(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 16 آبان 1392 - شماره 20635

سیدجلال ملکی:هیئت‌ها و تکایا با بازرسین آتش‌نشانی همکاری کنند
مهاجمان ناشناس دادستان زابل و راننده‌اش را به شهادت رساندند
فرمانده نیروی انتظامی: مرز سراوان مسدود می‌شود
سردار ساجدی خبر داد
کشف ‍11 میلیون لوح فشرده مبتذل در تهران
سازمان حفاظت محیط‌زیست: ادله محکمی برای مسمومیت مردم اهواز به خاطر صنایع آلاینده نداریم
بی‌احتیاطی راننده کامیون جان اعضای یک خانواده را گرفت
معاون وزیر بهداشت خواستار شد
ضرورت مشخص شدن 10 اولویت اول سلامت کشور
هواشناسی: هفته آینده هوا دوباره بارانی می‌شود
 حوادث کوتاه از کشور
دبیر انجمن تالاسمی ایران: دارو رسانی به بیماران تالاسمی در وضعیت بحرانی قرار دارد
انتصاب 3 روزه در وزارت علوم!
رئیس انجمن بیهوشی ایران: مشکل کمبود داروهای بیهوشی برطرف شد
فروش اینترنتی یک نوزاد!
پدر 10 قلوها فرار کرد
اعتراف شهردار تورنتو به مصرف کراک
نمایشگاه همسریابی
شعار عاشورایی بر اتوبوس انگلیسی
   


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خواستار همکاری هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها با بازرسین این سازمان برای تضمین امنیت جانی عزاداران حسینی شد.
سیدجلال ملکی با بیان اینکه کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران از تمامی تکایا، حسینیه‌‌ها، مساجد و دیگر محل‌های برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم بازدید می‌کنند گفت: این افراد در بازدیدهای خود ضمن ارائه توصیه‌ها و هشدارهای لازم مراتب ناایمنی و خطرآفرین را نیز به متصدیان و مسئولان گوشزد کرده و خواستار رفع آن شوند.
وی ضمن درخواست از برگزارکنندگان مراسم عزاداری مبنی بر همکاری با بازرسین این سازمان همچنین از اهدا خاموش‌کننده و شارژ مجدد خاموش‌کننده‌های سال‌های قبل این اماکن خبر داد و گفت:‌ در صورتی که محلی به تازگی تاسیس شده و کارشناسان آتش‌نشانی به آن مراجعه نکردند می‌توانند مسئولان آن با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه خواستار بازدید ایمنی از محل خود شوند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران به متصدیان هیئت‌ها و تکایا آموزش‌های ایمنی اولیه را ارائه خواهد کرد گفت: مسئولان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی محل این آموزش‌‌ها را دریافت کنند.
ملکی درباره احتمال بروز حوادث در این اماکن نیز گفت: در صورت بروز هر نوع حادثه احتمالی توصیه می‌شود افراد حاضر ضمن حفظ خونسردی خود اقدام به خروج از محل کرده و مورد حادثه را به سامانه 125 اطلاع دهند.

 


زابل- خبرنگار کیهان:
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حوالی ساعت 7 و 30 دقیقه صبح دیروز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل و راننده اداری وی در مسیر منزل تا محل کار، توسط مهاجمان ناشناس به شهادت رسیدند.
به گزارش خبرنگارکیهان از زاهدان، ابراهیم حمیدی افزود: مهاجمان پس از متوقف کردن خودروی حامل مرحوم «موسی نوری» در مقابل بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل، با کلاشینکف دادستان و راننده‌اش را به رگبار بستند و آنان را به شهادت رساندند.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هویت راننده دادستان زابل «مهدی مرعی» گزارش شده است.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: ترور دادستان زابل هیچ ارتباطی با فعالیت گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور ندارد.
«رجب‌علی شیخ‌زاده» افزود: سرنخ‌هایی از عاملان این حادثه تروریستی که با یک دستگاه خودرو پژو از محل فرار کردند به دست آمده است که پس از روشن شدن سایر ابعاد قضیه و دستگیری مجرمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: ترور دادستان زابل متاثر از اجرای دقیق قانون در منطقه است و قانون گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند. در همین حال، نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کردند: عاملان حرکت ناجوانمردانه ترور دادستان زابل بزودی دستگیر و مجازات می‌شوند.
این بیانیه می‌افزاید: اگرچه برای مردان خدا شهادت، تنها مزدی است که خدایشان ارزانی می‌دارد و قامتشان را بر خلعت زیبای شهادت می‌آراید اما باز هم این اقدام تروریستی و حرکت ناجوانمردانه دل همگان را متاثر و دردمند کرد.
قرار است پیکر شهیدان موسی نوری و مهدی مرعی صبح امروز از مقابل مسجد جامع زاهدان تا گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شوند.
گفتنی است مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به شهادت رساندن دادستان زابل و راننده‌اش را محکوم کردند.
رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت مظلومانه دادستان زابل را تسلیت گفت و از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور خواست تا در اسرع وقت عوامل این جنایت را شناسایی کنند.

 


فرمانده نیروی انتظامی گفت: مرز سراوان به طور کامل مسدود می‌شود که هم‌اکنون حدود 150 کیلومتر از انسداد این مرز باقی مانده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم دیروز در جمع خبرنگاران در ساری افزود: تا پایان سال آینده حدود 70 درصد کلانتری‌ها استانداردسازی می‌شود و طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی در این کلانتری‌ها اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح «مکنا» در سه حوزه مطلوبیت فیزیکی، تجهیزات اداری، ساختمان، استاندارد بودن، رفتار خوب با مردم، ارباب رجوع و متهمان و اصلاح روش‌های اداری، ایجاد سهولت برای خدمات رسانی به مردم را شامل می‌شود.
وی گفت: بسیاری از کلانتری‌ها توانسته‌اند به برخی از این استانداردها و گواهینامه‌ها دست یابند.
فرمانده نیروی انتظامی درباره روند اجرای طرح انسداد مرز گفت: این طرح که با اولویت مرزهای شرقی و شمال شرقی کشور است، آهنگ خوبی داشته و متاسفانه اعتبارات مرزی محقق نمی‌شود.
احمدی‌مقدم یادآور شد: در ابتدای اجرای طرح، اعتبارات مرزی هر ساله کاهش یافت و سال گذشته کامل تحقق نیافت و امسال نیز بعید است که اعتبارات کامل تحقق یابد و امیدواریم در سال آینده بودجه لازم پیش‌بینی شود.
احمدی‌مقدم گفت: با این حال، نیروی انتظامی روند کار را کند نکرده و با استفاده از ادوات مهندسی ناجا و سپاه، کار انسداد مرزها ادامه دارد،
وی افزود: امیدواریم تا دو سال باقیمانده به پایان برنامه، گام‌های اولیه را برای انسداد مرزها برداریم.
وی از اجرای طرح استقلال 110 از کلانتری‌ها در مراکز استان‌ها و کاهش جرایم خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با ناهنجاری‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.

 


رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف 11 میلیون لوح فشرده مبتذل و اقلام ضد فرهنگی در پایتخت خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در مرحله سوم طرح امنیت محله محور جمع‌آوری محصولات مخرب ضد فرهنگی تاکید کرد: در عملیات آبان‌ماه نیز مجموعا دو میلیون اقلام ضد فرهنگی کشف و ضبط شد.
وی تاکید کرد: علاوه بر کشف اقلام ضدفرهنگی 57 فروشگاه نیز که در تکثیر و توزیع این اقلام دست داشتند پلمب شدند و تعدادی هم دستگیر شدند.
وی با ابراز تاسف از افزایش اینگونه ناهنجاری‌ها تصریح کرد: آمار اقلام ضدفرهنگی جمع‌آوری شده از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.
وی ضمن تاکید بر آماده‌باش کامل پلیس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: هیئت‌ها و تکایا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته‌اند و قرار است مثل سنوات گذشته همیاران محرم در راه‌اندازی و هدایت دستجات در خیابان ما به مجموعه پلیس کمک کنند.
ساجدی از کلیه مسئولان تکایا و مساجد خواست که برنامه‌های عزاداری را طوری برنامه‌ریزی کنند که مزاحمتی برای مردم نداشته باشند.

 


رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تا زمانی که مشخص نشود دلیل مسمومیت مردم اهواز بارش باران اسیدی است نمی‌توان درباره کارخانجات آلاینده تصمیمی اتخاذ کرد.
امیر فاتح‌وحدتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برخی گفته‌ها مبنی بر افزایش آلودگی هوای شهر اهواز بر اثر وجود صنایع آلاینده است گفت: این موضوع باید ابتدا کارشناسی شود و تا زمانی که ادله محکمی نداشته باشیم و چیزی ثابت نشده باشد نمی‌توانیم کارخانه‌ای را تعطیل کنیم و یا انتقال دهیم.
وی با بیان اینکه باید اجرای برنامه کاهش آلودگی هوای اهواز سرعت بخشیده شود افزود: این مساله نیازمند همکاری استانداری، نمایندگان مجلس و مجموعه دولت است و همه مسئولین باید به آن توجه کنند.
رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: یکی از مهمترین بندهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به آلایندگی صنایع مربوط می‌شود که براساس آن کلیه صنایع ملزم به پایش و کنترل آلاینده‌ها شده و باید از مرکز شهر دور شوند.

 


فرمانده پلیس راه گیلان گفت: بی‌احتیاطی راننده کامیون بنز 4 نفر از اعضای یک خانواده و سرنشینان خودروی پراید را به کام مرگ فرستاد.
مهیار رستگار عصر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گیلان اظهار کرد: راننده 52 ساله یک دستگاه کامیون بنز که از مسیر جاده منجیل به سمت رودبار در حال حرکت بود به دلیل داشتن سرعت زیاد و سراشیبی مسیر حرکت، کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و خودرو به طرف چپ جاده منحرف شد.
رئیس پلیس راه گیلان افزود: در همین لحظه کامیون با یک دستگاه خودروی پراید با 4 تن سرنشین که همگی از اعضای یک خانواده بودند برخورد کرد که در نتیجه آن راننده پراید به همراه 3 سرنشین دیگر بر اثر شدت برخورد در دم کشته شدند.
رستگار یادآور شد: طبق نظر کارشناسان پلیس راه دلیل وقوع این حادثه تلخ، انحراف به چپ راننده کامیون بنز تشخیص داده شد.

 


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت بر لزوم مشخص شدن 10 اولویت نخست نظام سلامت کشور و تصمیم‌‌گیری بر مبنای این اولویت‌ها تاکید کرد.
دکتر ایرج حریرچی در ششمین کنگره سرطان سینه جهاد دانشگاهی،‌گفت: انتظار از متخصصان آن است که کار علمی انجام دهند. البته منظور از انجام کار علمی، کپی‌برداری نیست.
وی افزود: در 10 سال اخیر بالاترین تعداد کنگره‌ها نسبت به رشته‌های تخصصی در سرطان پستان تشکیل شده است و این کنگره معمولا از شلوغ‌ترین کنگره‌ها بوده است. اما سؤال اینجاست که چه تعداد مقاله علمی در مورد مشکلات زنان در مورد سرطان پستان داریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سن ابتلای جمعیت ایرانی به سرطان سینه نسبت به سایر کشورها 10 سال جوان‌تر است، افزود: در این زمینه باید بررسی شود که این موضوع به دلیل جوان بودن سن جمعیت کشور است یا زمینه‌های ارثی و محیطی در آن دخیل هستند چرا که 32 درصد سرطان‌های زنانه به سرطان سینه مربوط است و بروز این بیماری 18 در 100 هزار نفر است.
وی افزود: در مورد این بیماری نباید تنها به درمان فکر شود، بلکه باید در نظر داشت که از میان روش‌های موجود از جمله غربالگری، پیشگیری‌های اولیه، افزایش آگاهی و سواد مردم و... کدام یک در پیشگیری و کنترل این بیماری موثرتر هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: داستان سیاست‌گذاری در سلامت مانند فیلی در اتاقی تاریک است که هر کسی برداشتی از آن دارد، لازم است در اولویت‌های نخست نظام سلامت توسط اساتید، تدوین و بر اساس آن اولویت‌ها تصمیم‌گیری شود.

 


کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه میزان آلاینده‌های هوا تا آخر امروز رو به افزایش می‌رود گفت: این در حالی است که اوایل هفته آینده نیمه‌غربی کشور بارانی خواهد بود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تا پنجشنبه هفته جاری (امروز) غلظت آلاینده ها در هوا افزایش می‌یابد، گفت: به سبب روند افزایش دمای هوا طی روزهای آینده عمق آلاینده‌ها زیاد نخواهد شد.
کارشناس هواشناسی یادآور شد: بر همین اساس طی دو روز آینده استان‌های صنعتی از جمله همدان، اراک، تهران و مشهد شاهد افزایش آلاینده‌های هوا خواهند بود.
وی در ادامه از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعد از ظهر جمعه شاهد ورود موج جدید بارشی به کشور خواهیم شد که بر همین اساس استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه و ایلام بارانی می‌شوند.
کارشناس هواشناسی افزود: طی روز شنبه هفته پیش رو نیز استان‌های واقع در نیمه‌غربی کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری شاهد بارش باران خواهند بود، ضمن آنکه این سامانه بارشی با تاخیر در استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، تهران و سمنان تاثیر خواهد گذاشت و این شهرها را بارانی می‌کند.
اصغری با بیان اینکه شدت بارش‌ها در نوار غربی بیشتر خواهد بود، گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان شاهد آبگرفتگی معابر باشیم.وی خاطرنشان کرد: طی روز یکشنبه این سامانه بارشی نقاط شمال غرب، جنوب غرب، مرکز، تهران و همچنین شمال شرق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اصغری گفت: هفته آینده دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند کاهشی خواهد داشت.
هوای تهران ناسالم است
در همین حال مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران دیروز با انتشار اطلاعیه ای هوای تهران را در شرایط ناسالم دانست و از شهروندان خواست از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.
براساس این اطلاعیه وضعیت کیفی هوا از لحاظ سایر آلاینده‌های هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

 


اعترافات تکان‌دهنده
زنجان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس آگاهی زنجان از مرگ یک نفر در اثر حادثه آتش‌سوزی در یکی از روستاهای طارم خبر داد.
سرهنگ جعفر رحمتی افزود: پس از اعلام آتش‌سوزی تیمی برای بررسی حادثه به محل اعزام و بعد از تحقیقات نسبت به دست داشتن همسر متوفی در آتش‌سوزی و ماجرای قتل مشکوک شد.
وی افزود: پس از انتقال متهم به آگاهی، و پس از 15 روز تحقیقات متهم به قتل همسرش اعتراف و مشکلات خانوادگی و بدرفتاری همسرش را علت این جنایت اعلام کرد.
دستگیری سارق مسلح
شیراز- فارس: جانشین رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری سارق مسلح و کشف 6 سرقت مسلحانه از وی در شهرستان شیراز خبر داد.
علی پناهی‌منش گفت: در پی دریافت یک پرونده سرقت مسلحانه از کلانتری گلدشت شیراز، ماموران پلیس آگاهی فارس پس از انجام اقدامات گسترده فنی و پلیسی، یکی از سارقان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
پناهی‌منش تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده 6 فقره سرقت مسلحانه عابر با همدستی 3 نفر از وی کشف شد.
کشف 1700 کیلو تریاک
گرگان- ایرنا: فرمانده انتظامی گلستان از کشف یک هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک طی یک عملیات پلیسی در استان خبر داد.
«سید محمود میرفیضی» روز چهارشنبه گفت: بزرگترین محموله مواد مخدر روز سه‌شنبه با تلاش ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر از یک دستگاه تریلی کشف و 3 تن قاچاقچی دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان، بیش از 3 هزار و 327 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.
تیراندازی به 2 نوجوان
یاسوج- فارس: در پی حادثه تیراندازی در روستای فشیان چرام یک پسر 17 ساله و یک دختر 13 ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.
به گفته شاهدان عینی یک اختلاف خانوادگی به نزاع و درگیری کشیده شد، در پی آن یکی از افراد با اسلحه کلاشنیکف این دو پسر و دختر نوجوان را مورد هدف قرار داده و مجروح ساخت. مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.
کلاهبرداری از کارجویان
پلدختر- فارس: مسئول مجمع امور صنفی شهرستان پلدختر از فریب 38 نفر جویای کار توسط کلاهبرداران کاریابی در شهرستان خبر داد.
هادی بابایی ادامه داد: چند تن از شهروندان پلدختری در این زمینه با تماس تلفنی و مراجعه حضوری به امور صنفی موارد مشکوک را گزارش دادند و بلافاصله اکیپی برای بررسی بیشتر با هماهنگی اماکن نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام شد.
در این ارتباط 2 زن به نام‌های «س-م» و «م-م» و یک مرد به نام «س-الف» دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کلاهبرداری از شاکی
قم- فارس: فردی که با معرفی خود با هویت جعلی به عنوان مدیر مالی یک شرکت بزرگ تقاضای مداوای تعداد 100 نفر از کارکنان را کرده و ضمن انجام مانور متقلبانه با کشاندن پزشکان جلوی دستگاه عابربانک و وارد کردن کارت بانکی خود به دستگاه مبلغ 3 میلیون تومان از حساب شاکی کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
ماموران انتظامی با انجام تحقیقات پلیسی و هماهنگی با مقام قضایی استان حساب مذکور و تمام حساب‌های مقصد تا آخرین حساب مسدود و ضمن احضار صاحبان آنها به پلیس آگاهی خانمی شناسایی و از وی تحقیق شد که ابتدا منکر شد اما با انجام تحقیقات فنی و پلیسی به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت این سرقت‌ها با کمک برادرانش صورت گرفته است.

 


دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: متاسفانه وضعیت دارو‌رسانی به بیماران تالاسمی نه تنها بهبود نیافته بلکه در شرایط بحرانی قرار گرفته است.
محمدرضا مشهدی در گفت‌وگو با فارس گفت: شرکت‌های دارویی به دلیل عدم دریافت بدهی‌های مالی خود از وزارت بهداشت، قادر به خرید و تولید دارو نیستند و سازمان غذا و دارو تاکنون نتوانسته مطالبات معوقه داروهای یارانه‌ای را پرداخت کند و فقط به شعار درمانی اکتفا کرده است.
وی در مورد کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران خاص گفت: اصلاح قیمت داروهای بیماران تالاسمی در زمان مدیریت قبلی صورت پذیرفته بود و تنها دارویی که انجمن تالاسمی ایران تقاضای کاهش قیمت آن را به وزارت بهداشت ارائه کرده و تاکنون پاسخی دریافت نکرده است داروی خوراکی تالاسمی است.
دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: داروی تزریقی دسفرال به مقدار بسیار محدودی به دست بیماران می‌رسد و داروی مشابه داخلی آن هم هر از گاهی به میزان محدود توزیع می‌شود.
مشهدی ادامه داد: داروی خوراکی بیماران تالاسمی چهار ماه است به دست بیماران نرسیده و مصرف‌کنندگان این دارو به سه دسته تقسیم شده‌اند. دسته اول که عمده مصرف‌کنندگان این دارو هستند درمان خود را رها کرده‌اند، دسته دوم از داروی تزریقی استفاده می‌کنند که این امر کمبود داروی تزریقی را تشدید کرده و دسته سوم نیز که با داروی خوراکی تولید داخل به درمان خود ادامه می‌دهند.

 


وزیر علوم سرپرست جدید مرکز جذب وزارتخانه را معرفی نکرده برکنار کرد!
به گزارش فارس علی مقاری 12 آبان ماه طی حکمی از سوی فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست مرکز جذب این وزارتخانه منصوب شد اما دیروز پس از گذشت 3 روز از این انتصاب به دلایل نامعلومی این حکم را لغو و فرد دیگری به نام عبدالحسین فریدون را به این سمت منصوب کرد.
دیروز سایت روابط عمومی این وزارتخانه در خبری تحت عنوان اصلاحیه یک انتصاب از جایگزینی عبدالحسین فریدون با حفظ سمت مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم به جای مقاری خبر داد.بنابر همین گزارش در حکم دیگری از سوی وزیر علوم محمدحسین امید معاون مالی اداری وزارت علوم نیز با حفظ سمت جانشین خواجه‌سروی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی شد.

 


رئیس انجمن بیهوشی ایران از رفع مشکلات مربوط به کمبود داروهای بیهوشی در کشور خبر داد.
دکتر محمدمهدی قیامت در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلاتی که پیش از این به دلیل کمبود داروهای بیهوشی به وجود آمده بود، گفت: به طور جدی به این مسئله رسیدگی و موضوع مربوط به کمبود داروهای بیهوشی حل شد.وی افزود: البته همچنان کمبودهای مقطعی ناشی از مشکلات مربوط به ترخیص داروها و حمل و نقل آن را داریم و امیدواریم این کمبودها نیز هرچه سریع‌تر با درایت مسئولان وزارت بهداشت رفع شود.وی در عین حال گفت: قیمت داروها بالاست و باید فکری به حال تعدیل قیمت دارو در کشور یا پوشش بیمه‌ای آن صورت گیرد.

 


پلیس آمریکا از دستگیری زنی خبر داد که قصد فروش نوزاد پسرش را در یک آگهی تبلیغاتی آنلاین داشته است.
بنابر اعلام پلیس محلی می‌سی‌سی‌پی، مادر این نوزاد از طریق یک آگهی تبلیغاتی آنلاین با یک زن آشنا شد و به او پیشنهاد داد تا فرزندش را 5 هزار دلار بخرد.
«بابی جواستاجیک»، 23 ساله ماه گذشته با ارسال پیامی به این زن پیشنهاد فروش پسر چهار ماهه‌اش را مطرح کرد.
«استاجیک» در پیام ارسالی خود به خریدار پسرش گفته بود که مشکل مالی دارد و ناچار است خانه خود را به دلیل پرداخت نکردن اجاره، تخلیه کند.

 


پدر روسی وقتی شنید صاحب 10 فرزند شده است پا به فرار گذاشت.
به گزارش العالم، این شوهر روسی از ترس مخارج فرزندان خود گریخته است و گویا قصد بازگشت به خانواده خود را ندارد.
گفتنی است، یک خانم در روسیه با آوردن 10 فرزند رکوردی عجیب در جهان برجا گذاشت.
خانم «ارینا» که هم اکنون در بیمارستانی در شهر کورسک روسیه از بچه‌هایش نگهداری می‌کند از وضعیت بچه‌های خود بسیار راضی است و به گفته پزشکان حال عمومی وی رضایت‌بخش است.
سایت روسی همکلاسی نوشت: شوهر این خانم از ترس مخارج فرزندان خود گریخته است و گویا قصد بازگشت به خانواده خود را ندارد.در پی این رویداد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور تعهد کرده است هزینه نگهداری این نوزادان را بپردازد.
وزن 10 نوزاد در مجموع هنگام تولد 3 کیلو گرم بوده است!

 


شهردار «تورنتو» ضمن اعتراف به مصرف مواد مخدر، عذرخواهی کرد و قول داد دیگر کراک نکشد.
به گزارش شبکه «آی تی‌وی»، «راب فورد» شهردار تورنتو اعتراف کرد که کراک مصرف می‌کند.وی با اعتراف به مصرف «کراک» گفت: من کراک مصرف می‌کنم اما اشتباه کردم و عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم دیگر دنبال اینگونه کارها نروم.
چند روز پیش،‌پلیس کانادا اعلام کرد که فیلم ویدیویی در اختیار دارد که «راب فورد» شهردار تورنتو را در حال کشیدن کراک نشان می‌دهد.
انتشار این خبر باعث خشم ساکنان تورنتو شده و خواستار استعفای وی از سمت شهردار بزرگترین شهر کانادا شدند.

 


نمایشگاه‌های همسریابی شانگهای، جایی که مردان و زنان مجرد در آن به دنبال زوجی برای خود می‌گردند این روزها بیش از گذشته شلوغ به نظر می‌رسد.
سی.ان.ان نوشت: پارک «خلق» در شانگهای یکی از مکان‌هایی است که به نمایشگاه همسریابی در این شهر تبدیل شده و آخر هر هفته والدین یا خود افراد جویای همسر به آن مراجعه می‌کنند تا زوج مناسب را شناسایی کنند.
تصویر آخر هفته در این پارک، افراد پیر و جوانی است که در محوطه نمایشگاه جایی که آگهی‌ها نصب شده است، قدم می‌زنند، مقابل یادداشت مشخصات افراد مایل به ازدواج می‌ایستند و اگر موردی نظرشان را جلب کرد آن را یادداشت می‌کنند.
در حالی که روابط غیر رسمی زوج‌های جوان در چین رو به افزایش است، خانواده‌ها برای کاهش اثرات مخرب اینگونه روابط به این محل می‌آیند تا خود برای فرزندشان زوجی مناسب پیدا کنند.
در کنار این، معمولاً خود افراد جویای زوج، آخر هفته‌ها با حضور در این محل ضمن آنکه خود را به عنوان یک جویای همسر معرفی می‌کنند با کسانی که ممکن است همسر آینده‌شان باشد آشنا می‌شوند.
گفته می‌شود به دلیل سیاست‌های جمعیتی حکومت چین بیشتر جوانانی که در دهه 1980 به دنیا آمده‌اند، خواهر یا برادر ندارند و به همین خاطر اینگونه مراکز راهی است که می‌تواند آنها را در ازدواج کردن و یافتن شخص مورد علاقه‌شان یاری دهد.
این مرکز از سال 2004 تشکیل شده است و با اینکه طبق آمار دولتی چین، تعداد مردان 34 میلیون نفر بیشتر از زنان است، مسئولان مرکز می‌گویند مشتریان زن سه برابر مردان هستند.
گفته می‌شود به دلیل محدودیت‌هایی مثل پرداخت حق ثبت‌نام 500 دلاری برای زنان (مردان می‌توانند رایگان ثبت نام کنند) و همچنین محدودیت سنی برای زنان (زیر 33 سال) بسیاری از زنان نمی‌توانند مرد مورد علاقه خود را پیدا کنند.
از سوی دیگر با وجودی که تعداد مردان نسبت به زنان در این کشور بیشتر است، مردان چینی تمایل دارند با در نظر گرفتن شرایط خاص سنی و تحصیلی با زنان ازدواج کنند و به همین دلیل برخی دختران و زنان چینی به ویژه آنانی که مطلقه هستند مجرد می‌مانند؛ این در حالی است که حضور مردان مسن در میان جویندگان زوج در این مراکز به چشم می‌آید.

 


شعار عاشورایی «روزی که حسین برای دفاع از حقوق شما ایستاد» بر روی اتوبوسی در لندن نوشته شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر،‌همزمان با روزهای آغازین ماه محرم، اتوبوسی دو طبقه در خیابان‌های لندن در حال جا به جایی مسافران است که شعار «روزی که حسین برای دفاع از حقوق شما ایستاد» بر روی آن نوشته شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10