(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 28 آبان 1392 - شماره 20643

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
رونمایی از پهپاد پیشرفته فطرس با برد بیش از 2000 کیلومتر
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت و ملت روسیه
آغاز بررسی طرح جرم سیاسی در کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس
فرانسوا اولاند در سرزمین‌های اشغالی: مواضع پاریس در مذاکرات هسته‌ای همان مواضع اسرائیل است!
عربستان گزارش ساندی‌تایمز علیه ایران را رد کرد
افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان
لاف تبلیغاتی وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران
لاله‌زار ثبت ملی می‌شود
در دیدار بعیدی‌نژاد و سفیر چین در تهران
ایران بر پیگیری حقوق خود در مذاکرات ژنو3 تاکید کرد
ترکان: پرونده پرواز مستقیم ایران- آمریکا به معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری واگذار شد
کوتاه از ایران
10 هزارکیلومتر خط‌آهن در دست مطالعه و ساخت قرار دارد
وزیر کشور: ایران با فشار و تحریم‌ پای میز مذاکره نخواهد نشست
چاپ 24 هزار جلد کتاب دفاع مقدس
انتقاد آیت‌الله شبستری از نگهداری 40 روزه بیمار فوت شده در بیمارستان تبریز
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شجونی خبر داد
تعطیلی حزب موتلفه اسلامی به دلیل مشکلات مالی
نوسانات شدید قیمت زعفران صادرات این محصول را مشکل کرده است
معاون سازمان غذا و دارو: بار مالی بیماران با اجرای کامل هدفمندی دارو کاهش می‌یابد
33 نوع از بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد
توزیع 50 هزار بسته گوشت نذری حسینیه اعظم زنجان
تهیه مدل مجازی 3 بعدی فک توسط دانشجوی اهواز
   


مرحوم علامه محمدتقی جعفری (ره): هر لحظه‌ای که در زندگی انسانی بدون آگاهی به حکمت وجود خویش و بدون توجه به این که از کجا آمده و به کجا می‌رود، سپری شود، مرگ ابدی است.

 


بزرگ‌ترین پهپاد کشور با قابلیت شناسایی - رزمی و برد عملیاتی 2000 کیلومتر باحضور وزیر دفاع رونمایی شد.
پهپاد «فطرس» بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور است که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.
در مراسم رونمایی از این پهپاد راهبردی، سردار دهقان طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن این حماسه جاوید، به راهبرد وزارت دفاع در روزآمدسازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: هواپیمای بدون سرنشین فطرس، بدست توانمند متخصصان اقتدارآفرین شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی کشور، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشورمان طراحی و ساخته شده است.
وزیر دفاع افزود: این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر، سقف پرواز 25هزارپا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت‌های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک‌های هوا به سطح و انواع راکت‌ها، مأموریت‌های رزمی را انجام دهد.
سردار دهقان ادامه داد: مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده‌بانی از خطوط لوله‌های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده‌ها، دیده‌بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش‌سوزی و سیل، محیط‌بانی برای حفاظت از محیط‌زیست و ارسال فیلم و عکس‌های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت‌های پهپاد فطرس است.
وی با بیان اینکه «اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است»، افزود: تست‌های زمینی استاندارد بین‌المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.
دهقان، این دستاورد مهم و افتخار‌آفرین را که در سایه اتکا به توانمندی بومی کشور به منصه ظهور رسیده نماد دیگری از اراده فرزندان دانشمند و مجاهد ملت ایران در وزارت دفاع دانست که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (سلام‌الله علیهم)، نبوغ و خلاقیت خود گام بلند دیگری در عرصه فناوری هواپیمای بدون سرنشین در کشور برداشتند و نشان دادند تحریم‌های دشمنان نمی‌تواند مانعی در مسیر تعالی و پیشرفت صنایع دفاعی ایجاد کند.
وزیر دفاع با اشاره به نقش پهپادها بعنوان مهم‌ترین عناصر صحنه نبرد آینده تصریح کرد: وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.
وی با قدردانی از تلاش درخور تحسین و همت بلند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طراحی و ساخت انواع پرنده‌های مورد نیاز کشور بویژه دست‌اندرکاران طراحی و ساخت پهپاد فطرس، این موفقیت درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: مدل‌ها و طرح‌های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی داریم که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهیم کرد.
گفتنی است نمونه مشابه فطرس، پهپاد آمریکایی «پرداتور» یا همان «ام کیو-1» است که برد عملیاتی آن 1100 کیلومتر و حداکثر ساعت‌پروازی آن نیز 24 ساعت است.

 


فرصت‌ها را دریابید!
ترس با نا‌امیدی
و شرم با محرومیت همراه است.
و فرصت‌ها، مانند ابرها می‌گذرند، بنابراین: فرصت‌های نیک را غنیمت شمارید (و از آن بهره ببرید).
نهج‌البلاغه
حکمت 21

 


حاشیه‌سازی‌های
هفته‌نامه غیرقانونی «حاشیه»
هفته‌نامه «حاشیه» که به صورت غیرقانونی به عنوان ضمیمه هفته‌نامه «متن» منتشر می‌شود، رویه‌ای نامتعارف را در پیش گرفته و در شماره‌های پیاپی اقدام به انتشار تصاویر چهره‌های ضددینی و خوانندگان هتاک روی جلد خود می‌کند.
این هفته‌نامه اخیراً تصویر «محسن نامجو»، خواننده معتاد و هتاک خارج‌نشین را روی جلد تازه‌ترین شماره خود منتشر کرده است.این خواننده پیش از این در یکی از آثار اجرا شده‌اش به شکلی وقیحانه به ساحت مقدس امام زمان(عج) توهین کرده بود. همچنین نامجو سابقه اجرای آوازی برخی آیه‌های قرآن مجید با هدف تمسخر کلام‌الله را نیز در کارنامه سیاه موسیقایی خود دارد.
او که جزو خوانندگان حامی فتنه 88 به شمار می‌رود، طی سال‌های اخیر و پس از اجرای آثار ضداسلامی و ضداخلاقی‌اش مورد حمایت شدید رسانه‌های ضدانقلاب فارسی‌زبان خارج از کشور همچون شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و شبکه همجنس‌گرایان (من و تو) قرار گرفته است.
هفته‌نامه «حاشیه» پیشتر نیز اقدام به انتشار تصویر تمام قد مجری بهایی و فراری، «محمد حسینی» کرده بود.
این هفته‌نامه متعلق به حجت‌الاسلام حمید پورمحمدی (برادر وزیر دادگستری) است که چندی قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 برای تبلیغات انتخاباتی حجت‌الاسلام پورمحمدی منتشر شد، اما پس از عدم کاندیداتوری وی عملا تعطیل شد و یک ضمیمه غیرقانونی به نام «حاشیه» جای آن را گرفت که فاقد نام مدیرمسئول نیز می‌باشد.
در حالی که اقدام صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه «متن» برای جایگزینی یک ضمیمه به جای نشریه اصلی، خلاف نص صریح قانون مطبوعات است، هیئت نظارت بر مطبوعات و مراجع ذیصلاح قانونی تاکنون که ماه‌ها از وقوع جرم می‌گذرد در برابر چنین اقدامی سکوت کرده‌اند و صرفا به دادن یک تذکر بسنده شده است.
امیدواریم مسئولان قضایی و اعضای هیئت نظارت در برابر چنین تخلفاتی اقدام به موقع قانونی را انجام دهند تا تکالیف نظارتی حاکمیت روی زمین نماند.
گفتنی است تخلفات صاحب‌ امتیاز و مدیرمسئول این نشریه در حد انتشار یک ضمیمه غیرقانونی خلاصه نمی‌شود، بلکه ضمیمه «حاشیه» از روش مصوب هیئت نظارت عدول کرده و از یک مجله سیاسی تبدیل به یک نشریه مبتذل سرگرمی شده است و تغییر روش انتشار از «سیاسی و فرهنگی» به «سرگرمی» بدون کسب مصوبه قانونی، تخلف از قانون مطبوعات است.
معاون فرهنگی ارشاد
یا وکیل مدافع نشر چشمه؟!
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشنامه هتاک «روز حسین» به کارگردانی «محمد رحمانیان» (چهره ضددین عرصه تئاتر) به ساحت ائمه اطهار(ع) حمایت کرد!
سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «روز حسین» چیزی نبود که من فکر می‌کردم.
وی تاکیدکرد: بنده در بحث نشر چشمه فرصت بررسی محتوایی نداشتم. هیچ قضاوت محتوایی هم نمی‌کنم اما از قبل مواردی را می‌شنیدم که کتاب «روز حسین» را نشر چشمه به ارشاد داده و فضایی آنچنانی علیه اهل بیت دارد ولی در این راستا هفته گذشته ناشر مربوطه کتاب را برای من آورد تا بخوانم. این کتاب را شنبه خواندم و می‌توانم مفصل درباره آن حرف بزنم.
صالحی ادامه داد: در کتاب «روز حسین» نقل شده: یکی بشود شمر و عربده‌ای سر دهد. این تعبیر در صفحه 83 کتاب عنوان شده که یکی از موارد بود، روشن است که می‌گوید شمری که تعزیه‌گردان می‌شود او عربده سر بدهد؛ ولی باز هم از برداشت شک کردم که نکند آقای کیائیان نسخه دیگری به من داده است و نسخه متفاوتی در ارشاد است. از این رو به آقای کمالی‌نژاد سرپرست اداره کتاب گفتم این کتاب را از اول تا آخر با نسخه موجود در اداره کتاب مقایسه کند تا این که به من گفت چک کردم و خط به خط کتاب یکسان است، گفتند صفحه‌آرایی تغییر کرده اما نسخه همان است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: این موضوع نشان می‌دهد گاهی حرف‌هایی در فضای رسانه می‌آید که حداقل آن هم مطابق با واقع نیست اشکالات را نه کم و نه زیاد می‌کنیم اما اتفاقاتی از این قبیل هم می‌افتد و آن کتاب چیزی نبود که من فکر می‌کردم.
برای اطلاع معاون فرهنگی وزارت ارشاد باید گفت که اولا روزنامه کیهان در تاریخ 26 شهریور 91 به طور مفصل و مستند به ماهیت و ابعاد اهانت‌های نمایشنامه «روز حسین» به ساحت ائمه اطهار(ع) اشاره کرد. دوم اینکه خبرگزاری فارس نیز روز یکشنبه مصادیق تخلفات و مطالب سخیف و ضداخلاقی نشر چشمه را منتشر کرد.
با این حال اظهارات معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره نمایشنامه یاد شده و اصرار وزیر ارشاد برای فعالیت نشر چشمه لغو مجوز شده، تعجب‌برانگیز است.
جدای از این، شنیده شده یکی از محکومین امنیتی، مجوز فعالیت فرهنگی دریافت کرده است.
امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تایید یا رد این خبر اقدام کند.
به هر روی در صورت انتشار متن «روز حسین» مردم در برابر نشر چشمه، وزارت ارشاد و نویسنده و عوامل انتشار آن قرار می‌گیرند.
توقف اکران فیلمی درباره انقلاب مصر
فیلم سینمایی «کهنه و پاره‌پاره» یکی از قوی‌ترین فیلم‌های سینمایی درباره انقلاب مصر است که به اکران این فیلم پس از یک هفته پایان داده شد و این امر موجب انتقاد رسانه‌های عربی گردید.
این فیلم سینمایی در بسیاری از جشنواره‌های جهانی از جمله جشنواره تورنتو، لندن، مونپولیه و... مورد توجه قرار گرفته است.
اکران فیلم «کهنه و پاره‌پاره» به کارگردانی و نویسندگی «احمد عبدالله» و با بازی «آسر یاسین» هفته گذشته در مصر آغاز شد اما به اکران این فیلم پس از یک هفته پایان داده شد تا یکی از قوی‌ترین فیلم‌های سینمایی مصر درباره انقلاب این کشور بهره‌ای در کشور خود نبرد.
این فیلم که نگاهی نیز به قربانیان گمنام انقلاب 25 ژانویه 2011 مصر دارد تنها به این بهانه از سالن‌های اکران خارج می‌شود که گفته شده «مردم این چنین می‌خواهند»!
نمایش و نقد «آزادراه»
در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
فیلم سینمایی «آزادراه» به کارگردانی عباس رافعی عصر امروز با حضور عوامل این فیلم در مجتمع فرهنگی سید‌الشهداء(ع) اکران و سپس نقد و بررسی می‌شود.
«آزادراه» ساعت 17 اکران می‌شود و سپس با حضور منتقد میهمان، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 


در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 در شهر غازان روسیه سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این حادثه را به دولت روسیه تسلیت گفت.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف و تأثر از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 در شهر غازان روسیه، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت روسیه ابراز داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با تسلیت به دولت و ملت روسیه با خانواده‌های بازماندگان نیز ابراز همدردی کرد.
گفتنی است، براثر سقوط یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 که از مسکو عازم شهر غازان بوده است 52 نفر کشته شدند.

 


رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آغاز بررسی طرح جرم سیاسی در این کمیته خبر داد.
محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کمیته امنیت داخلی در جلسه روز یکشنبه خود کلیات طرح جرم سیاسی را بررسی کرد که با توجه به پیچیدگی و اهمیت این طرح بررسی‌ها برای حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: تاکید ما بر این است که این طرح باید با دقت مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد، به همین دلیل احتیاج به وقت زیادی برای بررسی آن وجود دارد که طبیعتا حصول نتیجه زمان‌بر خواهد بود.
رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که کلیات و ماده 1 طرح جرم سیاسی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این طرح حدود 12 ماده دارد که نمی‌توان زمان دقیقی را برای اتمام بررسی‌های آن مشخص کرد چون نظر و اهمیت این طرح پیش‌بینی می‌کند که بررسی‌های آن وقت زیادی را ببرد.
محسنی ثانی، با یادآوری این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون فرعی، طرح جرم سیاسی را بررسی می‌کند، گفت: کمیته امنیت داخلی بعد از اتمام بررسی‌ها گزارش خود را برای بررسی و تصویب به کمیسیون ارائه خواهد داد.

 


رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به سرزمین‌های اشغالی به مقامات این رژیم اطمینان داد که پاریس از مواضع خود که همان موضع تل‌آویو است در مذاکرات 1+5 با ایران کوتاه نخواهد آمد.
فرانسوا اولاند که در آستانه مذاکرات 1+5 با ایران و برای هماهنگی با اسرائیل به تل‌آویو سفر کرده در فرودگاه بن‌گورین تل‌آویو در سخنانی در مقابل برخی مسئولان صهیونیست از جمله شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم تاکید کرد: حمایت‌های فرانسه از اسرائیل نامحدود است و پاریس هر کمکی را که بتواند برای امنیت و ثبات اسرائیل انجام می‌دهد.
وی تاکید کرد: من امروز به اینجا آمده‌ام تا اعلام کنم، کمک و حمایت فرانسه از اسرائیل ریشه در تاریخ و مسائل انسانی دارد و به یک یا چند محور محدود نمی‌شود.
رئیس‌جمهوری فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و جهان است و فرانسه بر موضع خود درباره پرونده ایران پافشاری خواهد کرد.
اولاند گفت: تا مطمئن نشویم که برنامه هسته‌ای ایران جنبه نظامی ندارد بر مواضع خود در قبال این مساله تاکید خواهیم کرد.
اولاند به زبان عبری و خطاب به نتانیاهو و شیمون پرز تاکید کرد که وی برای همیشه دوست اسرائیل باقی خواهد ماند.
رئیس‌جمهور فرانسه که به نوشته روزنامه لوموند در سفر به سرزمین‌های اشغالی تنها برای خوشایند مقامات صهیونیست حرف می‌زد در کنفرانس خبری مشترک خود نیز با نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: فرانسه از توافق هسته‌ای موقت حمایت می‌کند اگر همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود و تحت کنترل درآید.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولاند گفت: فرانسه خواهان یک توافق موقت است، ولی بر مبنای چهار نکته. اولین درخواست این است: هم‌اکنون همه تاسیسات هسته‌ای ایران را تحت نظارت‌های بین‌المللی قرار دهید. نکته دوم: غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورید. سوم این که ذخایر فعلی را کاهش دهید. و در نهایت ساخت راکتور (آب‌سنگین) اراک را متوقف کنید. این‌ها نکاتی هستند که برای ما به منظور تضمین هرگونه توافقی ضروری هستند.
نتانیاهو نیز روز یک‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک‌اش با رئیس‌جمهور فرانسه گفت: من نگرانم که این توافق صورت گیرد و با یک حرکت قلم، تحریم‌ها علیه ایران کاهش یابد، تحریم‌هایی که اجرای آن‌ها چند سال طول کشید و در ازای آن ایران عملا چیزی را از دست ندهد.
وی در ادامه مدعی شد: کاملا مشخص است که این توافق فقط برای ایران خوب است و برای سایر کشورهای جهان واقعا بد است. توافق پیش روی ایران، کابوس جهان است.
هم‌چنین قرار است نتانیاهو روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به مسکو سفر کند. این سفر بخشی از تلاش‌های وی برای متقاعد کردن کشورهای جهان به توافق نکردن با ایران است.
وی علاوه بر آن درباره این مساله جمعه هفته جاری با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیت‌المقدس صحبت خواهد کرد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز همزمان با سفر اولاند به سرزمین‌های اشغالی به عنوان یکی از اعضای گروه 1+5 در گزارشی مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران شامل توقف هرگونه پیشرفت در کارخانه آب سنگین اراک و همچنین فریز مقدار اورانیوم غنی شده ایران خواهد بود.
این گزارش که به نقل از مقامات مطلع آمریکایی تنظیم شده است، همچنین بیان می‌دارد که از دیگر موارد توافق تحمیل یک رژیم بازرسی بی‌سابقه به ایران خواهد بود تا تضمین کند که این کشور به تعهداتی که در توافق پذیرفته، پایبند است.
آن‌گونه که ها‌آرتص ادعا کرده است، این جزئیات در جلسه استماع کنگره درخصوص برنامه هسته‌ای ایران توسط رئیس‌جمهور آمریکا به استحضار قانون‌گذاران آمریکایی خواهد رسید. اوباما امیدوار است بتواند جلوی تصویب تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران در کنگره را بگیرد اما قصد ندارد چیز زیادی از تحریم‌های موجود بر ضد ایران را بکاهد.

 


وزارت خارجه عربستان با رد گزارش نشریه انگلیسی ساندی‌تایمز درباره طرح مشترک سعودی- صهیونیستی برای حمله به ایران، برقراری هرگونه تماس با اسرائیل را رد کرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، خبری که ساندی‌تایمز منتشر و ادعا کرده که تماس‌هایی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد، همگی نادرست است.
وزارت خارجه عربستان افزود: هیچ نوع رابطه‌ یا تماسی با اسرائیل در هیچ سطحی وجود ندارد.
ساندی‌تایمز چاپ لندن یکشنبه ادعا کرده بود که اسرائیل و عربستان سعودی طرح مشترکی را برای حمله نظامی به ایران تهیه کرده‌اند.

 


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری مددجویان به بهزیستی 20 درصد افزایش خواهد یافت و این رقم در سه ماهه آخر سال واریز می‌شود.
همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند، اظهار داشت: ارائه خدمات حمایتی، توانبخشی، تحصیلی و... از جمله خدماتی است که از سوی بهزیستی ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به دو صورت به مددجویان و همچنین مراکز نگهداری سالمندان و معلولان یارانه پرداخت می‌کند.
هاشمی بیان داشت: امسال نیز همانند سنوات گذشته و علی‌رغم مشکلات موجود بنا داریم برابر قانون مستمری مددجویان را افزایش دهیم و این در حالی است که در این زمینه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر افزایش مستمری مددجویان تأکید دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برنامه انجام شده، در 3 ماهه آخر سال، مستمری مددجویان 20 درصد افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه یارانه مراکز نیز افزایش 20 درصدی خواهد یافت.

 


یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شد که ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد و این رژيم در صورت نیاز به ایران حمله خواهد کرد.
«یوال اشناینیتز» وزیر روابط بین‌الملل رژيم صهیونیستی در مصاحبه با بی‌بی‌سی با اشاره به روی کار آمدن دولت دکتر روحانی در ایران و رابطه این امر با پرونده هسته‌ای ایران مدعی شد: در مورد پروژه هسته‌ای شاید شاهد لحن تازه‌ای بودیم اما محتوای جدیدی مشاهده نکردیم. تا به اینجا، علاقه واقعی از سوی ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای مشاهده نشده است. یک راه‌حل خیلی ساده و منطقی وجود دارد و آن اینکه به ایران اجازه بدهیم سوخت هسته‌ای را از هلند یا فرانسه بخرد درست مثل همان کاری که بیشتر کشورهایی که برق هسته‌ای تولید می‌کنند انجام می‌دهند.
اشناینیتز در این مصاحبه، دخالت کردن در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را حق و وظیفه تل‌آویو دانست، و خاطر نشان کرد: هیچ حق اتوماتیک و مشروعی برای غنی‌سازی اورانیوم وجود ندارد؛ و اسرائيل باید از عدم دستیابی ایران به بمب اتم اطمینان یابد.
این مقام صهیونیستی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اختلاف نظر تل‌آویو و واشنگتن در مورد ایران، ادعا کرد: اولا ما در مورد هدف نهایی با هم توافق داریم و آن جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت بمب اتم است، البته ممکن است در مورد روش و تاکتیک رسیدن به این هدف، اختلافاتی میان آمریکا و اسرائيل وجود داشته باشد.
وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی مدعی شد فشارها ایران را به پای میز مذاکره کشانده و ادامه داد: کاهش فشارها بر ایران کار عاقلانه‌ای نیست؛ دلیل آمدن ایرانی‌ها به سر میز مذاکره و علاقه نشان دادن نسبی آنها به سازش و مصالحه تنها به دلیل فشارهای اقتصادی بسیار شدیدی است که به ایران وارد شده، پس نباید پیش از رسیدن به هدف نهایی این اهرم را کنار گذاشت و از فشارها کم کرد.
این وزیر اسرائيلی، در ادامه مصاحبه از پاسخ دادن به سؤال مجری در رابطه با کلاهک‌های هسته ای رژیم صهیونیستی طفره رفت و گفت: اسرائیل را با هلند، بریتانیا، فرانسه یا ایتالیا مقایسه کنید نه با ایران.
اشناینیتز در این مصاحبه بار دیگر ادعاهای واهی سران رژیم صهیونیستی را در قبال ایران تکرار کرد و افزود: روحانی لحن ایران را تغییر داده ولی حکومت این کشور هنوز مشکل‌ساز است.
این عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی تهدیدات اسرائيل علیه ایران با توجه پیشرفت‌های دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: من قصد ندارم راجع به اقدامات نظامی که اسرائيل قادر به انجام آن است، صحبت کنم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ادامه، برخلاف نظرات کارشناسان نظامی سابق اسرائیل، حمله رژیم صهیونیستی به ایران را خودکشی استراتژيک ندانست و مدعی شد: اسرائیل در صورت نیاز علیه ایران دست به اقدام نظامی می‌زند.
این مقام صهیونیست، در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر شکاف ایجاد شده میان تل‌آویو و واشنگتن در موضوع مصر و حمایت صهیونیست‌ها از نظامیان کودتاگر مصری، اظهار داشت: من همیشه امید دارم که دموکراسی برقرار شود؛ دوست دارم در اطراف ما در خاورمیانه حکومت‌هایی به سبک دموکراسی‌های غربی برقرار شود.
همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: من فکر می‌کنم مشکل معامله و توافق جزئي این است که شما تحریم‌ها را کاهش می‌دهید و با کاهش تحریم‌ها فشارها کم خواهد شد و ایران عملاً چیزی را از دست نخواهد داد. با این امتیاز جزئی آنها می‌توانند کل رژیم تحریمها را که طی چندین سال وضع شده طی چند هفته به خطر بیندازند.
بنابراین من فکر نمی‌کنم این یک توافق خوب باشد. این یک توافق بد، فوق‌العاده بد است. ما نیاز به یک توافق خوب داریم.
وی با اشاره به اظهارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود اگر ایران نتواند به جامعه بین‌المللی تضمین دهد که به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست ما چیزی را از دست نمی‌دهیم گفت: من به سخنان آقای رئیس جمهور احترام می‌گذارم و می‌دانم که همه ما یک هدف مشترک داریم. اما ایران توانایی هسته‌ای خود را از دست نخواهد داد. آنها 18 هزار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی در اختیار دارند. آنها حتی یک سانتریفیوژ را از دست نمی‌دهند بنابراین توانایی و ظرفیت هسته‌ای آنها حفظ می‌شود.
نتانیاهو افزود: من فکر می‌کنم نه تنها باید فشار را حفظ کنیم بلکه باید آن را افزایش دهیم چرا که این تحریمها نهایتاً کارساز شده است. اگر به فشارها ادامه دهیم ایران متوقف می‌شود. گزینه‌ها چندان بد هم نیستند و یک راه سومی هم وجود دارد. تحریمها و افزایش تحریم‌ها. اگر تحریم‌ها تسهیل شود و توافق بدی از آب درآید تنها گزینه، گزینه نظامی خواهد بود.

 


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با ابراز امیدواری برای تایید ثبت ملی گذر فرهنگی - تاریخی لاله‌زار، گفت: خیابان لاله‌زار به عنوان یکی از بافت‌های تاریخی و هویتی شهر تهران می‌تواند به یکی از مسیرهای گردشگری در پایتخت تبدیل شود.
به گزارش فارس، مسعود نصرتی افزود: مرمت بناهای تاریخی خیابان لاله‌زار و تغییر کاربری آنها به اماکن فرهنگی و تفریحی می‌تواند میل به پیاده‌روی در این خیابان را افزایش دهد.
وی ادامه داد: در خصوص حفظ هویت این گذر تاریخی، آثار واجد ارزش نظیر خانه مهدوی ثبت ملی شده‌اند، همچنین ضوابطی که مشاور محور تاریخی تدوین کرده بود مورد استفاده و تاکید این اداره کل قرار گرفته است و از تخریب آثار فرهنگی با ارزشی همانند سینما کریستال، هتل لاله و باقی مانده گراند هتل علی‌رغم مخالفت مالکان جلوگیری به عمل آمد.
نصرتی تصریح کرد: ضمن شناسایی کلیه آثار واجد ارزش و اجرای ضوابط ساخت و ساز در حریم خانه‌های ثبتی، ساخت یک پاساژ در حریم خانه اتحادیه متوقف و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم آن ممانعت به عمل آمد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ضمن ابراز امیدواری برای ثبت این گذر تاریخی در فهرست آثار ملی یادآور شد: همچنانکه شورای اسلامی شهر تهران در سالهای گذشته ثبت خیابان ولی‌عصر(عج) را با اعتبار مورد نیاز مطالعه و تهیه اسناد مربوط را تصویب کرد و در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تایید رساند، انتظار داریم چنین اتفاق ارزشمندی نیز از سوی شورای اسلامی تهران دوباره در خصوص این محور فرهنگی - تاریخی که از اولویت‌های اول بافت تاریخی تهران است صورت پذیرد.

 


مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با سفیر چین در تهران دیدار و در مورد مذاکرات آتی هسته‌ای گفت‌وگو کرد.
حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه در دیدار با سفیر چین در تهران بر اراده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق مسلم خود در مذاکرات آینده با اعضای گروه 5+1 تاکید کرد.
در این ملاقات دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات سیاسی مربوط به روند مذاکرات آینده ژنو 3 بر همکاری نزدیک و موثر جمهوری اسلامی ایران و چین در مذاکرات آینده تاکید کردند.

 


اکبر ترکان تصریح کرد: تا زمانی که سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بودم موضوع پرواز مستقیم ایران- آمریکا را پیگیری می‌کردم اما اکنون معاونت اجرایی این موضوع را پیگیری می‌کند.
ترکان از مشاوران رئیس‌جمهور کشورمان در خصوص آخرین وضعیت پرونده پرواز مستقیم ایران- آمریکا، گفت: هم‌اکنون مسئولیت این کار بر عهده معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری است.
وی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: تازمانی که بنده سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بودم این موضوع را پیگیری می‌کردم اما اکنون آقای شریعتمداری در این موضوع ورود می‌کند و آخرین وضعیت را نیز باید از وی پرسید.
مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که از نظر شما پرواز مستقیم بین دو کشور ایران و آمریکا با توجه به مشکلات موجود شدنی است یا خیر؟ اظهار داشت: به هر حال سابقه پرواز ایران و آمریکا به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز‌می‌گردد اما باید همه جوانب را در نظر گرفت تا دستور رئیس‌جمهور که برای آسایش شهروندان ایران مقیم در آمریکا پیش‌بینی شده، اجرایی شود.
همچنین، محسن بهرامی رئیس حوزه ریاست معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با بیان این که ابتدا باید مقررات و مجوزهای داخلی برای پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا اخذ شود، در گفت‌وگویی اظهار داشت: هنوز هیچ رایزنی با طرف آمریکایی درباره پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا انجام نشده است.

 


خاکسپاری شهید
مشهد- ایرنا: پیکر پاک شهید «مسعود نقیبی» از جانبازان 70 درصد و شیمیایی دوران دفاع مقدس دیروز از مسجد جامع تا میدان کارگر سبزوار تشییع و در مزار شهدای این شهر در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.
شهید نقیبی که در سال 1365 در منطقه عملیاتی مهران به افتخار جانبازی نائل آمده بود بعد از 27 سال تحمل درد و جراحات شیمیایی جمعه شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام سجاد(ع) به خیل یاران شهیدش پیوست.
وقف 600 میلیون تومانی
گناباد- فارس: رئيس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد گفت: واقف گنابادی 600 میلیون تومان وقف مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت فاطمه(س) کرد.رضا طالبیان افزود: این واقف 3 ساعت آب و یک هکتار و 30 من باغ پسته از اراضی خود را وقف برگزاری مراسم عزاداری و اطعام عزاداران حضرت عبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام وفات آن بزرگوار کرده است.
کشف معدن فیروزه
مشهد- ایرنا: فرماندار شهرستان فیروزه از کشف دومین معدن فیروزه خراسان‌رضوی در این منطقه خبر داد. محمدرضا حاجی‌زاده گفت: این معدن در فاصله 7 کیلومتری معدن فعلی فیروزه خراسان‌رضوی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ذخایر آن کمتر از معدن کنونی نباشد.نخستین معدن فیروزه ایران با ذخیره 9 هزار تن و ظرفیت تولید سالانه 19 تن در 55 کیلومتری شمال غربی نیشابور قرار دارد. طبق آمارها به طور تقریبی از هر تن سنگ فیروزه خام این معدن 8 تا 10 کیلوگرم فیروزه به دست می‌آید که برای زیورآلات، تزئینات و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زندگی دوباره 5 بیمار
بجنورد- ایرنا: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی 57 ساله در شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی به پنج بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
کلیه، قرنیه چشم، پوست و کبد مرحوم مهدی ممشی حسن‌آبادی به بیمارانی از استان‌های خراسان رضوی، مازندران و خراسان شمالی پیوند شده است.سن افراد دریافت‌کننده اعضا بین هفت تا 58 سال است.مرحوم ممشی حسن‌آبادی در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.
تولید آسفالت‌های جدید
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید و اجرای آسفالت‌های الیافی، پلیمری (کراتن) و سبز برای نخستین بار در کشور خبر داد.احمد رضایی گفت: این آسفالت‌ها از سه نوع الیافی، پلیمری (کراتن) و سبز تشکیل شده و در مقایسه با آسفالت‌های معمولی از مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما برخوردار است.وی در رابطه با آسفالت الیافی افزود: این آسفالت به راحتی با الیاف‌های دیگر ترکیب شده و از ترک خوردن و تغییر شکل آسفالت جلوگیری می‌کند. در این نوع آسفالت که مقاومتش حدود 3 برابر آسفالت‌های معمولی است از مواد پلاستیکی و بازیافتی استفاده می‌شود و همین مواد بازیافتی سبب مقاومت این نوع آسفالت شده است.
افتتاح تالار رقمی کشور
زاهدان- ایرنا: دومین تالار رقمی کشور با حضور معاون مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان در زاهدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.رئيس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان در آیین گشایش این تالار گفت: تالار رقمی زاهدان در برگیرنده 100 هزار کتاب، نسخه‌های خطی، پایان‌نامه‌ها، مقاله، اسناد و عکس به صورت دیجیتالی است.«اکبر شیخ» اظهار داشت: در تالار رقمی امکان دسترسی به برخی منابع اطلاعاتی با در نظر گرفتن حق مؤلف فراهم است و همچنین پایگاه‌های داخلی، اشتراکی و اطلاعاتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.وی گفت: تالار رقمی طرحی در راستای حفاظت بلند مدت اسناد به صورت دیجیتالی و ارتقای دسترسی به میراث ملی مکتوب است و نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور دارد.

 


معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هم‌اکنون حدود 10 هزار کیلومتر خط آهن در کشور در دست مطالعه و ساخت قرار دارد.
«حسین ناززاده» در جریان دیدار هیئتی از مقامات کشورهای عضو اکو از پروژه در دست ساخت راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این رقم در زمان حاضر حدود 6 هزار کیلومتر در حال احداث و باقی در دست مطالعه است.
وی خاطرنشان کرد: گسترش خطوط ریلی از اولویت‌های کشور در توسعه شبکه حمل و نقل به شمار می‌رود.این مسئول، نیاز مالی خطوط ریلی مورد مطالعه و در دست ساخت کشور برای تکمیل شدن را حدود 500 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه شبکه ریلی کشور استقبال می‌شود که در این خصوص پیشنهاداتی نیز به ایران شده است.معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: پروژه خط‌ آهن قزوین - رشت - آستارا از جمله خطوطی است که کشورهای خارجی برای مشارکت در تکمیل آن داده‌اند.وی افزود: امیدواریم با همکاری کشورهای عضو اکو و همچنین روسیه شاهد بهره‌برداری هرچه زودتر hc این شبکه ریلی باشیم.این مسئول خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط آهن، امکان اتصال ریلی آسیای مرکزی به کشورهای حوزه قفقاز و شمال اروپا فراهم می‌شود و ترانزیت بین‌المللی در سطح منطقه با تسهیل بیشتری دنبال خواهد شد.وی استفاده از خط آهن قزوین - رشت - آستارا را زمینه‌ای برای گسترش مبادلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بین کشورهای منطقه و عضو اکو دانست و گفت: به همین دلیل این پروژه در دست ساخت از اهمیت بالایی برخوردار است و از مهمترین طرح‌های شبکه حمل و نقل ایران به شمار می‌رود.معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه با بیان اینکه هزینه‌های انجام شده برای ساخت خط آهن که موجب اتصال ریلی کشور با آذربایجان می‌شود از منابع داخلی ایران تهیه شده است، گفت: این مهم نشان می‌دهد که ایران به توسعه شبکه ریلی در منطقه توجه زیادی دارد.
ناززاده گفت: این طرح از قزوین تا رشت به طول 164 کیلومتر می‌باشد که هم‌اکنون ساخت آن دارای بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: بهره‌برداری از خط آهن قزوین - رشت - آستارا مناسبات اقتصادی میان دو کشور را گسترش و توسعه می‌بخشد.جوانشر آخوندف با بیان اینکه ساخت خط آهن قزوین - رشت - آستارا ایران را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه متصل می‌سازد، اظهار کرد: این سه کشور برای ساخت خط آهن و اتصال ریلی بین هم قرارداد سه‌جانبه دارند.
وی با اشاره به اینکه خط آهن جمهوری آماده اتصال به شبکه ریلی ایران است، یادآور شد: با ساخت هشت کیلومتر خط آهن، آستارای جمهوری آذربایجان با آستارا ایران به یکدیگر پیوند می‌خورد و شبکه ریلی دو کشور به یکدیگر متصل می‌شوند.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
وزیر کشور گفت: انتخاب و انتصاب استانداران در مراحل پایانی است و به زودی استانداران چند استان باقیمانده نیز معرفی می‌شوند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه معارفه مجید خدابخش استاندار جدید اردبیل افزود: در انتخاب استانداران به بومی بودن، تخصص، تدین و آشنایی با استان توجه شده است که حمایت و همراهی مردم نمایندگان و مدیران از استانداران به اجرای برنامه‌های دولت کمک می‌کند. وی در بخشی از سخنان خود گفت: حوادث یک سال گذشته نشان داده است که تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های غرب غلط بوده و اینکه آنها فکر کنند ایران با فشارهای تحریم و تهدید امروز باید بر سر میز مذاکره بنشیند برداشتی کاملاً نادرست است.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت: با همت و تلاش مرزداران جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی بساط ترانزیت کاروانی مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور برچیده شده و دیگر خبری از این اقدامات نیست. و ما در مرزهای کشور شاهد ثبات و آرامش واقعی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت کار مجاهدانه با توجه ویژه به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را یادآور شد و بیان داشت: بودجه عمومی کشور از محل نفت به هیچ‌عنوان کارآمد نیست چرا که ما امروز شاهد صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت در کشور هستیم که 50 درصد بودجه کشور را شامل می‌شود.
وزیر کشور افزود: منابع درآمدی ناشی از فروش نفت حدود 120 میلیارد تومان است که تنها کفاف اعتبارات جاری را می‌دهد.
رحمانی‌فضلی تاکید کرد: بهره‌وری در کشور ما زیر 5/0 درصد است در حالی که ما باید میزان بهره‌وری را بیش از 3 درصد ارتقا داده و در این مسیر تلاش و جدیت واقعی را داشته باشیم.

 


جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تاکنون 24 هزار جلد کتاب از خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع‌مقدس چاپ شده است.
محمدحسن نامی افزود: دفاع‌مقدس ایران گنجی بود که باید با تلاش و اقدامات لازم خاطرات در سینه نهفته رزمندگان این دوران را به صورت تاریخ شفاهی ثبت و ضبط کرد.
وی تصریح کرد،‌ تاکنون 24 هزار جلد کتاب خاطرات و یادداشت رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس چاپ و 35 هزار جلد دیگر نیز در حال ثبت و ضبط است.به گزارش ایرنا نامی ابراز کرد: با توجه به اینکه هم اکنون نسل جوان بیشترین نیاز ارتباطی خود را از طریق شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند، این خاطرات و یادداشت‌ها بر روی سایت قرار می‌گیرد.وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه هنرهای نمایشی و به ویژه ساخت فیلم موفقیت‌هایی بدست آمده است اما این میزان کافی نیست خاطرنشان کرد: در همه فیلم‌ها و سریال‌ها باید صحنه‌هایی از دفاع مقدس را لحاظ کرد و این راهی بسیار مناسب در راستای تولید حداکثری فیلم، سریال و انیمیشن‌ها با موضوع دفاع مقدس است.جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید ابعاد مختلف دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب که مخاطبان اصلی هستند ترسیم شود چرا که ساخت فیلم‌ها در این باره کاری بزرگ بوده و تبیین هشت سال دفاع مقدس این نسل را بیمه خواهد کرد.

 


تبریز - خبرنگار کیهان:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، از نگهداری 40روزه بیمار فوت شده در بیمارستان، به دلیل عدم توان پرداخت هزینه‌ها توسط بازماندگان، بشدت انتقاد کرد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، در معارفه رئیس جدید علوم پزشکی تبریز گفت: این که فردی در بیمارستانی فوت کند و جسد وی را بمدت 40 روز و به دلیل عدم توان پرداخت هزینه‌ها، در سردخانه بیمارستان نگهداری کنند، این یک فاجعه و تاسف‌بار است و در شان ما نیست.
وی خطاب به دولت، خواستار توجه به بحث خودکفایی بیمارستان‌ها و درمان افراد بی‌بضاعت و نیازمند شد و اظهار داشت: مردم زیادی بابت بالا بودن هزینه‌های درمانی بیمارستان‌های دولتی به ما مراجعه می‌کنند و مردم بشدت ناراضی هستند. دولت باید فکری به خودکفایی بیمارستان‌ها کند. وی افزود: طرح پزشک خانواده که سال‌هاست مطرح است، باید از اراده جدی برای اجرا برخوردار شود.

 


تبریز - خبرنگار کیهان:
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در جلسه اخیر حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد انحلال حزب را دادم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی در مراسم یادبود مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی که در مسجد آیت‌الله انگجی تبریز برگزار شد با اعلام این خبر افزود: به دلیل وضعیت نامناسب مالی حزب موتلفه اسلامی این پیشنهاد را در نشست اخیر حزب در تبریز ارائه کردم. وی تصریح کرد: حزب موتلفه آه در بساط مالی ندارد، شرایط مالی بسیار بد دلیل ارائه پیشنهاد انحلال است.عضو شورای حزب موتلفه بیان کرد: موتلفه درحالی از معضلات مالی رنج می‌برد که برخی از احزاب میلیاردها ریال پول خرج می‌کنند. شجونی با اشاره به سیستم حکومتی حضرت علی‌(ع) گفت: امام اول شیعیان حیف و میل بیت‌المال، رشوه، فامیل بازی و ظلم به مردم را آفت هر حکومت می‌دانستند. وی افزود: حمایت و اطاعت از رهبری یک مسئولیت و وظیفه است و متاسفانه عده‌ای در این راه مردود شدند.

 


رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران گفت: نوسانات شدید قیمت زعفران در هر روز، صادرات این محصول را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.
غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: ما در هر روز با 200 تا 400 هزار تومان نوسان در قیمت زعفران مواجه هستیم که با این بازار بی‌ثبات، صادرات زعفران با مشکل روبه‌رو می‌شود.وی افزود: بیشترین میزان صادرات ما به کشورهای اروپایی است که یک درصد افزایش قیمت نیز برای آنها زیاد است. با این نوسانات، ما نمی‌توانیم در بازارهای هدف ماندگاری داشته باشیم و بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهیم داد.میری تصریح کرد: حداکثر اعتبار قیمتی که ما می‌توانیم به مشتریان اعلام کنیم، 48 ساعت است این در صورتی است که بسیاری از کشورهای اروپایی، قراردادهای خود را شش ماهه و یک ساله منعقد می‌کنند. بنابراین، با توجه به اینکه ایران نخستین تولیدکننده زعفران در دنیا است اما متاسفانه بازار زعفران در دست ما نیست.نائب رئیس شورای ملی زعفران به بکارگیری تمهیداتی برای رفع نوسانات قیمتی این محصول اشاره کرد و افزود: باید تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد تا زعفران را به قیمت کارشناسی شده از تولیدکنندگان خریداری کنند و از این زعفران در جهت تنظیم بازار و رفع نوسانات قیمتی استفاده شود.

 


معاون امور استانهای سازمان غذا و دارو گفت: طرح هدفمند کردن دارو به منظور کاهش بار مالی بیماران، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست پیگیری و اجراست.
«سید عباس رضوی افضل» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در دزفول افزود: در اجرای این طرح تلاش می‌شود تا با تعامل با سازمانهای بیمه‌گر، داروهای گران‌قیمت زیر پوشش بیمه قرار گیرد.
وی شرط تحقق کامل این طرح را تأمین اعتبارات لازم عنوان کرد و گفت: کمیته اجرایی هدفمندی دارو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی فعال شده است تا با برنامه‌ریزی و همکاری، بار مالی دارو را از دوش مردم کاهش دهد.
معاون امور استانهای سازمان غذا و دارو همچنین از تجهیزات آزمایشگاههای کنترل مواد غذایی این سازمان برای جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت به بازار کشور خبر داد و افزود: آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی در استانهای مرزی کشور مواد غذایی و داروهای وارداتی را با دقت کنترل می‌کنند.
رضوی افضل تصریح کرد: مواد غذایی که از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور می‌شود با دقت تحت آزمایش قرار گرفته و از ورود مواد غذایی، دارو و مواد آرایشی، بهداشتی بی‌کیفیت جلوگیری می‌شود.

 


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: از 43 فقره بلایای طبیعی در جهان 33 نوع آن در ایران رخ می‌دهد.
مرتضی اکبرپور در نخستین دوره آموزشی مدیریت «بحران در محله» در قزوین افزود: بنابر آمار رسمی، در 90 سال گذشته، بیش از 200 هزار نفر از مردم کشورمان بر اثر بلایای طبیعی کشته شده‌اند که از این تعداد حدود 76 درصد بر اثر زلزله، 13 درصد بر اثر سیل و 11 درصد بر اثر سایر بلایای طبیعی بوده است.معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با اشاره به این که ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است اضافه کرد: براساس آمارها از سال 84 تا 88 تعداد 53 هزار و 954 نفر جان خود را بر اثر تخریب خانه‌ها در بلایای طبیعی از دست داده‌اند.به گزارش فارس، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور افزود: در این بین مردم در مقابله با حوادث طبیعی نقش مهمی ایفا می‌کنند به طوری که در بیشتر کشورهای دنیا مقابله با حوادث طبیعی مختلف با رویکرد مردم محوری است.وی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله بم، رهبر معظم انقلاب فرمانی صادر کردند که براساس آن دولت موظف شد سازمان و ساختار منسجمی زیر نظر رئیس جمهور برای مقابله با حوادث ایجاد کند.

 


زنجان- خبرنگار کیهان:
بیش از 50 هزار بسته گوشت نذری حسینیه اعظم زنجان طی روزهای گذشته در بین مردم توزیع شد.
مسئول واحد بسته‌بندی گوشت تبرک حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه بخشی از نذورات اهدایی به حسینیه اعظم براساس درخواست اهداکنندگان ذبح می‌شوند هر ساله ده‌ها هزار بسته گوشت تبرکی در بین عزاداران و مردم شهر زنجان توزیع می‌شود.
«قاسم بیگدلی» گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری، برای بسته‌بندی بهداشتی گوشت‌های اهدایی به مردم از ظرفیت یک شرکت پروتئینی استفاده شده است.
وی اضافه کرد: گوشت‌های نذری برای تحویل به مردم در بسته‌های 450 گرمی تهیه شده است.
مسئول واحد اسکان حسینیه اعظم نیز گفت: 728 مهمان طی روزهای هفتم تا دوازدهم محرم، در مهمانسراهای ادارات شهر زنجان پذیرایی شدند.
حسین رستمی افزود: این مهمانان از 18 استان کشور به زنجان آمده بودند.شایان ذکر است، گوشت‌های بسته‌بندی شده به صورت منطقه‌ای در بین مردم شهر زنجان توزیع می‌شود.

 


دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اهواز، نخستین بار در کشور موفق به تهیه مدل سه‌بعدی مجازی فک با استفاده از تصاویر رادیولوژی شد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات استان خوزستان، «ساناز عیدی‌نژاد» دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کامیپوتر گرایش نرم‌افزار این واحد در رابطه با طرح پژوهشی خود اظهار داشت: تاکنون از مدل ساده سه بعدی فک با استفاده از سی‌تی‌اسکن که غیرقابل پردازش در رایانه بود استفاده می‌شد، اما اکنون با ارائه این مدل می‌توان نسخه دیجیتالی تصویر پانورامیک رادیولوژی را با پردازش داده‌ها به یک مدل سه بعدی تبدیل کرد که قابل پردازش در رایانه با استفاده از سیستم ‌CAD/CAM است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10