(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 29  آبان 1392 - شماره 20644

حوادث کوتاه از کشور
در شورای شهر مطرح شد
سازمان فرهنگی هنری شهرداری علی‌رغم بودجه کلانش عملکرد پایینی دارد
هشدار پلیس آگاهی تهران بزرگ
زورگیری به دبیرستان‌ها هم سرایت کرد
بارش باران اسیدی بار دیگر در اهواز
دستگیری 300 اوباش و مواد فروش شرق تهران
حمله بساز بفروش‌های غیرمجاز به باغ معنوی جمشیدیه
دستگیری کلاهبرداری که کلاه 15 نماینده مجلس را برداشت
شهادت مامور انتظامی در رودبار کرمان
آغاز طرح «غربالگری اضطراب» در مهدهای کودک
فرسودگی 3100 آمبولانس اورژانس
به دستور وزیر کشور
تخصیص 10 درصد از بودجه فرهنگی استان‌ها به برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد
کشف محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق در لرستان
مرگ 7 کودک افغانی در انفجار مین
حکم ملکه انگلیس برای یک تازه مسلمان
 14 قربانی در سیل عربستان
بازداشت خاخام اعظم
   


خورموج دیروز لرزید
بوشهر - خبرنگار مهر: زمین‌لرزه‌ای ساعت 12:36 دقیقه سه‌شنبه به بزرگی 8/4 ریشتر شهر خورموج را به لرزه درآورد.
فرماندار دشتی گفت: تاکنون خساراتی از محل وقوع زمین‌لرزه اعلام نشده است.
سیدعلی دشتی افزود: در حال بازدید از محل وقوع زمین‌لرزه هستم.
سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی
تبریز - ایرنا، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: بامداد دیروز یک دستگاه خودرو سواری پژو در جاده شبستر - تسوج واژگون شد که در اثر سانحه 2 نفر از سرنشینان خودرو در دم جان باختند.
حبیب حسینقلی‌زاده افزود: در این سانحه 2 تن دیگر مصدوم شدند که توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 منطقه به بیمارستان شبستر انتقال داده شدند.
وی همچنین از برخورد یک دستگاه کامیون با خودروهای پرشیا و پژو در جاده اهر - تبریز، ما بین تویگن و خواجه در روز دوشنبه خبر داد و افزود: در این سانحه یک نفر در دم جان باخت و سرنشین دیگر نیز در حین انتقال به بیمارستان درگذشت.
حسینقلی‌زاده گفت: این سانحه یک مصدوم دیگر نیز داشت که به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال داده شد.
کودک قربانی اختلاف والدین
گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: دختربچه 5 ساله یزدی بعد از ربوده شدن توسط پدر و آزار و اذیت، به علت شکستگی از ناحیه گردن و عارضه مغزی راهی بیمارستان گنبدکاووس شد.
این دختر بچه به علت اختلافات والدین و جدایی آنها توسط پدرش ربوده شده و بعد از آزار و اذیت شدید راهی بیمارستان شده است.
وی در حال حاضر به علت شکستگی و عارضه مغزی از ناحیه گردن به پایین در گچ بوده و در بخش ICU بیمارستان گنبدکاووس بستری است.
شناسایی سیگار قاچاق
گناوه - ایرنا:‌ فرمانده انتظامی گناوه گفت: ماموران این فرماندهی یک محموله سیگار و توتون خارجی به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال را در این شهرستان کشف کردند.
سرهنگ اکبر قاسمی افزود: این محموله شامل 5/4 میلیون نخ سیگار خارجی در شهر گناوه در یک انبار نگهداری می‌شد.
وی یادآور شد: 2 نفر در این ارتباط دستگیر و در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و محموله کشف شده تحویل شرکت دخانیات شد.
کشف محموله قاچاق
دشتستان - فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف محموله قاچاق 7/2 میلیارد ریالی در پاسگاه شهید صلاحی دشتستان خبر داد.
حیدر عباس‌زاده اضافه کرد: ماموران پاسگاه شهید ملاحی دشتستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه کشنده حامل بار برنج مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: بیش از 46 تن برنج که فاقد هرگونه مدارک گمرکی است از این قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
عباس‌زاده ابراز داشت: متهمان به منظور انجام تحقیقات بیشتر و صدور حکم به دادسرا معرفی شدند.
فرار از دست قاتل خاموش
اراک - خبرنگار کیهان:بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در 2 روز گذشته 7 نفر در شهرک صنعتی اراک روانه بیمارستان شدند.
رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی، گفت: در این مسمومیت‌ها که بر اثر نشت گاز اتفاق افتاد، با حضور به موقع گروه امداد اورژانس و انجام معاینات و انتقال به موقع حادثه‌دیدگان به بیمارستان، همگی نجات یافتند.
توقیف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز
ملارد- فارس: جانشین فرماندهی انتظامی ملارد از کشف یک هزار و 100 کیلوگرم مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
به گفته برزو همتی از یک دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه پژو این محموله کشف شد و راننده خودروها بازداشت شدند.

 


بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران صبح دیروز با حضور 29 عضو برگزار شد.
عبدالحسین مختاباد در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه گزارش محمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص موارد فرهنگی مندرج در برنامه راهبردی 5 ساله دوم شهرداری، به عملکرد خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: کارکرد فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ کارکرد خود را از دست داده‌اند و سراهای محله این کارکرد را به عهده گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساختار معیوبی دارد و سالها است که با این ساختار فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بیش از 90 درصد بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به حقوق کارمندان و امور ساخت وسازها اختصاص می‌یابد؛ چرا بودجه‌ای که باید به امور فرهنگی اختصاص یابد صرف چنین مواردی می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بودجه موسیقی سالانه کل کشور 5 میلیارد تومان است اما ببینید بودجه‌ای که برای این بخش از شهرداری اختصاص می‌یابد چقدر است؛ این در حالی است که هر سال نیز می‌گویند تورم افزایش پیدا کرده و بودجه فعلی کم است.
وی افزود: یک نظام ساختار فرهنگی در تهران چه تفاوتی با دیگر شهرهای کشور دارد که در تهران چنین بودجه‌هایی به این نظام اختصاص می‌یابد اما در شهرهای دیگر اینطور نیست در حالی که نتیجه نیز در آن شهرها که بودجه کمتری دارند، بهتر است ولی در تهران عملکرد قابل توجهی نمی‌بینیم.
مختاباد با بیان اینکه شورای شهر باید برای ساختار فرهنگی شهر تهران فکری کند، گفت: بودجه‌هایی که به این حوزه اختصاص می‌یابد متعلق به مردم است و خواهش دارم یکی از وظایف ایازی این باشد که ساختار هدفمندی در حوزه فرهنگی تعریف کند.
الهه راستگو عضو هیئت رئيسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات مختاباد به جمعیت جوان شهر تهران اشاره کرد و گفت: عموم جوانان تهرانی بیکار هستند و زنان سرپرست خانوار نیز عموماً آموزش ندیده‌اند در حالی که این اقشار برای بهبود شرایطشان به کمک‌هایی نیاز دارند بنابراین پیشنهاد می‌کنم در بودجه سال آینده شهرداری این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین اظهار داشت: ایازی اعلام کند بودجه مورد نیاز این حوزه چقدر است و تاکنون چند درصد از آن تامین شده است.
علیرضا دبیر، رئيس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران نیز در جلسه دیروز در خصوص شورایاری‌ها اظهار داشت: شورایاری‌ها به‌عنوان یکی از ضلع‌های مهم شهر محسوب می‌شوند با هماهنگی و همکاری‌‌ آنها می‌توانیم اقدامات خوبی را در سطح شهر انجام دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، اضافه کرد: در حال حاضر سه دوره از فعالیت شورایاری‌ها می‌گذرد و بزودی وارد دوره جدید (دوره چهارم) می‌شود که باید مدل جدیدی ارائه شود.
دبیر با اشاره به اینکه باید انتخابات شورایاری‌ها هر چه زودتر برگزار شود، گفت: با هماهنگی وزارت کشور و استانداری باید این انتخابات برگزار شود و بنده پیشنهاد می‌کنم ستاد شورایاری‌ها در هفته آینده تشکیل و در خصوص زمان برگزاری انتخابات نظرات خود را بیان کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: انتخابات شورایاری‌ها باید در 123 ناحیه یا 376 محله برگزار شود و می‌توان همان نام و یا نام جدیدی را برای آن پیش‌بینی کرد.

 


4 جوان دبیرستانی که در خارج از مدرسه اقدام به زورگیری از نوجوانان در سطح خیابان‌های تهران می‌کردند دستگیر شدند.
سرگرد حسن نورآبادی رئیس کلانتری 107 گلبرگ از دستگیری چهار جوان دانش‌آموز خبر داد که با استفاده از قمه و چاقو اقدام به زورگیری از دانش‌آموزان کم‌سن و سال‌تر از خودشان در خیابان‌ها می‌کردند.
وی افزود: چندی پیش ماموران کلانتری 107 گلبرگ از یک مورد زورگیری در محدوده 18 نارمک خبر داد و بلافاصله دو شاکی 14 و 15 ساله دانش‌آموز در گفت‌وگو با ماموران تاکید داشتند که چهار نفر با در دست داشتن قمه و چاقو به سمت ما حمله‌ور شده و با گرفتن 80 هزار تومان پول نقد و گوشی همراهمان متواری شدند.
ماموران با بررسی از صحت موضوع و اخذ مشخصات سارقان زورگیر وارد عمل شده و 2 نفر از سارقان زورگیر را که حدودا 18ساله بودند دستگیر کردند.
این افراد در بازجویی پلیسی به زورگیری از نوجوانان اعتراف کرده و آمادگی خود را برای همکاری با پلیس برای دستگیری دو همدست خود که هم‌ مدرسه‌ای آنان می‌باشند، اعلام کردند.
به دنبال این موضوع ماموران توانستند محل اختفای 2 سارق زورگیر دیگر را در منطقه نظام‌آباد ردیابی و با مجوز ورود به منزل اقدام به دستگیری آنها در حالی که در خواب بودند بنمایند.

 


سرویس شهرستانها-
بارش باران اسیدی در خوزستان و همچنین جاری شدن سیل در استان‌های بوشهر و هرمزگان علاوه بر تعطیلی مدارس تعدادی از شهروندان اهوازی را راهی مراکز درمانی کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اهواز بارش باران اسیدی پاییزی 2500 نفر از مردم اهواز را دچار تنگی نفس و روانه بیمارستان کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ارتباط با این باران اسیدی گفت: در تحقیقات صورت گرفته وجود یک ماده محرک که موجب تحریک سیستم تنفسی در افراد می‌شود در شهر اهواز شناخته شده است.
همچنین گزارش ایرنا به نقل از بخشدار مرکزی جزیره ابوموسی حاکی است: بارش شدید باران در این منطقه باعث سیلاب و آب‌گرفتگی بی‌سابقه در خیابانها و معابر شهری این جزیره شد.توکل سلیمانی افزود: این سیل که در دو دهه اخیر مشابه آن گزارش نشده به دلیل ناپایداری هوای چند روز اخیر استان هرمزگان بوده است.
وی تصریح کرد: این بارش‌ها از ساعت پنج بامداد روز دوشنبه 27 آبان ماه آغاز شد و شدت گرفتن آن موجب جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی معابر در روز بعد شد که این حادثه خوشبختانه خسارات مالی و جانی نداشته است.
همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر بارش باران 40 میلی‌متری در خوزستان موجب آب‌گرفتگی معابر و منازل در برخی شهرهای استان شد. مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: این بارندگی موجب شد معابر و برخی منازل شهرهای ماهشهر، آبادان، خرمشهر و شادگان دچار آب‌گرفتگی شود. آملازاده افزود: برآورد خسارت‌های وارده ناشی از آب‌گرفتگی و سیلاب در این شهرها در دست بررسی است.
فارس نیز گزارش داد به دلیل بارش شدید باران و طوفان نیمه شب گذشته یک فروند قایق صیادی در جزیره خارک غرق شد. بخشدار ویژه و رئیس ستاد بحران خارک گفت: به علت بارندگی و طوفان شدید کلیه مقاطع تحصیلی این جزیره تعطیل شد. علی قاسمی افزود: خوشبختانه در این آب‌گرفتگی مشکلی برای تاسیسات زیرساخت این منطقه به وجود نیامده است.
براساس همین گزارش فرماندار دیر گفت: شدت بارندگی و رعد و برق سبب ریزش کوه و بسته شدن جاده دوراهک به ریز شده است.
علی بحرانی در حاشیه بازدید از محور مسدود شده تصریح کرد: با توجه به ریزش کوه تردد خودروها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما در تلاشیم به وضعیت عادی با بازگشایی جاده برسیم.
به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام خبر تعطیلی مدارس در اطلاعیه‌ای گفت: تصمیم تعطیلی مدارس دراین شهرها با توجه به شدت بارندگی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر برای تامین سلامت دانش‌آموزان با هماهنگی مسئولان گرفته شده است.بنا به این اطلاعیه، مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شهرهای یاد شده روز سه‌شنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

 


به دنبال اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و اراذل و اوباش در شرق پایتخت، 300 نفر دستگیر شدند.
صبح دیروز طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و اراذل و اوباش در برخی مناطق شرق تهران از جمله منطقه حکیمیه به درخواست‌های مکرر مردم محله توسط سرکلانتری چهارم فاتب و کلانتری 146 حکیمیه با همکاری فرماندهی و معاونت اطلاعات حوزه 157 نجف اشرف بسیج انجام شد.
در این طرح بالغ بر 300 نفر از اراذل و اوباش پرخطر که عامل سلب آسایش و امنیت عمومی بودند و همچنین مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و کارتن خواب‌های منطقه دستگیر شدند.
افراد بازداشت شده با دستور مقام قضایی در مقابل کلانتری 146 در وسط میدان جهت عبرت‌گیری سایر اراذل و اوباش در مقابل دید عموم قرار گرفتند.
بر اساس گزارش دانا دستگیرشدگان پس از انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی و مراجع ذیربط خواهند شد.

 


اگرچه صدا و سیما در چند گزارش تخریب درختان و آتش‌سوزی درختان باغ معنوی را پخش کرده و اسناد طرح تفصیلی شهر تهران هم نشان می‌دهد در این باغ نباید ساخت و ساز شود، ولی هنوز جلوی تخریب‌ها گرفته نشده است.
به گزارش ایلنا، این روزها خبرهای دلخراشی از سوزاندن و بر زمین انداختن درختان یکی از باغ‌های منطقه جمشیدیه تهران، فعالان زیست‌محیطی را نگران کرده است. منطقه جمشیدیه را با پارک جمشیدیه می‌شناسند. پارکی که یکی از دیدنی‌ترین بوستان‌های تهران است که بر پایه یک نظرسنجی، بعد از پارک ملت، دومین پارکی است که یک شهروند تهرانی به یک میهمان غیرتهرانی معرفی می‌کند. اگر گذری به خیابان امیدوار که به پارک جمشیدیه ختم می‌شود، داشته باشید، در ضلع‌جنوبی این پارک در خیابان سی‌و دوم با «آغاز یک پایان» برای یکی از باغ‌های منطقه جمشیدیه که به «باغ معنوی» معروف است، روبرو می‌شویم. باغی با وسعت 22 هزار مترمربع که در انتهای بن‌بست 28 هم دری برای ورود دارد.
اما گویا قرار است این روزنه تنفسی و زیست‌محیطی، زیر بتون‌های برج‌های متعدد له شود. ماجرا فقط به موضوع زیست‌محیطی ختم نمی‌شود و اهالی محل معتقدند در برابر همه بی‌قانونی‌ها برای صدور مجوز ساخت و ساز، کسی پاسخگویشان نیست.
طبق استعلام انجام شده از شهرداری تهران، براساس طرح تفصیلی پایتخت، این منطقه در پهنه حفاظت ویژه سبز موسوم به G323 واقع شده است؛ منطقه‌ای که طبق قانون نمی‌تواند هیچ‌گونه ساخت و سازی داشته باشد. اما گویا برای 42هزار مترمربع مسکونی جواز ساخت صادر شده که حتی پیش‌بینی می‌شود تا 70 هزار مترمربع ارتقا یابد.
براساس این گزارش، قطع درختان و سوزاندن باغ توسط شهرداری ناحیه 4 منطقه یک انجام شده و قرار است 8 برج 11 طبقه در آن ساخته شود. حال باید دید سازمان محیط‌زیست و شورای شهر تهران می‌توانند جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند.

 


فرد 55 ساله‌ای که به بهانه گرفتن کمک مالی با نمایندگان مجلس تماس حاصل کرده و مبالغی را از آنها دریافت می‌کرد در شمال کشور دستگیر شد.
سرهنگ فریدون رهبریان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی دیروز در نشست خبری با اشاره به دریافت گزارشی از حراست مجلس شورای اسلامی مبنی بر کلاهبرداری از 15 نماینده مجلس گفت: اواسط مرداد ماه گزارشی به دست ما رسید مبنی بر اینکه فردی با نمایندگان مجلس تماس حاصل کرده و به بهانه دریافت کمک مالی مبالغی را از آنها کلاهبرداری کرده است.
وی ادامه داد: این فرد بعد از تماس با دفتر نمایندگان با عجز و انابه و التماس شماره موبایل نمایندگان را دریافت و سپس طی تماس با نماینده مجلس اظهار می‌داشت که در حوزه انتخابی این نماینده دچار تصادف شده و به کمک مالی نیاز دارد.
به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرد کلاهبردار در شهرهای مختلف کشور در هتل و یا ویلا استقرار پیدا می‌کرده و با ارائه شماره حساب صاحبان هتل و یا ویلا به نمایندگان مجلس از آنها درخواست می‌کرده که مبالغ کمک خود را به این شماره حساب واریز کنند.رهبریان اعلام کرد: در مجموع 15 نماینده مجلس مبالغی به ارزش 300 هزار تا 2 میلیون تومان به این فرد کمک کرده‌اند که مجموع کمک‌ها مبلغی حدود 30 میلیون تومان می‌شود.
وی با بیان اینکه اولین سرنخ‌های این کلاهبرداری در شهر قم به دست آمد، افزود: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده و طی یک عملیات پلیسی پیچیده توانستیم این فرد 55 ساله را که پیش از این سابقه مشابه کلاهبرداری داشته و پس از اتمام مدت حبس خود از زندان آزاد شده بود در شمال کشور دستگیر کنیم.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تاکید کرد: این فرد در کلاهبرداری‌های خود از تعدادی از مدیران و روسای ادارات دولتی نیز کلاهبرداری کرده و حتی در این کلاهبرداری‌ تلفنی هیچ‌گونه مستندات جعلی را نیز به مالباختگان ارائه نکرده بود.

 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: در درگیری ماموران در شهرستان رودبار جنوب با افراد مسلح ناشناس یک مامور انتظامی به شهادت رسید و سه نفر دیگر از ماموران مجروح شدند.
سرهنگ «علیرضا پریور» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ماموران پلیس امنیت شهرستان رودبار بامداد دوشنبه حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروسواری مشکوک شدند و به راننده آن دستور توقف دادند.
وی ادامه داد: سرنشینان خودرو سواری که مسلح بودند بدون توجه به ایست، به سمت ماموران شلیک کردند که در این رابطه استوار دوم «سیدفخر‌الدین هاشمی» به درجه رفیع شهادت نایل آمد و سه نفر دیگر مجروح شدند.
او گفت: بلافاصله تیم‌های هوایی و پیاده به منطقه اعزام شدند و عملیات برای شناسایی و دستگیری افراد مهاجم در حال انجام است.
مرکز شهرستان رودبار در 350 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

 


مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی از آغاز طرح «غربالگری اضطراب» برای طیف سنی پنج و شش ساله در 6 استان خبر داد.
آرزو ذکایی با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب سال گذشته در شهر تهران انجام شد، ادامه داد: این طرح در سال جاری در استان‌های تهران، خراسان‌جنوبی، فارس، کرمان، آذربایجان‌غربی و یزد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب سال آینده در سراسر کشور برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شناسایی اضطراب که مادر برخی از اختلالات و آسیب‌های اجتماعی و رفتاری است، در سنین پنج و شش سال میسر است و اگر این موضوع در این سنین درمان نشده و به سنین بالاتر انتقال یابد، باعث اختلالات رفتاری، اعتیاد و حتی خودکشی می شود. بنابراین شناسایی آن بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی در مورد جامعه هدف طرح غربالگری اضطراب، خاطرنشان کرد: این طرح برای طیف سنی پنج و شش ساله برگزار می‌شود و در مهدهای کودک این شش استان به اجرا در می‌آید و در مورد سایر کودکان نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و در صورت تمایل والدین، آنها می‌توانند کودک خود را به نزدیک‌ترین مهد ارجاع دهند.
ذکایی با اشاره به اینکه بازه زمانی اجرای طرح مذکور از امروز به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پس از گذشت بازه زمانی سه ماهه و شناسایی افراد مورد نظر، کارهای مداخلاتی و درمانی آغاز می‌شود.
به گفته وی، مرحله سنجش تا ارجاع به روانپزشک در این طرح برای مراجعین رایگان است.

 


رئیس اورژانس کشور گفت: این سازمان فقط یک هلی‌کوپتر امدادی دارد، 3100 آمبولانس بنز اسپرینتر فرسوده شده و به خرج افتاده‌اند و 60 پایگاه اورژانس از اول سال به خاطر کمبود بودجه و نیرو تعطیل شده‌اند.
محمدتقی طالبیان در گفت‌وگو با فارس افزود: اورژانس کشور در زمان حاضر فقط یک دستگاه هلی‌کوپتر در اختیار دارد و 5 دستگاه آمبولانس هوایی و هلی کوپتر نیز از نیروی انتظامی اجاره کرده‌ایم که در واقع برای کار اورژانس ساخته نشده و استانداردهای لازم را ندارند به همین علت امکان پوشش جاده‌های فرعی را در کشور نداریم.
وی افزود: طی نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درخواست خرید 44 بالگرد اورژانس را طی یک برنامه 10 ساله داده‌ایم تا بتوانیم مسئولیت پوشش جاده‌های فرعی کشور را برای ارائه خدمات اورژانس به عهده بگیریم.
طالبیان گفت: هر دستگاه هلی‌کوپتر اورژانس با آشیانه و تجهیزات لازم آن بین 22 تا 25 میلیارد تومان هزینه دارد و این رقم در مقابل خودروهای یک تا دو میلیاردی که در خیابانهای تهران دور می‌زنند رقم بالایی نیست، زیرا آمبولانسهایی هستند که سالها می‌توانند جان انسانهای زیادی را نجات دهند.
وی ادامه داد: نه تنها از نظر اورژانس هوایی مشکل داریم بلکه حتی در زمینه اورژانس زمینی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم، سال 83 و 84 با خرید 3100 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ناوگان اورژانس کشور برای آن زمان نوسازی شد. اما عمر مفید این آمبولانسها در کشورهای پیشرفته 5 سال و در برخی کشورها 7 سال است و اگر فرض کنیم که در کشور ما عمر مفید این خودروها 10 سال هم باشد، باز هم این خودروها فرسوده شده‌اند و ما شاهد این هستیم که این خودروها اکنون به خرج افتاده و باید جایگزین شوند.
رئیس اورژانس کشور افزود: اگر بخواهیم این ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم باید حداقل سالانه 10 درصد این آمبولانسهای فرسوده یعنی سالی 310 آمبولانس نو خریداری کنیم تا جایگزین آمبولانسهای فرسوده شوند.

 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ دستور وزیر کشور و دبیر کل ستاد به استانداران در خصوص تخصیص ده درصد از بودجه فرهنگی استان‌ها به اجرای برنامه‌های مندرج در سند پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.
بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: براساس بخش نهم سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، درصد از برآوردهای مندرج در جداول 80 معاونت راهبردی ریاست جمهوری موظف است در بودجه سالیانه حداکثر بودجه پروژه‌ها را به صورت مستقیم به دستگاه‌های مربوطه پرداخت کند و در موافقت‌نامه بودجه نیز هزینه اعتبارات مذکور را توسط دستگاه‌ها موکول به تایید پروژه آنها توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کند.وی با بیان اینکه حداقل 20 درصد از برآورد هزینه اجرای برنامه‌های پیشگیری این سند از ردیف اعتبارات ستاد اختصاص یافته است، گفت: همچنین استانداری‌ها موظف هستند ده درصد از اعتبارات بودجه فرهنگی استان را به اجرای برنامه‌های پیشگیری مندرج در سند پیشگیری اولیه از اعتیاد تخصیص دهند.
معاون کاهش تقاضای ستاد ادامه داد: همچنین براساس بند یک مصوبات جلسه 127 ستاد، استانداران و رؤسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و رؤسای دستگاه‌های اجرایی عضو و مرتبط ستاد، موظف به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سند از محل اعتبارات مصوب و ابلاغی سالیانه بودجه عمومی استانی و اعتبارات مصوب و ابلاغی سالانه ملی مندرج در قوانین بودجه سنواتی کل کشور هستند.

 


معاون فرمانده انتظامی لرستان از کشف بیش از 450 دستگاه تلفن همراه قاچاق در استان خبر داد.
به گزارش ایرنا از لرستان، سرهنگ «خدامراد کبکی» با اعلام این خبر افزود: در بازرسی از خودروهای توقیف شده توسط ماموران انتظامی شهرستان سلسله 469 دستگاه تلفن همراه قاچاق کشف شد.
وی افزود: این محموله بزرگ کالای قاچاق در 2 دستگاه سواری پژو و سمند بارگیری شده بود که حین تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان سلسله توسط ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه «کاکارضا» شناسایی و متوقف شدند.معاون فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این که در این زمینه 2 نفر دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی این محموله یک میلیارد و 700 ریال برآورد شده است.

 


مقامات امنیتی ولایت «پکتیکا» از مرگ 7 کودک و زخمی شدن 3 نفر دیگر بر اثر انفجار مین جاسازی شده در این ولایت خبر داد.
به گفته «مخلص افغان» سخنگوی والی پکتیکا این مین در منطقه «خیروکوت»، این ولایت هنگامی منفجر شد که این کودکان مشغول بازی بودند.
وی با بیان این که جراحات برخی زخمی‌های این حادثه شدید است، گفت: احتمال دارد آمار تلفات افزایش یابد.
سخنگوی والی پکتیکا با محکومیت این حادثه آن را کار دشمنان صلح در افغانستان خواند.

 


ملکه انگلیس یک تازه مسلمان را به عنوان رئیس کلانتر ملکه در شهرستان «لینکلن‌شر» انتخاب کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «چارلز عبدالمتین جان پلهام»، هشتمین «کنت یاربرو» که فرزند یکی از خانواده‌های سرشناس انگلیس است، پس از مسلمان شدن نام «عبدالمتین» را بر خود برگزید.
وی از سال آینده فعالیت در سمت رئیس کلانتر انگلیس را آغاز می‌کند.
این انتصاب منجر به خوشحالی مسلمانان بریتانیا شد.
بریتانیا محل زندگی حدود 3 میلیون مسلمان است.
نتایج یک نظرسنجی در سال 2004 نشان داد که 14 هزار بریتانیایی که اکثریت آن‌ها نخبگان سفیدپوست این کشور بودند، به دین اسلام مشرف شدند.
این تحقیقات همچنین نشان داد شمار زیادی از ملاکان و شخصیت‌های معروف مسلمان شده‌اند.

 


شمار تلفات سیل در شهر ریاض و چهار منطقه شمالی، غربی، جنوبی عربستان به 14 نفر رسید.
به گزارش شبکه العالم، مرکز دفاع مدنی عربستان در بیانیه‌ای برای دفاع از عملکرد خود اعلام کرد که در روزهای اخیر بیش از 7 هزار درخواست کمک دریافت کرده و 320 نفر و 450 خودرو را از سیلاب نجات داده است.
این در حالی است که یک فلیپینی هنگام بارش باران در شهر «عرعر» در شمال کشور مفقود شده و عملیات جستجو برای نجات یا کشف جسد وی بی‌نتیجه مانده است. بارش‌های روز دوشنبه در منطقه حائل موجب گرفتار شدن 7 خودرو در سیلاب و تخریب یک خانه شد.
بنا به این گزارش در «الجوف» نیز باراش باران موجب گرفتاری 35 خودرو و جمع شدن آب در داخل 17 خانه گردید.
بارش باران و جاری شدن سیل برای دومین روز مدارس ریاض، منطقه الشرقیه، استان حفر الباطن، منطقه حائل، مرزهای شمالی، روستاهای الفحو و دتن در «اللیث» را به تعطیلی کشاند.
مرکز دفاع مدنی عربستان همچنین به شهروندان درباره احتمال بروز سیل مجدد هشدار داده است.
اقدامات مرکز دفاع مدنی عربستان در زمان بارش باران و جاری شدن سیل در هفته جاری با انتقاد شدید شهروندان همراه شده است.
پیش‌بینی می‌شود میزان بارش باران در روزهای آتی به اوج خود برسد. در این بارش‌ها تاکنون 8 نفر مفقود شده‌اند.
گفتنی است، شهر جده با وجود اجرای پروژه‌های مهار سیلاب هر ساله شاهد آب‌گرفتگی گسترده مناطق مختلف و قربانی شدن شماری از شهروندان عربستان است.
مرگبارترین سیلاب ها در سال 2009 منجر به مرگ 120 نفر در عربستان سعودی شده بود.

 


پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «یوحنا متزگر» خاخام اعظم سابق این رژیم که مظنون به فساد مالی است بازداشت شده است.
پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یوحنا متزگر» خاخام اعظم سابق این رژیم صبح دوشنبه در چارچوب تحقیقات مربوط به پرونده فساد مالی مربوط به دریافت رشوه، تقلب، سوءاستفاده از اعتماد و اخلال در روند قضایی بازداشت شده است.
در این بیانیه آمده:‌پلیس معتقد است مبالغ مرتبط به این پرونده به چندین میلیون شیکل (صدها هزار یورو) بالغ می‌شود.
خاخام متزگر برای نخستین بار در چارچوب بازجویی‌های پلیس در ژوئن گذشته بازداشت و در حبس خانگی قرار داشت ولی بازجویان اسناد و مدارک جدیدی کشف کرده‌اند که موجب بازداشت او در روز دوشنبه شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه پلیس رژیم صهیونیستی در سال 2005 خواستار پیگرد قضایی وی شده بود.
این نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی است که یک خاخام اعظم در چارچوب تحقیقات مربوط به سوءاستفاده‌های شخصی بازداشت می‌شود.
دادستان کل تصمیم گرفته بود به سبب فقدان دلایل و مدارک، او را تحت پیگرد قضایی قرار ندهد، اما از او خواسته بود از مقام خود کناره‌گیری کند اما این خاخام اینکار را انجام نداد.
یوحنا متزگر 60 ساله، تا ژوئیه 2013 به مدت 10 سال خاخام بزرگ اشکنازی اسرائیل بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10