(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14 آبان 1392 - شماره 20633

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد
دستگیری باند سارقان مسلح خودرو
به علت نامعلوم و بر اثر تنگی نفس 3 هزار خوزستانی پس از باران روانه بیمارستان شدند
رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری خبر داد
وب‌گردی جایگزین ولگردی‌های خیابانی
سازمان نظام وظیفه اعلام کرد
تبعات ناشی از غیبت سربازی
ضرب‌الاجل یک ماهه برای تعیین قیمت خدمات بیمارستانی
درمان کودکان شین‌آبادی با هزینه دولت زیرنظر بهترین متخصصان
انتصاب سرپرست جدید ایسنا
وزارت بهداشت هشدار داد
افزایش خطر بیماری‌های قلبی - عروقی با مصرف روغن نخل
سارق حرفه‌ای در کردستان به هلاکت رسید
معاون وزیر بهداشت خبر داد
آمار مرگ‌های غیرطبیعی در کشور
مرگ 4 نفر از اعضای یک خانواده در اثر نشت گاز
منصور قمشه خبر داد
فعالیت 164 شورای حل اختلاف ویژه مددجویان
حوادث کوتاه از کشور
وزش باد موسمی خط کشتیرانی قشم- بندرعباس را قطع کرد
شیوه جدید چینی‌ها برای پیوند صورت
پلنگ ایرانی در ترکیه شکار شد
سقوط هواپیمای مسافری در بولیوی
کمربند انفجاری این زن منفجر نشد
   


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند خشن سرقت‌های مسلحانه در تهران خبر داد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در این باره گفت: در ساعت 21 روز بیستم مهرماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه خودروی 206 در خیابان سازمان آب به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده شد که به دنبال آن علاوه بر عوامل کلانتری، به دلیل حساسیت موضوع تیم تخصصی مبارزه با سرقت‌های مسلحانه نیز در محل حاضر شدند.
وی با تاکید بر اینکه برخورد با جرایم خشن نظیر زورگیری، سرقت مسلحانه، قتل، جرایم جنسی و... با حساسیت بالا و امکانات ویژه‌ای توسط پلیس آگاهی پیگیری می‌شود، افزود: در این مورد نیز کارآگاهان با انجام تحقیقات در محل حادثه و استماع اظهارات شهود و مالباخته، سرنخ‌هایی را به دست آوردند.
محمدیان ادامه داد: پوشیده بودن صورت متهمان و زمان وقوع حادثه که شب هنگام بود، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنان را با مشکلاتی روبرو کرد، با این حال تحقیقات ادامه داشت تا اینکه هشتم آبان ماه امسال وقوع یک مورد سرقت مسلحانه ناموفق در حوزه کلانتری 134 اطلاع داده شد.
در این حادثه سارقان مسلح قصد سرقت یک دستگاه خودروی آزرا در شهرک غرب را داشتند، از این رو با بررسی شیوه سرقت و آثار بجا مانده از متهمان سبب شد تا کارآگاهان متوجه ارتباط بین این دو سرقت شوند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پس از چند روز از سرقت اولیه، خودروی 206 سرقتی نیز که در خیابان رها شده بود، کشف شد ادامه داد: بررسی محل رها شدن خودرو و آثار به جا مانده در آن، سرنخ‌های جدیدی را پیش روی کارآگاهان قرار داد تا اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود سرکرده باند که فردی 29 ساله به نام «پیروز» بود را شناسایی کردند.محمدیان با اشاره به اینکه محل اختفای دیگر همدستان «پیروز» نیز از سوی کارآگاهان شناسایی شد، افزود: سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از سرقت مسلحانه دوم، ماموران در سه عملیات همزمان اقدام به دستگیری اعضای این باند کردند.
به گفته رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مجموع این عملیات سه مرد در محله قصرالدشت، یک تن در محدوده شهرک غرب و دو زن دیگر نیز که با آنان همکاری داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

 



اهواز - خبرنگار کیهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه 3 هزار خوزستانی به بیمارستان‌های سطح استان پس از بارندگی به علت تنگی نفس خبر داد.
محمدحسن سرمست اظهار کرد: عصر یک‌شنبه پس از بارندگی حدود 3 هزار نفر در سراسر استان خوزستان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که همگی آنها علایم تنگی‌نفس، سرفه و حالت آلرژی داشتند.
وی افزود: علت تنگی‌نفس خوزستانی‌ها هنوز معلوم نیست، در حال حاضر 128 نفر هنوز بستری هستند و ستاد بحران با حضور فوق تخصصان آسم و آلرژی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه همه بیماران تحت درمان قرار گرفتند اذعان کرد: دو نفر از بیماران هم‌اکنون به علت نیاز به تنفس مصنوعی در بخش ICU بستری شده‌اند اما هیچ مورد فوتی از این حادثه تاکنون گزارش نشده است.
سرمست وجود مواد شیمیایی کارخانه‌های موجود در استان خوزستان و شست‌و‌شوی آلودگی آنها در هنگام باران و ورود آنها به سطح زمین از حدس و گمانه‌زنی‌های علت بروز این حادثه دانست و گفت: نمی‌دانیم علت این پدیده چه بوده است و نمی‌توانیم اظهار نظر دقیق کنیم.
وی گفت: چنین پدیده‌ای تاکنون در استان خوزستان سابقه نداشته است و حتی در روزهای گذشته با پدیده ریزگردها مواجه نبوده‌ایم که این مسئله را به آن مرتبط کنیم.
براساس این گزارش، تمام مراکز درمانی خوزستان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
کارشناسان و متخصصان در بررسی‌های اولیه میدانی و بالینی علت این عارضه را آلودگی هوا و احتمال وقوع باران اسیدی اعلام کرده‌اند.
اغلب مبتلایان سالمندان و افرادی بودند که سابقه بیماری تنفسی، قلبی و یا دیابت داشته‌اند. کمیته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای بررسی این موضوع تشکیل شده است. اهواز آلوده‌ترین شهر جهان اعلام شده است.

 


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری ازجرایم سایبری از جایگزینی وب‌گردی بجای ولگردی‌های خیابانی خبر داد.
سرهنگ نیک‌نفس گفت: امروز بیش از 45 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که 29میلیون تن آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.
وی اظهار کرد: شکاف بین نسلی شدید به دلیل رشد تکنولوژی، کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع و عدم آشنایی مناسب والدین با این فضا از عواملی است که باعث می‌شوند، فرزندان در خانواده‌ها از یک فضای محرمانه و خصوصی تهدیدکننده برخودار شوند.
نیک‌نفس ادامه داد: باتوجه به این‌که اکثر کاربران اینترنت نوجوانان و جوانان هستند، برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی لازم است والدین بر رفتار اینترنتی فرزندان شان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند؛ نه به گونه‌ای که به‌طور کلی مانع آنها شوند و نه به شکلی که آنان را کاملا رها و آزاد بگذارند که در هر دو صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه امروزه وب‌گردی برای برخی افراد جایگزین ولگردی‌های خیابانی شده، گفت: در وب‌گردی‌های بدین گونه کاربران بدون هدف و به منظور وقت گذرانی وارد اینترنت می‌شوند و گاها ساعت‌ها در این فضای بزرگ و پیچیده ضمن تلف کردن وقت، دچار سردرگمی در اینترنت می‌شوند.
رئيس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری وب‌گردی‌های بدون هدف را عامل بر تحمیل هزینه به فرد و در معرض خطر قرار گرفتن کاربر در این محیط جهانی برشمرد و ادامه داد: اعتیاد به اینترنت نیز در بین اینگونه افراد بیشتر مشاهده می‌شود.

 


معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تمامی مشمولان متولد 1355 تا شهریور 1374 باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی اقدام کنند.
سرهنگ رحمان علیدوست در این باره اظهار داشت: برابر ماده (58) قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می‌شوند.
وی افزود: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند و همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند
معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: مشمولان غایب که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، اقدام نکرده‌اند با محدودیت‌هایی نظیر عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم امکان درخواست معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان اخذ گواهینامه و دریافت تسهیلات بانکی و... مواجه می‌شوند و باید وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مشخص کنند.

 


رئیس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت از احصای قیمت واقعی خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها تا پایان آبان ماه خبر داد.
دکتر علیرضا اولیایی‌منش گفت: از سوی دبیرخانه شورای عالی بیمه گروهی متشکل از وزارت بهداشت و وزارت رفاه مامور شده‌اند که قیمت واقعی خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها را احصا کنند.
وی در این باره گفت: به این منظور فرصت یک ماهه در نظر گرفته شده است.
به این ترتیب قیمت واقعی خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها باید تا پایان آبان‌ماه احصا و برای تعرفه‌های سال 93 آماده شود.
اولیایی منش همچنین گفت: مقرر شده تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال آینده تا پایان امسال تعیین و از آغاز سال 93 اجرایی شوند.

 


مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت از جراحی و درمان کودکان شین‌آباد زیر نظر بهترین متخصصان ترمیمی با تقبل هزینه‌های سنگین اعمال جراحی توسط دولت خبر داد.
به گفته رضا رضایی برای پیگیری این کار نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده‌اند که روند درمان این عزیزان را تا انجام آخرین مراحل پیگیری خواهند کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: معاینه اولیه این 12 کودک توسط بهترین استادان جراحی ترمیمی در یکی از بیمارستان‌های تهران انجام شده و این عزیزان برای ادامه درمان توسط وزارت بهداشت و همکاری آموزش و پرورش به تهران منتقل شده‌اند.رضایی گفت: وزارت بهداشت یک برنامه زمانی مشخص برای این کودکان در نظر گرفته است که هزینه‌های گزافی خواهد داشت ولی با هماهنگی‌های انجام شده هزینه‌ها را دولت تقبل خواهد کرد.مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: پیش‌بینی‌های اولیه این است که برخی از این عزیزان تا 20 دفعه باید عمل شوند و در حدود 2 تا 3 سال کار درمانشان طول خواهد کشید.

 


سعید پورعلی با حکم رئیس جهاد دانشگاهی به عنوان سرپرست ایسنا منصوب شد.
وی پیش از این ریاست جهاد دانشگاهی استان فارس، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کل کشور و سرپرستی خبرگزاری ایسنا را برعهده داشت.

 


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: اگرچه برخی واردکنندگان به دلیل پایین بودن قیمت روغن نخل (پالم) آن را به صرفه می‌دانند اما این صرفه‌جویی ظاهری با افزایش هزینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مردم جبران می‌شود.
زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه موضوع روغن‌های خوراکی و ارتباط آن با سلامت مردم کشورمان مورد بحث خاص و عام است که به بروز برخوردهای متفاوت از سوی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روغن‌ها و صنایع مصرفی منجر شده است.
وی با ابراز تاسف از افزایش واردات روغن پالم به دلیل ارزانتر بودن در سال‌های اخیر اذعان داشت: روغن پالم بیشترین میزان اسید چرب اشباع یعنی حدود 50 درصد است و در بهترین حالت نوع پالم اولئین و سوپر اولئین که ادعا می‌شود سالمتر است در حدود 30 درصد اسید چرب اشباع دارد که حداقل زیان مصرف آن انسداد و تنگی عروق و بیماری‌های قلبی عروقی است که در حال حاضر مهمترین علت مرگ‌ومیر در کشور به شمار می‌رود.
وی خطاب به مسئولان و متولیان امر توصیه کرد تا هزینه‌های صرفه‌جویی شده برای واردات روغن ارزان قیمت و بی‌کیفیت را با هزینه‌های سنگینی که برای مراقبت و درمان بیماری‌های قلبی عروقی به کشور تحمیل می شود، مقایسه کرده و با اصلاح سیاستگذاری در واردات موادغذایی اقدامات جدی‌تری برای تامین و حفظ سلامت تغذیه‌ای جامعه انجام شود.
گفتنی است طی یکی دو سال اخیر به دلیل افزایش قیمت روغن‌های مرغوب وارداتی، رغبت بیشتری به واردات روغن نخل (پالم) در بین واردکنندگان دیده شده است.

 


فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم یک سارق حرفه‌ای کامیاران شناسایی شد و در درگیری با ماموران به هلاکت رسید.
سرتیپ محسن حسن‌خانی افزود: این سارق که دو ماه قبل در شهرستان بیجار اقدام به سرقت احشام کرده بود در کامیاران شناسایی شد.
به گزارش ایرنا وی تصریح کرد: پلیس پس از شناسایی سارق، برای دستگیری وی اقدام کرد و خواستار تسلیم او شد اما سارق به مقابله برخاست و مبادرت به تیراندازی کرد.به گفته وی پس از اقدام به تیراندازی سارق، از سوی فرماندهی انتظامی، عوامل و نیروهای انتظامی در محل حضور یافتند و ساختمان را محاصره کردند و برای تسلیم این سارق حرفه‌ای با تلفن همراه وی تماس گرفته و حتی از خانواده او نیز استفاده کردند اما نتیجه نداد.
فرمانده انتظامی کردستان افزود: پس از عدم تسلیم سارق، عوامل انتظامی مجبور شدند از طریق مقابله به مثل وی را مجبور به تسلیم کنند که باز هم نتیجه نداد و در نهایت چون هوا تاریک شده بود و احتمال متواری شدن سارق وجود داشت با حجم آتش زیاد وارد درگیری شده و وی را به هلاکت رساندند.سرتیپ حسن‌خانی با اشاره به اینکه این سارق فردی شرور و سابقه‌دار بود، اظهار کرد: سرقت مسلحانه در سنندج در سال 85، فرار از زندان در سال 89، جرایم مواد مخدر، سرقت مسلحانه در همدان و کرمانشاه، حمل سلاح و مهمات غیرمجاز و سرقت در هرمزگان از جمله سوابق این فرد است.

 


معاون بهداشتی وزارت بهداشت، توسعه فرهنگ خود مراقبتی را مهم‌ترین برنامه و سیاست بلندمدت این وزارتخانه عنوان کرد.
دکتر علی‌اکبر سیاری با اشاره به اینکه سالانه 400 هزار مرگ در کشور به ثبت می‌رسد، اظهار داشت: بخش زیادی از موارد مرگ و میر در کشور را می‌توان با توسعه فرهنگ خود مراقبتی و کاهش ریز فاکتورهای خطر از جمله عدم تحرک و تغذیه نامناسب کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 81 هزار مورد از علل مرگ و میر در کشور به علت ابتلا به فشارخون، 35 هزار مورد به علت چربی خون و 31 هزار مورد نیز ارتباط به دیابت دارد، خاطرنشان کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که همه مردم کشور از سلامتی خود صیانت کنند و در زمینه خود مراقبتی توانمند شوند.
سیاری با اشاره به اینکه توسعه شاخصهای سلامت با توجه به تغییرات جمعیتی، نوع بیماریها و مرگ‌‌ومیر از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت است و اجرای برنامه پزشک خانواده نیز در همین راستاست، اظهار داشت: این برنامه پس از آسیب‌شناسی، بررسی مشکلات و تحقیق به تدریج در کشور اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه پزشک خانواده به طور اصولی و توسعه نظام شبکه می‌توان شاهد رشد و شکوفایی و ارتقاء سلامت مردم بود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه بهورزان سربازان خط مقدم نظام سلامت کشور هستند، خاطرنشان کرد: توسعه شاخصهای سلامت بدون توسعه روستا امکان‌پذیر نیست و از بهورزان انتظار می‌رود که با همکاری بزرگان و مسئولان روستا، کمبودها و موانع رشد و توسعه حوزه فعالیت خود را بررسی کرده و در جهت رفع آن تلاش کنند.
سیاری اعتلای سلامت روان،‌ارائه خدمات پیشگیرانه، بهبود کیفیت و شیوه زندگی و گسترش زندگی توام با شادابی و سرزندگی را از ماموریتهای بهورزان در مناطق روستایی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر 29 درصد از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند و بدون توسعه روستا، توسعه شاخصهای سلامت امکان‌پذیر نیست و با توجه به تغییر نیازها نقش موثر بهورزان بسیار مهم است.

 


4 نفر از اعضای یک خانواده جوانرودی از توابع استان کرمانشاه در اثر نشت گاز جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا از کرمانشاه اجساد اعضای این خانواده دیروز به بیمارستان جوانرود انتقال یافتند.
یک فرد آگاه درباره این حادثه گفت: در این حادثه «سبحان امیری» و همسرش «زینت فتح‌الهی» به همراه دو فرزند 20 و 13 ساله‌شان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن کشته شدند.
وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد اعضای این خانواده شب شنبه دچار حادثه شده باشند و بستگان آنها یکشنبه مطلع شدند.

 


معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز طرح وکیل خانواده در این نهاد با همکاری وکلای نیکوکار در سراسر کشور خبر داد.
منصور قمشه در دومین همایش سراسری رؤسای ادارات حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد که در سالن همایش غدیر این نهاد برگزار شد با اشاره به حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار که 300 هزار نفر از آنها مطلقه هستند، گفت: ورود به مشکلات حقوقی این خانواده‌ها بر اساس برنامه پنجم کمیته امداد ضروری است.
وی افزود: تاکنون 164 شورای حل اختلاف ویژه خانواده امداد در کشور دائر و 2 مجتمع شورای حل اختلاف یکی در تهران و دیگری در استان لرستان با 4 شعبه راه‌اندازی شده است.
وی درباره مشارکت خیران در زمینه‌های مختلف با کمیته امداد یادآور شد: یکی از اقداماتی که با مشارکت این خیران انجام شده است، تشکیل مجمع وکلای نیکوکار در کشور است .

 


سانحه رانندگی منجر به فوت
زاهدان - ایرنا: فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: طی دو سانحه رانندگی در حوزه استحفاظی این فرماندهی 9 نفر کشته و 5 نفر زخمی شدند.
سرهنگ «ایوب شرافتی» گفت: برخورد دو خودرو سواری پراید و پژو در محور فرعی سراوان - جالق در جنوب شرق سیستان و بلوچستان 8 نفر کشته و 5 تن زخمی برجای گذاشت.
وی، اظهار داشت: شدت این تصادف به حدی بود که هر دو خودرو بلافاصله دچار حریق شده و 7 نفر در شعله‌های آتش کاملا سوختند. همچنین 5 نفر دچار جراحت‌های زیاد شدند که یک نفر آنها پس از انتقال به مرکز درمانی درگذشت.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان افزود: همچنین یک خودرو حامل سوخت غیرمجاز در محور زاهدان - خاش دچار سانحه شد و راننده آن در دم جان باخت.
مرگ در اثر برق‌گرفتگی
بوشهر - فارس: معاون استاندار بوشهر از کشته شدن یک نفر در اثر برق‌گرفتگی ناشی از تخریب تاسیسات برق در جزیره شیف خبر داد و گفت: یک مرد 58 ساله بامداد دیروز به دلیل برخورد با تاسیسات برق که در اثر توفان به روی زمین افتاده بود، دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
نجات از مجازات اعدام
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون دادستان این شهر و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان زنجان گفت: با پیگیری‌های مستمر شورای حل اختلاف و همکاران اداری و قضایی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان 2 زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل 5 سال حبس از دار مجازات رهایی یافتند.
محمدتقی فتحی خاطرنشان کرد: محکومین به قصاس نفس (اعدام) به نام‌های (چنگیز-م) به جرم قتل عمدی (مهدی-ن) و (علی-ق) به اتهام قتل عمدی (مسعود-ب) به همت این شورا و با رضایت اولیای دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.
کشف مواد مخدر
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اصفهان از دستگیری 2 قاچاقچی و نیز کشف 10 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در عملیات پلیس استان خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: ماموران موفق شدند 2 تن از افراد شرور و سابقه‌دار را در این ارتباط شناسایی و دستگیر کنند. در بازرسی از خودروی متهمان 10 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف و ضبط شد.
توقیف قایق
قشم - ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت: روز یکشنبه سه فروند قایق حامل 77 راس دام قاچاق توسط پاسگاه‌های هرمز و سلخ و دسته عملیات این پایگاه در آب‌های این شهرستان توقیف شد.
سرهنگ دوم «عبدالله لشکری» افزود: با توقیف این قایق‌ها 4 نفر از سرنشین‌‌های آنها نیز به اتهام حمل محموله قاچاق دستگیر شدند.
به گفته وی از این قایق‌ها علاوه بر دام‌های قاچاق، مقادیر قابل توجهی وسایل برقی و سیگار قاچاق نیز کشف و ضبط شد.
شناسایی انبار کالای قاچاق
گناوه- ایرنا: فرمانده انتظامی گناوه گفت: یک انبار بزرگ کالای خارجی تقلبی که تاریخ مصرف‌شان گذشته بود، در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ اکبر قاسمی افزود: عمده کالاها و اقلام مکشوفه خوراکی بوده که سودجویان آنان را از کشورهای همسایه خلیج‌فارس وارد و با شگردی خاص برای فروش روانه بازار کشور می‌کردند.
وی اظهار کرد: سودجویان با استفاده از دستگاه پرس و ابزارآلات مخصوص تاریخ مصرف مواد و اقلام موجود در این انبار را که انقضای آن به پایان رسیده با دستمال مخصوص پاک و سپس تاریخ جدید را بر روی آنان حک می‌کردند.
قاسمی گفت: چای، برنج، روغن، تن ماهی، آدامس، سیگار و نوشابه با مارک‌های مختلف از عمده کالاهای مکشوفه تقلبی در این انبار بوده است.وی ادامه داد: تخمین زده می‌شود کالاهای مکشوفه حدود یک هزار میلیارد ریال ارزش داشته باشد.
سرنگونی خودرو
ایرانشهر- ایرنا: واژگونی خودرو حامل 26 تبعه غیرمجاز افغانستان که در حوالی شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد، جان یک نفر از آنها را گرفت.
بر اساس همین گزارش خودرو وانت نیسان زامیاد حامل 26 تبعه غیرمجاز افغانستان که با سرعت زیاد در محور ایرانشهر- جلگه چاه هاشم و نزدیکی استان کرمان در حرکت بود واژگون شد و در نتیجه آن یک نفر از سرنشینان در دم جان باخت.
مصدومان حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند و وضعیت 4 تن از آنان وخیم اعلام شده است.
مرگ در اثر وبا
شیراز- فارس: بر اساس گزارش واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان فیروزآباد یک تبعه افغانی به نام ایشان عباسی 52 ساله که به صورت غیرقانونی از طریق مرز سراوان وارد جمهوری اسلامی ایران شده بود، در فیروزآباد فارس به دلیل ابتلا به بیماری وبا در بیمارستان درگذشت.
برخورد با شکارچیان غیرمجاز
نایین- خبرنگار کیهان: رئیس محیط زیست نایین گفت: محیط‌بانان این شهرستان در پی گشت و کنترل در زیستگاه‌های طبیعی 6 نفر متخلف حرفه‌ای و سابقه‌دار شکار را دستگیر کردند.
حسین اکبری اظهار کرد: از شکارچیان لاشه یک راس پازن وحشی و 2 قطعه کبک و تیهو، و دو قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
کشف برگه‌های شرط‌بندی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لنگرود از کشف 25 هزار برگه‌های شرط‌بندی «توتو» در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسین نیکفرد اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان لنگرود این مقدار برگه‌های شرط‌بندی را از منزل فردی که مسابقات «توتو» اجرا می‌کرد کشف و ضبط کردند.
وی گفت: این شخص متواری شده و ماموران درصدد دستگیری و تحویل وی به مراجع قضایی هستند.
در بازرسی از منزل این متهم فراری علاوه بر 25 هزار برگ شرط‌بندی «توتو»، 21 حلقه لوح فشرده غیرمجاز و کپسول 10 لیتری هوا برای ساخت آلات مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
باد موسمی «نعشی» با سرعت 45 کیلومتر در ساعت جزیره قشم را درنوردید و خط کشتیرانی این جزیره به بندرعباس را قطع کرد.
باد نعشی که نوید تغییر شرایط‌ جوی و شروع بارش باران را خبر می‌دهد دیروز از شمال شرقی جزیره قشم وزیدن گرفت و سرعت آن به 45 کیلومتر در ساعت رسید. وزش این باد خلیج‌فارس را مواج کرد به طوری که ارتفاع موج‌های آن به یک متر رسید. همین مسئله سبب شد اسکله شهید ذاکری در قشم و شهید حقانی در بندرعباس تعطیل و خط کشتیرانی میان قشم و بندرعباس قطع شود.

 


پزشکان چینی با رشد بافت‌های مورد نیاز از پا روی سینه دختر چینی 17 ساله عمل پیشگامانه پیوند صورت را انجام دادند.
به گزارش مهر، صورت‌ «شو جیانمی» دختر چینی 17 ساله 5 سال پیش بر اثر یک آتش سوزی به شدت از فرم خارج شد.وی چانه، پلک و قسمت بزرگی از گوش راست خود را از دست داد.
والدین «شو» توانایی پرداخت هزینه‌های جراحی را نداشتند اما سال گذشته پزشکان پیشنهاد کردند که یک صورت جدید با استفاده از بافت گرفته شده از پایش روی سینه وی رشد دهند تا روی پیوند آماده شود.
جراح «شو» دکتر جیانگ چنگهونگ گفت: در ابتدا ما یک تکه از رگ خونی را از ران وی گرفته و آن را وارد سینه کردیم، پس از آن یک بسط دهنده پوست را وارد بخشی از پوست کردیم که رگ خونی در آن قرار گرفته بود تا این که این بخش منبسط شده و پوست کافی برای صورت جدید شو تولید کند.پزشکان پس از آنکه از زنده ماندن این بافت که پوست جدید را می‌سازد،‌ اطمینان پیدا کردند، آن را به صورت بیمار پیوند زدند.پزشکان اعتقاد دارند که زخمهای به جا مانده در اثر این جراحی چند هفته دیگر بهبود می‌یابد.

 


یک پلنگ که احتمال داده می‌شود از نوع نایاب پلنگ ایرانی است در مناطق کوهستانی جنوب شرق ترکیه توسط چوپانی شکار شد.
به گزارش منابع خبری ترکیه، چوپانی که در منطقه کوهستانی «چنار» از توابع استان کردنشین «دیاربکر» واقع در جنوب شرق ترکیه مشغول چراندن گوسفندان خود بود، مورد حمله پلنگی قرار می‌گیرد و زخمی می‌شود.
براساس این گزارش در پی این حادثه چوپان دیگری برای نجات وی به پلنگ شلیک کرده و پلنگ را از پای در می‌آورد. چوپان که جراحات سطحی برداشته بود بعد از مداوای سرپایی از بیمارستان مرخص شده است.
شبکه خبری «ان.تی.وی» می‌نویسد، دکتر «مراد بریجیک» استاد دانشگاه دجله دیاربکر در بررسی‌های اولیه از لاشه پلنگ شکار شده گفت: این اولین باری است که در مناطق کوهستانی جنوب شرق ترکیه این پلنگ نایاب دیده می‌شود.
آخرین بار ادعا شده بود در سال 2010 میلادی در منطقه سییرت در شرق ترکیه یک پلنگ شکار شده است.

 


یک فروند هواپیمای مسافری «بولیوی» هنگام فرود در فرودگاهی در 400 مایلی پایتخت این کشور سقوط کرد و آتش گرفت که در نتیجه آن 8 نفر از مسافران کشته شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات «بولیوی» اعلام کردند که یک فروند هواپیمای مسافربری سبک در حال فرود در فرودگاهی در شمال بولیوی سقوط کرد و هشت نفر جان خود را از دست دادند.
یکی از مسئولان بیمارستان شهر «ریبرالتا» بولیوی گزارش کرد که دو نفر از 10 نفری که در این حادثه جان به در بردند، از جراحات بسیار وخیمی رنج می‌برند که یکی از آنها خلبان هواپیما و دیگری یک زن مسافر است.
هواپیمای «اروکن» در حالی که تلاش می‌کرد در باران و باد شدید ریبرالتا واقع در 400 مایلی شمال «لاپاز» پایتخت بولیوی، فرود آید، از باند فرودگاه منحرف شد و پس از واژگونی آتش گرفت.
«اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی اعلام کرد که خطوط هوایی به دلیل این حادثه باید جریمه شوند.

 


نیروهای امنیتی عراق یک زن تروریست را قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری مقابل یک دبستان در شهرک صدر در شرق بغداد دستگیر کردند.
به گزارش العالم، رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی تاکید کردند، این زن که حدود 40 سال دارد پس از چند بار تلاش نتوانست کمربند خود را منفجر کند.
وی افزود: یک گشتی ارتش که نزدیک مدرسه بود، پس از آنکه متوجه اضطراب این زن شد او را دستگیر و کمربند انفجاری او را خنثی کرد.
شاهدان عینی گفتند، این زن منتظر خارج شدن دانش‌آموزان از مدرسه بود.
این تروریست که هیچ‌گونه مدرک شناسایی نداشت، پس از دستگیری مورد ضرب و شتم اهالی خشمگین قرار گرفت.
نگهبانان یک مهد کودک نیز توانستند دو نفر را که قصد داشتند نزدیک دیوار این مهد بمبگذاری کنند، دستگیر کرده و به پلیس تحویل دهند.پلیس نیز مکان مورد نظر را برای خنثی‌سازی بمب محاصره کرد.
گفتنی است یک تروریست ماه گذشته با یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده مدرسه روستای ترکمان‌نشین در «تلعفر» را مورد حمله قرار داد که در نتیجه 9 کودک کشته و 24 نفر زخمی شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10