی انتقاد کرد.
رونمایی از کتاب «من زنده‌ام»
با حضور خانواده شهدا
برای اولین بار در ایران مراسمی ملی و مردمی به همت مردم آبادان برای رونمایی از کتاب «من زنده‌ام» خاطرات چهار سال دوران اسارت معصومه آباد از انتشارات بروج در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.
این برنامه که بعلت مصادف بودن با نهم آبان سالگرد حماسه ذوالفقاری آبادان(زمان اسارت خانم آباد و حرکت جوانمردانه شهید دریا قلی سورانی و نیز اولین شکست و ناکامی مرزی دشمن در طول نوار مرزی در سال 1359‌) رنگ و بویی کاملا متفاوت و جشن مانند بخود گرفته بود با قدردانی از دیگر عزیزان و خانواده شهدا این ماجرا همراه شد.
دراین مراسم که با استقبال عمومی و چشمگیر اقشار مختلف و متفاوت مردم مواجه شده بود از 9 تن از خانواده‌های شهدا حماسه ذوالفقاری و همچنین جعفر افشارپور «رزمنده و نوحه خوان نوجوان جنگ» و مهران ملایی «رزمنده و عکاسخانه‌دار نوجوان شهر در زمان جنگ»، مهدی جعفری «کارگردان فیلم مستند 23 نفر»، آزاده میرشکاک «ویراستار کتاب من زنده ام» و همچنین ملاصالح قاری «قهرمان آزاده فیلم 23 نفر» که به تازگی نام و فداکاری‌های او در کتاب هفتم مدارس کشور آورده شده و نیز طاهر شیخ‌الحکما «مجسمه‌ساز شهید دریاقلی سورانی» با اهدا لوح تقدیر و سکه بهار آزادی تجلیل به عمل آمد.
در زمان اجرای مراسم همچنین از تندیس زیبای برنزی جدید مجسمه دریاقلی نیز رونمایی شد که هر سال به یکی از منتخبین خدمت به شهر آبادان هدیه خواهد شد که امسال از طرف مردم آبادان و به انتخاب هیت امنا مربوطه، امیرسرافراز ارتش در حماسه ذوالفقاری منوچهر کهتری واجد دریافت این تندیس زرین شناخته شد.
از قضایای جالب این رونمایی منحصر به فرد، خوانده شدن کتاب توسط دو هزار و 100 نفر از معلمین خانم آبادان و تعدادی از مددجویان ندامتگاه زنان شهر ری قبل از رونمایی بود که تعدادی از این مخاطبین در حین مراسم با شعف فراوان به صورت حضوری و یا پیامی از تاثیر کتب برخود گفتند.
سخنرانان مراسم مهندس مسلم رحیمی «مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان» و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان میزبان اصلی، مهندس چمران «ریاست سابق شورای شهر تهران» و همچنین مقتدایی «استاندار خوزستان» بودند. در این مراسم مهمانانی همچون مجتبی رحماندوست، احمد توکلی، خسرو سینایی، احمدرضا درویش، محسن مومنی ریاست حوزه هنری، سردار جباری ریاست بنیاد فرهنگی روایت، محمدرضا شرف‌الدین ریاست انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس و ... حضور داشتند.

 


فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در حق شهدای روحانی جفا شده است، گفت: در فیلم‌های مستند دفاع مقدس روحانیون طوری به تصویر کشیده می‌شوند که کارشان ردکردن رزمنده‌ها از زیر قرآن بوده، در حالی که در جبهه‌ها شاهد دلاورمردی‌های طلبه‌ها و روحانیون بودیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلام عسگر کریمیان بعدازظهر دیروز در نخستین همایش بزرگداشت شهدای روحانی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم رزمندگان جنگ تحمیلی‌در آرامش و امنیت امروز کشور از ایثار و گذشت این بزرگمردان و خانواده‌هایشان تقدیر کرد.
وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید یکی از دستاوردهایی که انقلاب اسلامی ایران به ملت غیور آزاده ایران اسلامی به ارمغان آورد معنویت بود و این معنویت نیز به دست نیامد مگر در سایه آموزه‌های دینی و قرآنی که از محضر نورانی علما و روحانیون گرانقدر تشیع فرا گرفتیم.
کریمیان با اشاره به این که در آمار استانی و کشوری به نسبت، درصد شهدای روحانی چند برابر اقشار دیگر جامعه است، گفت: شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی 141 نفر هستند که از این عده 52 نفر آن از تبریز، 22 نفر مراغه، 10 نفر بناب، سراب، اهر، هشترود هر کدام شش نفر، شبستر و آذرشهر چهار نفر، هریس و ملکان دو نفر و عجبشیر و بستان‌آباد نیز هر کدام یک روحانی شهید داریم.
وی خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه به عنوان یک الگو برای جوانان شد.

 


روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور با انتقاد از سیاست واشنگتن در قبال ایران برای تشدید فشارها، نوشت: مجازات کردن ایران به دلیل حضور پای میز مذاکره تاییدی بر آن است که مذاکره با آمریکا بی‌نتیجه است.
کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای به قلم «دیوید کورترایت» نوشت: برخی در کنگره آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های تنبیهی بیشتر علیه ایران هستند. این در حالی است که این اقدام غیرضروری است و می‌تواند فرآیند دیپلماتیک را مختل کند.
اکنون راهبرد اثبات شده، پیشنهاد کاهش جزیی تحریم‌ها به منظور ارائه انگیزه‌ای برای اطمینان به ایرانی‌هاست.
حامیان کنترل سلاح و منع اشاعه در سال‌های اخیر به صورت مستمر از به کارگیری تحریم‌ها به منظور اعمال فشار به ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور حمایت کردند.
برخی در کنگره آمریکا اکنون می‌خواهند تحریم‌های بیشتری را اعمال کنند که غیرضروری است و می‌تواند فرآیند دیپلماتیکی را که به نظر امیدوارکننده می‌رسد از مسیر خود خارج کند.
مجازات کردن ایران به سبب حضور در پای میز مذاکرات تنها تاییدی بر آن است که مذاکره با آمریکا بی‌نتیجه است.
اکنون راهبرد مناسب پیشنهاد کاهش جزیی تحریم‌ها به عنوان مشوقی برای ایرانی‌هاست.
یک رویکرد کاملا تنبیهی برای اعمال تحریم‌ها کارایی ندارد. ترکیب تحریم با مشوق برای دستیابی به موفقیت‌های دیپلماتیک ضروری است.
پیشنهاد کاهش تحریم‌ها می‌تواند به شکل تعلیق تحریم‌های مالی در خصوص تجارت غیرنظامی با ایران باشد. این تعلیق در مرحله اول شش ماه اعمال می‌شود اما اگر تهران به پیشنهادهای خود برای محدود کردن تولیدات هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم ادامه داد و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی‌های سرزده را داد، این تعلیق قابل تمدید است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران اکنون پیشنهاد کاهش تحریم‌ها می‌تواند امتیازات مقدماتی را از ایران به دنبال داشته باشد و پویایی را برای مذاکرات کنونی جهت دستیابی به یک توافق جامع به وجود آورد.
اگر ایران به طور کامل شرایطی را برای تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود فراهم کرد، آمریکا و شرکای این کشور باید آماده لغو تحریم‌های بیشتر غیرنظامی علیه ایران باشند.
این روزنامه در ادامه آورد: برخی در واشنگتن ادعا می‌کنند کاهش تحریم‌های ایران باید در ازای برچیدن تاسیسات هسته‌ای تهران از جمله راکتور آب سنگین اراک و تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو صورت پذیرد. اینها، درخواست‌هایی غیرواقع گرایانه است که ورای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش رفته است. در این قطعنامه‌ها همکاری بیشتر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعلیق غنی‌سازی اورانیوم و ساخت تاسیسات آب سنگین به همراه راستی‌آزمایی‌های دقیق‌تر خارجی درخواست شده است.
همچنین به نوشته نشنال جورنال، در حالی که به نظر می‌رسد دولت آمریکا برای به تعویق انداختن تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان با کنگره این کشور وارد رایزنی شده است، نمایندگان کنگره آمریکا همچنان بر تصویب این طرح پافشاری می‌کنند.
در همین راستا رئیس کمیته روابط خارجی سنا، رابرت منندز، اعلام کرد همچنان خواستار افزایش فشار بر ایران است.
وی افزود: «باید چیز بسیار متفاوتی از آنچه امروز گفته می‌شود ببینم تا متقاعد به تغییر موضع خود شوم.» وی همچنین اعلام کرد حاضر به پذیرش تاخیر بیشتر در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نیست.
همچنین مارک کرک، سناتور جمهوریخواه با ابراز بدبینی نسبت به نتیجه گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در ژنو مدعی شد اعمال تحریم‌ها تنها راه جلوگیری از وقوع یک جنگ است.
توافقی برای توقف تحریم‌ها نشده است
در همین حال روزنامه واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم «جنیفر روبین» نوشت روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد گروه‌های یهودی در جلسه‌ای در کاخ سفید موافقت کرده‌اند برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر ضد ایران لابی‌های خود را به تاخیر بیاندازند.
«دیوید هریس»، رئیس کمیته یهودیان آمریکایی این خبر را تکذیب کرد. نماینده یکی از این گروه‌های یهودی حاضر در این جلسه نیز گفت: «چنین تعهدی داده نشده است.»
بدیهی است، دولت آمریکا یا هر شخص دیگری که خواستار دلجویی از ایران است تمایل دارد با به تعویق انداختن دور بعدی تحریم‌ها به این مهم دست یابد. اما برخی مسائل را نمی‌توان تغییر داد.
سناتورهای دموکرات برجسته در جامعه طرفدار اسرائیل به شدت خواستار ادامه تحریم‌های ایران هستند. به علاوه حتی اگر کمیته بانکی سنا پا پس بکشد که بعید به نظر می‌رسد، رئیس کمیته امور خارجی سنا به ریاست «رابرت منندز» که به شدت طرفدار تحریم‌ها است مسئولیت این مسئله را به عهده بگیرد.
یکی از سناتورها گفت: «خبر منتشر شده در روزنامه هاآرتص چیزی جز تلاش خودخواهانه کاخ سفید برای منحرف کردن ذهن جامعه یهودی از لابی قدرتمند خود نیست؛ تلاشی که ناموفق بوده است و فقط موجب می‌شود تا جامعه یهودیان برای ممانعت اوباما در زیر پا گذاشتن و خیانت به تمدن غرب بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.»

 


حضرت آیت‌الله جوادی آملی فرمود: ماه محرم ماه رحمت و برکت است و باید فضای کشور را با نام سید الشهدا(ع) عطرآگین کنیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در حاشیه درس تفسیر با اشاره به اهمیت ماه محرم و پاسداشت سوگواری سیدالشهدا (علیه‌السلام) اظهار داشت: ماه محرم ماه رحمت و برکت است و باید فضای کشور را با نام سیدالشهدا(ع) عطرآگین کنیم. به گزارش ادیان نیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، معظم له، روز گذشته در جلسه درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشتند: ماه محرم ماه رحمت و برکت است و بهترین فرصت‌های تبلیغی برای ترویج فرهنگ حسینی است.
این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که، باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهدا(ع) کنیم، تصریح کردند: سجده بر تربت سیدالشهدا(ع) تمام حجاب‌‌ها را برطرف می‌کند و عبادت را بالا می‌برد.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به عملیات تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از مرزبانان، گفتند: فضای کشور هر روز با عطر شهدا معطر می‌شود، اگر الان خیلی‌‌ها در امنیت نشسته‌اند، محصول خون شهدا است.
ایشان با بیان این که علما و روحانیون، عطر شهدا را در جامعه منتشر کنند؛ افزودند: شهر و کشور ما هر روز از عطر کربلای امام حسین‌(ع) معطر می‌شود.

 


معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حادثه تروریستی سراوان به طور خاص در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور قرار گرفته، تاکید کرد دستگاه قضایی نسبت به اخلالگران در امنیت کشور و جریانات تروریستی هیچگونه اغماضی نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی درباره مقاله منتشره در روزنامه بهار و توقیف این روزنامه، گفت: انتشار این مقاله خلاف قانون و اخلاق بود و تلاشی جهت تشدید اختلافات قومیتی و فرقه‌ای در کشور تلقی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جای بحث علمی در مراکز علمی است. وزارت ارشاد، هیئت نظارت بر مطبوعات و بخش قضایی این حرکت را علمی ندانسته و توسط مسئولان ذیربط نسبت به این قضیه باید برخورد لازم صورت گیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حادثه تروریستی اخیر در سراوان، گفت: متاسفانه جریان جندالشیطان با همکاری برخی از کشورهای همسایه که خلاف همسایگی عمل می‌کنند فعالیت می‌کند که این موضوع به طور خاص در دستور کار دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور قرار گرفته و دستگاه قضایی هم نسبت به اخلال‌گران در امنیت کشور و جریانات تروریستی هیچگونه اغماضی نخواهد داشت.
معاون اول قوه قضائیه درباره اخلاق قضایی نیز گفت: مسئله اخلاق امروز به طور جدی مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته که تشکیل معاونت فرهنگی هم در این راستاست.
رئیسی در مورد لزوم حسن خلق قاضی، بیان کرد: تشکیل بخش فرهنگی در سطح معاونت در قوه قضائیه، از اقداماتی است که نشان‌دهنده اهتمام قوه قضائیه به اخلاق است و این معاونت مسئولیت گسترش اخلاق و نشر ارزش‌های دینی را در بین قضات و توجه دادن آنها به مسئله اخلاق بر عهده دارد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به گزینش قضات برای امر قضا به ایسنا گفت: در حین کار قضا نظارت‌هایی چون نظارت مدیران، نظارت ارزشیابی قضات، نظارت حفاظت اطلاعات و از همه مهمتر نظارت مردم بر عملکرد قاضی وجود دارد.

 


ستاد کل نیروهای مسلح طی بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان تاکید کرد: آمریکا همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران است.
در بخشی از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: 13 آبان ماه مظهر مقاومت، ایستادگی و اراده مقدس ملت ایران در عرصه استکبارستیزی و یادآور حوادث سرنوشت‌سازی است که بر تارک آن مبارزه بی‌امان ایرانیان حق‌طلب و ظلم‌ستیز علیه امپریالیسم آمریکا می‌درخشد.
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تحولات و تحرکات اخیر جبهه معاندین و بدخواهان ملت ایران و تلاش آنان در تبدیل عرصه «مذاکرات هسته‌ای» به میدانی برای القای ضعف و ناتوانی نظام اسلامی و تاثیر سناریوی تحریم و فشار آمده است: ملت ایران طی 35 سال گذشته، انقلاب و کشور را همواره در شرایط سخت و در فضای تحریم و تهدید نظام سلطه و استکبار و در راس آن دولت آمریکای زورگو به سوی مراحل درخشان و آرمانی عبور داده است و در مقطع کنونی نیز با اشراف و مراقبت همه‌جانبه بر راهبردهای جدید آنان - در روند جدال هسته‌ای - هیچ‌گاه از حقوق قانونی و مسلم خود کوتاه نخواهد آمد.
سپاه پاسداران نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که شعار مرگ بر آمریکا انعکاس دکترین استکبارستیزی و مظهر صلابت ایران است.
شورای نگهبان نیز در بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان تصریح کرد: در حالی که برخی فریب‌خوردگان و شیفتگان غرب در داخل کشور به ارتباط با آمریکا دل خوش کرده‌اند، امسال مردم غیور و استکبارستیز ایران اسلامی به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، استوارتر از همیشه با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان بر ادامه راه استکبارستیزی تاکید کرده و اعلام می‌دارند که پیرو اهداف والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و تحت مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تا زمانی که نظام ستمگر و ظالم آمریکا در سیاست‌های مستکبرانه خود تغییری ندهد، محکم‌تر از همیشه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.
گفتنی است نهادها، تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی طی بیانیه‌های جداگانه‌ای همه اقشار ایران را به حضور پرشور در مراسم 13 آبان فرا خواندند.

 


در جریان سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین، تهران و پکن درباره ۲۲میلیارد یورو دارایی‌ بلوکه‌شده ایران به توافق رسیدند.
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا یکی از اعضای هیئت همراه رئیس مجلس در سفر به چین و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در تشریح جزئیات این سفر گفت: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در این سفر دیدارهایی با رئیس جمهور، رئیس کنگره خلق چین و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی چین داشتند که در تمامی این دیدار‌ها بر گسترش روابط دوجانبه تأکید شد.
وی افزود: در این سفر که نمایندگانی از وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، صنعت، شهرداری تهران و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و چین هیئت پارلمانی را همراهی می‌کردند، درباره گسترش روابط دوجانبه در تمامی سطوح توافقاتی بین ایران و چین صورت گرفت.
سبحانی‌نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و چین دارای مشترکات فراوانی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و منطقه‌ای هستند، بنابراین در تمامی دیدارهایی که با مقامات این کشور داشتیم در مورد سوریه و نیز مسئله هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر شد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین تأکید کرد: البته در دیدارهایی که با مقامات پارلمانی و سیاسی این کشور داشتیم، بر حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران نیز تأکید شد؛ رئیس جمهور چین معتقد بود که غرب چاره‌ای جز مذاکره و پذیرفتن حقوق هسته‌ای ایران ندارد.
وی در ادامه گفت وگو با تسنیم به یکی دیگر از اهداف سفر هیئت پارلمانی کشورمان به چین اشاره کرد و افزود: در دیدارهایی که با رئیس جمهور، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی و رئیس کنگره خلق چین داشتیم، قرار شد آنها به ‌ازای پول بلوکه شده نفتی کشورمان در چین، حدود 20 میلیارد یورو فاینانس (اعتبار خارجی) در کشور سرمایه‌گذاری کنند. در این سفر قرار شد چینی‌‌ها این مبلغ را در قالب طرح‌های عمرانی در ایران اجرا کنند. البته این طرح‌‌ها به‌صورت مشترک انجام می‌شود. گفتنی است؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، پیش از این اعلام کرده بود که 22 میلیارد یورو از پول ما در چین مانده است.

 


یک کارشناس مسائل‌ آمریکا از وجود شواهدی خبر داد که نشان از عقب‌نشینی آمریکا از امتیازات پیشنهاد آلماتی داشته و بر ادامه تحریم‌های ضد ایرانی تاکید دارد.
فواد ایزدی درباره امکان بهبود مناسبات ایران و آمریکا تصریح کرد: هر زمان که دولت آمریکا سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر دهد شاهد بهبود روابط خواهیم بود. معاون وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر دکتر روحانی به نیویورک در جلسه‌ای به ملت ایران اهانت نمود و در این جلسه چهره‌هایی از منافقین حضور داشتند که مورد تایید وندی‌شرمن معاون سیاست خارجه آمریکا و برد منندز رئيس کمیته روابط خارجه سناست که بیانگر آن است که هنوز آمریکا از فرصتی که برای تجدید نظر در سیاست‌هایش ایجاد شده استفاده نکرده و برخی اخبار نیز نشان می‌دهد آمریکا در حال عقبگرد از بسته پیشنهادی است که در آلماتی ارائه داده بود که شامل حذف برخی از تحریم‌ها در قبال گا‌م های عملی از سوی ایران می‌شد. اکنون اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها را لغو نمی‌کنند و بخشی از دارایی‌های مالی ایران را نیز بلوکه کرده‌اند که شرایط حاکم بر روابط دو کشور را متشنج‌تر کرده است.
ایزدی در مصاحبه با فارس گفت: شواهدی که نشان از خوش‌بینی به بهبود مناسبات میان ایران و آمریکا باشد دیده نمی‌شود. زمانی که واشنگتن گام‌های عملی بردارد می‌توان به ترمیم روابط خوش‌بین بود. در جلسه 3 اکتبر در سنای آمریکا صدای واحد از آمریکا شنیده شد. وندی‌شرمن مذاکره کننده اتمی آمریکا و برد منندز که کنگره را نمایندگی می‌کرد در این جلسه اعلام کردند که تحریم‌های ضد ایرانی نباید لغو شود.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین مهلت برای ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 92 گفت: تاکنون 18 هزار و 520 نفر در این مرحله ثبت‌نام کرده‌اند.
دکتر حسین توکلی افزود: آخرین مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان آزمون سراسری سال 92 در مرحله تکمیل ظرفیت ساعت 24 یکشنبه 12 آبان است.
وی افزود: در این مرحله تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1392 شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌‌اند می‌توانند در این مرحله شرکت و 10 کد رشته محل را انتخاب کنند.
توکلی اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org ضمن اطلاع از کدرشته‌های مربوط و پس از پرداخت وجه (مبلغ 000/35 ریال) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته به روش اینترنتی، اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت نهایی که برای این مرحله در نظر گرفته شده است 10 هزار و 455 نفر برای 510 کدرشته محل پذیرفته می‌شوند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتایج نهایی پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت در کنکور سراسری سال 92 در دی ماه سال جاری اعلام می‌شود.

 


به گزارش خبرنگار کیهان، همزمان با نزدیک شدن به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مساجد، حسینیه‌ها، و تکایا سیاهپوش و مهیای پذیرایی از عزاداران امام حسین (ع) می‌شود.
با فرا رسیدن رایحه محرم، مراسم سیاهپوشان به عنوان یک سنت اصیل و قدیمی به صورت کاملا خودجوش و مردمی برگزار می‌شود که در این مراسم علاوه بر سیاهپوش شدن اماکن مذهبی، عزاداران حسینی جامه سیاه به تن کرده و با شور و شوق حسینی آماده پذیرایی از سوگواره محرم می‌شوند. در این آئین مذهبی عزاداران و دلسوختگان حسینی با آرمان‌ها و ارزشهای عاشورایی تجدید میثاق کرده و دوباره با ارزش‌ها و آرمانهای خاندان عترت و رسالت تجدید بیعت می‌کنند.

 


شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه آمادگی خود را برای سرویس‌دهی به شهروندان تهرانی برای شرکت در راهپیمایی یوم‌الله 13آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا اعلام کرد.
در بخشی از این اطلاعیه تاکید شده است با عنایت به فرا رسیدن 13آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی اتوبوس‌های این شرکت از ساعت 8 صبح فردا 13/8/92 از خطوط فعال در میادین ده‌گانه تهران اقدام به سرویس‌دهی به شهروندان همیشه در صحنه خواهد کرد.
در این اطلاعیه از میادین خراسان، قدس، امام‌خمینی(ره)، تجریش، راه‌آهن، امام حسین(ع)، سپاه، انقلاب اسلامی، ولیعصر(عج) و پایانه شهید محلاتی به عنوان میادین ده‌گانه یاد شده نام برده شده است.
بنابراین اطلاعیه به لحاظ مسدود بودن خیابان طالقانی و جلوگیری از اختلال در تامین نیازهای حمل و نقلی همشهریان، اتوبوس‌های سایر خطوط عبوری پس از تردد در خیابان شریعتی با ورود به خیابان سمیه ادامه مسیر خواهند داد.
گفتنی است، سرویس‌رسانی به دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم نیز از ساعت 7 صبح فردا از مقابل مدارس دایر می‌باشد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10