(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27 آبان 1392 - شماره 20642

حدیث دشت عشق
در پی نامه سازمان بازرسی کل کشور، احتمال تعویق انتخابات قوت گرفت
چالش در کمیته ملی المپیک
اخبار کوتاه از فوتبال
اعزام تیم ملی والیبال به ژاپن
داورزنی: تمام زحمات تیم ملی به یک لبخند مردم می‌ارزد
واکنش تعدادی از روسای فدراسیون ها به انتخاب وزیر ورزش و جوانان
هفته پنجم لیگ برتر والیبال به تعویق افتاد
غیبت قهرمانان المپیک در تورنمنت کشتی فرنگی باکو
تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی واترپلو
خواندنی از ورزش ایران
   


به ياد سردار شهيد«حبيب پاشايي»
كه ما را اگرجان بودصدهزار
نمائيم درراه قرآن نثار
سوم ارديبهشت سال 1339 هـ‌ .‌ش در یک خانواده مذهبي در روستای «تركمن پور» بستان آباد چشم به جهان گشود او دومين فرزند بود يك خواهرداشت وتنها فرزند پسر خانواده بود.
دوران كودكي را با شيطنت های کودکانه و تيز هوشي سپري كرد. تحصیلات متوسطه را در دبيرستان 29‌بهمن (فعلی) آغاز کرد.
مدتی از این دوران نگذشته بود كه مبارزات انقلابی مردم ایران با حکومت شاه، وارد مرحله جدیدی شد. انقلاب اسلامی به پیروزی رسیدو او به تحصيل خود ادامه داد تا با موفقيت دوره دبيرستان را به پايان رساند.
بعد از آن در روزنامه جمهوري اسلامي و روزنامه‌های دیگر به فعالیت پرداخت. چیزی از پیروزی انقلاب اسلامي نگذشته بود که توطئه‌های ضدانقلاب ودشمنان داخلی وخارجی شروع شد. اغتشاش وناآرامی‌هایی که توسط حزب خلق مسلمان جنايتكار در آذربایجان انجام شد، آغاز این حرکتها بود.
حبيب مثل هميشه با فعاليت خود از آگاه نمودن گرفته تا درگیری‌های فیزیکی، همراه با امت حزب الله ونهادهاي انقلاب تلاش زیادی در خنثی سازی این توطئه حزب خلق مسلمان انجام داد. بعد از چندي او پا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گذاشت وعضو سپاه شد. همیشه سفارش می‌کرد:«عزيزان سعي كنيد در برابر مشكلات صبر و استقامت وتقوا را پيشه خود سازيد و به مبارزه با نفس بپردازيدكه به فرموده پيامبر(ص) اين عمل جهاد اكبر است.» او پس از ورود به سپاه به مناطق بحران زده وجنگی رفت. هرجا می دید دستاوردهای انقلاب در معرض خطر قرار دارند، پیشقدم می شد وبا جانفشانی هرآنچه در توان داشت را به کار می گرفت تا به دفع خطر بپردازد.
جبهه‌های غرب، جنوب و جای جای مرزهای ایران بزرگ شاهد مجاهدات بی نظیر اوست. روز اول که حبیب پاشایی وارد جنگ شد یک رزمنده عادی بود اما طولی نکشید که او پست‌های فرماندهی را یک به یک طی کرد تا به فرماندهی محور عملیاتی تیپ سوم لشکرمکانیزه31عاشورا رسید. سال 1361 و عملیات مسلم ابن عقیل (ع) نقطه پایانی بود بر حیات زمینی این سردار ملی، او در این عملیات به شهادت رسید و پیکر پاکش در22خرداد 1386 توسط جستجوگران نور شناسایی و به تبریز منتقل شد تا در وادی رحمت این شهر قهرمان در کنار همرزمان دیگرش آرام بگیرد و نشانه ای باشد تا آیندگان راه راست را بشناسند.
ابياتي ازسروده شهيد:
به روح بزرگ پیمبر قسم
به نوح و به خضر و الیاس پیر
به خون شهیدان راه وطن
به تیری که بر قلب دشمن زنند
که ما را اگر جان شود صد هزار
به تیغ علی روز خیبر قسم
به ناموس زهرای اطهر قسم
به عزم گرانقدر رهبر قسم
به میگ افکنان مظفر قسم
نماییم در راه قرآن نثار

 


سرویس ورزشی-
دستور تعویق زمان انتخابات کمیته ملی المپیک از سوی سازمان بازرسی کل کشور و پافشاری دبیرکل کمیته ملی المپیک مبنی بر ادامه ثبت‌نام از نامزدهای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک می رود تا ورزش کشور را دوباره با یک چالش جدی روبرو کند.
هنوز ساعاتی از انتخاب محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان نگذشته بود که عصر دیروز خبر رسید که سازمان بازرسی کشور در نامه ای به کمیته ملی المپیک خواستار به تعویق افتادن زمان انتخابات شده است.
با وجود صحبت‌های مطرح شده مبنی بر وجود برخی شبهات و غیرقانونی بودن تعیین اعضای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، احتمال تعلیق دوباره ورزش ایران و همچنین تعویق زمان تعیین شده برای انتخابات این کمیته و بررسی آن در نشست هیات اجرایی، مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام از کاندیداها از روز شنبه به طور رسمی آغاز و دیروز نیز دنبال شد.اما مهلت 15 روزه در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در پایان دومین روز متوقف شد. این کار به دنبال نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تعویق زمان انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شد.
سازمان بازرسی کل کشور دیروز در حالی خواستار به تعویق افتادن زمان انتخابات شد که طی دو روز ابتدایی از مهلت 15 روزه تعیین شده، هیچ ثبت‌نامی انجام نشد و فقط روسای چهار فدراسیون شمشیربازی، تنیس، تنیس روی میز و ورزش‌های همگانی نسبت به دریافت فرم لازم برای ثبت نام اقدام کرده بودند.
بررسی نامه در هیات اجرایی
البته نامه سازمان بازرسی کل کشور واکنش سریع دبیر کل کمیته ملی المپیک را در پی داشت. افشارزاده ضمن تائید نامه سازمان بازرسی کل کشور به این کمیته مبنی بر ابهامات مطرح شده در رابطه با انتخابات گفت: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این نامه را بررسی کرده و به زودی پاسخ آن را اعلام خواهد کرد.وی اظهارداشت: از سوی سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای به دستمان رسیده که در آن به یکسری ابهامات در رابطه با انتخابات اشاره شده است. این نامه در حوزه کارشناسی (هیات اجرایی) زیربط در حال بررسی است.دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین اعلام کرد که ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در مجمع انتخاباتی این کمیته ادامه خواهد داشت.افشارزاده در این رابطه اظهارداشت: ثبت‌نام از کاندیداها طبق روال قبلی در جریان خواهد بود و بر این اساس کاندیداهای مجمع انتخاباتی تا پایان مهلت تعیین شده (9 آذرماه) می‌توانند ساعت 8 تا 14:30 هر روز کاری برای ثبت‌نام به کمیته ملی المپیک مراجعه کنند.
تصمیم گیری در روز سه‌شنبه
در شرایطی که قرار است اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست روز سه شنبه(فردا) موضوع تعویق زمان انتخابات این کمیته را بررسی کنند اما با توجه به صحبت‌های مطرح شده و همچنین نامه سازمان بازرسی کل کشور احتمال لغو برگزاری انتخابات در تاریخ 25 آذرماه وجود دارد. همچنین گودرزی وزیر ورزش و جوانان پیش از این در صحبت‌های خود پیشنهاد داده بود انتخابات کمیته به تعویق بیفتد که قرار است این موضوع هم در جلسه کمیته ملی المپیک بحث شود.
نقشه هاشمی‎طبا برای حضور در انتخابات
با اینکه دیروز هم با پایان یافتن دومین روز از مهلت نام‌نویسی از کاندیداهای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک کسی نامزد نشد اما مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک استارت خود را برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک زد. با تائید رئیس فدراسیون ژیمناستیک هاشمی‌طبا دیروز به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این فدراسیون انتخاب شد تا حضورش در هیات رئیسه این فدراسیون به منظور فراهم شدن شرایط شرکت وی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک فراهم شود.

 


قلعه‌نویی: سفر به اوکراین کلاس درس بود
سرمربی استقلال می‌گوید نسبت به شرایط تیم کاملا آگاه است و به دنبال جذب یک دفاع راست و یک بازی‌ساز است.امیر قلعه‌نویی پس از تمرین دیروز استقلال درباره سفرش به اوکراین و دیدن بازی این تیم برابر فرانسه، گفت: من اعتقاد دارم دیدن این گونه بازی‌ها از بعضی کلاس‌ها هم بهتر است و حداقل برای من مثل یک کلاس بود. او در پاسخ به سوالی درباره شرایط استقلال اظهار کرد: اینکه گفته شود ما از وضعیت تیم اطلاعی نداشته‌ایم اشتباه است. ما از دقیقه به دقیقه وضعیت تمرینی و آمادگی بازیکنان و مصدومان مطلع هستیم. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و کاملا هماهنگ هستیم.وی با بیان اینکه از وضعیت و روند تیمش در نیم فصل راضی است گفت: اما استقلال مدنظر من نشده‌ایم و با آن فاصله داریم. فراموش نکنید ما چیزی حدود 9 یا 10 بازی خارج از خانه در نیم فصل اول انجام دادیم و همین مسئله به من می‌گوید که روندمان خوب بوده است، این در حالی است که رقبای ما دچار این مسائل نبوده‌اند.
نخستین تمرین تیم ملی در لبنان
با مخالفت کارلوس کی‌روش با تمرین تیم ملی در چمن مصنوعی، نخستین تمرین ایران درلبنان عصر دیروز در چمن طبیعی ورزشگاه صیدا برگزار شد.
جدایی ناگهانی گل‌محمدی از نفت
باشگاه نفت تهران ضمن پذیرش استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه، طی 24 ساعت آینده جایگزین این مربی را معرفی می‌کنند.پس از استعفای ناگهانی یحیی گل‌محمدی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران، مسئولان این باشگاه با استعفای این مربی موافقت کردند تا به همکاری طرفین پس از یک نیم فصل پایان داده شود.قنبرزاده ضمن تایید این خبر اظهار داشت: ایشان در تماس با بنده اعلام کرد تمایلی برای ادامه همکاری با باشگاه نفت ندارد و ما هم با استعفای او موافقت کردیم. همچنین دو، سه گزینه مدنظرمان است که تا 24 ساعت آینده نام سرمربی آینده نفت را اعلام می‌کنیم.
پیشنهاد عجیب یاوری برای بازی فجر – پرسپولیس
سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز با اعلام خبر انتقال بازی‌های تیمش به ورزشگاه سعادت شهر شیراز پیشنهاد جالبی برای بازی تیمش با پرسپولیس در این ورزشگاه 1500 نفری دارد.محمود یاوری در این‌باره تصریح کرد: بازی رفت ما با استقلال در شیراز برگزار شده و در دور برگشت با پرسپولیس در شیراز بازی داریم. ما حاضریم با پرسپولیس در سعادت شهر بازی کنیم و بازی هم بدون تماشاگر باشد!
انتقاد شدیدعضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از تلویزیون
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به‎شدت از برنامه‎ها و اخبار تلویزیون انتقاد کرد.بهاروند با ابراز نارضایتی از برنامه‎های سیما، تصریح کرد: تلویزیون حق پخش را که نمی‎دهد هیچ، دنبال این است که فدراسیون را با هر بهانه‎ای بکوبد. اگر دنبال صداقت هستند چرا یک‎بار هم که شده، در برنامه‎ای با محوریت «حق پخش واقعی» آن را نقد نمی‎کنند؟!وی با تأکید بر اینکه چرا حق پخش واقعی را صداوسیما پرداخت نمی‎کند و هنوز با نرخ 4 سال پیش این کار صورت می‎گیرد، افزود: چرا برنامه‎سازان و مجریان از حق پخش حرفی نمی‎زنند؟ دوستان بهتر است ایرادهای خودشان را نیز بگویند و فقط دنبال ایراد گرفتن از دیگران نباشند.بهاروند تأکید کرد: در اخبار اعلام می‎کنند کفاشیان به آلمان رفته اما وی الان در جلسه سازمان لیگ است و در تهران حضور دارد. این خبر کذب بود و دروغ به‎خورد مردم می‎دهند اما با این حال کسی نیست با آنها برخورد کند!
قطعی شدن زوج دوستی‌مهر و مهدوی‌کیا درتیم جوانان
رئیس فدراسیون فوتبال ایران از انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به عنوان مدیرفنی و علی دوستی‌مهر به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان خبر داد.علی کفاشیان در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: پس از بررسی‌های لازم قرار شد تا مهدی مهدوی‌کیا به عنوان مدیر فنی، علی دوستی‌مهر به عنوان سرمربی، رحیم میر آخوری به عنوان مربی، رضا حاج اسبویی به عنوان مربی دروازه‌بانان‌، جعفر هوشمند به عنوان مربی بدنساز، فرشاد ماجدی به عنوان آنالیزور و حسین مرادی به عنوان سرپرست تیم جوانان فعالیت خود را آغاز کنند.
خط قرمز فیرات روی نام 6 بازیکن سایپا
انگین فیرات سرمربی سایپا نام 6 بازیکن تیمش را به مسئولان این باشگاه داده و اعلام کرده آنها می‌توانند در نیم‌فصل از این تیم جدا شوند.مهدی ثابتی، کیانوش رحمتی، میلاد نصرتی، میلاد بختیاری، داود شاه وراقی و شعیب امیری 6 بازیکنی هستند که می‌توانند در نیم‌فصل به تیم دیگری بروند.
جدایی 3 بازیکن از تیم مس کرمان
محمود تیغ‌نورد، سعید علی‌شیرازی و فرزاد محمدی 3 بازیکن تیم مس کرمان با دریافت رضایتنامه خود از این باشگاه جدا شدند.

 


تیم ملی والیبال ایران برای حضور در جام قهرمان قاره‌ها شنبه شب با 13 بازیکن تهران را به مقصد کیوتو ژاپن ترک کرد.
ملی‌پوشان کشورمان که از روز جمعه اردوی شبانه‌روزی ژاپن را در تهران آغاز کرده بودند و در هتل المپیک تهران اقامت داشتند، شنبه شب پیش از رفتن به فرودگاه، در جلسه‌ای با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون شرکت کردند. داورزنی در این جلسه چند دقیقه با بازیکنان صحبت و از زحمات آنها تشکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر توقعات از والیبال بالا رفته است. به همین خاطر تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها کار سختی را پیش‌رو دارد. من به شما افتخار می‌کنم؛ من به کار کردن با شما افتخار می‌کنم. می‌دانم اردوهای شبانه روزی شما و خانواده‌های شما را خسته کرده است. می‌دانم که زحمت‌های زیادی کشیده‌اید، اما همه این زحمت‌ها به یک لحظه لبخند شادی مردم کشورمان می‌ارزد. وی ادامه داد: کار سختی پیش‌رو دارید؛ نبرد با قدرت‌های والیبال دنیا، رقابت با بهترین تیم‌های والیبال دنیا، همه و همه باعث ارتقای سطح کیفی تیم ملی و کسب تجربه‌های ارزشمندی خواهد شد. امیدوارم مثل همیشه با اتحاد و جنگندگی منحصر به فردتان موجب سرافرازی ایران و خوشحالی مردم شوید.
مردان والیبال ایران با 13 بازیکن ساعت 21:40 شنبه 25 آبانماه تهران را به مقصد اوزاکای ژاپن ترک کردند و از اوزاکا با اتوبوس به کیوتو خواهند رفت. ناصر رحیمی لیبروی دوم تیم ملی به علت مشکل خروج از کشور با 24 ساعت تاخیر به کاروان والیبال کشورمان در ژاپن خواهد پیوست.

 


انتخاب گودرزی به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان، با واکنش های مثبت تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی به همراه بود.
محمود گودرزی صبح دیروز با کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب و با استقبال مسئولان و کارکنان این وزارتخانه با حضور در محل وزارت ورزش و جوانان رسماً کار خود را به عنوان دومین وزیر این وزارتخانه آغاز کرد. اما انتخاب گودرزی به عنوان وزیر جدید ورزش و جوانان برخی واکنش ها را در جامعه ورزش به دنبال داشت. در همین خصوص افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: گودرزی فرد توانمندی است اما فضای سختی را پیش رو خواهد داشت؛ چون بسیاری از برنامه‌ها در ورزش عقب افتاده و در سال جاری هم اعتبارات قابل قبول نبوده است و پس از آن هم مشخص نیست وضعیت اعتبارات چگونه خواهد بود. وی اضافه کرد: به هر حال شرایط بسیار سخت است و اگر او بتواند فضای خوبی را در ورزش ایجاد کند عملکردش مساوی با پیروزی خواهد بود. جلال کوزه گری رئیس فدراسیون هندبال نیز دراین باره گفت: از حالا باید کار به صورت جدی آغاز شود و کارهای عقب افتاده با جدیت رسیدگی شود تا تیم‌های ملی رشته‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی موفق باشند. گذشته‌ها گذشته است و حالا همه باید کمک کنند تا گودرزی موفق شود. اینکه قبل از وی چه کسانی نتوانستند رای اعتماد بگیرند موضوعی است که باید فراموش شود. همه باید کمک کنند تا ورزش رو به پیشرفت برود. شایسته رئیس فدراسیون تنیس هم گفت: امیدوارم تمام اقشار ورزش کشور از جمله فدراسیون‌های ورزشی قدر این فرصت را بدانند و امیدوارم همگی کمک کنیم تا گودرزی بتواند در مسئولیت جدید موفق باشد.

 


زمان برگزاری هفته پنجم دور رفت لیگ برتر والیبال از ششم آذرماه به هشتم دیماه سال جاری تغییر کرد.
قبلا قرار بود هفته پنجم دور رفت مسابقات والیبال قهرمانی مردان ایران روز چهارشنبه ششم آذرماه با برگزاری شش دیدار در شهرهای مشهد، تبریز، بندرعباس، کاشان، تهران و کرج پیگیری شود.با توجه به اینکه تیم ملی والیبال ایران روز پنجم آذرماه از مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها به کشور باز خواهد گشت، سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد به دلیل کمبود وقت و اینکه تیم های شرکت کننده در این رقابت‌ها نمی‌توانند از ملی پوشان خود بهره‌مند شوند، دیدارهای هفته پنجم دور رفت از چهارشنبه ششم آذرماه به یکشنبه هشتم دیماه تغییر کرد.

 


مربی تیم ملی کشتی فرنگی می گوید فرنگی کاران در غیاب قهرمانان المپیک به تونمنت باکو می روند.
ناصر نوربخش درباره حضور تیم منتخب کشتی فرنگی در تورنمنت جایزه بزرگ باکو گفت: تیمی که برای حضور در جایزه بزرگ باکو به آذربایجان اعزام می‌شود بر اساس دعوتی است که میزبان از کشتی‌گیران داشته است. نفراتی که در سال‌های گذشته در تورنمنت‌های مختلف حضور داشته‌اند به این مسابقات دعوت شده‌اند. به غیر از امید نوروزی که در یک وزن بالاتر در باکو روی تشک خواهد رفت کشتی‌گیرانی که در مسابقات جهانی و المپیک مدال گرفته‌اند در این میدان حضور نخواهند داشت. می‌خواستیم سعید عبدولی هم اعزام کنیم، اما به دلیل سربازی با مشکل خروجی مواجه است و فکر نمی‌کنم بتوانیم او را همراه داشته باشیم. مربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: بعد از مدت‌ها اردوی تیم ملی تشکیل شده است و فرنگی‌کاران از نظر آمادگی در حد شرکت در مسابقات نیستند. کشتی‌گیر باید زمانی به تورنمنت اعزام شود که مصادف با دوره رقابتی باشند و در شرایط مناسبی باشد. هدف ما این نیست که برویم و مدال بگیریم. می‌خواهیم با حضور در این تورنمنت ارزیابی نسبی از شرایط فرنگی‌کاران بعد از مدت‌ها داشته باشیم و از طرفی خود را با تغییر قوانین تطبیق دهند. اگر تغییرات کیفی هم ایجاد شده است بتوانیم در تمرینات این تغییرات را پیاده کنیم.

 


پائولو مالارا سرمربی تیم ملی واترپلو برای یکسال دیگر هدایت ملی پوشان ایران را بر عهده گرفت.
پس از قهرمانی تیم واترپلوی ایران در مسابقات کاپ آسیا با هدایت مالارا، مسئولان فدراسیون ایران برای یکسال دیگر با وی توافق کردند. بر این اساس سرمربی تیم ملی ایران هفته آینده به از ایتالیا به تهران سفر می کند. مالارا که اعتبار زیادی در عرصه بین المللی دارد تیم ملی ایران را برای رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۴ قزاقستان و همچنین حضور موفق در بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی آماده می‌کند.

 


* پس از کسب نتایج ضعیف تیم‌های ملی کاراته نوجوانان، جوانان و امیدهای ایران در مسابقات جهانی، سمندر رئیس فدراسیون کاراته گفت امکان تغییر در کادر فنی تیم‌ها وجود دارد.
* پس از گذشت حدود یک ماه بالاخره مسئولان دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز با تیم داری در فصل 2014 نیز موافقت کردند تا بهترین تیم دوچرخه‌سواری ایران برای دومین سال متوالی موفق شود از تصمیم عدم تیم داری جان سالم به در ببرد.
*ملی پوشان گلبال ایران دیروز تیم ملی ژاپن را در ورزشگاه پارالمپیک پکن با نتیجه باورنکردنی 14 بر 4 شکست دادند و به عنوان قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه رسیدند.حسن جعفری(8گل) و مهدی سیاحی(6گل) برای ایران گلزنی کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10