(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26 آبان 1392 - شماره 20641

حدیث دشت عشق
محمد بنا به تیم ملی بازگردانده می‌شود؟!
آغاز تغییرات در فدراسیون کشتی
اخبار کوتاه از فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال نامزد نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک
2 کشتی‌گیر ایران در جمع فنی‌ترین فرنگی‌کاران جهان
برگزاری هفته دوم و سوم لیگ برتر، امروز در خانه تکواندو
تمایل کرمی برای بازگشت به تیم ملی تکواندو
سفر تیم ملی هندبال ترکیه به ایران
خواندنی از ورزش ایران
   


به ياد سردار جانباز شهيد«رسول حدادزاده»
شهادت پس از ٨٤ بار مجروحيت
15 خرداد 1344 هـ . ش دو سال پس از قيام 15 خرداد مردم ايران عليه رژيم مزدور پهلوي به رهبري امام خميني ( ره)، در يك خانواده مذهبي در تبريز به دنيا آمد.
از اولين حضورش در جبهه هاي جنگ تا شهادت به طور مستمر در جبهه حضور داشت. او در جبهه داراي مسئوليتهاي زير بود: آرپي‌جي‌زن‌، تيربارچي، فرمانده دسته پياده و فرمانده گروهان پياده. اوبا اين مسئوليتها در عمليات طريق‌القدس‌، بيت المقدس، رمضان، مسلم بن عقيل ( ع)، والفجر مقدماتي، والفجر يك، خيبر و بدر شركت نمود.
د ر سال 1364 در دوره آموزشي ديده‌باني توپ خانه در اصفهان شركت كرد و با كسب رتبه سوم اين دوره را به پايان رساند. با احراز اين رتبه، پيشنهاد اعزام به يكي از كشورهاي خارجي براي تكميل آموزشهاي ديده‌باني توپ‌خانه به ايشان شد. اما او به دليل احساس نياز به حضور در جبهه‌هاي جنگ و نزديك بودن زمان عمليات عليه دشمن از قبول اين پيشنهاد خودداري كرد و به جبهه‌هاي نبرد اعزام شد. اودر طول 3 سال آخر حضور در جبهه مسئوليتهاي زير را به عهده گرفت. ديده بان توپخانه لشگر 31 عاشورا، معاون واحد ديده‌باني لشگر 31 عاشورا، فرمانده واحد ديده‌باني لشگر 31 عاشور و فرمانده اطلاعات عمليات ديده‌باني قرارگاه نجف در محور شلمچه. او د راين مدت با رشادتهاي وصف ناپذيري در عمليات يا مهدي، يا صاحب الزمان (عج)، كربلاي 4، والفجر 8، كربلاي 5، كربلاي‌8 شركت نمود.ده روز از بهار سال 1366 گذشته بود ؛رسول حدادزاده دربازديد از پستهاي ديده‌باني منطقه عملياتي كربلاي 8 مورد اصابت تركش موشک كاتيوشا قرار گرفت و با جراحات از ناحيه چشم و جمجمه به آرزوي ديرين خود رسيد و به ياران شهيدش پيوست. اودر در طول 6سال حضور در جبهه‌هاي نبرد حق عليه كفر 84 مرتبه مورد اصابت گلوله و تركش قرار گرفت و چند بار نيز با گازهاي شيميايي به كار رفته از طرف دشمن مسموم شد. بارها در بيمارستان بستري شد. هفده مرتبه از بيمارستان به قصد ادامه عمليات فرار کرد و با داشتن جراحات التيام نيافته در ادامه عمليات شرکت کرد در موقع شهادت جانباز 40 ٪ بود.
بخشي ازوصيتنامه شهيد:
به خدا عاجزم از اينكه زهرا(س) از من بپرسد كه فرزندم در زمان شما قيام كرد و چرا شما به او ياري نكرديد. آري به خدا عاجزم و خدايا تو را گواه و شاهد مي‌گيرم بر زهرا (س)كه من تا آخرين ثانيه عمرم و تا آخرين قطره خوني كه در بدنم داشتم به خميني وفادار ماندم و در راه پاك او كه راه انبيا ء و پاكان است جنگيدم و آخر شهادت را با آغوش گرم فشردم . خدايا تو را گواه مي‌گيرم كه من راه شهادت را انتخاب نكردم مگر به رضاي تو كه رضاي تو براي من نيكوست و رضاي خلق بدون رضاي تو براي من تلخ و ناگوار است.و آخرين وصيتي كه مي‌توانم به امت شهيدپرور داشته باشم اين است كه مبادا سلاحي را كه از دست من به زمين افتاده بي صاحب گذارند. اميدوارم كه فردا سلاحم را از زمين برداشته و دشمني را كه من نتوانستم بكشم او را بكشيد.اما سخني چند با پدر و مادر : پدر و مادر عزيزم اميدوارم كه مرا بخشيده باشيد و از اينكه در طول اين عمر كوتاهم نتوانستم فرزندي شايسته برايتان باشم معذرت مي خواهم و كاري نمي توانم برايتان بكنم جز اينكه خدا را گواه مي‌گيرم كه اگر شهادت نصيب من شد و اگر خدا قرباني شدن مرا قبول كرد و مرا از اهل بهشت قرار داد قسم بر مهدي موعود كه به بهشت نروم مگر آن كه با شما باشم. مادر عزيزم و پدر مهربانم مي دانم كه چه آرزوهايي براي من داشتيد و اين را نيز مي‌دانم كه به آرزويتان در مورد من نخواهيد رسيد و عصاي پيري شما خواهد شكست و ديگر يار و ياوري براي پيري شما نخواهد ماند ولي چه كنم كه معشوقم الله است و به راستي كه خدا بالاترين معشوق‌هاست و هيچ عاشقي را در مقابل او تاب مقاومت نيست و عاشق بايد به سوي محبوبش بشتابد گرچه د راين راه از تمامي علايق مادي بگذرد.مادرم اين را بدان كه حجله من سنگري بود كه پاسداري به خون پاكش غوطه ور بود و آرزويم ديدن كربلا.

 


سرویس ورزشی-
تغییرات فدراسیون کشتی رسما از دیروز آغاز شد اما با این حال اهالی کشتی منتظر اتفاق بزرگ هستند که آن هم بازگشت محمد بناست.
خانه تکانی در فدراسیون کشتی از دیروز رسما آغاز شد؛ رسول خادم که با حکم سرپرست وقت وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی منصوب شد، از دیروز تغییرات را آغاز کرد. وی در نخستین اقدامش با استعفای حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون در زمان مدیریت حجت‌الله خطیب موافقت کرد. متن نامه موافقت رسول خادم با استعفای حسن رنگرز به این شرح بود: «احتراما با تشکر از زحمات آن برادرگرامی، ضمن پذیرش استعفای جنابعالی از مسئولیت نایب رئیسی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران (طبق درخواست مورخه 30 / 7 / 92 آن برادر عزیز) امیدوارم امکان بهره‌مندی از تجربیات ارزنده شما در سایر بخش‌های مدیریتی و فنی کشتی کشور فراهم شود.» خادم در دومین اقدام خود علیرضا رضایی دارنده مدال نقره المپیک 2004 آتن و برنز جهان و مربی پیشین تیم‌ ملی کشتی و سرمربی سابق تیم کشتی آزاد جوانان، بعنوان نایب رئیس و سخنگوی فدراسیون کشتی منصوب شد. متن حکم رضایی به شرح بود: «نظر به سوابق ارزشمند جنابعالی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در ورزش قهرمانی، به موجب این حکم به سمت نایب رئیس و سخنگوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.»
انتخاب دبیر جدید
اما انتخاب دبیر فدراسیون کشتی نیز پایان بخش تغییرات دیروز بود؛ طی حکمی از سوی سرپرست فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم از ملی پوشان اسبق کشتی فرنگی و دارنده مدال‌های آسیایی و دانشجویان جهان و معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان و دارنده مدرک دکترا، بعنوان دبیر فدراسیون کشتی منصوب شد.پیش از این محمدرضا توپچی عهده‌دار این سمت بود. در متن حکم بنی تمیم هم آمده بود:«نظر به سوابق ارزشمند جنابعالی در عرصه‌های ورزش قهرمانی، تحصیلات علمی ، تجربیات اجرایی و مدیریتی در ورزش ، به موجب این حکم به سمت دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.»
بنا به تیم ملی برمی گردد؟
علی رغم تغییراتی که روز گذشته رخ داد کماکان اهالی کشتی منتظر اتفاق بزرگ هستند که آن هم بازگشت محمد بناست. سرمربی پرافتخار تیم ملی کشتی فرنگی که در زمان سرپرستی خطیب از تیم ملی کناره گیری کرد در آخرین اظهارنظرش، تمایل خود را برای بازگشت نشان داد. بنا در آن مصاحبه یادآور شد: «رسول خادم هم مديريت مي داند، هم باسواد و هم قهرمان المپيک است و فردي و از جنس کشتي که از ابتدا بايد رئيس فدراسيون مي شد.» بنا در پاسخ به اين پرسش که اگر تکليف وزارت ورزش و رياست فدراسيون کشتي مشخص شود دعوت به همکاري با تيم ملي را قبول خواهد کرد، اظهار کرد: «ما بايد تکليفمان را مشخص کنيم که چه کسي حرف اول را مي زند. حرف اول و آخر کشتي را نه سرپرست، نه نايب رئيس و نه دبير فدراسيون مي زند بلکه بايد رئيس فدراسيون حرف اول و آخر را بزند. پس ما بايد تکليف رئيس فدراسيون را مشخص کنيم؛ چون او قرار است چهار سال با برنامه ريزي کار کند.اميدوارم هرچه زودتر تکليف وزارت ورزش و پس از آن انتخابات رياست فدراسيون مشخص شود؛ چون در اين صورت تعيين بودجه براي فدراسيون صورت خواهدگرفت. بعد از آن رئيس فدراسيون من را به عنوان يک سرباز صدا بزند و بپرسد که حرفم چيست. من هم حرف خود را خواهم زد و خواسته‌هايم را مي گويم و اگر به توافق رسيديم، کار مي کنيم. اگر هم نرسيديم مثل اين يک سال از کشتي کنار خواهم ماند.» حالا پرسشی که مطرح می شود این است که آیا طی روزهای آینده این تغییرات ادامه خواهد داشت و شاهد بازگشت محمد بنا به تیم ملی خواهیم بود یا خیر؟!

 


میزبانی پرسپولیس از روس ها
مدير عامل باشگاه پرسپوليس با ارسال نامه‌اي به مديرعامل باشگاه روبين‌کازان، از آمادگي باشگاه پرسپوليس براي برپايي اردوي آماده‌سازي تيم روبين‌کازان در ايران و بازي دوستانه با پرسپوليس خبر داد. در پي اين مذاکرات تيم روبين‌کازان دي ماه امسال (ژانويه 2014) به تهران سفر خواهد کرد و احتمال دارد علاوه بر برگزاري بازي دوستانه با پرسپوليس، يک بازي تدارکاتي ديگر داشته باشد که باشگاه پرسپوليس مقدمات ديگر بازي دوستانه کازان را فراهم خواهد کرد.
برگزاری تمرین استقلال با حضور 3 بازیکن
کادر فني تيم استقلال که قبل از تعطيلات اعلام کرده بود از روز شنبه تمرينات اين تيم در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد صبح دیروز تنها با 3 بازيکن تمرينات را از سر گرفت!
ملوان هم خواستار تعويق ديدار با استقلال شد
پس از اينکه مسئولان باشگاه استقلال با ارسال نامه به سازمان ليگ خواستار تعويق بازي با آينده خود مقابل نماينده انزلي شدند اين بار باشگاه ملوان با ارسال نامه از تاج درخواست تعويق ديدار روز سوم آذر را کرد.
شانس نکونام برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن آسیا
عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که شانس نکونام برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا به اندازه دو رقیب دیگرش است.
احتمال حضور نامجومطلق در ذوب آهن
آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از احتمال حضور نامجومطلق دراین باشگاه خبر داد و گفت: بايد در تهران با نامجومطلق صحبت کنم و با بوناچيچ هماهنگي‌هاي لازم را انجام بدهم و جلسه بگذارم. مجيد نامجو مطلق يک قهرمان ملي است و آدم محبوبي در فوتبال است بايد شأن اين بازيکن و قهرمان که از اسطوره‌هاي فوتبال ماست، حفظ شود.
تسویه حساب با گوران لاوره
باشگاه استقلال امروز جلسه اي را براي تسويه حساب با گوران لاوره برگزار مي کند.
شوچنکو غایب بازي با پرسپوليس
مهاجم اوکرايني ستارگان ميلان براي بازي با پرسپوليس به ايران سفر نخواهد کرد.شوچنکو با وجود اينکه تمايل زيادي براي حضور در ايران داشت اما به دليل مصدوميت اعلام کرده که نمي‌تواند ميلاني‌ها را در سفر به تهران همراهي کند.
ناکامی دیگر برای قطبي
در رقابت هاي جام امپراتوري ژاپن تیم شيميزو اس پالس که هدايت آن بر عهده افشين قطبي سرمربي سابق ايران و پرسپوليس است، در ديدار مقابل وگالتا سنداي در شيزوکا با نتيجه يک بر صفر شکست خورد تا از گردونه اين رقابت ها حذف شود.شيميزو در رقابت هاي جي ليگ هم اوضاع چندان مناسبي ندارد و با 44 امتياز در مکان دهم قرار دارد.
تجلیل از دایی، باقری و هاشمیان
محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه این باشگاه برای برگزاری بازی با میلان ایتالیا به تجربه فدراسیون فوتبال نیاز دارد، گفت: در این مسابقه از علی دایی، کریم باقری و وحید هاشمیان تجلیل خواهیم کرد.
خوشحالی اوزیل از پیروزی یاران رونالدو
مسعود اوزيل شب گذشته از اين که شنيد تيم ملي پرتغال در ديدار رفت انتخابي جام جهاني 2014 برزيل يک بر صفر بر سوئد غلبه کرد خوشحال شد. البته از اين که تيم ملي فرانسه 2 بر صفر مغلوب اوکراين شد، ابراز تاسف کرد.
خانه نشینی 6 ماهه خدیرا
سامي خديرا به دليل مصدوميت تا شش ماه قادر نخواهد بود تيم ملي آلمان و باشگاهش‌ رئال مادريد را همراهي کند.
درخواست عجيب از گوآرديولا و زيدان
زهير بن يونس، بازيکن الجزايري - فرانسوي در نامه‌اي جداگانه به زين‌الدين زيدان و پپ گوآرديولا از آنها خواست او را از زنداني که باشگاه الجيش قطر براي او ساخته‌ است، رها کنند.
شکست سوئد و فرانسه در پلی‌آف جام‌جهانی
بازی‌های رفت مرحله پلی‌آف جام جهانی در منطقه اروپا جمعه شب برگزار شد که طی آنها تیم‌های پرتغال، یونان و اوکراین با پیروزی مقابل حریفان خود یک گام دیگر به جام جهانی 2014 برزیل نزدیک شدند.در مهمترین دیدار مرحله پلی‌آف پرتغال در خانه خود با تک گل دقیقه 82 رونالدو موفق شد رقیب سرسخت خود سوئد را از پیش رو بردارد.ایسلند و کرواسی در دیگر دیدار به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.یونان در دیگر دیدار موفق شد در خانه با نتیجه 3‌بر‌یک رومانی را شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرد. اوکراین نیز در خانه به دیدار فرانسه رفت که این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر اوکراین پایان رسید تا فرانسه قهرمان جام 1998 در آستانه حذف از جام جهانی قرار گیرد.

 


رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید قصد دارد در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک نامزد حضور در هیات اجرایی و نایب رییسی این کمیته شود.
علی کفاشیان درباره انتخابات آتی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: قصد دارم در انتخابات نامزد حضور در هیات اجرایی و پست نایب رئیسی کمیته ملی المپیک شوم تا در صورت انتخاب بتوانم به ورزش کشور کمک کنم. وی در پاسخ به این سوال که هفته گذشته گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفته بود که درخواستش تغییر زمان انتخابات کمیته ملی المپیک است، گفت: ما هم از آقای افشارزاده نامه‌ای در این رابطه دریافت کردیم. اگر امروز مجلس به آقای گودرزی رای اعتماد بدهند، حتما در جلسه بعدی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک درباره این موضوع بحث خواهیم کرد و حتما این جزو حقوق وزیر ورزش است که بتواند نظر خود را درباره برگزاری این مجمع به کمیته ملی المپیک اعلام کند.

 


سایت فیلا در گزارشی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان را آنالیز کرد که نام امیر علی‌اکبری و طالب نعمت پور در جمع برترین‌های جهان به چشم می‌خورد.
سایت فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) در گزارشی به آنالیز فنی رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در بوداپست مجارستان پرداخت و بهترین کشتی‌گیران از لحاظ حمله، دفاع و کارایی را معرفی کرد.در بخش تهاجمی ترین کشتی‌گیران، طالب نعمت پور از ایران با 32 امتیاز در رده سوم جهان و بهترین ایرانی از این لحاظ است.در بخش مهارت‌های دفاعی امیر علی اکبری با از دست دادن تنها دو امتیاز در صدر جهان قرار دارد و نعمت پور با پنج امتیاز از دست داده دهم است.در بخش کارایی نیز طالب نعمت پور با 5.4 امتیاز در رده سوم برترین‌های جهان است و امیرعلی اکبری با 4.6 در جایگاه هشتم قرار گرفته است.
سایت فیلا در بخشی از گزارش خود نوشته است: " در بررسی مهارت‌های دفاعی فرنگی کاران جهان سه کشتی‌گیر که دو نفر آنها قهرمان جهان هستند این عنوان را بین خود تقسیم کرده‌اند. در غیاب میاین لوپز، دارنده شش طلای جهان از کوبا همه نگاه‌ها به رضا کایالپ از ترکیه بود تا صاحب عنوان قهرمانی 120 کیلوگرم شود. اما امیر علی اکبری از ایران با شکست دادن این قهرمان ترکیه‌ای همه را شگفت‌زده کرد و به عنوان برترین سنگین وزن جهان رسید. کیم هیون وو قهرمان وزن 74 کیلوگرم جهان از کره جنوبی و نورماخان تینالیف از قزاقستان دو کشتی گیری بودند که در کنار علی اکبری در صدر بهترین کشتی‌گیران جهان از لحاظ مهارت‌های دفاعی قرار گرفتند. این سه کشتی‌گیر در طول رقابت‌ها تنها دو امتیاز از دست دادند.

 


دیدارهای هفته دوم و سوم از دور رفت لیگ برتر تکواندو امروز با برگزاری هشت دیدار در خانه تکواندو پیگیری می‌شود.
دیدارهای این هفته لیگ برتر تکواندو، جام خلیج‌فارس فردا یکشنبه 26 آبان در خانه تکواندو برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم‌های دانشگاه آزاد و شرکت ملی حفاری به مصاف هم می‌روند. رقابت‌های این هفته جذابیت خاصی دارد و آن حضور محمد باقری‌معتمد بعد از حدود دو سال غیبت در لیگ برتر است که این هفته در قالب تیم استیل البرز به میدان می‌رود. علیرضا نصر آزادانی هم در تیم دانشگاه آزاد حضور دارد. مهدی خدابخش، سجاد مردانی و هادی مستعان، سه ملی‌پوش نامدار ایران هم در قالب تیم‌های خود مبارزه خواهند کرد که این تعداد حضور ملی‌پوشان باعث می‌شود تا مبارزات جذابی را شاهد باشیم.

 


کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندوی ایران از تمایلش برای بازگشت به جمع ملی پوشان گفت.
یوسف کرمی درتازه ترین صحبت های خود در مورد احتمال حضورش در کادر فنی تیم ملی به عنوان مربی در کنار بیژن مقانلو گفت: هنوز صحبتی در این خصوص با من نشده است اما دوست دارم به تیم ملی تکواندوی ایران در هر جایگاهی کمک کنم. از طریق دوستان از این ماجرا مطلع شده‌ام. وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد کمک کردن به تیم ملی تکواندو را دارد، اظهار کرد: واقعا دوست دارم به تیم ملی کمک کنم. اگر مسوولان یا کادر فنی صلاح دیدند به عنوان مربی فعالیت می‌کنم، یا چنانچه خواستند هنوز مبارزه کنم، باز هم به نظر آنان احترام می گذارم.

 


رئیس فدراسیون هندبال از حضور تیم ملی ترکیه در ایران خبر داد.
جلال کوزه‌گری گفت: بعد از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از مجموع ترکیب تیم اعزامی به این مسابقات بعلاوه از تعدادی دیگر از بازیکنان دعوت می کنیم تا در اردوهای تیم ملی شرکت کنند. بازیکنان لژیونر ایران مثل جمالی و رجبی و موسوی هم به این ترکیب اضافه می شوند تا بتوانیم با تمام قدرت در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کنیم. رئیس فدراسیون هندبال درباره دعوت از تیم ترکیه برای بازی دوستانه با ایران خبر داد و گفت: امیدواریم درتاریخ چهارم تا هشتم دی ماه دو بازی دوستانه با ترکیه داشته باشیم. درصدد هستیم که با اسپانیا هم بازی کنیم. نامه‌نگاری‌ها انجام شده است. باید بتوانیم در این کشور یک اردوی تدارکاتی فراهم کنیم. بعد هم تمرینات نهایی را در تهران بگذاریم و در نهایت عازم مسابقات شویم. فعلا برنامه‌ای برای تغییر کادر فنی نداریم و مربیان تیم ملی تا پایان جام ملت های آسیا به کار خود ادامه می‌دهند.

 


* تیم ملی گلبال مردان با شکست چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه راه یافت و سهمیه حضور در رقابتهای جهانی فنلاند را کسب کرد.گفتنی است پیش از این تیم گلبال زنان هم ضمن ایستادن بر سکوی سوم این رقابتها برای اولین بار سهمیه حضور در رقابتهای جهانی را کسب کرد.
*دور جدید تمرینات تیم ملی کاراته در حالی از امروز به میزبانی رشت آغاز می شود که با حضور مهدی سلطانی ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا کامل شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10