(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20 آبان 1392 - شماره 20638

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
در پرتو وحی
اخبار ادبی و هنری
تشییع پیکر شهدای سانحه رانندگی سپاه در ارومیه
با حضور دانشجویان، مردم و اعضای شورای‌شهر برگزار شد
تجمع مدافعان حرم حضرت زینب(س) در مشهد
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:پرونده ترور دادستان زابل با سرعت در حال پیگیری است
مرز شلمچه 3 روز تعطیل شد
تشییع پیکر مطهر 8 یادگار دفاع مقدس در 4 شهر کشور
از محل کمک‌های مردم ایران
یک میلیارد و 800 میلیون تومان پروژه در عتبات عالیات در دست اجراست
عضو کمیسیون صنایع مجلس:جایگزینی باید برای ایران کد و شبنم انتخاب شود
قانون جدید فرزندخواندگی به زودی در کشور اجرا می‌شود
قیمت زعفران 20 درصد کاهش یافت
3 نیکوکار عنبرآبادی با دیه فرزندانشان حسینیه ساختند
کارشناس روابط بین‌الملل: موضع فرانسه نسبت به روند مذاکرات احتمالا تاکتیکی است
این عکس میلیون‌ها نفر را گریاند
دیروز با شعار یا حسین یا حسین (ع) برگزار شد
تجمع 20 هزار نفری دانش‌آموزان عاشورایی در میدان امام حسین (ع)
مدیر مسئول کیهان: اصلاح‌طلبان از پشت به تیم هسته‌ای کشورمان خنجر زدند
واکنش تل‌آویو به مذاکرات ژنو
اوباما تصمیم استراتژیک خود را گرفته است
پرداخت وام 15 میلیون تومانی به مددجویان
آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری 93 از 5 آذر
   


رهبر معظم انقلاب: ماجرای امام حسین علیه‌السلام، نجات‌بخش یک ملت نبود، نجات‌بخش یک امت نبود، نجات‌بخش یک تاریخ بود.

 


عذاب برزخی
قرآن مجید:
(عذاب آل فرعون) آتشی است که هر صبح و شام بر آنها عرضه می‌شود.
و روزی که قیامت بر پا شود (خداوند می‌فرماید:) آل‌فرعون را در سخت‌ترین عذابها وارد کنید.
سوره مومن - آیه 46

 


مبتذل‌سازان دیروز
به دنبال مجوز کارگردانی
بعد از حضور دائمی سردبیر سابق نشریه مستهجن «ستاره سینما» در سالهای پیش از انقلاب شنیده می‌شود وی علاوه بر نگارش یادداشتهای روز، شغل سردبیری و کار چرخانی تبلیغاتی این روزنامه را نیز برعهده گرفته است.
«پرویز. ن» پس از سردبیری نشریه ستاره سینما و همکاری با نخستین نشریه پورنوگرافی «این هفته» به همراه «م. صفار»، «عباس پهلوان»، «آرش سزاوار» و... که ساختمان آن در رژیم پهلوی در آتش قهر و اعتراض مردم مسلمان تهران سوخت، به فیلمسازی روی آورد که حاصل آن فیلمهای مستهجن «سه فراری» «حکیم باشی» و «خوش‌غیرت» بود که فیلم آخری به دلیل وجود صحنه‌های مملو از برهنگی از ترس اعتراض‌های مردمی به نمایش در نیامد.
وی پس از یک دوره همکاری نزدیک با «مصطفی-ش»، «ح-ف» و شعبان الف به آمریکا رفت و به همکاری با VOA پرداخت.
هم‌اکنون نیز چند سالی است که به ایران آمده و علاوه بر همکاری با «ماهنامه فیلم» به عنوان دلال آگهی و رابط بین نشریات و شرکتهای سینمایی به کار مشغول است. گفته می‌شود وی با سوءاستفاده از فضای موجود در صدد است تا با حمایت برخی از شرکتهای یاد شده، ضمن دریافت مجوز فیلمسازی اولین فیلمش را طی سی ساله اخیر کلید بزند.
حضور هنرمندان ۱۶ کشور
در جشنواره «مرگ بر آمریکا»
هنرمندان ۱۶ کشور در نخستین جشنواره «مرگ بر آمریکا» حضور می‌یابند.
به گزارش فارس، نشست خبری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا و همایش افول امپراطوری با حضور نادر طالب‌زاده دبیر همایش و میثم محمدحسنی دبیر اجرایی این جشنواره در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
طالب‌زاده درباره همایش «افول امپراطوری» گفت: اکثر میهمانان این همایش استادان دانشگاه هستند که اکنون در مرحله دعوت و رایزنی با آن‌‌ها هستیم.
او در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره تولید آثار هنری متناسب با سیاست‌های کشور در عرصه بین‌المللی توضیح داد: سیاست‌گذاری جدی در زمینه تولید آثار هنری نشده است و ما نیروهایی که در این عرصه بتوانند کار کنند، پرورش نداده‌ایم اگر چه فیلمسازان بسیار خوبی داریم اما بهترین‌های آن‌‌‌ها جشنواره‌ای می‌شوند و بیشتر سینمای هنری دارند تا سینمایی که به وضعیت سیاسی و مذهبی کشور در عرصه بین‌المللی بپردازد. با این حال بارقه‌هایی وجود دارد و کارهایی هم انجام شده و در حال انجام است که نشان می‌دهد استعداد لازم را در این زمینه داریم و در حال رسیدن به مرحله‌ای هستیم که با زبان بین‌المللی و تولید آثار هنری به مباحث سیاسی و دینی بپردازیم.
او با تأکید بر لزوم ایستادگی در برابر هجمه‌های غرب و آمریکا و تولیدات هالیوود علیه اعتقادات مسلمانان گفت: باید در برابر هجمه‌های هالیوود علیه ایران و اسلام کاری انجام شود چرا که آثار ضد ایرانی و ضد اسلامی آن‌‌ها به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود و ما هیچ اقدامی در برابر این فعالیت‌‌ها نکرده‌ایم و حتی شکایتی هم در برابر توهین به مقدسات مسلمانان از جمله پیامبر گرامی اسلام نکرده‌ایم. طالب‌زاده با تأکید بر تداوم برگزاری این نشست‌‌ها گفت: ما از این همایش‌‌ها و نشست‌‌ها در ایران کم نخواهیم داشت و روند آن رو به افزایش است بنابراین تصور می‌کنم که انعکاس خوبی در رسانه‌های جهان نیز خواهد داشت.
دبیر همایش افول امپراطوری در توضیح بیشتر چگونگی انتخاب میهمانان این همایش گفت: میهمانان ما بیش از 10 نفر خواهند بود که از افراد طراز اول رسانه‌های بین‌المللی هستند و شامل استادان دانشگاه، ‌نویسندگان و هنرمندانی می‌شوند که بخشی از آن‌‌ها مأمور دولتی بوده‌اند که بعد‌ها از کار برکنار شده‌اند و در رسانه‌های جهانی سانسور می‌شوند.
او درباره احتمال حضور هنرمندانی که علیه سیاست‌های آمریکایی فعالیت داشته‌اند در این همایش توضیح داد: ایده‌هایی برای حضور هنرمندان و یا نمایش آثار آن‌ها در این همایش داریم به طور مثال یکی از آن‌‌ها با هزینه شخصی خود فیلمی ساخت که به جریان پشت پرده واقعه 11 سپتامبر اشاره داشت و این فیلم در هیچ یک از سینماهای آمریکا امکان اکران پیدا نکرد و همچنین اولیور استون که تاریخ ناگفته آمریکا را در 10 قسمت مستند ساخت که این فیلم تاریخ 65 ساله آمریکا را به تصویر می‌کشد و به نوعی اعتراف به این سقوط امپراطوری آمریکاست. شاید بتوانیم از ایشان برای حضور در این همایش دعوت کنیم اما مدت زمان ما بسیار اندک است و این کمی به نظر بعید می‌رسد که عملی شود اما می‌توان امکان نمایش این 10 قسمت را فراهم کرد که مردم از نزدیک با ساخته ضد آمریکایی این فیلمساز آمریکایی آشنا شوند. ‌در بخش دیگری از این مراسم حسنی مدیر اجرایی جشنواره هنری «مرگ بر آمریکا» در سخنانی درباره این جشنواره توضیح داد: تاکنون در عرض یک هفته از زمان اعلام فراخوان، یک هزارو 500 نفر شرکت کرده‌اند که در میان آن‌‌ها هنرمندانی از 16 کشور دنیا به چشم می‌خورد.
وی افزود: در این دوره هنرمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اوکراین، عراق، صربستان، پاکستان،‌هلند، افغانستان، روسیه، بلژیک،‌سوریه و مونته‌نگرو و ... شرکت کرده‌اند.

 


آیین تشییع پیکر شهدای سانحه رانندگی لشکر 3 حمزه سیدالشهدای آذربایجان غربی روز یکشنبه در شهرستان ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین، صبح دیروز پس از قرائت زیارت عاشورا در حسینیه لشکر 3 حمزه سیدالشهداء پیکر شهیدان سرهنگ محمد عبدالله‌پور جانشین لشکر 3 عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سروان سجاد جباری بر روی دوش مردم ولایتمدار ارومیه تشییع شد.
فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان غربی، مسئولان و مدیران کل نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان، خانواده‌های معظم شهدا و کارکنان سپاه شهدا و لشکر 3 عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در این مراسم حضور داشتند.
پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر شهید سروان سجاد جباری در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد و پیکر سرهنگ محمد عبدالله‌پور به زادگاهش شهرستان شوط انتقال یافت.
شهید محمد عبدالله‌پور و همراهانش روز شنبه برای بازدید از مناطق مرزی و سرکشی به نیروهای مستقر در مرزهای پیرانشهر به منطقه عزیمت کرده بودند که دچار حادثه شده و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 


تجمع مدافعان حرم حضرت زینب(س) با حضور مردم، دانشجویان و اعضای شورای شهر مشهد در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در این شهر برگزار شد.
این تجمع با حضور پرشور دانشجویان و اعضای شورای شهرمشهد به دلیل هتک حرمت به حرم حضرت زینب(س) در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد برگزار شد.به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید فاطمی عضو شورای شهر مشهد و سخنران این تجمع اظهار داشت: امروز آمریکا و انگلیس اقدام به شورش و جنگ فرقه‌ای در سوریه کرده‌اند و نیروهای تکفیری در سوریه قتل‌عام گسترده به راه انداخته‌اند و امنیت داخلی سوریه را به هم زده‌اند.وی بیان داشت: امروز دولت‌های غربی و اسرائیل به دنبال سرنگونی رژیم سوریه و خلع سلاح حزب‌الله لبنان هستند و این مقطع همان پیچ تاریخی است که رهبرمعظم انقلاب در صحبت‌های اخیر خود به آن اشاره داشته‌اند.همچنین به گزارش ایرنا تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار انزجار خود را از اقدام وحشیانه حمله به حرم حضرت زینب(س) اعلام کردند.گفتنی است تروریستهای مسلح پنجشنبه شب گذشته حرم مطهر حضرت زینب(س) را در دمشق هدف چندین خمپاره قرار دادند که بیش از 20 مجروح از جمله دو زن و هشت کودک برجای گذاشت.

 


رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ترور و شهادت دادستان زابل و همکار شهیدش با سرعت، دقت و جدیت در حال پیگیری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم حمیدی» شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت «موسی نوری و مهدی مرئي» شهدای دادستانی زابل به خبرنگار ایرنا گفت:‌ تاکنون چند نفر مظنون دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به شناسایی عوامل اصلی این حادثه توسط مسئولان امنیتی و قضایی افزود: دستگاه قضایی برخورد با اشرار و مخلان امنیت و ناامن کنندگان جامعه را وظیفه ذاتی خود می‌داند و با عوامل شرارت، سرقت، قاچاق و سایر جرائم خشن طبق قانون برخورد قاطع می‌کند.
شهیدان موسی نوری دادستان زابل و مهدی مرئی راننده دادستانی چهارشنبه گذشته هنگام عزیمت به محل کارشان توسط چند شرور مسلح ناشناس در مقابل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) زابل به شهادت رسیدند.

 


معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: مرز شلمچه در ایام سوگواری امام حسین(ع) به مدت سه روز تعطیل است.
سیدعلی موسوی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: صادرات کالا از طریق مرز تجاری شلمچه به کشور عراق به علت مصادف شدن با ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، متوقف شد.وی ادامه داد: صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز زمینی شلمچه در روزهای دوشنبه 20 آبان و چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 آبان ماه به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل است.معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: ‌این تصمیم در آستانه فرا رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورا و به دلیل برگزاری آیین‌های سوگواری و عزاداری در کشور عراق صورت گرفت.موسوی اضافه کرد: هرگونه صدور محموله صادراتی به کشور عراق در روزهای مذکور از طریق مرز شلمچه ممنوع است و در این باره به تجار و بازرگانان فعال در مرز شلمچه اعلام شده تا از ارسال محموله‌های صادراتی در این ایام خودداری کنند.وی خاطرنشان کرد: مرز شلمچه در هفته جاری فقط در روز سه‌شنبه 21 آبان باز است و آغاز فعالیت مجدد مرز تجاری شلمچه از روز شنبه هفته آینده 25 آبان خواهد بود و بازرگانان دو کشور پس از بازگشایی مرز می‌توانند بار دیگر فعالیت‌های اقتصادی خود را بر پایه رویه‌های قانونی گذشته ادامه دهند.

 


پیکرهای پاک پنج شهید گمنام در گرگان و شهر قدس و جانشین لشکر 3 حمزه سیدالشهدا و همکارش در ارومیه و یک جانباز شهید در میاند‌رود تشییع شد.
پیکر پاک سه شهید گمنام که صبح دیروز به بهداری سپاه نینوا استان گلستان انتقال داده شده بود با حضور مردم گرگان و همرزمان شهدا تشییع شد.
به گزارش ایرنا، پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر فراز دستان مردم شهیدپرور گرگان برای خاکسپاری به سمت چهارراه امامزاده عبدالله(ع) تشییع شد.
بعد از پایان مراسم تشییع این شهدا، مردم گرگان با این شهدا وداع کرده و دو شهید برای تدفین به دانشگاه علوم پزشکی و یک شهید نیز به گروه مهندسی 45 جوادالائمه(ع) انتقال یافت.
همچنین به گزارش فارس، پیکر شهیدان سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله‌پور جانشین لشکر 3 حمزه سیدالشهدا و سرگرد پاسدار سجاد جباری با حضور گسترده جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی و آحاد مختلف مردم در باغ رضوان ارومیه تشییع شد.
بعد از تشییع پیکر این دو شهید، پیکر پاک شهید سجاد جباری در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد و پیکر سردار محمد عبدالله‌پور نیز برای خاکسپاری به شهرستان شوط اعزام شد.
پیکر جانباز شهید میاندرودی که در جریان حمله رژیم بعثی به نیروگاه شهید سلیمی نکا به افتخار جانبازی رسیده بود در زادگاهش روستای ورندان میاندرود تشییع شد.
سیدابراهیم خلیلی جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی پس از سال‌ها تحمل جراحات شیمیایی در سن 62 سالگی به همرزمانش ملحق شد.
وی که در بیمارستان بوعلی ‌سینا ساری دار فانی را وداع گفته بود سال‌ها از بیماری‌های ناشی از جنایات رژیم بعث در حمله به مردم ایران در مشکلات جسمی به سر می‌برد.
همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر، پیکر مطهر 2 شهید گمنام عملیات والفجر 8 و فاو پس از تشییع از مصلای شهر قدس در بوستان ولی‌عصر این شهرستان به خاک سپرده شد.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
یک میلیارد و 800 میلیون تومان پروژه عمرانی از جمله اجرای طرح جامع توسعه اماکن عتبات عالیات از محل نذورات مردم کشورمان در عراق در دست اجرا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در نخستین همایش تجلیل از خیرین خادم لرستانی عتبات عالیات با اعلام این خبر که از زمان تاسیس این ستاد در سال 81 تاکنون 300 میلیارد تومان از محل نذورات مردم کشورمان برای بازسازی عتبات عالیات هزینه شده است، افزود: معادل 1500 میلیارد تومان نیز پروژه مطالعه شده است که در مدت 5 سال آینده اجرا می‌شوند.
حسن پلارک گفت: یکی از آنها، طرح جامع توسعه حرم سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل(ع) تا شعاع حدود 250 تا 400 متر است که با ظرفیت 10 میلیون نفر اجرا می‌شود.
وی افزود: در قالب این پروژه تمام وقایع کربلا و عاشورا از جمله خیمه‌ها، نهرها، قتلگاه و غیره اجرا می‌شوند.
رئیس ستاد عتبات عالیات کشورمان از اجرای طرح توسعه حرم علوی در نجف اشرف، بیمارستان جنرال امام سجاد با ظرفیت 120 تخت واقع در کربلای معلا برای مداوای زائران، مجتمع خدماتی و رفاهی سیدالشهداء، هتل 250 تختخوابی فاطمه زهرا(س) احداثی توسط لرستانی‌ها فاز اول طرح توسعه حرم سیدالشهداء به نام صحن عقیله بنی‌‌هاشم در کربلا، طلاکاری گنبدهای امامان جوادین، اجرای طرح یاحسین و تعویض کامل سنگ داخلی شبستان، رواق‌ها، زیر بقعه حضرت و ساخت ضریح حضرت سیدالشهداء توسط مردم ایران از جمله اقدامات به عمل آمده در این راستا است.
پلارک گفت: بیمارستان‌ امام سجاد(ع) و هتل 250 تختخوابی فاطمه زهرا(س) تکمیل و تجهیز شده‌اند که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.وی گفت: با اجرای طرح‌های بازسازی و بهسازی اماکن متبرکه، آمار زائران این اماکن از سراسر جهان از حدود 40-50 هزار نفر در روز به چندین برابر افزایش یافته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: غیر از مسجد کوفه که متاسفانه ما غفلت کردیم و توسط هندی‌ها بازسازی شد، سایر اماکن متبرکه در عراق، با فرهنگ ایرانی و اسلامی بازسازی و بهسازی می‌شوند. رئیس ستاد عتبات عالیات کشور گفت: کتیبه‌های اماکن متبرکه با استفاده از اشعار ایرانی، ترکی و عربی نگاشته می‌شوند. در این مراسم از 14 خیر و خادم عتبات عالیات لرستان تجلیل شد.

 


عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بهتر است جایگزینی برای ایران کد و شبنم انتخاب کند که معایب آن دو را نداشته باشد.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد بخشنامه لغو طرح شبنم و ایران کد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بهتر بود وزارت صنعت اشکالات طرح شبنم و ایران کد را بررسی و برطرف می‌کرد.
وی افزود: وزارت صنعت می‌گوید برای تسهیل در امور مردم و حذف اقدامات دست و پاگیر این کار را انجام داده، اما از طرف دیگر این نگرانی وجود دارد که ممکن است قاچاق گسترش پیدا کند.
وی با بیان اینکه شاید بهتر بود وزارت صنعت اشکالات طرح را بررسی و برطرف می‌کرد، افزود: نظام توزیع باید به نحوی نظارت و ساماندهی شود و مبدأ و مقصد هر کالایی مشخص شود و ایران کد و شبنم با توجه به معایبی که داشت تا حدی این کار را انجام می‌داد.
فولادگر در واکنش به صحبت‌های وزیر صنعت در مورد قانونی کردن قاچاق توسط شبنم و ایران کد گفت: باید اثبات کنند که معایب این طرح بیشتر از محاسن آن است که در این صورت برای حذف قوانینی که مانع تجارت می‌شوند، مخالفتی نداریم.
برخی مدافعان طرح معتقدند با اجرای این دو طرح، مشخص بود هر کسی چه کالایی به چه میزان و به چه ارزشی وارد می‌کند و در کجا توزیع و فروخته می‌شود، این نظام آماری می‌توانست برای مالیات و توزیع ارز در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 


قانون جدید فرزندخواندگی بزودی در کشور اجرا می‌شود.
رئیس گروه مراقبت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مشهد گفت: در این قانون همه خانواده‌ها حتی آنها که فرزند دارند می‌توانند فرزند‌خوانده داشته باشند در حالی که در قانون قبلی، فقط زوج‌های نابارور می‌توانستند از بهزیستی فرزندخوانده بگیرند. رضا رزاقی افزود: در قانون جدید بانوان مجرد نیز می‌توانند برای پذیرش فرزندخوانده اقدام کنند که شرایط و جزئیات آن در آیین‌نامه اجرایی مشخص و به اطلاع خواهد رسید.وی گفت: قانون جدید فرزندخواندگی، با سپری شدن زمان دو هفته‌ای از هنگام درج در روزنامه رسمی، از هفته جاری در کشور اجرایی می‌شود.رزاقی افزود: دادگاه‌ها و مراکز قانونی، از 20 آبان آرای خود را براساس قانون جدید صادر خواهند کرد و ملاک واگذاری فرزند خوانده از این تاریخ، قانون جدید خواهد بود. رئیس گروه مراقبت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: در سازمان بهزیستی، اجرای این قانون منوط به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن است که براساس قانون، سازمان بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط، سه ماه برای تهیه این آیین‌نامه فرصت دارند.رزاقی افزود: خانواده‌هایی که از بیستم آبان تقاضای فرزندخواندگی خود را تسلیم مراجع قانونی کنند، براساس قانون جدید برای آنان تصمیم‌گیری می‌شود اما در صورتی که دادگاه آنان را واجد صلاحیت بداند، متقاضیان باید تا ابلاغ آیین‌نامه اجرایی جدید منتظر بمانند.

 


قیمت زعفران در خراسان‌رضوی حدود 20 درصد کاهش یافت.
نایب رئيس شورای ملی زعفران خراسان رضوی دیروز گفت:‌ این کاهش قیمت همزمان با آغاز برداشت زعفران در استان صورت گرفته است.
به گزارش واحد مرکزی خبر غلامحسین میری افزود: با این کاهش قیمت، هر کیلوگرم زعفران در خراسان رضوی بین 39 میلیون تا 43 میلیون ریال خرید و فروش می‌شود.
وی گفت: در زمینه قیمت زعفران، نرخ شاخصی وجود ندارد و دلال‌ها تعیین کننده نرخ هستند به طوری که برخی مواقع در یک روز تا 6 میلیون ریال افزایش قیمت در هر کیلوگرم زعفران داشته‌ایم.
نایب رئيس شورای ملی زعفران خراسان‌رضوی افزود: با توجه به نوسانات بسیار بازار، برای آنکه بتوانیم در بازارهای بین‌المللی حضور موفق داشته باشیم باید در بازار داخلی ثبات حاکم شود.
میری گفت:‌ اگر ابزار لازم در اختیار تولیدکننده و صادرکننده زعفران کشور گذاشته شود، هیچ کشوری توان رقابت با ما را نخواهد داشت.
وی افزود: در این زمینه دولت جدید اقداماتی را برای حمایت از این بخش آغاز کرده که حذف عوارض صادرات فله و بسته‌بندی بیش از 30 گرم زعفران از اقدامات دولت جدید در رفع محدودیت‌ها است و مشکل گرفتن تعهدات ارزی از صادرکنندگان نیز در حال حل شدن و تعلیق است.
نايب رئيس شورای ملی زعفران خراسان رضوی افزود: در صورتی که بازار ثبات نسبی یابد و دست دلال‌ها کوتاه شود، با توجه به حذف برخی محدودیت‌ها امیدواریم امسال صادرات زعفران 25درصد افزایش یابد.
هم‌اکنون بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 200 تن به کشت محصول زعفران اختصاص یافته و متوسط برداشت در هکتار حدود چهار کیلوگرم است که این میزان برداشت تا 12 کیلوگرم در هر هکتار قابل افزایش است.

 


امام جمعه عنبرآباد گفت: سه خیر روستای توکل‌آباد از توابع شهرستان عنبرآباد پول دیه فرزندانشان را برای ساخت حسینیه امام حسین (ع) هزینه کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر دیروز در حاشیه افتتاح حسینیه روستای توکل‌آباد این شهرستان اظهار داشت: سه خیر در روستای توکل‌آباد از توابع شهرستان عنبرآباد که فرزندان خود را در سانحه تصادف از دست داده بودند، پول دیه فرزندان خود را به ساخت حسینیه امام حسین (ع) در این روستا اهدا کردند.امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه این روستا تاکنون فاقد حسینیه بود و مردم در فضای آزاد برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کردند، افزود: این سه خیر برای شادی روح فرزندان خود یک حسینیه به متراژ 500 متر مربع زیربنا احداث کردند تا مردم بتوانند به راحتی در مکانی مناسب عزاداری کنند.

 


استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ساسکس با بیان این که بعید نیست موضع فرانسه با هماهنگی دیگر کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته باشد، تاکید کرد: مخالفت فرانسه با روند مذاکرات احتمالا تاکتیکی است.
کامران متین استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ساسکس، گفت: مخالفت فرانسه با روند مذاکرات می‌تواند اقدامی تاکتیکی با آگاهی دیگر کشورهای غربی محسوب شود و بعید نیست توافق برای اتخاذ چنین موضعی از سوی فرانسه با هماهنگی دیگر طرف‌های غربی صورت گرفته باشد.
وی در گفت‌وگو با تلویزیون بی.بی.سی فارسی افزود: بدون اطلاع از جزئیات مذاکرات، قضاوت در این باره خیلی مشکل است اما هیچ بعید نیست این موضع که معمولا از سوی ایالات متحده در گذشته اتخاذ می‌شد، اکنون فرانسه به نوعی اجرای آن را به عهده گرفته باشد.
به گزارش ایرنا، وی درباره حمایت فرانسه از مواضع روز گذشته نتانیاهو در قبال مذاکرات، گفت: فرانسه روابط نزدیکی با اسرائیل داشته و گروه‌های ذی‌نفوذ بسیاری از یهودیان در فرانسه هستند، اما قضاوت در این مورد مشکل است، چون این احتمال وجود دارد که قدرت‌های بزرگ تقسیم کاری میان خود داشته باشند که در آن، فرانسه موضع تندتری را اتخاذ کرده تا طرف ایرانی را به امتیازات کمتری راضی کند.

 


انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها شیعه عاشق اهل بیت علیهم‌السلام را منقلب کرد.
این عکس یک کودک عراقی را نشان می‌دهد که در مراسم عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام در عالم کودکانه سعی می‌کند با بطری آبی که در دست دارد، طفل شیرخواره امام حسین علیه‌السلام را سیراب کند.

 


بیش از 20 هزار دانش‌آموز تهرانی دیروز با حضور باشکوه در میدان امام حسین (ع) ضمن عزاداری به مناسبت شهادت نوجوان کربلا حضرت قاسم (ع) با ولایت تجدید میثاق کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در این مراسم که تحت عنوان «تجمع عاشقان ثارالله پیروان ولایت» برگزار شد دانش‌آموزان عاشورایی در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در حالی که پرچم‌های بزرگ سبز و قرمز در درست داشتند با پیشانی‌بندهای یا حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و یا زینب کبری (س) و یا قاسم‌بن‌الحسن (ع) و سردادن شعارهایی درپیروی از خط ولایت و در محکومیت استکبار جهانی خود را به میدان امام حسین(ع) رساندند و به عزاداری در رسای شهدای کربلا پرداختند. در این تجمع بزرگ که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد دانش‌آموزان مقطع متوسطه حضور داشتند.
این مراسم شامل عزاداری، مرثیه‌سرایی جمعی از مداحان برجسته اهل بیت (ع) و اجرای گروه سرود و دکلمه‌خوانی بود که توسط دانش‌آموزان برگزار شد.

 


اصلاح‌طلبان از پشت به تیم هسته‌ای کشورمان خنجر زدند و بار دیگر نشان دادند موفقیت دولت روحانی را برای خود کابوس می‌دانند.
مدیر مسئول کیهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: مدعیان اصلاحات با سیاه‌نمایی درباره شرایط اقتصادی کشور و ذوق‌زدگی همراه با ابراز اعتماد نسبت به آمریکا، تیم هسته‌ای کشورمان را در موقعیت «نیاز» و دشمن را در موضع «ناز» قرار دادند.
حسین شریعتمداری افزود: آنها می‌دانستند که مذاکره ترجمان دیگری از معامله و بده‌بستان است و هیچ عاقلی متاع خود را بی‌ارزش و دست خود را برای داد و ستد خالی معرفی نمی‌کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: بنابراین نمی‌توان اقدامات اخیر اصلاح‌‌طلبان را فقط یک اشتباه تلقی کرده و از کنار آن به سادگی عبور کرد. مخصوصا آنکه این جماعت سابقه خیانت در فتنه 88 را نیز در کارنامه خود دارند.
وی افزود: از این روی، مراقبت آقای روحانی و تیم هسته‌ای کشورمان نسبت به حرکت مرموز مدعیان اصلاحات که ناکامی دولت کنونی نقطه نهایی آن می‌باشد ضروری است.

 


مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند اوباما تصمیم استراتژیک خود را درباره پرونده هسته‌ای ایران گرفته و توافق با ایران تا دو هفته دیگر امضا می‌شود.
رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد: برخی از وزرای کابینه اسرائیل اعتقاد دارند، ایران و قدرت‌های جهانی تا دو هفته آینده مرحله نخست پیشنهاد مطرح شده در مذاکرات هسته‌ای را به امضا خواهند رساند به دلیل اینکه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا تصمیم استراتژیک خود را در این رابطه اتخاذ کرده است.
این وزرا در ادامه اظهار داشتند: گفت‌وگوهای هفته گذشته نخست‌وزیر اسرائیل با وزیر امور خارجه آمریکا که «بنیامین نتانیاهو» آن را بسیار دشوار توصیف کرده بود، تأثیر ملموسی بر نیت «جان‌کری» در توافق با ایران داشته است.
در همین حال منابع سیاسی مدعی شدند: دولت آمریکا در پی گمراه ساختن اسرائیل در رابطه با امتیازاتی که ایران به این کشور بر سر پرونده هسته‌ای داده نیست و در ادامه افزودند: اما آمریکا با این وجود از موضع خود به دلیل مطالباتی که ایران در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده عقب‌نشینی کرده و در نتیجه مضمون واقعی توافق را به اطلاع اسرائیل نرسانده و این آن چیزی است که باعث انتقادات شدید «بنیامین نتانیاهو» به این توافقنامه شده است.
همچنین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفت: اسرائیل جهان را متقاعد می‌کند تا از انعقاد یک توافقنامه بد با ایران خودداری کند.
اظهارات نتانیاهو بعد از پایان دور تازه مذاکرات ژنو میان ایران و گروه 5+1 مطرح شد. وی در بحبوحه مذاکرات نیز تلاش کرد به جامعه جهانی القا کند که توافق احتمالی میان 2 طرف به نفع ایران است.
همچنین «موشه یعالون» وزیر جنگ آن رژیم نیز هر گونه توافق بین ایران و غرب را «اشتباه تاریخی» توصیف کرد و مدعی شد که توافق مورد نظر این امکان را به ایران می‌دهد تا به پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود ادامه بدهد و افزود: کشورهای غربی نباید به «توافق بد» با ایران دست یابند، چنین توافقی راه تنفسی را برای تهران باز می‌کند.

 


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد 70 هزار فرصت شغلی شامل مشاغل خانگی و خرد از ابتدای سال تاکنون توسط این کمیته خبر داد و گفت: به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خانگی پنج میلیون تومان و به افراد متقاضی ایجاد مشاغل خرد 15 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
محمد امید با اشاره به اینکه در ابتدای سال قرار بود 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها برای مشاغل خانگی و خرد ایجاد شود، اظهار کرد: به دلیل اختصاص نیافتن منابع مالی تنها 220 هزار فرصت شغلی در این رابطه در سال جاری ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: منابعی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته برای حدود 120 هزار فرصت شغلی کافی است و منابعی نیز که در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گرفته برای ایجاد حدود 100 هزار فرصت شغلی مناسب است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه کمیته امداد تاکنون برای حدود 70 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، اظهار کرد: تاکنون موفق به وصول 800 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی شده‌ایم و باید برای ایجاد 120 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده مجموعا 1500 میلیارد تومان اعتبار وصول کنیم.
وی افزود: طبق آخرین گزارشات دبیرخانه ساماندهی مشاغل روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر، سایر دستگاه‌ها تنها موفق به اشتغالزایی برای 25 تا 30 هزار نفر شده‌اند که حدود 20 درصد آن چیزی است که باید به وقوع بپیوندد.
به گفته امید، کمیته امداد در سال 91 و در سطح کشور 250 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که مجموعا با پرداخت 1600 میلیارد تومان وام همراه بود.

 


مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام آزمون نیمه‌متمرکز دکتری 93 از پنجم آذرماه خبر داد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری93 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره از آزمون تا 11آذرماه فرصت دارند.
وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون فوق از دوشنبه چهارم آذرماه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، بنابراین داوطلبان می‌توانند در مهلت مقرر نسبت به خریداری کارت اعتباری ثبت‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب نیز اقدام و ثبت‌نام کنند.
توکلی در پایان از برگزاری این دوره از آزمون دکتری در روز جمعه 16 اسفندماه خبر داد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10