(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14 آبان 1392 - شماره 20633

حدیث دشت عشق
دبیر فدراسیون فوتبال از اثرات مثبت حضور بلاتر در ایران می گوید
چانه‌زنی برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
نیاز کمیته ملی المپیک به 178 میلیارد تومان پول
دارنده مدال برنز تکواندو در المپیک بدون تیم ماند!
اعلام اسامی جدید ملی پوشان والیبال
بازگشت قهرمان کشتی المپیک در وزن جدید
دلیل اعلام نشدن برنامه لیگ برتر بسکتبال
احتمال‌کناره‌گیری برخی تیم‌ها از لیگ برتر وزنه‌برداری
گزینه وزارت ورزش امروز در مجلس
   


از نوشته سردارشهيد«محمودگلزارچرندابي»
درسي براي امروزي‌ها
جانيان خونخوار ( شرق و غرب ) بخاطر دنيايشان از ما مي ترسند و ما به خاطر دينمان با اينان مي ستيزيم و آنها به خاطر دنيايشان با ما در ستيزند . اينان به دنياسخت محتاجند ولي ما از آن بي‌نيازيم و به زودي خواهيم دانست چه‌كسی بهره‌مند‌تر است. و اگر در هاي زمين و آسمان به روي كسي بسته باشد ولي او پارسائي كرده و به خدا توكل كند، خدا راه چاره‌اي برايش خواهد گشود. چنان كه علي (ع) به ابوذر سفارش مي كند: ما نيز با كسي انسي نمي‌گيريم مگر با حق و هراسي نداريم مگر از باطل. و به علت باطل بودنش و باطل نيز از ما در هراس است, به علت حقانيتمان. شايد بگوئيد كه حق نبايد از باطل بترسد . بلي درست است ولي اين ترس نه از اين بابت مي‌باشد ,بلكه به خاطر اين است كه اگر چنان كه ما از آن غافل بشويم و به وجود ناپاكش فكر نكنيم و آن گاه باطل اژدها شود و در برابر ما قد علم كند؛ ما بايد از او در هراس باشم تا بتوانيم هم رشد كنيم و هم مانع رشد باطل شويم و آن را در نطفه خفه كنيم. عزيزانم اگر امروز من و شما يك قدم عقب بگذاريم باطل چندين قدم به جلو خواهد آمد و اين پيش آمدنش همان رشد باطل است.
خاطره اي كه من از برادرم دارم در عمليات فتح المبين بود كه گروهان در جلوي سنگر كمين دشمن ,زمين گير شده بود و تعدادي از بچه ها به شهادت رسيده بودند. شهيد, مرا كه در دسته سوم بودم صدا كرد و گفت: برو تير بار را خاموش كن. بعد از عمليات از او پرسيدم كه چرا بچه هايي كه در اطرافت بودند را نفرستادي و مرا كه در عقب گروهان بودم صدا كردي؟! گفت: براي من جوابگو شدن به مادرم آسان تر است از جواب گو شدن به مادران ديگران.

 


سرویس ورزشی-
فدراسیون فوتبال کشورمان امیدوار است با حضوربلاتر در ایران ، شانس خود را برای کسب میزبانی جام ملت های آسیا (2019) و جام جهانی فوتسال (2020) افزایش دهد.
سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فیفا برای 24 ساعت میهمان ایران است؛ وی روز چهارشنبه وارد تهران می شود تا دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس جمهور، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشد. این سفر رئیس فیفا از جهات مختلفی برای فدراسیون فوتبال حائز اهمیت است. شاید به همین دلیل است که دبیر فدراسیون مدعی می شود که با سفر بلاتر می‌توان به کسب میزبانی رویدادهای مهم فوتبالی و فوتسالی امیدوار بود. مهدی محمد نبی روز گذشته در گفت وگویی با یکی از سایت‌های خبری عنوان داشت: بی شک یکی از افق‌های پیش روی ما میزبانی بازی های جام جهانی 2020 است. ما یکی از 4 قدرت اول فوتسال دنیا هستیم و فیفا می تواند این بازی‌ها را به ایران بدهد. بی شک نظر مثبت آقای بلاتر می تواند در این روند موثر باشد. او حتی در صورت ابراز تمایل و حمایت از ما برای میزبانی بازی‌های جام ملتهای آسیا در سال 2019 هم می‌تواند کمک شایانی به فدراسیون در دستیابی به این سمت داشته باشد.
دبیر فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به اینکه فیفا مسیر فوتبال ایران را تائید کرده است ، گفت: در سال‌های گذشته فوتبال پر فراز و نشیب بوده. ما در این سال‌ها در بحران‌های زیادی طی مسیر داشتیم اما توانستیم مشکلات را مدیریت کنیم. نتایج مان نشان می دهد که به طور نسبی موفق بودیم. این نتایج نشان می دهد عملکرد ما اتفاقی نبوده و برایش زحمت کشیده شده است . اساسا ما تمرین می‌کنیم برای اینکه به ساختار مطلوبی در فدراسیون فوتبال برسیم. یک الگو برای موفقیت پایدار در فوتبال. در این دوره جدید اشکالاتی هم به ما وارد است و این اشکالات را خودمان قبل از دیگران می پذیریم . ولی تخریب‌ها را نمی‌پذیریم چون خارج از انصاف است ، موفقیت‌های ما در تاریخ فوتبال ثبت شده است. در جهت پایداری این موفقیت‌ها ، اینکه در سالهای آینده فدراسیون هرچه مطلوب تر و ایده آل تر اداره شود ، باید بستر سازی کنیم. باید از سیاست گذاری در مجمع فدراسیون و سیاست‌های اتخاذ شده در هیات رئیسه فدراسیون و عملیاتی کردن این سیاست گذاری ها به طور تمام وقت تلاش کنیم. در کنارش نیاز هست تا جامعه فوتبال نظرات سازنده شان را به ما ارائه کنند و البته موفقیت‌های فدراسیون را هم با دیده مثبت و نظر بلند شان به عنوان موفقیت خانواده فوتبال تلقی کنند و حمایت های خودشان را از این مجموعه دریغ نکنند.
وی در پایان با اشاره به دیدارهای سیاسی بلاتر در تهران هم گفت: قاعدتا این ملاقات ها به فوتبال ایران کمک می‌کند. در هر صورت فدراسیون فوتبال ایران وظایفش را انجام می دهد و حمایت هایی که با حضور مقامات کشوری انجام می‌گیرد در نظر مجریان فیفا اثری مثبت خواهد داشت. فیفا به عنوان یک نهاد بزرگ در تمام جوامع بشری اثرگذار است. برای مثال وقتی جام جهانی در کشوری برگزار می شود تقریبا از همه دنیا در این جشنواره جهانی حاضر می‌شوند. می شود گفت غالبا مردم مختلف دنیا ، دو ماهی را با هم زندگی می کنند. اساسا در آنجا موقعیت جغرافیایی یک کشور مهم نیست و یک زندگی اجتماعی شکل می گیرد که همه با هم زندگی می کنند. این موقعیتی است که اگر در برزیل می توانیم برای نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی به کار بگیریم.هرچه با برنامه‌تر به لحاظ بحث فرهنگی در این رویداد بزرگ شرکت کنیم، اثرگذاری‌مان اثرگذارتر می‌شود . باید باور کنیم که جام جهانی همه چیزش فوتبال نیست و بلکه یک فضای مناسب است برای حضور موفق و پر ثمر کشورمان . باید نهایت استفاده را برای حضوری موفق در این رویداد داشته باشیم و این نیاز به حمایت همه جانبه از سوی دولتمردان و تصمیم سازان ورزش کشورمان دارد.

 


معرفی بازیکن دوپینگی لیگ برتر
سید مهدی حسینی نام بازیکنی است که مرتکب دوپینگ شده . این بازیکن در تیم صبای قم بازی می کند اما دیگر او را در ترکیب صبا نمی‌بینیم. بر اساس اعلام آزمایشگاه کنترل دوپینگ ماده ممنوعه یافت شده در نمونه بازیکن از دسته داروهای استروئید آنابولیک است.
اخراجی که 60 میلیون آب خورد
با توجه به تکل خطرناک و اخراج سینا عشوری، بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن در دقیقه 73 دیدار با تیم فوتبال راه‌آهن سورینت که موجب شد ذوب‌آهن با ده نفره شدن در ادامه این مسابقه سه گل پیاپی دریافت کرده و بازی دو بر صفر برده را با شکست سه بر دو معاوضه کند، رای کمیته انضباطی باشگاه ذوب‌آهن که پس از اتفاقات دیدار با تیم فوتبال استقلال تهران و سه جلسه محرومیت وی، سینا عشوری را به صورت تعلیقی 60‌میلیون تومان جریمه کرده بود، قطعی اعلام شد.
پرسپولیس در مقابل تیم سابق بکهام
در حالی که برگزاری دیدار پرسپولیس و ستارگان میلان هنوز به جایی نرسیده است خبر از دیدار دوستانه پرسپولیس با گالکسی لس‌آنجلس شنیده می‌شود! پرسپولیس از طریق یک شرکت هلندی با باشگاه گالکسی لس‌آنجلس تیم سابق دیوید بکهام ارتباط برقرار کرده و چنین درخواستی را داده است. یک ایرانی مقیم آمریکا که در باشگاه داری فوتبال است پیگیری این درخواست را به عهده گرفته است.
افزایش 30 درصدی حقوق داوران
بر اساس دستور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال از این پس دستمزد داوران به میزان 30 در صد افزایش می یابد. به این ترتیب داوری که در لیگ برتر 500 هزار تومان در لیگ برتر برای یک قضاوت می‌گرفت در صورت اعمال این دستور رقمی در حدود 650 هزار تومان را بابت قضاوت در هر بازی لیگ برتر دریافت خواهد کرد.
بازگشت تیموریان به تمرینات استقلال
آندرانیک تیموریان که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در تمرینات استقلال شرکت نمی‌کرد از دیروز دوباره به تمرینات برگشت. تیموریان پیش از اینکه به تمرینات استقلال برگردد جلسه ای با فتح اله زاده برگزار کرده که گویا در این جلسه مدیرعامل آبی‌ها قول‌هایی مساعد به تیموریان داده که او حاضر به بازگشت به تمرینات شده است.
موافقت ذوب آهن با رفتن لوکا
لوکا بوناچیچ روز گذشته در باشگاه ذوب‌آهن حاضر شد و در جلسه‌ای که با سعید آذری، مدیرعامل باشگاه داشت، دلایل استعفای خود را به صورت کتبی اعلام کرد، که مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با این استعفا موافقت کرد تا بوناچیچ رسما از سرمربیگری تیم فوتبال ذوب‌آهن کنار رفته باشد.
مخالفت با جدایی ساموئل
با مخالفت رسمی باشگاه استقلال تهران جی لوید ساموئل از این تیم جدا نمی‌شود و فعلا آبی‌پوش باقی خواهد ماند.
غایبان تراکتورسازی مقابل استقلال
تراکتورسازی در هفته پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام میزبان استقلال است. محمد ابراهیمی مهاجم تراکتورسازی به دلیل مشکلی که از ناحیه مچ پا برایش به وجود آمد نمی‌تواند مقابل استقلال به میدان برود.محمد ایرانپوریان و محسن ربیع خواه نیز به دلیل پارگی رباط صلیبی دو مصدوم دیگر تراکتورسازی هستند که در این دیدار غایب هستند.
جدایی مکانی از نفت
سوشا مکانی که اخیرا با یحیی گل محمدی با مشکلات زیادی روبرو شده است در نیم فصل لیگ برتر از این تیم جدا می‌شود.
3 نامزد دریافت توپ طلای فوتبال از نگاه ابراهیموویچ
ابراهیموویچ خود را شایسته توپ طلای فوتبال جهان نمی داند. او مسی ، رونالدو و ریبری را سه نامزد نهایی معرفی کرد.
رونالدو در صدر پولدارهای مادرید
10 بازیکن پردرآمد باشگاه پرافتخار رئال مادرید معرفی شدند که در این فهرست نام کریس رونالدوی پرتغالی و 28 ساله در صدر قرار دارد.

 


کمیته‌ ملی المپیک برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی سال آینده و میزبانی رقابت‌های غرب آسیا پیش‌بینی بودجه 178 میلیارد تومانی کرده است.
بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است ما 178 میلیارد تومان برای سال آینده بودجه می‌خواهیم. سال آینده نقطه اوج کاری ماست. از نوبخت درخواست کمک کردیم. سال آینده بازی‌های آسیایی، المپیک نوجوانان، رقابت‌های تایلند، میزبانی مسابقات غرب آسیا و تدارک بازی‌های المپیک را پیش‌رو داریم. بنابراین به این اعتبار نیازمند هستیم. او در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی پول کافی دارید؟ به ایسنا گفت: به تازگی پولی نگرفته‌ایم. داریم پیگیری می‌کنیم که ظرف هفته‌ جاری اعتبار بگیریم تا میان فدراسیون‌ها تقسیم کنیم.

 


یوسف کرمی در لیگ برتر تکواندوی امسال حضور ندارد. او دلیل این مساله را کار غیر حرفه‌ای مسئولان تیم دانشگاه آزاد و نداشتن انگیزه کافی از سوی خودش عنوان کرد.
قهرمان تکواندوی جهان و آسیا گفت: هفته‌ اول رقابت‌های لیگ برتر امسال را به عنوان تماشاگر از روی سکوها نگاه کردم و هدفم این بود بچه‌ها را ببینم و با آنها صحبت کنم. مسئولان دانشگاه آزاد کار غیر حرفه‌ای انجام دادند و بدون این که با من صحبت کنند با یک تکواندو کار دیگر در وزن من صحبت کردند. آنها همه جا گفتند که یوسف کرمی نمی‌خواهد در لیگ امسال باشد و بدون این که در این باره با من صحبت کنند، یک تکواندوکار دیگر را جذب کردند. این کار اصلا درست نبود. مسئولان دانشگاه آزاد با این اقدامات نام دانشگاه را زیر سوال می برند. این باشگاه یک تیم قدرتمند و مستعد بود. دارنده مدال برنز المپیک 204 آتن در پاسخ به این سوال که آیا خودش هم تمایل داشت امسال برای تیم دانشگاه آزاد مبارزه کند؟ گفت: بحث ابتدایی من با دانشگاه آزاد این بود که چرا این مساله را مطرح کرده‌اند که من نمی‌خواهم در لیگ مبارزه کنم. اگر آنها می‌گفتند که من را نمی‌خواهند خیلی راحت خودم کنار می رفتم ، اما این نوع برخوردشان درست نیست. آنها اصلا با من صحبت نکردند و از من چیزی نپرسیدند.کرمی در پاسخ به این سوال که آیا با جدایی از تیم دانشگاه آزاد در رقابت‌های امسال لیگ با تیم دیگری قرارداد می‌بندد، ادامه داد: تیم‌های دیگری هم بودند، اما شرایط طوری است که دیگر تمایلی به حضور در لیگ ندارم. به هر حال باید ببینم که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.وی خاطر نشان کرد: ایستگاه آخری که برای خودم در نظر گرفته‌ام بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون است. ان‌شاءالله اگر همه چیز مطلوب باشد و به اردوهای تیم ملی آمدم می‌خواهم با مدال آن رقابت‌ها از تکواندو خداحافظی کنم.

 


سرمربی تیم ملی والیبال ایران از ۱۵ بازیکن جهت شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها دعوت کرد.
خولیو ولاسکو از فهرست 20 نفره معرفی شده به فدراسیون جهانی والیبال اسامی 15 بازیکن را برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی والیبال برای مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها انتخاب و معرفی کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، علیرضا جدیدی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزاجانپور، رحمان داوودی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی‌پناه این بازیکنان باید ساعت 9:30 صبح روز 19 آبان‌ماه در محل فدراسیون والیبال حاضر شوند. بازیکنان در دو نوبت صبح و عصر به صورت سه روز تمرین و یک روز استراحت زیر نظر کادر فنی شامل امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، خولیو ولاسکو (سرمربی)، احمد مساجدی، ناصر شهنازی، ایرج مقدم و رضا تندروان (مربی)، سیامک افروزی (پزشک)، علیرضا پیشیاره (ماساژور) و میثم جعفری(تدارکات) تمرینات خود را برگزار می‌کنند. در پایان اردوی آمادگی 14 بازیکن توسط کادر فنی برای شرکت در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها انتخاب خواهند شد.

 


تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در جام حیدرعلی‌اف راهی باکو می‌شوند.
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ طلایی (حیدر علی‌اف) طی روزهای 1 تا 3 آذرماه در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار می‌شود. این مسابقات اولین حضور امید نوروزی قهرمان وزن 60 کیلوگرم المپیک، در یک وزن بالاتر است. نوروزی حدود 15 ماه است که در هیچ رویداد مهمی کشتی نگرفته است. ترکیب تیم‌های اعزامی ایران به این رقابت‌ها به این شرح زیر است: کشتی آزاد: *96 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان *120 کیلوگرم: سید محمدرضا آذرشکیب – پرویز هادی. کشتی فرنگی: *55 کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا *66 کیلوگرم: امید نوروزی *84 کیلوگرم: حسین نوری *96 کیلوگرم: داود گیل نیرنگ *120 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده – مهدی نوری.

 


ناقص بودن مدارک چند باشگاه مانع از اعلام برنامه لیگ برتر بسکتبال شده است.
در حالی که قرار است از روز پنجشنبه فصل جدید لیگ برتر بسکتبال آغاز شود، هنوز برنامه این مسابقات اعلام نشده است و تیم‌ها از زمان دقیق مسابقات خود اطلاعی ندارند.حمید خمجانی، سخنگوی سازمان لیگ بسکتبال در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: مدارک چند باشگاه ناقص بوده و هنوز تکمیل نشده است و به همین علت تا زمانی که مدارک آنها نرسد، نمی‌توانیم برنامه مسابقات را اعلام کنیم.استقلال زرین قشم، ذوب‌آهن و همیاری زنجان از جمله تیم‌هایی هستند که مدارک‌شان ناقص است و باید ظرف یکی دو روز آینده کارهای خود را انجام دهند. به محض اینکه مدارک دریافت شود برنامه اعلام می‌شود.12 تیم مهرام، پتروشیمی بندرامام، فولاد ماهان، ذوب‌آهن اصفهان، دانشگاه آزاد، صنایع پتروشیمی، همیاری زنجان، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی تهران، افرا خلیج فارس، شهرداری گرگان و تکماش قزوین در این فصل حضور دارند.

 


سرپرست تیم وزنه‌برداری ملی حفاری گفت: با توجه به تغییر فرآیند امتیازدهی در لیگ برتر، حضور بسیاری از تیم‌ها در هفته چهارم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
جلیل قاطع گفت: فدراسیون در مرحله دوم مسابقات یک نامه برای ما ارسال کرد، مبنی بر این که نحوه محاسبه امتیازها تغییر کرده است. در مرحله اول لیگ، نحوه محاسبه امتیاز براساس جدول تناژ بود که این جدول در سال های گذشته هم مورد استفاده قرار می گرفت. در این جدول مقام‌های اول تا سوم امتیاز دارند و امتیازها در پایان محاسبه و رده تیم مشخص می‌شود اما بعد از هفته اول، ظاهرا پیکان به این قضیه اعتراض می کند. در قانون جدید فقط نفر اول 25‌صدم امتیاز دریافت می کند و به نفرات دوم و سوم امتیازی تعلق نمی‌گیرد. سرپرست تیم وزنه‌برداری ملی حفاری گفت: این قضیه یک مقدار وزنه‌برداران را بی‌انگیزه می‌کند و خیلی از تیم‌ها به همین دلیل می‌خواهند در هفته‌های آینده کناره‌گیری کنند و ما هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. ما اعتراض خود را به صورت مکتوب و همراه با یک صورت‌جلسه به نماینده فدراسیون داده‌ایم که در آن پیشنهاد داده ایم روال امتیازدهی مانند گذشته شود تا انگیزه تیم‌ها برای شرکت در ادامه رقابت‌ها بیشتر شود. اکنون شرکت خیلی از تیم‌ها در هفته چهارم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 


نصرالله سجادی که به عنوان گزینه سوم دکتر‌حسن‌روحانی برای وزارت ورزش و جوانان تعیین شده است، امروز به مجلس شورای اسلامی می‌رود تا دیدارهایی را با اعضای فراکسیون و هیئت رئیسه داشته باشد.
حضور نصرالله سجادی در مجلس و دیداری که با اعضای فراکسیون‌ها و هیئت رئیسه خواهد داشت، به یک روز ختم نمی‌شود. قرار است وی روز چهارشنبه نیز به مجلس برود تا دیدارها و رایزنی‌های خود برای گرفتن رای اعتماد را دنبال کند. سجادی روز یکشنبه از طرف دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد. قرار است رای‌گیری نمایندگان مجلس به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان یکشنبه آینده انجام شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10