(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21 آبان 1392 - شماره 20639

سقف معافیت تحصیلی دانش‌آموزان 20 سال است
 از سوی پلیس راه اعلام شد
محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در جاده‌های کشور
رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد
آغاز بازرسی از بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی در استان‌ها
انهدام استودیوی زیرزمینی در تهرانپارس
از هفته آینده آغاز می‌شود
واگذاری 4 هزار مسکن به مددجویان بهزیستی
استمداد خانواده قائمشهری از نیکوکاران برای درمان فرزندانش
12 مصدوم نتیجه برخورد 2 بی‌آر‌تی در خیابان دماوند
در جاده‌های کشور رخ داد
24 کشته و 24 مجروح در حوادث رانندگی
حوادث کوتاه از کشور
وضعیت هوای پایتخت در تاسوعا و عاشورا
بحران شیر خشک‌های رژیمی
کشف 297 کیلوگرم هروئین در جیرفت
پیاده‌روی با کفش‌های 405 کیلویی
دستگیری مظنونان قاچاق کوکائین
توفان مرگبار هایان به چین رسید
قدردانی تروریست‌های داعش از عربستان
   


سازمان وظیفه عمومی سقف معافیت تحصیلی دانش‌آموزان را 20 سال اعلام کرد.
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام داشت: با تصویب قانون خدمت وظیفه عمومی در سال 90 سن مشمولان برای بهره‌مندی از معافیت تحصیلی دانش‌آموزی، از 24 سال به 20 سالگی کاهش یافته است.
دانش‌آموزانی که از مهر ماه سال 1391، در پایه اول دبیرستان شروع به تحصیل کرده‌اند براساس مقررات قانون وظیفه عمومی در همه رشته‌ها تا 20 سالگی تمام مجاز به ادامه تحصیل هستند.
گفتنی است دانش‌آموزانی که از مهر ماه 91 در پایه دوم دبیرستان به بعد، شروع به تحصیل کرده‌اند برای جلوگیری از بروز مشکل در شمول مقررات سابق وظیفه عمومی هستند که طبق ضوابط قبل، دانش‌آموزان رشته‌های کار و دانش یا فنی و حرفه‌ای تا پایان 22 سالگی و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی تا پایان 24 سالگی مجاز به ادامه تحصیل هستند.

 


محدودیت‌های ترافیکی ایام تاسوعا و عاشورا در جاده‌های کشور از سوی پلیس راه اعلام شد.
بنابر گزارش رسیده تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه تا ساعت 3 بامداد روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.
جاده کرج - چالوس
تردد انواع تریلر و کامیون از محور کرج - چالوس کماکان ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روز جمعه تا ساعت 3 بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روز جمعه تا ساعت 3 بامداد روز شنبه از 15 کیلومتری بالای مرزن‌آباد (دزبن) به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
جاده هراز
تردد تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای سه‌شنبه چهارشنبه و پنج‌شنبه و از ساعت 6 روز جمعه تا 3 بامداد روز شنبه از محور هراز ممنوع است.
جاده دماوند
تردد تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 تا روزهای سه‌شنبه چهارشنبه و پنج‌شنبه و از ساعت 6 جمعه تا 3 بامداد شنبه از محور تهران به قائم‌شهر و بالعکس ممنوع است.
جاده زاهدان - زابل
تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 تا 20 روزهای سه‌شنبه و جمعه از محور زاهدان - زابل و بالعکس ممنوع است.
محور قدیم قزوین رشت
تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 20 روز سه‌شنبه و همچنین از ساعت 8 تا 24 روزهای چهارشنبه و جمعه از محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس ممنوع می‌باشد.
محورهای استان قم
تردد وسایل نقلیه باربری (تریلی - کامیون - کامیونت) به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 24 روز جمعه از محورهای قدیم قم - تهران، قم - سلفچگان، کاشان - قم و بالعکس ممنوع می‌باشد و رانندگان این‌گونه وسایل نقلیه می‌توانند از محور سلفچگان ساوه تردد کنند. وسایل نقلیه باربری که از استان‌های مرکزی و اصفهان به سمت تهران در حرکت هستند باید از محور سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.تردد کلیه وسایل نقلیه باربری (تریلی - کامیون - کامیونت) به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 14 تا 24 روز جمعه که از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد) به طرف قم در حرکت هستند باید از مسیر سه راهی نطنز - مورچه‌خورت - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

 


رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از بازدید زندان‌های نیروی انتظامی در استان‌ها به دستور رئیس قوه قضاییه خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر نظارت سازمان زندان‌ها بر بازداشتگاه‌های سراسر کشور جلسات متعددی با نیروی انتظامی و مدیران استان‌ها برگزار شده است.
وی افزود: مقرر شده است که از کلیه بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی در استان‌ها بازدید شود.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: طبق بازدیدهای صورت گرفته از سوی مدیران استان‌ها از بازداشتگاه‌ها قرار شد ایرادهای بازداشتگاه‌هایی که شرایط نگهداری متهمان را ندارند برطرف شود و اگر بازداشتگاه‌هایی قابلیت اصلاح ندارد از پذیرش متهمان در آنجا خودداری شود.
اسماعیلی تصریح کرد: در این راستا تعاملات بسیار خوبی بین سازمان زندان‌ها و مجموعه نیروی انتظامی برقرار شده است و جلسات مداومی هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برگزار می‌شود تا آیین‌نامه‌ای که مورد تصویب ریاست قوه قضاییه قرار گرفته، اجرا شود؛ بنابراین مبنای کار ما آئین‌نامه مصوب رئیس دستگاه قضایی است.

 


رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری محمد دی‌جی و انهدام استودیوی زیرزمینی خبر داد.
سرهنگ علیرضا محرابی در تشریح این خبر گفت: در پی خبر واصله مبنی بر تشکیل استودیو زیرزمینی در منطقه تهرانپارس تهران توسط شخصی به هویت «م» معروف به «محمد دی‌جی» رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این فرد اقدام به تهیه آهنگ‌های زیرزمینی در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کند به نحوی که بعضی از این صحنه‌های ضبط شده در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است گفت: اکیپی از عوامل پایگاه چهارم پلیس امنیت در ساعت 18، روز16 آبان‌ماه امسال به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از بازرسی تعداد یک دستگاه گیتار و ارگ، دو دستگاه صدا ضبط‌کن پیشرفته، دو دستگاه آمپلی فایر، دو عدد میکروفن و پایه مربوطه، 5000 حلقه سی‌دی غیرمجاز، تعدادی تجهیزات ماهواره‌ای و یک دستگاه لپ‌تاپ کشف و همچنین متهم دستگیر شده را به مقر پلیس امنیت تهران بزرگ منتقل کردند.

 


معاون مشارکت مردمی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری بیش از 4هزار و 500 مسکن آماده به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: طی هفته آینده واگذاری آغاز می‌شود.
حسین بدخشان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور همانند دیگر دستگاه‌های دولتی متعهد شد در یک زمان‌بندی 100 روزه اقدامات و برنامه‌های خود را به دولت ارائه دهد، اظهار داشت: یکی از تعهدات ما در این بخش بحث ساخت مسکن و واگذاری آن به مددجویان بود.
وی تصریح کرد: با حمایت خیرین و نیکوکاران از هفته آینده واگذاری 4 هزار و 500 واحد مسکونی به مددجویان آغاز خواهد شد و در واقع این تعداد واحد از تعهدات بهزیستی در مدت 100 روزه به دولت است.
بدخشان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور در یک زمان‌بندی مشخص بنا دارد مشکل مسکن مددجویان و معلولان را برطرف کند و در همین زمینه اجرای طرح نهضت تامین مسکن معلولان بسیاری از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را برطرف کرده است.
معاون مشارکت مردمی بهزیستی بیان داشت: پرداخت بخشی از سهم مسکن معلولان از سوی خیرین و نیکوکاران و همچنین سازمان بهزیستی از تسهیلات ويژه ارائه شده به مددجویان تحت پوشش است.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
مادر قائمشهری با دو فرزند بیمار با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که نیاز به کمک‌های مالی خیران نیک‌اندیش برای درمان فرزندانش دارد.
ایمان پسر 24 ساله زهرا داشاب سرپرست خانوار به علت بیماری اعصاب و روان در بیمارستان شهید زارع ساری بستری و تحت درمان است و به علت حاد بودن بیماری و جراحی و تعویض مفاصل لگن‌ها به بیمارستان امام‌خمینی تهران منتقل تا تحت درمان قرار گیرد.
نرجس دختر 17 ساله‌اش که از بدو تولد به بیماری نارسایی‌های کلیوی و مثانه و پوکی استخوان مبتلا و شیمی درمانی می‌شود زانوی چپ وی نیز دارای کشکک مصنوعی است.داشاب که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی است درباره مشکلات زندگی‌اش می‌گوید: به دلیل مشکلات فراوان مالی قادر به ثبت‌نام دخترم در مدرسه نشدم و توانایی پرداخت اقساط و بدهی‌های بانکی را ندارم. وی هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های فرزندانش را خارج از توانش ذکر کرد و افزود: برای درمان بیماری‌های پسر و دخترم از افراد خیر و نیکوکار استمداد می‌طلبم.

 


بامداد دیروز در خیابان دماوند ایستگاه وحیدیه دو دستگاه اتوبوس BRT به شدت با یکدیگر برخورد کردند که طبق گزارش اورژانس، 12 نفر مصدوم شدند و حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است.
همزمان با اعلام خبر این حادثه به مرکز اورژانس تهران، آمبولانس ناحیه شرق در حال بازگشت از بیمارستان به پایگاه بود که با دریافت ماموریت جدید سریعا به محل تصادف رسید.
ماموران اورژانس در صحنه تعداد مصدومین را در ابتدا بالا اعلام کردند که بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خوروی فرماندهی به یاری مصدومان شتافتند.
با حضور اکیپ امدادی اورژانس تهران و انجام معاینات پزشکی مصدومان، در نهایت 12 نفر از مسافران به دلیل صدمات و جراحات وارده با اقدامات درمانی لازم به بیمارستان‌های امام حسین(ع) و سینا انتقال یافتند.
مصدومین شامل 4 نفر زن و 8 نفر مرد بین سنین 17 تا 56 سال هستند که 5 نفر از آنان به بیمارستان امام حسین(ع) و 7 نفر به بیمارستان سینا منتقل شدند.
گزارش ماموران اورژانس همچنین از وخامت حال یکی از مصدومان (خانم 33 ساله) حکایت دارد که با انجام اقدامات لازم پزشکی به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شده است.
در همین حال تشکری هاشمی معاون شهرداری تهران در اظهارنظری در رابطه با این حادثه ضمن غیرمهم دانستن حوادثی از این قبیل گفت: در مقایسه با تصادف روزانه هزار خودرو این حادثه چیزی نیست.
وی علت اصلی حادثه برخورد دو اتوبوس تندرو صبح دیروز را ناشی از خواب‌آلودگی راننده شیفت شب دانست.
وی بر خلاف نظر اورژانس تعداد مصدومین را شش نفر اعلام کرد و گفت: همگی مصدومین سرپایی درمان و مرخص شدند.

 


در حوادث رانندگی در جاده‌های مختلف کشور 24 نفر جان خود را از دست دادند و 24 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد، در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس مسافربری در محور لردگان- خوزستان 5 نفر کشته و 6 تن دیگر مجروح شدند که مجروحان این حادثه به بیمارستان شهدای لردگان انتقال یافتند. پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری علت این حادثه را خواب آلودگی راننده و انحراف به چپ کامیون اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس پلیس راه بم گفت: عصر یکشنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه کامیونت در محور بم- کرمان برخورد کرد که در اثر آن 5 نفر جان خود را از دست دادند و 14 نفر دیگر به بیمارستان شهرستان بم منتقل شدند.
به گفته وی علت این سانحه کم عرض بودن محور و انحراف به چپ اتوبوس بوده است.
فرماندار پاوه نیز گفت: براثر لغزندگی جاده کوهستانی روستای هجیج-سروآباد یک دستگاه خودروی تویوتای دوکابین شامگاه یکشنبه به دره سقوط کرد که در اثر آن 7 نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر نیز مجروح شدند. وی افزود: مصدومان در بیمارستان پاوه بستری شدند.فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: براثر حادثه رانندگی در محور جیرفت- بافت سه نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر هم مجروح شد.وی با بیان اینکه سانحه رانندگی مزبور بین یک دستگاه خودروی سواری پژو با یک دستگاه خودروی پراید رخ داده است گفت: علت این حادثه انحراف به چپ خودروی پراید بوده است. مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد براثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در آزاد راه تبریز-زنجان 4 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر هم مجروح شد.

 


کشف 32 کیلو حشیش
یزد- خبرنگار کیهان:ماموران عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
در همین هنگام یک دستگاه خودرو پژو 405 نیز به محض مشاهده توقف خودرو پراید، قبل از ایست و بازرسی اقدام به دور زدن کرد.
ماموران بلافاصله به پژو 405 ایست دادند که راننده با بی‌توجهی اقدام به فرار کرد و ماموران با شلیک تیر خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند. در بازرسی از خودرو 32 کیلو و 200 گرم حشیش معادل 17 بسته در صندوق عقب کشف و ضبط شد.
شناسایی محموله سوخت قاچاق
اراک- خبرنگار کیهان:7 هزار لیتر سوخت قاچاق در جاده خمین- گلپایگان از یک دستگاه خاور به دست آمد.
فرمانده انتظامی خمین گفت: ارزش تقریبی این سوخت قاچاق که از نوع گازوئیل می‌باشد، 100 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ اویسی افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر شد.
کارگران زیر آوار ماندند
کرمان- واحد مرکزی خبر: رعایت نکردن اصول ایمنی در پروژه فاضلاب شهری در شهر کرمان جان 2 کارگر را گرفت.
مومنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: در این حادثه که به علت بی‌احتیاطی پیمانکار در رعایت نکردن اصول ایمنی در پروژه یکی از خیابان‌های شهر کرمان رخ داده حدود 70 تن خاک از دیواره‌های کانال حفر شده فرو ریخت و 2 کارگر در زیر آن مدفون شدند که با تلاش آتش‌نشانی پس از 2 ساعت اجساد آنها از زیر خاک بیرون آورده شد.
بی‌احتیاطی قربانی گرفت
اراک- خبرنگار کیهان: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری ال‌90 با تیر برق فلزی، راننده خودرو به شدت مصدوم شد. وی پس از انتقال به بیمارستان در نتیجه صدمات وارده جان سپرد.
انهدام باند سرقت
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی یزد از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای با 57 فقره انواع سرقت به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال طی هفته گذشته در این استان خبر داد.
سرهنگ علیرضا خالقی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه‌دار به هویت «ع.ج» اهل و ساکن یزد شدند. وی در بازجویی پلیسی به 57 فقره انواع سرقت به ارزش پنج میلیارد و پانصد میلیون ریال با همدستی 7 نفر اعتراف کرد.
خالقی تصریح کرد: در این راستا 6 نفر دیگر به اتهام مشارکت در بعضی از سرقت‌ها و خرید اموال مسروقه دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.
برخورد با حفاران غیرمجاز
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی سیاهکل از دستگیری 4 حفار غیرمجاز آثار باستانی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رمضانعلی پورقاسم اظهار داشت: اکیپ‌های عملیاتی پلیس سیاهکل در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط چند نفر در یکی از روستاهای این شهرستان، بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شده و در عملیاتی غافلگیرانه 4 نفر را در حال حفاری غیرمجاز دستگیر کردند.
دستگیری یغماگران آثار عتیقه
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی تالش از دستگیری 12قاچاقچی آثار عتیقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عباس اسماعیلی اظهار داشت: کارآگاهان آگاهی تالش در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز افراد ناشناس در یکی از روستاهای دورافتاده این شهرستان، موضوع را مورد بررسی قرار دادند که طی آن پس از اطمینان از صحت گزارش، در عملیاتی غافلگیرانه 12 قاچاقچی آثار عتیقه را دستگیر کردند.
نجات معجزه‌آسا
یاسوج- واحد مرکزی خبر: راننده بویراحمدی پس از سقوط به دره 300 متری به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت. در حادثه‌ای عجیب در پیچ تنگ کناره محور یاسوج- بابا میدان یک دستگاه سواری پیکان از پیچ تند جاده خارج و پس از سقوط به ته دره 300 متری راننده آن بصورت معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد. سرهنگ سیاهپور فرمانده پلیس راه استان گفت: این خودرو به دلیل سرعت بالا و پیچ تند این جاده به ته دره سقوط کرد.
گریز از دست قاتل خاموش
مشهد- واحد مرکزی خبر: خواهر و برادر خردسالی که مشغول بازی در منزل بودند، وقتی متوجه طولانی شدن استحمام مادرشان شدند در مورد سلامت وی احساس خطر کرده، و اقدام به شکستن در حمام و تماس با اورژانس کردند. مادر این کودکان که دچار گازگرفتگی ‌و بیهوشی شده بود، با کمک همسایه‌ها و اورژانس به بیمارستان منتقل شد. حال وی مطلوب اعلام شده است.
قربانیان چاه
تبریز- خبرنگار کیهان: اجساد 2 نفر که در چاهی در جاده سنتو روبروی آذرگاز جان خود را از دست داده بودند،‌کشف شد.
پیکر بی‌جان این 2 نفر که در چاه 15 متری فوت کرده بودند، توسط مأمورین آتش‌نشانی ایستگاه شماره 2 تبریز، از محل حادثه بیرون آورده شد.این گزارش، اشاره‌ای به مشخصات فوت‌شدگان نکرده است.
پلمب واحد صنفی
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: یک واحد صنفی که قرص‌های غیرمجاز را به عنوان داروهای ترک اعتیاد، لاغری و مکمل‌های جنسی توزیع می‌کرد پلمب، و مقادیر زیادی از این قرص‌ها کشف شد. سرهنگ کاظم‌زاده افزود: 3 هزار و 484 عدد انواع قرص‌های بدنسازی، مکمل‌های جنسی غیر مجاز و 104 عدد شیشه شربت غیرمجاز از این واحد صنفی به دست آمد و متهم پس از دستگیری و تکمیل پرونده تحویل محاکم قضایی شد.
توقیف خودرو متخلف
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: تیم گشت پلیس راه اصفهان- تهران در حین کنترل سرعت خودروهای عبوری در آزادراه امیرکبیر استان به یک دستگاه سواری ‌کیا که با سرعت غیرمجاز و مخاطره‌آمیز در حرکت بود، دستور ایست دادند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: خودروی سواری یاد شده در نهایت متوقف و پس از بررسی دوربین‌های کنترل سرعت مشخص شد که 197 کیلومتر سرعت داشته است.
خودرو یاد شده توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

 


کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده، تهران بارانی می‌شود، گفت: اواخر هفته جاری سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود که با بارش باران در بسیاری از نقاط کشور همراه خواهد بود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس برای امروز تهران بارش باران را پیش‌بینی کرد.
کارشناس هواشناسی افزود: به قدری چشمه‌های تولید گرد و غبار زیاد شده که غلظت گرد و غبار در این کلانشهر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه تهران تبدیل به جزیره گرمایی شده است، ادامه داد: امروز آسمان با شدت قابل ملاحظه در تهران باران می‌بارد که همین اتفاق می‌تواند از غلظت آلودگی هوا بکاهد.
وی درباره بارش باران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان داشت: احتمال بارش باران طی روز تاسوعای حسینی در تهران دور از انتظار نیست اما در روز عاشورای حسینی آسمان پایتخت نیمه ابری خواهد بود.
کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه سه‌شنبه هفته جاری از شدت بارندگی‌ها در استان‌های واقع در نیمه‌غربی کشور کاسته می‌شود افزود: آسمان تهران فردا نیمه ابری خواهد بود.اصغری از ورود موج جدید بارشی به کشور در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: این موج در ابتدا استان‌های واقع در نیمه غربی کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که در روز تاسوعای حسینی شاهد بارش باران در استان‌های مزبور خواهیم بود.
به گفته وی، شدت‌ بارش‌ها طی روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر قابل توجه خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در پنج‌شنبه (عاشورای حسینی) این سامانه مناطق نیمه شرقی کشور را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: بر همین اساس شاهد بارش باران در مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و جنوبی، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
اصغری بیان داشت: این موج تا شنبه هفته آینده برخی استان‌ها به ویژه استان‌های واقع در جنوب شرق کشور را درگیر می‌کند.

 


عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه هنوز در خصوص شیر خشک‌های رژیمی وضعیت بحرانی وجود دارد، گفت: مسئولان امر در جهت رفع نگرانی‌های خانواده‌هایی که نیازمند این نوع شیر خشک هستند، فکر اساسی کنند.
دکتر محمدرضا دری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: شیر خشک‌های رژیمی برای نوزادان نارس و آن دسته از نوزادانی که به هر علتی قابلیت هضم شیر خشک‌های عادی را ندارند استفاده می‌شود.
وی افزود: بخش عمده این شیر خشک‌ها وارداتی بوده که به دلیل مشکلات تخصیص «ارز» و واردات تامین و توزیع آنها وضعیت مطلوبی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های مصرف‌کننده این نوع شیر خشک‌ها از نظر روانی نگران بوده و احساس امنیت در جهت تهیه شیر خشک رژیمی نوزاد خود ندارند.

 


فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: 297 کیلوگرم هروئین به همراه 19 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی سواری در این شهرستان کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا از جیرفت، سرهنگ عباس ابراهیمی افزود: این میزان مواد مخدر شامگاه یکشنبه در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در بخش ساردوئیه جیرفت کشف شد.
وی ادامه داد: قاچاقچیان مواد مخدر حین درگیری از نارنجک استفاده کردند که خوشبختانه نارنجک عمل نکرد و به علت شرایط کوهستانی منطقه و پوشش گیاهی متواری شدند و عملیات برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.
سرهنگ ابراهیمی گفت: صبح دوشنبه نیز یک خانم سه کیلوگرم تریاک را به کمر خود بسته بود که ماموران انتظامی ساردوئیه به این فرد مظنون شدند و در بازرسی این میزان مواد مخدر کشف شد.
وی اضافه کرد: دو نفر در این رابطه دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی سمند نیز توقیف شد.

 


یکی از مهمترین جنبه‌های یک کفش مناسب سبک بودن آن است اما «ژنگ فوکسینگ» مردی 51 ساله است که یکی از عجیب‌ترین کفش‌های دنیا را پا می‌کند و روزانه کمی با آنها قدم می‌زند. این مرد هر روز صبح کفش‌های آهنی به پا می‌کند که 405 کیلوگرم وزن دارد.
این مرد چینی راه رفتن با کفش‌های سنگین را بسیار ساده و بی‌اشکال می‌داند و از جوانی با کفش‌های سنگین راهپیمایی می‌کرده است. او در ابتدا با استفاده از آهن‌های باقی مانده از کارگاه‌های آهنگری کفشی با 30 سانتی‌متر طول و 20 سانتی‌متر عرض ساخت.
این کفش ابتدا 70 کیلوگرم وزن داشت اما به مرور به وزن آن اضافه شد و حالا 40 سانتی‌متر ارتفاع دارد و وزن زوج آن‌ها به 405 کیلوگرم می‌رسد. این وزن نزدیک به 7 برابر وزن بدن خودش است ولی مشکلی برای او به وجود نمی‌آورد.
او کفش‌ها را در حیاط خانه‌اش نگهداری می‌کند و به گفته خودش باید روزانه حداقل 100 متر با این کفش‌ها پیاده‌روی کند. او قصد دارد باز هم وزن این کفش‌ها را افزایش دهد زیرا این روزها کفش‌هایش برای او سبک شده‌اند.

 


مقامات ونزوئلا از دستگیری 22 مظنون در ارتباط با کشف محموله بزرگ کوکائین در هواپیمای شرکت «ایرفرانس» خبر دادند.
این محموله بزرگ کوکائین که در 31 چمدان جاسازی شده بود از فرودگاه «کاراکاس» به طور قاچاقی به داخل هواپیمای عازم فرانسه منتقل شده بود.
بنابر اعلام مقامات ونزوئلایی در رابطه با این محموله کوکائین، 22 نفر از جمله نیروهای گارد ملی این کشور و تعدادی از کارمندان فرودگاه و شرکت هواپیمایی ایرفرانس دستگیر شدند.
اوایل این ماه نیز بیش از یک تن کوکائین در فرودگاه «چارلز گائول» فرانسه، کشف و ضبط شد.
گزارش‌ها حاکیست ارزش این محموله حدود 270 میلیون دلار بوده و یکی از بزرگترین محموله‌های موادمخدر وارد شده به فرانسه است.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، دفتر مقابله با موادمخدر و جرائم سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: در ونزوئلا مقدار قابل توجهی کوکائین تولید می‌شود اما این کشور یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت کوکائین از کلمبیا، پرو و بولیوی به آمریکا و اروپا است.

 


توفان هایان با کم کردن سرعت خود بعد از عبور از فیلیپین و ایجاد خسارت‌های زیاد به چین رسید.
به گزارش فارس توفان هایان که از فیلیپین گذشته و ویرانی‌های بسیاری پشت سر خود برجای گذاشته است، با کم کردن از سرعت خود و از دست دادن قدرت تخریبی فراوان، به آرامی به مناطق گردشگری در سواحل چین نزدیک شده است.
دولت چین با اعلام وضعیت زرد در منطقه، پروازها را لغو کرده و تمامی اماکن عمومی و آموزشی به حالت تعطیل درآمده است.
بنابر اعلام صلیب سرخ توفان هایان جان بیش از 10 هزار نفر را در فیلیپین گرفته است و صدها هزار فیلیپینی را بی‌خانمان کرده است.
بنا به این گزارش، نیروهای ارتش فیلیپین در مناطق آسیب دیده مشغول جمع‌آوری اجساد هستند. به دلیل قطع خطوط برق و تلفن، رانش زمین و قطع ارتباط زمینی با مناطق توفان‌زده ارائه اطلاعات دقیق در مورد تلفات جانی و مالی ممکن نیست.

 


گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با صدور بیانیه‌ای از کمک‌های مالی و تسلیحاتی و دیگر خدمات بی‌دریغ سعودی‌ها قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه الاخباریه، در این بیانیه با اشاره به کمک‌های مالی و تسلیحاتی سعودی‌ها به داعش و نیز جذب و اعزام تروریست‌ها از سوی آل سعود به سوریه از خدمت جدیدی که «خادمه مجاهد» نامیده شده‌اند خبر داده شده است.
این در حالی است که برخی منابع سوری و کارشناسان گروه‌های تروریستی اعلام کردند: عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارتباط مستقیمی با گروه‌های تروریستی دارند و فعالیت خادمه‌های مجاهد را احتمال در راستای جهاد نکاح دانستند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10