(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21 آبان 1392 - شماره 20639

حدیث دشت عشق
16 عضو مجمع انتخاباتی با تصمیم هیات اجرایی برگزیده شدند
انتقادات اهالی ورزش از انتخاب‌های تازه کمیته ملی المپیک!
اخبار کوتاه از فوتبال
تداوم فعالیت‌های سجادی در وزارت ورزش و جوانان
روایت ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان از دیدار با مقام معظم رهبری
ایران - تایلند؛ دیداری رسمی اما مشابه بازی تدارکاتی
بازگشت ذوب‌آهن و ماهان به لیگ برتر بسکتبال
سرمربی جدید تیم ملی تکواندو از امروز در اردو
حمایت سلیمی از مربیگری توکلی در تیم ملی وزنه‌برداری
   


به ياد سردار شهيد«علي ملاحي» سرداركربلایی
يکي از روزهاي سال 1337 هـ . ش که نور ماه کوچه پس کوچه‌هاي شهر ايلام را جلوه‌اي ديگر داده بود، صداي نوزادي سکوت شب را در هم شکست. چه صداي آشنايي بود، صداي آن نوزادي که بعد‌ها سراسر زندگي اش با جهاد و حماسه گذشت و با عاقبتي نيکو به بستان اسماعيل، روز عيد قربان به قربانگاه عشق رفت‌.غلامرضا نام شايسته‌اي بود که خانواده اش بر او نهادند تا که او را به غلامي هشتمين ستاره ازآسمان تا ابد نوراني عصمت و طهارت (ع) بگمارند. شهيد ملاحي از مقطع سوم راهنمايي تا اخذ ديپلم، تحصيلاتش را همراه با فعاليت‌هاي انقلابي ،مذهبي و شور و احساس عميق سياسي سپري کرد.انقلاب که پيروز شد اوبر فعاليت هايش افزود، روزها در سنگر کسب علم مي کوشيد و شب ها به نگهباني از دستاوردهاي انقلاب و ايفاي رسالت سياسي مذهبي خود مي پرداخت. با آغاز جنگ به نداي باطني‌اش که خروش بي‌امان عليه خصم بود.پاسخ مثبت داد و به جبهه رفت. اودر مدت حضورش در دفاع از دين وناموس وکشور حماسه‌هاي زيادي آفريد.سردار ملاحي با گذراندن بالاترين آموزش نظامي وقت (دافوس) و با پذيرش فرماندهي واحدهاي اطلاعات و عمليات و طرح و عمليات،لشگر11اميرالمومنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سکان هدايت اطلاعاتي و عملياتي اين يگان رادر عمليات بزرگ والفجر 5،والفجر 9،والفجر 10‌،کربلاي 1،کربلاي 2 ،کربلاي 5 ،کربلاي 10 ،نصر 4 و نصر 8 را بر عهده گرفت‌.روحيه معنوي و سر شار از عشق به ولايتش سر انجام، او را چون اسماعيل (ع) در عيد قربان به قربانگاه برد و از جمع ياران سبز پوش به سوي ياران شهيدش پر‌کشيد. اودراسفند‌ماه سال 1366پس از سال‌ها مجاهدت وحماسه آفريني به آرزوي ديرينش‌، شهادت رسيد و در جوار رحمت الهي با دلي آسوده ناظر اعمال و رفتار ماست.

 


سرویس ورزشی-
تصمیم تازه کمیته ملی المپیک برای انتخاب 16 عضو مجمع انتخاباتی این کمیته که آذرماه برگزار می‌شود، انتقاد اهالی ورزش را به دنبال داشت .
اواخر آبان ماه بود که در دیدار اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با سرپرست وقت وزارت ورزش و جوانان (صالحی امیری) تصمیم گرفته شد تا تاریخ نهایی برای انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین شود. این تاریخ روز 25 آذرماه آینده خواهد بود و ثبت نام ها از تاریخ 11 آذرماه آغاز می شود. طی روزهای اخیر دیگر خبری از انتخابات کمیته ملی المپیک نبود تا اینکه یک روز پیش از رای گیری انتخاب وزیر ورزش پیشنهادی دولت در مجلس(نصرالله سجادی) کمیته ملی المپیک با گذاشتن خبری روی خروجی سایت خود از انتخاب 16 عضو حاضر در مجمع انتخابات آذرماه خبر داد. بر این اساس بهداد سلیمی، حمید سوریان، هادی ساعی، محمود میران، الهه احمدی و آرزو حکیمی (نماینده ورزشکاران) ،فتانه هادوی، اصغر رحیمی، کیومرث هاشمی، محمد دهخدا، محمد جمشیدی و رباب شهریان (کارشناسان خبره) ،علی قلم سیاه (نماینده دبیران کل کنفدراسیون های آسیایی و جهانی) و شهرام اربابی (داور منتخب) انتخاب شدند.
انتقاد از انتخاب های تازه
اما از این جا بود که انتقادات نسبت به تصمیم کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک بابت انتخاب افرادی که اسامی آنها آورده شد، آغاز گردید. در نخستین اقدام، گروهی مدعی شدند که انتخاب 16 عضو مجمع انتخاباتی آن هم یک روز قبل از رفتن نصرالله سجادی به مجلس برای گرفتن رای اعتماد، نمی‌تواند تصمیم خوبی برای ایجاد اتحاد بین کمیته و وزارت باشد. گروهی دیگر هم بر این باور بودند که در دوره های گذشته انتخاب این 16 عضو با تصمیم رئیس سازمان تربیت بدنی یا وزیر ورزش و 5 کارشناس خبره بود، اما با تغییر اساسنامه این اختیار از وزیر ورزش گرفته و به کمیته ملی المپیک سپرده شد. با چنین شرایطی توقع از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک می رفت که در این خصوص با مسئولان وزارت ورزش هم مشورت کنند، اما این اقدام نیز صورت نپذیرفت. اما این پایان انتقادات نبود؛ روز گذشته مشخص شد که علی قلم سیاه در حالی به عنوان نماینده دبیران کل کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی انتخاب شده که او نزدیک به یک ماه پیش از سمت خودش استعفا داده و دیگر دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیا نیست.
شبهاتی که مطرح شد
هر چند که اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییر کرده و هیات اجرایی از نظر قانوین تخلفی را مرتکب نشده اما انتخاب این 16 نفر آن هم درست 24 ساعت پیش از رای گیری برای انتخاب وزیر ورزش در مجلس، شبهاتی را مطرح می سازد. از جمله شائبه‌های مطرح شده که این روزها مرتب شنیده می شود، این است که هیات اجرایی تصور می‌کرده نصرالله سجادی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد و چون خود سجادی مدیری ورزشی است، احتمال دارد که در انتخابات کمیته ملی المپیک اعمال نظر کند. به همین دلیل عجولانه تصمیم به انتخاب «16 عضو خودی» شده تا ابتکار عمل از وزارت ورزش و جوانان گرفته شود.
جالب اینکه تمام این فعل و انفعالات در شرایطی رخ می‌دهد که کمیته ملی المیپک همیشه در شعارهایش روی تفاهم و تعامل با وزارت ورزش و جوانان تاکید دارد اما در عمل اهالی ورزش شاهد آن نیستند!

 


قهرمانی تبرئه می شود؟
آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از احتمال تبرئه شدن محسن قهرمانی خبر داد و گفت: تا الان هيچ تخلف خاصي در اين پرونده مشاهده نکرديم. بارها تاکيد کردم که جامعه داوري ما پاک است. فساد فوتبال نسبت به بخش‌ها و ساير صنوف، بسيار کمتر است اما چون در ورزش نوک تيز تمامي رسانه‌ها در آن وجود دارد، هرچه که هست را برجسته‌ نشان مي‌دهد در حالي که خيلي از اتفاقات با همه سروصدايي که دارد، مشکل خاصي ندارد.
مرفاوی جانشین مایلی کهن در صبا
مسئولان باشگاه صبا محمد مایلی‌کهن را در پایان نیم‌فصل اول برکنار کردند و صمد مرفاوی را به عنوان سرمربی این تیم برگزیدند. مرفاوی پیش از این نیز هدایت صبا را بر عهده داشت.
لیست خریدهای نیم فصل قلعه نویی
امیری معاون اجرايي باشگاه استقلال در خصوص نقل و انتقالات اين تيم در نيم‌فصل گفت: امير قلعه‌نويي ليست بازيکنان مدنظر خود را در اختيار باشگاه قرار دادند و ما هم بر اساس اين فهرست با نفرات مدنظر سرمربي تيم وارد مذاکره شده‌ايم. درلیست خریدهای استقلال نام ایمان مبعلی، اسماعیل شریفات، مهرداد اولادی دیده می شود.
بازیکنان امید در پرسپولیس
تيم بزرگسالان پرسپوليس با توجه به عدم حضور تعداد زيادي از بازيکنان که در اردوهاي ملي حضور دارند، براي انجام تمرينات، از بازيکنان تيم اميد استفاده خواهد کرد.
بیت آشور در تمرینات تیم ملی
مهرداد بيت آشور یکشنبه شب وارد بانکوک شد و به جمع ملي پوشان پيوست. وي از دیروز به صلاحديد کادر فني تمرينات خود را آغاز کرد.
اولادی به استقلال پیوست
مهرداد اولادي که بعد از ظهر دیروز با حضور در دفتر علي فتح الله زاده با مديرعامل باشگاه استقلال قرار داشت پس از مذاکرات نهايي با اين تيم قرارداد يک سال و نيمه‌اي امضا کرد. وي در هيئت فوتبال تهران حاضر شد و قرارداد خود را به ثبت رساند.
پیوستن بازیکن تیم نوجوانان به گسترش فولاد
يوسف سيدي که در جام جهاني نوجوانان حضور يافته بود،با امضاي قرارداد رسمي به جمع شاگردان رسول خطيبي براي نيم فصل دوم ليگ برتر ملحق گرديد.
شرط آبی پوش شدن مبعلی
قائم‌مقام باشگاه استقلال‌خوزستان می‌گوید اگر استقلالی‌ها مبعلی را می‌خواهند باید یا برهانی و قاضی و یا عمران‌زاده و جمشیدیان را به ما بدهند.
احتمال تغییرات در پیکان
پس از کسب نتايج ضعيف پيکان در ليگ يک و اعتراض فرهاد کاظمي به برخي عوامل که دوست ندارند او نتيجه بگيرد، اين احتمال مي‌رود که پيکان در نيمکت خود تغييراتي انجام دهد. روز گذشته برخی سایت های خبری از احتمال انتخاب رحمان رضایی به جای فرهاد کاظمی خبر دادند.
میلان درآستانه تغییرات
پس از نتيجه‌هاي بدي که ميلان در اين فصل گرفته است، آينده آلگری سرمربي کنوني اين تيم در جلسه‌ مديران اين باشگاه مشخص خواهد شد تا بيش از پيش سايه فیلیپو اینزاگی حس شود.
معرفی فهرست نامزدهاي بهترين گل سال
فهرست 10 نفره نامزدهاي بهترين گل سال اعلام شد که در آن نام نيمار و ايبراهيموويچ نيز ديده مي‌شود. در قرعه کشي که سايت فيفا برگزار مي‌کند و تا 9 دسامبر (18 آذر) ادامه خواهد داشت، سه گل از اين 10 گل انتخاب شده تا برنده اين عنوان بار ديگر از طريق راي گيري طي مراسم گالا (انتخاب بهترين بازيکن سال) در 13 ژانويه (23 دي) انتخاب شود.
دوري 6 تا 8 هفته‌اي مسي از ترکيب بارسلونا
ستاره باشگاه بارسلونا به دليل آسيب ديدگي بين 6 تا 8 هفته نمي‌تواند در ترکيب تيمش به ميدان برود. مسی در ديدار بارسلونا و رئال بتيس دچار آسيب ديدگي شد و در نيمه نخست از ترکيب تيمش بيرون رفت. پس از معاينه‌هاي دقيقي که روي پاي وي به عمل آمد مشخص شد که به مدت 6 تا هشت هفته نمي‌تواند براي تيمش به ميدان برود. اين چهارمين آسيب ديدگي ستاره آرژانتيني از ناحيه همسترينگ در سال 2013 است.

 


سید نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان بعد از اینکه نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را بدست آورد، صبح دیروز به دفتر کارش در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای بازگشت.
سجادی در مورد شایعه استعفای خود از معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد، صبح اول وقت سرکارم هستم و تا زمانی که بخواهند کارم را در این معاونت ادامه خواهم داد.سجادی درباره ثبت نام از نامزدهای فدراسیونهای ورزشی و انتخابات آنها گفت: این هفته که تعطیلی ایام سوگواری سید‌الشهداء است و هفته آینده هم وزیر ورزش و جوانان در مجلس معرفی خواهد شد و بعد برنامه‌ها را دنبال می‌کنم. معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کارها در وزارتخانه مطابق برنامه پیگیری می‌شود گفت:امیدوارم هرچه زودتر وضعیت وزیر مشخص شود، با توجه به مسائل و مشکلات زیادی که در ورزش و جوانان وجود دارد، رویدادهای بزرگ بین المللی در سال آینده مانند جام جهانی فوتبال، مسابقات قهرمانی بسکتبال جهان، لیگ جهانی والیبال واز همه مهمتر بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را در پیش رو داریم که امیدوارم با برنامه‌ریزی شاهد موفقیت‌های بزرگ تیم‌های ملی کشورمان باشیم.

 


ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان بعد از دیدار با مقام معظم رهبری می‌گوید: پس از دیدار با رهبری حالم بهتر شده و تمریناتم را از روز گذشته آغاز کرده‌ام.
غلامحسین مظلومی که روز یکشنبه به دیدار مقام معظم رهبری رفت، درباره دیدارش با ایشان گفت: براساس هماهنگی‌هایی که با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته بود، روز گذشته پس از اقامه نماز ظهر و عصر به دیدار ایشان رفتم. این نخستین دیدار من با رهبری بود. پیش از آنکه حرفم را آغاز کنم و شرایطم را برای ایشان تشریح کنم، ایشان تمامی شرایط من را می‌دانستند. از خاطرات خود درباره بازی‌های من گفتند و درباره بیماری‌ام صحبت کردند. تفقد ایشان نسبت به من بی‌ارزش چیزی نیست که بتوانم آن را فراموش کنم.
وی افزود: وقتی ایشان را دیدم اشک شوق از چشمانم سرازیر شد. ایشان چند دقیقه‌ای برای من دعا کردند و دستشان را روی شانه من گذاشتند و ابراز امیدواری کردند که بتوانم با بهبود شرایطم دوباره به فوتبال جوانان خدمت کنم. من هم درخواست کردم چفیه‌شان را داشته باشم که با مهربانی این چفیه را دریافت کردم.مظلومی ادامه داد: این دیدار انرژی مثبت زیادی به من داد و پس از بازگشت احساس کردم که حالم بهتر است و از دیروز برای نخستین بار تمرینات خود را شروع کردم. در کنار دوستان قدیمی‌ام فوتبال بازی کردم و احساس می‌کنم که این دیدار انرژی مجددی به من داده است. من باید از کسانی که در این دیدار حضور داشتند از جمله دکتر قالیباف، دکتر جلیلی، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم و سردار رادان که اجازه دادند در کنارشان خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شوم تشکر کنم. همچنین باید از رئیس دفتر مقام معظم رهبری تشکر کنم که با هماهنگی‌های انجام گرفته، شرایط دیدار بنده را فراهم کردند.
وی در پایان گفت: نکته‌ای که برای من بسیار جالب توجه بود، اینکه ایشان به دقت مسائل ورزشی را زیرنظر دارند و تمامی ورزشکاران را می‌شناسند. امیدوارم جامعه ورزش بتواند به اعتمادی که از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد پاسخ مثبت دهد و افتخارآفرینی‌های ورزش همچنان ادامه پیدا کند.

 


تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا، روز جمعه با تایلند دیدار می‌کند.
ملی‌پوشان ایران روز جمعه ساعت 15 و 30 دقیقه در دور برگشت‌ رقابت‌ها به مصاف تایلند می‌روند، حریفی که در ورزشگاه آزادی یک نیمه مقابل ما بازی نسبتا قابل قبولی را به نمایش گذاشت و توانست بدون گل خورده به رختکن برود ولی در نیمه دوم تیم ملی ایران بسیار تهاجمی بازی کرد و با گل‌های سیدجلال حسینی و رضا قوچان‌نژاد در نهایت 2 بر یک تایلند را شکست داد. دریافت یک گل از ضعیف‌ترین خط حمله گروه نیز می‌تواند هشداری برای ملی‌پوشان و کادر فنی هم باشد. در آن مسابقه تماشاگران در ورزشگاه آزادی علیه مسعود شجاعی شعار دادند، دانیال داوری را بعد از گل خوردن ایران تشویق کردند و کلی حاشیه‌‌ساز شدند. تایلند در حال حاضر بدون امتیاز در انتهای جدول گروه B قرار دارد. این تیم با 10 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع و با 4 گل‌زده ضعیف‌ترین خط حمله گروه را دارد. با همه این شرایط ملی‌پوشان نباید حریفشان را دست‌کم بگیرند. تیم ایران با یک مساوی در تایلند هم صدرنشین گروه باقی‌ می‌ماند ولی اگر تایلند را در خانه‌اش شکست بدهد در آن‌صورت 10 امتیازی خواهد شد و با روحیه بهتری سه‌شنبه آینده در بیروت مقابل لبنان بازی خواهد کرد. تیم ملی ایران با 8 گل زده بهترین خط حمله این گروه را در اختیار دارد.
لازم به یادآوری است که تیم ملی فوتبال ایران که بعد از صعود به جام جهانی و روزهای فیفا هیچ بازی تدارکاتی نداشته است. با این شرایط می توان از بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا به عنوان بازی تدارکاتی هم استفاده کرد. تیم ملی در روزهای 24 و 28 آبان باید دو بازی مقابل تایلند و لبنان انجام بدهد.

 


برنامه هفته دوم لیگ برتر بسکتبال اعلام شد طبق برنامه برای تیم‌های ماهان و ذوب‌آهن هم بازی در نظر گرفته شده است.
برنامه هفته دوم لیگ برتر بسکتبال در حالی اعلام شده است که سازمان لیگ ماهان و ذوب‌آهن هم را که به دلیل پرداخت نشدن بدهی هایشان در هفته اول را مسابقه ندادند را در برنامه قرار داده است.طبق اعلام فدراسیون ذوب‌آهن و ماهان تا 27 آبان مهلت دارند بدهی های خود را تسویه کنند و در غیر این صورت کنار گذاشته خواهند شد.هفته اول دیدار افرا خلیج فارس با ماهان و ذوب‌آهن با پتروشیمی لغو شد.برنامه مسابقات هفته دوم به این شرح است:*همیاری زنجان - پتروشیمی بندرامام *استقلال زرین قشم - شهرداری گرگان *افرا خلیج فارس - ذوب آهن اصفهان *هفت الماس قزوین - مهرام تهران *نیروی زمینی - فولاد ماهان اصفهان *صنایع ماهشهر - دانشگاه آزاد.

 


مشکل سرمربی تیم ملی تکواندو برای حضور در اردوی تیم ملی حل شد و از سه‌شنبه 21 آبان به اردو اضافه می‌شود.
سه روز پیش بود که بیژن مقانلو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تکواندو بزرگسالان انتخاب شد و جای مرتضی کریمی را گرفت. مقانلو که نیروی سازمانی هواپیمایی کشوری است و در جزیره قشم فعالیت دارد برای حضور در اردوی تیم ملی مشکل داشت و قرار بود در صورت موافقت با ماموریت او در تهران، به اردو و تیم ملی بیاید که این مشکل حل شد و نامه ماموریتش دیروز امضا شد. بنابراین بیژن مقانلو از امروز به اردو می‌آید. اردوی تیم ملی از روز یکشنبه با حضور ملی‌پوشان آغاز شده و هادی افشار مربی بدنساز تیم ملی این اردو را زیر نظر دارد.
حمایت از باقری معتمد از مقانلو
خبر دیگر از تکواندو اینکه محمد باقری معتمد دارنده مدال نقره المپیک لندن با حمایت از انتخاب مقانلو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: استاد مقانلو کارنامه درخشانی دارد. در زمان مهماندوست هم سابقه همکاری با تیم ملی را داشت. من معتقدم زودتر می‌توانست به کادرفنی تزریق شود. جای خالی ایشان در تیم ملی حس می‌شد ولی خدا را شکر می‌کنم که کنار ما هستند. انتخاب مقانلو درست بود اما ای کاش زودتر صورت می‌گرفت.

 


دارنده نشان طلای رقابت‌های سنگین‌وزن وزنه برداری بازی‌های المپیک لندن گفت: شرایط مورد انتظار وزنه‌برداران کنار گذاشته شده برای بازگشت به تیم ملی هنوز فراهم نشده و اگر فراهم شود، به اردوی تیم ملی بازمی گردند.
بهداد سلیمی در حاشیه مراسم سوگواری سالار شهیدان در کمیته المپیک به خبرنگاران گفت: هنوز اتفاقی برای بازگشت به اردوهای تیم ملی صورت نگرفته است. وی در واکنش به خبرنگاری که گفت یکی از پنج وزنه‌بردار کنار گذاشته شده اعلام کرده که شرط بازگشت شما، استعفای کوروش باقری است، گفت: فعلا درباره ریز مسائل صحبت نشود، بهتر است. چون جو خراب می‌شود. نمی‌توان گفت شرط ولی باید شرایط برای بازگشت ما فراهم شود. ما درخواست چند موضوع را کردیم اما نمی‌توان جزییاتش را گفت. دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک لندن مبنی بر اینکه اگر شرایط به شکل سابق برگردد، به تیم ملی برمی‌گردید؟ اظهار کرد: هیچ چیز بعید نیست. آشتی ما روی حساب قول‌هایی بوده که داده‌اند. اگر عملی نشود، ممکن است همه چیز به شرایط قبل برگردد. اینکه حالا زیر قول‌هایشان بزنند یا نه، زمان مشخص می‌کند. شرایط باید مهیا شود. اگر قرار بود هیچ چیز عوض نشود و ما به اردوهای تیم ملی برگردیم، می‌رفتیم در مسابقات جهانی شرکت می‌کردیم. وی در بخش دیگری از صحبت هایش به حمایت از مربیگری حسین توکلی در تیم ملی پرداخت و گفت: توکلی نتایج خوبی گرفته و شایستگی‌های زیادی دارد. نمی‌خواهم اسم شخصی را ببرم اما نصیری‌نیا، برخواه، توکلی و فلاحتی‌نژاد صلاحیت حضور در کادرفنی را دارند. ما در رقابت‌های جوانان جهان در کلمبیا برای اولین بار سوم شدیم. در مسابقات اردن که قهرمانی آسیا بود هم روی سکو رفتیم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10