(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19 آبان 1392 - شماره 20637

هوای تهران در آستانه هشدار
اتصال بزرگراه حکیم، همت و نیایش به بزرگراه شهید باکری
مظنونان ترور دادستان زابل دستگیر شدند
لغزندگی جاده‌ها در 11 استان کشور
رویدادهای خارجی
1200 کشته و یک میلیون آواره نتیجه توفان سهمگین فیلیپین
کشف 2 تن مواد مخدر در مرزهای کشور طی درگیری مسلحانه
از امروز آغاز می‌شود
خدمت‌رسانی هلال‌احمر به زائران حسینی
حوادث کوتاه از کشور
جریمه‌ 58 میلیون تومانی قاچاقچیان گوشی همراه
ضیایی: 30 درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی جذب مناطق محروم می‌شوند
برای سازمان مدارس غیردولتی رئيس جدید معرفی شد
خوراک حیوانات غذای سالمندان آمریکایی!
رالی خودروهای لوکس در خیابان‌های دبی
امان از دست این چینی‌ها!
مسمومیت عرفات تأیید شد
   


مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از قرار گرفتن هوای پایتخت در آستانه شرایط هشدار خبر داد.
دکتر یوسف رشیدی افزود: هوای پایتخت با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 145 در آستانه هشدار قرار گرفت.
به گفته وی، شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون امروز نسبت به روز گذشته 19 واحد افزایش یافته است.
چنانچه هر یک از شاخصهای آلایندگی فراتر از حد استاندارد یعنی عدد 100 باشد هوا از نظر آن شاخص در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد و اگر این اعداد از 150 عبور کنند وضعیت وارد شرایط هشدار می‌شود.
در این شرایط توصیه می‌شود کودکان و سالخوردگان و بیماران قلبی و تنفسی از فعالیت و تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

 


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگراه‌های اصلی غربی و شرقی تهران به بزرگراه شهید باکری متصل خواهند شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران مازیار حسینی در مراسم افتتاح پل‌های ارتباطی شهید باکری به آزاد راه تهران - کرج افزود: با این افتتاح برقراری اتصال بزرگراه شهید باکری با آزاد راه تهران - کرج تکمیل می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در این پروژه دو پل جهتی با طول 7/2 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد که شاید این طول در مقیاس کارهایی که انجام شده بزرگ نباشد اما این مژده را به هموطنان می‌دهیم که این طرح یکی از پل‌های خاص در منطقه و کم‌نظیر دنیا است.
وی ادامه داد: در این پروژه ما سه معارض عمده‌ داشتیم شامل عبور از روی کانال میان رود، خط 5 مترو که یک خط رو زمینی است و کابل برق آن موانع جدی در سر راه این پروژه بود و همچنین آزاد راه تهران - کرج با ترافیک شبانه‌روزی آن که در تمام روزهای سال آرامش ندارد.
وی افزود: به همین منظور در ابتدا با تلاش ویژه ابتدا یک پل 96 متری به عنوان بزرگترین دهانه این طرح تعبیه شد که با توجه به جهت آزاد راه تهران کرج که شرقی - غربی است و بزرگراه شهید باکری که شمالی به جنوبی است، می‌بایست یک قوس 90 درجه برای آن طراحی می‌شد.
حسینی در ادامه بیان داشت: این طراحی بسیار کم نظیر است چرا که دهانه‌های 50 و 60 متر به بالا از سیستم معلق و نگهداری کابل نگهداری می‌شود اما در این پروژه به لحاظ فنی این امکان وجود نداشت و این یک موفقیت برای جامعه مهندسی ایران است.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران اظهار داشت: این پل با توجه به 4 پل موجود در این مکان و ترازهای مختلف ارتفاعی آنها زیبایی خاصی را می‌دهد و همچنین با بهره‌برداری از این طرح یک تعریف جدید برای ورودی غرب تهران انجام خواهد شد.
حسینی خاطر نشان کرد: بزرگراه شهید باکری 7 تقاطع عرضی دارد و با بهره‌برداری آن به بزرگراه حکیم، همت و نیایش متصل می‌شویم و در واقع به بزرگراه‌های اصلی شرقی - غربی متصل خواهیم شد که این پروژه بالغ بر 25 میلیارد تومان به جز هزینه‌های تملک و بیش از 2 سال زمان برده است.

 


رئیس شورای تأمین زابل از دستگیری چند نفر مظنون در زمینه پرونده شهادت دادستان زابل و راننده وی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هوشنگ ناظری دیروز افزود: بلافاصله پس از شهادت دادستان زابل و راننده وی شورای تأمین زابل تشکیل جلسه داده و اقدامات امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملان شهادت این عزیزان آغاز شد.
فرماندار زابل گفت: در پرونده‌های اخیری که شهید نوری بررسی می‌کردند افرادی را که بیشتر در مظان اتهام بودند شناسایی و دستگیر کردیم.
این مسئول گفت: شناسایی و پیگیری عاملان شهادت دادستان زابل و همراه ایشان همچنان در دست پیگیری مقامات امنیتی و انتظامی قرار دارد.
وی با بیان اینکه گروهک تروریستی «جیش‌العدل» این قضیه را برعهده گرفته است، افزود: هیچ مستندی که نشان دهد گروهک تروریستی «جیش‌العدل» این کار را انجام داده باشد، وجود ندارد و این ادعا بی‌اساس است.
ناظری اجرای عدالت و قانون توسط دادستان فقید زابل را نخستین علت شهادت ایشان عنوان کرد.مقارن ساعت 7 و 45 دقیقه روز 15 آبان ماه جاری موسی نوری قلعه‌نو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل به همراه راننده‌اش به هویت مهدی مرعی عازم محل کارشان بودند که رو به روی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) زابل از سوی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو مورد تیراندازی واقع و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 


رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به آغاز بارندگی‌ها در استان‌های غربی و شمالی از لغزندگی جاده‌ها در 11 استان کشور خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته بر اثر وقوع 4 فقره تصادف، 8 نفر کشته شده‌اند.
سرهنگ رضا سلبی در مورد وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای استان‌‌های آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، ایلام، زنجان، همدان، کردستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران بارش جریان دارد.
وی ادامه داد: سایر جاده‌های کشور از جوی آرام و پایدار و ترافیکی روان برخوردار هستند.
سلبی با اشاره به وقوع 4 فقره تصادف بین جاده‌ای طی 24 ساعت گذشته در جاده‌های کشور گفت: برابر اعلام پلیس راه استان آذربایجان شرقی در ساعت 2:30 بامداد دیروز بر اثر تصادف بین یک دستگاه سواری پژو 405، یک دستگاه سواری پیکان، یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه اتوبوس مان در محور هشترود - زنجان در استان آذربایجان شرقی یک نفر کشته و 16 نفر مجروح شدند.
وی افزود: بر اثر تصادف بین یک دستگاه سواری لیفان و یک دستگاه تریلی ولوو در ساعت 19:15 روز جمعه در جاده اندیمشک به پل زال 3 نفر کشته شدند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور همچنین با اشاره به وقوع یک فقره تصادف در استان ایلام گفت: در ساعت 18 روز گذشته بر اثر تصادف بین 2 دستگاه سواری پژو 405 و یک دستگاه سواری پراید در جاده ایلام به سرابله 5 نفر مجروح شدند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام پلیس راه استان سیستان و بلوچستان در ساعت 10:15 روز جمعه بر اثر تصادف بین یک دستگاه سواری پژو 405 و یک دستگاه سواری پراید در جاده روستایی کلپورگان 4 نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

 


توفان سهمگین و ویرانگر «هایان» پس از عبور از مرکز فیلیپین به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کرده است.
گزارش‌ها حاکی از کشته شدن دست‌کم 1200 تن در شهر «تاکلوبان» بر اثر این توفان سهمگین است.
همچنین مقامات محلی این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که با برقراری ارتباط با مناطق آسیب‌دیده به احتمال زیاد شمار تلفات این حادثه طبیعی افزایش می‌یابد.
سرعت حرکت این توفان هنگام عبور از روی خشکی بین 235 تا 275 کیلومتر در ساعت اعلام شده و از آن به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین توفان‌های ثبت شده تاکنون نام برده می‌شود.
بنابه گزارش‌های رسیده شدت توفان به حدی است که جنازه قربانیان در خیابان‌ها پراکنده هستند. همچنین صدها ساختمان که در مسیر عبور این توفان قرار داشتند، تخریب شده و آسیب دیده‌اند و برق مناطق گسترده‌ای در فیلیپین نیز قطع شده است.
همچنین رانش زمین، ارتباط از طریق راه‌های زمینی را در بسیاری از مناطق مرکزی این کشور مختل کرده است.
این گزارش می‌افزاید: بیش از یک میلیون نفر از مردم برای نجات جان خود و فرار از هایان، خانه‌هایشان را ترک کردند.
«ادواردو دل‌روساریو»، رئیس سازمان مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین گفت: سرعت بالای توفان باعث شده ابرهای باران‌زا به سرعت از روی خشکی عبور کنند و میزان بارندگی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، مدارس و اداره‌ها در مناطق آسیب‌دیده تعطیل هستند و تردد زمینی و دریایی مختل شده است.

 


معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا از کشف بیش از 2 تن انواع مواد مخدر طی 9 درگیری مسلحانه در مرزهای کشور خبر داد.
سردار جلال ستاره، در تشریح اقدامات مرزداران کشور طی هفته گذشته عنوان داشت: ماموران مرزبانی و دریابانی کشور با ورود اشرار و قاچاقچیان مسلح طی این هفته با انجام هزاران مورد کمین و گشت‌های زمینی، دریایی و هوایی موفق شدند از ورود چند باند قاچاق مواد مخدر و شرارت به کشور جلوگیری کرده و بیش از دو تن انواع مواد مخدر شامل یک تن و 245 کیلو حشیش، 518 کیلوگرم تریاک، 129 کیلوگرم هروئین و 219 کیلوگرم مرفین را کشف و ضبط کنند.
وی قاچاق را عامل رکود اقتصاد و تولید در کشور دانست و بر عزم جدی مرزداران در برخورد با این پدیده شوم تاکید کرد و افزود: طی هفته گذشته بیش از 300 دستگاه خودرو و 40 فروند شناور قاچاقچیان را توقیف کردیم که حاصل این اقدامات کشف ده‌ها میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق بود.

 


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آغاز خدمات‌رسانی گروه‌های اعزامی پزشکان و پرستاران اعزامی این مرکز از امروز به زائران حسینی کربلای معلی خبر داد.
سیدعلی ریاض گفت: در این برنامه 60 پزشک متخصص جراحی عمومی، داخلی، قلب، بیهوشی، بیماریهای عفونی، ارتوپدی و بیماریهای عمومی به عتبات اعزام خواهند شد.
وی افزود: دو گروه پزشکی اعزامی از کشورمان برای ارائه خدمات یاد شده از ششم تا 13 محرم در چادرهای امدادی هلال‌احمر مستقر خواهند شد.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: با استقرار گروه‌های یاد شده چهار دستگاه چادر بیمارستانی برای ارائه خدمات پزشکی به زائرین حرم حسینی(ع) برپا می‌شود.
وی اشاره کرد: همچنین مقدار یک تن دارو و ملزومات مورد نیاز پزشکی به کربلا ارسال شده که طبق روال گذشته خدمات سلامت به تمام زائران امام حسین(ع) از کشورهای بحرین، لبنان، پاکستان و در مجموع به شیعیانی که برای حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا به کربلای معلی آمده‌اند، ارائه می‌شود.
ریاض گفت: با هماهنگی عتبه مقدس امام حسین(ع) و جمعیت هلال‌احمر عراق چهار دستگاه چادر یاد شده در بین‌الحرمین، خیابان‌‌جمهوری، خیمه‌گاه و ضلع‌شمالی حرم حضرت ابوالفضل(ع) برپا می‌شود که با برپایی این چادرهای امدادی، خدمات پزشکی در مدت هفت روز به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارائه خواهد شد.

 


برخورد نفتکش با سواری
اهواز- خبرنگار کیهان:‌ مدیر حوادث فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه نفتکش با یک دستگاه خودرو سواری در محور اندیمشک پل زال سه نفر کشته شدند.
سید اسداله موسوی افزود: سه سرنشین خودرو سواری به علت شدت جراحات وارد شده در دم فوت کردند.
واژگونی خودرو
اراک- خبرنگار کیهان: واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پارس در جاده دلیجان- اصفهان یک کشته و یک مجروح داشت.
در این سانحه رانندگی که به علت سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو روی داد، راننده در دم جان باخت و سرنشین خودرو نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
مرگ 6 مسافر
زاهدان- فارس: رئيس پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: سانحه رانندگی در محور خاش- زاهدان بین سه دستگاه خودرو، پژو، پراید و کامیون کشنده شش کشته و دو مجروح بر جای گذاشت. مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.
ایوب شرافتی خاطرنشان کرد: در این حادثه علت وقوع تصادف بی‌احتیاطی از جانب راننده خودرو پژو به علت انحراف به چپ تشخیص داده شد.
کشف 3 کیلو هروئین
گچساران- فارس: فرمانده نیروی انتظامی گچساران از کشف و ضبط 3 کیلو و 200 گرم مواد مخدر از نوع هروئین از یک باند اصلی قاچاق مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی‌کرم بازیان افزود: 3 قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان که از جمله توزیع‌کنندگان اصلی مواد مخدر در گچساران و شهرستان‌های اطراف بودند، امروز با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان دستگیر شدند.
بازیان ادامه داد: یک دستگاه پژو 405 نیز در این زمینه ضبط و به مقامات قضایی تحویل شد. تحقیقات برای بررسی بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
تریاک با طعم گازوئیل
سمنان- فارس: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف یک محموله مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد و گفت: این محموله در باک ‌یک دستگاه کامیون به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.
محمدرضا میرزایی گفت: ماموران پلیس با دریافت اطلاعاتی در مورد حمل یک محموله مواد مخدر، موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند و سرانجام موفق به شناسایی مسیر انتقال محموله شدند.
در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
ضبط محموله زغال‌سنگ
سمنان- فارس: برابر اعلام معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان سمنان، ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود روز گذشته در اجرای همین طرح، به یک دستگاه کامیون، مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
ماموران پلیس در بازرسی از خودروی مورد نظر، مقدار 2 هزار و 800 کیلو زغال درختچه کویری طاق را که به صورت قاچاق حمل می‌شد، کشف کردند.
در این ارتباط، یک نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
کشف محموله اسباب‌بازی قاچاق
بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر دیروز گفت: ماموران انتظامی این استان موفق به کشف محموله اسباب‌بازی خارجی قاچاق به ارزش 27 میلیارد ریال شدند.
سرتیپ دوم حیدر عباس‌زاده، افزود: کالاهای یاد شده در 4 دستگاه تریلر بارگیری شده بود که در ایستگاه شهید سلاحی توسط ماموران منطقه انتظامی دشتستان کشف و ضبط شد.
وی گفت: اسباب‌بازی‌های یاد شده فاقد هرگونه مدارک گمرکی بودند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر به تعداد متهمان اشاره نکرد ولی گفت: براساس اظهارات متهمان محموله یاد شده برای فروش در بازار تهران از یکی از بندرهای جنوب کشور بارگیری شده بود.
مجرم رایانه‌ای به دام افتاد
سمنان- فارس: فرمانده انتظامی سمنان از شناسایی و دستگیری مدیر یک گروه 5 هزار نفره که برای اعضا ایمیل‌های مستهجن ارسال می‌کرد از سوی تیم رصد پلیس فتای استان خبر داد و افزود: گروهی با عنوان «دختر پسر ایرانی» که بالغ بر پنج هزار نفر عضو داشت از سوی تیم کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد که مدیر آن برای اعضای گروه، ایمیل‌های مستهجن ارسال می‌کرد.
محمد رضا میرزایی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد فرد مورد نظر در یکی از شهرستان‌های استان سمنان ساکن است که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی، عملیات دستگیری وی اجرا شد.
وی گفت: اقدام متهم که مهندس کامپیوتر است، مصداق هرزه‌نگاری در جامعه مجازی و اشاعه فحشا است و وی به همین جرم با تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.
دستگیری مجرم فضای مجازی
اراک- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس فتای استان مرکزی گفت: در پی اطلاعات مردمی مبنی بر فعالیت گروهی با راه‌اندازی وب‌سایت و عرضه فیلم و عکس غیرفرهنگی در فضای مجازی موضوع در دستور کار ویژه پلیس فتا استان قرار گرفت.
سرگرد مصطفی نوروزی افزود: پس از تحقیقات گسترده و فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و دستگیر شد.
کشف جسد
رشت- ایرنا: سرپرست هلال‌احمر رودسر گفت: با گذشت 10 روز از ناپدید شدن نفر دوم سرنشین قایق موتوری، عصر روز گذشته جسد این جوان در منطقه ساحلی دستک بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه از آب بیرون کشیده شد.
حسام ستوده افزود: جسد این فرد نیز مشابه نفر اول در تور صیادی ماهیگیران گیر کرده بود.به گفته وی دو جوان کلاچایی یکی 18 و دیگری 20 ساله عصر چهارشنبه هشتم آبان ماه جاری که با یک دستگاه قایق موتوری از بندرانزلی حرکت و قصد عزیمت به تله‌کابین رامسر را داشتند، به دلایل نامعلوم در سواحل شهرستان رودسر ناپاید شدند.

 


تعزیرات حکومتی قاچاقچیان گوشی تلفن همراه در آذربایجان غربی را 58 میلیون تومان جریمه کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، با توجه به گزارش مأموران گمرک مهاباد مبنی بر شناسایی و کشف 216 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه خارجی قاچاق، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و در شعبه تعزیرات حکومتی استان، مورد رسیدگی قرار گرفت.
پس از انجام تحقیقات لازم و طی مراحل قانونی با توجه به مستندات موجود در پرونده، شعبه مذکور متخلفین را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از 580 میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در حق صندوق دولت محکوم کرد.

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت از اجرای مجدد طرح آمایش سرزمینی برای توزیع جغرافیایی مؤسسات و دانش‌آموختگان پزشکی خبر داد و گفت: با تصویب مجلس، 30 درصد فارغ‌التحصیلان پزشکی در مناطق محروم جذب می‌شوند.
امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرد: گسترش ما در حوزه آموزش پزشکی باید هدفمند و متناسب با نیازهایمان باشد و مصرّ هستیم تا کیفیت آموزشی را بالا ببریم چرا که دانش‌آموختگان ما باید قادر به ارائه خدمات جدید باشند و بتوانند خدمات سطح بالاتری را به مردم ارائه کنند.

 


طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، مرضیه گرد به‌عنوان رئيس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده منصوب شد.
دیروز طی مراسمی مرضیه گرد به جای فرشته حشمتیان به عنوان رئيس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده معارفه شد.
تاکنون در آموزش و پرورش مسئولان و مدیرانی از قبیل رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، مدیر کل دفتر وزارتی، رئيس مرکز سنجش آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، مشاور مدیریت و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، معاون فرهنگی و پرورش، معاون آموزش متوسطه و رئيس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش تغییر کرده‌اند.

 


برخی کهنسالان شهر کنت در ایالت مریلندآمریکا برای اندوختن اندکی پس‌انداز غذای حیوانات خانگی را می‌خورند.
مرکز سالمندان فریدریکا محلی است که تعدادی از کهنسالان برای فعالیت، ایجاد ارتباط با دیگر افراد کهنسال و تأمین غذا به آنجا مراجعه می‌کنند.
بسیاری از سالمندان درآمد بسیار محدودی دارندکه این به معنای نداشتن پول کافی برای تأمین معاش است. برخی از آنها به جای پرداخت یک دلار برای خرید یک قوطی ماهی تن، ترجیح می‌دهند آن را برای خرید سه قوطی غذای سگ صرف کنند.
به گفته هافمن، مدیر اجرایی مرکز سالمندان فرید ریکا، بسیاری سالمندان در آن مرکز به طور متوسط ماهانه 1500 دلار درآمد دارند که پس از صرف بالغ بر 1400 دلار از این مبلغ برای اجاره‌بها، هزینه آب و برق، هزینه بیمه و نسخه‌های درمانی و سایر قبوض، در نهایت ماهانه 85 دلار برایشان باقی می‌ماند. هیچ‌کس با 85 دلار نمی‌تواند مایحتاج یک ماهش را تأمین کند. وقتی آنان مواد غذایی مناسب را دریافت نکنند سلامتیشان تحلیل می‌رود و در این صورت نیاز بیشتری به نسخه‌های درمانی پیدا می‌کنند که تأمین هزینه آن در توانشان نخواهد بود.
براساس گزارش موسسه امور خانواده گیسر، 9 درصد افراد 65 سال و بالاتر یعنی حدود 12 هزار و 300 نفر در دلاویر (Delaware) در فقر به سر می‌برند. این رقم برای سنین 18 تا 64 به 16 درصد یعنی 85 هزار و 700 نفر افزایش می‌یابد.
به گزارش فارس، در سال‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره حذف طبقه متوسط در آمریکا و تبدیل جامعه این کشور به دو قطب نامتوازن غنی و فقیر منتشر شده است. این پدیده البته با واکنش‌های اجتماعی نیز همراه بوده که مشهورترین آن، تظاهرات سرتاسری جنبش موسوم به 99 درصدی‌ها علیه دولت آمریکاست. هر چند این جنبش به دلایلی چون وجود سیستم سرکوب قدرتمند در آمریکا و نیز فقدان انسجام درونی و خلاء رهبری، از سطح اجتماعی به سطح سیاسی منتقل نشد، اما به عقیده ناظران، عدم انتقال مطالبات اجتماعی به سطح سیاسی، بر دامنه نفرت اجتماعی از طبقه یک درصدی افزوده و درجه خشونت‌های اجتماعی را افزایش داده است. پژوهشگران افزایش شمار قتل‌های جنون‌آمیز به وسیله سلاح‌های گرم در اماکن عمومی آمریکا را شاهدی بر این نفرت اجتماعی می‌دانند.

 



صدها اتومبیل و موتورسیکلت لوکس و گران‌قیمت روز جمعه در اتوبان شیخ زاید دبی رژه رفتند.
این اتفاق همزمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی خودرو در دبی انجام شد. ارزش هر یک از این خودروها دستکم بیش از 500 میلیون درهم امارات بود.

 


چینی‌ها که به انجام کارهای عجیب و غریب شهرت دارند و همواره با روش‌های طبخ غذای خود حاشیه‌ساز بوده‌اند، این بار دست به ابتکار دیگری زده‌اند.
از قدیم شنیده بودیم که بعضی‌ها از آب کره می‌گیرند، اما اینکه بشود از لجن فاضلاب روغن گرفت دیگه واقعا نوبره!
به تازگی خبری منتشر شده که براساس آن برخی اقوام چینی لجن فاضلاب را با روش خاصی تصیفه می‌کنند و از آن به جای روغن در پخت و پز استفاده می‌کنند.

 


همسر یاسر عرفات گفت که نتیجه آزمایش‌ها تایید می‌کند عرفات با ماده رادیو اکتیو پلونیوم مسموم شده بود.
«سها عرفات» این مطلب را پس از دریافت گزارش رسمی آزمایش‌های پزشکی قانونی در سوئیس از نمونه‌هایی از جنازه عرفات مطرح کرد.
گروهی از کارشناسان مرکز اشعه‌های فیزیکی در بیمارستان دانشگاه لوزان نوامبر گذشته با باز کردن قبر یاسر عرفات، از جنازه او نمونه‌برداری کردند. کارشناسانی از پزشکی قانونی در سوئیس، روسیه و فرانسه نمونه‌هایی را از جنازه یاسر عرفات برداشته بودند اما تاکنون تنها کارشناسان سوئیسی نظر خود را اعلام کرده‌اند.
سها عرفات افزود: این موضوع تمامی شک و تردیدهای ما را برطرف کرد و به صورت علمی تایید شد که درگذشت عرفات، طبیعی نبوده و هم‌اکنون دلیل علمی داریم که این مرد به قتل رسیده است.
همسر یاسر عرفات فرد یا حکومتی را به قتل عرفات متهم نکرد ولی گفت: رهبر تاریخی سازمان آزادیبخش فلسطین دشمنان بسیاری داشت.
گفتنی است، پس از مرگ یاسر عرفات در سال 2004 بسیاری انگشت اتهام را به سمت اسرائیل گرفته بودند. اسرائیل در دوونیم سال آخر حیات عرفات، او را در محل زندگی‌اش محاصره کرده بود.
با به دست آمدن این گزارش حقوقی، امکان شکایت در دادگاه‌های اروپایی برای تحقیق درباره قتل عرفات وجود دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10