(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 15  آبان 1392 - شماره 20634

اطلاعیه ناجا در مورد هیئت ها و دسته‌های عزاداری
رئیس دادگستری تهران: آمران به معروف مورد حمایت هستند
آلودگی هوا تشدید می‌شود
وزیر بهداشت اعلام کرد
اسیدی بودن باران علت تنگی نفس خوزستانی‌ها
فراخوان مشمولان دیپلم و زیر دیپلم
حق تعرفه گذاری به نظام پزشکی باز می‌گردد
والدین هوشیار باشند
آزار و اذیت دختربچه‌ها در سرویس‌مدرسه
در 3 سانحه رانندگی در جاده‌های کشور
9 تبعه غیرمجاز افغانستان کشته شدند
حوادث کوتاه از کشور
در شورای شهر مطرح شد
تشکیل گروهی ویژه برای بررسی مشکلات منطقه17
تلف شدن 3 رأس گوزن زرد و یک قلاده شیر در دزفول
اتوبوس ‌ربایی در نروژ کشته داد
پیرایش سنتی
سانحه رانندگی در کلمبیا
بچه غول آمریکایی!
فتواهای عجیب و غریب گروهک تروریستی داعش
   


نیروی انتظامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم از هیئات و دسته‌های عزاداری خواست از اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن و یا بدعت در دین است، پرهیز کنند.
به گزارش سایت پلیس، نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی همگام با پویش عظیم مردمی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت برای عزاداران اباعبدالله‌(ع) و تسهیل ترافیک و امداد خواهد شتافت، از مردم خواست که با خدمتگزاران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاریهای لازم را داشته باشند.
در ادامه این اطلاعیه با اشاره به لزوم صیانت از نهضت عظیم کربلا به مسئولان هیات‌ها و دسته‌های عزاداری تأکید شده، از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، پرهیز نمایند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: به مسئولان هیئات و دسته‌‌های عزاداری توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را بکنند.
براساس این گزارش، مراکز 110 پلیس در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.
عدم تغییر ساعات طرح ترافیک در ایام محرم
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از عدم تغییر ساعات طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام محرم خبر داد.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با «ندای انقلاب» بیان داشت: هیچ طرح خاصی برای کاهش ساعات زوج و فرد و طرح ترافیک در دستور کار قرار ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به این عدم تغییر در صورتی که هر یک از شهروندان خارج از محدوده قانونی خود اقدام به تردد با خودرو کنند اعمال قانون خواهند شد.

 


رئیس دادگستری استان تهران تاکید کرد: در چارچوب قوانین از آمران به معروف حمایت کرده‌ایم و در آینده نیز حمایت خواهیم کرد.
علیرضا آوایی، در جمع خبرنگاران در خصوص دومین گردهمایی احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: در جاهایی که آمر به معروف مورد تعرض قرار می‌گیرد نیاز به حمایت قانونی دارد و این گردهمایی به همین منظور برگزار شده است.
رئیس دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آمران به معروف نیاز به آموزش دارند، گفت: بله نیاز به آموزش است و به اعتقاد بنده باید شیوه‌های بهتری صورت گیرد تا ما شرایط بهتری را شاهد باشیم زیرا اگر جوانی مرتکب لغزش شد و از روی نادانی خطایی را مرتکب شد، رفتار آمر به معروف به شکلی باشد که جوان متوجه شود آمر به معروف خیرخواه است. آنها باید با زبان متناسب اقدام به امر به معروف کنند تا کمتر شاهد حوادث باشیم.در واقع با این آموزش‌ها جوانان متوجه می‌شوند که آمر به معروف خیرخواه است بنابراین هرگونه اقدامی از سوی آمر به معروف باید کارشناسی و اخلاقی باشد.آوایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مردم از ضعف حمایت‌های قضایی برای آمران معروف راضی نیستند گفت: ما همیشه از آمران به معروف حمایت کرده‌ایم و در چارچوب قانون این امر صورت گرفته است و اگر کسی مدعی است که حمایت وجود ندارد به ما اعلام کنید تا پیگیری کنیم.وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا با کمبود قاضی مواجه هستید، اظهار داشت: بله با کمبود قاضی مواجه هستیم که آرام‌آرام این موضوع جبران می‌شود و تا آخر امسال بخشی از کمبود جبران می‌شود ولی به طور کلی مجموع پرونده‌ها بیش از ظرفیت قضات است که باید تلاش کنیم این موضوع جبران شود.

 


سازمان هواشناسی کشور از تشدید آلودگی هوا تا روز پنج شنبه خبر داد.
به گزارش این سازمان تا پایان هفته به سبب سکون نسبی هوا در کلان‌شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، اصفهان، اراک، کرج، تبریز و مشهد مقدس شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی فراهم است.
بنا بر این پیش‌بینی در این مدت کیفیت هوا و دید افقی در این کلان‌شهرها کاهش می‌یابد بنابراین افراد آسیب‌پذیر، سالخورده و کودکان باید از تردد غیرضروری در این روزها بپرهیزند.

 


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علت تنگی نفس بیش از سه هزار خوزستانی طی روزهای اخیر می‌تواند اسیدی بودن باران باشد که همین امر نیز 60 سال پیش در انگلستان بوقوع پیوست.
دکتر «سیدحسن هاشمی قاضی‌زاده» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: روز گذشته تیمی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و پزشکان متخصص این وزارتخانه برای بررسی علت وقوع این مساله به اهواز اعزام شدند که نتایج این بررسی به زودی اعلام می‌شود.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون فرضیات و احتمالات در این زمینه بیان می‌شود و باید علت تنگی نفس این تعداد افراد از نظر علمی بررسی شود.
وزیر بهداشت یادآور شد طبق آخرین آمار، سه هزار و 95 خوزستانی طی هفته گذشته به علت تنگی نفس و مشکلات تنفسی به بخش‌های اورژانس خوزستان مراجعه کردند که تعداد زیادی به صورت سرپایی مداوا شدند اما اکنون 128 نفر آنان بستری هستند.
وی تصریح کرد: اقدامات درمانی کامل و موثری برای بهبود وضعیت بیماران تنفسی در خوزستان انجام شده است که در صورت نیاز این وزارتخانه تیم پزشکی برای کمک به این استان اعزام خواهد کرد.

 


کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت در نوزدهم آبان ماه امسال برای اعزام به خدمت فرا خوانده شدند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا، با فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان آبان ماه 1374 برای انجام خدمت دوره ضرورت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم این سال‌ها که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم آبان ماه سال 1392 را دریافت کرده‌اند، باید در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ
کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم غایب و غیرغایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان ماه سال 1392 هستند باید راس ساعت 6 صبح روز یکشنبه نوزدهم آبان ماه امسال به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن
سایر استان‌های کشور
مشمولان دیپلم و زیر دیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان‌ماه سال 1392 هستند ساعت 7 صبح یکشنبه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
گفتنی است، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نشده‌اند، می‌توانند به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.

 


سرویس اجتماعی-
رئيس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از بازگشت مجدد حق تعرفه‌گذاری به سازمان خبر داد.
علی اصغر پیوندی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت. وزارت بهداشت مسئول کارهای ستادی است و کارهایی مثل آموزش مداوم پزشکی، تأیید صلاحیت حرفه‌ای پزشکان و حق تعرفه‌گذاری که مدتی پیش از نظام پزشکی سلب شده بود را واگذار کند.
وی در پاسخ به اینکه قرار بود تا در نیمه دوم سال تعرفه‌های پزشکی از جمله ویزیت افزایش یابد تصریح کرد: اگر چه افزایش ویزیت و دستمزد پزشکان متناسب با تورم موجود نیست ولی فعلاً تصمیمی برای افزایش ویزیت پزشکان در نیمه دوم امسال وجود ندارد.
پیوندی اظهار داشت: واقعی شدن تعرفه‌ها معمای لاینحلی است که از گذشته خیلی‌ها شعار آن را داده‌اند اما تا امروز حل نشده و باید گفت، اگر تعرفه‌ها واقعی شود آسیبی به مردم وارد نخواهد شد به شرط آنکه بیمه‌ها توانمند شوند که در این صورت رابطه بیمار و پزشک بسیار مطلوب خواهد بود و نظام سلامت چرخه خود را به سرعت جلو خواهد برد.
رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ بحث اشتغال، مالیات و انعقاد قرارداد بیمه‌ها با پزشکان جوان و تازه کار را یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی جامعه پزشکی عنوان کرد.
لخته شدن خون
بیشتر جان می‌گیرد
معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران بزرگ نسبت به خطر شیوع ترومبوآمبولی (لختگی خون در بدن) در کشور هشدار داد و گفت: در همین راستا پروتکل پیشگیری و درمان این عارضه تدوین شده است.
محمدمهدی قیامت نیز در این نشست خبری با تاکید بر اینکه ترومبوآمبولی به شدت قابل پیشگیری است افزود: این عارضه معمولاً در افرادی که به مدت طولانی تحرک ندارند به عنوان مثال برای ساعت‌ها بی‌تحرک در هواپیما می‌نشینند، مادران باردار به ویژه آنهایی که بیماری زمینه‌ای داشته، بچه‌های نارس به دنیا می‌آورند و همچنین مصدومیت‌های دوران حاملگی باعث می شود تا ترومبوآمبولی در این افراد بیشتر شیوع داشته باشد.وی به آماری در این زمینه اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که ترومبوآمبولی دو برابر جمعیت مرگ‌های ناشی از ایدز، سرطان‌سینه، سرطان پروستات و حوادث جاده‌ای قربانی می‌گیرد و در دنیا ششمین علت مرگ محسوب می‌شود.
قیامت افزود: از طرف دیگر اگر پیشگیری را جدی نگیریم 56 درصد افرادی که سکته کرده‌اند در معرض خطر ترومبوآمبولی قرار دارند و 50 درصد افراد تصادفی، 35 درصد آنهایی که ستون فقراتشان آسیب دیده و 25 درصد افراد بستری در ICU از خطر ترومبو‌آمبولی در امان نیستند.

 


رئیس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از مردم خواست که چهره مردی که در قالب راننده سرویس مدرسه دختران خردسال را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد شناسایی کنند.
با اطلاع‌رسانی صورت گرفته از سوی اصحاب رسانه در مورد دستگیری شکارچی شیطان‌صفت که در ساعت‌های اولیه روز و به بهانه سرویس مدرسه در محدوده یوسف‌آباد اقدام به سوار کردن دختران مدرسه‌ای می‌کرد و با تهدید سلاح سرد آنها را مورد آزار و اذیت و سرقت طلا و جواهراتشان قرار می‌داد، تعداد دیگری از شکات که تاکنون به پلیس و دستگاه قضایی مراجعه نکرده بودند با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی متهم کردند.
شکات جدید (دختران مدرسه‌ای) پس از حضور در اداره شانزدهم و شناسایی متهم، در اظهارات مشابه عنوان کردند که متهم تمامی آنها را تحت عنوان «سرویس مدرسه» فریب داده و پس از سوار کردن آنها به ماشین، اقدام به آزار و اذیت کرده است.
یکی از قربانیان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 07:00 از خانه بیرون آمده و منتظر سرویس مدرسه بودم که یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای رنگ به من نزدیک شد و عنوان کرد که سرویس مدرسه است. من نیز به تصور اینکه سرویس مدرسه عوض شده در عقب ماشین را باز و سوار ماشین شدم اما آقای راننده به جای حرکت به سمت مدرسه به طرف خیابان مرزداران حرکت کرد و در خیابانی خلوت مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن با سیلی محکمی که به صورتم زد مرا در خیابان پیاده و از محل دور شد.
دختر بچه 11 ساله‌ای نیز که حتی با حضور والدین و کارآگاهان پلیس آگاهی از نزدیک شدن به متهم می‌ترسید، پس از شناسایی وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 06:35 از خانه بیرون آمده و تا ساعت 06:45 منتظر سرویس مدرسه ماندم تا اینکه خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگی که راننده آن پسر جوانی بود به من نزدیک شد و گفت از طرف سرویس مدرسه هستم. من نیز چون سرویس مدرسه 5 دقیقه دیر کرده بود، به صحبت‌های وی اعتماد و سوار ماشین پژو شدم که ناگهان راننده تغییر مسیر داد و به حوالی امیرآباد - شهرک والفجر حرکت و عنوان کرد قصد سوار کردن یکی دیگر از شاگردان مدرسه را دارد.
زمانی که به دیر شدن مدرسه اعتراض کردم، راننده ماشین به بهانه پنچر شدن لاستیک توقف و از ماشین پیاده شد، قصد داشتم تا از ماشین پیاده شوم که متوجه شدم در ماشین از داخل باز نمی‌شود که در همین زمان آقای راننده با چاقو، در عقب ماشین را باز و ...
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگهی تهران بزرگ، با تاکید بر محرمانه بودن اظهارات شکات پرونده با اعلام این خبر گفت: با مراجعه تعداد دیگری از شکات جدید به اداره شانزدهم پلیس آگاهی و شناسایی متهم توسط آنها و همچنین اعترافات جدید متهم و احتمال ارتکاب جرایم مشابه توسط وی دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران صادر شد.وی از کلیه شکاتی که فرزندان آنها قربانی اقدامات مجرمانه متهم شده‌اند، خواست تا ضمن اعتماد به پلیس به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اقدام به طرح شکایت کنند.

 


سرویس شهرستان‌ها-
در سه سانحه رانندگی در جاده‌های مختلف کشور 9 تبعه غیرمجاز افغانستان جان خود را از دست دادند و 38 نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از کاشان، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 حامل 15 تبعه افغانستان در آزادراه کاشان- اصفهان، 4 نفر جان خود را از دست دادند. دکتر سید محمد حسین مکی افزود: در این سانحه 10 نفر دیگر به شدت مجروح شدند. که به مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان انتقال یافتند. به گفته وی، پس از واژگونی خودروی پژو 405 یک تبعه افغانستان از محل حادثه متواری شد. از سوی دیگر خبرگزاری فارس از زاهدان گزارش داد: در سانحه رانندگی در محور ایرانشهر به جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان خودروی حامل 26 تبعه افغان غیرمجاز واژگون شد. مسئول اتاق بحران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه گفت: در اثر این حادثه یک نفر فوت کرد و 25 نفر دیگر مجروح شدند. که به بیمارستان خاتم‌الانبیاء ایرانشهر انتقال یافتند. به گفته وی 26 تبعه غیرمجاز افغانستان بر یک دستگاه خودروی زامیاد سوار بودند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فرمانده پلیس راه‌های شمال فارس گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل 11 تبعه غیرمجاز افغان در پنج کیلومتری شهرستان سروستان، 4 نفر کشته و 3 نفر مصدوم و به بیمارستان سروستان منتقل شدند.

 


زلزله قصرشیرین را لرزاند
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: صبح دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر حوالی قصرشیرین را در مرز عراق لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 7 و 33 دقیقه و 39 ثانیه صبح سه‌شنبه در این منطقه به وقوع پیوست.
تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این حادثه طبیعی دریافت نشده است.
شهر شربیان لرزید
تبریز- ایرنا: زلزله به بزرگی 1/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر شربیان در آذربایجان شرقی را لرزاند.
به گزارش شبکه لرزه‌نگاری تبریز، این زمین‌لرزه ساعت 5 و 49 دقیقه و 28 ثانیه بامداد دیروز (سه‌شنبه) در 11 کیلومتری شهرستان شربیان، در 16 کیلومتری دوزدوزان و 24 کیلومتری تیکمه‌داش از توابع شهرستان بستان‌آباد در آذربایجان‌شرقی به وقوع پیوست و در تبریز نیز احساس شد.
همچنین پس‌لرزه 7/2 ریشتری ساعت 6 و 59 دقیقه روز (سه‌شنبه) در این شهر اتفاق افتاد.
مدیر کل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در این باره گفت:‌ تاکنون خسارت جانی و مالی از این زلزله گزارش نشده است.
سانحه رانندگی
رشت-خبرنگار کیهان: نیروی انتظامی شهرستان رودبار گفت: در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودروی پراید در محور رشت- قزوین 4 تن از سرنشینان پراید در دم جان خود را از دست دادند. سرهنگ علی رمضانی افزود: تمام جان‌باختگان این سانحه اعضای یک خانواده بودند.
انهدام باند هرمی
رامسر- فارس: فرمانده انتظامی رامسر از انهدام یک باند گلدکوئیست در این شهرستان خبر داد و گفت: 20 نفر از این گروه که همگی اعضا و سرشاخه‌های اصلی آن از خارج استان بودند دستگیر و همراه پرونده به دادسرا معرفی شدند.
عزیز‌الله قربانی افزود: این گروه در شهرستان رامسر لانه گزیده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که پس از بررسی‌ها و اقدامات لازم توسط پلیس آگاهی رامسر بازداشت و همگی به زندان محکوم شدند.
اعدام 2 قاتل در سمنان
سمنان- فارس: حکم قصاص 2 مرتکب به قتل عمد در زندان مرکزی سمنان اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل سمنان، این افراد به نام‌های‌ «الف- م» فرزند اسد به جرم ارتکاب دو فقره قتل عمد و «م-ب» فرزند یزدان به جرم ارتکاب یک فقره قتل عمد، توسط شعبه 4 دادگاه تجدیدنظر (کیفری) استان به قصاص نفس محکوم شدند.
برخورد با قاچاق مواد مخدر
قشم- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت:‌ افزون بر 3 کیلو و 700 گرم تریاک از دو نفر مسافر خروجی به تهران در فرودگاه بین‌المللی قشم کشف شد.
سرهنگ محمد بوستانی افزود: این مقدار تریاک را کارکنان پلیس فرودگاه قشم در حین بازرسی و کنترل مسافران خروجی به مقصد تهران از این 2 نفر کشف کردند.
به گفته وی متهمان این میزان تریاک را در داخل معده خود حمل می‌کردند.
بوستانی گفت: دستگیر شدگان از قاچاقچی‌های باسابقه و حرفه‌ای بودند.

 


در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تصمیم گرفته شد کمیته‌ای ویژه ظرف یکماه مشکلات منطقه 17 را درخصوص راه‌آهن بررسی و جمع‌بندی کنند.
در نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران آقاجانی، دبیر شورا یاری منطقه17 تهران گفت: منطقه 17 با 820کیلومتر تراکم جمعیتی و 4هزار شهید با مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی و جمع‌آوری زباله و همچنین محدودیت‌هایی برای سرانه فضای سبز روبه‌رو است. ضمن اینکه سیمای شهر در این منطقه نیز قابل قبول نیست.
وی افزود: متأسفانه پروژه‌ای که سالهای گذشته کلید خورد و ابتدا قرار بود با هزینه حدود 560میلیارد تومان به اتمام برسد پس از 6ماه متوقف شده است و کسی نیز در این خصوص پاسخگو نیست.
در ادامه اعضاء شورای شهر تهران پس از استماع صحبت‌های دبیر شورای عالی منطقه17 تهران تصمیم گرفتند کمیته ویژه‌ای را با حضور کمیسیون عمران مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته تشکیل و موضوع مشکل راه‌آهن را در منطقه17 طی یک ماه بررسی و در نهایت گزارش آن را در صحن علنی شورا مطرح کنند.
در ادامه جلسه عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با این ساختار فرهنگی نمی‌توان تهران را اداره کرد گفت: باید در محلات مراکز فرهنگی ایجاد شود به‌طوریکه تهران نماد یک شهر ملی محسوب می‌شود و باید چالش‌هایی را که در حوزه ساختار فرهنگی پیش‌رو داریم برطرف شود.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه به دلیل عدم مدیریت یکپارچه فرهنگی، اعضای شورای شهر نمی‌توانند نظارت خوبی را در بخش فرهنگی داشته باشند، گفت: هم‌اکنون دو سازمان به نام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند که باید این دو سازمان تجمیع شوند.

 


رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تلف شدن سه رأس گوزن زرد و یک قلاده شیر در این شهرستان خبر داد.
«فرهاد قلی‌نژاد» روز‌ سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌گوزن‌های زرد به مرگ طبیعی در منطقه حفاظت شده دز تلف شده و مرگ آنها به علت بیماری نبوده است.وی اظهار داشت: یک قلاده شیر نیز در درگیری با شیرهای دیگر در پارک وحش بعثت دزفول تلف شد.

 


پلیس نروژ اقدام یک مرد به اتوبوس‌‌ربایی و کشته شدن سه تن به دست وی خبر داد.
به گزارش ایسنا، این مرد که حدود 50 سال دارد با استفاده از یک چاقو اقدام به ربودن یک دستگاه اتوبوس در غرب نروژ کرد و سه تن از جمله راننده اتوبوس را به قتل رساند.
مقامات نروژ ابتدا گزارشی از مجروحیت چند نفر در یک حادثه رانندگی دریافت کردند و نیروهای امداد از اولین گروه‌هایی بودند که در صحنه حادثه حاضر شدند.
«آد آرن سولواگ»، سخنگوی پلیس محلی نروژ گفت: متهم پس از این اقدام وحشیانه دستگیر شد اما انگیزه او از انجام این جنایت مشخص نیست.
به گزارش روزنامه ایندین تایمز، وقوع موارد مشابهی از قتل‌های گروهی در نروژ نادر است و حادثه حمله مسلحانه و مرگباری که دو سال پیش در این کشور به کشته شدن 77 تن انجامید، شوک‌آورترین حادثه برای مردم نروژ بود.

 


«وانگ وایبو» 73 ساله در چین از معدود پیرایشگران چینی است که هنوز از یک روش قدیمی برای کوتاه کردن موها استفاده می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دراین روش موهای بلند افراد توسط انبرک‌های گداخته سوزانده می‌شود تا در ادامه کار بتوان به راحتی به موها با مهارت خاصی حالت داد.
البته روش فوق در اواخر دهه 80 میلادی در چین منسوخ شده است.

 


انحراف یک دستگاه اتوبوس از جاده و سقوط آن به دره‌ای 80 متری به کشته و مجروح شدن 74 کلمبیایی منجر شد.
بنا بر اعلام مقامات کلمبیا در این حادثه که در جنوب غرب این کشور اتفاق افتاد دست‌کم 13 تن جان خود را از دست دادند و 61 تن دیگر روانه بیمارستان شدند.
طبق گزارش رسانه‌های محلی، تعداد مسافران این دستگاه اتوبوس بیش از حد ظرفیت بوده و بیشتر مسافران قصد شرکت در این مراسم را داشتند. وضعیت جسمی 15 نفر از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.
پلیس کلمبیا با بیان اینکه وضعیت جوی نمی‌تواند علت وقوع این حادثه باشد، اعلام کرد: بررسی‌ها برای کشف عامل سقوط اتوبوس به داخل دره و جزئیات بیشتر این حادثه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در روزهای پایانی هفته گذشته سه مورد تصادف در کلمبیا اتفاق افتاده که به کشته شدن 21 تن منجر شد به گفته پلیس وضعیت نامناسب وسایل نقلیه عامل بروز این حوادث بوده است.

 


یک نوزاد 5/6 کیلویی که در آمریکا متولد شده است،‌ عنوان سنگین‌وزن‌ترین نوزاد جهان را به دست آورد.تا چهار ماه قبل یک نوزاد آلمانی با وزن 6 کیلو و 100 گرم عنوان سنگین‌وزن‌ترین نوزاد جهان را داشت.

 


گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، با نصب پلاکاردهایی در سطح شهر رقه سوریه، فتواهای عجیبی را با عنوان قوانین جدید شرعی از جمله ممنوع بودن نشستن زنان بر روی صندلی وضع کرده است.
این گروه تروریستی در بیانیه‌ای همچون هم سلفان وهابی خود، فتواهای عجیبی با عنوان قوانین شرعی را برای اجرا در شهر رقه در شمال شرق سوریه ابلاغ و اجرای آن از 15 نوامبر (25 آبان) اعلام کرده است.
بر اساس بیانیه این گروه، پوشیدن هرگونه شلوار جین و تی‌شرت و آرایش صورت برای دختران ممنوع است و آنها باید عبا و حجاب اسلامی داشته باشند.
همچنین، کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می‌شود؛ در صورت تکرار، 80 ضربه شلاق هم می‌خورد و با ادامه آن اعدام خواهد شد.
بر اساس این بیانیه، آرایشگاه‌های مردانه باید بسته شود و کوتاه کردن مو ممنوع است و مخالفت کردن با این قوانین شرعی حکم اعدام دارد.
این گروه تروریستی در بیانیه خود تاکید کرده است: گذاشتن لباس زنانه در فروشگاه‌ها در ملأعام ممنوع بوده و فروش لباس زنانه باید توسط زن باشد. در اماکنی هم که لباس زنانه دوخته می‌شود نباید مردان حضور داشته باشند در غیر این صورت آن اماکن بسته خواهد شد.
از دیگر فتواهای اعلام شده از سوی این گروه، ممنوعیت استفاده از تصویر زنان در تبلیغات است. همچنین زنان در صورت نیاز به درمان، تنها باید به دکتر زنان مراجعه کنند. آرایش کردن، مدل دادن مو و استفاده از موادی مانند ژل مو توسط جوانان ممنوع بوده و مخالفت با آن 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت.
این بیانیه افزوده است: هر کس کلمه «داعش» را بکار ببرد به 70 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. (داعش) نامی است که برخی به گروه تکفیری موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» داده‌اند.
شهر «رقه» در شمال سوریه حدود 10 ماه قبل در کنترل گروه‌های تکفیری و تروریستی درآمده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10