(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12 آبان 1392 - شماره 20631

حدیث دشت عشق
فولاد صدر جدول را از پرسپولیس پس می‌گیرد؟
روز سخت استقلال با یک لشکرغایب
اخبار کوتاه از فوتبال
معرفی ملی پوشان کاراته برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا
برگزاری مسابقات جهانی کشتی در 8 یا 9 وزن
برگزاری حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ والیبال در ارومیه
سجده شکر نوجوانان سوئد در مسابقات جهانی
هزینه 30 میلیارد ریالی برای دوومیدانی
3 گزینه‌ مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی
آغاز دوازدهمین دوره لیگ برتر تکواندو
مهرعلیزاده:رشته کشتی پهلوانی را به مسابقات المپیک می‌بریم
   


به يادسردار شهید «سعید درفشان»
فرزندمسجد ومحراب، دلاورميدان نبرد
سال 1340 هجری شمسی شهرستان شوشتر شاهد تولد کودکی از تبار نور بود. نامش را سعید گذاشتند تا سعادتمند دنیا و آخرت گردد. پس از تولدش به خاطر شغل پدر به شهرستان آغاجاری- گچساران هجرت می کند و 7 سال بعد یعنی در سال 1347 به اهواز نقل مکان می نماید.پدر از همان دوران کودکی سعید را در دامن مسجد و محراب سپرد و با اصول و مبانی اسلام آشنا کرد. از 6 سالگی نماز گذارد و همیشه همراه پدر در جلسات مذهبی شرکت می کرد. او در خانواده‌ای رشد کرد که روحیه ی ظلم ستیزی در آنها بیداد می کرد. پدر سعید سخت مخالف سیطره استکبار جهانی یعنی آمریکا و عمال شاه بر مملکت شیعه بود و به همین جهت سعید را در این راستا تربیت نمود.سعید عاشق مطالعه بود و اوقات فراغت را به فراگیری علم و مطالعه سپری می نمود. وی یکی از مدرسین کانون انجمن اسلامی اهواز بود. سعید شرط موفقیت و پیروزی را در امورات فرهنگی می دانست. او در دوران دبیرستان به صف مبارزین پیوست و نقش عمده ای در پخش وسیع اعلامیه‌ها در سطح شهر اهواز داشت و عضو گروه موحدین مجاهدین انقلاب اسلامی گردید. در سال 1357 موفق به اخذ دیپلم شد.با پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه خود را تداوم بخشید و در راه اندازی کمیته اهواز نقش عمده ای داشت. مدتی بعد به سبزپوشان دشت شقایق پیوست. ضمن این که سنگر فرهنگ را فراموش نکرد و درس های تفسیر قرآن برقرار بود و نقش عمده ای در هدایت افکار عمومی داشت.با شروع جنگ تحمیلی به جبهه شتافت و در وجب به وجب خاک کربلای خوزستان حماسه آفرید. حمله 27 شهریور 1359 در محور سوسنگرد، بستان، هویزه، دشت عباس، شوش و... شاهد حماسه های به یادماندنی اوست.شهید درفشان تا عملیات فتح المبین در محورهای مختلف به عنوان فرمانده محور و فرمانده گروهان نامنظم و در عملیات فتح المبین به عنوان فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ سید الشهداء درخشید و سرانجام در روز هفتم فروردین 1361 بهاری شد و در عملیات فتح المبین جبین خدایی اش مورد اصابت تیر خصم قرار گرفت و دشت شوش را به نجف مولا علی علیه السلام پیوند داد.

 


سرویس ورزشی -
نیم فصل لیگ برتر خیلی زود فرا رسید و دیدارهای هفته پانزدهم لیگ از امروز با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود، البته در این روز استقلال هم بازی معوقه خود با سایپا را از هفته یازدهم انجام می‌دهد.
هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که فولاد به دنبال پس گرفتن صدر جدول از پرسپولیس است و ذوب‌آهن و راه‌آهن هم به دنبال فرار از قعر جدول هستند.استقلال هم در غیاب 5 بازیکن اصلی خود برای اولین بار در لیگ برتر در کرج به میدان می رود.
فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز
فولاد خوزستان برای اینکه صدرنشینی را در آخرین هفته نیم فصل اول حتی به طور موقت پس بگیرد با تمام توان مقابل گسترش فولاد بازی می‌کند تا سه امتیاز را بگیرد و به این امید که استقلال خوزستان بتواند از سرخپوشان تهرانی امتیاز بگیرد. شاید اگر ویسی روز چهارشنبه پرسپولیس را در تهران متوقف کند دوباره در فوتبال خوزستان محبوب شود. شاگردان رسول خطیبی هم دوست ندارند که یک تیم از پیش بازنده فرض شوند و آنها همواره فوتبال زیبایی را ارایه می‌کنند. به هر حال فولاد خوزستان هم به جایگاه صدرنشینی پرسپولیس چشم دارد.
نفت تهران - سپاهان
نفت بدون حاشیه همچنان در کورس قهرمانی است و اگر در این بازی پیروز شود به طور موقت صدرنشین خواهد شد. جالب است که سپاهان نیز در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند با تفاضل گل بهتر صدرنشین لیگ شود. البته تا قبل از بازی روز جمعه پرسپولیس با استقلال خوزستان، به هر حال هر دو تیم زردپوش با رویایی صدرنشینی به میدان می‌آیند هرچند که وضعیت زردپوشان اصفهانی خیلی آرام نیست و حتی شایعه استعفای کرانچار را هم برخی رسانه‌ها منتشر کردند. به هر حال اگر جدال زردپوشان تهرانی و اصفهانی مساوی تمام شود به نفع پرسپولیس خواهد بود.
سایپا - استقلال
این دیدار که معوقه از هفته یازدهم است در حالی امروز از ساعت 15 برگزار می‌شود که آبی‌ها بعد از سال‌ها برای دیدار با این تیم کرجی باید به این شهر سفر کنند. سایپا که در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده، در ورزشگاه شهدای کرج موفق به شکست پرسپولیس شده و بعید نیست تا استقلال را هم در این ورزشگاه شکست دهد. قلعه‌نویی در این دیدار تیموریان و نکونام را به دلیل محرومیت وسیاوش اکبرپور، خسرو حیدری و بیک‌زاده را هم به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد و این موضوع کار قلعه‌نویی را در چیدمان نفرات سخت می کند.ضمن اینکه کاپیتان آبی‌ها هم که هفته گذشته از استقلال خداحافظی کرد، در این دیدار نیست و باید دید قلعه‌نویی بدون حضور مجیدی در خط حمله چه کار خواهد کرد. برنامه کامل بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
یک‌شنبه:12/8/92
* مس‌کرمان – داماش(ساعت 15)* ملوان بندرانزلی‌- فجرسپاسی شیراز(ساعت 15:30)* ذوب‌آهن اصفهان - راه‌آهن(ساعت 15:30)* نفت‌تهران - سپاهان اصفهان(ساعت 15:30)* فولادخوزستان - گسترش فولاد(ساعت 15:45)
چهارشنبه: 15/8/92
* پرسپولیس- استقلال خوزستان(ساعت 15:15)
جمعه :17/8/92
* سایپا - صبای قم(ساعت 15:30)* تراکتورسازی تبریز – استقلال(ساعت 15:15)

 


رايزني فدراسيون براي برگزاري ديدار با اسپانيا
ميشل سالگادو بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال اسپانيا و رئال مادريد روز چهارشنبه هفته جاري براي حضور در همايش بين المللي علم و فوتبال به تهران سفر خواهد کرد.وي قرار است در سفر به تهران با مسئولان فدراسيون فوتبال کشورمان ديدار و درباره همکاري‌هاي طرفين بحث و تبادل نظر کند. فعاليت‌هاي آکادميک و برگزاري ديدار دوستانه بين تيم‌هاي ملي دو کشور مهمترين محورهاي بحث طرفين است و در صورتي که شرايط مهيا شود ايران و اسپانيا در ديداري دوستانه به مصاف يکديگر مي‌روند.
حکم فوتباليست دوپينگي ليگ برتر صادر شد
رئيس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال از صدور حکم فوتباليست‌ دوپينگي ليگ برتر خبر داد و گفت: او تا پايان وقت اداري روزيکشنبه (امروز) براي درخواست استيناف فرصت دارد. هاشميان درباره آخرين وضعيت پرونده‌ فوتباليست‌ دوپينگي ليگ برتري اظهار داشت: در صورتي که بازيکن درخواست استيناف دهد، جلسه اين شورا بايد حداکثر تا 10 روز آينده تشکيل شود و راي نهايي را صادر کند.در صورتي که این بازيکن تا پايان وقت اداري امروز درخواست استيناف ندهد، حکم قطعي تلقي و منتشر مي‌شود.
فجر دیگر در شیراز بازی نمی کند
سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز از بازی نکردن تیمش در ورزشگاه‌های دستغیب یا حافظیه شیراز گفت.محمود یاوری در نشست خبری قبل از بازی با ملوان گفت: در این بازی سعید قزل و هادی ایمانی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم. البته بازی کردن در این شرایط آب‌وهوایی برای هر دو تیم سخت است. ما هم از زمینی که در شیراز داریم ناراحتیم، ‌چون اصلا قابل استفاده نیست و توپ در آن زمین تعادل ندارد و دیگر بعید است که در ورزشگاه دستغیب یا حافظیه بازی کنیم. شاید در شهرستان دیگری ادامه لیگ را داشته باشیم.
دوستی‌مهر: هیچ اتهامی به نیجریه نزدم
سرمربی و فدراسیون فوتبال نیجریه پس از کنفرانس مطبوعاتی علی دوستی مهر اعلام کرده‌اند که سرمربی ایران به تیم ملی نیجریه اتهام زده است و باید فیفا در این باره رسیدگی کند.دوستی مهر در این باره گفت: من معنی اعتراض سرمربی تیم ملی نیجریه و فدراسیون این کشور را درک نمی‌کنم. من در کنفرانس پس از بازی گفتم که اگر بازیکنان این تیم در سن 17 سالگی اینقدر پخته و با تجربه عمل می کنند، آنها می توانند در سالهای آینده فوتبال نیجریه را بیمه کنند. من از نظر ظاهری گفتم که بازیکنان این تیم درشت هیکل هستند و 17 ساله به نظر نمی‌رسند.
زیدان مهمان مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014
دبیرکل فیفا اعلام کرد زین‌الدین زیدان یکی از مهمانان حاضر در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 خواهد بود. قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 برزیل 15 آذر ماه در باهیا برگزار خواهد شد.
نتایج هفته هشتم لیگ دسته اول
هفته هشتم لیگ دسته یک فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری 9 مسابقه در قالب دو گروه الف و ب برگزار شد که نتایج آن به این شرح است: *پدیده مشهد یک - فولاد یزد یک *نیروی زمینی تهران 2 - سیاه جامگان صفر *نساجی مازندران 2 - استقلال اهواز2 *گل گهر سیرجان صفر- گیتی پسند اصفهان 2 *گهر دورود یک - شهرداری بندرعباس صفر * پیکان تهران صفر - راهیان کرمانشاه یک *یزد لوله یک - ایران جوان بوشهریک *آلومینیوم هرمزگان یک - البدر بندر کنگ 2 *نفت مسجد سلیمان صفر - نفت و گاز گچساران 2.
فولاد به نفع فولاد کنار کشید
با اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مشخص شد که تیم فولاد نوین اهواز از دیدار برابر فولاد خوزستان انصراف داده و بدین ترتیب فولاد خوزستان حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
وضعیت مسلمان در نیم فصل مشخص می شود
مسلمان هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید منتظر پایان نیم‌فصل است تا وضعیتش برای پیوستن به پرسپولیس مشخص شود.
پیشنهادهای تازه برای آندرانیک
سرژیک تیموریان برادر آندرانیک تیموریان در خصوص آخرین وضعیت وی گفت: از طرف باشگاه استقلال تماسی با ما گرفته شد و امروز جلسه‌ای میان ما و مسئولان باشگاه استقلال درباره قضیه آندرانیک و مطالباتش برگزار می‌شود. بعد از این جلسه تصمیم برای ماندن یا رفتن آندو از استقلال گرفته می‌شود. لازم به یادآوری است که آندرانیک تیموریان هافبک میانی استقلال و تیم ملی فوتبال ایران به دلیل دریافت نکردن مطالبات مالی‌اش از استقلال، چند روزی است در تمرین استقلال شرکت نمی‌کند و این درحالیست که به گفته سرژیک برادرش با پیشنهادهایی از قطر و کره روبه‌رو شده است.

 


کومیته کاهای اعزامی تیم ملی بزرگسال ایران(مردان) برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شدند.
مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان آسیا روزهای 12 تا 15 آذر ماه به میزبانی امارات و در شهر دبی برگزار خواهد شد که تیم ایران در هرسه بخش نماینده خواهد داشت.در بخش بزرگسالان و در قسمت کومیته در وزن منهای 55 کیلوگرم مجید حسنی نیا، در وزن منهای 60 کیلوگرم هامون درفشی پور، در وزن منهای 67 کیلوگرم سعید احمدی، در وزن منهای 75 کیلوگرم بهمن عسگری، در وزن منهای 84 کیلوگرم ذبیح اله پورشیب و در وزن به اضافه 84 کیلوگرم سجاد گنج زاده نفرات اعزامی هستند.در کومیته تیمی هم حسین سمندر، سعید حسنی پور، ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری و حامد زیگساری اعضای تیم ایران را تشکیل می دهند.مسابقات نوجوانان 12 آذر ، جوانان 13 آذر ماه و مسابقات کاتا و کومیته انفرادی بانوان و آقایان بزرگسال 14 آذر و رقابتهای تیمی 15 آذر ماه انجام می شود.

 


جلسه کمیته فنی فدراسیون جهانی کشتی در حالی روزهای 6 تا 8 آبان ماه در شهر لوزان سوئیس برگزار شد که پیش نویس دسته بندی وزن‌های جدید رشته های آزاد و فرنگی اعلام شد.
در این نشست پیش نویس اوزان کشتی آزاد در المپیک 57- 65- 75- 86- 97 و 125 کیلوگرم و کشتی فرنگی وزن‌های 60- 68- 77- 88- 100 و 130 کیلوگرم با توجه به پیشنهادات ارائه شده تهیه گردید.همچنین در این جلسه مقرر شد تا رقابت‌های جهانی در هشت یا نه وزن برگزار شود که در کشتی آزاد 61، 70 و 80 کیلوگرم و در کشتی فرنگی 64 و 72 و 82 کیلوگرم پیشنهاد شده که به اوزان مدنظر اضافه شود.تصمیم فیلا برگزاری رقابت‌ها با اوزان جدید از رقابت‌های جهانی سال 2015 میلادی در آمریکا است اما کمیته فنی پیشنهاد داد که این دسته بندی در رقابت‌های جهانی 2014 میلادی ازبکستان اجرایی شود که قرار است فدراسیون جهانی در این زمینه تصمیم‌گیری کند.در این جلسه همچنین برگزاری رقابتهای هر وزن در دو روز و فاصله 30 دقیقه بین هر مسابقه و آغاز رقابت ها از ساعت 11 پیشنهاد شد که این موضوع تاکنون به تأیید نرسیده است.در این جلسه همچنین پیشنهاد شد اختلاف امتیاز برای فرد برنده در کشتی آزاد به 8 و در کشتی فرنگی به 10 امتیاز اختلاف افزایش یابد و تغییراتی در زمینه افزایش کسب امتیاز فنون پرتابی (از بالا به پایین) در کشتی آزاد به 4 و در کشتی فرنگی به 5 امتیاز نیز پیشنهاد گردید.

 


جدال تیم‌های شهرداری ارومیه و کاله آمل را باید حساس ترین دیدار هفته سوم لیگ برتر والیبال دانست.
هفته سوم لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری شش مسابقه پیگیری می‌شود. در مهمترین بازی هفته شهرداری ارومیه میزبان کاله مازندران است. نبرد کلاسیک و سنتی نمایندگان پرطرفدار ارومیه و آمل همیشه مهیج و جذاب بوده است. تیم‌های کاله و شهرداری ارومیه نسبت به فصل قبل تحولات زیادی را تجربه کرده‌اند. هر دو تیم بسیار جوان شده‌اند اما همچنان از وجود مهره‌های موثری بهره می‌برند. «پنبرد پتکوویچ» و «پیروت‌پور» در تیم شهرداری با بازیکنان ملی‌پوش کاله نظیر «زرینی» و «غلامی» و «ظریف» می‌تواند نوید یک بازی تماشایی را بدهد. برنامه کامل هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال به این شرح است: *بازرگانی جواهری گنبد‌- پیکان تهران *شهرداری ارومیه - کاله مازندران *نوین کشاورز - میزان مشهد *شهرداری تبریز - متین ورامین *سایپا البرز - آلومینیوم المهدی *باریج اسانس کاشان - شهرداری زاهدان. لازم به یادآوری است که تمام دیدارهای این هفته ساعت 17 برگزار می‌شود.

 


سه بازیکن نوجوان سوئد پس از گلزنی در دیدار برابر هندوراس سجده شکر بجا آوردند.
تیم فوتبال نوجوانان سوئد موفق شد در یک چهارم نهایی جام‌جهانی نوجوانان با نتیجه دو بر یک هندوراس را شکست دهد.در این دیدار ابتدا هندوراس در دقیقه 37 پیش افتاد اما در ادامه نوجوانان سوئد دو گل به ثمر رساندند تا به نیمه‌نهایی صعود کنند.وقتی سوئد گل تساوی را به ثمر رساند سه بازیکن این تیم به کنار زمین رفتند و سجده شکر را بجا آوردند. سجده بعد از گلزنی پدیده‌ای جدید در فوتبال است و معمولا بازیکنان مسلمان چنین حرکتی را انجام می‌دهند اما نوجوانان سوئد در حالی که مسلمان نیستند، چنین حرکتی را در برابر صدها عکاس و دوربین انجام دادند.

 


رئیس فدراسیون دوومیدانی می گوید هزینه ورزشکاران این رشته ورزشی تا بازی های آسیایی 30 میلیارد ریال است.
افشین داوری گفت: فدراسیون دوومیدانی هزینه‌های ورزشکاران خود را تا بازی‌های آسیایی برآورد کرده است که براساس آن مجموع هزینه 30 دوومیدانی‌کار برای آمادگی تا بازی‌های آسیایی از سه میلیارد تومان بالاتر نمی‌رود و این اعتبار، رقم بالایی نیست. ما می‌توانیم با این پول چندین مدال را برای ایران به ارمغان بیاوریم. وی ادامه داد: اردوی ملی‌پوشان از 15 آبان‌ماه برگزار خواهد شد. براساس اولویت‌بندی که برای گرفتن مربی خارجی برای دوومیدانی‌کاران داشته‌ایم در نظر داریم که برای سجاد مرادی، لیلا رجبی، مریم طوسی، کیوان قنبرزاده و محمد ارزنده مربی خارجی بگیریم که در حال حاضر مجوز گرفتن مربی خارجی برای سجاد مرادی و کیوان قنبرزاده از سوی کمیته ملی المپیک داده شده است برای احسان حدادی هم که بیش از این موافقت‌های لازم از سوی کمیته گرفته شده بود.

 


محمد بنا، حسن بابک و احد پازاج گزینه‌های اصلی مدیریت تیمهای ملی کشتی فرنگی هستند.
شورای فنی کشتی فرنگی قصد دارد یکی از بزرگان این رشته را به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی انتخاب کند.از محمد بنا، حسن بابک و احد پازاج به عنوان گزینه‌های مدنظر نام برده می‌شود،‌این در حالی است که بنا اعلام کرده که اگر بیاید باید همان شرایط مدنظرش که بارها گفته بود محقق شود، احد پازاج هم به دلیل سمت مدیر کلی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل وقت چندانی برای مدیریت در تیم ملی را ندارد. حسن بابک نیز اظهار کرده که با وجود این که هنوز صحبتی با او در این زمینه نشده، اما اگر حس کند می‌تواند به کشتی فرنگی کمک کند، در خدمت اهالی کشتی خواهد بود. با این وجود شورای فنی کشتی فرنگی منتظر است تا تکلیف وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون کشتی مشخص شود تا تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیرد.

 


رقابتهای هفته نخست از دوازدهمین دوره‌ لیگ برتر تکواندو، از صبح امروز آغاز می شود.
دیدارهای هفته نخست و مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر تکواندو جام خلیج فارس، از صبح امروز در خانه تکواندو برگزار می شود.در رقابت‌های این فصل 8 تیم حضور دارند. شروع لیگ امسال چهار بار به تعویق افتاد. زمان ابتدایی که تعیین شده بود 15 مهرماه بود.برنامه مسابقات در هفته اول لیگ برتر به این شرح است:*شهرداری شهر اندیشه - شهرداری ورامین *دانشگاه آزاد - شرکت ملی حفاری*صنایع استیل البرز - پاس قوامین*سلحشور البرز – مجتمع جوانه. یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر سال گذشته و با حضور 7 تیم در 14 هفته و به صورت رفت‌و‌برگشت برگزار شد که در پایان قوامین ناجا با 28 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار گرفت، شهرداری ورامین با 27 امتیاز دوم و استیل البرز با 21 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای کشور گفت: رشته کشتی پهلوانی را به مسابقات المپیک می‌بریم.
محسن مهرعلیزاده دیروز در حاشیه مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون رشته کشتی پهلوانی در 66 کشور دنیا شناخته شده است.
وی افزود: یکی از برنامه‌های فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای برگزاری این مسابقات در سطح مراکز استان‌هایی که دارای استعدادها و ظرفیت‌های مطلوبی در این زمینه است، می‌باشد.
رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که این ورزش را به مجموعه رشته‌های المپیک اضافه کنیم، یادآور شد: به دنبال ارتقا و کیفیت‌بخشی این ورزش در سطح کشورهای دنیا هستیم که در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.
در این مسابقات که در دو وزن سنگین و فوق‌سنگین برگزار شده است، به نفرات اول تا سوم هر وزن به ترتیب 15، 10 و 7 هزار و 500 دلار جایزه اهدا شد.
نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی جهان، 9 و 10 آبان‌ماه در سالن ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد.
نخستین مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با حضور 24 کشور جهان در خرم‌آباد آغاز شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10