(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19 آبان 1392 - شماره 20637

حدیث دشت عشق
موضوعی که رئیس فیفا در امارات رسانه‌ای کرد
درخواست ایران برای میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال
اخبار کوتاه از فوتبال
معرفی چهره‌های حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک
تمجید فدراسیون جهانی والیبال از ملی پوشان ایران
سرمربی خارجی برای تیم بسکتبال جوانان
انتخاب سرمربی فرانسوی برای تیم ملی اسکی
نظرات یزدانی در خصوص حضور ملی‌پوشان کشتی در لیگ
حضور قطعی ساعی در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد شهید «سید جواد سیدی»
شهادت زیر شکنجه کومله و دموکرات
شهید «سیدجواد سیدی» در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. با طی شدن دوران کودکی پا به دبستان گذارده و از 11 سالگی به کارگری می‌رفت.از سال 1355، فعالیت‌های سیاسی - اجتماعی خود را رسما آغاز کرد و با وجود اینکه نوجوانی بیش نبود، همراه با افراد انقلابی، به انجام تبلیغات علیه نظام ‌شاه می‌پرداخت.با پیروزی انقلاب در بهمن 57، زمینه را جهت فعالیت‌های سیاسی، مذهبی، مناسبتر از گذشته دید. او در آغازین روزهای پیروزی انقلاب، به تشکل «کمیته انقلاب اسلامی» پیوست. سپس با تشکیل «حزب جمهوری اسلامی» از فعالترین اعضای آن نهاد انقلابی به شمار می‌آمد. در آن روزها بدن عزیزش همواره آماج مشت و لگد منافقین قرار گرفت. در آن ماهها، همچنین با عضویت در کادر مرکزی «جهاد سازندگی» در شهرستان، به همراه دیگر افراد دلسوز، به روستاها مراجعه و جهت جمع‌آوری محصولات روستائیان، مشارکت می‌نمود. او پس از مدتی نهاد مقدس «بسیج» را به همراه چند تن دیگر از دوستانش تشکیل داد و به سازماندهی انبوهی از جوانان انقلابی از طریق آموزش نظامی و اردو پرداخت. او از اولین اعضای سپاه پاسداران قوچان بود که تا لحظه شهادت در واحد «اطلاعات» آن نهاد، فداکاری می‌نمود. از مهمترین فعالیت‌هایی که ایشان در آن سال‌ها انجام داد، تشکیل «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قوچان» بود که به عنوان بنیانگذار آن اتحادیه، صدها جوان دبیرستانی را جذب آن ارگان کرد.پس از گذشت یک سال از شروع جنگ ایران و عراق در سال 1360 عازم منطقه جنگی بستان شد. پس از مدتی در عملیات بزرگ فتح خرمشهر (بیت‌المقدس) نیز شرکت نمود و پس از رشادت‌های فراوان، در محور خرمشهر - شلمچه بر اثر اصابت ترکش دشمن مجروح شد و به شهرستان منتقل گردید. پس از بهبودی بار دیگر عازم دیار شهدای گمنام (کردستان) شد. با مخالفت مسئول سپاه از سپاه پاسداران قوچان استعفا کرد و به عنوان «بسیجی» از طریق سپاه مشهد راهی کردستان گردید.وی در عملیات «والفجر مقدماتی» در قسمت «اطلاعات عملیات» جهت ‌شناسایی گروهک‌های ضد انقلاب وارد میدان شد و روز بعد به همراه چند تن دیگر از پاسداران به محاصره و سپس اسارت نیروهای کومله و دموکرات در آمد و پس از تحمل 3 روز شدیدترین شکنجه‌های روحی و بدنی، در ماه رمضان و در تابستان گرم سال 1362، به شهادت رسید و پیکر پاکش همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) به طرز باشکوهی در قوچان تشییع و به خاک سپرده شد.شهید «سیدجواد سیدی»، سال 1342 در شهرستان قوچان متولد شد و در سال 1362 در کردستان به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال از پیشنهاد ایران برای میزبانی از بعضی بازی‌های جام جهانی قطر در ایران خبر داد.
سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال که چند روز پیش به تهران سفر کرد، برای دیدن فینال جام جهانی نوجوانان به امارات سفر کرد. او در نشستی خبری که در امارات برگزار کرد، سخنان جالبی را بر زبان آورد. به نوشته روزنامه‌ "ایلاف" عربستان، بلاتر در نشستی خبری از پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران برای همکاری با قطر در راستای برگزاری بعضی از بازی‌های جام جهانی 2022 در ایران خبر داد. به نوشته این روزنامه‌ عربستانی بلاتر دیروز وارد قطر شود تا در این باره با سران فدراسیون فوتبال مشورت کند. بلاتر در این نشست خبری، گفت: فدراسیون فوتبال ایران چهارشنبه گذشته به من پیشنهاد داد تا بعضی از بازی‌های جام جهانی قطر در ورزشگاه‌های ایران برگزار شود. پیش از این هم امارات چنین درخواستی را به فیفا داده بود.
پیشنهادی که 3 سال قبل مطرح بود
هر چند روز گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره اظهار نظر نکردند اما باید عنوان داشت که ایران پیش از این نیز تمایلش را برای میزبانی تعدادی از بازی های جام جهانی قطر اعلام کرده بود. در زمستان سال 89 بود که معاون رئيس جمهور وقت و رييس سازمان تربيت بدني در جمع خبرنگاران از اعلام آمادگي ايران براي كمك به قطر به منظور ميزباني جام جهاني 2022 و همچنين موافقت نسبي امير قطر با برگزاري برخي ديدارهاي اين جام جهاني در ايران خبر داد.علی سعیدلو گفت: امير قطر در نشستي كه داشتيم، اعلام كرد كه قطر مي خواهد كار بزرگي را در ميزباني جام جهاني انجام دهد و مي تواند در اين راستا از ايران كمك بگيرد. امير كشور قطر از اين پيشنهاد ما استقبال كرد و طبق قوانين فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) و در صورت استقبال قطري ها ، ايران مي تواند برخي ديدارهاي جام جهاني 2022 را برگزار كند. وي افزود: بدون ترديد برگزاري اين رويداد ورزشي در كشورمان علاوه بر ارتقاي جايگاه ورزشي ايران در جهان ، مي تواند ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي را مملو از تماشاگر كند. ورزش محلي براي گسترش دوستي‌ها و افزايش روابط كشورهاست و ما اين آمادگي را داريم تا ميزبان خوبي در كنار قطر باشيم.
زمان برگزاری جام جهانی
زمان برگزاری جام جهانی 2022 نیز یکی دیگر از موارد بحث است؛ در حالی که همیشه جام جهانی در اواخر بهار و روزهایی ابتدایی تابستان برگزار می شود، این بار فیفا در نظر دارد به واسطه گرمای بیش از حد قطر در این فصل از سال، جام جهانی را در اواخر پائیز برگزار کند. رئیس فیفا در این باره نیز گفت: مشاوره بر سرانتقال زمان برگزاری جام جهانی را از تابستان به زمستان آغاز کرده‌ایم. البته این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که در ماه نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) انجام شود نه ژانویه و فوریه (دی و بهمن) که قبلا مطرح بود. بلاتر این اظهارات را در حالی بیان کرد که در چند ماه گذشته ایده برگزاری مسابقات جام جهانی قطر را در ماه ژانویه و فوریه مطرح کرده بود. موضوعی که با واکنش زیادی از سوی اهالی فوتبال مواجه شد. حتی یکسری سازمان‌های ورزشی همچون فدراسیون جهانی اسکی با این تغییر احتمالی زمان برگزاری مخالفت کردند و آن را تداخلی آشکار با مسابقات جهانی رشته ورزشی خود تلقی کردند. در عین حال چهر‌ه‌ای همچون کارل هاینس رومینیگه، معاون باشگاه بایرن و رئیس گروه جی 14 نیز پیشنهاد داد اگر قرار به تغییر زمان سنت شده جام جهانی از تابستان است، بهتر است که پیکارهای جهانی 2022 قطر در ماه آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت ) انجام گیرد. همچنین میشل پلاتینی، رئیس یوفا و یکی از نامزدهای ریاست آینده فیفا نیز علاقمندی خود را برای برگزاری این پیکارها بطور دقیق در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) اعلام کرد.

 


کی‌روش یک روز زودتر به تایلند رفت
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال برای بررسی وضعیت زمین و هتل تیم ملی دیروز زودتر از اعضای تیم ملی راهی تایلند شد.اعضای تیم ملی هم بامداد امروز ساعت ۴ صبح به امارات و سپس تایلند رفتند.تیم ملی ساعت 30/15 روز پنج شنبه هفته جاری بازی برگشت خود مقابل تایلند در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا را برگزار می کند.همچنین لژیونرهای تیم ملی هر یک مستقیم خود را به اردوی تایلند می رسانند.
تحویل پرونده قهرمانی به هیئت رسیدگی به تخلفات
پرونده محسن قهرمانی روز سه‌شنبه هفته جاری از سوی هیئت تحقیق به ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران ارجاع خواهد شد تا این ستاد در مورد پرونده این داور تصمیم‌گیری کند.دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات با تایید این خبر گفت: ستاد رسیدگی به تخلفات در مورد این پرونده تصمیم‌گیری خواهد کرد که این پرونده به کمیته انضباطی ارسال شود یا نه اما آنچه که مسلم است اینکه مدارک جدیدی از دو هفته پیش تاکنون به پرونده اضافه شده است.
واکنش دایی به اظهارات کریمی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: الان برای من سربلندی پرسپولیس و خوشحالی هواداران حرف اول را می‌زند پس به خاطر آرامش تیمم فعلا سکوت می‌کنم.علی دایی در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی علی کریمی اظهار داشت: من به پرسپولیس آمده‌ام و کار خودم را برای موفقیت این تیم انجام می‌دهم و کاری به هیچ‌کس ندارم. به همین دلیل در قبال صحبت‌های آقایان فعلا حرفی نمی‌زنم و فقط سکوت می‌کنم تا ان‌شاء‌الله با آرامش تیمم به خواسته خودش برسد. وی در پایان خاطرنشان کرد: اما بهتر است هر کس درباره خودش حرف بزند و به مباحث دیگر کاری نداشته باشد.
بازی دوستانه جوانان ایران و ایتالیا
مدیرفنی تیم جوانان در مورد اردوی تیم ملی جوانان در ایتالیا،‌ گفت: تیم ملی جوانان اواخر آبان‌ماه به ونیز ایتالیا می‌رود و قرار است که در این اردوی پنج روزه دو بازی دوستانه داشته باشد.علی دوستی افزود: تیم جوانان در این اردو با تیم جوانان ایتالیا بازی می‌کند و با توجه به اینکه تیم‌های ملی جوانان از کشورهای دیگر هم در ایتالیا اردو دارند، رایزنی‌هایی برای انجام بازی با یکی از تیم‌ها در حال انجام است و اگر نهایی شود تیم جوانان دو دیدار دوستانه خواهد داشت.
حضور عالیشاه مقابل تراکتورسازی در پرده ابهام
همسترینگ مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در جریان بازی با استقلال خوزستان پاره شد.بنابر اعلام کادر پزشکی تیم فوتبال پرسپولیس آسیب دیدگی این بازیکن به پارگی عضلات همسترینگ مربوط می‌شود و برای بهبودی حداقل به دو هفته زمان نیاز است.کادر پزشکی ابراز امیدواری کرده است با توجه به میزان پارگی و شرایط جسمانی عالیشاه وی را تا بازی با تراکتورسازی آماده کند.
نیلسون از ایران می رود
نیلسون کوریا دروازه بان پرسپولیس امشب به مدت 5 روز به کشورش برزیل خواهد رفت تا مشکلاتش را برطرف کند از همین‌رو وی طی گفت‌وگو با دایی از او و حتی رویانیان اجازه گرفته است تا 5 روز دیگر به ایران بازگردد.
قهرمانی شاگردان لیپی در لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال گوانگژو چین موفق شد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل سئول، عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد.دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا عصر دیروز در کانتون چین میان تیم‌های گوانگژو و سئول کره جنوبی برگزار شد که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت دو تیم به تساوی سه- سه برسند؛ اما شاگردان لیپی به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف عنوان قهرمانی را بدست آوردند. دیدار رفت با تساوی دو - دو به پایان رسیده بود.در این بازی الکسون در دقیقه 58 ابتدا تیم میزبان را پیش انداخت؛ اما در ادامه دامیانوویچ بازی را در دقیقه 62 به تساوی کشاند تا در نهایت گوانگژو عنوان قهرمانی را بدست آورد.
استقلال خوزستان نقره داغ شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آخرین احکام و آرای خود درباره پرونده‌ها و شکایات واصله را صادر کرد که براین اساس تیم استقلال خوزستان به برگزاری یک بازی بدون تماشاگر محکوم شد.
مذاکره سالگادو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران
بازیکن پیشین تیم ملی اسپانیا گفت: صحبت‌های خوبی با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران انجام دادم.میشل سالگادو بازیکن پیشین تیم ملی اسپانیا درباره جلسه‌اش با کفاشیان و نبی که ظهر دیروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: صحبت کوتاهی درباره انجام بازی‌های دوستانه داشتیم و قرار است دراین‌باره بعداً صحبت کنیم. فعلاً صحبت‌های کلی را انجام دادیم و موارد جزئی‌تر را به جلسات بعدی موکول کردیم.

 


با تصویب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان و ارگانها و سازمانهای حاضر در مجمع انتخاباتی معرفی شدند.
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ظهر دیروز تشکیل جلسه دادند تا به بررسی و معرفی افراد حاضر در مجمع (مصوبات جلسه یکصدو هشتاد و سوم به تاریخ 14 آبانماه) بپردازند.اولین بخش جلسه مربوط به معرفی ورزشکاران حاضر در مجمع اختصاص داشت که طی آن مصوبه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک و نامهای معرفی شده از سوی این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براین اساس به ترتیب بهداد سلیمی(وزنه برداری)، حمید سوریان(کشتی فرنگی)، هادی ساعی (تکواندو)، محمود میران(جودو)، الهه احمدی (تیراندازی) و آرزو حکیمی(قایقرانی) انتخاب شدند.
در رابطه با نماینده مربیان و داوران نیز شهرام اربابی که پیش از این نیز با همین عنوان عضو مجمع بوده است، ابقاء شد.این گزارش حاکیست، در رابطه با نماینده دبیران کل کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی نیز علی قلمسیاه، دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیا تعیین و معرفی شد.در رابطه با کارشناسان خبره نیز نفرات زیر انتخاب شدند:کیومرث هاشمی، اصغر رحیمی‌، دکترمحمد دهخدا، رباب شهریان، دکتر فتانه هادوی و محمد جمشیدی (نماینده باشگاهها)
طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انتخابات این کمیته در تاریخ 25 آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد که زمان ثبت نام کاندیداها برای عضویت در پست های مهم هیات اجرایی از 25 آبانماه آغاز می‌شود.

 


فدراسیون جهانی والیبال در کتابی که به مناسبت آغاز رقابت‌های جام قهرمانان قاره ها در ژاپن به چاپ رسانده، این پیکارها را به طور کامل کالبدشکافی کرده و توضیحات آماری و تحلیلی مفصلی از تیم‌های حاضر در جام قهرمانان ارائه کرده است.
بر اساس اطلاعات موجود در فدراسیون جهانی حمزه زرینی با 190 بازی ملی، میدان‌دیده‌ترین و به نوعی باتجربه‌ترین بازیکن ایران محسوب می‌شود که در میان 10 بازیکن باتجربه جام قهرمانان رده هفتم را در اختیار داشته و در دوره گذشته این جام نیز به عنوان یک بازیکن مطمئن در زمین ایران عمل کرده و در رده سوم بهترین اسپکرها و رده چهارم بازیکنان امتیازآور جام قهرمانان جای گرفته است.
فدراسیون جهانی همچنین از سعید معروف به عنوان پاسوری که کاپیتان و تاثیرگذارترین بازیکن ایران است نام برده و برخی از موفقیت‌های او را برشمرده که باعث شده نقطه اتکا ایران در جام قهرمانان باشد. سید محمد موسوی عراقی انتخاب فدراسیون جهانی به عنوان ستاره تیم ملی ایران است که حالا سال‌هاست به عنوان یکی از بهترین مدافعین روی تور آسیا فعالیت می‌کند. او در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی امسال نیز موفق شد عنوان بهترین مدافع جهان را به خود اختصاص دهد. فدراسیون جهانی با اشاره به اینکه در میان تعداد بسیار زیاد اسپکرهای قدرتی و قطر پاسورهای تمام کننده معمولا کم پیش می‌آید که مدافعین روی تور تیم‌ها جایی در بین ستارگان داشته باشند، می‌نویسد؛ سید محمد موسوی و دیمیتری موزرسکی (روسیه) از این قاعده مستثنی هستند.

 


فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی جوانان مربی خارجی در نظر خواهد گرفت.
تیم بسکتبال جوانان ایران باید سال آینده در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شرکت کند و فدراسیون برای حضور قدرتمند در این مسابقات به دنبال مربی خارجی برای این تیم است. محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال با اعلام این خبر گفت: سال آینده قهرمانی آسیا برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل به دنبال جذب مربی خارجی برای تیم جوانان هستیم. برای این کار منتظر مشخص شدن وزیر جدید ورزش هستم تا مکاتبات‌مان را انجام دهیم. وی ادامه داد: قصد داریم یک مربی خارجی را با هماهنگی بچیروویچ برای تیم جوانان در نظر بگیریم. سعی مان این است که از مربی که انتخاب می‌شود در رده نوجوانان هم استفاده کنیم.

 


کریستوفر ماتازی فرانسوی برای 4 ماه هدایت تیم ملی اسکی ایران را برعهده گرفت.
دستمزد این مربی فرانسوی ماهیانه 5 هزار یورو بوده و قرار است تا پایان المپیک زمستانی هدایت تیم ملی آلپاین ایران را برعهده داشته باشد.او در گذشته سرمربی تیم ملی بانوان فرانسه بوده و 2 تن از ورزشکارانش در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان قهرمانی دست یافته‌اند.وی همچنین چندین سال در باشگاه‌های اسکی فرانسه مربیگری کرده است.

 


سرمربی تیم کشتی آزاد خونه به خونه بابل معتقد است که حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر باعث رونق کشتی می‌شود.
رضا یزدانی گفت: من با این نظر موافقم که حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر کشتی آزاد به این رقابت‌ها رونق می‌بخشد و به تیم‌ها انگیزه می‌دهد. این مساله در جذب اسپانسر و تماشاگر هم موثر خواهد بود. البته این نظر کادر فنی تیم ملی بوده که ملی‌پوشان در لیگ حاضر نباشند که باید به آن احترام گذاشت. یزدانی درباره بازگشت صادق گودرزی به تشک بیان کرد: همین که صادق در کشتی اول حاضر شد نشان از انگیزه بالای او دارد. او اگر در قالب خودش کشتی بگیرد به راحتی حریفان را شکست می‌دهد. دنیس چارگوش هم که برای صادق کری خوانده کشتی گیری نیست که بخواهیم او را بزرگ کنیم و صادق به راحتی می‌تواند او را شکست دهد. وی با بیان این که تیمش فعلا به جذب کشتی‌گیر خارجی نیازی ندارد، اضافه کرد: فکر نمی‌کنم در مرحله گروهی به کشتی‌گیر خارجی نیازی داشته باشیم، ولی باید شرایط سایر تیم‌ها را هم بسنجیم تا اگر احتیاج شد کشتی‌گیران خارجی جذب کنیم تا برای مراحل پایانی با تیم هماهنگ شوند.

 


دارند دو مدال طلای المپیک می گوید که از انتخابات رئیس فدراسیون تکواندو کناره گیری نمی کند.
هادی ساعی در مورد ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو گفت: دلیل حضور من به خاطر درخواست‌های خانواده تکواندو بود و اگر خانواده تکواندو این درخواست را از من نداشت هیچ موقع به این عرصه نمی‌آمدم. این که الان من وارد انتخابات شده‌ام دلیلش این نیست که فدراسیون عملکرد مطلوبی نداشته است، بلکه خواسته خانواده تکواندو است. پولادگر در این سال‌ها زحمات زیادی برای تکواندو کشیده است و نتایج خوبی را هم به دست آورده است. وی ادامه داد: بعد ازخواسته های خانواده تکواندو این توانایی را در خود دیدم که می‌توانم به تکواندو کمک کنم. قطعا اگر این توانایی را در خودم نمی دیدم جلو نمی‌آمدم. قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که آیا قصد کنار کشیدن از انتخابات را دارد؟ گفت: قرار نیست کنار بروم. وقتی آمدم تا پایان خواهم ماند.

 


*تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان ایران برای حضور در رقابت های بین‌المللی جام سایتی‌یف عازم روسیه می‌شود. این مسابقات روزهای 8 تا 11 آذرماه در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار می‌شود.
* روز دوم از رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با حذف شش نماینده کشورمان و کسب دو مدال برنز توسط دو عضو تیم جوانان کشورمان به پایان رسید. میلاد تیغی و علی بهبود دو عضو تیم جوانان کشورمان بودند که موفق به کسب مدال برنز شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10