(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 25 آبان 1392 - شماره 20640

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
پاسخ دندان‌شکن به حامیان غربی، عربی و عبری سلفی‌ها
لبیک یا حسین(ع)جهانی شد
در پرتو وحی
وزیر کشور: حادثه سراوان از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: لایحه اصلاح قانون مالیاتی کشور در دست بررسی است
پیکر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در زادگاهش به خاک سپرده شد
رونمایی از بزرگترین کتیبه عاشورایی در بیرجند
اهدای یک کیلوگرم طلا برای ساخت ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع)
در کرمان برگزار شد
تشییع پیکر نماینده سابق ایران در سازمان ملل
تولید نانورس مهار کننده گرد و غبار در اصفهان
دولت اجازه ورود 54 قلم کالا به مرزنشینان را داد
معاون وزیر نفت: برخی خریداران واحدهای پتروشیمی دلسوز این صنعت نیستند
مدیر عملیات شرکت ملی گاز ایران خبر داد
استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تامین گاز کشور در زمستان
2 شهید در زنجان و اراک به جمع همرزمانشان پیوستند
اخبار ادبی و هنری
با حضور رهبر معظم انقلاب مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی برگزار شد
سرلشکر فیروزآبادی: امام حسین (ع) راهبرد بزرگ اسلام است
در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم عسگراولادی
مدیرمسئول کیهان: عدم توافق در مذاکرات ژنو برای باج‌خواهان شکست و برای ما پیروزی است
اعزام عمره دانشجویی از سال 93
امشب؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد
   


حضرت امام خمینی(ره): اگر عاشورا و گرمی و شور انفجاری آن نبود، معلوم نبود چنین قیامی (انقلاب اسلامی) بدون سابقه و سازماندهی واقع شود.

 


سرویس شهرستانها-
عاشورای امسال در جای جای جهان اسلام و در هر نقطه‌ای از جهان که شیفتگان نهضت حسینی(ع) حضور داشتند و حتی در میان بسیاری از اهل تسنن با شعار «لبیک یا حسین» همراه بود.
امسال در ایران، لبنان، عراق، پاکستان، هند و کشمیر، افغانستان، اندونزی، مالزی، تاجیکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان و در کشورهای اروپایی، آمریکا و... شعار «لبیک یا حسین(ع)» برجسته‌ترین و طنین‌انداز‌ترین فریادی بود که با شوری آمیخته به شعور تکرار می‌شد. عاشورای امسال از نگاه همه کسانی که شاهد برپایی مراسم سوگ حسینی(ع) بوده‌اند، علاوه بر آن که نسبت به سال‌های قبل شور وگسترش به مراتب بیشتری داشت، پیام پرصلابت و معنی‌دار «لبیک یا حسین(ع)» را نیز که پیام مقاومت پیروز است، به دنیای استکبار ارسال می‌کرد.
عاشورای امسال بار دیگر و این‌بار بسیار گویاتر و رساتر، این پیام را به قدرتهای استکباری غرب و پادوهای عبری و حکومت‌های دست نشانده عربی آنها مخابره کرد که با بهره‌گیری از سلفی‌های تحقیر شده و حمایت مالی و سیاسی و تدارکاتی آنها برای عملیات تروریستی و قتل و خونریزی نمی‌توانند قطب قدرتمند مقاومت که از عاشورای حسینی(ع) ریشه گرفته است را از پای درآورند. حضور انبوه شیعیان و دوستداران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مراسم سوگواری و دستجات عزاداری در حالی بود که طی چند ماه گذشته، سلفی‌های مزدور با بهره‌گیری از ناجوانمردانه‌ترین روش‌ها و دست زدن به وحشیانه‌ترین عملیات تروریستی، خون پاک عاشقان حسینی(ع) را در هر نقطه‌ای که دسترسی داشته‌اند، بر زمین ریخته‌اند و امسال، قبل از شروع ماه محرم و با نزدیک شدن عاشورای حسینی(ع)، شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور عزاداری را در پاکستان، عراق، لبنان، عربستان، اندونزی، افغانستان، هندوستان و حتی در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به انجام عملیات تروریستی تهدید کرده بودند ولی مردم در سراسر جهان اسلام بی‌اعتناء به این تهدیدها که با توجه به موارد انجام شده می‌توانست بازدارنده باشد، به میدان آمدند و حماسه‌ای عظیم‌تر از همیشه در دلباختگی خود به اسلام ناب محمدی(ص) که عاشورای حسینی(ع) احیاگر آن است، آفریدند.
سلفی‌ها حقیرتر از آنند که مخاطب پیام عاشورای امسال و سال‌های گذشته باشند. زیرا نشان داده‌اند، جماعتی اندک، تحقیر شده و بی‌بهره از شعورند که دستورات دیکته شده دشمنان اسلام را به اجراء می‌گذارند ولی قدرت‌های استکباری و مجموعه مشترک غربی، عبری و عربی این پیام را دریافت کرده‌اند که در میدان مقابله با اسلام ناب محمدی(ص)، فقط «باد» می‌کارند و طوفان درو می‌کنند.
مروری گذرا بر آنچه این روزها در جهان اسلام می‌گذرد به وضوح از گسترش شیعه و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حکایت دارد و همین واقعیت محسوس و غیرقابل انکار است که آمریکا و متحدان عبری و عربی آن را به عملیات تروریستی وحشیانه علیه شیعیان کشانده است. امروزه بسیاری از کاوشگران غربی با نگرانی توأم با عصبانیت اذعان می‌کنند که همه جا باد به پرچم تشیع می‌وزد و رویکرد به مکتب تشیع مخصوصا در میان جوانان مسلمان را با گسترش خط علم و تحقیق همسو و همراه می‌دانند. برپایی پرشورتر مراسم عاشورا و گسترش عملیات تروریستی علیه شیعیان از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حرم مطهر رضوی شاهد حضور صدها هیأت‌ عزاداری از سراسر کشور بویژه استان خراسان رضوی بود که به ندای امام حسین(ع) لبیک گفته و در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در این مکان مقدس و در صحن‌ها و رواق‌های مختلف این بارگاه منور حضور یافته و ضمن عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان دشت کربلا به پیشگاه مقدس ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) به عزاداری پرداختند.
تمام خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی انباشته از دسته‌های عزاداری بود و صدها ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد برپا بود تا از عزاداران حسینی پذیرایی کنند. مراسم ویژه شهادت امام حسین(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) در صبح عاشورا با حضور عزاداران برگزار شد. همچنین شب تاسوعا محفل انس با قرآن کریم تحت عنوان «احیای قرآنی شب عاشورا» با حضور هزاران زائر و مجاور عزادار در رواق امام خمینی برگزار شد و تا اذان صبح ادامه یافت. نماز ظهر عاشورا در حرم رضوی و تمام خیابان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و تکایا برگزار شد. مراسم خیمه‌سوزی به نشانه آتش‌زدن خیمه‌های اهل بیت امام حسین(ع) در برخی نقاط مشهد انجام شد.
آیین شام غریبان آن حضرت پنجشنبه شب با شور و معنویت خاص انبوه زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.
این مراسم با تجمع خادمان حرم منور رضوی در چهار راه شهدای مشهد آغاز شد و آنان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند به سمت حرم امام هشتم(ع) حرکت کردند.
در مسیر حرکت این خادمان جمع زیادی از مردم عزادار نیز به آنان پیوستند تا با تشرف به حرم مطهر شهادت جانسوز سید و سالار شهیدان دشت نینوا را به فرزندش حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تسلیت گویند.
براساس همین گزارش، همزمان با تاسوعا و عاشورا شهر قم همانند دیگر شهرهای کشور یکپارچه تعطیل شد و پرچم‌های عزاداری بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها به اهتزاز درآمد. دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن به طرف بارگاه حضرت معصومه(س) به حرکت درآمدند و در صحن مطهر آن بانوی بزرگوار به عزاداری پرداختند. صدها ایستگاه صلواتی در سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند. عاشقان سالار شهیدان در ظهر عاشورا با تأسی از شهدای کربلا نماز جماعت را در حرم مطهر کریمه اهل بیت، خیابان‌های شهر قم و مساجد، تکایا و حسینیه‌های این شهر اقامه کردند. مراسم عاشورای حسینی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
هیأت‌های عزاداری طلاب و فضلای خارجی مقیم قم شامل هیأت هندی‌ها، پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها، کربلایی‌ها و نجفی‌ها با رسوم خاص خود در میدان آستانه و خیابان‌های اطراف قم از جلوه‌های عزاداری روز عاشورا در قم بود.
به دلیل ازدحام جمعیت و حضور پر رنگ هیأت‌های مذهبی در قم ترافیک سنگینی در مناطق مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم مطهر حاکم و عبور و مرور برای افراد به سختی انجام شد. خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از جمعیت و هیأت‌های مذهبی و انبوه نمادهای عزاداری بود.
همچنین مراسم احیای شب عاشورا به یاد دعا و مناجات امام حسین(ع) و یارانش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در شام عاشورای حسینی نیز مردم قم مراسم شام غریبان را برگزار کرده و با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر میهن اسلامی عزاداران سیاه‌پوش در صفوفی به هم پیوسته که کودک، جوان، زن و مرد در آن حضور داشتند، با حزن و اندوه اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه‌زنان یاد سید الشهدا و یاران بزرگوار آن حضرت را گرامی داشتند.
در کنار سینه‌زنی و زنجیرزنی‌های منظم که همراه با نوحه‌خوانی مداحان بود، عاشقان اهل بیت(ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
در حاشیه آئین پرشکوه عاشورا برپایی ایستگاه‌های اهدای نذورات و همچنین مراکز اهداء خون جلوه‌های دیگری از فرهنگ عاشورایی دوستداران اهل بیت در ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.
اقامه نماز ظهر عاشورا
به امامت رئیس‌جمهور
نمازجماعت ظهر عاشورا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئيس‌جمهوری اسلامی ایران اقامه شد.
عاشقان و شیفتگان امام حسین(ع) با حضور رئيس‌جمهوری در شهرری در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش مرثیه سرایی، سینه‌زنی و زنجیرزنی کردند.
دکتر حسن روحانی به پاسداشت زنده نگهداشتن عزاداری امام حسین(ع) به هیئت‌های مذهبی در این شهرستان کمک‌هایی در قالب هدایا ارائه کرد.
شیفتگان سرور و سالار شهیدان اعم از پیر و جوان که در تاسوعای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با حرکت در سطح خیابان‌ها و محلات شهرری و روستاهای اطراف به عزاداری پرداختند.
مرقد مطهر امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد خیل سوگواران و عزادارانی بود که به صورت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری خود را از نقاط مختلف تهران به این مکان رسانده بودند تا در سالروز شهادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر یاران آن امام همام به زنجیرزنی و سینه‌زنی بپردازند.
شرکت رئیس قوه قضائيه
در مراسم عزاداری
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئيس قوه قضائیه و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری پنجشنبه با حضور در دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش شرکت کردند.
در این آیین که باحضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله مقتدایی و اقشار مختلف مردم قم ترتیب یافته بود مداحان و سخنرانان پیرامون شخصیت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا به نوحه‌سرایی و سخنرانی پرداختند.
آیت‌الله رضا استادی نیز پنجشنبه شب در مراسم شام غریبان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در حالی که مسلمانان باید زینت اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشند ولی اقدامات آنها مانند پرده‌ای، جلوی اینکه دیگران بتوانند اسلام واقعی را ببینند، گرفته است.
امسال در مقایسه با سال‌های گذشته حضور مردم و گردشگران داخلی و خارجی به ویژه شرکت اتباع مسلمان از کشورهای هندوستان، پاکستان، روسیه، ترکیه، کنیا، فیلیپین، سوریه، عراق، لبنان، چین، آذربایجان، سوریه، مراکش و ایرانیان مقیم خارج از کشور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه خاص و باشکوهی را در جزیره کیش رقم زد.
به گزارش خبرنگار کیهان از کیش جمعیتی که امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت داشتند بالغ بر 20 هزار نفر برآورد شده است که نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده بود.
همچنین همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم سوگواری و سینه‌زنی در محل حوزه ریاست قوه قضائیه با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی و مسئولان عالی قضایی برگزار شد. در این مراسم که جمع زیادی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.
پس از مراسم سینه‌زنی و مداحی، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در سخنانی به تشریح ابعاد مختلف حماسه عاشورا و کربلای معلی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، پس از پایان مراسم سوگواری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.
عزاداری در زنجان و اردبیل
دسته بزرگ عزاداری حسینیه اعظم زنجان که از آن به‌عنوان بزرگترین کنگره جهان تشییع یاد می‌شود با حضور اقشار مختلف مردم و خادمان حضرت معصومه(س) و میهمانانی از کشورهای آذربایجان، بحرین و ترکیه برگزار شد.
دهها عکاس و خبرنگار رسانه‌های مختلف برای پوشش این مراسم حضور داشتند. این مراسم عزاداری یازدهم محرم زنجانی‌ها از 9 شبکه سیما به طور زنده پخش شد.
همچنین آیین عزاداری حسینی مردم اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان عالی‌قاپوی این شهر با حضور صدها هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد. مردم این شهر یکصدا فریاد لبیک یا حسین(ع) و یا قمربنی‌هاشم سر داده و فریاد آزادیخواهی خود را به دنیا نشان دادند. همچنین آیین مقتل‌خوانی در این شهر برگزار شد.

 


رادمردان !
قرآن عظیم:
در بین مومنان (راد) مردانی هستند که:
- بر سر عهد و پیمانی که با خدا بسته‌اند، صادقانه ایستاده‌اند.
بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و به شهادت رسیدند) و عده‌ای دیگر، در انتظارند!
و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره احزاب
آیه 23

 


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
وزیر کشور با اشاره به رایزنی سفارت کشورمان با مقامات پاکستان برای دستگیری عاملان حادثه سراوان گفت: این حادثه به صورت جدی در حال پیگیری است.
«عبدالرضا رحمانی فضلی» هنگام ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران در فرودگاه این شهر افزود: مذاکرات با پاکستان برای دستگیری اشرار انجام شده و این موضوع در حال پیگیری است.
وی گفت: از طریق وزارت امور خارجه مکاتباتی با پاکستان انجام شده است و مقرر شده آقای عبداللهی معاون وزیر کشور برای پیگیری حادثه سراوان به پاکستان سفر کند. رحمانی فضلی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است درباره موضوع سراوان فعالانه‌تر برخورد شود تا به نتایجی برسیم.
وزیر کشور اظهار داشت: سفارتخانه ما در پاکستان فعال است و پیگیری لازم از سوی وزارت امور خارجه انجام می‌شود.
وی همچنین در زمینه قاچاق کالا اظهار داشت: تمهیدات جدی برای کاهش قاچاق کالا به کشور اندیشیده شده و برنامه‌هایی نیز در همین زمینه آماده اجراست.
رحمانی فضلی، کنترل جدی و دقیق مرزها و رفت و آمدها را راهکار دیگر مبارزه با قاچاق کالا دانست.
وزیر کشور گفت: با هدف شفاف‌سازی و مقابله با پولشویی، برنامه تجهیز نرم‌افزارهایی که گردش پول و کالا را کنترل می‌کند، در دستور کار قرار دارد.
وزیر کشور در سفر به شهرکرد قاسم سلیمانی دشتکی را به عنوان استاندار جدید چهارمحال و بختیاری معرفی کرد.

 


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیاتی کشور با اولویت در این کمیسیون در حال بررسی است.
محمد رجایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: لایحه مذکور از سوی دولت قبل تحویل مجلس شده بود که مورد تایید دولت یازدهم نیز قرار گرفت فقط برخی اصلاحات جزئی خواهد داشت.
وی گفت: در این لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده و روند گرفتن مالیات در کشور به صورت کلی و جزئی مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد.
نماینده گناباد در مجلس با بیان اینکه اجرای عدالت مالیاتی در کشور باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: دید کلی در کمیسیون اقتصادی مجلس بر این است که اخذ مالیات باید شفاف‌تر از گذشته باشد.
وی گفت: درآمدهای مالیاتی دولت بسیار کمتر از آنچه باید باشد است زیرا اطلاعات دولت از وضعیت کارگزاران اقتصادی، ناکافی و ضعیف است.
رجایی افزود: در این زمینه نیازمند شفاف‌سازی و افزایش اطلاعات دولت از عاملان و کارگزاران اقتصادی هستیم.
وی اظهار داشت: مشکلات موجود در ساختار نظام مالیاتی و اخذ مالیات در کشور علاوه بر آنکه موجب کاهش درآمد دولت شده باعث بی‌عدالتی در اخذ مالیات هم شده است.
وی گفت: در مواردی مشاهده شده است افرادی که درآمدهای کلان دارند مالیات‌های محدود و کم می‌پردازند در حالی که سایرین به رغم درآمد محدودتر، مالیات بیشتری نسبت به آنان پرداخت می‌کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود در اصلاح قانون مالیاتی کشور، اجرای عدالت در اخذ مالیات محقق شود، افزود: با توجه به اینکه میزان مالیات را ممیزهای مالیاتی تعیین می‌کنند لذا سلامت اداری این افراد از اهمیت بسیار برخوردار است.
وی درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در این ارتباط نحوه و میزان وصول این نوع مالیات در اقشار و مشاغل مختلف تغییر و اصلاحاتی خواهد داشت و با اصلاح‌ ضرایب مالیاتی سعی می‌کنیم در این زمینه نیز عدالت محقق شود.

 


پیکر صفدر رحمت‌آبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که توسط آشنایانش به قتل رسیده بود در زادگاهش در استان کرمانشاه به خاک سپرده شد.
آیین تشییع مرحوم رحمت‌آبادی با حضور مردم و مسئولان استان کرمانشاه برگزار و پیکرش در روستای پل شکسته از توابع کنگاور در این استان به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، مرحوم رحمت‌آبادی تیرماه 1390 از سوی مهدی غضنفری وزیر وقت صنعت دولت دهم به عنوان معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد و در آغاز کار دولت یازدهم و وزارت محمدرضا نعمت‌زاده نیز معاون پارلمانی این وزارتخانه بود.

 


بزرگترین کتیبه عاشورایی نقش برجسته طی مراسمی در بیرجند رونمایی شد.
شهردار بیرجند در این مراسم گفت: زیارت عاشورا با خط ثلث تزئینی به طول 90 متر دور تا دور این استوانه حکاکی شده است.
به گزارش ایرنا، عباسعلی مدیح تصریح کرد: طراحی این کتیبه حدود شش ماه توسط استاد «استانستی» به طول انجامید و این استاد هنر با تیم 22 نفره خود ظرف 40 روز این اثر را به اتمام رساندند.
وی افزود: این کتیبه به شکل استوانه با قطر 6/1 متر و ارتفاع 7/70 متر است و مساحتی بالغ بر 35 مترمربع دارد.
شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: این کتیبه در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی و عجین شدن مردم با زیارت عاشورا طراحی شده است.
وی نصب این کتیبه را یک اتفاق بزرگ برای شهر بیرجند دانست و گفت: از زمان تیموریان و سلجوقیان چنین کتیبه بزرگی نوشته نشده و این نقش برجسته بزرگترین کتیبه در دوران معاصر است.

 


رئيس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: مردم ولایتمدار استان بوشهر یک کیلوگرم طلا برای ساخت ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل‌(ع) اهدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، عبدالرضا مطاف چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع) در بوشهر آغاز شده است گفت: مردم ولایتمدار استان بوشهر با عشق و ارادتی که به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارند، استقبال بی‌نظیری از ساخت این ضریح مطهر در بوشهر کرده‌‌اند.وی افزود: تاکنون مردم بوشهر از 2 کیلوگرم طلای مورد نیاز ساخت ضریح یک کیلوگرم آن را تامین کرده‌‌اند و به دست‌اندرکاران ساخت این ضریح خیمه‌گاه تحویل داده‌اند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل العباس(ع) 20 میلیارد ریال نیاز است گفت:‌ مردم تاکنون 3 میلیارد ریال آن را تهیه و به ستاد بازسازی تحویل داده‌‌اند.مطاف با اشاره به این که مدت زمان ساخت این ضریح مبارک شش ماه است، گفت: این پروژه که افتخاری بزرگ برای مردم استان بوشهر است، تاکنون 35 درصد پیشرفت داشته است.

 


پیکر دکتر سعید رجایی نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و نماینده مردم تهران در ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی در کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر رجایی خراسانی همزمان با تاسوعای حسینی از محل بیمارستان شفا کرمان آغاز و در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر به خاک سپرده شد.
استاندار کرمان، زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولان، استادان و فرهیختگان در این مراسم حضور داشتند.سعید رجایی خراسانی، شامگاه بیستم آبان جاری در بیمارستان شفا کرمان درگذشت.وی دارای مرتبه علمی دانشیاری در رشته دکترای فلسفه بود.به گزارش ایرنا، رجایی خراسانی سال 1315 در کرمان متولد شد و مدرک کارشناسی خود را سال 1339 در رشته فلسفه از دانشگاه تهران دریافت کرد و سال 1346 از دانشگاه آمریکایی بیروت موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه آموزش و پرورش شد و مدرک دکترای فلسفه را در سال 1355 از دانشگاه دارام انگلستان اخذ کرد و در سال 1358 در دانشگاه کرمان مشغول به کار شد.وی فعالیت‌های اجرایی همچون معاون اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه تبریز، معاون دانشگاه تبریز، ریاست دانشگاه کرمان، مدیر رادیو کشور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم وچهارم و مشاور عالی وزیر امور خارجه را در کارنامه خود داشت.

 


یک محقق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان موفق به تولید نوعی نانورس به منظور تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از بیابان‌زایی، فرسایش بادی و پراکنش ریزگردها شد.
به گزارش ایرنا، این محقق که دانش‌آموخته مقطع دکترای خاک‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) است، گفت: این محصول در کشور فاقد نمونه مشابه و فناوری آن در سطح بین‌المللی نیز از رقبای معدودی برخوردار است.
مرجان پدیدار افزود: در این محصول از ترکیبات طبیعی استفاده شده تا علاوه بر رفع معضل بیابان‌زایی، حرکت شن‌های روان و پراکنش ریزگردها، باعث بهبود خصوصیات خاک بدون مشکلات زیست‌محیطی شود.
وی تصریح کرد: نانورس، محصولی طبیعی و دوستدار محیط زیست است که با استفاده از فناوری نانو از کانی‌های رسی استخراج می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت خشک و نیمه خشک جغرافیایی کشورمان افزود: با توجه به افزایش سطح بیابان‌ها و مشکلات به وجود آمده توسط ریزگردها بر آن شدیم تا از فناوری تولید و استفاده از نانورس برای رفع این مشکلات یاری بگیریم.
پدیدار گفت: اجرای این طرح از نظر اقتصادی و علمی برای کشور توجیه‌پذیر است و اجرای آن در سطح منطقه علاوه بر رفع مشکل ریزگردهای وارد شده از کشورهای همجوار، موجب افزایش درآمد ارزی کشور نیز خواهد شد.
این اختراع توسط ستاد توسعه نانو ریاست‌جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) مورد تایید علمی قرار گرفته و در قالب دو اختراع در سازمان مالکیت‌های صنعتی به ثبت رسیده است.

 


معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اجرای مرحله نخست طرح واردات کالا توسط مرزنشینان این استان از سه نقطه مرزی میلک در شهرستان هیرمند، پیشین در شهرستان سرباز و چابهار در شورای ساماندهی مبادلات مرزی به تصویب رسید.
عباس نخعی در نشست شورای استانی ساماندهی مبادلات مرزی در زاهدان افزود: طرح مبادلات کالا توسط مرزنشینان از سوی هیات وزیران تصویب و برای اجرا به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح هر خانوار مرزنشین اجازه مبادله ماهانه 20 میلیون ریال کالا با کشورهای همسایه را دارد.
او با اشاره به اینکه این طرح تمامی مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرزهای سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود افزود: هر خانوار مرزنشین مجاز به وارد کردن 54 قلم کالای مصوب در این طرح است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 350 هزار خانوار مرزنشین این استان در طرح نام‌نویسی کرده‌اند که برای 290 هزار خانوار کارت صادر شده است.
نخعی اظهار داشت: با تصویب اجرایی شدن مرحله نخست این طرح مقرر شد فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار امکانات و تجهیزات لازم را برای تسهیل در اجرای طرح فراهم کرده و از هفته جاری آن را به مرحله اجرا درآورند.
وی افزود: اجرای این طرح و طرح فروش سوخت نقش موثری در تامین معاش خانواده‌های مرزنشین سیستان و بلوچستان و همچنین ایجاد اشتغال مردم دارد.

 


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: بسیاری از واحدهای پتروشیمی به عنوان خصوصی‌سازی در قالب رد دیون واگذار شده است و برخی مجموعه‌هایی که واحدهای پتروشیمی را خریده‌‌اند، دلسوز این صنعت نیستند و فقط به دنبال سود کوتاه‌مدت هستند.
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از عباس شعری مقدم افزود: یکی از آسیب‌های این نوع واگذاری، فراموش شدن توسعه صنعت پتروشیمی است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این با خصوصی شدن واحدهای پتروشیمی، توسعه اجتماعی و فرهنگی در عسلویه و ماهشهر هم متوقف شده است و شرکت‌ها به ایجاد زیرساخت‌ها اهمیتی نمی‌دهند که این مسئله علاوه بر مشکلاتی که برای مردم منطقه دارد، در بلندمدت زمینه فرار نیروهای متخصص و خالی شدن مجتمع‌ها از نیروی کار را فراهم می‌کند.شعری مقدم بیان کرد: وزیر نفت تاکید کرده است که توسعه جدید صنعت پتروشیمی باید با حضور و سرمایه بخش خصوصی محقق شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌تواند فقط زمینه‌ساز این حضور باشد.وی ادامه داد: شرکت‌های موجود در منطقه عسلویه یک اتحادیه صنفی تشکیل‌ دهند و فعالیت‌های زیربنایی و فرهنگی را به آن واگذار کنند.

 


برای تامین گاز کشور در زمستان امسال از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
مدیر عملیات شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر به خبرنگار فارس در جم گفت: در فصل زمستان بیش از 500 میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال گاز کشور می‌شود که این بسیار مهم است.
عبدالحسین ثمری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پالایشگاه‌های کشور در اوج زمستان با حداکثر ظرفیت ممکن در سرویس قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: برای سپری کردن زمستان بدون مشکل، برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته و با اهتمام پالایشگاه‌های کشور این مسئله تحقق پیدا می‌کند.
ثمری تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف گاز به‌ويژه در فصل سرد زمستان مهم است و شرکت ملی گاز در این راستا برنامه‌های مهمی دارد.
وی یادآور شد: نقش پالایشگاه‌ جم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی کشور در فصل زمستان بسیار مهم است و امیدواریم همانند گذشته شاهد موفقیت این پالایشگاه باشیم.

 


پیکر پاک شهید محمدعلی ولی‌زاده مشهور به عباس از جانبازان جنگ تحمیلی و پیکر مطهر شهید اصغر اسدی همزمان با عاشورای حسینی تشییع شد.
پیکر پاک شهید ولی‌زاده پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، در میان حزن و اندوه جمعیت عزادار در آرامستان اراک به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، مرحوم ولی‌زاده 54 ساله که از ناحیه ریه دچار جراحت بود در شب تاسوعای حسینی در راه بیمارستان در اراک جان به جان آفرین تسلیم کرد.آن شهید در پنجم آبان سال 59 در منطقه دشت عباس مجروح و به خیل جانبازان انقلاب اسلامی پیوسته بود.همچنین به گزارش مهر، همزمان با عاشورای حسینی پیکر پاک شهید اصغر اسدی بر دوش مردم ولایت‌مدار شهرستان ایلام تشییع شد.اصغر اسدی بیست و یکم آبان‌ماه هنگام عملیات پاکسازی میادین مین در منطقه سردشت کردستان به شهادت رسید.شهید اصغر اسدی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و فرزند شهید گرانقدر حمید اسدی بود.به گزارش واحد مرکزی خبر، پیکر پدر دو شهید دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری و با حضور مردم مومن و قدرشناس زنجان تشییع شد. حاج محمدکاظم گوزلیان پدر شهیدان رسول و حبیب در سن 75 سالگی و بر اثر کهولت سن در زنجان درگذشت. این 2 شهید در عملیات خیبر سال 62 و عملیات کربلای 5 در سال 65 به شهادت رسیده بودند.

 


احتمال رفع لغو مجوز ناشر کتاب‌های موهن!
احتمال رفع توقیف ناشری که به خاطر انتشار کتاب‌های ضداخلاقی و موهن علیه ارزش‌های دینی لغو مجوز شده بود قوت گرفت!
شنیده‌ها حاکی است، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد رفع لغو مجوز نشر چشمه را دارد و این موضوع را احتمالا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام خواهد کرد.
نشر چشمه پیش از این به دلیل نشر آثار مروج فساد اخلاقی و موهن لغو مجوز شده بود.
«روز حسین» عنوان نمایشنامه‌ای موهن و اهانت‌آمیز نسبت به ساحت اهل‌بیت(ع) بود که نشر چشمه قصد چاپ آن را داشت.
«روز حسین» نوشته محمد رحمانیان است و حاوی اهانتهای روشنی است که موجب شد از اجرای آن جلوگیری شود.
این نمایشنامه‌، در پی تحریف نهضت عاشورا و اهانتهایی به ساحت حضرت ام‌البنین(ع) است.
«محمدعلی ابرآویز» آهنگساز
و شاعر سرودهای انقلابی درگذشت
«محمدعلی ابرآویز» سازنده سرودهای ماندگار انقلابی از دنیا رفت.
به گزارش خبرنگار کیهان، ابرآویز که خالق سرودهای جاودان و خاطره‌سازی چون «دیو چو بیرون رود» است همواره به دور از هیاهوهای مرسوم عرصه موسیقی زندگی می‌کرد. وی هنر را نه ابزاری برای کسب نام و نان که راهی برای ادای دین به انقلاب و مردم سرزمینش می‌دانست.
ابرآویز که حدود چهار سال با بیماری ریوی دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام همزمان با عاشورای حسینی روز پنجشنبه 23 آبان درگذشت.
وی پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، ضبط سمفونی 12 دقیقه‌ای میدان شهدا را از برترین آثارش دانسته و درباره آن گفته بود: با وجود اینکه 26 سال بیشتر سن نداشتم و تازه هم ازدواج کرده بودم، توانستم با سختی فراوان در جمعه سیاه یا همان 17 شهریور 1357 با استفاده از دو ضبط صوت نسبتاً سنگین شعار‌ها و صداهای واقعی اعتراضات مردمی را ضبط کنم که هم‌اکنون در آرشیو سازمان رادیویی کشور موجود است.
محمدعلی ابرآویز 18 سرود از جمله: «بوی گل سوسن و یاسمن آید، معمار طرح حرم، الله اکبر، سمفونی میدان شهدا، آمدن موعود، دیو چو بیرون رود فرشته در آید و الله الله...» را با اشتیاق و علاقه خاصی در همان روزهای نخستین انقلاب اسلامی ساخته و یا در ساختن آن مشارکت داشته است.
مراسم تشییع «محمدعلی ابر آویز» خالق سرودهای ماندگار انقلاب، فردا یکشنبه 26 آبان از تالار وحدت تشییع می‌شود. بنابر این گزارش این مراسم ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بزرگان عرصه هنری و فرهنگی انقلاب در این مراسم حاضر شوند.
مالک جدید فیلم فرهادی پیدا شد!
فیلم «گذشته» که پیش از این به عنوان نماینده فرانسه در چند جشنواره شرکت کرده بود و چندی پیش نیز به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار معرفی شد، این بار به عنوان نماینده ایتالیا در جشنواره‌ای حضور یافته است!
جشنواره آسیاپاسیفیک تازه‌ترین میزبان فیلم اخیر اصغر فرهادی است که از طرف کشورهای فرانسه و ایتالیا، این فیلم را پذیرفته است.
گفتنی است، فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به سفارش اتحادیه اروپا و با مضمونی علیه اقلیت‌های نژادی در این قاره تولید شده است.
بی‌حرمتی رسانه‌های صهیونیستی به عاشورا
رسانه‌های ضدایرانی در روز‌ها و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با ترفندهای خاصی به این مقدسات اسلامی بی‌حرمتی کردند.
ازجمله اینکه شبکه بی‌بی‌سی فارسی تلاش کرد تا علاوه بر پخش برنامه‌های شاد در این مناسبت، سنت غلط قمه‌زنی را به عنوان یکی از رسوم عزاداری در عاشورا معرفی کند! به نوشته سایت 598 گزارشگر بی‌بی‌سی رسومی مانند بر سر و سینه زدن، گریه کردن، مداحی، نمایش تعزیه و سخنرانی پیرامون اهداف کربلا را «رسم‌های دولتی و حکومتی» خوانده ولی قمه‌زنی را سنتی دیرپا و مردم پسند عنوان می‌کند!
همچنین شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی در یکی دو سال گذشته درست در نقطه مقابل استراتژی روزهای اول تاسیس، مدیران و برنامه‌سازان این شبکه‌، به عناد و تقابل علنی و بی‌پرده با باورهای مذهبی و دینی مردم ایران روی آورده‌اند و بطور مثال در شب‌های عزاداری مردم ایران به پخش برنامه‌های شاد و زننده می‌پردازند یا مجریان این شبکه با اطلاع از رسیدن شب‌های عزاداری شیعیان با لباس‌های شاد در برنامه‌‌ها حاضر می‌شوند. در همین زمینه و در ادامه رویکرد یکی دو سال اخیر، شب عاشورا مجری شبکه سلطنتی انگلیس در شب تاسوعای حسینی با پوشیدن لباس قرمز زننده به روی آنتن آمد.
سایت یورونیوز نیز در قسمت «عکس روز» خود، برای انعکاس عزاداری‌های شیعیان در ماه محرم عکسی از فردی را منتشر کرد که خودش را زخمی و خونین کرده است!
به گزارش جام، یورونیوز با انتشار این عکس نوشت: «یک مسلمان شیعه در شهر کابل افغانستان که همزمان با مراسم عاشورا، با استفاده از زنجیرهایی که بر لبه آن‌ها چاقوهایی قرار دارد، در حال زنجیرزنی است.»
انتصاب عضو گروهک منحله
نهضت آزادی در روزنامه دولتی
روزنامه دولتی «خورشید» ارگان مطبوعاتی سازمان تامین اجتماعی در روزهای اخیر با تغییرات مدیریتی در کادر تحریریه و مدیریت خود رو به‌رو شده است.
اخبار رسیده حاکی از انتصاب علی اکرمی عراقی عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی به عنوان عضو شورای راهبردی روزنامه خورشید است.
این انتصاب در حالی از سوی نوربخش رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته که اکرمی به عنوان یک چهره رادیکال در گروهک منحله نهضت آزادی فعالیت می‌کند. بنابر این گزارش، اکرمی که در کارنامه خود سابقه بازداشت در سال 1390 را دارد، در سال 88 نیز در جایگاه عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی چندین بار با زندانیان فتنه دیدارهایی داشته است.
امضای بیانیه تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای از سوی اعضای نهضت آزادی و همراهی اکرمی با آن‌ها یکی دیگر از سوابق این عضو دفتر سیاسی گروهک منحله نهضت آزادی است. اکرمی عراقی همچنین یکی از یادداشت نویسان ثابت سایت‌های ضد انقلاب نظیر روزآنلاین بوده و این رسانه‌ها نیز اخبار مربوط به دستگیری و آزادی وی را مورد پوشش قرار داده و از اکرمی حمایت کرده‌اند.
حال مشخص نیست حضور افرادی با سابقه حمایت از فتنه و دارای دیدگاه‌های خاص در دولت اعتدال چگونه قابل توجیه است!

 



مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت 5 شب برگزار شد.
در شام‌غریبان امام حسین(ع) مراسم سوگواری در حسینیه امام خمینی درحالی برگزار شد که در آن جمعی از مسئولان و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ابعاد حادثه عظیم عاشورا را تبیین کرد و آقایان سماواتی و مرتضی طاهری به ذکر مصیبت امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت پرداختند.
در مراسم شب تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی نیز هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند و به همین مناسبت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی سخنرانی و آقایان نورایی و محمود کریمی مرثیه‌خوانی کردند.
همچنین در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همچون چهار شب دیگر با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
دراین مراسم ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تبیین شد و آقایان بهتاش و سعید حدادیان نیز به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان پرداختند.
در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در حسینیه امام خمینی برگزار شد در شب نخست حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی و آقایان چینی و سلحشور مرثیه‌خوانی کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم آخرین شب سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درحسینیه امام خمینی و با حضور رهبر معظم انقلاب نیز برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و آقایان سادات رضوی و محمدرضا طاهری به ذکر مصیبت پرداختند.

 


رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: امام حسین(ع) راهبرد بزرگ اسلام است؛ به خاطر اینکه خداوند هم ممتازترین ثواب، اجر و جایگاه را در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.
سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در جلسه‌ای با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور در دانشگاه عالی دفاع ملی، با اشاره به نقش راهبردی حرکت امام حسین (ع)گفت : امام عزیز ما فرمود که عاشوراست که اسلام را زنده نگه داشته است، یعنی بقای اسلام، پایداری اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ما همه این‌ها از حسین(ع) است و در پیام‌های اولیاء حق، پیام حسین(ع) بی‌نظیر است و شاید از این روست که ثواب زیارت امام حسین(ع)، همانند ثواب زیارت خانه خداست و با زیارت سایر ائمه (ع) متفاوت است.
وی با اشاره به آیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی و اینکه امام خمینی فرمود ما نمی‌توانیم این مقام را بفهمیم، افزود: این آیه به آن عبادی که خدا به خودش نسبت می‌دهد و آن بندگانی که برای او هستند اشاره دارد. حالا این‌ها چند نفر هستند، ما نمی‌دانیم. چه کسانی هستند، نمی‌دانیم. وادخلی جنتی یعنی می‌گوید این جنتی که برای خود خداست که این خیلی بلندمرتبه و والاست و اختصاص به خدای متعال دارد و این جایگاه بس عظیمی است.
به گزارش ایسنا ، رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: این‌ها همه تأیید می‌کند که حسین (ع)راهبرد بزرگ اسلام است، به خاطر اینکه خداوند هم ممتازترین ثواب، اجر و جایگاه را در قرآن به حسین(ع) می‌دهد و این خیلی مقام بالایی است.

 


سرویس شهرستان‌ها-
آمریکا طی همین چند هفته اخیر از مذاکرات نیویورک تا ژنو یک و ژنو 2 به وضوح نشان داده است که حریف قابل اعتمادی در مذاکرات نیست و تاکنون در پاسخ نرمش تیم هسته‌ای کشورمان بر باج‌خواهی خود افزوده است.
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که با حضور مسئولان بلندپایه کشوری و محلی در حسینیه «محله قاضی» دماوند برپا شده بود در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چرا برخی رسانه‌های داخلی و خارجی سیاست‌های روزنامه کیهان و شخص شما را افراطی می‌دانند؟ گفت؛ این رسانه‌ها، سال‌هاست که به کیهان ناسزا می‌گویند ولی سوال این است که کدام بخش از مطالب کیهان غیرمستند بوده است؟ و چگونه می‌توان نقد دلسوزانه و همراه با دلیل و سند را افراطی‌گری دانست؟ یکی از خبرنگاران با اشاره به تیتر کیهان که دکتر ظریف را روانه بیمارستان کرده بود پرسید؛ آیا آن تیتر اقدام افراطی نبود؟ و مدیرمسئول کیهان گفت؛ ما در آن تیتر و خبر از صداقت و شجاعت آقای ظریف تعریف و تمجید کرده بودیم. آیا تقدیر از وزیر خارجه کشورمان افراطی‌گری است؟ شریعتمداری در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب تیم هسته‌ای را فرزندان انقلاب دانسته و نباید آنها را سازشکار نامید و کیهان از آنها با عنوان سازشکار یاد کرده است، گفت؛ همه نسخه‌های کیهان موجود است. در کجای آن تیم مذاکره‌کننده کشورمان را «سازشکار» نامیده‌ایم؟ ما هم آنان را فرزندان انقلاب می‌دانیم و همانگونه که حضرت آقا اشاره فرموده‌اند، حمایت از آنان را وظیفه خود می‌شماریم چرا که در خط مقدم برخورد سیاسی و مذاکره با دشمن هستند ولی این به مفهوم دست کشیدن از انتقاد دلسوزانه نیست بلکه انتقاد دلسوزانه، حمایت واقعی از تیم کشورمان است. شریعتمداری در ادامه گفت؛ سازشکار افراد و جریانات مشکوکی هستند که اظهارات باج‌خواهانه و ضدایرانی مقامات آمریکایی را به نفع حریف سانسور می‌کنند و می‌کوشند در افکار عمومی به خوش‌خیالی بی‌مورد و دروغین نسبت به آمریکا و متحدانش دامن بزنند.وی در مقابل این سوال که تاکنون در مذاکرات انجام شده، بیشتر امتیاز داده‌ایم یا گرفته‌ایم؟ اظهار داشت؛ تاکنون هیچ امتیازی رد و بدل نشده است و تنها درباره آن بحث و گفت‌وگو انجام گرفته است. مدیرمسئول کیهان درباره علت عدم توافق در مذاکرات ژنو2، گفت؛ تعجب می‌کنم که چرا هر یک از دو طرف مذاکره، تقصیر عدم توافق را به گردن دیگری می‌اندازند؟ و حال آن که علت عدم توافق این بود که آمریکایی‌ها باج‌ می‌خواستند و تیم هسته‌ای کشورمان باج نداده است. عدم توافق برای تیم مذاکره‌کننده کشورمان نشانه باج ندادن به حریف است و این اقدامی ارزشمند است، بنابراین عدم توافق برای باج‌خواهنده یک شکست و برای کسی که باج نداده است یک موفقیت است.
خبرنگاری درباره آینده مذاکرات پرسید و شریعتمداری گفت؛ مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای کشورمان است ولی واقعیت آن است که مشکل آمریکا با ایران اسلامی، فعالیت هسته‌ای نیست، مگر طی سی و پنج سال گذشته که سخنی از برنامه هسته‌ای در میان نبود، آمریکا و متحدانش بیشترین کینه‌توزی‌ها را علیه اسلام و انقلاب نداشته‌اند؟ مشکل اصلی آمریکا آن است که به قول جرج فریدمن، ایران نشان داده است که نه فقط بدون رابطه با آمریکا بلکه در حال دشمنی و درگیری با آن نیز می‌توان بزرگترین قدرت سیاسی، نظامی و تکنولوژیک منطقه بود و همین واقعیت جمهوری اسلامی ایران را به الگویی برای سایر کشورهای مسلمان تبدیل کرده است.
یکی از خبرنگاران گفت؛ چرا در حالی که هیئت بلندپایه کشورمان هنوز از نیویورک به ایران بازنگشته بود، شما در کیهان به گفت‌وگوی تلفنی آقای رئیس‌جمهور با اوباما انتقاد کردید؟ و شریعتمداری گفت؛ اولا؛ صبر کردیم تا هیئت به ایران بازگردد. و از سوی دیگر؛ وزیر محترم امور خارجه کشورمان نیز این گفت‌وگو را «نابه‌جا» معرفی کرد و جرم کیهان فقط این بود که زودتر به این اقدام «نابه‌جا» پرداخته بود. آیا درک به موقع جرم است؟ وی پرسید؛ چرا به این نکته اشاره نمی‌کنید که اوباما درحالی که هنوز رئیس‌جمهور کشورمان نیویورک را ترک نکرده بود، اعلام کرد که فشار تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است و وندی شرمن، چند روز بعد با وقاحت گفت فریبکاری جزو دی.‌ان.‌ای ایرانیان است شما باید از بسیاری از رسانه‌های داخلی بپرسید که چرا کمترین اعتراضی به او نکردند؟!
گفتنی است مدیرمسئول کیهان در این مصاحبه از مرحوم عسگراولادی با عنوان انقلابی خستگی‌ناپذیر و مومنی یاد کرد که غیر از جلب رضای خدا و خدمت به اسلام و انقلاب هیچ دغدغه دیگری نداشت. وی درباره سابقه آشنایی خود با آن مرحوم به قبل از انقلاب و زندان سیاسی رژیم آمریکایی شاه اشاره کرد و گفت، مرحوم عسگراولادی از پیشقراولان نهضت اسلامی منجر به انقلاب و یکی از یاران نزدیک و مورد اعتماد حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب بود.
شریعتمداری افزود؛ مقاومت‌های این استاد بزرگوار در زندان رژیم طاغوت، برای همه زندانیان سیاسی روحیه‌بخش بود و از قول حضرت امام(ره) نقل می‌کرد که مقصود نهایی انقلاب، فراگیری اسلام ابتدا در منطقه و سپس در سراسر جهان است. ایشان بعد از پیروزی انقلاب تا پایان عمر پر برکت خود همواره در بستر اصیل اسلام و انقلاب حرکت می‌کرد.

 


دانشجویان از اوایل سال 93 در قالب 120 کاروان به سفر معنوی دانشجویی اعزام می‌شوند.
«زارع»، دبیر ستاد عمره دانشگاهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: 17 هزار دانشجو امسال به «سفر عمره دانشجویی» اعزام می‌شوند که این دانشجویان به مدت 10 روز یعنی 5 روز در مدینه و 5 روز در مکه می‌توانند از دستاوردهای معنوی این سفر بهره ببرند.
وی افزود: اعزام دانشجویان از اوایل سال 93 در قالب 120 کاروان آغاز می‌شود که البته دانشجویان پسر مجرد و دختران متاهل و استادان جداگانه به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

 


مهلت ثبت‌‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امشب پایان می‌یابد.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 93 تا ساعت 24 امروز شنبه 25 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود در مهلت باقی‌مانده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، چرا که هر چه قدر به ساعات پایانی مهلت ثبت‌نام نزدیک شوند، ممکن است ترافیک سایتی زیاد شود.
وی درباره نحوه ثبت‌‌نام در این آزمون تصریح کرد: داوطلبان باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه سازمان درباره آزمون کارشناسی ارشد سال 93 و تهیه مدارک لازم، نسبت به پرداخت مبلغ 17 هزار و 800 تومان از طریق اینترنتی توسط یکی از کارت‌های عضو شبکه شتاب، بابت هزینه ثبت‌نام، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت‌نام و درج مشخصات ثبت‌نامی خود در سایت اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان برگزاری آزمون نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه برگزار می‌شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10