(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 16 آبان 1392 - شماره 20635

حدیث دشت عشق
اوج حساسیت در دیدار تراکتورسازی- استقلال
صدرنشینی پرسپولیس به اما و اگر کشیده شد
اخبار کوتاه از فوتبال
پیشنهاد کارشناسان وزارت ورزش به سجادی
استقبال 3 کاپیتان تیم ملی از بلاتر
رئیس فیفا: افتخار می‌کنم با رئیس جمهورایران دیدار می‌کنم
شروع لیگ بسکتبال در غیاب نمایندگان اصفهان
آغاز لیگ برتر کشتی در غیاب ملی پوشان
خواندنی از ورزش ایران
   


از نوشته سردار شهيد«سيدداوود علوي»
مادرم! درشهادت من براي مظلوميت حضرت زهرا( س) گريه كن
مادر مهربانم که در طول زندگيم به حق مادري فداکار و دلسوز برايم بودي من هر وقت به ياد شما مي افتم سيماي نوراني و ملکوتي را با چشماني کبود شده که در اثر گريه زياد بر‌ائمه اطهار عليهم السلام بوده به ياد مي‌آورم. من از اوان کودکي در ذهنم اين معني نقش بسته و به ياد مانده بود که در ايام وفات ائمه معصومين و به خصوص ايام وفات حضرت زهرا سلام ا...عليها که در اين ايام در خانه مان مرثيه خواني و ذکر مصيبت مي شود ,صبح آن روز چشمانت را اشک آلود مشاهده مي‌کردم و در واقع برادرانم با صداي گريه شما از خواب بيدار مي شدند و بي‌سبب نيست که هروقت خواب شما را مي ديدم تو را با حضرت فاطمه زهرا(س) در يکجا مي‌ديدم.پس مادر عزيز من تنها استدعایی که از شما دارم اين است که در شهادت حقير گريه و فغان نکنيد و هروقت دلتان گرفت مثل هميشه براي شهداي کربلا و حسين(ع) و انصار با وفاي او و به خصوص برا ي مظلوميت حضرت فاطمه زهرا سلام ا...عليها گريه کن و اشک بريز زيرا که گريه بر خاندان اهل بيت سبب آمرزش و ريزش گناهان و موجب دخول در جنت رضوان است و چه زيبا گفته است امام باقر(ع) که فرموده هر مؤمن و مؤمنه اي که چشمش را براي کشته شدن حسين(ع) و مظلوميت آنان اشک بريزد تا بر گونه اش روان گردد خداوند او را در بهشت در غرفه اي جاي دهد که روزگار دراز در آن ساکن باشد .
دوّم خواسته ام اين که طبق روال هميشگي در ايام وفات و شهادت ائمه‌اطهار مرثيه خواني و عزاداري در خانه مان را همچنان ادامه دهيد که هر چه داريم از اين‌ها داريم و مادر عزيز اين را بدان که در بهشت درجه اي است که جز غم ديدگان به آن نمي‌رسند مادر مهربان فرزند گنهکارت را به خاطر زحمات و مشقتي که در طول زندگي اش متحمل شده اي ببخش و حلال کن. ضمناً از پدر عزيزم نيز مي خواهم که حقير را مورد عفو و گذشت خود قرار دهند, هرچند مي دانم که لايق بخشش نيستم ولي مهر و عطوفتي که از اوان کودکي از آن پدر بزرگوار مشاهده کرده ام به گذشت آن پدر عزيز اميدوارم.
از برادران و خواهران گرامي‌ام و از تمامي فاميل و وابستگان و دوستان و آشنايان مي‌خواهم که اگر خطا و بدي از بنده حقير مشاهده کرده اند بنده‌ حقير را مورد عفو و گذشت خود قرار دهند و از همگي حلاليت مي طلبم. فقير و حقير درگاه ربوبي سيّد داود علوي.

 


تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار نیم فصل اول خود در لیگ برتر برابر استقلال صنعتی به تساوی خانگی رضایت داد تا به خاطر تفاضل گل نسبت به فولاد خوزستان در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. با این حال شاگردان علی‌دایی برای قهرمانی نیم فصل و تداوم صدرنشینی باید منتظر نتیجه دیدار روز جمعه استقلال و تراکتورسازی تبریز باشند.
روز دوم از هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با برگزاری یک بازی ادامه یافت. در این دیدار که از ساعت 15:15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم های پرسپولیس و استقلال صنعتی به تساوی بدون گل دست یافتند. شاگردان دایی با این تساوی 27 امتیازی شدند و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان جای این تیم را در صدر جدول رده‌بندی گرفتند.
پرسپولیس که انگیزه‌های زیادی برای صدرنشینی و قهرمانی در نیم فصل داشت، در این دیدار تلاش زیادی به خرج داد تا دروازه حریف آبی پوش خود را باز کند. شاگردان دایی به خصوص در نیمه دوم حریف را کاملا تحت تاثیر خود قرار دادند ولی در روزی که صادقیان کاملا عصبی بود ، خلعتبری روی فرم ایده آل خود قرار نداشت و سید صالحی موفق نشد از موقعیت هایش استفاده کند این تیم نتوانست قفل دروازه حریف را باز کند و در تهران متوقف شد.
قلعه نویی به تبریز رسید
هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران با دو دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد.در حساسترین دیدار پایانی نیم فصل اول تراکتورسازی و استقلال درحالی به مصاف هم می‌روند که نگاه‌ها به حضور قلعه نویی در تبریز است.
تقابل مجید جلالی و امیرقلعه نویی حساسترین رویارویی این هفته است. دو مربی‌ای که مصاف‌هایشان همیشه جذاب بوده است.قلعه نویی که در تبریز نتایج نسبتا خوبی گرفته بود، برای نخستین بار است که به تبریز باز می‌گردد و باید دید برخورد هواداران تراکتورسازی با او که مدت‌ها لقب امیر پاشا را یدک می‌کشید چگونه خواهد بود.استقلال در این دیدار محمد قاضی را به دلیل محرومیت و حیدری و بیک‌زاده را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد.هردو تیم که برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند، می‌دانند که یک امتیاز به کارشان نمی‌آید و تنها برای سه امتیاز به میدان می‌روند.این دیدار را علیرضا فغانی با کمک حسن کامرانی فر و بابک داوری، روز جمعه ساعت ۱۵: ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز قضاوت می‌کنند.
در دیگر دیدار این هفته نارنجی پوشان کرجی بعد از اینکه نتوانستند استقلال نصفه و نیمه را در کرج شکست بدهند باید به مصاف شاگردان مایلی کهن بروند که هفته گذشته در قم برابر مس کرمان متوقف شدند. این دیدار را رسول رهبرفام روز جمعه و در ساعت ۱۵:30 در ورزشگاه انقلاب کرج قضاوت می‌کند.

 


دایی: از بازیکنانم راضی هستم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید از اینکه تیمش دو امتیاز دیگر را از دست داد بسیار متاسف است.علی دایی پس از تساوی تیمش برابر استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: فکر می‌کنم بازی در هر دو نیمه در دست ما بود و ما خیلی بهتر از حریفمان کار کردیم اما حریفمان با سیستم دفاعی خوبی که داشت جلوی حملات ما را گرفت و سه امتیاز با ارزش این دیدار را از دست دادیم.سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: از همه بازیکنانم راضی هستم. به آنها «خسته نباشید» می‌گویم. آنها زحمتشان را کشیدند و از فردا برای نیم فصل دوم باید خودمان را آماده کنیم.
ویسی: از گرفتن یک امتیاز خوشحالیم
سرمربی استقلال خوزستان می‌گوید خوشحال است با تساوی برابر پرسپولیس قهرمان نیم فصل مشخص نشده و تنور لیگ هنوز داغ است. عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان پس از دیدار تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: ما بازی بسیار سختی را داشتیم. پرسپولیس برای قهرمان شدن در نیم فصل نیاز به پیروزی داشت اما ما می‌خواستیم امتیاز بگیریم. تماشاگران یک بازی زیبا را دیدند. ما خوش‌شانس بودیم که یک مساوی بسیار بزرگ مقابل پرسپولیس با آن همه تماشاگر بگیریم. تماشاگران آنها تا آخر بازی از تیم‌شان دفاع کردند. تنها تیمی هستیم که بعد از استقلال مقابل پرسپولیس مساوی کردیم. خوشحالم مساوی کردیم تا قهرمان نیم فصل هنوز مشخص نباشد و تنور صدر جدول لیگ هنوز داغ بماند.
کبه اولین خرید قلعه‌نويي برای نیم فصل دوم
علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل در پاسخ به سوالي درباره کبه مهاجم آفریقایی داماش گیلان و وضعيت نقل و انتقالات استقلال اظهار کرد: درباره کبه بايد بگويم که با نظر قلعه‌نويي براي جذبش با عابديني صحبت‌هايي را مطرح کردم. فعلا توافق‌مان اين است که تا نيم فصل سال بعد اين بازيکن در کنار ما باشد و اگر از عملکردش راضي بوديم، تا پايان فصل بعدي هم بتواند با ما کار کند. البته قرارداد او هنوز نهايي نشده و بايد تست پزشکي از اين بازيکن بگيريم اما مي‌توانم بگويم که کار تقريبا تمام شده است. درباره ساير بازيکنان که در نقل و‌انتقالات جذب مي‌کنيم يا از کنار ما مي‌روند بايد بگويم که قرار است پس از بازي با تراکتورسازي با قلعه‌نويي در اين باره جلسه‌اي داشته باشم تا تصميم‌گيري نهايي انجام شود. فعلا با يک بازيکن به توافق رسيده‌ايم و از سوي ديگر يک بازيکن برزيلي هم به استقلال اضافه مي‌شود.
فرگوسن سال آینده به تهران می آید
رئیس کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال از برگزاری همایش آموزش مربیان با حضور مربیان طراز اول دنیا در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران با مساعدت فدراسیون جهانی فوتبال خبر داد.محمد احسانی گفت: در این راستا از چند مربی طراز اول دنیا مانند سرآلکس فرگوسن، رئیس کمیته‌ آموزش فیفا، یکی از مربیان بزرگ هامبورگ و مربیان بزرگ دیگری از اسپانیا و ایتالیا دعوت به عمل آورده‌ایم که مشخصات و نام آنها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
کاپیتان اروگوئه حرف‌های دوستی‌مهر را تکرار کرد
فابریتسیو بوچیازو، کاپیتان تیم ملی نوجوانان اروگوئه با وارد کردن اتهام به تیم ملی نوجوانان نیجریه معتقد است بازیکنان تیم ملی نوجوانان نیجریه 17 ساله نیستند و سن آنها بیشتر است: ما بهترین تیم زیر 17 سال هستیم اما نمی‌توانیم برابر تیمی که به نظرم 35 یا 40 سال سن دارد، بازی کنیم. البته اینها بهانه شکست ما محسوب نمی‌شود اما واضح است که بازیکنان نیجریه‌ای بیش از 17 سال سن دارند.تیم ملی نوجوانان نیجریه با برتری برابر سوئد حریف مکزیک در دیدار نهایی جام‌جهانی نوجوانان شد. نیجریه در مرحله حذفی موفق شده بود تیم ملی نوجوانان ایران را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

 


کارشناسان وزارت ورزش و جوانان به دکتر نصرالله سجادی پیشنهاد کردند که سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی بی طرف باشند.
اخیرا کارشناسان فنی وزارت ورزش و جوانان، برای پایان دادن به شائبه‌ها و با هدف رعایت عدالت و ایجاد شانس برابر برای همه کاندیداهای انتخاباتی و از بین‌بردن این دیدگاه که وزارت ورزش و جوانان از گزینه خاصی حمایت می‌کند،‌ به نصرالله سجادی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کردند که از افرادی بی‌طرف در فدراسیون‌ها استفاده شود تا انتخابات را برگزار کنند. بر‌این اساس، در صورت پذیرش این طرح از سوی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، تمامی فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و سرپرستان آنها کاندیدای شرکت در انتخابات هستند باید از تصدی‌گری کنار بروند و در شرایط برابر با سایر نامزدها برای گرفتن کرسی ریاست رقابت کنند. در این پیشنهاد آمده است که بازرسان فدراسیون‌ها به طور موقت تا زمان برگزاری انتخابات، عهده‌دار مسئولیت شوند.

 


سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا با استقبال 3 کاپیتان تیم ملی به تهران آمد.
ساعت 5 بامداد بود که جت اختصاصی سپ بلاتر در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و رئیس 78 ساله تشکیلات جهانی فوتبال با استقبال‌، علی کفاشیان‌، مهدی محمد نبی ، علی دایی‌، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام وارد تهران شد تا برنامه فشرده کاری خود را برای بازدید‌ها و سخنرانی‌ها آغاز کند. او در بدو ورود درحالی که با 3‌ستاره فوتبال ایران خوش و بش می‌کرد به آنها گفت: خیلی خوشحالم که برای دومین بار این فرصت را یافتم که به تهران سفر کنم و از شما هم خیلی ممنونم که از خواب‌تان زدید و به استقبال من آمدید.
گفت و گوی بلاتر پیش از حضوردر تهران
سپ بلاتر که مورد توجه رسانه‌هاست قبل از ورود به تهران در مورد اهداف سفرش به ایران گفت: مدتها بود قصد داشتم به ایران سفر کنم و حتی سفر سال گذشته خودم به این کشور را به تاخیر انداختم. اکنون زمان بسیار خوبی برای سفر به ایران است چرا که سفر من مصادف شده با صعود ایران به جام جهانی 2014 و باید به آنها تبریک بگویم. می دانم که ایران هواداران فوتبال بسیار زیادی دارد و احساسات و شور اشتیاق ایرانی ها برای فوتبال فوق العاده است. وی افزود: اخیرا تغییراتی در عرصه سیاسی ایران صورت گرفته و رئیس‌جمهور این کشور عوض شده است. به همین خاطر افتخار این را دارم که با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران هم ملاقات کنم و با او در مورد آینده ایران و آینده فوتبال ایران صحبت کنم چرا که ایران کشور بزرگی است و فوتبال بزرگی هم دارد.
بلاتر عصر دیروز با حضور در نهاد ریاست‌جمهوری با حجت‌الاسلام حسن روحانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
برگزاری همایش بین‌المللی علم و فوتبال
همایش بین‌المللی علم و فوتبال از ساعت 17:45 دیروز و با حضور سپ بلاتر رئیس فیفا، نصراله سجادی سرپرست پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مدیران فدراسیون فوتبال ایران و قطر، برخی از مربیان و کارشناسان فوتبال در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما گشایش یافت. این مراسم در حالی برگزار شد که ناهماهنگی‌های زیادی در آن دیده شد.
* محمد پنجعلی پیشکسوت تیم پرسپولیس که با ممانعت مسئولان برگزاری مراسم مواجه شده بود با آنها درگیری شدید پیدا کرد و در حالی که کم مانده بود کار به درگیری فیزیکی کشیده شود سرانجام توانست خود را به داخل سالن برساند. وی پس از آن به سمت افرادی که مانع ورود وی شده بودند رفت و اعتراض کرد.
* مهمانان خارجی که قصد ورود به داخل سالن را داشتند به خاطر ازدحام زیادی که پشت درب ورودی آن به وجود آمده بود ماندند و هاج و واج درگیری بین پیشکسوتان و مسئولان را تماشا می‌کردند.
* زمانی که سیدنصرالله سجادی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش قصد حضور در سالن را داشت ماموران جلوی در وی را نشناختند و از وی پرسیدند: شما؟ با این حال سجادی پس از معرفی خودش وارد سالن شد اما همراهانش را به داخل راه ندادند.
*رئیس فدراسیون فوتبال در سخنرانی‌اش در افتتاحیه همایش علم و فوتبال اعلام کرد فیفا نیز نگاه ویژه‌ای به ایران دارد که حضور مسئولان در این همایش نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.
* سپ بلاتر در افتتاحیه همایش علم و فوتبال گفت: به خاطر دو اتفاق خوبی که رخ داد به دعوت کفاشیان پاسخ مثبت دادم.وی افزود: می‌خواستم دعوت فدراسیون ایران را پاسخ بدهم که دو سال گذشته علی کفاشیان از من دعوت کرده بود. دوست داشتم همیشه این دعوت را قبول کنم اما این به زمان مناسبی موکول شد که دو اتفاق در ایران افتاد و باعث شد مردم به خیابان‌ها بریزند. اولین اتفاق انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی بود که به این خاطر این مسئله را تبریک می‌گویم و دومین مسئله صعود ایران به جام جهانی بود.
* نصرالله سجادی در این همایش از رئیس فیفا و AFC خواست ایران را در میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال 2019 حمایت کنند.

 


شانزدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با چهار دیدار ازامروز در تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود.
فصل جدید لیگ برتر بسکتبال ازامروز با چهار مسابقه آغاز می‌شود. شانزدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال قرار است با حضور دوازده تیم آغاز شود اما در همین ابتدای کار هنوز شرایط نماینده‌های اصفهان مشخص نیست و دو بازی ذوب آهن و ماهان در هفته نخست برگزار نخواهد شد. در این فصل از لیگ برتر بسکتبال تیم‌های پتروشیمی، مهرام، شهرداری گرگان، دانشگاه آزاد، همیاری زنجان، صنایع ماهشهر، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی، هفت الماس قزوین و دانشگاه آزاد ده تیمی هستند که به طور جدی از فردا وارد رقابت می‌شوند اما ماهان و ذوب آهن هنوز شرایط مشخصی ندارند.برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است: * مهرام – همیاری (ساعت 16 ورزشگاه آزادی) * شهرداری گرگان – هفت الماس قزوین (ساعت 16 گرگان) * صنایع ماهشهر – استقلال قشم (ساعت 16 ماهشهر) * دانشگاه آزاد – نیروی زمینی (ساعت 18 ورزشگاه آزادی).

 


لیگ برتر کشتی آزاد ایران، عصر جمعه با انجام چهار مسابقه و در غیاب ملی‌پوشان آغاز می‌شود.
در هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد ایران، در گروه اول تیم‌های ثامن الحجج سبزوار و استیل‌آذین ایرانیان در سبزوار و کفایتی با هیات کشتی رستم کلا در مشهد به مصاف هم خواهند رفت. در گروه دوم نیز تیم‌های خونه به خونه بابل و شهدای زنجان در بابل و گاز مازندران و ثامن‌الحجج مشهد با هم روبه‌رو خواهند شد. لیگ برتر کشتی آزاد امسال در حالی برگزار می‌شود که هفت ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان (حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، مهدی تقوی، عزت‌الله اکبری، احسان لشگری، رضا یزدانی و کمیل قاسمی) طبق قانونی که شورای فنی کشتی آزاد تصویب کرده است، حق حضور در تیم‌های لیگی را ندارند و هر تیمی می‌تواند سه کشتی‌گیر خارجی را به خدمت بگیرد و از دو نفر آنها در هر هفته استفاده کند.

 


* گئورگی گوگشلیدزه دارنده مدال طلا و نقره جهان و همچنین برنز المپیک لندن در وزن 96 کیلوگرم و داتو مارساگیشویلی قهرمان اروپا و نفر سوم رقابت‌های المپیک لندن در وزن 84 کیلوگرم ظهر دیروز با حضور در سازمان لیگ فدراسیون کشتی برای شرکت در لیگ برتر کشتی آزاد جام ولایت با تیم ثامن الحجج مشهد قرارداد بستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10