(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 15  آبان 1392 - شماره 20634

حدیث دشت عشق
سرخپوشان امروز در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان هستند
پرسپولیس در آستانه کسب عنوان قهرمانی نیم فصل
اخبار کوتاه از فوتبال
رئیس‌جمهور صبح فردا میزبان رئیس فیفا
برگزاری فینال زودرس لیگ والیبال در ورامین
المپیکی‌های وزنه‌برداری در آستانه بازگشت به تیم ملی
سجادی: ١٩ آبان از عزت جامعه ورزش دفاع می‌کنم
خواندنی از ورزش ایران
مربی خارجی بزودی در تیم ملی تیر و کمان
   


به يادسردارشهيد«سيدمنصورفرقاني» وصلت با آرمان‌ها
سال 1341 هـ . ش در یک خانواده مذهبی و متدین پا به عرصه وجود گذاشت. کودکی را در دامان مادر و پدری مهربان و زحمتکش سپری کرد. تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پایان رساند. این درحالی بود که برای تامین هزینۀ تحصیل خود از هیچ فعالیّتی فروگذار نبود .پس از گذراندن دوره راهنمایی به خاطر علاقه‌ای که به کارهای فنی و ابتکاری داشت‌، وارد هنرستان فنی شهید «غفور رئیسی» فعلی شد و تحصیلات خود را در رشته اتومکانیک ادامه دادو سال 1361 موفق به اخذ دیپلم فنی شد.بعد از فراغت از تحصیل با آمادگی معنوی کامل و ارادۀ راسخ وارد سپاه شد وبعد از اینکه آموزش نظامی را سپری کرد به لشکر همیشه پیروز عاشورا پیوست. لیاقت رزمی فوق العادۀ وی در نبردهای این لشکر مسئولین لشکر را بر آن داشت تا ایشان را به عضویت واحد اطلاعات و عملیات درآورند.
خصوصیات اخلاقی اش به حق مختص خود او بود: ایمان به هدف، ایثار، بی‌باکی ,شجاعت، خیرخواهی وابتکار عمل بی نظیر، در وجود او متجلی بود. ایشان متهورانه‌ترین مأموریت‌های رزمی را بدون کوچکترین تردیدی به بهترین وجه انجام می داد. عزت نفس والای وی در بین رزمندگان واحد مثَل شده بود، وی پس از مدتی از طرف فرماندهی لشکر به عنوان جانشین فرمانده واحد اطلاعات و عملیات این لشکر منصوب شد. تواضع و خضوع او چنان بود که به هیچ وجه چنین مسایلی را مطرح نمی‌‌کرد. گمنامی و نبرد برای خدا را بدون هیچ چشم داشتی ترجیح می داد. در تمام عملیات لشکر عاشورا، از کارآمدترین و پرکارترین فرماندهان محسوب می شد. چندین بار در عملیات مختلف مجروح شد اما به هیچ عنوان در این مورد به خانواده یا دیگر دوستان چیزی نمی گفت.
جنگ هنوز ادامه داشت که ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد اما این کار کوچکترین تردیدی برایش در جبهه رفتن نداشت. نزدیکان و خانواده اش می‌‌گفتند :او با آرمانهای انقلاب و اهداف عالیه‌ اسلامی خود وصلت نموده است.
منصور از روزی که به جبهه رفت تا لحظه شهادت در عملیات بیت المقدس 2 در تمام عملیات رزمندگان لشکر عاشورا بر علیه دشمن نقش کلیدی و ارزنده‌ای داشت.او با شناسایی مواضع و استحکامات دشمن ونقاط ضعف و قوت او، راهکارهای مناسبی را برای ضربه زدن به دشمن فراهم می آورد. ماموریت او بر اساس وظایفش فرماندهی وهدایت، نفوذ رزمندگان ایرانی به مواضع دشمن وشناسایی آنجا وانتقال شناسایی ها به فرماندهان بالاتر برای طراحی عملیات بوداما منصور کسی نبود که در راه دفاع از اسلام عزیز و ایران بزرگ حد و مرزی برای فعالیتهایش قائل باشد.وی پس از انجام ماموریتهای شناسایی درحالی که پیشاپیش دیگر نیروها بود، با آغاز عملیات در کنار رزمندگان دیگر به نبرد با دشمن می پرداخت.در عملیات بیت المقدس 2 که در مناطق کوهستا نی جبهه‌های غرب کشور انجام شد، در منطقه عملیاتی با چند تن از همرزمانش به مواضع دشمن نفوذ کرد وپس از وارد نمودن تلفات وخسارتهای زیاد به دشمن، با یک ستون نظامی دشمن برخورد کرد وبعد از نبرد دلاورانه و موفقیت آمیز از ناحیه دست مجروح شد. دست از مبارزه بر نداشت و با یک دست نبرد با دشمن را ادامه تا اینکه تیری بر سرش اصابت کرد و شهید شد.

 


سرویس ورزشی –
تیم فوتبال پرسپولیس در صورت برتری برابر استقلال خوزستان ، شانس زیادی دارد تا عنوان قهرمانی نیم فصل مسابقات لیگ برتر را به خود اختصاص می دهد.
روز دوم از هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری یک دیدار پیگیری می‌شود که طی آن تیم فوتبال پرسپولیس درحالی در ورزشگاه آزادی و از ساعت 15/15 به مصاف تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان می‌رود که هفته پیش با توجه به پیروزی یک بر صفر برابر راه‌آهن توانست برای چند روز صدرنشین لیگ شود. سرخپوشان پایتخت اما در روز آغازین هفته پانزدهم، صدر جدول را دوباره به فولاد پس دادند اما این شانس را دارند که با پیروزی مقابل صنعتی دیگر تیم اهوازی لیگ، نیم فصل نخست را با قهرمانی به پایان برساند، اتفاقی که هواداران این تیم سال‌هاست چشم انتظار رخ دادن آن هستند. در بازی روز چهارشنبه که قطعا تحت تاثیر اخبار حضور سپ‌بلاتر رئیس فیفا در ایران قرار دارد، تیم دایی تنها به پیروزی فکر می‌کند، 3 امتیازی که آنها را صدرنشین پایان نیمی از لیگ سیزدهم خواهد کرد و رسیدن به آن، آرزوی رویانیان، مدیریت باشگاه و حتی کادرفنی، بازیکنان و هواداران این تیم است. البته در شرایطی که با رای کمیته استیناف، کسر یک امتیاز از تیم پرسپولیس قطعی شده است اما باز هم همه عوامل قهرمانی دست دایی و تیمش است زیرا می‌تواند با شکست دادن استقلال اهواز که ممکن است با پیراهن آبی برابر سرخپوشان به میدان بیاید و بردن تیم‌های آبی‌پوش برابر هواداران این تیم تهرانی لذت بخش است، به راحتی قهرمان نیم فصل شوند.
در صورت تساوی در این بازی، هرچند سرخپوشان پایتخت به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد صدرنشین می‌شوند اما باید چشم انتظار بازی تراکتورسازی و استقلال در روز پایانی هفته جاری باشند، مسابقه‌ای که اگر برنده داشته باشد، قهرمانی نیم فصل پرسپولیس به خطر می‌افتد اما درصورت تساوی، باز هم شاگردان دایی صدرنشین خواهند ماند. شکست پرسپولیس برابر صنعتی خوزستان که قطعا بازیکنانش انگیزه بالایی دارند، فولاد را صدرنشین نگه می‌دارد و باز هم تکلیف قهرمان نیم فصل را به بازی‌ تراکتورسازی با استقلال و یا حتی بازی معوقه استقلال با ملوان موکول خواهد کرد. صنعتی خوزستان که با هدایت عبدالله ویسی در لیگ امسال بسیار پرنوسان ظاهر شده، از بین مدعیان لیگ سیزدهم تنها مقابل استقلال پیروز شده و برابر فولاد، سپاهان، نفت و تراکتورسازی شکست خورده است. آنها پس از شکست 4 بر یک در هفته گذشته مقابل تراکتورسازی، انگیزه بالایی دارند که در این مسابقه، ضمن جبران آن باخت، با کسب جایگاه بهتر نیم فصل لیگ را به پایان برسانند.لازم به یادآوری است پرونده دیدارهای هفته پانزدهم روز جمعه با برگزاری دو دیدار میان تراکتورسازی – استقلال و سایپا و صبا بسته می شود.

 


پرسپولیس یک ریال هم هزینه نمی‌کند
نمایندگان باشگاه پرسپولیس هفته آینده برای عقد قرارداد با باشگاه میلان عازم ایتالیا می‌شوند. طبق ادعای مسئولان پرسپولیس، این باشگاه برای بازی با ستارگان میلان یک ریال هم هزینه نمی‌کند.
برگزاری بازی تدارکاتی با روسیه در یزد
سرپرست کمیته فوتسال از آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال ایران از سوم آذرماه خبر داد.سیدرضا افتخاری گفت: با آغاز اردوی تدارکاتی تیم ملی خسوس نیز تا پایان هفته جاری به تهران خواهد آمد و اردو نیز از سوم آذرماه آغاز می‌شود. ما پیش‌بینی برگزاری دو بازی تدارکاتی با روسیه را در تاریخ 11 و 12 آذرماه داریم که در استان یزد برگزارخواهد شد.
آغاز اردوی تیم جوانان
نخستین اردوی تیم فوتبال جوانان ایران پس از رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا، درحالی از روز شنبه 18 آبان در هتل المپیک آغاز می‌شود که تلفیقی از بازیکنان حاضر در مرحله مقدماتی جوانان آسیا و جام جهانی نوجوانان به این اردو دعوت شده‌اند.
بوناچیچ نرفته برگشت
در حالی که روز دوشنبه عنوان شده بود که لوکا بوناچیچ پس از نشست مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان بصورت کتبی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه استعفا کرده است، هیات مدیره این باشگاه با کناره‌گیری سرمربی کروات خود مخالفت کرد.بوناچیچ هم پس از این گفتگو‌ها با تصمیم هیات مدیره موافقت کرد و قرار شد همچنان هدایت تیم ذوب‌آهن را در مسابقات لیگ و جام حذفی برعهده بگیرد. ضمن اینکه در این نشست مصوب شد تیم در زمان نقل و انتقالات تقویت شود تا در نیم فصل دوم نتایج مدنظر بدست آید.
عنایتی جایی نمی رود
دو تیم لیگ برتری برای تقویت خط حمله خود به رضا عنایتی مهاجم تیم صبا پیشنهاد داده‌اند. طبق اعلام مدیرعامل باشگاه صبا، استقلال هنوز درخواستی را برای جذب عنایتی به این باشگاه نداده است.محمدرضا کشوری‌فرد گفت:علیرغم تمامی این پیشنهادات عنایتی صد درصد از تیم صبا جدا نمی‌شود و جایی نمی‌رود.
واکنش به برگزاری پنهانی انتخابات هیات فوتبال تهران
در حالی که برخی از منابع خبری از برگزاری پنهانی انتخابات هیات فوتبال استان تهران خبر داده‌اند، رئیس هیات فوتبال استان تهران این مسئله را رد کرد و گفت: حکم ریاست من بر هیات فوتبال استان تهران تا دوم اسفندماه سال جاری اعتبار دارد. حبیب الله شیرازی گفت: انتخابات هیات فوتبال به این زودی‌ها برگزار نخواهد شد و حداقل در اردیبهشت یا خردادماه 1393 انجام می‌شود. پس هیچ چیزی برای پنهانکاری وجود ندارد.
تماس مربی استقلال با مهاجم پرسپولیس
پس از اینکه جدایی میلاد غریبی از پرسپولیس قطعی شد مسئولان باشگاه استقلال و یکی از اعضا کادر فنی این تیم (مجید صالح) نیز به جذب این بازیکن در نیم‌فصل دوم رفتند تا با میلاد غریبی صحبت‌های تلفنی را انجام دادند. از همین رو مسئولان باشگاه پرسپولیس به شدت به این موضوع اعتراض دارند. غریبی که قصد نداشت در این‌باره صحبتی انجام شود در گفت‌وگویی کوتاه گفت: فعلا اجازه دهید درباره همه چیز سکوت کنم چون باید بهترین تصمیم را بگیرم. انشاءالله تکلیف همه چیز بعد از چهارشنبه مشخص خواهد شد. امکان دارد هر اتفاقی برایم بیفتد.
سالگادو با تاخیر به ایران می‌آید
میشائیل سالگادو، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید که پیش از این قرار بود امروز همزمان با ورود سپ بلاتر به ایران بیاید به دلیل درگیری در مسابقات فرمول یک ابوظبی قرار است شنبه به ایران بیاید و یک روز در کشورمان خواهد ماند.
کی‌روش عامل اخراج روی کین از منچستر
سرمربی سابق منچستریونایتد مدعی شد که یکی از دلایل اخراج کین از این تیم اختلافش با دستیار وقت وی بوده است.سر الکس فرگوسن در کتاب زندگی‌نامه خود به جنبه‌های منفی حضور روی کین در تیم پرداخته و مدعی شده است که روی کین در صحبت با بازیکنان و محکوم کردن آنها زبان تندی داشته و به این دلیل و روابط نه چندان خوبش با دستیار او یعنی کارلوس کی‌روش، مجبور به اخراجش در نوامبر 2005 از تیم شده‌ است.

 


بلاتر پنج‌شنبه صبح با حضور در دفتر ریاست جمهوری با رئیس جمهور دیدار می‌کند.
محمد رضا کسرایی مدیر روابط بین الملل سازمان لیگ گفت: سپ‌ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که قرار است امروز وارد ایران شود تا در همایش علم و فوتبال حضور داشته باشد، پنج شنبه صبح با حضور در دفتر ریاست جمهوری با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. دربرنامه در نظر گرفته شده برای سپ بلاتر، وی پنجشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی نیز می رود. رئیس فیفا همچنین بعد از این دیدارها و افتتاح مدرسه آکادمی در یک نشست خبری حاضر خواهد شد و پس از آن کشورمان را ترک خواهد کرد.

 


نبرد ستارگان متین و باریج اسانس در هفته چهارم لیگ برتر والیبال نوید تماشای فینال زودرس را به علاقه‌مندان این رشته ورزش می‌دهد.
در هفته چهارم لیگ برتر والیبال همه نگاه‌ها به بازی متین ورامین و باریج اسانس کاشان معطوف است.مسابقه حساس و دیدنی که به قولی فینال زودرس لیگ برتر والیبال لقب گرفته است.هر دو تیم متین و باریج اسانس از وجود هواداران بسیار پرشوری بهره می‌برند. بازی در شهرهای ورامین و کاشان برای سایر تیم‌ها بسیار دشوار است چرا که تشویق‌های بی‌امان تماشاگران میزبان سالن را برای تیم حریف به جهنم تبدیل می‌کند. حالا باریج اسانس کاشان باید در شهر ورامین به فتح دژ مستحکم متین برود. شاید حضور مصطفی کارخانه سرمربی ورامینی الاصل و سابق تیم متین در رأس کادر فنی باریج اسانس موضوعی است که حساسیت این مسابقه را دو چندان کرده است. برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است: *پیکان تهران - شهرداری ارومیه *میزان مشهد - بازرگانی جواهری گنبد *کاله مازندران - شهرداری تبریز *آلومینیوم المهدی بندرعباس - نوین کشاورز *متین ورامین - باریج اسانس کاشان * شهرداری زاهدان - سایپا البرز. در جدول رده بندی تیم های باریج اسانس، بازرگانی جواهری گنبد و متین ورامین عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

 


وزنه‌بردار المپیکی ایران گفت: نتیجه جلسه المپیکی‌ها با حسین رضازاده امیدوارکننده بود.
طی صحبت‌هایی که میان حسین رضازاده رییس فدراسیون وزنه‌برداری و وزنه‌برداران المپیکی انجام گرفت، قرار بر این شد المپیکی‌ها جلسه‌ای را با حسین رضازاده در مورد مشکلات به وجود آمده در وزنه‌برداری و بازگشت دوباره آنها به تیم ملی داشته باشند. این جلسه بعدازظهر روز دوشنبه با حضور سعید محمدپور، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال برگزار شد که محمدپور درباره نتیجه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه در مورد اینکه شرایط به شکلی باشد صحبت کردیم اما قرار شد محتوای جلسه و صحبت‌هایی که مطرح شد محرمانه بماند. با این وجود حرف‌های آقای رضازاده امیدوارکننده بود و خود من امیدوارم که ان‌شاءالله خیلی زود مشکلات برطرف شود. محمدپور در پاسخ به این پرسش که جلسه دیگری نیز در این مورد خواهید داشت یا خیر؟ تصریح کرد: بله، قرار شد دوباره با هم صحبت کنیم اما زمان تشکیل جلسه بعدی مشخص نیست.
انصراف از حضور در جام ریاست جمهوری روسیه
اما خبر دیگر از وزنه برداری اینکه دبیر فدراسیون اعلام کرد با انصراف المپیکی‌ها از حضور در جام ریاست جمهوری روسیه، حضور وزنه‌برداران ایران در این رقابت‌ها به طور کلی منتفی است. دومین دوره جام ریاست جمهوری روسیه در وزن 94، 105 و 105+ کیلوگرم برگزار می‌شود از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) چهار وزنه‌بردار المپیکی سعید محمدپور، نواب نصیرشلال سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شدند که این وزنه‌برداران اعلام کردند در جام ریاست جمهوری روسیه شرکت نمی‌کنند.

 


وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت: به رای نمایندگان مجلس اعتماد دارم و معتقدم همه آنها انسانهایی فرهیخته هستند و قطعا بهترین تصمیم را در خصوص وزارت ورزش و جوانان خواهند گرفت.
سید نصرالله سجادی در جمع معاونان، مدیران و روسای فدراسیونهای ورزشی با بیان اینکه موضوع انتخاب وزیر ورزش و جوانان سیر قانونی خود را طی خواهد کرد، جامعه ورزش را جامعه ای عزتمند توصیف کرد و گفت: همه خاک خورده ورزش هستیم و من روز یکشنبه 19 آبان از عزت این جامعه دفاع خواهم کرد. سجادی در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاونان، مدیران و روسای فدراسیونهای ورزشی دراین نشست، تعامل، وحدت و یکپارچگی خانواده ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدوارم این اتحاد منجر به انتخاب حضور فرد اصلح دراین جایگاه شود. سجادی با تاکید بر اینکه رای نمایندگان مجلس را رای مردم می‌داند، گفت: قطعا اساس کار من در وزارت ورزش و جوانان قانونمداری است و در تمام طول خدمتم به قانوان احترام گذاشته ام. وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان کار در این وزارتخانه را یکی از مسوولیتهای سخت و دشوار درمجموعه دولت دانست و گفت: توقع از حوزه وزارت ورزش و وجوانان در نزد مسوولان بسیار بالاست ولی منابع و بودجه پایین است. نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان یکشنبه 19 آبان ماه در جلسه رای اعتماد مجلس وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی حاضر می شود.

 


* محمود خسروى‌وفا، رئیس کمیته ملى پارالمپیک و نایب رئیس کمیته ملى المپیک کشورمان براى شرکت در هفتمین کنفرانس بین‌المللى ورزش براى صلح، عازم موناکو فرانسه محل برگزارى این اجلاس شد.
* فدراسیون قایقرانی در نظر دارد در بهمن‌ماه برای قایقرانان اردوی برون‌مرزی در مالزی، اسپانیا و یا پرتغال تدارک ببیند.
* در سومین روز از مسابقات آزاد وزنه‌برداری قهرمانی معلولین آسیا، روح‌الله رستمی به مدال طلای دسته 72 کیلوگرم دست یافت. ملی‌پوشان جانباز و معلول کشورمان روز دوشنبه هم موفق به کسب 5 مدال رنگارنگ (یک طلا، 3 نقره و یک برنز) شده بودند.

 


رئیس فدراسیون تیر و کمان از آمدن مربی خارجی به تیم ملی تا پایان آذر خبر داد.
محمد علی شجاعی رباره جذب مربی خارجی برای تیم ملی گفت: دو ماهی است که برای جذب مربی رایزنی می‌کنیم و اگر اتفاقی نیفتد تا پایان آذرماه تکلیف سرمربی خارجی تیروکمان مشخص می‌شود. در نظر داریم مربی را برای تیم ملی بیاوریم که در دو رشته ریکرو و کامپوند تخصص داشته باشد و به دنبال مربی کره‌ای هستیم. شجاعی در پاسخ به اینکه آیا در آینده شاهد میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در تهران خواهیم بود، گفت: میزبانی‌های مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های 2015 و 2017 مشخص هستند و برای میزبانی رقابت‌های 2019 پیشنهاد برگزاری این رقابت‌ها در ایران به ما داده شد اما نظرم این است که نباید در این باره عجولانه تصمیم گرفت. قرار است درباره میزبان این دوره در جلسه‌ای که در تایلند برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10