(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 16 آبان 1392 - شماره 20635

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زاکانی: عمق فتنه 88 با محاکمه سران فتنه معلوم می‌شود
رحمانی‌فضلی رئيس شورای امنیت کشور شد
دومین سالگرد شهدای اقتدار موشکی سپاه برگزار شد
نویسنده اهل سنت ترکیه: برای درک کربلا و امام‌حسین(ع) انسان بودن کافی است
در نامه‌ای اعتراض‌آمیز به رئیس‌جمهور صورت گرفت
درخواست 150 نماینده از روحانی برای تجدیدنظر در انتصابات وزیر علوم
درمکتب امام
عوامل مصون ماندن از لغزش‌ها
خارج از دستور
در ژنو برگزار می‌شود
امروز و فردا دور جدید مذاکرات ایران و 5+1
توضیحات مرتضوی درباره دادگاه پرونده پالیزدار
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد
برکناری مدیران عامل بانک‌‌ها در صورت عدم رسیدگی به معوقات بانکی
نتانیاهو در دیدار جان کری: نباید تحریم‌ها علیه ایران کاهش بیابد
دویدن 72 کیلومتری جوان اهل تسنن به یاد شهدای کربلا
   


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی عمق فتنه 88 بر همگان معلوم می‌شود که سران فتنه به پای میز محاکمه بروند.
علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا ژاپن پس از بمباران اتمی در برابر آمریکا اعتراض آن‌چنانی نکرد و راه سازش را در پیش گرفت، گفت: ژاپن با نظام جمهوری اسلامی تفاوت دارد چرا که بنیان نظام ما بر پایه لااله‌الاالله است که در معنای آن نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما معترض به خوی وحشی‌گری در جهان هستیم و سمبل چنین خوی حیوانی امروز آمریکا است.
زاکانی با بیان این که اکنون دیگر بمب ‌اتم مولفه قدرت برای کشورها نیست تصریح کرد: اگر بمب ‌اتم ناجی بود دولت کمونیستی شوروی از هم فرو نمی‌پاشید.
وی با ذکر این مطلب که دولت هیچ‌گاه در دست اصولگرایان نبوده است، افزود: در برخورد با احمدی‌نژاد تا آن اندازه که کارهای دولت در مسیر انقلاب بود حمایت می‌کردیم و آن جا که انحرافی وجود داشت تذکر می‌دادیم و سوال می‌کردیم و حتی وزرا را استیضاح می‌کردیم و در برابر این دولت نیز چنین رویه‌ای را خواهیم داشت.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سران فتنه تصریح کرد: حصر برای آنها موهبت بود و نظام با این کار رأفت اسلامی خود را نشان داد.
وی با توضیح اقدامات انجام شده توسط این افراد در کوران فتنه 88 تصریح کرد: هنگامی عمق فتنه 88 بر همگان روشن و معلوم می‌شود که سران فتنه به پای میز محاکمه بیایند و جوابگوی خون‌های ریخته شده‌ای باشند که مسبب آن خود آن‌ها بودند.
به گزارش فارس، زاکانی بیان دروغ بزرگ در فتنه 88 را از سوی سران فتنه دانست و گفت: نظامی که برای حفاظت از 350 هزار رای آقای روحانی ایستادگی می‌کند چگونه ممکن است میلیون‌ها رأی مردم را در آن دوره جابه‌جا کند.

 


عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حکم رئيس‌جمهور، رئیس شورای امنیت کشور شد.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئيس‌جمهور، به‌عنوان رئیس شورای امنیت کشور منصوب شد.
در بخشی از حکم رئيس جمهور آمده است، در اجرای اصل یکصد و هفتاد و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تمشیت شایسته امور جاری شورای امنیت کشور و پویایی فعالیت‌های آن، جنابعالی را با کلیه اختیارات به‌عنوان «رئيس شورای امنیت کشور» منصوب می‌نمایم تا ضمن برنامه‌ریزی، پیگیری و اتخاذ تصمیمات لازم، از تمام ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت برقراری حفظ امر خطیر امنیت در داخل کشور بهره گیرید.

 


مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه عصر دیروز در خبرگزاری فارس، برگزار شد.
دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم اظهار داشت: ‌حاج حسن را نباید فقط پدر موشکی ایران بلکه بایستی پدر توپخانه سپاه هم دانست. او در عملیات فتح‌المبین با توپ‌های غنیمتی توپخانه مقتدر سپاه را تشکیل داد.
وی ادامه داد: دائم‌الوضویی خصلت همیشگی حاج حسن بود و او همیشه در حال ذکر بود. شهید طهرانی مقدم فردی بسیار خوش‌اخلاق و خندان بود
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم در روز حادثه هم با وضو بود، گفت: این شهید در آن روز با وضو بر سر کار رفت تا کار بزرگی که به ما عزت می‌دهد را انجام دهد.
تنگسیری تاکید کرد: اگر امروز در دریا و یا تنگه هرمز آمریکایی‌ها را صدا می‌زنیم و آنها به ما جواب می‌دهند و ملیت، شماره ناو کشتی‌شان را می‌گویند از همت این شهدا و مرهون خون آنهاست. اگر امروز یک قایق ما که یک هزارم ناوهای آنهاست به جلو می‌رود و می‌گوید من از نیروی سپاه هستم و آن ناو با آن عظمت در مقابلش خاضع می‌شود که فیلم‌های آن نیز موجود است و ما حتی بخشی از آن را هم رسانه‌ای نکردیم از برکت خون این شهداست.
تنگسیری گفت: بنده فرمانده منطقه‌ای بودم که انگلیسی‌ها را گرفتیم. من از فرمانده آنها پرسیدم شما این همه سلاح داشتید و سه قایق بودید چطور تسلیم یک قایق و یک کلاش تیربار شدید که آن فرمانده جواب داد نمی‌دانم.

 


نویسنده اهل سنت و تبعه ترکیه کتب سه‌گانه «شهید عشق»، «سفیر عشق» و «سجده عشق» تأکید کرد برای درک کربلا و امام حسین(ع) انسان بودن کافی است.
احمد تورگوت نویسنده اهل سنت از کشور ترکیه و یکی از عاشقان امام حسین (ع) در گفت‌وگو با فارس در آنکارا، به تشریح دیدگاه خود درباره کربلا، عاشورا و امام حسین (ع) و انگیزه نگارش کتب سه گانه «شهید عشق»، «سفیر عشق» و «سجده عشق» درباره این فاجعه مصیبت‌بار پرداخت.
تورگوت درباره انگیزه نگارش این کتب و دلیل علاقه به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: اهل بیت (ع) ارزش مشترک همه انسان‌هاست. کربلا جایی است که مظلوم و ظالم از یکدیگر تفکیک شد، یعنی کربلا مکانی است که سیاه به طور مطلق سیاه و سفید به طور مطلق سفید است. هر انسانی که دارای وجدان است، باید نسبت به ماجرای کربلا حساس باشد. کربلا فارغ از دین و مذهب است. ماجرای کربلا از منظر مظلومیت هم فارغ از این مسائل است. برای درک کربلا انسان بودن کافی است.
تورگوت در ادامه چنین بیان کرد: به عنوان یک نویسنده خواستم تا همین احساسات و دیدگاهم را با دیگر انسان‌ها قسمت کنم. در این زمینه تاکنون رمانی که در آن حضرت امام حسین (ع) و یا حضرت زینب (ع) نقش اصلی را در آن ایفا کرده باشند نوشته نشده بود، حتی نظریه آن هم مطرح نشده بود، نه به فارسی و نه به عربی. شاید وقت این کار رسیده بود و قسمت من شد. البته هر چه بیشتر نوشتم سنگینی بار این مسئولیت را بیشتر احساس کردم. هر چه بیشتر نوشتم، بیشتر درک کردم و یاد گرفتم و در نهایت سه‌رمان نوشته شد: «شهید عشق»، «سفیر عشق» و «سجده عشق».
تورگوت درباره استقبال از این کتاب‌ها تصریح کرد: اولین کتابم شهید عشق به زبان ترکی استانبولی نوشته شد و به زبان‌های ترکی آذری و فارسی ترجمه شد. کتاب به زبان ترکی استانبولی در 140 هزار نسخه چاپ و به فروش رفت و به زبان ترکی آذری هم در 10 هزار نسخه به چاپ رسید.
نویسنده کتب سه‌گانه در ادامه افزود: در کتاب شهید عشق درباره شهدای کربلا بحث شده بود. اما درباره شاهدان فاجعه کربلا که آن را به ما منتقل کردند، این امر را در کتاب سفیر عشق کار کردیم. و سرور شاهدان کربلا حضرت زینب(ع) بود. در این کتاب از زبان آن حضرت شرح مقاومت و هدایت جگرگوشه‌های حضرت فاطمه زهرا (ع) را بیان کردیم. این کتاب ماجرای یک ماه بعد واقعه عاشوراست. حضرت زینب (ع) سفیر عشق در روند کربلا تا شام است.احمد تورگوت درباره آخرین کتاب سه گانه یعنی سجده عشق که اخیرا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول معرفی و با اقبال زیادی روبرو شد نیز اظهار داشت: سجده عشق در واقع پاراگراف ورودی شهید عشق بود. ما ابتدا با تصویر مسجد نبوی (ص) روبرو می‌شویم و در اینجا با این منظره روبرو می‌شویم: نمازگزار در حین اقامه نماز ابتدا در وضعیت ایستاده مانند حرف «الف» است و سپس در حالت رکوع مانند حرف «دال» خمیده و در حالت سجده نیز مانند حرف «میم» بر خاکی که از آن برآمده افتاده است. این حروف واژه «آدم» را تشکیل می‌دهد. و در اینجا شهید عشق معرف حرف «الف»، یعنی قیام است. سفیر عشق هم روند رکوع را بیان می کند و در آخر هم سجده عشق از زبان امام سجاد (ع) حالت سجده را بیان می‌کند که ما آن را در تاریخ با اربعین حسینی (ع) می‌شناسیم. در اینجا کربلا را قرب اعلی تفسیر می‌کنیم. وی افزود: این کتاب در چاپ اول در تیراژ 100 هزارنسخه منتشر شده است. در ماه محرم در حالی که انسان‌ها بار دیگر اهل بیت (ع) را یاد می‌کنند، خواندن این کتاب‌های رمان درباره کربلا و عاشورا زیباست.

 


در جلسه روز چهارشنبه خانه ملت، 150 نماینده نسبت به انتصابات جدید فرجی‌دانا در وزارت علوم به رئیس‌جمهور نامه نوشتند و 60 نماینده نیز طرح سوال از وزیر علوم را تقدیم هیئت رئیسه کردند.
در ابتدای یکصدوچهلمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان در بهارستان برگزار شد؛ گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درمورد طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار گرفت.
نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح اصلاح موادی از قانون تعاون، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.
علی لاریجانی رئیس مجلس پس از سخنان موافقان و مخالفان کلیات این طرح با بیان اینکه به این علت که دولت اعلام کرده لایحه را به مجلس می‌فرستد، نظر ما در هیئت رئیسه این بود که در شور اول کلیات را رای‌گیری کنیم و برای شور دوم دو هفته صبر کنیم. اگر دولت لایحه را آورد آن را بررسی می‌کنیم وگرنه همین طرح در دستور کار قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر به جزئیات این طرح ورود نخواهیم کرد.
پس از سخنان لاریجانی از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن کلیات این طرح با ۱۵۹ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع تصویب شد.
برهمین اساس مجلس دو هفته شور دوم را به تعویق می‌اندازد و منتظر لایحه دولت در مورد اصلاح قانون تعاونی‌‌ها خواهد ماند و در صورتی که دولت لایحه خود را در این دو هفته ارائه نکند طرح نمایندگان مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دستور کار دوم بهارستان، رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت‌های بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات بود. موافقان و مخالفان مطابق معمول اظهارات خود پیرامون این طرح را مطرح کردند.
در همین رابطه، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در مخالفت با کلیات لایحه مذکور گفت: ما براساس این لایحه دولت را مکلف می‌کنیم که ۲۸۰۰ میلیارد تومان درآمد سالانه را به این موضوع اختصاص دهد، آن هم در شرایطی که ممکن است سال‌های بعد این عدد مورد نیاز نباشد. همچنین احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان موافق کلیات این لایحه گفت: از زمانی که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، یکی از منابع درآمدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بین رفت که برای جبران آن باید از بودجه عمومی استفاده می‌کرد و با این بودجه هم زیرساختی درست نمی‌شود.
همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بررسی این لایحه توضیحاتی را در این خصوص به نمایندگان ارائه کرد و ضمن موافقت با کلیات این لایحه، گفت: شرکت مخابرات با همه مشکلاتی که از قبل از انقلاب به آن رسیده بود، در این چند سال توانسته مشکلات را حل کند و ما در واگذاری تلفن ثابت و زیرساخت‌‌ها به روز و موفق شده‌ایم.
واعظی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ما باید رتبه دوم در بخش مخابراتی و دولت الکترونیک منطقه را داشته باشیم که اکنون در رتبه پانزدهم از بین ۲۲ کشور منطقه هستیم. همچنین از لحاظ دولت الکترونیک در جهان رتبه ۱۰۰ و در منطقه رتبه شانزدهم را داریم. بنابراین باید با کمک مجلس بتوانیم حق امتیاز و سهم دولت در زمینه پست و مخابرات که حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سال می‌شود را به وزارت ارتباطات اختصاص دهیم تا صرف زیرساخت‌‌ها شود.
در نهایت وکلای ملت با ۱۷۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن علنی کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.
در صورت تصویب نهایی ماده واحده این لایحه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف می‌شود بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات مبالغی به عنوان حق امتیاز و حق‌السهم دولت وصول کنند و ۱۰۰ درصد آن را به عنوان درآمد اختصاصی این وزارتخانه در لوایح بودجه سالانه منظور کرده تا صرف هزینه‌های زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و روستایی شود.
طرح استفساریه قانون مالیات‌های مستقیم اعلام وصول شد
در ادامه علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح جمعی از نمایندگان مجلس در مورد استفساریه ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم وصول شد.
همچنین در جلسه روز گذشته خانه ملت، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس با استناد به ماده ۱۸ و ۱۵۹ آیین‌نامه داخلی مجلس، طی تذکری خطاب به هیئت ‌رئیسه گفت: ۱۹۱ تن از نمایندگان مجلس طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی را امضا کردند و به هیئت رئیسه ارائه دادند تا به صورت دوفوریتی مطرح شود اما این‌طور که به نظر می‌رسد انگار هیئت رئیسه علاقه‌ای به طرح این دوفوریتی در مجلس ندارد.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب ‌رئیس اول مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد طرح‌های دوفوریتی براساس نوبت عمل می‌شود و به نظر می‌رسد که این طرح دوستان پس از طرح‌های دیگری که تقدیم هیئت رئیسه شده، رسیدگی شود، بنابراین ما باید براساس نوبت عمل کنیم.
نامه ۱۵۰ نماینده به رئیس‌جمهور درباره انتصابات فرجی‌دانا در وزارت علوم
شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی پارلمان، اظهار داشت: حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به آقای روحانی نوشته‌اند که این نامه در خصوص انتصابات در وزارت علوم است و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا در این انتصابات تجدیدنظر شود.
وی ادامه داد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که «ما نمایندگان امضاکننده این بیانیه که قلبا و قویا علاقه‌مند به همکاری با دولت جنابعالی هستیم، مصرانه خواستاریم جناب آقای فرجی‌دانا را به تجدیدنظر در این انتصابات و برخی انتصابات سوال‌برانگیز دیگر دلالت فرمایید. ما نگران آن هستیم که چنین رفتارهایی فضای روشن و مثبت رابطه مجلس و دولت را تیره سازد و موجب بروز واکنش‌هایی شود که هیچ نتیجه‌ای جز ایجاد مشکل فراروی دولت و اتلاف وقت و نیروی همگان دربر نخواهد داشت».
پیش از پایان جلسه خانه ملت، ابوترابی‌فرد نایب ‌رئیس اول مجلس اعلام کرد: نمایندگان مجلس رحلت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، این بازوی توانای امام بزرگوار و رهبری عالیقدر انقلاب و چهره فاخر علمی، فکری و سیاسی را به محضر ملت عزیز، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده امداد تسلیت عرض می‌نمایند.
ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی روز چهارشنبه خانه ملت را برعهده داشت، زنگ پایان جلسه را به صدا در آورد و زمان جلسه بعدی را روز یکشنبه ۱۹ آبان برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اعلام کرد.

 


ماه محرم...
- ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد.
- ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم (کرد) و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد.
صحیفه امام - ج 5 ص 75

 


مسئله وجود فتنه‌‌ها و حوادثي که در آن حقّ و باطل با هم آميخته مي‌شود و تشخيص آن مشکل مي‌شود، تا مي‌رسد به جايي که کساني جرأت پيدا مي‌کنند که علناً عليه حق قيام مي‌کنند و مشکلاتي را براي جامعه ايجاد کنند ـ‌ که نمونه‌اش در روز عاشورا در محدوده‌اي اتفاق افتاد ‌ـ از لوازم زندگي اين دنياست. در تاريخ هيچ زماني نبوده که بشر از اين مسايل فارغ باشد و تا زماني که خداي متعال صلاح بداند و شرايط اجتماعي طوري بشود که مصلحت در ظهور آقا باشد و ايشان تدبير نهايي را بفرمايند و آن وعده الهي تحقق پيدا کند ـ ‌يعني بشر از همه جا سرخورده شود و نهايتاً تسليم حق شود‌ـ اين برنامه ادامه خواهد داشت.
معناي فتنه که خيلي به معناي امتحان نزديک است، لازمه اين زندگي است. به يک معنا مي‌شود گفت: هدف قريب آفرينش انسان در اين عالم همين است: «الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً ...»( ملک/2)اين آزمايش در عرصه‌هاي مختلف لوازمي دارد. در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي همين‌هایي است که ملاحظه مي‌فرماييد. ما در عرصه‌هاي فردي هر روز امتحان‌هايي داريم. دائماً آنچه براي ما زمينه تکليفي فراهم مي‌کند، يک امتحان است. در عرصه‌هاي خانوادگي، در محيط‌هاي نسبتاً کوچک محلي و دانشگاهي و صنفي و امثال اينها، تا مي‌رسد به عرصه اجتماعي و بين‌المللي؛ همه اين‌ها امتحان‌هاي خاصّ خودش را دارد و ما دائماً در معرض اين امتحانات هستيم و خواهيم بود.
انساني که آفريده شده براي امتحان دادن، اگر بخواهد احساس مسئوليّت داشته باشد و نسبت به آينده خود حساسيّت داشته باشد، بايد اين اضطراب و اين نگراني را داشته باشد. گاهي از عهده امتحان برمي‌آئيم و گاهي نه. ما که معتقد به ربوبيّت مطلق الهي هستيم، نهايتاً‌ بايد دستمان را پيش خدا دراز کنيم که خدا ما را حفظ کند.
ما دائماً در معرض امتحان هستيم و خدا بايد همه را حفظ کند. ما هم بايد ياد بگيريم و اين حال را داشته باشيم که دائماً از خدا بخواهيم که ما را در مقابل امتحانات مختلف حفظ کند.
سخت‌تر بودن امتحاناتِ در مراحل بالاتر
طبعاً امتحانات، هر روز سخت‌تر از قبل خواهد بود؛ عيناً مثل امتحانات دوره‌هاي آموزش است. امتحان سال اول آسان‌تر است؛ امتحان سال دوم سخت‌تر مي‌شود؛ سال سوم همين‌طور؛ تا مي‌رسد به امتحان کنکور که سخت‌ترين امتحاني است که واقع مي‌شود. اين امري طبيعي است. اگر گفته مي‌شود ما امتحانات سخت‌تري در پيش داريم، طبيعت امتحان همين است. کساني که يک مرحله از امتحان را گذرانده‌اند و قبول شده‌اند، باز امتحان ديگري بايد برايشان پيش بيايد تا معلوم شود در مرحله عالي‌تر قبول مي‌شوند يا نه؟ اين تحليلي بود از اينکه اصلاً زندگي ما در اين عالم چگونه است؟ چرا اين فتنه‌‌ها پيش مي‌آيد؟ چرا اين خطر‌ها به وجود مي‌آيد؟ و چرا بايد به خدا پناه ببريم؟
وظيفه اهل علم
امّا وظيفه ما به عنوان افرادي که بيشتر در جامعه با مسائل فکري سر و کار داريم، چيست؟ چه ما طلبه‌‌ها و چه شما دانشجويان؛ مسئوليّتي که ما در جامعه داريم، بيشتر مربوط به همين بُعد است. از اين جهت است که ما تکليفمان در اين زمينه سخت‌تر است. بايد بيشتر فکر کنيم. بهتر فکر کنيم و هم داده‌هاي فکري را به ديگران منتقل کنيم؛ به ساير مردمي که به اندازه ما فرصت شناخت ندارند کمک کنيم. زحماتي که ما مي‌توانيم بکشيم و نتيجه‌اش را در اختيار ديگران قرار بدهيم، خود روشنگري است که نخبگان بايد نسبت به ساير مردم داشته باشند. مهمترين وظيفه‌اي که در اين عرصه متوجه ما مي‌شود، به خصوص در اين شرايط بعد از انقلاب و در مقابل خطرهايي که ما را تهديد مي‌کند و بعضي از نمونه‌هايش ظاهر شده است، مثل عبور از خط قرمزهاي جامعه دو وظيفه مهم است: يکي اينکه سعي کنيم حقايق را بهتر بشناسيم، و ديگر اينکه خودمان را براي انجام وظيفه آماده کنيم.
حقايقي را که ما بايد بشناسيم دو بُعد دارد: يک بُعد حکمي و يک بُعد موضوعي؛ يعني يکي اينکه بفهميم وظيفه شرعي و حکم خدا چيست؟ ديگر اينکه حکم خدا را امروز چگونه بايد پياده کرد؟ کسب بينش کلي نسبت به معارف اسلامي، تا برسد به احکام فقهي، کاري است که احتياج به مطالعه بيشتر در زمينه معارف اسلامي و آشنا شدن با حقايق دين دارد. آشنایي در ابعاد مختلف، از اعتقادات گرفته تا ارزش‌‌ها و بعد هم احکام و وظايف اجتماعي.
هيچ وقت نبايد فکر کنيم که ما نيازي به يادگيري مسائل نداريم و به قدر کافي با معارف اسلامي آشنا هستيم. اين اولين دام شيطان است. هر وقت ما احساس کنيم که از آموختن بي‌نياز شديم، همان‌جا اوّلِ لغزش و نهايتاً سقوط است.
دوم تشخيص موضوع است. آنچه رهبر معظم انقلاب عمدتاً در مورد بصيرت سفارش مي‌کنند به اين بُعد مربوط مي‌شود. همه مي‌دانند براي حفظ احکام اسلام امر به معروف واجب است، نهي از منکر واجب است، حفظ نظام اسلامي واجب است و الي آخر؛ امّا اينکه امروز اين احکام را چگونه بايد پياده کرد؟ اين کاري که اين گروه خاصّ انجام مي‌دهند، چقدر به ضرر اسلام است؟ چگونه بايد با ‌آن مقابله کرد؟ اين‌ها احتياج به بصيرت دارد؛ و نياز به بصيرت آن وقت افزوده مي‌شود که شگردهاي مختلف شيطانيان آنچنان پيچيده مي‌شود که اشخاص زيرک هم فريب مي‌خورند. نمونه‌هايش را داريم؛ کساني که آدم توقّع نداشت که چنين اشتباهاتي را در تشخيص داشته باشند، مي‌بينيم که مبتلا مي‌شوند و عوضي مي‌فهمند.
براي اينکه در اين دام‌‌ها نيفتيم، بايد کسب بصيرت کنيم. اما اينکه چگونه بايد اين بصيرت را کسب کرد، داستان ديگري است. اميدواريم ـ‌ ان‌شاءالله‌ ـ هم از بيانات خود رهبر معظم انقلاب و هم از کسان ديگري که همفکر ايشان هستند، استفاده کنيم.
ما باید در بُعد شناخت معارف اسلامي و کيفيت پياده کردن آن تلاش کنيم. اين کاري است که بسيج دانشجويي عهده‌دار شده است. ما براي جوانان تحصيل‌کرده‌مان در محيط دانشگاه بايد سعي کنيم اين بينش‌‌ها را گسترش بدهيم. هم خودمان بهتر بفهميم، هم به ديگران بيشتر منتقل کنيم. اين کار بسيار عظيمي است. هر قدر جامعه ما در جهت صحيح، پيش رفته مرهون همين فعاليت‌‌ها بوده است.
امّا بُعد دوم قضيه اين است که خيلي وقت‌‌ها آدم چيزي را مي‌فهمد و مي‌داند که وظيفه‌اش اين است، امّا همّت عمل را ندارد، يا حتّي ممکن است نسبت به بعضي اشخاص به اين نتيجه برسد که اين‌ها خوب مي‌فهمند وظيفه‌شان چيست و چه کار بايد بکنند، امّا نمي‌کنند. شايد الان در ذهن شما بعضي مصاديق باشد که مطمئن هستيد که در اين جريانات خوب مي‌فهميدند که چه کار بايد کرد، امّا نکردند. ما بايد نگران باشيم که نکند ما هم در آينده اين‌گونه عمل کنيم. تلاش کرديم، حکم خدا را هم فهميديم و راه اجرايي آن را هم پيدا كرديم؛ امّا نکند که بعد از فهميدن در اجرا تنبلي کنيم و موانعي براي اجراي آن داشته باشيم. اين احتياج به خودسازي دارد.
ضرورت خودسازی
ما در کنار برنامه‌اي که براي کسب شناخت و بينش و بصيرت بيشتر داريم، بايد برنامه‌اي هم براي خودسازي داشته باشيم. همه اين‌ها در يک کلمه خلاصه مي‌شود و آن، اينکه فريفته دنيا نشويم: «إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا ...»( لقمان/33)؛ همه کساني که لغزش‌هايي کردند، دلبستگي به امور دنيا آن‌ها را به اين لغزش‌‌ها کشاند، يا پول، يا مقام، يا شهوت. ما اگر بخواهيم به دام آن‌ها نيفتيم، بايد با زخارف دنيا، با عوارض دنيا برخورد منفي داشته باشيم؛ سعي کنيم از آن‌ها فرار کنيم و نسبت به آن‌ها دلبستگي پيدا نکنيم. عمده‌؛ فريب دنيا در اين سه چيز است.
ما بايد خودسازي کنيم و با لذت‌هاي حيواني مبارزه کنيم. در دام اين‌ها نيفتيم. دنبال پول، ثروت، پست و مقام نباشيم. اگر اين روحيّه را در خودمان تقويت نکنيم، هيچ ضمانتي ندارد که ما هم به آن دامي نيفتيم که کساني که الان نسبت به آن‌ها نفرت داريم، افتاده‌اند. آنهایي که الان ما اينقدر نسبت به آن‌ها نفرت داريم، در همين دام‌‌ها افتادند، جوان‌ترهايشان بيشتر دنبال شهوات و پيرترهايشان بيشتر دنبال مقام و موقعيت بودند؛ مي‌گويند :امر، بايد امر ما باشد. هر چه ما دستور مي‌دهيم، عمل شود. اين نوعي جنون است. و سرانجام ثروت‌اندوزي؛ ما بايد از همين امروز تصميم بگيريم با اين سه عامل شيطاني مبارزه کنيم؛ به فکر جمع كردن ثروت نباشيم. شيطان آدم را فريب مي‌دهد؛ مي‌گويد: تا آدم پول نداشته باشد نمي‌تواند براي اسلام کار کند! جمع ثروت‌‌ها کم کم به جايي مي‌رسد که ثروت کل کشور بايد در اختيار ما و بچه‌هايمان و باندمان باشد، تا بتوانيم براي اسلام خدمت کنيم! اين مسئله از همين جا شروع مي‌شود که همين امروز من به فکر افزايش حقوق و درآمدم از هر راه ممکني هستم؛ و اين يعني دلبستگي به ناحقّ.
البته آدم بايد از نظر مادي تأمين شود، امّا اينکه دوست داشته باشم که بيشتر داشته باشم، بهتر بخورم، بهتر بپوشم، خانه بهتر و ماشين زيباتر داشته باشم، يا به فکر شهوت يا به فکر مقام باشم، اينهاست که آدم را و هر پهلواني را به زانو در مي‌آورد. آنهايي که توانستند به جايي برسند و به اسلام خدمتي بکنند، کساني بودند که از اين سه چيز و لوازمش رهيدند. از جواني، خودشان را ساختند که در بند اين‌ها نباشند.
حاصل سخن اينکه وظيفه اهل علم اين است: اول، شناختمان را نسبت به حقايق دين تقويت کنيم و بعد اين شناخت را نسبت به ديگران گسترش دهيم. دوم، خودسازي کنيم که در دام دنيا نيفتيم. مظهر و نماد دنيا هم بيشتر اين سه چيز است: پول، مقام و شهوت.
بیانات آيت‌الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در جلسه پرسش و پاسخ جمعي از دانشجويان بسيجي -‌ 10/10/88
زلال بصیرت در دهه اول محرم روزهای فرد منتشر می‌شود.

 


لغو ۲ مصوبه دولت از سوی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ۲ مصوبه دولت را غیر قانونی اعلام کرد.
علی لاریجانی طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی ۲ مصوبه دولت در خصوص «رفع موانع تولید» و «تأمین اعتبار و پرداخت حقوق سهام ملی شده مربوط به شرکت سوئیسی» را غیر قانونی اعلام کرد.
طرح سوال از وزیر علوم
تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد طرح سوال از «رضا فرجی دانا» وزیر علوم تحقیقات و فناوری با امضای نزدیک به 60 نفر از نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
«عبدالوحید فیاضی» در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با اعلام این خبر افزود: این طرح سوال به دلیل انتصاب‌های غیرکارشناسی برخی معاونان و مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است. نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: این انتصاب‌‌ها در این وزارتخانه براساس استعلام‌های لازم انجام نشده است.
ایرادات شورای نگهبان به قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ برطرف شد
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اعلام کرد ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون‌اساسی برطرف شد.
جعفر قادری در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر افزود: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح تبصره(۵) بند(الف) ماده(۳) اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون‌اساسی که در رابطه با شهرک‌های صنعتی بود، برطرف شد.

 


دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 امروز در حالی در ژنو از سر گرفته می‌شود که طرفین ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند در این دور از مذاکرات به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا بکنند.
تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان صبح دیروز (چهارشنبه) به منظور شرکت در مذاکرات ایران و گروه 5+1 (آلمان، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و چین) وارد ژنو محل برگزاری این دور از مذاکرات شد.
عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل امور اقتصادی و بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج نفره ایران در این دور از مذاکرات به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هستند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در سی و هفتمین کنفرانس عمومی یونسکو به پاریس سفر کرده بود بعد از ظهر دیروز وارد ژنو شد.
نشست قبلی ایران و 5+1 در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مهر ماه در شهر ژنو برگزار و جمهوری اسلامی ایران در این نشست طرح پیشنهادی خود با عنوان «پایانی بر یک بحران غیر ضروری، آغازی برای افق‌های جدید» را به 5+1 ارائه کرد. در پایان این نشست قرار شد مذاکرات کارشناسی با حضور کارشناسان هسته‌ای و تحریم برگزار شود که این مذاکرات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشتم و نهم آبان در شهر وین برگزار شد.
گروه 5+1 طرح ایران را جدی و واقع‌بینانه توصیف کرده‌اند و نشست دو روز آینده در ژنو، انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره کننده به اراده و جدیت کشورمان برای حل و فصل موضوع هسته‌ای پاسخ منطقی دهند.
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای، مذاکرات امروز و فردای میان ایران و 5+1 را به دلیل وارد شدن طرفین در جزئیات «بسیار سخت» توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود طرف مقابل برای نشان دادن حسن نیت خود و پیشرفت در مذاکرات، در مورد لغو تحریم‌ها سختگیری نکند و حق غنی‌سازی ایران را بپذیرد.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از 5+1 خواسته است که برای پیشرفت مذاکرات، اصل غنی‌سازی اورانیوم در خاک ایران را قبول و به این حق احترام بگذارد.
وی افزود: طرف مقابل دریافته است که چنانچه این حق را نپذیرد و به آن احترام نگذارد، جمهوری اسلامی ایران نیز زیر انجام هیچ اقدام اعتمادسازی نمی‌رود.
ابراز امیدواری سخنگوی اشتون
به پیشرفت مذاکرات
از سوی دیگر؛ «مایکل مان» سخنگوی مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات هسته‌ای وارد فاز جدی خود شده و این اتحادیه امیدوار است در دور جدید گفت‌وگوها پیشرفت محسوسی حاصل شود.
مان که در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 صحبت می‌کرد، با اشاره به پیچیدگی‌های مذاکرات، گفت طرفین توافق کرده‌اند تا محتوای مذاکرات محرمانه بماند تا بتوان بر اصل موضوع تمرکز داشت.
سخنگوی اشتون ابراز امیدواری کرد طرفین در این دور از مذاکرات که از فردا با حضور اشتون در ژنو برگزار می‌شود، بتوانند به پیشرفتی واقعی دست پیدا کنند.
وزیر امور خارجه روسیه نیز از وجود علائم امیدوار کننده‌ای در روند حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران خبر داده و ابراز امیدواری کرد که طرفین اراده سیاسی لازم برای رسیدن به توافق و استفاده از فرصت بوجود آمده را داشته باشند.
لاوروف یادآور شد: در شرایط کنونی علائم امیدوارکننده‌ای در روند حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران پیدا شده است. ما امیدواریم که همه شرکت کنندگان در مذاکرات نمایندگان ایران و گروه «5+1» اراده سیاسی لازم و آمادگی برای رسیدن به توافقی مورد قبول همه طرفین را داشته باشند تا برخی ملاحظات سیاسی بار دیگر مانع از به بن‌بست رسیدن مذاکرات نشود و امکان بسیار خوب بوجود آمده کنونی برای حل و فصل اختلافات در این زمینه از بین نرود.

 


سعید مرتضوی پیش از ورود به دادسرا گفت: من باید در این دادگاه(پالیزدار) ۱۰۰درصد تبرئه شوم چرا که به وظیفه قانونی خود در پرونده پالیزدار عمل کرده‌ام.
سعید مرتضوی متهم این پرونده پیش از ورود به دادسرای کارکنان دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: «باند پالیزدار بعد از اینکه در دادگاه کیفری استان محکوم شد، عده‌ای از متهمان آن مجازات شدند و تحمل کیفر می‌کنند».
وی افزود: در این پرونده از من و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنین بازپرس رسیدگی کننده به عنوان اتهام بازداشت غیرقانونی شکایت شد.
مرتضوی تصریح کرد: در رابطه با اتهام بازپرس در شعبه 76 دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و وی از اتهام بازداشت غیرقانونی تبرئه شد اما به دلیل اتهاماتی همچون رفتار نامناسب و خلاف قانون به 500 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد. مرتضوی تأکید کرد: همچنین معاون من از هر نوع اتهام تبرئه و قرار منع پیگرد برای وی صادر شد.
مرتضوی در خصوص علت حضور خود در دادگاه، گفت: این گروه از من به دلیل بازداشت غیر قانونی شکایت کردند و من در این جلسه حضور پیدا کردم تا پاسخ شکایت آنها را بدهم.
متهم این پرونده در خصوص روند فعالیت گروه پالیزدار گفت: این گروه با سوء استفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضاییه وارد سازمان بازرسی شدند و بسیاری از اسناد محرمانه و سری را از این سازمان خارج کردند و در منزل خود نگهداری کردند. وی افزود: «حتی چند ماه پس از اتمام تحقیق و تفحص و بعد از مصاحبه‌های زنجیره‌ای پالیزدار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در بازرسی از منازل این باند یکی از پرونده‌های ربوده شده را پیدا کرد».
به گزارش فارس، مرتضوی ادامه داد: ما باید این افراد را بازداشت می‌کردیم و از آنها تحقیق می‌شد تا پرونده کامل شود به همین جهت من به عنوان دادستان تهران به تکلیف قانونی خود عمل کردم و هیچ تخلفی از موازین قانونی وجود نداشت.

 


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد در جلسه روز دوشنبه این ستاد مقرر شد تا چگونگی رسیدگی به معوقات بانکی یکی از شروط ماندن و یا برکناری رؤسا و مدیران عامل بانک‌‌‌ها باشد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به جلسه روز گذشته این ستاد، گفت: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، به بانک مرکزی مأموریت داده شد تا سازوکار لازم برای وصول معوقات بانکی را در اولین فرصت فراهم کند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: در یکی دیگر از بخش‌های جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مسئولیت‌پذیری بیشتر رؤسای بانک‌‌ها در قبال معوقات بانکی تأکید و قرار شد که تمامی بانک‌‌ها از طریق بانک مرکزی میزان معوقات‌شان را اعلام کنند.
یوسفیان‌ملا در ادامه به بخش دیگری از جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره و تأکید کرد: در این جلسه قرار شد تا مدیران عامل بانک‌‌ها در قبال معوقات بانکی پاسخگو باشند. البته قرار شد که چگونگی رسیدگی به معوقات بانکی یکی از شروط ماندن و یا برکناری مدیران عامل بانک‌‌ها در سمت‌‌هایشان باشد.
به گزارش تسنیم، در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نقش اصلی ستاد برنامه‌ریزی، نظارت و پشتیبانی در جهت مبارزه با فساد اقتصادی است، گفت: ستاد مجموعه‌ای از قوای سه گانه است که حمایت‌های لازم را از دستگاه‌‌ها و بخش‌های متولی مقابله با سوء‌استفاده‌های مالی به عمل می‌آورد.
وی با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاست‌های لازم برای جلوگیری از افزایش میزان معوقات، خواستار هماهنگی بانک مرکزی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای پول و اعتبار شد تا نسبت به آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار تخلفات مالی و انباشت معوقات بانکی اقدام و تدابیر لازم اتخاذ کنند.
در این جلسه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه نیز در سخنانی ضمن اعلام حمایت قوه قضائیه از دستگاه‌های مسئول رسیدگی به معوقات بانکی بر نقش بانک مرکزی و بانکهای عامل برای پیگیری تأکید کرد و افزود: بخش حقوقی بانک‌ها می‌توانند به عنوان مدعی جدی، گام‌های موثری در پیگیری و وصول معوقات بردارند.
گفتنی است؛ وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند.

 


وزیر امور خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس دیدار و درباره ایران گفت‌و‌گو کردند.
بنیامین نتانیاهو در این دیدار گفت: اولین مسئله مهم برای ما ایران است. چند روز پیش سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران بود که 34 سال پیش اتفاق افتاد. ما در آن زمان شعار مرگ بر آمریکا را در ایران شنیدیم. دو روز پیش نیز دوباره در تهران همان شعار را شنیدیم. با توجه به این من فکر می‌کنم چهره واقعی ایران یک بار دیگر نشان داده شد. ما درباره برنامه هسته‌ای ایران بارها صحبت کرده‌ایم. به نظر من تا زمانی که آنها هدف خود را برای غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهند، فشارها باید بر این کشور حفظ شود و حتی افزایش پیدا کند زیرا آنها غنی‌سازی را بیشتر می‌کنند. من معتقدم این امکان وجود دارد با فشارهای شدید و تحریم‌هایی که عمده آن با رهبری آمریکا انجام می‌شود، ایران را مجبور کند به طور کامل برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد و برچیند. این چیزی است که ما دنبال آن هستیم. برچیده شدن کامل و صلح‌آمیز توانمندی هسته‌ای تسلیحاتی ایران است، یعنی باید همه غنی‌سازی‌ها متوقف شود، همه سانتریفیوژها برچیده شود، راکتور پلوتونیوم نیز باید برچیده شود. اگر این هدف حاصل شود، من از آن استقبال می‌کنم. من خیلی نگران هستم که توافق‌هایی به دست آید که ایران را قادر سازد این توانمندی‌ها را حفظ کند و در مقابل تحریم‌ها علیه این کشور کم شود. زیرا این کار می‌تواند بقا و استواری تحریم‌ها را از بین ببرد.
کری در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران گفته است: هدف ما این است که ایران برنامه‌ای صرفا صلح‌آمیز داشته باشد.

 


دانشجوی اهل تسنن موسسه آموزش عالی ایرانمهر قروه، 72 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از قروه تا دهگلان را به یاد 72 شهید دشت کربلا با دوی‌استقامت طی کرد.
شاهو رحیمی دانشجوی ترم یک کارشناسی یکی از رشته‌های تحصیلی مؤسسه آموزش عالی ایرانمهر قروه که اهل و ساکن دهگلان است، به خبرنگار فارس گفت: از روزها قبل از محرم زمانی که مسیر دهگلان تا قروه را طی می‌کردم در فکر بودم که امسال چه کاری می‌توانم انجام دهم تا طریقت حسینی را آن‌گونه که باید بشناسم.
یک روز در طول مسیر متوجه نکته‌ای شدم که می‌توانست ارادت خود را به کاروان کربلا با جان و دل ابراز کنم. وی افزود: تصمیمم را گرفتم و مسیر رفت و برگشت از دانشگاه تا خانه و بالعکس را که 72 کیلومتر بود، هر کیلومتر از این مسیر را به یاد یک شهید مظلوم کربلا دویدم.
وی گفت: پیراهن مشکی خود را که رویش نوشته بود 72 کیلومتر استقامت به یاد 72 شهید کربلا بر تن کردم و کیلومتر اول را با نام نامی مولا اباعبدالله الحسین(ع) دویدم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10